Pomoć oko kupovine auta

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Locked
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#11051 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by tempuser »

mirsek wrote: 29/09/2020 19:19
tabija wrote: 29/09/2020 17:09 Eno ga na piku sad, 14999 KM a moze se spustiti sigurno.
Sx4 1.6 benzin 4x4 pogon, kupljen u BIH, full oprema , prvi vlasnik, 2012 godiste, 80.000preso, svi servisi u ovlastenom, dva seta guma i felgi.
Jos se malo uvalis za plin i eto ga :thumbup:

Prije mjesec je isto bio odlican sx4, 2015 godiste - zadnja godina ovog modela, full oprema, 4x4 pogon, prvi vlasnik, 45.000 km, takodjer domaca roba.Za 17.000 ga prodo covjek za heftu.

Ali heeeej, gdje ces dati 17.000 za suzukija..znas kakvog audija mozes kupit za te pare :run:
Odlicna kilometraza sto jest jest.
Al realno, za te pare mozes uzeti i solidnu octaviu scout 4x4 tdi, ili cak passat b7 tdi 4x4, doduse sa duplo vise predjenih kilometara a godista 2012. i mladje
Jesi li siguran???? Moj jaran prije godinu uzeo Scouta 2,0 TDI 2015. god, 90k km prešla, kupljen u BiH, 3. vlasnik, uredni servisi itd, imala par packi i parnica na sebi, cijena 31 000 KM. Znači govorimo o cifri pomeniti Suzukiji x 2. U rangu ovih Suzukija je Scout 2010-2012 iz uvoza sa 3 x više km, Passat B7 4Motion ide do 20k KM pa dalje...
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#11052 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by madner »

Seawolf wrote: 30/09/2020 07:25
madner wrote: 30/09/2020 06:20
artur morgan wrote: 29/09/2020 21:45 A koliko godisnje prosjecno trosite na auto ?
Ministarsvo finacija je ostavilo oko 10000 za tu stavku, ali ne pratim tacno.

Kupovina nije ukljucena.
Morat ćeš uraditi reprogram .... Trebat će ti 15% do 20% više.
Kasko 3
Registracija 1
Gorivo 3
Redovno odrzavanje 1

Sta sam fulio? :D
Seawolf
Posts: 7685
Joined: 14/06/2012 22:59

#11053 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Seawolf »

madner wrote: 30/09/2020 08:10
Seawolf wrote: 30/09/2020 07:25
madner wrote: 30/09/2020 06:20

Ministarsvo finacija je ostavilo oko 10000 za tu stavku, ali ne pratim tacno.

Kupovina nije ukljucena.
Morat ćeš uraditi reprogram .... Trebat će ti 15% do 20% više.
Kasko 3
Registracija 1
Gorivo 3
Redovno odrzavanje 1

Sta sam fulio? :D
Moja računica je bila sa 30.000 km godišnje.

Tvoja je, sudeći po iznosu za gorivo, sa 22.500 km godišnje.

I zaboravio si još da cijenu dva, ili tri seta guma razgodiš na 5 godina.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#11054 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by madner »

Povecan je iznos, prije da ce biti 40 000 nego 20 000.
Dobro, mislio sam i ljetni i zimski set kod kupovine uzet pa biti miran 3 godine.
User avatar
rahmetli dedo
Posts: 402
Joined: 04/12/2017 18:51
Location: Vlakovo M-28

#11055 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by rahmetli dedo »

nisam nikad računao koliko me košta, a da jesam garant bi skonto da mi je jeftinije taksijem pa hajd da probam. Vw 2.0 tdi CUNA 4x4
dakle da sam ga kupio na kredit bilo bi jedno 650 mjesečno (na 5 godina, nije bio nov) 7800 godišnje
registracija čini mi se 750 godišnje / nemam kasko imam kobru i hudini i garažu
onda mali servis svake godine (prelazim taman oko 15k godišnje) hajmo reć 300
veliki servis svakih 5 godina 1200 tj 250 godišnje
ulje u dsg svakih 60k taman svakih 5 godina rekoše košta oko 400 al hajd radi lakše računice 100 godišnje
ulje u haldexu svakih 80k opet hajmo reć 100 godišnje
8 guma svake 4 godine po cca 200 komad tj 400 godišnje
sitne popravke i rezerva za eventualne kvarove 50 mjesečno - 600 godišnje
ispadne 10.300 + gorivo i autoputevi, tj 2500 jer nemam kredit
jebote skoro 2/3 penzije
User avatar
Laplace
Posts: 10345
Joined: 19/11/2012 18:37

#11056 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

Dozer wrote: 29/09/2020 12:26
Laplace wrote: 29/09/2020 07:29 To je u kontradikciji sa time da mi board computer na istom broju obrtaja na uzbrdici pokazuje veću potrošnju nego na nizbrdici.
Jedno je "na istom broju obrtaja", a skroz drugo "na istom broju obrtaja i u istoj brzini".
Na istom broju obrtaja i u istoj brzini, a bez dodavanja gasa - pocinjes usporavati cim krenes uz brdo i obrtaji padaju.
Da bi zadrzao isti broj obrtaja i brzinu na uzbrdici, moras dodati gas. Time direktno kompjuteru saljes signal da doda jacu smjesu kako bi se odrzali zadati parametri. Logicno - povecava se i potrosnja.
Još ljepše: na nizbrdici, kad sklonim nogu sa pedale gasa, na 2.000 obrtaja pokazuje potrošnju 0 dok na uzbrdici, kad pritisnem pedaklu gasa, na istom broju obrtaja pokazuje preko 6 l/100 km.
Cime si zapravo potvrdio ovo sto ti napisah gore, a i u prethodnom postu. Papucica gasa je ta koja odredjuje potrosnju.
Naravno, na nizbrdici je malo netacno da trosis 0, tj. nista, jer motor i dalje radi na 2.000 rpm, sto znaci da on i dalje trosi gorivo jer mu klipovi rade, zar ne?
Ovo je mala nazovimo fula u svemu tome, a sto opet pokazuje da je papucica gasa krucijalni parametar koji kompjuteru daje direktnu naredbu na osnovu koje on onda vrsi kalkulacije.
Na istom broju obrtaja i u istom stepenu prenosa pri istoj brzini kretanja optrošnje uzbrdo, nizbrdo i ravno se razlikuju, prema board computeru.
User avatar
Laplace
Posts: 10345
Joined: 19/11/2012 18:37

#11057 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

hilmija frlj wrote: 29/09/2020 13:09 Zar nije kod novih auta da troši 0 litara čim digneš nogu sa gasa tzv kočenje motorom? Ili barem da trosi neznatno, kao da radi na leru?
Ako se zaletiš uzbrdo i pustiš gas, i onda troši 0 l/h (probao :D ). Jasno, cijenu platiš dosta većom potrošnjom dok se zalijećeš.
Seawolf
Posts: 7685
Joined: 14/06/2012 22:59

#11058 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Seawolf »

Laplace wrote: 30/09/2020 08:50
hilmija frlj wrote: 29/09/2020 13:09 Zar nije kod novih auta da troši 0 litara čim digneš nogu sa gasa tzv kočenje motorom? Ili barem da trosi neznatno, kao da radi na leru?
Ako se zaletiš uzbrdo i pustiš gas, i onda troši 0 l/h (probao :D ). Jasno, cijenu platiš dosta većom potrošnjom dok se zalijećeš.
Ali i značajno usporava.

Ako bi htio da auto zadrži brzinu koju je dostigao tokom penjanja, itekako bi mu trebalo goriva.
User avatar
Laplace
Posts: 10345
Joined: 19/11/2012 18:37

#11059 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

Dozer wrote: 29/09/2020 15:18
Sta, bolan ne bio....? :roll:

Mati mila...s kim ja ovdje komuniciram...
Dakle, za neupucene - kocenje motorom, kao i rad motora u leru NE TROSI nista goriva.
Test za neupucene: Natocite do vrha, upalite i ostavite u leru da radi 2h. Opet natociti do vrha. Javiti rezultat.
Kako to misliš da rad motora u leru ne troši ništa goriva?

Meni troši od 0,4 l/h do 1,4 l/h, ovisno o režimu rada (da li je motor hladan ili ugrijan, da li radi ventilator, da li radi klima itsl.).
User avatar
Laplace
Posts: 10345
Joined: 19/11/2012 18:37

#11060 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

Dozer wrote: 29/09/2020 19:54
avijon wrote: 29/09/2020 15:51
mirsek wrote: 29/09/2020 15:30
Zar nije da u leru auto po pravilu trosi vise nego u brzini nizbrdo tj. sa kocenjem motorom ?
Nizbrdo u brzini bez gasa ne trosi nista auto, na leru od 0.5 do litar na sat trose zavisi od motora.

Ovaj dozer ubleha sa kilometarskim postovima tupi nevjerojatno, prvi foe za mene na forumu :run:
Dakle, auto ipak nesto trosi i u leru i na nizbrdici.... Nissam to znao :lol: :lol: :lol:

Hebo majku, jesu li pojedinci ovdje mentalno ograniceni pa ne znaju povezati dvije stvari, ili sta...?
Pa covjek napisa da mu auto u leru i na nizbrdici ne trosi nista, potrosnja 0. Ja samo kazem da to nije tacno i da motor UVIJEK trosi gorivo kada je upaljen. Jer je upaljen, jel'te :lol: :lol:

Ovdje sve inzinjeri, jbt :facepalm:
Napisao sam da mi na nizbrdici ne troši ako ne pritisnem pedalu gasa, ne da mi ne troši u leru.
User avatar
Laplace
Posts: 10345
Joined: 19/11/2012 18:37

#11061 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

Industrialyzer wrote: 29/09/2020 20:07
madner wrote: 29/09/2020 20:01 Jos jednom, nizbrdo noviji automobili stvarno i zaista mogu nista ne trositi. Zapravo i na ravnici kada koce motorom, sistem preko tockova pokrece motor umjesto obrnuto.
Imas 20 litara i krenes nizbrdo, hipoteticki, 100km, i ti kazes da ces nakon toga imati tacno 20l?
Teoretski - da.

U praksi bi računar tu i tamo morao intervenisati da se auto ne ugasi, tako da bi potrošnja bila mala ali mjerljiva.

Poenta mog primjera nije bila da motor ne troši u leru (to nisam ni napisao) niti da tro[i ili ne troši nizbrdo i/ili bez dodavanja gasa. Poenta je da potrošnja ne zavisi samo od broja obrtaja.

Znaši, na 2.000 rpm i u petoj brzini može trošiti više ili manje ovisno o tome koliko moraš (i moraš li uopšte) psitisnuti papučicu gasa da bi održavao taj broj obrtaja.
User avatar
Laplace
Posts: 10345
Joined: 19/11/2012 18:37

#11062 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

bitanga_sa_otesa wrote: 29/09/2020 19:56 koliko vam puta treba napisati?? AKO NE PRITISCES PEDALU GASA POTROSNJA JE SKORO RAVNA NULI,tj board pokazuje nula,ali auto trosi nesto malo koliko je deklarisano po satu rada .
na nizbrdici klipove pokrece inercija i obrtaji mogu otici do 8000 ,a potrosnja ce biti nula po board-u,tj kao na leru(sat rada)
zar je to toliko tesko shvatiti :shock:
treba vam vozacke presjec makazama kad ne znate osnovne stvari...
Jasna stvar. Btw, u uputama za moj auto piše da se u motor ne injektuje gorivo ako nije pritisnuta papučica gasa, osim (jasno) u leru, kad elektronika ubrizgava gorivo da semotor ne bi ugasio. Jasno, i u vožnji kada nije pritisnuta papučica gasa može se desiti da elektronika mora intervenisati da bi održala rad motora.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#11063 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by madner »

Imas donji broj obrtaja gdje se otvori dovod goriva.
Zato i ne moze u leru, nema sta da odrzi broj obrtaja iznad granice. :D
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#11064 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by ado-šampion »

tabija wrote: 29/09/2020 21:00 Ova dva primjerka sa full navi opremom i 4x4 pogonom su isli oko 28-29k novi.Potrazicu racun od svog sto mi je prethodni vlasnik dao.

Mozes uzeti pezoa koji je bio 35k ali...nemas pogon, nemas svasta nesto.

Hajd malo razmisli sta si napisao. Kako moze Suzuki koji je kostao 28-29 polovan biti kao drugo normalno auto koje je novo kostalo 35+ i to novije? Pa ne moze ni da je Golf, dozla je.
Nemas pogon nije argument.
tabija wrote: 29/09/2020 21:18 Evo primjer.
Hocete SUV-a, imate 40k, zivite pristojno ali niste bogatasi.Potrebe su normalne.
Sta uzeti?
- Novu vitaru sa 1.4 turbakom, 140 konja, full opremom i all grip pogonom.Odrzavanje sasvim Ok, gume nisu preskupe, ovlasteni servis jedan od najeftinijih.Za 40k moze vas pokriti da uzmete auto i jos jedan set tockova.
- Touarega starog 7-8 godina sa 250-300k na satu i dosta vise konja sto jest jest.Takodjer vece auto dosta...Odrzavanje preskupo, gume duplo skuplje, potencijalni kvarovi...
- Tiguana 4-5 godina starog sa 150-200k na satu i malo vise konja od vitare, 150 mozda da imaju oni 2.0 tdi.
Prostor tu negdje...


Ja se ne bi dvoumio.

Eh, da mi neko kaze uzmi novo auto koje hoces.Normalno da bi uzo novog premiuma...ali za prosjecnog Bosanca, nase uslove zivota i sve ostalo je bolje uzeti novije i mladje a neku manje popularnu marku poput suzukija, dacije isl.
Niko ne osporava premium, ne zovu se dzaba premium , samo sam misljenja da je cijena previsoka i da ne vrijede toliko vise.Drugim rijecima dobar dio te rwzlike u cijeni je samo zbog znaka na haubi.
Oboje boldirano je netacno. Novi Tiguan po tim parametrima ne dodje 40 hiljada, cak ni 4 godine star Comfortline 2.0 TDI s ispod 100 k na satu. Stari Tiguan koji je tehnololgijom i dalje ispred te Vitare se po tim parametrima uzima za 30ak hiljada i to Highline (top paket). Nije fazon da se drugoj strani dodaju kilometri, godine i cijena kako bi se uklopila u pricu. :-)

Drugo boldirano je apsolutna zabluda kakva se ovdje nazalost cesto koristi kao argument. VW na Tiguranu pojedinacno zaradi 500 eura max. Suzuki sigurno ne radi s gubitkom. Pa izracunaj.

Za prosjecnog Bosanca nije ni Dacija od 17 k a kamoli auto od 40 k. Koliko god se pojedini sprdali, statistika je neumoljiva.

Generalno mislim da pogresno postavljate stvari. Vecinu ljudi koji u BiH kupuju auto polovnjak ce posluzit. Da nije tako na bi se prodavala 4-5 godina stara auta s 50 k na satu. A ni vracena s pola miliona. Ko ce s tim autom okrenuti 150 k za 3-4 godine njemu je novo bolja opcija nego polovno koje vec ima 150 k. Pogotovo onome kome posao zavisi od auta i krucijalno mu je da mogucnost nemobilnosti svede na minimum.
Ako ces s tim autom za 5 godina preci 50 hiljada, Tiguan je za 30-35 po meni 5x bolja opcija nego bilo sta sto se za te pare moze uzeti novo a da je slicne velicine i namjene.
Last edited by ado-šampion on 30/09/2020 10:01, edited 1 time in total.
User avatar
nepass1
Posts: 9665
Joined: 06/07/2017 07:35

#11065 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by nepass1 »

bitanga_sa_otesa wrote: 29/09/2020 23:09 to je najveci trosak,da moze kako na zrak samo bilo bi dobro :D
Ja samo nizbrdo da ne trosi
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#11066 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by bitanga_sa_otesa »

Laplace wrote: 30/09/2020 09:50

Jasna stvar. Btw, u uputama za moj auto piše da se u motor ne injektuje gorivo ako nije pritisnuta papučica gasa, osim (jasno) u leru, kad elektronika ubrizgava gorivo da semotor ne bi ugasio. Jasno, i u vožnji kada nije pritisnuta papučica gasa može se desiti da elektronika mora intervenisati da bi održala rad motora.
injektuje se koliko je potrebno da radi motor kad je zatvorena klapna gasa.pedalom otvaras klapnu kroz koju ulazi zrak i mijenjas vrijeme ubrizgavanja(otvorenost dizni u milisekundama).to su neke osnove rada efi motora koje mnogi ovdje ne znaju a valjaju gluposti...ne znam kako rade najnoviji auti i kompjuteri ,ali mislim da ne bi trebali prekidati ni taj minimalni dotok goriva i kad je auto rasterecen...
UmaX
Posts: 2950
Joined: 30/11/2017 13:53

#11067 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by UmaX »

ado-šampion wrote: 30/09/2020 09:58 Oboje boldirano je netacno. Novi Tiguan po tim parametrima ne dodje 40 hiljada, cak ni 4 godine star Comfortline 2.0 TDI s ispod 100 k na satu. Stari Tiguan koji je tehnololgijom i dalje ispred te Vitare se po tim parametrima uzima za 30ak hiljada i to Highline (top paket). Nije fazon da se drugoj strani dodaju kilometri, godine i cijena kako bi se uklopila u pricu. :-)

Drugo boldirano je apsolutna zabluda kakva se ovdje nazalost cesto koristi kao argument. VW na Tiguranu pojedinacno zaradi 500 eura max. Suzuki sigurno ne radi s gubitkom. Pa izracunaj.

Za prosjecnog Bosanca nije ni Dacija od 17 k a kamoli auto od 40 k. Koliko god se pojedini sprdali, statistika je neumoljiva.

Generalno mislim da pogresno postavljate stvari. Vecinu ljudi koji u BiH kupuju auto polovnjak ce posluzit. Da nije tako na bi se prodavala 4-5 godina stara auta s 50 k na satu. A ni vracena s pola miliona. Ko ce s tim autom okrenuti 150 k za 3-4 godine njemu je novo bolja opcija nego polovno koje vec ima 150 k. Pogotovo onome kome posao zavisi od auta i krucijalno mu je da mogucnost nemobilnosti svede na minimum.
Ako ces s tim autom za 5 godina preci 50 hiljada, Tiguain je za 30-35 po meni 5x bolja opcija nego bilo sta sto se za te pare moze uzeti novo a da je slicne velicine i namjene.
Mora da se salis? :shock:
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#11068 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by ado-šampion »

Aposolutno se ne salim.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#11069 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by madner »

To sam vec napisao, covjek uzeo XC60 iz 2015 sa 130 000 km za 3x000 KM i onda prica poslje to je XC60 star bar 10 godina i sa 200-300 na satu.
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#11070 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by ado-šampion »

Ma dobro ti si to napisao Golfisti, da znas Golfistu i da ti nije mrsko pisati ne bi uopste odgovarao. :) Golfista danas drvlje i kamenje na personu koja je on bio prije 7-8 godina. Ide tako daleko da vrijedja na umnoj bazi. :D

Ja pisem jer se nadam da covjek kojem pisem nije trol.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#11071 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by madner »

Ako je najbitniji faktor da se auto ne kvari, onda je to znak da je budzet vrlo nategnut.
User avatar
Laplace
Posts: 10345
Joined: 19/11/2012 18:37

#11072 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by Laplace »

Dozer wrote: 29/09/2020 20:41 Male su to razlike u leru i na nizbrdici, ali poenta je da auto i tada trosi. Ne postoji momenat kada upaljen motor ne trosi gorivo.

To sto board tada prikazuje 0 zapravo nije prava 0, jer se board ravna po papucici gasa.
Pa, baš i nisu tako male razlike ako motor radi u leru zimi.
UmaX
Posts: 2950
Joined: 30/11/2017 13:53

#11073 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by UmaX »

ado-šampion wrote: 30/09/2020 10:04 Aposolutno se ne salim.
Zao mi je, ne vjerujem. Dokazi.
User avatar
basicm
Posts: 10460
Joined: 16/01/2012 21:38

#11074 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by basicm »

Auto ne trosi nizbrdo. Barem auti koji imaju struju na brizgaljakama. U leru je totalno druga stvar. Evo primjer za L-Jetronic iz 80-ih.

Engine Braking
When the engine is driven by the rolling vehicle ( for example, on a downgrade), the air throttle valve is fully closed. In order to save fuel and to reduce the exhaust emission, the fuel supply is completely cut off during this mode of operation. In order to keep the engine from stalling if. the clutch is disengaged, however, the supply of fuel is restored at engine speeds between 1,000 and 1,500 rpm. In the same way, injection is resumed if the engine speed approaches the idle speed when the vehicle is braked.
izvrsni direktor
Posts: 9321
Joined: 20/12/2018 16:11

#11075 Re: Pomoć oko kupovine auta

Post by izvrsni direktor »

UmaX wrote: 30/09/2020 10:01 Mora da se salis? :shock:
Ako misli na cistu dobit koju tiguan generira volkswagen, nakon sto pokriju sve troskove proizvodne, zasto da ne. (Mada je jako tesko dpci do tog podatka) Samo u 2019. Prodato je ukupno 900 000 tiguana u svijetu, ili ukupno preko 12 miliona
Locked