Zanimljiv i dug članak....To je stariji automatik i starije vozilo. Vezano za ovaj prvi citirani dio članka, kod novijih automatika dodatni zaštitni mehanizam ako ostane vozaču ručica u položaju R ili D da ne može izvditi ključ ( može ugasit auto ) pored zvučnog signala i automatskog podizanja parking kočnice, ako otvori vrata i krene van.
Chrysler” je tu odluku donio zato što su američki vozači vrlo komotni i nepažljivi, pa se vrlo često događalo da ostave motore svojih vozila upaljene i ručice automatskog mjenjača izvan propisanog položaja za parkiranje, te da samo uz podignutu ručnu kočnicu napuste vozilo kako bi obavili neki posao. Kako su se u takvim situacijama događale nezgode i štete na vozilima, odlučili su u modele automatskog mjenjača, kakvi su na njihove jeepove ugrađivani od 1993. do 1998., početi ugrađivati i zvučni signal, bez čijeg uključivanja vozač ne bi trebao napuštati vozilo, jer bi to sugeriralo da ono nije propisno zaustavljeno. Dodatni zaštitni mehanizmi trebali su se početi ugrađivati samo na jeepove proizvedene za američko tržište.
A vezano za to šta je uzrok nesreće i ovo je dobro za citirati.
Kod automatskih mjenjača ručica mjenjača brzina trebala je biti postavljena u položaj P, gdje bi došlo do automatske blokade sva četiri kotača, pa i u slučaju ako i ne bi bila ispravna kočnica, nema teoretske šanse da se automobil vrati unazad i pri usponu od 20 posto. Da je ručica mjenjača brzina bila u položaju P, automobil se ne bi vratio unazad niti bi sletio van kolnika”, piše Ugrina.
Da nije bilo nikakva kvara na automatskom mjenjaču, ukazuje još jedna okolnost. Ugrina nije naveo da je automatski mjenjač oštećen, a upravo to bi se dogodilo da je ručica automatskog mjenjača nekim neprirodnim ili, prema Radeljakovim tvrdnjama, neobjašnjivim načinom iz položaja P prešla u položaj R.
Da se to dogodilo, na automatskom bi mjenjaču popucalo više dijelova, a najvjerojatnije i osovina mjenjača. Mehanizam mjenjača u tom bi slučaju bio potpuno neupotrebljiv, a kako to nije bio slučaj, jer je tijekom tehničkog pregleda mjenjač normalno radio, ta okolnost dodatno isključuje mogućnost da je nesreću prouzročio nekakav serijski kvar na automatskom mjenjaču Radeljakova vozila.