Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#726 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Toto wrote: 10/08/2020 10:45
General War wrote: 10/08/2020 05:03
Toto wrote: 09/08/2020 20:19

A nisi izguglao da se ''najbolji pilot'' bojao letenja.
Pusti ti to, da njega nije bilo jos bi ti svabo hodao po Bas Carsiji :D
A i gdje nece uz ovakvu partizanku:

Image
pusti ti Bas Carsiju, nego prifati se fatanja svaba po srpskom generalstabu :lol:
:-)
Koliko ja ovo vidim...ti to dos'o da otkrivas hanam one elemente...a eto kad volis svabe i srbe u kombinaciji...bujrum:

Image
User avatar
exliberal-ex
Posts: 7707
Joined: 11/04/2013 00:01

#727 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by exliberal-ex »

Toto wrote: 10/08/2020 10:36
exliberal-ex wrote: 10/08/2020 01:55
Toto wrote: 09/08/2020 17:15

Mrcina, troskali. Pisa gorivo na sve strane - dok se ne zagrije. ;-) Treba mu dva kruga oko Zemlje dok se ne ugrije. Treba mu maksuzile (nezapaljivo) gorivo i konstrukcija gorivnog sistema, jer je oko 20cm duzi kad sleti. Struktura se mora praviti od titanijum, kojeg ameri nemaju vec moraju ruse varuckat da dodu do titana. Titan je poseban problem, jer zahtjeva posebne tehnologije mehanicike obrade itd. Davno ga je pregzilo vrijeme.

Citao sam jednom pricu od nekog pilota koji je imao sanse da vidi avion izbliza.
Kaze prvi put kad sam usao u hangar kontam avion na opravci , ispod njega poredane tepsije , kapa gorivo na sve strane dok mu nisu rekli da je tako dok nepoleti i dok mu se oplata neugrije. Tad sve legne na mjesto i necuri vise .
Kao sto ti rece uzasno skup, od proizvodnje do odrzavanja...nepotrebno pored svih satelita koji kruze oko zemlje.
Za njega su tvrdili da je djelimicno produkt reverse enginering roswell incidenta...
@ex-ahmed :mrgreen: :mrgreen:
Da bi se kompezirao uticaj visokih temparatura cijevi gorivnog sistema su napravljene krace. na mjestima skracenja se ugradjuju specijalne spojnice koje kompeziraju sve temperaturne dilatacije i skracenja cijevi.
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#728 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Image

Jos jedan od cudno napravljenih aviona: F2 Bufallo
User avatar
exliberal-ex
Posts: 7707
Joined: 11/04/2013 00:01

#729 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by exliberal-ex »

I da dodam

SR71 je koristio dvije vrste goriva, jedno vrsta je "obicno" jet fuel koje se koristilo da se masine pokrenu, ugriju i da polete.
Poslije poletanja vrlo brzo bi radili in flight refueling i tad su sipali specijalno gorivo koje se koristilo za high speed .
To gorivo nisi mogao upalit kao standardno gorivo ( sa otvorenim plamenom) nego je moralo da ima jako veliku temperaturu da bi doslo do sagorijevanja. Zanimljivo je da se gorivo koristilo i kao sredstvo da se motori hlade posto se nisu mogli hladit vazduhom zbog velike brzine koja je stvarala veliku frikciju na povrsinama.

Drugi razlog zasto je dolazilo do in flight refueling je sama kolicina goriva koja je bila potrebna da se napuni, oko 40 tona da bi avion bio pun ako se nevaram i za velicinu aviona bi bilo veoma opasno poletat sa punim rezervoarima jer je avion morao da postigne veliku brzinu da bi poletio ( nije imao slats) pa bi time napravio veliki pritisak na gume i landing gear konstrukciju . U slucaju da je pun i da se jedna masina prestane da radi pri poletanju avion bi se jednostavno prevrnuo na tu stranu i piloti nebi mogli da se katapultiraju kod poletanja jer je bila caka sa katapultima koji su bili losi na malim visinama a i sam avion nije bio napravljen da moze da ispusti gorivo. Da nezaboravimo da je avion bio tezak za letenje na malim brzinama sto je manje vise boljka svih aviona tih godina, zamisli sad avion koji ima vise od 40 tona samo goriva i ti treba da poletis sa njim...ogroman rizik.
RJ57
Posts: 3404
Joined: 10/04/2017 15:12

#730 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by RJ57 »

Toto wrote: 09/08/2020 14:47
General War wrote: 14/06/2020 19:57 Image
Photoshop :izet:
tom kruz je isto to napravio u top gunu, čak je pored toga imao i kameru sa sobom da uslika rusa :D
User avatar
Toto
Posts: 8109
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#731 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Toto »

User avatar
drndalo
Posts: 22825
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#732 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by drndalo »

Image


Ova slika nije montaza.
User avatar
Toto
Posts: 8109
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#733 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Toto »

exliberal-ex wrote: 10/08/2020 18:30 I da dodam

SR71 je koristio dvije vrste goriva, jedno vrsta je "obicno" jet fuel koje se koristilo da se masine pokrenu, ugriju i da polete.
Poslije poletanja vrlo brzo bi radili in flight refueling i tad su sipali specijalno gorivo koje se koristilo za high speed .
To gorivo nisi mogao upalit kao standardno gorivo ( sa otvorenim plamenom) nego je moralo da ima jako veliku temperaturu da bi doslo do sagorijevanja. Zanimljivo je da se gorivo koristilo i kao sredstvo da se motori hlade posto se nisu mogli hladit vazduhom zbog velike brzine koja je stvarala veliku frikciju na povrsinama.

Drugi razlog zasto je dolazilo do in flight refueling je sama kolicina goriva koja je bila potrebna da se napuni, oko 40 tona da bi avion bio pun ako se nevaram i za velicinu aviona bi bilo veoma opasno poletat sa punim rezervoarima jer je avion morao da postigne veliku brzinu da bi poletio ( nije imao slats) pa bi time napravio veliki pritisak na gume i landing gear konstrukciju . U slucaju da je pun i da se jedna masina prestane da radi pri poletanju avion bi se jednostavno prevrnuo na tu stranu i piloti nebi mogli da se katapultiraju kod poletanja jer je bila caka sa katapultima koji su bili losi na malim visinama a i sam avion nije bio napravljen da moze da ispusti gorivo. Da nezaboravimo da je avion bio tezak za letenje na malim brzinama sto je manje vise boljka svih aviona tih godina, zamisli sad avion koji ima vise od 40 tona samo goriva i ti treba da poletis sa njim...ogroman rizik.
Ja mislim da nije ni imao katapulte za vrlo male visine vec samo katapulte za vrlo velike visine gdje se cijela kabina katapultira.Tek na visinama od oko 4 km piloti se katapultraju iz kabine i padaju sa svojim padobranima.
User avatar
B6Redhell
Posts: 5914
Joined: 25/12/2010 04:56

#734 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by B6Redhell »

Pisao sam ja mislim na nekoj drugoj temi. Ali Prosle godine sam imao priliku uzivo vidjeti ovu mrcinu. I dodirivati ogromne titanijumske ploce.
.


Image
Image
Image

Evo nekih detalja o istom.
https://www.sr-71.org/photogallery/blackbird/17959/
User avatar
exliberal-ex
Posts: 7707
Joined: 11/04/2013 00:01

#735 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by exliberal-ex »

Toto wrote: 10/08/2020 18:50
exliberal-ex wrote: 10/08/2020 18:30 I da dodam

SR71 je koristio dvije vrste goriva, jedno vrsta je "obicno" jet fuel koje se koristilo da se masine pokrenu, ugriju i da polete.
Poslije poletanja vrlo brzo bi radili in flight refueling i tad su sipali specijalno gorivo koje se koristilo za high speed .
To gorivo nisi mogao upalit kao standardno gorivo ( sa otvorenim plamenom) nego je moralo da ima jako veliku temperaturu da bi doslo do sagorijevanja. Zanimljivo je da se gorivo koristilo i kao sredstvo da se motori hlade posto se nisu mogli hladit vazduhom zbog velike brzine koja je stvarala veliku frikciju na povrsinama.

Drugi razlog zasto je dolazilo do in flight refueling je sama kolicina goriva koja je bila potrebna da se napuni, oko 40 tona da bi avion bio pun ako se nevaram i za velicinu aviona bi bilo veoma opasno poletat sa punim rezervoarima jer je avion morao da postigne veliku brzinu da bi poletio ( nije imao slats) pa bi time napravio veliki pritisak na gume i landing gear konstrukciju . U slucaju da je pun i da se jedna masina prestane da radi pri poletanju avion bi se jednostavno prevrnuo na tu stranu i piloti nebi mogli da se katapultiraju kod poletanja jer je bila caka sa katapultima koji su bili losi na malim visinama a i sam avion nije bio napravljen da moze da ispusti gorivo. Da nezaboravimo da je avion bio tezak za letenje na malim brzinama sto je manje vise boljka svih aviona tih godina, zamisli sad avion koji ima vise od 40 tona samo goriva i ti treba da poletis sa njim...ogroman rizik.
Ja mislim da nije ni imao katapulte za vrlo male visine vec samo katapulte za vrlo velike visine gdje se cijela kabina katapultira.Tek na visinama od oko 4 km piloti se katapultraju iz kabine i padaju sa svojim padobranima.
Moguce, nisam obracao paznju na to.
User avatar
exliberal-ex
Posts: 7707
Joined: 11/04/2013 00:01

#736 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by exliberal-ex »

B6Redhell wrote: 10/08/2020 19:12 Pisao sam ja mislim na nekoj drugoj temi. Ali Prosle godine sam imao priliku uzivo vidjeti ovu mrcinu. I dodirivati ogromne titanijumske ploce.
.



Evo nekih detalja o istom.
https://www.sr-71.org/photogallery/blackbird/17959/
Ogroman avion....ja sam ga vidio u NY

Image
ImageImage
User avatar
SmokingMan
Posts: 18717
Joined: 08/07/2012 18:11
Location: I am back!

#737 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by SmokingMan »

Toto wrote: 09/08/2020 17:15
Trafalgar Law wrote: 05/07/2020 21:20 Jedno pitanje, zašto danas ne mogu napraviti konkurentan avion po pitanju brzine, kao što je svojevremeno to bio SR-71. aka blackbird, sa svojih 3,530 km/h.

Mrcina, troskali. Pisa gorivo na sve strane - dok se ne zagrije. ;-) Treba mu dva kruga oko Zemlje dok se ne ugrije. Treba mu maksuzile (nezapaljivo) gorivo i konstrukcija gorivnog sistema, jer je oko 20cm duzi kad sleti. Struktura se mora praviti od titanijum, kojeg ameri nemaju vec moraju ruse varuckat da dodu do titana. Titan je poseban problem, jer zahtjeva posebne tehnologije mehanicike obrade itd. Davno ga je pregzilo vrijeme.

Evo čitao sam da se isto i Concord znao izdužiti do 20 cm tokom leta, naravno uz povećanje spoljašnje temperature konstrukcije.
User avatar
exliberal-ex
Posts: 7707
Joined: 11/04/2013 00:01

#738 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by exliberal-ex »

Jedan od najljepsih civilnih aviona iz stare garde ....Lockheed L-1049F Super Constellation
Image
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#739 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Toto wrote: 10/08/2020 18:50
exliberal-ex wrote: 10/08/2020 18:30 I da dodam

SR71 je koristio dvije vrste goriva, jedno vrsta je "obicno" jet fuel koje se koristilo da se masine pokrenu, ugriju i da polete.
Poslije poletanja vrlo brzo bi radili in flight refueling i tad su sipali specijalno gorivo koje se koristilo za high speed .
To gorivo nisi mogao upalit kao standardno gorivo ( sa otvorenim plamenom) nego je moralo da ima jako veliku temperaturu da bi doslo do sagorijevanja. Zanimljivo je da se gorivo koristilo i kao sredstvo da se motori hlade posto se nisu mogli hladit vazduhom zbog velike brzine koja je stvarala veliku frikciju na povrsinama.

Drugi razlog zasto je dolazilo do in flight refueling je sama kolicina goriva koja je bila potrebna da se napuni, oko 40 tona da bi avion bio pun ako se nevaram i za velicinu aviona bi bilo veoma opasno poletat sa punim rezervoarima jer je avion morao da postigne veliku brzinu da bi poletio ( nije imao slats) pa bi time napravio veliki pritisak na gume i landing gear konstrukciju . U slucaju da je pun i da se jedna masina prestane da radi pri poletanju avion bi se jednostavno prevrnuo na tu stranu i piloti nebi mogli da se katapultiraju kod poletanja jer je bila caka sa katapultima koji su bili losi na malim visinama a i sam avion nije bio napravljen da moze da ispusti gorivo. Da nezaboravimo da je avion bio tezak za letenje na malim brzinama sto je manje vise boljka svih aviona tih godina, zamisli sad avion koji ima vise od 40 tona samo goriva i ti treba da poletis sa njim...ogroman rizik.
Ja mislim da nije ni imao katapulte za vrlo male visine vec samo katapulte za vrlo velike visine gdje se cijela kabina katapultira.Tek na visinama od oko 4 km piloti se katapultraju iz kabine i padaju sa svojim padobranima.
Nope:
Image
Sto se tice velikih visina, odjela su ima ta koja imaju regulator pritiska i temperature...pilot se ne odvaja od sjedista do nekih cetiri kilometra i tek se onda otvara glavni padobran,
User avatar
Toto
Posts: 8109
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#740 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Toto »

General War wrote: 10/08/2020 20:06
Nope:
Image
Sto se tice velikih visina, odjela su ima ta koja imaju regulator pritiska i temperature...pilot se ne odvaja od sjedista do nekih cetiri kilometra i tek se onda otvara glavni padobran,
Znao sam da su ovaj sistem (Ejection seats) koristili kod U2 ali sam mislio da su ga napustili kod SR71 jer je manje komforan i siguran za pilote.
Kod izbacivanja sjedista uvjek ima krhotina ili predmata koje ostecuju odijela, sto na tim visinama za pilote zaci sigurnu smrt.
Od tridesetak proizvedenh SR71 pola ih je izgubljeno (ni jedan nije oboren).

Image

Mislim da su veliki gubitci u pilotima bilii razlog zasto je razvijen sistem escape crew capsules

Image
Image
User avatar
Toto
Posts: 8109
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#741 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Toto »

drndalo wrote: 10/08/2020 18:35 Image


Ova slika nije montaza.
dobro nije montaza. po cemu se zna da nije montaza?
User avatar
drndalo
Posts: 22825
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#742 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by drndalo »

Po tome sto je ovo jedna od najpopularnijih njihovih fotografija, i objavljivana je X puta u njihovim reklamnim materijalima.

Ako malo bolje pogledas, vidjeces da im se repovi preklapaju na slici jer ne lete u pravom “ogledalu” bas zbog repa, nego su smaknuti u stranu. Pogledaj broj na avionima ispod pilota, donji ima broj 6 u timu, i napisan je normalno. Gornji ima boj 5, ali je okrenut tako da ga kao 5 vidis samo kada lezi na ledjima, dakle za slikanje “ledjnih” fotografija. Zasto? Zato sto se u akro grupi zna ko radi koji dio koreografije i tako se trenira duuugo. Da se ne bi desilo da lijevi pratioc vodje nenadano bude premjesten desno, a svi treninzi zadnjih 5 godina su mu bili “lijevi”... Gdje bi ga “misicna memorija” mogla ubiti, kao i jos nekoga iz tima, ako bi refleksno krenuo kako je istreniran, a ne kako treba...

Tako i ovaj No.5 leti “ogledalo” pretezno, odatle i broj naopako zbog marketinskih materijala.
User avatar
Toto
Posts: 8109
Joined: 21/04/2009 11:09
Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
Grijem se na: solarno
Vozim: EJ

#743 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Toto »

drndalo wrote: 11/08/2020 07:19 Po tome sto je ovo jedna od najpopularnijih njihovih fotografija, i objavljivana je X puta u njihovim reklamnim materijalima.

Ako malo bolje pogledas, vidjeces da im se repovi preklapaju na slici jer ne lete u pravom “ogledalu” bas zbog repa, nego su smaknuti u stranu. Pogledaj broj na avionima ispod pilota, donji ima broj 6 u timu, i napisan je normalno. Gornji ima boj 5, ali je okrenut tako da ga kao 5 vidis samo kada lezi na ledjima, dakle za slikanje “ledjnih” fotografija. Zasto? Zato sto se u akro grupi zna ko radi koji dio koreografije i tako se trenira duuugo. Da se ne bi desilo da lijevi pratioc vodje nenadano bude premjesten desno, a svi treninzi zadnjih 5 godina su mu bili “lijevi”... Gdje bi ga “misicna memorija” mogla ubiti, kao i jos nekoga iz tima, ako bi refleksno krenuo kako je istreniran, a ne kako treba...

Tako i ovaj No.5 leti “ogledalo” pretezno, odatle i broj naopako zbog marketinskih materijala.
da to je to. uz jednu malu ispravku: ovo na tvojoj slici nije ''ogledalo'' vec Calypso pass ogledalo ili Reflection Pass je ovo:
Image
User avatar
drndalo
Posts: 22825
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#744 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by drndalo »

Moguce, meni nisu poznata sva imena njihovih figura. Na nasim prostorima se let 2 aviona ledjima okrenutim medjusobno uvijek zvao ogledalo, pa ja po naski.

Sad kad si napisao Reflection za ovu sliku, i kad je pogledam, zaista jeste tako...
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#745 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Toto wrote: 11/08/2020 05:13

Mislim da su veliki gubitci u pilotima bilii razlog zasto je razvijen sistem escape crew capsules

Image
Image
Ne bas, ako vidis smjestaj posade vidjet ces razliku...SR71 ima tandem raspored sjedista a F111 sjede jedan pored drugoga...naravno da moze doci do ostecenja odjela na velikim visinama. Drugo F 111 bas leti jako nisko za razliku od SR 71. Ali izbaciva sjedista na F111 nisu bila u opciji zato sto katapultiranje jednog clana ce definitivno povrijediti drugog zbog paljenja piro patrona, zato se pribjeglo kapsulama ali nije ni to sretno bas resenje...posebno ako u vodu padas.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#746 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

otvorite link fotke:


https://thumbs-prod.si-cdn.com/_XPZjrk5 ... s_live.jpg

Locusts, the scourge of farmers for millennia, also pose a threat to aviation worldwide. They fly as high as 3,000 feet and in swarms of up to 50 million, according to the Australian Civil Aviation Safety Authority.

Like drones, birds, and other creatures sharing the sky with airliners, locusts typically pose the greatest danger to aircraft that are landing or taking off. Last January, an Ethiopian Airlines 737‑700 was forced to make an emergency landing after it flew into a swarm: Locusts got trapped in the engines and splattered across the cockpit window, reducing visibility.




:shock: :skoljka: :run:
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#747 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by Connaisseur Karlin »

General War wrote: 11/08/2020 09:10
Toto wrote: 11/08/2020 05:13

Mislim da su veliki gubitci u pilotima bilii razlog zasto je razvijen sistem escape crew capsules

Image
Image
Ne bas, ako vidis smjestaj posade vidjet ces razliku...SR71 ima tandem raspored sjedista a F111 sjede jedan pored drugoga...naravno da moze doci do ostecenja odjela na velikim visinama. Drugo F 111 bas leti jako nisko za razliku od SR 71. Ali izbaciva sjedista na F111 nisu bila u opciji zato sto katapultiranje jednog clana ce definitivno povrijediti drugog zbog paljenja piro patrona, zato se pribjeglo kapsulama ali nije ni to sretno bas resenje...posebno ako u vodu padas.
ejection pod je bolji od ejection seat :thumbup:

nije ostenje odjela problem, vec osteccenje nogu :)
RJ57
Posts: 3404
Joined: 10/04/2017 15:12

#748 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by RJ57 »

B6Redhell wrote: 10/08/2020 19:12 Pisao sam ja mislim na nekoj drugoj temi. Ali Prosle godine sam imao priliku uzivo vidjeti ovu mrcinu. I dodirivati ogromne titanijumske ploce.
.




Ogroman avion....ja sam ga vidio u NY

Image

da, a napolju pred nosačem stoji konkord a unutra onaj prvi testni space shuttle bez motora. pitao sam tipa koji tamo radi kako bez motora a on veli pa za test spuštanja, podignu ga na jumbo jetu koliko god može i onda ga otkače. ja ga pitam koja je budala to pilotorala a on kaže vojni piloti, tukli se da dobiju tu priliku :mrgreen:

i onda mi je objasnio da se svaki space shuttle spuštao bez motora a da im je motor samo služio da potrefe ugao kod ulaska u atmosferu, ili tako nešto otprilike
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#749 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

Connaisseur Karlin wrote: 06/09/2020 09:59
General War wrote: 11/08/2020 09:10
Toto wrote: 11/08/2020 05:13

Mislim da su veliki gubitci u pilotima bilii razlog zasto je razvijen sistem escape crew capsules

Image
Image
Ne bas, ako vidis smjestaj posade vidjet ces razliku...SR71 ima tandem raspored sjedista a F111 sjede jedan pored drugoga...naravno da moze doci do ostecenja odjela na velikim visinama. Drugo F 111 bas leti jako nisko za razliku od SR 71. Ali izbaciva sjedista na F111 nisu bila u opciji zato sto katapultiranje jednog clana ce definitivno povrijediti drugog zbog paljenja piro patrona, zato se pribjeglo kapsulama ali nije ni to sretno bas resenje...posebno ako u vodu padas.
ejection pod je bolji od ejection seat :thumbup:

nije ostenje odjela problem, vec osteccenje nogu :)
Pa ne znam sad, sve ima prednosti i mane...a to za noge prvi put cujem, najvise ozljeda piloti imaju pri katapultiranju je kompresija kicme ili povrede gornjih extremiteta tj ramena usljed neadekvatnog polozaja tijela pri kataputltiranju i velikih G opterecenja.
User avatar
General War
Posts: 24423
Joined: 18/09/2013 22:04

#750 Re: Avijacija (zrakoplovstvo ili vazduhoplovstvo)

Post by General War »

RJ57 wrote: 06/09/2020 10:13
B6Redhell wrote: 10/08/2020 19:12 Pisao sam ja mislim na nekoj drugoj temi. Ali Prosle godine sam imao priliku uzivo vidjeti ovu mrcinu. I dodirivati ogromne titanijumske ploce.
.




Ogroman avion....ja sam ga vidio u NY

Image

da, a napolju pred nosačem stoji konkord a unutra onaj prvi testni space shuttle bez motora. pitao sam tipa koji tamo radi kako bez motora a on veli pa za test spuštanja, podignu ga na jumbo jetu koliko god može i onda ga otkače. ja ga pitam koja je budala to pilotorala a on kaže vojni piloti, tukli se da dobiju tu priliku :mrgreen:

i onda mi je objasnio da se svaki space shuttle spuštao bez motora a da im je motor samo služio da potrefe ugao kod ulaska u atmosferu, ili tako nešto otprilike
Pitaj ga da ti ponovo objasni, jer nije tacno...jer ti avioni sluze za transport space shutlea sa mjesta sletanja na mjesto gdje se ponovo lansira tj priprema za lansitranje...iz prostog konstrucijskog razloga sto da bi se space shutle lansirao potrebni su mu motori, da on te motore upali par metara od verikalca na avionu, otkinuo bi mu vertikalac ili jednostavno pokvario aerodinamiku aviona da bi ovaj pao odmah. Sva lansiranja sto se izvode sa aviona nosaca, izvode se ispod aviona ili sa krila nikad odozgo.
Space shutlle je u osnovi jedrilica i u povratku u atmosferu on jedri do piste bez mogucnosti ponovnog slijetanja ako promasi pistu ili drugih uslova...znaci njemu valja sletit pa kako bilo.
Post Reply