Pomoć oko kupovine auta

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Locked
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#11076 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by ado-šampion »

UmaX wrote: 30/09/2020 10:39
ado-šampion wrote: 30/09/2020 10:04 Aposolutno se ne salim.
Zao mi je, ne vjerujem. Dokazi.
Zao mi je sto ti je zao, ali progugaj ima i po netu, mislim da je cak bilo i ovdje. :)

Ja sam prvi put cuo od prijatelja koji rade u autoindustriji prije 3-4 godine i bilo mi je malo cudno ali nisam bio zapanjen kao ti. :D Pa sta ti mislis da zarade 4-5 hiljada po autu?

A jasno mi je da je Bosancu tesko svariti da VW zaradi 300-400 eura na Golfu a Skoda preko 1000 na Octaviji, a Octavija jeftinija, a "sve isto". :-D Jasno kazem ironicno jer mi nije bas jasno, isto kao sto mi nije jasno kako moze biti "sve isto" i pored neumoljive statistike koja kaze da se Golf prodaje puno bolje (prakticno duplo bolje) unatoc ne bas neznantnoj razlici u cijeni i to godinama.

Jako mi je to sto zelite da neko nesto dokazuje a 90% tvrdnji koje iznosite su pasualne. Tvoj specijalitet od nekidan, Focus uvijek bio bolje auto od Golfa. Dok Ford proda 200 k Focusa, VW proda 400 k Golfova, 15 godina unazad, a cijena u 10-15%. I gdje smisao da je tebi kazem dokazi. :-)
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#11077 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by madner »

Ljudi koji rade u Wolfsburgu imaju znatno vecu platu od ljudi koji rade u Ceskoj ili Slovackoj. Moze materijal biti isti, ne moze biti cijena nikako.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#11078 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by tempuser »

izvrsni direktor wrote: 30/09/2020 10:56
UmaX wrote: 30/09/2020 10:01 Mora da se salis? :shock:
Ako misli na cistu dobit koju tiguan generira volkswagen, nakon sto pokriju sve troskove proizvodne, zasto da ne. (Mada je jako tesko dpci do tog podatka) Samo u 2019. Prodato je ukupno 900 000 tiguana u svijetu, ili ukupno preko 12 miliona
Profit po proizvedenoj jedinici nije uvijek isti. Osim direktnig troškova za material (DM) i direktnog trorška radne snage (DL) u cijenu proizvodnje ulaze i overhed troškovi (MOH) u koje je uključen i trošak za razvoj. Što se više auta proizvede to pada cijena njihove proizvodnje, čak i da su DM, DL i dio MOH konstantni.
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#11079 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by ado-šampion »

Mislim da trosak za razvoj ne moze biti overhead jer je cifra pozamasna. Ali eto ne bih tvrdio, jer moj posao nije vezan ni za aute ni za autoindustriju, barem na direktno. Rekao bih da tih 900 000 koje prodaju godisnje taman bude da pokriju razvoj. :)
Last edited by ado-šampion on 30/09/2020 11:12, edited 1 time in total.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37288
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#11080 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by bitanga_sa_otesa »

basicm wrote: 30/09/2020 10:43 Auto ne trosi nizbrdo. Barem auti koji imaju struju na brizgaljakama. U leru je totalno druga stvar. Evo primjer za L-Jetronic iz 80-ih.

Engine Braking
When the engine is driven by the rolling vehicle ( for example, on a downgrade), the air throttle valve is fully closed. In order to save fuel and to reduce the exhaust emission, the fuel supply is completely cut off during this mode of operation. In order to keep the engine from stalling if. the clutch is disengaged, however, the supply of fuel is restored at engine speeds between 1,000 and 1,500 rpm. In the same way, injection is resumed if the engine speed approaches the idle speed when the vehicle is braked.
kako ecu iz 80-ih zna kad vozis nizbrdo ,kad kocis,kad je kvacilo pritisnuto??
User avatar
Laplace
Posts: 10301
Joined: 19/11/2012 18:37

#11081 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

bitanga_sa_otesa wrote: 29/09/2020 23:07
izvrsni direktor wrote: 29/09/2020 23:05 Kako vam se da zamarati tim troskovima uopste, sta imate od tog. Nemam blage veze kolko me kosta odrzavanje auta jbt
vjerujem da broje kolko jedu i seru pa mjere razliku toga :lol:
Pa, mora se misliti i na to. Odeš u restoran na ručak (oprosti, Fadile), pojedeš previše pa ti u povratku auto više troši.
User avatar
Laplace
Posts: 10301
Joined: 19/11/2012 18:37

#11082 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

bitanga_sa_otesa wrote: 29/09/2020 23:14
Evolution_IV wrote: 29/09/2020 23:10
to isto da te pita neko,bgti koliko trosis da jedes :lol:
ja sam sad smanjio ,tj stavim krisku hljeba na sto i gledam je kad je vrijeme dorucka,onda odem da radim ,pa se vratim oko 3 opet pogledam ,odgrizem jedan zalogaj,pa oko 6 pojedem sta je ostalo.onda u 8 opet novu krisku i gledam je do jedno 10.
to je isto ko ovi sto leraju po gradu 30-40 ili na 1000 obrtaja u petoj sto voze :lol:
Negdje sam pročitao (ili vidio na klipu) da je sve ispod 1.500 rpm potencijalno štetno za motor. Možda je bio klip sa Autokluba.
User avatar
Laplace
Posts: 10301
Joined: 19/11/2012 18:37

#11083 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

bitanga_sa_otesa wrote: 29/09/2020 23:20
artur morgan wrote: 29/09/2020 23:18

Uredu. Slazem se znam na sta ciljas mnogi bi da se krecu a da im ne trosi. Zato su na cesti tako losa auta...
mnogi bi da zive mimo svojih mogucnosti :thumbup:
dizu se mikrokrediti da se uslika za instagram na moru,a skup set kvacila za neko smece od par hiljada...
i onda guli ostatak godine od jutra do mraka da vrati te pare ...
... a to se moglo jeftinije odraditi u Photoshopu.
User avatar
Laplace
Posts: 10301
Joined: 19/11/2012 18:37

#11084 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

Seawolf wrote: 30/09/2020 08:57
Laplace wrote: 30/09/2020 08:50
hilmija frlj wrote: 29/09/2020 13:09 Zar nije kod novih auta da troši 0 litara čim digneš nogu sa gasa tzv kočenje motorom? Ili barem da trosi neznatno, kao da radi na leru?
Ako se zaletiš uzbrdo i pustiš gas, i onda troši 0 l/h (probao :D ). Jasno, cijenu platiš dosta većom potrošnjom dok se zalijećeš.
Ali i značajno usporava.

Ako bi htio da auto zadrži brzinu koju je dostigao tokom penjanja, itekako bi mu trebalo goriva.
Jasno. :thumbup:
User avatar
Laplace
Posts: 10301
Joined: 19/11/2012 18:37

#11085 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

bitanga_sa_otesa wrote: 30/09/2020 10:00
Laplace wrote: 30/09/2020 09:50

Jasna stvar. Btw, u uputama za moj auto piše da se u motor ne injektuje gorivo ako nije pritisnuta papučica gasa, osim (jasno) u leru, kad elektronika ubrizgava gorivo da semotor ne bi ugasio. Jasno, i u vožnji kada nije pritisnuta papučica gasa može se desiti da elektronika mora intervenisati da bi održala rad motora.
injektuje se koliko je potrebno da radi motor kad je zatvorena klapna gasa.pedalom otvaras klapnu kroz koju ulazi zrak i mijenjas vrijeme ubrizgavanja(otvorenost dizni u milisekundama).to su neke osnove rada efi motora koje mnogi ovdje ne znaju a valjaju gluposti...ne znam kako rade najnoviji auti i kompjuteri ,ali mislim da ne bi trebali prekidati ni taj minimalni dotok goriva i kad je auto rasterecen...
Ono što je meni bitno je da se računar brine da se motor ne ugasi, a vjerovatno je da board computer pokazuje potrošnju 0 l/h u uslovima kad je potrošnja manja od 0,1 l/100 km +/- neka margina greške.
UmaX
Posts: 2950
Joined: 30/11/2017 13:53

#11086 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by UmaX »

ado-šampion wrote: 30/09/2020 11:00 Zao mi je sto ti je zao, ali progugaj ima i po netu, mislim da je cak bilo i ovdje. :)

Ja sam prvi put cuo od prijatelja koji rade u autoindustriji prije 3-4 godine i bilo mi je malo cudno ali nisam bio zapanjen kao ti. :D Pa sta ti mislis da zarade 4-5 hiljada po autu?

A jasno mi je da je Bosancu tesko svariti da VW zaradi 300-400 eura na Golfu a Skoda preko 1000 na Octaviji, a Octavija jeftinija, a "sve isto". :-D Jasno kazem ironicno jer mi nije bas jasno, isto kao sto mi nije jasno kako moze biti "sve isto" i pored neumoljive statistike koja kaze da se Golf prodaje puno bolje (prakticno duplo bolje) unatoc ne bas neznantnoj razlici u cijeni i to godinama.
A kako onda pojedinci dobiju 3-4-5k popusta pri kupovini novog auta, ako dobro pregovaraju?
ado-šampion wrote: 30/09/2020 11:00 Jako mi je to sto zelite da neko nesto dokazuje a 90% tvrdnji koje iznosite su pasualne. Tvoj specijalitet od nekidan, Focus uvijek bio bolje auto od Golfa. Dok Ford proda 200 k Focusa, VW proda 400 k Golfova, 15 godina unazad, a cijena u 10-15%. I gdje smisao da je tebi kazem dokazi. :-)
Pa cak i oni koji misle da je Golf bolji auto od Focusa (ne oni poremeceni kao Entropio) ce se slozit da je Focus bolji makar u nekim parametrima. Nije Golf u svemu bolji. Ja mislim da je Focus bolji u vise parametara nego Golf. Ili su mi ti parametri vazniji nego neki drugi. Svejedno.

Focus Mk1 bio los zbog hrdje i sve do Focusa Mk4 je Focus bio ruzan auto. Golf je opet toliko nazadovao kvalitetom od Mk5 da je to sramota (sve zbog mjera stednje radi maksimiziranja zarade). Mislim da je veca sansa da Golf Mk6 hrdja nego Focus Mk3.
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#11087 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by ado-šampion »

Ma gdje dobiju 3-4-5 k popusta? Dobiju u Kiji koja ne vrijedi ni toliko koliko kosta s popustom i za koju je popust stalni. Dobiju isto na dizele koji se subvencioniraju i gdje veliki dio troska pokrije drzava.

Ja nemam VW, nit bih imao, nit sam fan marke, cak dapace, ali kvalitet je otisao dole upravo zato da ne bi poslovali u gubitku a da bi zadrzali istu poziciju na trzistu. I to ne generalni kvalitet nego stednja na dijelovima dobavljaca.

Btw. kako upadose u krizu od te silne zarade?
Last edited by ado-šampion on 30/09/2020 12:10, edited 1 time in total.
User avatar
sime_cipol
Posts: 16225
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#11088 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by sime_cipol »

UmaX wrote: 30/09/2020 11:45
A kako onda pojedinci dobiju 3-4-5k popusta pri kupovini novog auta, ako dobro pregovaraju?

Eh kad bi znao kolika je faktura za jednog Tiguana od VW prema Porsche BiH :D
U proizvodnu cijenu ulazi razvoj, proizvodnja, alati, radnici, dobavljači, razvoj sljedećeg modela...
Kad bi vidjeli cijenu Tiguana za koju se proda iz tvornice vjerovatno bi nam svima narasle magarece usi :D
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#11089 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Industrialyzer »

Laplace wrote: 30/09/2020 09:30
Industrialyzer wrote: 29/09/2020 20:07
madner wrote: 29/09/2020 20:01 Jos jednom, nizbrdo noviji automobili stvarno i zaista mogu nista ne trositi. Zapravo i na ravnici kada koce motorom, sistem preko tockova pokrece motor umjesto obrnuto.
Imas 20 litara i krenes nizbrdo, hipoteticki, 100km, i ti kazes da ces nakon toga imati tacno 20l?
Teoretski - da.

U praksi bi računar tu i tamo morao intervenisati da se auto ne ugasi, tako da bi potrošnja bila mala ali mjerljiva.

Poenta mog primjera nije bila da motor ne troši u leru (to nisam ni napisao) niti da tro[i ili ne troši nizbrdo i/ili bez dodavanja gasa. Poenta je da potrošnja ne zavisi samo od broja obrtaja.

Znaši, na 2.000 rpm i u petoj brzini može trošiti više ili manje ovisno o tome koliko moraš (i moraš li uopšte) psitisnuti papučicu gasa da bi održavao taj broj obrtaja.
Apsolutno :thumbup: poenta je da ne postoji situacija dok motor radi, a da je potrosnja 0.00000 litara.

Voznja nizbrdo je odlican pokazatelj da broj obrtaja nije uvijek kljucan za potrosnju, ali opet koliko god da motor malo trosi, ta potrosnja nece biti nula.
artur morgan
Posts: 2814
Joined: 30/04/2020 19:47

#11090 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by artur morgan »

sime_cipol wrote: 30/09/2020 11:52
UmaX wrote: 30/09/2020 11:45
A kako onda pojedinci dobiju 3-4-5k popusta pri kupovini novog auta, ako dobro pregovaraju?

Eh kad bi znao kolika je faktura za jednog Tiguana od VW prema Porsche BiH :D
U proizvodnu cijenu ulazi razvoj, proizvodnja, alati, radnici, dobavljači, razvoj sljedećeg modela...
Kad bi vidjeli cijenu Tiguana za koju se proda iz tvornice vjerovatno bi nam svima narasle magarece usi :D
Nastavi sto si stao :D
UmaX
Posts: 2950
Joined: 30/11/2017 13:53

#11091 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by UmaX »

sime_cipol wrote: 30/09/2020 11:52
UmaX wrote: 30/09/2020 11:45
A kako onda pojedinci dobiju 3-4-5k popusta pri kupovini novog auta, ako dobro pregovaraju?

Eh kad bi znao kolika je faktura za jednog Tiguana od VW prema Porsche BiH :D
U proizvodnu cijenu ulazi razvoj, proizvodnja, alati, radnici, dobavljači, razvoj sljedećeg modela...
Kad bi vidjeli cijenu Tiguana za koju se proda iz tvornice vjerovatno bi nam svima narasle magarece usi :D
Jasno da ulazi. Sve ulazi. VW sigurno ima puno troskova dobavljacima, svojoj proizvodnji koja to sve sklapa, marketingu i razvoju. Pa i Porsche BiH mora nesto zaradit. Cak i prevoz tih auta iz Wolfsburga do Sarajeva kosta. Drzavi se moraju platit takse. Nakupi se to. Znam.

Ne kazem da zarade puno vise od tih 500 Eura koje sampion spominje zbog toga sto ne mislim na sve te troskove, zarade oni unatoc njima.
User avatar
Laplace
Posts: 10301
Joined: 19/11/2012 18:37

#11092 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

Industrialyzer wrote: 30/09/2020 12:29
Laplace wrote: 30/09/2020 09:30
Industrialyzer wrote: 29/09/2020 20:07

Imas 20 litara i krenes nizbrdo, hipoteticki, 100km, i ti kazes da ces nakon toga imati tacno 20l?
Teoretski - da.

U praksi bi računar tu i tamo morao intervenisati da se auto ne ugasi, tako da bi potrošnja bila mala ali mjerljiva.

Poenta mog primjera nije bila da motor ne troši u leru (to nisam ni napisao) niti da tro[i ili ne troši nizbrdo i/ili bez dodavanja gasa. Poenta je da potrošnja ne zavisi samo od broja obrtaja.

Znaši, na 2.000 rpm i u petoj brzini može trošiti više ili manje ovisno o tome koliko moraš (i moraš li uopšte) psitisnuti papučicu gasa da bi održavao taj broj obrtaja.
Apsolutno :thumbup: poenta je da ne postoji situacija dok motor radi, a da je potrosnja 0.00000 litara.

Voznja nizbrdo je odlican pokazatelj da broj obrtaja nije uvijek kljucan za potrosnju, ali opet koliko god da motor malo trosi, ta potrosnja nece biti nula.
Zato i jesam pomenuo vožnju nizbrdo.
User avatar
bordo gandalf
Posts: 9902
Joined: 15/05/2009 12:07
Location: Mi smo Saraj'vo, izvolite se braniti
Grijem se na: Gree Hansol 12

#11093 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by bordo gandalf »

artur morgan
Posts: 2814
Joined: 30/04/2020 19:47

#11094 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by artur morgan »

Ugrubo, svi troškovi koje fabrika ima idu u rashode, sve što prodaju ide u prihode, a njihova razlika na kraju je dobit :)

To je poslovna ekonomija i ekonomski pokazatalji poslovanja, koja ima svoju metodologiju i pravila zavisno od branše, nema to veze sa proizvođačem. On je samo primjenjuje.
Seawolf
Posts: 7677
Joined: 14/06/2012 22:59

#11095 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Seawolf »

Industrialyzer wrote: 30/09/2020 12:29
Laplace wrote: 30/09/2020 09:30
Industrialyzer wrote: 29/09/2020 20:07

Imas 20 litara i krenes nizbrdo, hipoteticki, 100km, i ti kazes da ces nakon toga imati tacno 20l?
Teoretski - da.

U praksi bi računar tu i tamo morao intervenisati da se auto ne ugasi, tako da bi potrošnja bila mala ali mjerljiva.

Poenta mog primjera nije bila da motor ne troši u leru (to nisam ni napisao) niti da tro[i ili ne troši nizbrdo i/ili bez dodavanja gasa. Poenta je da potrošnja ne zavisi samo od broja obrtaja.

Znaši, na 2.000 rpm i u petoj brzini može trošiti više ili manje ovisno o tome koliko moraš (i moraš li uopšte) psitisnuti papučicu gasa da bi održavao taj broj obrtaja.
Apsolutno :thumbup: poenta je da ne postoji situacija dok motor radi, a da je potrosnja 0.00000 litara.

Voznja nizbrdo je odlican pokazatelj da broj obrtaja nije uvijek kljucan za potrosnju, ali opet koliko god da motor malo trosi, ta potrosnja nece biti nula.
Kada se automobil spušta niz dovoljnu nizbrdicu i transmisija je ubačena u dovoljno visok stepen prenosa, a kvačilo je ukopčano, sve dok je snaga koja dolazi do motora sa pogonskih točkova jednaka snazi koja je potrebna da vrti motor i njegove prateće agregate, potrošnja goriva je 0,000 l/km.

Ako je snaga koja u takvom slučaju dolazi sa pogonskih točkova, veća od snage potrebne da vrti motor i njegove prateće agregate, višak snage će se pretvarati u energiju koja se skladišti u akumulatoru.
Last edited by Seawolf on 30/09/2020 13:13, edited 1 time in total.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#11096 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by tempuser »

ado-šampion wrote: 30/09/2020 11:11 Mislim da trosak za razvoj ne moze biti overhead jer je cifra pozamasna. Ali eto ne bih tvrdio, jer moj posao nije vezan ni za aute ni za autoindustriju, barem na direktno. Rekao bih da tih 900 000 koje prodaju godisnje taman bude da pokriju razvoj. :)
Kako ne može?
To nema veze sa autoindutrijom, principi su isti u svakoj proizvodnji. Kreni u proizvodnju od 0, imaš pare, inženjere, radnike i fabriku. Prije nego što je prva komercijalna jedinica proizvedena moraš razviti proizvod (ili kupiti tehnologiju), proizvesti prototipe (koji su jako skupi) za testiranja, testirati novi proizvod i obezbjediti opremu i alat za proizvodnju,. Praktično proizvod je u debelom minusu prije nego što je prva jedinica proizvedena, što znači da bez obzira na maržu koju si obračunao, prodata prva jedinica nije donijela profit, nego povrat investcije i da treba prizvesti i prodati xy jedinica da bi počele donositi profit. Što više jedinica proizvedeš to se trošak razvoja po jedinici smanjuje, a profit raste.Trgovci mogu odmah izračunati profit po svakoj jedinici, ali proizvođači mogu praktično izračunati koliko je profit po jedinici praktično kad prestane njegova proizvodnja.
Last edited by tempuser on 30/09/2020 13:13, edited 1 time in total.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#11097 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by madner »

Jedino sto nije moguce tacno reci jeste koja je dobit po vozilu. Prodaju 10 000 000, imaju 10 000 000 000 dobiti, dobit je 1000 KM po vozilu. A sve ukljuceno tu od gradnje nove fabrike do placanje odstete.
User avatar
Evolution_IV
Posts: 13140
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: Tahiti

#11098 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Evolution_IV »

Ferrari im se smije svima :lol: :lol: :lol:

Ja idalje mislim da pojedine marke ne vrijede para,al mi se hebe kupovat ih necu svakako :)
avijon
Posts: 1528
Joined: 20/08/2012 22:10

#11099 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by avijon »

Evolution_IV wrote: 30/09/2020 13:16 Ferrari im se smije svima :lol: :lol: :lol:

Ja idalje mislim da pojedine marke ne vrijede para,al mi se hebe kupovat ih necu svakako :)
Ferrari je najmanje zaradio tu ako ciljas na starija auta

Npr. Supra sad naumpade mi opet fabrika "najmanje" zaradila a saloni imali marzu 30% minimalno. Iznad msrp tj.
User avatar
Evolution_IV
Posts: 13140
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: Tahiti

#11100 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Evolution_IV »

avijon wrote: 30/09/2020 13:21
Evolution_IV wrote: 30/09/2020 13:16 Ferrari im se smije svima :lol: :lol: :lol:

Ja idalje mislim da pojedine marke ne vrijede para,al mi se hebe kupovat ih necu svakako :)
Ferrari je najmanje zaradio tu ako ciljas na starija auta

Npr. Supra sad naumpade mi opet fabrika "najmanje" zaradila a saloni imali marzu 30% minimalno. Iznad msrp tj.
Jok na stara,tad su gradili i izgradili imidz koji imaju danas :)

https://www.motor1.com/news/261613/ferr ... t-per-car/
Locked