Predpostavio sam ako potpisem da sam priznao krivicu nema veze za ubuduce cu znatvjeshalica wrote: ↑19/10/2021 21:55To je tehnicka neisoravnost, po Pravilniku ne moras imati rezervi tocak ako imas set za krpljenje guma,trebao si biti upoznat sa tim barem osnovnim stvarima,ako si potpisao odgovornost tu nemas vise nista da trazis ali da za ubuduce znas
ZOBS
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 29
- Joined: 13/10/2021 21:22
#6876 Re: ZOBS
- S4mpion
- Posts: 19317
- Joined: 24/11/2011 21:16
#6877 Re: ZOBS
Mislim da fabrička oprema ne igra ulogu, jer set za reparaciju je upotrebljiv na svakom autu.
-
- Posts: 29
- Joined: 13/10/2021 21:22
- S4mpion
- Posts: 19317
- Joined: 24/11/2011 21:16
#6879 Re: ZOBS
Po zakonu, nisi dužan posjedovat' rezervni točak ako imaš set za reparaciju.
-
- Posts: 3398
- Joined: 23/05/2010 15:16
#6880 Re: ZOBS
Ja sam istu situaciju imao kad se od Krupca počne penjati uz Igman, kod onog Jasena ili kako se zove mjesto. Pravac, ISPREKIDANA, pretičem, kad ženska izleti iza grma direktno u mene Što je najgore, mislim da je regularna cesta to dole niz brdo prema par tih kuća. Ali, isprekidana je, ne mogu ja nagađati šta slijedi vala nikako Jedva prikočio, bilo preticanje običnog auta, psovao ja njoj, psovala ona meniOptimist wrote: ↑19/10/2021 18:23Preticenje zapoceto na onom velikom pravcu, na isprekidanoj liniji.nadžak wrote: ↑19/10/2021 16:44
Ne može biti nikako podijeljena krivica ako je preticanje započeo, radio i završio na dozvoljenom dijelu puta, tj na isprekidanoj liniji. Vozač koji se uključuje u saobračaj dužan je propustiti SVA vozila koja se kreću kolovozom ,uključujući i ova koja eventulno pretiču. Tu ima još jedna bitna stvar! Sa kakve površine se uključivalo to drugo vozilo? Jeli taj sporedni put bio zemljani ili asfaltni? AKo je neka normalna raskrnica i ima horizontlana i vertikalna signalizacija, tj znakovi i linije na cesti, onda tu mora biti puna linija i ovaj nije smio ni da pretiče na prvom mjestu!
Izvinite ako griješim.
Vozilo koje se ukljucivalo na cestu u saobracaj se ukljucivalo sa sporednog zemljanog pristupnog puta, tj ispred svoje kuce.
On je vjerovatno pogledao njegovo lijevo, nije bilo nadolazecih vozila i poceo se ukljucivati.
- black_adrian
- Posts: 4564
- Joined: 15/02/2021 13:32
- Location: Medeno Polje
- Vozim: vjetar
#6881 Re: ZOBS
Ja sam ljetos na potezu Trebinje - Ljubinje, još uvijek u onoj ravnici dok se ne počne penjati imao jako rizičnu situaciju. Idu dva autobusa, i ja logično čekam dobru priliku da ja to prestignem. Kad ide blaga nizbrdica i po mojoj lijepoj procjeni dovoljno mjesta da se pretekne. Složim ja gas do kraja i krenem u preticanje, al oba autobusa pun gas složila tako da smo sve bliže i bliže kraju isprekidane. Moram napomenuti, prije nego se nađe neko pametan, da je isprekidane bilo i više nego dovoljno, te da niti u jednom momentu nisam bio na dijelu gdje je puna linija. Da nastavim, kad sam došao do prednjeg točka prvog autobusa koji ubrzava, iz krivine izletiše Peugeot i Alfa koja ga ganja, sigurno preko 100km/h. U sekundi procjenim da nema šanse da nastavim preticanje uspješno, te složim punu kočnicu i krenem šaltat u niže brzine. Srećom i Peugeot koji se ganjao sa Alfom složi kočnicu i zaustavili smo se na jedan od drugog 2 metra maksimalno. Jebi ga, mahnem mu i gas dalje.mistek wrote: ↑20/10/2021 14:56 Ja sam istu situaciju imao kad se od Krupca počne penjati uz Igman, kod onog Jasena ili kako se zove mjesto. Pravac, ISPREKIDANA, pretičem, kad ženska izleti iza grma direktno u mene Što je najgore, mislim da je regularna cesta to dole niz brdo prema par tih kuća. Ali, isprekidana je, ne mogu ja nagađati šta slijedi vala nikako Jedva prikočio, bilo preticanje običnog auta, psovao ja njoj, psovala ona meni
Ispast će da se pravdam, ali eto, za one koji ne znaju tu dionicu. Razlog preticanja jednog od autobusa, a kasnije i oba jeste da je to jedna od zadnjih prilika gdje ih mogu sigurno preteći prije nego što naiđemo na usku cestu, konstantnu punu i brdo, a u tom slučaju bih guslao za autobusima do Ljubinja. Eto, jebi ga, jednom se potrefi da izletiše auta, srećom pa smo pravovremeno reagovali i ja i ovaj u susret što je išao.
- Ateista
- Posts: 46624
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#6882 Re: ZOBS
Imao takav slucaj koji je zavrsio udesom, preticao sam gdje bi trebala da bude isprekidana linija (nije se vidjela nikako ali policija kaze da je dozvoljeno preticanje), lik izletio sa sporednog puta u traku kojom preticem, njegova krivica u potpunosti bila.Optimist wrote: ↑19/10/2021 16:32 Pisao sam ovdje jednom sceni koju sam dozivio u Potocima na ulazu u Mostar.
Idem prema Mostaru, ispred mene gradski autobus. Na pravcu poslije policijske stanice krecem u preticanje, sve cisto do krivine i do one crkve.
U jednom momentu se sa sporednog puta ukljucuje auto u svoju traku koje se krece u smjeru ka Jablanici i ide direkt na mene. Ja na pola autobusa.
Izbjegli smo direktan sudar tako sto je on namotao desno na prosirenje.
U slucaju udesa ko bi tu bio kriv?
Ja koji sam u pogresnoj traci ili on koji se ukljucivao u svoju traku?
-
- Posts: 3398
- Joined: 23/05/2010 15:16
#6883 Re: ZOBS
I još jedna stvar koja meni nikako nije jasna Druga neki dan kaznili na onom spustu prema Konjicu, kod Zukića ili Šunja, poslije Bradine, preticao auto na onom jednom mjestu gdje je isprekidano malo, ali se vratio nazad u svoju traku nakon 2-3m od početka pune. Murija ondje vazda stoji doduše, trebao je znati, ali lagano preticanje preko pune Kako će čovjek znati kad prestaje puna? Hajd vidiš znak, ali negdje nema znaka
- un1ted
- Posts: 9957
- Joined: 20/10/2012 13:29
- Location: Tema onih koji zaradjuju do 500KM viewtopic.php?f=77&t=82867&p=17676078#p17676
-
- Posts: 3398
- Joined: 23/05/2010 15:16
#6885 Re: ZOBS
Ma sve je uredu, nije sporno, nego mi je glupo vazda bilo to da počneš radnju preticanja na isprekidanoj i onda uđeš u punu, nadrljaš, a realno nisi mogao znati koliko dugo će biti isprekidana Mislim da se svakome desilo, i svjestan sam da može biti kazna, pa kad čovjek i pazi da sve uradi kako treba.
A to ti je kad nakon Bradine uđeš u onaj tunel, pa imaš prvu krivinu i odmah pravac nakon nje, imaš pravac od 100-150m gdje je isprekidana, a dole odmah ispod ima proširenje za bus, često vala bude policija
-
- Posts: 11403
- Joined: 12/09/2012 09:57
#6886 Re: ZOBS
Haj strucnjaci da vas cujem, na autu fabricka dnevna svjetla su kod maglenjka (kia i pitanju), dakle nije na glavnom faru ili led...na nivou maglenjaka tj odma pored.....sta kaze zkon, jel to moze tako ili mora biti n nivou fara
Edit
Naso sam ovo
Član 90
(1) Za vrijeme upravljanja motornim vozilom danju na vozilu moraju da budu upaljena kratka ili dnevna svjetla.
Sad se postvlja pitanje sta su dnevna svjetla, po nekoj logici to bi onda moglo biti bilo koje svjetlo na prednjoj strani vozila tj da je bijelo i da je fabricki tu postavljeno.....ali....logika na stranu zakon je zakon....ili to ostaje na organu da ustanovi na licu mjesta
Edit
Naso sam ovo
Član 90
(1) Za vrijeme upravljanja motornim vozilom danju na vozilu moraju da budu upaljena kratka ili dnevna svjetla.
Sad se postvlja pitanje sta su dnevna svjetla, po nekoj logici to bi onda moglo biti bilo koje svjetlo na prednjoj strani vozila tj da je bijelo i da je fabricki tu postavljeno.....ali....logika na stranu zakon je zakon....ili to ostaje na organu da ustanovi na licu mjesta
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6887 Re: ZOBS
U Zakonu nigdje ne piše da se mora vratiti prije pune. Zakon kaže
"preticanje/pretjecanje je prolaženje vozilom pored drugog vozila..."
Znači , kada je prošao pored vozila on je završio preticanje. Ovo ponovo potvrđuje i Zakon koji kaže
"Poslije obavljenog preticanja/pretjecanja ili obilaženja, vozač je dužan, čim to bude moguće, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika/sudionika u saobraćaju/prometu, vozilom ponovno zauzeti položaj na saobraćajnoj/prometnoj traci/traku kojom se kretao prije preticanja/pretjecanje, odnosno obilaženja."
Znači, jasno je da povratak u svoju traku nije dio preticanja nego radnja koja je obavezna nakon preticanja.
U praksi, pitanje je ko se pokušava praviti pametan, vozač ili policajac. Mislim (onako, proizvoljna procjena) da je to u većini slučajeva vozač koji zapocne preticanje na isprekidanoj ali ne uspije završiti prije pune, u toku preticanja nailazi puna i vozač misli "pa šta ću sada, neću se vraćati u pola preticanja". Zbog takvih trpe i oni koji su stvarno završili preticanje unutar dozvoljenog područja, policajac ga vidi na drugoj traci a puna linija, ko će sada ići analizirati detaljno gdje je on završio preticanje, lakše ga kazniti.
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6888 Re: ZOBS
Pa i može biti bilo koje ako je fabrički ugradjeno, zašto bi to bio problem? Pa i kratko može biti "bilo koje" ako ga je proizvođač označio kao kratko. Znači, dolazimo do toga da to nije "bilo koje" nego ono koje je proizvođač ugradio.mali_balon wrote: ↑21/10/2021 08:12 Haj strucnjaci da vas cujem, na autu fabricka dnevna svjetla su kod maglenjka (kia i pitanju), dakle nije na glavnom faru ili led...na nivou maglenjaka tj odma pored.....sta kaze zkon, jel to moze tako ili mora biti n nivou fara
Edit
Naso sam ovo
Član 90
(1) Za vrijeme upravljanja motornim vozilom danju na vozilu moraju da budu upaljena kratka ili dnevna svjetla.
Sad se postvlja pitanje sta su dnevna svjetla, po nekoj logici to bi onda moglo biti bilo koje svjetlo na prednjoj strani vozila tj da je bijelo i da je fabricki tu postavljeno.....ali....logika na stranu zakon je zakon....ili to ostaje na organu da ustanovi na licu mjesta
- drug_profi
- Posts: 50695
- Joined: 16/07/2012 16:00
#6889 Re: ZOBS
Davnih osamdesetih učili su nas da je dozvoljeno vratiti se nazad preko pune ako si preticanje zavrsio na isprekidanoj.
Sad je navodno da poslije znaka ne smijes biti u lijevoj traci.
I meni drot prije 3-4 godine napisa kaznu na Ivanu jer se nisam sa sva 4 vratio u desnu prije pune.
Nisam se htio natezati sa seljačinama jer dobro nećeš proći. Prihvatio nekakvu kaznu od 30 maraka. Ne znam ni šta mi je pisao.
Sad je navodno da poslije znaka ne smijes biti u lijevoj traci.
I meni drot prije 3-4 godine napisa kaznu na Ivanu jer se nisam sa sva 4 vratio u desnu prije pune.
Nisam se htio natezati sa seljačinama jer dobro nećeš proći. Prihvatio nekakvu kaznu od 30 maraka. Ne znam ni šta mi je pisao.
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6890 Re: ZOBS
Nema tu šta biti "navodno", Zakon je dostupan svima i tamo sve piše. Problem i jeste što se nama ne da natezati a policajcu svejedno, njemu je natezanje posao.drug_profi wrote: ↑21/10/2021 08:58 Davnih osamdesetih učili su nas da je dozvoljeno vratiti se nazad preko pune ako si preticanje zavrsio na isprekidanoj.
Sad je navodno da poslije znaka ne smijes biti u lijevoj traci.
I meni drot prije 3-4 godine napisa kaznu na Ivanu jer se nisam sa sva 4 vratio u desnu prije pune.
Nisam se htio natezati sa seljačinama jer dobro nećeš proći. Prihvatio nekakvu kaznu od 30 maraka. Ne znam ni šta mi je pisao.
-
- Posts: 4439
- Joined: 29/05/2010 21:46
#6891 Re: ZOBS
A uvijek tu stoje i uvijek ganjaju za isto, krenes prestizati gore negdje, pravca ima jos 300 metara, ali puna pocinje dosta ranije... ne bi ni stajali tu da ne mogu
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6892 Re: ZOBS
Naravno da mogu kažnjavati one koji pretiču tamo gdje nije dozvoljeno.
-
- Posts: 11403
- Joined: 12/09/2012 09:57
#6893 Re: ZOBS
Mozemo mi i tako filozifirat i ima logike ali i dalje nema definicije sta je dnevno svjetlo, opet organ moze da te handri....meni npr dnevno svjetlo pored maglenjaka....ali opet kontam da ce se organi vodit logikom i razumomnemezis wrote: ↑21/10/2021 08:56Pa i može biti bilo koje ako je fabrički ugradjeno, zašto bi to bio problem? Pa i kratko može biti "bilo koje" ako ga je proizvođač označio kao kratko. Znači, dolazimo do toga da to nije "bilo koje" nego ono koje je proizvođač ugradio.mali_balon wrote: ↑21/10/2021 08:12 Haj strucnjaci da vas cujem, na autu fabricka dnevna svjetla su kod maglenjka (kia i pitanju), dakle nije na glavnom faru ili led...na nivou maglenjaka tj odma pored.....sta kaze zkon, jel to moze tako ili mora biti n nivou fara
Edit
Naso sam ovo
Član 90
(1) Za vrijeme upravljanja motornim vozilom danju na vozilu moraju da budu upaljena kratka ili dnevna svjetla.
Sad se postvlja pitanje sta su dnevna svjetla, po nekoj logici to bi onda moglo biti bilo koje svjetlo na prednjoj strani vozila tj da je bijelo i da je fabricki tu postavljeno.....ali....logika na stranu zakon je zakon....ili to ostaje na organu da ustanovi na licu mjesta
- un1ted
- Posts: 9957
- Joined: 20/10/2012 13:29
- Location: Tema onih koji zaradjuju do 500KM viewtopic.php?f=77&t=82867&p=17676078#p17676
#6894 Re: ZOBS
Puna je puna, na ovaj ili onaj nacin. Ako radnju preticanja zavrsavas (pa bio i 100 metara od drugog auta), preko pune, to je prekrsaj. Moja logika mi to kaze.
- black_adrian
- Posts: 4564
- Joined: 15/02/2021 13:32
- Location: Medeno Polje
- Vozim: vjetar
#6895 Re: ZOBS
U teoriji da, al u praksi ne ide to tako svaki put. Al razumijem, ne moze to shvatit neko ko vozika po gradu i pregusla jednom godisnje do Neuma. Misle pokupili svu pamet svijeta, ZAKON ZAKON ZAKON. Yebo te zakon taj. Meni je dosta sigurnije u slucaju da pretices i ugledas znak prestanka isprekidane, a vec si dobro zagazio u preticanje, da nastavis i ubacis se pa makar i preko pune. Vracati se u svoju traku je dosta rizicno zbog drugih ucesnika, a forsiranjem prijevremenog vracanja u traku mozes zakacit ovog pored sebe u slucaju slabe procjene. Druga stvar je ako neko vidi da se ide brzo, te da je prekratka isprekidana da bi se preteklo, a i dalje ide na to da pretekne.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6896 Re: ZOBS
nema to veze shvatati neko ko vozi po gradu zakon je jasanblack_adrian wrote: ↑21/10/2021 14:27 U teoriji da, al u praksi ne ide to tako svaki put. Al razumijem, ne moze to shvatit neko ko vozika po gradu i pregusla jednom godisnje do Neuma. Misle pokupili svu pamet svijeta, ZAKON ZAKON ZAKON. Yebo te zakon taj. Meni je dosta sigurnije u slucaju da pretices i ugledas znak prestanka isprekidane, a vec si dobro zagazio u preticanje, da nastavis i ubacis se pa makar i preko pune. Vracati se u svoju traku je dosta rizicno zbog drugih ucesnika, a forsiranjem prijevremenog vracanja u traku mozes zakacit ovog pored sebe u slucaju slabe procjene. Druga stvar je ako neko vidi da se ide brzo, te da je prekratka isprekidana da bi se preteklo, a i dalje ide na to da pretekne.
ako ne mozes prestici u isprekidanoj onda si pogresno procjenio situaciju i zato se vracas na punoj
ti sa ovim pokusavas samo opravdati svoje prekrsaje
a pravis ih jer mislis da mozes prestici al precijenio si se kao sto rekoh gore jer mislis da vozis ferari a ono ustvari neko narodno auto vw opel pezo itd
ne samo ti nego je nazalost tako kod dosta ljudi
- un1ted
- Posts: 9957
- Joined: 20/10/2012 13:29
- Location: Tema onih koji zaradjuju do 500KM viewtopic.php?f=77&t=82867&p=17676078#p17676
#6897 Re: ZOBS
Za mene je zakon sveto slovo. Imam tri opcije, poštovati, kršiti, ili tražiti izmjene tog zakona. Kada napravim grešku, kazne me, prihvatim i idem dalje, ne trazim opravdanje.
Ako ne zavrsis preticanje prije kraja isprekidane, to znaci da nisi napravio dobru procjenu. U tu procjenu spada i qrcoglavi duduk kojeg pretičeš i koji dodaje gas. Ako policija to uoči, tebi kazna, a i njemu i svi sretni.
Svakako, uvijek imas kocnicu, ne moras ti preteci nekoga ako vidis da se završava isprekidana.
Nije problem u zakonu, vec u "mindsetu" sto bi rekli englezi. Kada naucimo prava i obaveze, mozda usmjerimo nasu energiju u prave stvari.
Zamisli koliko se rasprvlja o kruznom, punoj, krivinama, guzvi...da se to usmjeri u nešto korisno, gdje bi nam kraj bio. Ovako, na kraju kad se podvuče crta ti si zakon prekršio i jedino to stoji u "dokumentima".
- black_adrian
- Posts: 4564
- Joined: 15/02/2021 13:32
- Location: Medeno Polje
- Vozim: vjetar
#6898 Re: ZOBS
Ma shvatam ja sta vi zelite reci, i jest tako. Al un1ted bas to fino objasni u drugom pasusu. Ako je moja procjena dobra na pocetku preticanja, uvijek taj qrcoglavi duduk moze poremetiti dajuci gas, tj. ubrzavajuci dok ga preticem. Rijetko se nadjem u situaciji da se vratim na punoj, al desi se nekad bas zbog tog sto daje gas kad ga pretices.
-
- Posts: 3006
- Joined: 04/07/2010 11:48
#6899 Re: ZOBS
Kaznjivo je povecavati brzinu dok te neko prestize, mada je to tesko dokazivo ....black_adrian wrote: ↑21/10/2021 15:31 Ma shvatam ja sta vi zelite reci, i jest tako. Al un1ted bas to fino objasni u drugom pasusu. Ako je moja procjena dobra na pocetku preticanja, uvijek taj qrcoglavi duduk moze poremetiti dajuci gas, tj. ubrzavajuci dok ga preticem. Rijetko se nadjem u situaciji da se vratim na punoj, al desi se nekad bas zbog tog sto daje gas kad ga pretices.
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08