kolobok wrote: ↑25/01/2020 10:06
Edouard wrote: ↑24/01/2020 23:44
Pa kad su ateisti ovdje smogli hrabrosti pregristi sve ono što su prije tvrdili, pa i ja ću se potruditi prihvatiti i drugi dio evolucije - makroevoluciju.
Istina, smeta me još jedna sitnica koja mi zadaje malo poteškoća; kako je to bilo moguće da bi dinosaurima svaki put kad bi pogledali u zrak iznad glave, naraslo malo perja, dok konačno nisu postali ptice i počeli letjeli.
Nadam se da ću, kako sam lakovjeran, i tu poteškoću vrlo brzo prevazići.
Dakle, odbacuješ teoriju evolucije i smatraš je smiješnom. Ok, da to utvrdimo.
Zašto ti je onda Francis Collins relevantan da se na njega pozivaš ako je spreman lakovjerno prihvatiti tako smiješnu i glupu teoriju?
Edouard wrote: ↑24/01/2020 23:44kolobok wrote: ↑21/01/2020 20:49
Kako je moguće biti znanstvenik, a istovremeno vjerovati u religiju koja je dokazano utemeljena na mitu i koja bez tog mita suštinski nema smisla...
A evo i za našeg @koloboka, da vidi na primjeru Francisa Collinsa, kako je problem ipak u njegovoj glavi, a ne u znanstveniku.
Ja samo kažem da meni osobno nije jasno kako oni to pomire u svojoj glavi jer ako prihvaćaju evoluciju, onda nužno prihvaćaju i činjenicu da je priča o Adamu i Evi mit. Nisam implicirao da postoji "problem" u njihovoj glavi ili da su ludi.
I stvarno, kada se malo raspitaš za njihove razloge vjerovanja, možeš vidjeti da je uglavnom riječ o emotivnim razlozima ili nekim osobnim iskustvima. Činjenica da znanstvenik-vjernik koji je musliman s jednakim žarom vjeruje u kuransku objavu kao što znanstvenik-vjernik koji je kršćanin vjeruje u biblijsku ti sve govori. Sve je to ljudska psihologija, a ne dokaz nečega nadnaravnog. Nitko nije rekao da pametni ljudi ne mogu biti vjernici, samo da to nije nikakav dokaz da je ono u što vjeruju objektivna istina.
Ključni problem je u tome što vas objektivna istina ne zanima. Vi već imate svoju istinu, znate sve i ne želite saznati ništa novo što bi eventualno dovelo u pitanje ono što vjerujete da je apsolutna istina i što vam je "objavljeno".
Ne odbacujem čitavu evoluciju, prihvaćam mikroevoluciju, ali ne i makroevoluciju u kojoj se recimo nastanak ptica ne može objasniti varijacijama i prirodnim odabiranjem.
Prirodno odabiranje nema sposobnost inovacije: ono uklanja ili zadržava ono što već postoji. Zbog toga u teoriji evolucije nedostaju oni vidovi morfološke evolucije koji se odnose na aspekte generiranja i uređivanja. To je ono što nam govori logika, pa čak i jezik: prirodno odabiranje, po svojoj suštini, ne stvara novine.
Kako reče Collins, evolucija je oruđe koje je Bog izabrao da bi stvorio čovjeka. U tom slučaju nije nemoguća ni makroevolucija, ali to nije naučno objašnjenje, već Collinsov svjetonazor.
U svakom slučaju, makroevolucija kakvom je danas nastoje prikazati evolucionisti, nema valjanog naučnog objašnjenja.
Slično je s objašnjenjem nastankom svemira i svega u njemu, uključivo i čovjeka.
Oni koji odbacuju inteligentni, transcendentni uzrok, Stvoritelja, vjeruju da je svemir produkt slučajnosti, da je ono razumno i slobodno isključivo produkt nerazumne i neslobodne materije i sl. Naučno neobjašnjivo, zdravom razumu neprihvatljivo, dakle, mitologija par excellence.
A kršćanstvo sa Bliskog istoka u svojim počecima kad je stupilo u kontakt s helenskom kulturom, nije stupilo u kontakt s rimskom ili grčkom religijom, već s grčkom filozofijom, filozofijom Aristotela i Platona, kao prikladnom formom za navještanje svoga vjerskog sadržaja.
Činjenica da znanstvenik-vjernik koji je musliman s jednakim žarom vjeruje u kuransku objavu kao što znanstvenik-vjernik koji je kršćanin vjeruje u biblijsku ti sve govori.
Zdrav razum govori da objektivni svijet, Svemir, moraju imati inteligentni i moćni uzrok, svoga Stvoritelja. Dakle, nikakva psihologija, emocije, a nevjerovanje u Stvoritelja osuđeno je na mitove, donedavno na vjerovanje da je svemir vječan, a sada da je to produkt slučajnosti.