Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Haris.ba
Posts: 24904
Joined: 08/09/2005 20:08

#21726 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

A mozda covjek moze podaleko pljunuti. :run:

Zaboravlja se da autoput prvobitno nisu ni planirali da silazi u ravnicu Mostara oko aerodroma. Ali, bilo desavanje naroda oko Blagaja, pa su ga morali spustiti. Jedini zal mi je za onom planiranom spojnicom sa petljom koja bi bila hercegovacki Pajks Pik. Tu bi bilo mrtvih auta do petlje.
Sve ostalo mi je ok.

Nemojte se pecati na trasu autoputa, bitna je lokacija petlje (gledajte recimo primjer Kiseljaka, Kreseva, Hadzica).

P.S.
Tuzla je to najbolje rijesila.
toooka
Posts: 110
Joined: 15/02/2016 08:12

#21727 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by toooka »

U Mostaru je problem što se cesta približava gradu a u Jablanici je problem sto se ta ista cesta udaljava od grada, eto logike... :-) :-)
Dzontra_Volta
Posts: 6500
Joined: 20/01/2011 11:10

#21728 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

mistek wrote: 22/05/2021 23:14 Meni je nejasno što kod nas postoji potreba da autocesta ide tik uz grad ili da razdvaja čak gradska/prigradska naselja. Vrlo često vozim hrvatskim autocestama, i nigdje haman ne vidiš naselja, a kamoli grada usput. Uđeš na Bajakovu, na granici sa Srbijom i furaš u vrh glave kroz nekakva sela. Slavonski Brod je kao blizu i do Zagreba ništa više ne vidiš. Onda iz Zagreba kreneš dalje, prođeš Karlovac, a ni ne vidiš ga, masu nekih mjesta. Tek Rijeku vidiš jer drugačije nije moglo, dole prema Dalmaciji isto sve u zaleđini, mada nisam prošao odavno, ali meščini ništa ne vidiš. Jedino je kod nas borba da autocesta mora proći uz sami grad. Šta fali Jablanici, koja ima manje od 10.000 stanovnika na teritoriji cijele općine, što će ulaz na autocestu biti 20-25km od samog grada? Pa ne zaobilazi ga u luku od 150km pobogu. I kakvu bi razliku činilo da prolazi kroz samu Jablanicu? Ko ide autoputem, šta mu znači kuda prolazi? Onaj ko treba u Jablanicu ili iz nje, svakako mu je autoput pred nosom. Približit će Jablanicu svijetu svakako, privredno, a na njima je ostalo. Postoji samo glupa teorija da "ako autoput prođe kroz/blizu grada, ljudi će svraćati u taj grad". Jašta će. Evo opet kažem, prošao sam mali milion puta autocestom kroz Hrvatsku, ako idem u Zagreb, idem u Zagreb, ako idem u Karlovac, idem u Karlovac, ako idem u Sloveniju, idem na Breganu, ako idem u Istru, idem u Istru. Za koji klinac je bitno je li autocesta prolazi 1km od grada ili 10-20km? Po meni jedino ima smisla autocestu provlačiti DALJE od gradova, odnosno na nekoj optimalnoj udaljenosti. Hajde da i shvatim da se uz Bosnu jednostavno najlakše bilo usmjeriti da se prati sama rijeka, pa tako autocesta dijeli ona visočka sela ili prolazi kroz Kakanj praktično, ali gdje je to moguće, fantastično je kad ne ide kroz sami grad. A, da prolazi tačno iznad trenutne magistrale, koliko ljudi bi svratilo u Jablanicu na pečenje silazeći s autoceste? Svaki milioniti putnik. Ili zamišljam bus kako izlazi s autoceste radi Jablanice, satra se :lol:

Uostalom, kad već počinje standardna kuknjava na nacionalnoj osnovi, kako li su Hrvati dopustili istu stvar sa Žepčem? Jedna petlja 10km južnije od grada, jedna 10km sjevernije, obje u dijelovima općine sa bošnjačkom većinom.

Ali, ovo je otprilike i slika ovih dešavanja s autoputevima. Konstantno se na nerad i lopovluk onih koji su zaduženi za to nadovezuje nečija potreba da se buni za nešto. Malo, malo, pa ide priča o uništavanju plodne zemlje, malo, malo, pa ide priča o Jablanici, malo, malo, pa priča o zagađenju, malo, malo, pa priča o nacionalnim linijama razdvajanja i sl. A, sve potpuno besmisleno.
Naravno da ima veze gdje prolazi autocesta, tj. gdje je petlja. Tamo gdje prolazi privreda će sigurno bolje cvjetati nego tamo gdje ne prolazi.
Ti gledaš ovu priču sa aspekta tebe koji ide negdje turistički i sl.
A zamisli recimo nekog dostavljača mesa sa hladnjačom koji treba da doveze meso u Bingo u Jablanici, a poslije drugi dio mesa ide za Mostar.
Sa autocestom to obavi u čas posla, a ovako valja sići u Ovčarima, pa se truckati uz jezero, nadati se da Ceste FBiH ne saniraju Crnaju ili nešto drugo, pa onda poslije Jablanice opet puno sporije do Mostara (jer kad već dođe do Salakovca, više mu se i ne isplati penjati ponovo na autoput).
Da ne govorimo o tome da bi zbog blizine petlje autoceste i relativno jeftinog zemljišta u Jablanici, neki proizvođači otvorili svoje pogone na području Jablanice, jer bi preko autoceste bilo lako distribuirati proizvode gdje god to žele.
Plus što se na petlju u Jablanici veže i dobar dio srednje Bosne (oba Vakufa, Bugojno, Travnik, Jajce...).
Ako stvarno neko misli da je petlja u Jablanici samo zbog janjećeg lobija, grdno se vara.
To je isključivom zbog par (bitnih) ljudi u Autocestama koji su u vrijeme SDP vlade uspjeli izgurati šta su zacrtali i danas imamo što imamo.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24904
Joined: 08/09/2005 20:08

#21729 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

Ima mjerenje saobracaja. Tu se vidi koliko koji pravac ima prometa. I prema tome se planira.

Ako ce Jablanica propasti zbog Bingo hladnjace sa mesom, sta cemo pricati?

Ja isto smatram pravac preko Prozora bitnim. Ali, taj pravac ne zavisi od blizine autoputa.
Dzontra_Volta
Posts: 6500
Joined: 20/01/2011 11:10

#21730 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

Haris.ba wrote: 23/05/2021 10:12 Ima mjerenje saobracaja. Tu se vidi koliko koji pravac ima prometa. I prema tome se planira.

Ako ce Jablanica propasti zbog Bingo hladnjace sa mesom, sta cemo pricati?

Ja isto smatram pravac preko Prozora bitnim. Ali, taj pravac ne zavisi od blizine autoputa.
Mjerenje saobracaja je samo jedan od aspekata planiranja. Ima tu milion drugih faktora, koji su i uzeti prilikom izrade Prostornog plana Federacije koji je predviđao cestu preko Jablanice, a koji nikad nije izglasan, upravo da bi se moglo na terenu raditi šta kome padne napamet (ne samo vezano za cestovne koridore).
Jedini razlog za promjenu trase je navodna ušteda novca. Kad se i ako se ikad izgradi ova dionica, znaćemo da li je i taj razlog bio opravdan. Tunel Prenj je mačak u vreći i niko ne zna koliko ce biti konačni trošak.
User avatar
Zeleni most
Posts: 754
Joined: 01/11/2013 21:18

#21731 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

Image

Vec sam negdje postavio ovu sliku iz Kine. Ovako je trebalo ``zaobici`` Prenj i mirna Bosna.
Tunel kroz Prenj nije losa ideja da traje 3 godine, ali ovo ce trajati 15 godina... i niko ne zna koliko ce na kraju stvarno kostati.
Terziceve price da ce trajati 6 godina ne vjerujem. Ne vjeruje ni on sam.



Image

Moglo je i desno uz ``entitetsku liniju``, jer i kada se napravi tunel Prenj ne vjerujem da ce biti ekstra izlaz za Jablanicu,
trebat ce najmanje 3 tunela - neisplativo.
To ce se iz Konjica ici starom cestom 100%.

Na Koridoru Vc ce biti jedan izlaz za Konjic i Jablanicu. Kada se vidi reljef - logicno rjesenje.
User avatar
spree
Posts: 7890
Joined: 04/04/2009 02:10
Location: oʌǝɾɐɹɐs

#21732 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by spree »

Ako je toliko bitno da je povezana Jablanica nek se napravi jedan krak do autoputa i to je to. Ne moje autoput prolaziti kroz svako naseljeno mjesto u drzavi.
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#21733 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Tesla Edison »

spree wrote: 23/05/2021 14:15 Ako je toliko bitno da je povezana Jablanica nek se napravi jedan krak do autoputa i to je to. Ne moje autoput prolaziti kroz svako naseljeno mjesto u drzavi.
Tako je. Ma to janjeći lobi zagovara jer neće onda niko svraćatu na pečenje. To odmah treba reći "mrš, ne može", kao što se trebalo reći seljadiji iz Milikladske kada su tražili izlaz na kružni tok i tako uništili kompletan projekat. Sad onaj kružni ne liči ninašta. To sve treba odmah smjestiti na svoje mjesto.
high_volume
Posts: 5916
Joined: 09/06/2010 22:51

#21734 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by high_volume »

VC put od Visokog prema jugu, najbrže izgrađen i jeftiniji, bio bi crvenom putanjom, ali kad politika i lokalni moćnici umiješaju interese, onda dobijemo i priču sa Jablanicom :-)

Image
User avatar
mk ultra
Posts: 19547
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#21735 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mk ultra »

Dzontra_Volta wrote: 23/05/2021 09:52
mistek wrote: 22/05/2021 23:14 Meni je nejasno što kod nas postoji potreba da autocesta ide tik uz grad ili da razdvaja čak gradska/prigradska naselja. Vrlo često vozim hrvatskim autocestama, i nigdje haman ne vidiš naselja, a kamoli grada usput. Uđeš na Bajakovu, na granici sa Srbijom i furaš u vrh glave kroz nekakva sela. Slavonski Brod je kao blizu i do Zagreba ništa više ne vidiš. Onda iz Zagreba kreneš dalje, prođeš Karlovac, a ni ne vidiš ga, masu nekih mjesta. Tek Rijeku vidiš jer drugačije nije moglo, dole prema Dalmaciji isto sve u zaleđini, mada nisam prošao odavno, ali meščini ništa ne vidiš. Jedino je kod nas borba da autocesta mora proći uz sami grad. Šta fali Jablanici, koja ima manje od 10.000 stanovnika na teritoriji cijele općine, što će ulaz na autocestu biti 20-25km od samog grada? Pa ne zaobilazi ga u luku od 150km pobogu. I kakvu bi razliku činilo da prolazi kroz samu Jablanicu? Ko ide autoputem, šta mu znači kuda prolazi? Onaj ko treba u Jablanicu ili iz nje, svakako mu je autoput pred nosom. Približit će Jablanicu svijetu svakako, privredno, a na njima je ostalo. Postoji samo glupa teorija da "ako autoput prođe kroz/blizu grada, ljudi će svraćati u taj grad". Jašta će. Evo opet kažem, prošao sam mali milion puta autocestom kroz Hrvatsku, ako idem u Zagreb, idem u Zagreb, ako idem u Karlovac, idem u Karlovac, ako idem u Sloveniju, idem na Breganu, ako idem u Istru, idem u Istru. Za koji klinac je bitno je li autocesta prolazi 1km od grada ili 10-20km? Po meni jedino ima smisla autocestu provlačiti DALJE od gradova, odnosno na nekoj optimalnoj udaljenosti. Hajde da i shvatim da se uz Bosnu jednostavno najlakše bilo usmjeriti da se prati sama rijeka, pa tako autocesta dijeli ona visočka sela ili prolazi kroz Kakanj praktično, ali gdje je to moguće, fantastično je kad ne ide kroz sami grad. A, da prolazi tačno iznad trenutne magistrale, koliko ljudi bi svratilo u Jablanicu na pečenje silazeći s autoceste? Svaki milioniti putnik. Ili zamišljam bus kako izlazi s autoceste radi Jablanice, satra se :lol:

Uostalom, kad već počinje standardna kuknjava na nacionalnoj osnovi, kako li su Hrvati dopustili istu stvar sa Žepčem? Jedna petlja 10km južnije od grada, jedna 10km sjevernije, obje u dijelovima općine sa bošnjačkom većinom.

Ali, ovo je otprilike i slika ovih dešavanja s autoputevima. Konstantno se na nerad i lopovluk onih koji su zaduženi za to nadovezuje nečija potreba da se buni za nešto. Malo, malo, pa ide priča o uništavanju plodne zemlje, malo, malo, pa ide priča o Jablanici, malo, malo, pa priča o zagađenju, malo, malo, pa priča o nacionalnim linijama razdvajanja i sl. A, sve potpuno besmisleno.
Naravno da ima veze gdje prolazi autocesta, tj. gdje je petlja. Tamo gdje prolazi privreda će sigurno bolje cvjetati nego tamo gdje ne prolazi.
Ti gledaš ovu priču sa aspekta tebe koji ide negdje turistički i sl.
A zamisli recimo nekog dostavljača mesa sa hladnjačom koji treba da doveze meso u Bingo u Jablanici, a poslije drugi dio mesa ide za Mostar.
Sa autocestom to obavi u čas posla, a ovako valja sići u Ovčarima, pa se truckati uz jezero, nadati se da Ceste FBiH ne saniraju Crnaju ili nešto drugo, pa onda poslije Jablanice opet puno sporije do Mostara (jer kad već dođe do Salakovca, više mu se i ne isplati penjati ponovo na autoput).
Da ne govorimo o tome da bi zbog blizine petlje autoceste i relativno jeftinog zemljišta u Jablanici, neki proizvođači otvorili svoje pogone na području Jablanice, jer bi preko autoceste bilo lako distribuirati proizvode gdje god to žele.
Plus što se na petlju u Jablanici veže i dobar dio srednje Bosne (oba Vakufa, Bugojno, Travnik, Jajce...).
Ako stvarno neko misli da je petlja u Jablanici samo zbog janjećeg lobija, grdno se vara.
To je isključivom zbog par (bitnih) ljudi u Autocestama koji su u vrijeme SDP vlade uspjeli izgurati šta su zacrtali i danas imamo što imamo.
Truckamo se svi kroz citavu drzavu, a među svim tim Jablnica ima prlicno dobar polozaj i nista uradili nisu

Jablanica je na sat voznje preko blidinja do granice sa HR, direktno su na glavnoj cesti za jug i ništa
Samo janjetina i po koji samostalni kamenorezac

Letargija i kletve onima koji ih nisu pomogli da upadnu u EP, pogotovo sovićani :mrgreen:
User avatar
Zeleni most
Posts: 754
Joined: 01/11/2013 21:18

#21736 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

high_volume wrote: 23/05/2021 15:12 VC put od Visokog prema jugu, najbrže izgrađen i jeftiniji, bio bi crvenom putanjom, ali kad politika i lokalni moćnici umiješaju interese, onda dobijemo i priču sa Jablanicom :-)

Image
- Autoput od SA - ZE je vrhunski i pametno urađen (zeleno)

- Autoput od Bijace - Mostara je trebao biti kao crveno, ovo sada je glupo i skupo

- Tunel Prenj jeste bliži put, ali ne vjerujem da ce biti najbrže izgrađen i jeftiniji kao gore napisano

Ne razumijem zasto strane banke daju kredite za ove nelogicne projekte ... vjerovatno su sretni kad nadju takve budale da im uvale kredit.
high_volume
Posts: 5916
Joined: 09/06/2010 22:51

#21737 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by high_volume »

Zeleni most wrote: 23/05/2021 15:34
- Autoput od SA - ZE je vrhunski i pametno urađen (zeleno)

- Autoput od Bijace - Mostara je trebao biti kao crveno, ovo sada je glupo i skupo

- Tunel Prenj jeste bliži put, ali ne vjerujem da ce biti najbrže izgrađen i jeftiniji kao gore napisano

Ja sam prigovorio na dio koridora od Visokog preko Sarajeva, pa dalje. Ovaj dio svakako treba biti autoput, ali mislio sam prije da je trebalo graditi put od Visokog preko sela Buci do Tarčina, jer bi trasa bila kraća. Da imamo novac, ova dionica svakako bi trebala biti izgrađena, jer će poslije, kad cijeli koridor bude u funkciji, dio puta od Visokog do Sarajeva, biti prezagušen. Put preko sela Buci bio bi mu rasterećenje.

Isto tako, tunel Prenj i nije neki bauk, ali kada izvođač ima potreban broj radnika, mehanizaciju, novac, i kvalitetan ugovor sa stvarnim penalima, a ne dosadašnju improvizaciju obaveza i odgovornosti :-)
User avatar
Zeleni most
Posts: 754
Joined: 01/11/2013 21:18

#21738 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

Tarčin


Image

Image

Image
User avatar
Haris.ba
Posts: 24904
Joined: 08/09/2005 20:08

#21739 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

Zeleni most wrote: 23/05/2021 15:34

- Autoput od Bijace - Mostara je trebao biti kao crveno, ovo sada je glupo i skupo
Autoput od Bijace bi bio najblizi tom crvenom linijom, ali zelilo se, ako zanemarimo politiku, pripremiti teren za spoj sa jonskim autoputom. Mostaru, a i drzavi je to mozda i vazniji juzni pravac nego ovaj prema Plocama.
Ovako iz pravca Mostara imaces izbor desno ili lijevo. Mislim da bolja lokacija za cvoriste ne postoji.
Jos plus put prema Neumu je blize.

P.S.
Kako Neum moze bez autoputa? Godinama bez magistrale. A Jablanica ne moze bez autoputa?
the_stick
Posts: 1170
Joined: 16/02/2002 00:00

#21740 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by the_stick »

Zeleni most wrote: 23/05/2021 16:56 Tarčin


Image

Image

Image
Znas li da li ovo ide planiranom dinamikom? Mozemo li sljedece ljeto racunati na autoput do Bradine? Ili vec ima naznaka kasnjenja?
mistek
Posts: 3394
Joined: 23/05/2010 15:16

#21741 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

Prije par sedmica je bio neki izvještaj da su iskopali 75% tunela i da će do kraja juna ove godine biti probijene obje cijevi. Meni se čini da bi to u velikoj mjeri moglo biti gotovo do ljeta naredne godine, a ko će mu ga znati hoće li biti otvoreno, tj. daj Bože.

Meni se čini da se ovo prema sjeveru sad usporilo pravo. Vranduk-Nemila nikako da otkoči i iako kao svakako čekamo tunel kod Golubinje, čini mi se da bi se uz završetak ove dionice autoput mogao lijepo pustiti u promet i bez tunela, ali to niko više i ne spominje :-)
Medakovo-Karuše isto splasnula priča, ali eto svakako ova obilaznica Doboja neće biti do 2024-2025., pa svakako besmisleno bez toga.
Golubinja-Medakovo: daj Bože da se išta radi.
User avatar
Zeleni most
Posts: 754
Joined: 01/11/2013 21:18

#21742 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

the_stick wrote: 23/05/2021 23:23
Zeleni most wrote: 23/05/2021 16:56 Tarčin


Image

Image

Image
Znas li da li ovo ide planiranom dinamikom? Mozemo li sljedece ljeto racunati na autoput do Bradine? Ili vec ima naznaka kasnjenja?
Tarčin – Ivan (LOT 1)
Predviđeni rok izgradnje je 20 mjeseci odnosno mart 2022. godine.

Tunel Ivan (LOT 2)
Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci odnosno maj 2022. godine.

Image

Ovo sam nasao na stranici Autoceste BiH, samo mi nije jasna ova ``ljubicasta linija`` izmedju ove dvije dionice, pise da je taj dio tenderisan ..??

https://mapa.jpautoceste.ba/#11.23/43.7721/18.0846/0/23
the_stick
Posts: 1170
Joined: 16/02/2002 00:00

#21743 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by the_stick »

Zeleni most wrote: 24/05/2021 00:13
the_stick wrote: 23/05/2021 23:23
Znas li da li ovo ide planiranom dinamikom? Mozemo li sljedece ljeto racunati na autoput do Bradine? Ili vec ima naznaka kasnjenja?
Tarčin – Ivan (LOT 1)
Predviđeni rok izgradnje je 20 mjeseci odnosno mart 2022. godine.

Tunel Ivan (LOT 2)
Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci odnosno maj 2022. godine.

Image

Ovo sam nasao na stranici Autoceste BiH, samo mi nije jasna ova ``ljubicasta linija`` izmedju ove dvije dionice, pise da je taj dio tenderisan ..??

https://mapa.jpautoceste.ba/#11.23/43.7721/18.0846/0/23
Ja sam to isto nasao na stranici. Posto vidim da si aktivan ovdje, mislio sam da mozda znas nesto malo vise pa zato pitam.

To ljubicasto je neka greska. Tu su samo dvije dionice, lot 1 i lot 2, i obje se grade. Da ne kazem 100%, ali 99% sam siguran da je ovako i da tu nema nista dodatno da je trenutno tenderisano.
User avatar
Zeleni most
Posts: 754
Joined: 01/11/2013 21:18

#21744 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

U Hrvatskoj postoji mogucnost gradilista onlajn uzivo pratiti. Steta da nisu to kod nas bar za koridor Vc napravili.


https://www.livecamcroatia.com/hr/kategorija/gradilista

Image
gr0ka
Posts: 16
Joined: 02/03/2021 20:52

#21745 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by gr0ka »

Zeleni most wrote: 24/05/2021 16:55 U Hrvatskoj postoji mogucnost gradilista onlajn uzivo pratiti. Steta da nisu to kod nas bar za koridor Vc napravili.


https://www.livecamcroatia.com/hr/kategorija/gradilista

Image
gladali bi 5 radnika od kojih 3 sjedi, 1 lopata nesto, a 1 jede burek
last mohicans
Posts: 11993
Joined: 09/08/2012 23:19

#21746 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by last mohicans »

gr0ka wrote: 24/05/2021 17:30
Zeleni most wrote: 24/05/2021 16:55 U Hrvatskoj postoji mogucnost gradilista onlajn uzivo pratiti. Steta da nisu to kod nas bar za koridor Vc napravili.


https://www.livecamcroatia.com/hr/kategorija/gradilista

Image
gladali bi 5 radnika od kojih 3 sjedi, 1 lopata nesto, a 1 jede burek
Tako je na rekonstrukciji Dzemala Bijedica godinu i po.
u-pet-deka
Posts: 1348
Joined: 11/02/2021 22:46

#21747 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by u-pet-deka »

Zeleni most wrote: 24/05/2021 16:55 U Hrvatskoj postoji mogucnost gradilista onlajn uzivo pratiti. Steta da nisu to kod nas bar za koridor Vc napravili.


https://www.livecamcroatia.com/hr/kategorija/gradilista

Image
Stambenih jedinica ili mosta? :D :roll:
User avatar
Dope_Man
Posts: 7780
Joined: 03/06/2016 16:31

#21748 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

mistek wrote: 22/05/2021 23:14 Meni je nejasno što kod nas postoji potreba da autocesta ide tik uz grad ili da razdvaja čak gradska/prigradska naselja.
Pogledaj malo kartu BIH pa mi nabroj gradove koji nisu u kotlini.
User avatar
Zeleni most
Posts: 754
Joined: 01/11/2013 21:18

#21749 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

Dope_Man wrote: 24/05/2021 18:00
mistek wrote: 22/05/2021 23:14 Meni je nejasno što kod nas postoji potreba da autocesta ide tik uz grad ili da razdvaja čak gradska/prigradska naselja.
Pogledaj malo kartu BIH pa mi nabroj gradove koji nisu u kotlini.
Sarajevo je u kotlini pa je autoput odlicno napravljen, tako da je 10-ak minuta od grada. Banjaluka je napravila slicno rjesenje.

U nekim njemackim gradovima koji su u ravnicama su 60-tih godina pravljeni autoputevi kroz gradove, tada je to bilo nesto fantasticno, medjutim danas se hvataju za glavu ... buka, kamioni, CO2 otrovi itd ...

Kada vozis kroz Austriju skoro pa i ne vidis veliki grad, to sve ide kroz periferiju i brda. A Austrija je bas brdovita.
mistek
Posts: 3394
Joined: 23/05/2010 15:16

#21750 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

Dope_Man wrote: 24/05/2021 18:00
mistek wrote: 22/05/2021 23:14 Meni je nejasno što kod nas postoji potreba da autocesta ide tik uz grad ili da razdvaja čak gradska/prigradska naselja.
Pogledaj malo kartu BIH pa mi nabroj gradove koji nisu u kotlini.
Da se razumijemo, ja ovdje više govorim za ono što pojedinci traže i zbog čega se bune, nego kako se radi. Do sada je manje-više autoput planirankuda i treba da ide i kuda je najlogičnije, s nekim sitnim devijacijama. Normalno da je lakše uz Bosnu recimo nekad pratiti kotlinu i rijeku, ali ne mora autoput ići uvijek od grada do grada.

Jablanica, grad koji ima 5.000 stanovnika u vrh glave, 10.000 cijela opština i sad bi im se trebao autoput prilagođavati, taman posla. Isto kao što je evo logično da ide malo ipak udaljeno od Žepča, Maglaja, kao što ne prolazi bliže Čapljini i sl. :D Helem, lijepo je planiran.
Post Reply