Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Dope_Man
Posts: 7754
Joined: 03/06/2016 16:31

#19376 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

mistek wrote: 06/10/2020 00:12
Alfons Kauders wrote: 05/10/2020 16:59
geralt wrote: 05/10/2020 14:38 Ja sam u pocetku takodjer bio skeptik prema dionici Zepce - Tuzla, ali sad mislim da je to odlicna ideja. Razlozi za:

- Kvalitetno se povezuju Zenica i Tuzla
- Rasterecuje se magistralni pravac Sarajevo-Tuzla, sto samo po sebi rjesava gomilu problema na toj relaciji
- Autoputem se osim Tuzle uvezuju Zivinice (57 000 stanovnika), Banovici (23 000) i Zavidovici (40 000), dakle preko 100 000 ljudi dobiva izlaz na mrezu autoputeva
- Zavidovici i Banovici vise nisu "slijepa crijeva"

Sto se tice nastavka prema Orasju, tu sam vec nesiguran da li vrijedi ulagati u taj pravac ili postoje pametnija rjesenja.
Ne rasterećuje. Sorry ali taj planirani krak ne bi bio dobra alternativa postojećem putu ka Sarajevu (već prežvakano bezbroj puta na ovoj temi).

TK ima dosta većih prioriteta od tog famoznog autoputa ka Žepču, npr. novi put ka sjeveru, pa ka Doboju, i naravno Sarajevu.
Ma ja mislim da je logika ovdje da će oni koji ne idu u Sarajevo nego negdje drugo (prema srednjoj Bosni) koristiti taj put, a ne pravac Tuzla-Sarajevo. Eh sad, ni ja nisam siguran koliko ima takvih i šta sada koriste tačno :D

Ma puno je važnije ulagati u Sarajevo-Tuzla, kako god.
Ne mislim da iko pri zdravoj pameti danas ide iz Tuzle u srednju Bosnu i obrnuto preko Sarajeva. Ti putnici idu na Doboj ili preko Zepca.

Kako rece covjek iznad, prezvakano 100 puta, taj potencijalni AP ne mijenja nista za put Sarajevo-Tuzla jer je daleko duzi, i naravno skuplji da bi iko osim pad debelih lovatora to koristilo kao alternativu. Jedino sta to mijenja je Tuzlacima koji idu u srednju Bosnu ili dalje na more, al postoje daleko bitniji prioriteti kao Tuzla - sjever, pa i dobra cesta do Doboja gdje je vec AP.
User avatar
Better Man
Posts: 16685
Joined: 01/10/2006 20:10

#19377 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Better Man »

Mx wrote: 06/10/2020 00:04
Better Man wrote: 05/10/2020 23:01
Mx wrote: 05/10/2020 22:55 Zna li ko, koliko je kilometara autoputa izgradzeno do sada od granice HR/Bijaca i dokle prema Mostaru?
Mislim da je 10 km.
Hvala ti, znaci imaju jos da izgrade oko 30 km do Mostara. Ako budu gradili 10 km godisnje, znaci cijeli autoput od Bijace do Mostara bi mogao biti izgradzen za 3 godine do 2023.
Kad bi se sve to moglo spojiti s Mostarom to niko ne zna, jer zaista sporo rade.
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#19378 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt »

Dope_Man wrote: 06/10/2020 08:45 Ne mislim da iko pri zdravoj pameti danas ide iz Tuzle u srednju Bosnu i obrnuto preko Sarajeva. Ti putnici idu na Doboj ili preko Zepca.

Kako rece covjek iznad, prezvakano 100 puta, taj potencijalni AP ne mijenja nista za put Sarajevo-Tuzla jer je daleko duzi, i naravno skuplji da bi iko osim pad debelih lovatora to koristilo kao alternativu. Jedino sta to mijenja je Tuzlacima koji idu u srednju Bosnu ili dalje na more, al postoje daleko bitniji prioriteti kao Tuzla - sjever, pa i dobra cesta do Doboja gdje je vec AP.
Hajmo prozvakati jos jednom :D

Tuzla - petlja Josanica preko M18: 110 km. Google kaze 2h i 8min, odnosno 1h 51min bez saobracaja.

Tuzla - Zepce - Zenica - petlja Josanica trenutnim cestama: 185 km. Autoput ce to sigurno "ispeglati" i skratiti za desetak kilometara, ali eto neka je toliko. Uz prosjecnu brzinu oko 120 km/h to je oko 1h i 30min. Razlika u sigurnosti i uzitku voznje je nemjerljiva.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19379 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

escobar__ wrote: 05/10/2020 15:02 Ne mogu da razumijem ovaj mentalni sklop koji razmišlja na način da nam autoceste ne trebaju.

Pa neki dan od Tuzle do Zagreba dođoh za cca. 4 sata upravo vozeći autocestama (prvo Doboj - Bosanska Gradiška, pa tamo od Okućana do Zagreba) uz nikakvo zadržavanje na granici - da je takva cesta bila od Tuzle vjerovatno bih stigao i malo brže. Neuporedivo u odnosu na bilo koju magistralnu cestu.

Ne kažem da treba skršit milijarde u vazduh ali pojedinci koju god dionicu pomeneš za njih kažu "ne treba nam". Ako se mogu gradit rupe u goraždanskim brdima da bi se nekom stvorile reference onda može i neka autocesta od koje će na desetine i stotine hiljada imat koristi.
Nisam odavno primjetio nekoga na temi da govori da nam autoputevi ne trebaju, takvi su uglavnom nestali il ise preselili na onu drugu temu.

Što se tiče rupe u brdu, u svakom postu na ovoj temi uživaš da je spomeneš, a meni neće biti problem odgovoriti, da se ne radi o rupi već o tunelu Hranjen na magistralnoj cesti M5 koja nikada nije završena.
User avatar
Porodice Foht
Posts: 2799
Joined: 14/01/2019 04:56

#19380 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht »

Alfons Kauders wrote: 05/10/2020 17:00
Porodice Foht wrote: 05/10/2020 14:49 Malo sam zaboravio, ovih 7,2 km Pocitelj-Buna, hoce li se ista moci iskoristiti nakon zavrsetka radova, ako uspiju stici do prvog snijega? Ili se mora cekati gradnja mosta kod Pocitelja i prikljucak na Zvirovice? To mi je logicno, ali eto da ipak pitam.
Ne, to će morati sačekati most.
Da li fakat cekaju izbore da pocnu asfaltirati? Cini se da je malo ostalo do posljednje faze radova. Sta se ceka? :?
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19381 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

mistek wrote: 06/10/2020 00:12

Ma ja mislim da je logika ovdje da će oni koji ne idu u Sarajevo nego negdje drugo (prema srednjoj Bosni) koristiti taj put, a ne pravac Tuzla-Sarajevo. Eh sad, ni ja nisam siguran koliko ima takvih i šta sada koriste tačno :D

Ma puno je važnije ulagati u Sarajevo-Tuzla, kako god.
Niko iz TZ ne ide za Srednju Bosnu ili Zenicu preko Sarajeva. Bukvalno niko. Eventualno do Breze ili Visokog da se isplati preko Sarajeva, ali ostalo ne.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19382 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

Porodice Foht wrote: 06/10/2020 11:07
Alfons Kauders wrote: 05/10/2020 17:00
Porodice Foht wrote: 05/10/2020 14:49 Malo sam zaboravio, ovih 7,2 km Pocitelj-Buna, hoce li se ista moci iskoristiti nakon zavrsetka radova, ako uspiju stici do prvog snijega? Ili se mora cekati gradnja mosta kod Pocitelja i prikljucak na Zvirovice? To mi je logicno, ali eto da ipak pitam.
Ne, to će morati sačekati most.
Da li fakat cekaju izbore da pocnu asfaltirati? Cini se da je malo ostalo do posljednje faze radova. Sta se ceka? :?
Pa što bi žurili kad se neće otvoriti dok ostatak ne bude gotov? Da bezveze propada asfalt...
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19383 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

geralt wrote: 06/10/2020 09:55
Dope_Man wrote: 06/10/2020 08:45 Ne mislim da iko pri zdravoj pameti danas ide iz Tuzle u srednju Bosnu i obrnuto preko Sarajeva. Ti putnici idu na Doboj ili preko Zepca.

Kako rece covjek iznad, prezvakano 100 puta, taj potencijalni AP ne mijenja nista za put Sarajevo-Tuzla jer je daleko duzi, i naravno skuplji da bi iko osim pad debelih lovatora to koristilo kao alternativu. Jedino sta to mijenja je Tuzlacima koji idu u srednju Bosnu ili dalje na more, al postoje daleko bitniji prioriteti kao Tuzla - sjever, pa i dobra cesta do Doboja gdje je vec AP.
Hajmo prozvakati jos jednom :D

Tuzla - petlja Josanica preko M18: 110 km. Google kaze 2h i 8min, odnosno 1h 51min bez saobracaja.

Tuzla - Zepce - Zenica - petlja Josanica trenutnim cestama: 185 km. Autoput ce to sigurno "ispeglati" i skratiti za desetak kilometara, ali eto neka je toliko. Uz prosjecnu brzinu oko 120 km/h to je oko 1h i 30min. Razlika u sigurnosti i uzitku voznje je nemjerljiva.
Donekle stoji ali opet zanemaruješ kilometražu i trošak. Jeste sigurnost, jeste užitak, ali komercijalisti i kamiondžiji ne plaćaju da uživaju, već da voze.

Dakle neka bude 175km, u oba smjera to je 350km autoputa. To je 35KM putarine ili više dok to bude gotovo. To je ujedno i dosta više goriva, recimo desetak litara u oba smjera. I onda začas dođemo do problema zvanog 60KM troška kog na starom putu nema.

Ok je to za nekog ko ide na more jednom godišnje, ali za ljude koji putuju radi posla i drugih potreba, to je velika cifra. Ako će neko voziti tu dionicu jednom mjesečno, to je 720KM, skoro jedna prosječna plata. Jeste sigurnije, jeste 20-30 minuta brže, ali ko će platiti 60KM da uštedi pola sata? Većina ljudi neće priuštiti taj luksuz.

Da cirkus bude veći, kad bi u magistralu uložili 200 miliona maraka, i ta vremenska ušteda bi se smanjila na desetak minuta.
User avatar
Porodice Foht
Posts: 2799
Joined: 14/01/2019 04:56

#19384 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht »

Alfons Kauders wrote: 06/10/2020 12:13
Porodice Foht wrote: 06/10/2020 11:07
Alfons Kauders wrote: 05/10/2020 17:00

Ne, to će morati sačekati most.
Da li fakat cekaju izbore da pocnu asfaltirati? Cini se da je malo ostalo do posljednje faze radova. Sta se ceka? :?
Pa što bi žurili kad se neće otvoriti dok ostatak ne bude gotov? Da bezveze propada asfalt...
A 10 km sto ´´cami i ceka´´ idvije godine i jos ce godinu izgleda od Svilaja do Odzaka...? Bar smo na to navikli. :mrgreen:
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19385 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

Porodice Foht wrote: 06/10/2020 12:38
A 10 km sto ´´cami i ceka´´ idvije godine i jos ce godinu izgleda od Svilaja do Odzaka...? Bar smo na to navikli. :mrgreen:
I ovo će, ne vjerujem da će u Hercegovini sve uvezati u naredne tri godine. :)
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19386 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Kada je izgrađena dionica Svilaj - Odžak, izgrađena je samo prva faza koja je ustvari obuhvatala izgradnju objekata i nasipa. Druga faza je tada namjerno ostavljena upravo iz razloga jer nije postojao most, a nije se znalo ni kada će ga biti.

Adnan Terzić i ekipa su trebali neku dionicu da je prikažu kao završenu i onda su pokrenuli drugu fazu izgradnje ove dionice, koja je ustvari uključivala asfaltiranje i opremanje i ona sada asfaltirana već skoro tri godine čeka da dođe napokon u upotrebu.

I za mene je maloumno postavljati asfalt sada na dionici Počitelj - Buna, iz razloga što će ista morati sačekati da dionica Buna - Kvanj bude završena što je minimalno period od tri godine, no eto.
Seyfo
Posts: 4330
Joined: 23/08/2011 14:12

#19387 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Seyfo »

Kako ne skontaju da je bolje na par mjesta na dionici trenutnog magistralnog puta Sarajevo-Tuzla samo proširiti za jednu traku uzbrdo, i time bi postigli mnogo više. Praviti brzu cestu ili autoput nije ni u planu ni isplativo.
Te priče da bi se nešto postiglo cestom prema Žepču su smiješne, zna se u kom smjeru se ide. Ako neko iz TZ hoće prema Sarajevu ili južnije, neće sebi praviti toliko duži put.
Bitnost proširenja te ceste je velika, jer nije dio planiranih autoputeva, a predstavlja najfrekventniji i najbitniji magistralni putu mimo Vc, pored dionice Lašva-Travnik.
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#19388 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt »

Alfons Kauders wrote: 06/10/2020 12:20 Donekle stoji ali opet zanemaruješ kilometražu i trošak. Jeste sigurnost, jeste užitak, ali komercijalisti i kamiondžiji ne plaćaju da uživaju, već da voze.

Dakle neka bude 175km, u oba smjera to je 350km autoputa. To je 35KM putarine ili više dok to bude gotovo. To je ujedno i dosta više goriva, recimo desetak litara u oba smjera. I onda začas dođemo do problema zvanog 60KM troška kog na starom putu nema.

Ok je to za nekog ko ide na more jednom godišnje, ali za ljude koji putuju radi posla i drugih potreba, to je velika cifra. Ako će neko voziti tu dionicu jednom mjesečno, to je 720KM, skoro jedna prosječna plata. Jeste sigurnije, jeste 20-30 minuta brže, ali ko će platiti 60KM da uštedi pola sata? Većina ljudi neće priuštiti taj luksuz.

Da cirkus bude veći, kad bi u magistralu uložili 200 miliona maraka, i ta vremenska ušteda bi se smanjila na desetak minuta.
Ja sam Sarajlija, ali ne zivim u ubjedjenju da je Sarajevo centar svijeta i da svi putevi moraju proci kroz njega :)

Sta je sa kamiondzijama i komercijalistima koji nisu krenuli za Sarajevo, vec za Zenicu ili Travnik, ili mozda Split? ZDK ima 364 000 stanovnika, SBK 273 000, Kanton 10 (koji je na istom pravcu) 90 000. Sta ako ne polazi iz Tuzle vec iz Banovica, da li je i onda ista racunica? Mislis li da gazdi kome kamion dovozi robu iz luke Ploce dodatni trosak autoputa igra neku ulogu u ukupnoj racunici?
User avatar
dustaban
Posts: 6516
Joined: 10/07/2012 10:55

#19389 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by dustaban »

Razmislja li iko o KOMERCIJALNIM PRIORITETIMA pojedinih dionica. Konkretno ovaj komad od Pocitelja do Bune... to ce sad zavrsiti i ja nikako ne kontam KAD CE i KO CE TUDA VOZIT ?!
Seyfo
Posts: 4330
Joined: 23/08/2011 14:12

#19390 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Seyfo »

To je dio Vc i svakako je neophodan da se uradi, ali da je bio ikakav prioritet u odnosu na ostale dionice Vc, NIJE !
Mostar se morao prioritetno povezati sa Sarajevom pa onda ove komadiće južnije, ako se gleda interes države i njene privrede. Ako se gleda interes da italijanski turist autoputem dođe vidjeti Međugorje, to je ovo što sada imamo.
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#19391 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt »

Seyfo wrote: 06/10/2020 13:26 To je dio Vc i svakako je neophodan da se uradi, ali da je bio ikakav prioritet u odnosu na ostale dionice Vc, NIJE !
Mostar se morao prioritetno povezati sa Sarajevom pa onda ove komadiće južnije, ako se gleda interes države i njene privrede. Ako se gleda interes da italijanski turist autoputem dođe vidjeti Međugorje, to je ovo što sada imamo.
Valjda je kvalitetna povezanost sa lukom Ploce bitnija i Mostaru i Sarajevu od medjusobne povezanosti :roll:

Po stoti put: autoputevi se prave rade teretnog saobracaja, putnicki je tu usputan i mnogo manje bitan.
User avatar
Dope_Man
Posts: 7754
Joined: 03/06/2016 16:31

#19392 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

geralt wrote: 06/10/2020 09:55
Dope_Man wrote: 06/10/2020 08:45 Ne mislim da iko pri zdravoj pameti danas ide iz Tuzle u srednju Bosnu i obrnuto preko Sarajeva. Ti putnici idu na Doboj ili preko Zepca.

Kako rece covjek iznad, prezvakano 100 puta, taj potencijalni AP ne mijenja nista za put Sarajevo-Tuzla jer je daleko duzi, i naravno skuplji da bi iko osim pad debelih lovatora to koristilo kao alternativu. Jedino sta to mijenja je Tuzlacima koji idu u srednju Bosnu ili dalje na more, al postoje daleko bitniji prioriteti kao Tuzla - sjever, pa i dobra cesta do Doboja gdje je vec AP.
Hajmo prozvakati jos jednom :D

Tuzla - petlja Josanica preko M18: 110 km. Google kaze 2h i 8min, odnosno 1h 51min bez saobracaja.

Tuzla - Zepce - Zenica - petlja Josanica trenutnim cestama: 185 km. Autoput ce to sigurno "ispeglati" i skratiti za desetak kilometara, ali eto neka je toliko. Uz prosjecnu brzinu oko 120 km/h to je oko 1h i 30min. Razlika u sigurnosti i uzitku voznje je nemjerljiva.
I 160 (eto skratih jos za 5) * 0.12 = 19 KM putarine u jednom smijeru, 38 u oba, plus potrosnja goriva koja vec ide iznad prosjeka na 120 km/h, mada tu mozemo argumentovati da bi mozda i bila podjednaka potrosnji na magistrali koja se pentra po brdima. Opet, zbog same duzine, sigurno da je koji litar goriva vise i putarina koja u jednom smjeru iznosi koliko i gorivo (ovo sad mjerim po svojoj potrosnji jer ja mogu otici u TZ i vratiti se za 20 KM goriva, mjereno sa punim rezervoarom). Po danasnjim cijenama to je i manje, al eto nek je 20 neki prosjek.

Dakle, da odem u TZ i nazad, umjesto cca 20 KM, tom rutom bi mi trebalo cca 60-70 KM. Odlican izbor, vecina gradjana BiH jedva ceka na to.
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#19393 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt »

Dope_Man wrote: 06/10/2020 13:47 I 160 (eto skratih jos za 5) * 0.12 = 19 KM putarine u jednom smijeru, 38 u oba, plus daleko potrosnja goriva koja vec ide iznad prosjeka na 120 km/h, mada tu mozemo argumentovati da bi mozda i bila podjednaka potrosnji da magistrali koja se pentra po brdima. Opet, zbog duzine, sigurno da je koji litar goriva vise i putarina koja u jednom smjeru iznosi koliko i gorivo (ovo sad mjerim po svojoj potrosnji jer ja mogu otici u TZ i vratiti se za 20 KM goriva, mjereno sa punim rezervoarom). Po danasnjim cijenama to je i manje, al eto nek je 20 neki prosjek.

Dakle, da odem u TZ i nazad, umjesto cca 20 KM, tom rutom bi mi trebalo cca 60-70 KM. Odlican izbor, vecina gradjana BiH jedva ceka na to.
Slazem se da je za privatno putnicko auto znacajna razlika, iako ce mnogi ljudi s porodicom rado platiti dodatno radi povecane sigurnosti i brzeg putovanja. Za vozaca sluzbenog vozila koji to pise "na firmu" (ili nekoga ko privatnim vozilom ide na sluzbeni put), razlika je nebitna. Za vlasnika kamiona natovarenog sa 100 000 KM robe, razlika je nebitna.

Plus sto se vracamo na cinjenicu da ne idu samo Sarajlije u Tuzlu, i da Tuzlaci imaju i druge destinacije osim Sarajeva.
User avatar
Dope_Man
Posts: 7754
Joined: 03/06/2016 16:31

#19394 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

Poenta te price ovdje je spominjanje da je to nekakva alternativa putu Sarajevo - Tuzla, sto nije. Mozda jeste prevozniku koji gura sleper, jer on ce definitivno doci puno brze, mada ce i on razmisljati koliko mu se isplati s obzirom da je cijena tog puta daleko veca za kamion. Ali eto, njemu se ipak vjerovatno isplati. Manjim komercijalistima vrlo vjerovatno ne, obicnom covjeku ne.

Niko ovdje nije rekao da taj put ne bi bio koristan nikome. Govorimo da taj put nije, i ne moze biti, alternativa pravcu Sarajevo - Tuzla. A kao poboljsanje konekcije Tuzle sa srednjom Bosnom je svakako koristan. Ali tu vec ulazimo u upitnost korisnosti takve ceste, jer Tuzlu bolje (i lakse pretpostavljam) povezati do granice odlicnom cestom, srediti rutu prema Doboju i Sarajevu, i imas na tri strane odlicnu povezanost, umjesto na jednu koja je mozda i najmanje bitna.
Last edited by Dope_Man on 06/10/2020 14:13, edited 1 time in total.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19395 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

geralt wrote: 06/10/2020 13:13
Alfons Kauders wrote: 06/10/2020 12:20 Donekle stoji ali opet zanemaruješ kilometražu i trošak. Jeste sigurnost, jeste užitak, ali komercijalisti i kamiondžiji ne plaćaju da uživaju, već da voze.

Dakle neka bude 175km, u oba smjera to je 350km autoputa. To je 35KM putarine ili više dok to bude gotovo. To je ujedno i dosta više goriva, recimo desetak litara u oba smjera. I onda začas dođemo do problema zvanog 60KM troška kog na starom putu nema.

Ok je to za nekog ko ide na more jednom godišnje, ali za ljude koji putuju radi posla i drugih potreba, to je velika cifra. Ako će neko voziti tu dionicu jednom mjesečno, to je 720KM, skoro jedna prosječna plata. Jeste sigurnije, jeste 20-30 minuta brže, ali ko će platiti 60KM da uštedi pola sata? Većina ljudi neće priuštiti taj luksuz.

Da cirkus bude veći, kad bi u magistralu uložili 200 miliona maraka, i ta vremenska ušteda bi se smanjila na desetak minuta.
Ja sam Sarajlija, ali ne zivim u ubjedjenju da je Sarajevo centar svijeta i da svi putevi moraju proci kroz njega :)

Sta je sa kamiondzijama i komercijalistima koji nisu krenuli za Sarajevo, vec za Zenicu ili Travnik, ili mozda Split? ZDK ima 364 000 stanovnika, SBK 273 000, Kanton 10 (koji je na istom pravcu) 90 000. Sta ako ne polazi iz Tuzle vec iz Banovica, da li je i onda ista racunica? Mislis li da gazdi kome kamion dovozi robu iz luke Ploce dodatni trosak autoputa igra neku ulogu u ukupnoj racunici?
Pa ok, ništa sporno, to i ja govorim - to je veza sa Srednjom Bosnom, ne Sarajevom. Kao veza Tuzle s Lašvom ili Zenicom, to bi bilo super. Kao veza sa Sarajevom nema smisla. Taj put preko Žepća jednostavno nije alternativa postojećoj magistrali.

Pod jedan, magistrala postoji i koristi se. Ovo ne postoji, ne zna se hoće li se graditi, a čak i da hoće, neće biti u prometu još barem 10-20 godina.

Pod dva, neki fantomski krak autoputa koji će se možda graditi i možda biti pušten u promet za par decenija ne može biti izgovor da se ne ulaže u magistralu koja već postoji i koristi se svaki dan.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19396 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

geralt wrote: 06/10/2020 14:01
Dope_Man wrote: 06/10/2020 13:47 I 160 (eto skratih jos za 5) * 0.12 = 19 KM putarine u jednom smijeru, 38 u oba, plus daleko potrosnja goriva koja vec ide iznad prosjeka na 120 km/h, mada tu mozemo argumentovati da bi mozda i bila podjednaka potrosnji da magistrali koja se pentra po brdima. Opet, zbog duzine, sigurno da je koji litar goriva vise i putarina koja u jednom smjeru iznosi koliko i gorivo (ovo sad mjerim po svojoj potrosnji jer ja mogu otici u TZ i vratiti se za 20 KM goriva, mjereno sa punim rezervoarom). Po danasnjim cijenama to je i manje, al eto nek je 20 neki prosjek.

Dakle, da odem u TZ i nazad, umjesto cca 20 KM, tom rutom bi mi trebalo cca 60-70 KM. Odlican izbor, vecina gradjana BiH jedva ceka na to.
Slazem se da je za privatno putnicko auto znacajna razlika, iako ce mnogi ljudi s porodicom rado platiti dodatno radi povecane sigurnosti i brzeg putovanja. Za vozaca sluzbenog vozila koji to pise "na firmu" (ili nekoga ko privatnim vozilom ide na sluzbeni put), razlika je nebitna. Za vlasnika kamiona natovarenog sa 100 000 KM robe, razlika je nebitna.

Plus sto se vracamo na cinjenicu da ne idu samo Sarajlije u Tuzlu, i da Tuzlaci imaju i druge destinacije osim Sarajeva.
Ali to nije put *samo* do Sarajeva. Ljudi tuda idu i u Hercegovinu, na Jadran itd...

Pobogu pa ta magistrala je najkraća veza dvije najmnogoljudnije regije u FBiH u kojim živi 800,000 ljudi, dva najprometnija aerodroma u državi, dva najveća grada u FBiH. Stvarno ne znam šta još treba navesti da shvatiš da je taj pravac jako bitan i da put preko Zenice nije i ne može biti alternativa tom pravcu.
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#19397 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt »

Dope_Man wrote: 06/10/2020 14:11 Poenta te price ovdje je spominjanje da je to nekakva alternativa putu Sarajevo - Tuzla, sto nije. Mozda jeste prevozniku koji gura sleper, jer on ce definitivno doci puno brze, mada ce i on razmisljati koliko mu se isplati s obzirom da je cijena tog puta daleko veca za kamion. Ali eto, njemu se ipak vjerovatno isplati. Manjim komercijalistima vrlo vjerovatno ne, obicnom covjeku ne.

Niko ovdje nije rekao da taj put ne bi bio koristan nikome. Govorimo da taj put nije, i ne moze biti, alternativa pravcu Sarajevo - Tuzla. A kao poboljsanje konekcije Tuzle sa srednjom Bosnom je svakako koristan. Ali tu vec ulazimo u upitnost korisnosti takve ceste, jer Tuzlu bolje (i lakse pretpostavljam) povezati do granice odlicnom cestom, srediti rutu prema Doboju i Sarajevu, i imas na tri strane odlicnu povezanost, umjesto na jednu koja je mozda i najmanje bitna.
Ja ti opet kazem da jeste alternativa velikom broju ljudi kojem razlika u trosku ne igra ulogu. Kad idem u Banja Luku, bilo sluzbeno bilo privatno, ruta preko Skender Vakufa meni licno uopste nije opcija iako je najjeftinija i kilometarski najkraca. Radije idem 60 km duzim putem i placam putarine, iako cak tako nista ne stedim vremenski.

Ako se nakon izgradnje autoputa 20% ljudi odluci da ide preko Zepca (a sigurno ce ih biti vise), magistrala ce biti 20% manje opterecena.
User avatar
Dope_Man
Posts: 7754
Joined: 03/06/2016 16:31

#19398 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

Ovo je Bosna i Hercegovina, ako su neki od nas dovoljno sretni da imamo prihode koji nam omogucuju da platimo odredjeni "luksuz" ne zaboravimo da je to za najveci broj gradjana ogromna para. I da, govorim od silnih 40-50 KM razlike koju sam ranije izracunao za put u dva pravca. To je velika para mnogima, odnosno da stavimo ovako: Daleko je vise ljudi u BiH kojima je 50 KM znacajna suma, nego onih kojima je beznacajna.

Taj put jednostavno nema opravdanost iz ugla povezanosti Tuzle sa Sarajevom i dalje sa Mostarom itd.. Ima ulogu u boljem povezivanju sa srednjom Bosnom, kako je sto puta vec receno, ali je upitno koliko je ljudi kojima taj put treba, tj. da li se isplati praviti ga kao takvog pored vec ranije spomenutih pravaca koji bi bili vazniji u ovom trenutku.
User avatar
avenija
Posts: 1529
Joined: 29/03/2016 16:20

#19399 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by avenija »

Tuzla + 70 km precnika 500 k ljudi
Zenica +70 km precnika 500 k ljudi

veza izmedju nepostoji osim konjske staze preko Vozuce.

Dvije izuzetno privredno jake regije apsolutno nepovezane, potencijal neiskoristen.
toooka
Posts: 110
Joined: 15/02/2016 08:12

#19400 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by toooka »

Ljudi moji, pa vi pričate da li će nekome biti isplativo ili ne voziti autoputem. Ako je iko od vas prolazio npr Jadranskom magistralom (ja godišnje prođem par puta od Rijeke gore do Ploča sa motorom) nema kamiona, svi koriste autoput, iako realno gledajući njihova ta magistrala je u tako dobrom stanju da mi rijetko gdje imamo takav asfalt... koristit ce se i kod nas sve to, ne treba samo misliti na to da neko ide iz Tuzle u Sarajevo i obratno, bit ce tu dosta tranzita sa sjevera...
Post Reply