gitara&gitaristi
Moderator: _BataZiv_0809
-
- Posts: 40521
- Joined: 30/07/2015 20:01
#1051 Re: gitara&gitaristi
Kako je ja ne znam svirati, pogledah internet. Svuda piše da je u Em.
- DaysleepeR
- Posts: 14616
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#1052 Re: gitara&gitaristi
Vise puta sam napisao da se te stvari vjezbaju.
Ne moze iz prve.
Znam ljude koji ti kazu koji ce ton otpjevati, ti drzis stimer i gledas a on otpjeva ton iz prve.
Jako malo ljudi se rodilo s tim, velika vecina je to naucila u muzickoj skoli.
Sluh je urodjen, ali se moze i nauciti.
Ne moze iz prve.
Znam ljude koji ti kazu koji ce ton otpjevati, ti drzis stimer i gledas a on otpjeva ton iz prve.
Jako malo ljudi se rodilo s tim, velika vecina je to naucila u muzickoj skoli.
Sluh je urodjen, ali se moze i nauciti.
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1053 Re: gitara&gitaristi
Naravno, slazem se da nije precizno, zato i kazem da nisam siguran da li bih mogao tako nastimati gitaru, mozda nekad probam. Siguran sam da imam sluha, ali ne bih rekao da imam apsolutni.Hakiz wrote: ↑21/02/2023 21:56Nije ti to precizno. Autosugestija, samoispunjavajuće proročanstvo itd.
Probaj ovo: Raštimaj gitaru, po slučajnom uzorku. Zamisli ponovo pjesmu i pronađi ton koji ti liči na onaj koji si zamislio.
Recimo da se nalazi na 3. žici, 7. polje. Uzmi tuner koji ima mikrofon, mobitel recimo, i odsviraj taj ton. Vidi koju notu će ti mobitel dati kao rezultat.
Ponovi to sa različitim žicama za istu pjesmu (zamislimojesmu i ganjaj samo na recimo 2. žici gdje ćeš pronaći ton koji si zamislio), kao i različitim pjesmama, da izbjegneš slučajno pogađanje.
Ako ti procenat pogodaka bude visok, dajbože stoprocentan, onda imaš faktor x. Ako bude nizak, piši propalo.
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1054 Re: gitara&gitaristi
Em je sigurno, standardni je stim.daario naharis wrote: ↑21/02/2023 22:03 Mala digresija, nothing else metters je iz Eb...Mozda grijesim (Dis)...
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1055 Re: gitara&gitaristi
Naravno, samo jako mali broj ljudi moze bez neke vjezbe, malo vise moze sa vjezbom ali i to ne svako, opet mora imati i dobar sluh i vjezbati za tako nesto.DaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 00:24 Vise puta sam napisao da se te stvari vjezbaju.
Ne moze iz prve.
Znam ljude koji ti kazu koji ce ton otpjevati, ti drzis stimer i gledas a on otpjeva ton iz prve.
Jako malo ljudi se rodilo s tim, velika vecina je to naucila u muzickoj skoli.
Sluh je urodjen, ali se moze i nauciti.
- DaysleepeR
- Posts: 14616
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#1056 Re: gitara&gitaristi
Vježbanje je najveća prepreka bilo kojoj vještini.
Nemam ja sluha je najčešći izgovor što se ne vježba.
Kada je gitara u pitanju, apsolutno nema prepreka za bilo šta ako se vježba.
Nemam ja sluha je najčešći izgovor što se ne vježba.
Kada je gitara u pitanju, apsolutno nema prepreka za bilo šta ako se vježba.
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1057 Re: gitara&gitaristi
Slazem se, ovdje je vise bila prica o apsolutnom sluhu i tim ekstremnim primjerima prepoznavanja tonova, to nije ni neophodno za sviranje bilo kojeg instrumenta.DaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 08:32 Vježbanje je najveća prepreka bilo kojoj vještini.
Nemam ja sluha je najčešći izgovor što se ne vježba.
Kada je gitara u pitanju, apsolutno nema prepreka za bilo šta ako se vježba.
Za sviranje je najbitnija vjezba, to definitivno. Sluh pomaze da se brze neke stvari skontaju, da i sam cujes kad grijesis, da mozes skidati po sluhu pjesme i slicne stvari, da sviras sa osjecajem a ne samo streberski nauceno i slicno, ali za samo sviranje je vjezba najbitnija.
- DaysleepeR
- Posts: 14616
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#1058 Re: gitara&gitaristi
Ne može ni apsolutni sluhista prepoznati note tek tako.Ateista wrote: ↑22/02/2023 09:17Slazem se, ovdje je vise bila prica o apsolutnom sluhu i tim ekstremnim primjerima prepoznavanja tonova, to nije ni neophodno za sviranje bilo kojeg instrumenta.DaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 08:32 Vježbanje je najveća prepreka bilo kojoj vještini.
Nemam ja sluha je najčešći izgovor što se ne vježba.
Kada je gitara u pitanju, apsolutno nema prepreka za bilo šta ako se vježba.
Za sviranje je najbitnija vjezba, to definitivno. Sluh pomaze da se brze neke stvari skontaju, da i sam cujes kad grijesis, da mozes skidati po sluhu pjesme i slicne stvari, da sviras sa osjecajem a ne samo streberski nauceno i slicno, ali za samo sviranje je vjezba najbitnija.
I on mora naučiti koji je koji ton.
Posmatraj to kao pismenost. Većina nas je sposobna, dakle imamo urođeni talenat za pisanje i čitanje. Ali, ako te niko ne nauči, nemaš pojma u šta gledaš, ne znaš to pročitati ni napisati. A uredno izgovaraš.
Apsolutni sluh bez vježbe, učenja i razvijanja istog, ne možeš nikako znati da li ga imaš.
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1059 Re: gitara&gitaristi
Naravno, samo sto ne znaci da mora biti virtuoz ni neki ne znam koliko dobar izvodjac, bitno je da se bavi muzikom i bitna je vjezba svakako.DaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 09:21Ne može ni apsolutni sluhista prepoznati note tek tako.Ateista wrote: ↑22/02/2023 09:17
Slazem se, ovdje je vise bila prica o apsolutnom sluhu i tim ekstremnim primjerima prepoznavanja tonova, to nije ni neophodno za sviranje bilo kojeg instrumenta.
Za sviranje je najbitnija vjezba, to definitivno. Sluh pomaze da se brze neke stvari skontaju, da i sam cujes kad grijesis, da mozes skidati po sluhu pjesme i slicne stvari, da sviras sa osjecajem a ne samo streberski nauceno i slicno, ali za samo sviranje je vjezba najbitnija.
I on mora naučiti koji je koji ton.
Posmatraj to kao pismenost. Većina nas je sposobna, dakle imamo urođeni talenat za pisanje i čitanje. Ali, ako te niko ne nauči, nemaš pojma u šta gledaš, ne znaš to pročitati ni napisati. A uredno izgovaraš.
Apsolutni sluh bez vježbe, učenja i razvijanja istog, ne možeš nikako znati da li ga imaš.
Znao sam jednog lika koji je sviruckao gitaru i vise pjevao nego svirao, znali smo zajedno svirati prije. Bio je ok vokal i ok onako za pratece gitare, ali nista sad specijalno. Jednom sam dosao kod njega i gitaru je nastimao po sluhu bez stimera, a bila je isto nastimana kao moja stimerom. Pitao sam ga kako je nasao E ton, kaze po sluhu, bas me iznenadilo da to moze.
Moguce da je imao potencijal za apsolutni sluh, steta je sto se nije ozbiljnije posvetio muzici.
-
- Posts: 37264
- Joined: 25/05/2010 18:30
#1060 Re: gitara&gitaristi
Naravno.DaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 09:21 Ne može ni apsolutni sluhista prepoznati note tek tako.
I on mora naučiti koji je koji ton.
Posmatraj to kao pismenost. Većina nas je sposobna, dakle imamo urođeni talenat za pisanje i čitanje. Ali, ako te niko ne nauči, nemaš pojma u šta gledaš, ne znaš to pročitati ni napisati. A uredno izgovaraš.
Apsolutni sluh bez vježbe, učenja i razvijanja istog, ne možeš nikako znati da li ga imaš.
No malo je vjerojatno da ce neko vjezbom razviti apsolutni sluh, ako vec nema predispozicije za takvo sto.
Prakticni primjer - profesionalni horisti imaju svakodnevne probe (dakle svakodnevno vjezbaju i to godinama) i ipak im je neophodan korepetitor s klavirom da im da intonaciju, a i da utvrdi koliko su "pali" na kraju probne izvedbe (sto bi znacilo da izvedba nije dovrsena odgovarajucim tonom nego nesto nizim, mada se to zapravo cesce dogadja na probama amaterskih horova koji na probama nerijetko "padnu" za cijeli ton, pa i vise).
A na "zivoj" izvedbi obicno imaju orkestar za referencu.
- DaysleepeR
- Posts: 14616
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#1061 Re: gitara&gitaristi
Apsolutni sluh je skroz nepotrebna stvar danas kada imaš tunere, kada midi pišeš bukvalno mišem pomjerajući kockice na ekranu.John Cleese wrote: ↑22/02/2023 09:58Naravno.DaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 09:21 Ne može ni apsolutni sluhista prepoznati note tek tako.
I on mora naučiti koji je koji ton.
Posmatraj to kao pismenost. Većina nas je sposobna, dakle imamo urođeni talenat za pisanje i čitanje. Ali, ako te niko ne nauči, nemaš pojma u šta gledaš, ne znaš to pročitati ni napisati. A uredno izgovaraš.
Apsolutni sluh bez vježbe, učenja i razvijanja istog, ne možeš nikako znati da li ga imaš.
No malo je vjerojatno da ce neko vjezbom razviti apsolutni sluh, ako vec nema predispozicije za takvo sto.
Prakticni primjer - profesionalni horisti imaju svakodnevne probe (dakle svakodnevno vjezbaju i to godinama) i ipak im je neophodan korepetitor s klavirom da im da intonaciju, a i da utvrdi koliko su "pali" na kraju probne izvedbe (sto bi znacilo da izvedba nije dovrsena odgovarajucim tonom nego nesto nizim, mada se to zapravo cesce dogadja na probama amaterskih horova koji na probama nerijetko "padnu" za cijeli ton, pa i vise).
A na "zivoj" izvedbi obicno imaju orkestar za referencu.
Nema nikakve potrebe za apsolutnim sluhom, danas muzički nepismeni ljudi prave svjetske hitove.
-
- Posts: 37264
- Joined: 25/05/2010 18:30
#1062 Re: gitara&gitaristi
Ovo glediste ne bih opsirnije komentiraoDaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 10:00Apsolutni sluh je skroz nepotrebna stvar danas kada imaš tunere, kada midi pišeš bukvalno mišem pomjerajući kockice na ekranu.John Cleese wrote: ↑22/02/2023 09:58
Naravno.
No malo je vjerojatno da ce neko vjezbom razviti apsolutni sluh, ako vec nema predispozicije za takvo sto.
Prakticni primjer - profesionalni horisti imaju svakodnevne probe (dakle svakodnevno vjezbaju i to godinama) i ipak im je neophodan korepetitor s klavirom da im da intonaciju, a i da utvrdi koliko su "pali" na kraju probne izvedbe (sto bi znacilo da izvedba nije dovrsena odgovarajucim tonom nego nesto nizim, mada se to zapravo cesce dogadja na probama amaterskih horova koji na probama nerijetko "padnu" za cijeli ton, pa i vise).
A na "zivoj" izvedbi obicno imaju orkestar za referencu.
Nema nikakve potrebe za apsolutnim sluhom, danas muzički nepismeni ljudi prave svjetske hitove.
- DaysleepeR
- Posts: 14616
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#1063 Re: gitara&gitaristi
Imaš jednu boljku akademaca kod nas, brutalno su autorski neproduktivni.
A svi mogu naštimati gitaru po sluhu.
A svi mogu naštimati gitaru po sluhu.
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1064 Re: gitara&gitaristi
Na zalost to je cinjenica. To ne znaci da ti hitovi valjaju cemu, ali ljudi prave "muziku" i uzimaju pare sirim narodnim masama, mi sa sluhom se mozemo zadovoljiti svirkom u slozi i domu mladih.John Cleese wrote: ↑22/02/2023 10:17Ovo glediste ne bih opsirnije komentiraoDaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 10:00
Apsolutni sluh je skroz nepotrebna stvar danas kada imaš tunere, kada midi pišeš bukvalno mišem pomjerajući kockice na ekranu.
Nema nikakve potrebe za apsolutnim sluhom, danas muzički nepismeni ljudi prave svjetske hitove.
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1065 Re: gitara&gitaristi
To je tacno i jako je zanimljivo, ne znam zasto i da li se odnosi samo na nasu regiju, ali i ja sam to primijetio.DaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 10:23 Imaš jednu boljku akademaca kod nas, brutalno su autorski neproduktivni.
A svi mogu naštimati gitaru po sluhu.
Znam i izuzetke, ali vecinom jeste tako. Ne samo da su autorski neproduktivni vec cesto ne znaju nista drugo osim onoga sto uce i za sta im daju note. Pitaj ih da odsviraju neku poznatu pjesmu, reci ce moze ako im das note, bez toga nista ne mogu.
-
- Posts: 37264
- Joined: 25/05/2010 18:30
#1066 Re: gitara&gitaristi
I zato je "apsolutni sluh skroz nepotrebna stvar danas"?
Tejo, ne zafrkavaj
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1067 Re: gitara&gitaristi
Pa realno, apsolutni sluh jeste bespotreban, puno ozbiljnih muzicara svira i stvara bez njega.John Cleese wrote: ↑22/02/2023 10:55I zato je "apsolutni sluh skroz nepotrebna stvar danas"?
Tejo, ne zafrkavaj
Ako govorimo o sluhu generalno, bespotreban je ako ti je cilj da uzmes pare na muzici, ako hoces nesto kvalitetno da radis onda ti treba.
-
- Posts: 37264
- Joined: 25/05/2010 18:30
#1068 Re: gitara&gitaristi
Pa i to je odsustvo nekakvog dara - jos jedan primjer sposobnosti koju nije moguce dobiti vjezbom.DaysleepeR wrote: ↑22/02/2023 10:23 Imaš jednu boljku akademaca kod nas, brutalno su autorski neproduktivni.
A svi mogu naštimati gitaru po sluhu.
Poredjenja radi - ne mozes od svakog pismenog covjeka ocekivati da bude pisac ili pjesnik.
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1069 Re: gitara&gitaristi
Imam utisak da nije samo odsustvo dara, da kod nas akademije ubijaju u pojam i guse bilo kakvu kreativnost, to uostalom rade generalno sve skole, nikom ne trebaju kreativni ljudi koji misle vec roboti.
-
- Posts: 548
- Joined: 05/01/2006 10:12
#1070 Re: gitara&gitaristi
Mnogo razlicitih misljenja.
Kao i sve ostalo mimo muzike, gitare...
Neko je spomenuo muzicki obrazovane ljude koji nisu autorski produktivni.
Bilo u gitaristickom ili generalno muzickom aspektu.
Ima toga puno. Ako ucimo nesto sto nismo u stanju primjeniti izvan samog koncepta u kojem smo to naucili... to je ona razlika izmedju strebanja i primjene.
Nauciti cijei vrat napamet, svaku skalu, poziciju ali ne biti u stanju to primjeniti u pjesmi da ne zvuci kao vjezbanje tih istih skala po meni nema puno smisla. A to dolazi nakon te faze ucenja svih tih pozicija i "pravila". Ili ne dodje nikad. Nekom je ovladati navedenim i brzinom sve sto zeli. Slicno mislim da je i sa autorskim radom.komponovanjem. Kreativnoscu uopste.
Mislim da puno zavisi od toga da li i ako da, kako se gitarista/muzicar zeli izraziti. Neko zeli "samo" svirati a neko zeli stvarati.
Sta individualno podrazumjevamo pod muzicko/gitaristicko izrazavanje...
Nekom je to tehnika/virtuoznost, nekom je to "stedljiv" pristup od par tonova bez vatrometa na instrumentu.
Svi imamo drugaciju percepciju i gravitiramo gitaristima koji praktikuju ono sto mi mislimo da je "kako treba biti".
Nekom Cobain, nekom Clapton a nekom Guthrie. I nema ispravno i pogresno. Stvar ukusa.
Nastimati gitaru bez tunera ili ne, otpjevati notu iz prve i slicno, moje licno misljenje je da to nema neki presudan znacaj na kreativnost. Lijepo je moci/znati ali nisam siguran da je Cobain (samo primjer) bio takav lik. Pa se ipak uspio izraziti kreativno na nacin koji se svidjeo milionima/milijardama ljudi.
Sto Guthrie ili Vai nikad nisu uspjeli u toj mjeri iako su svjetosnim godinama gitaristicki ispred Nirvane.
Ono sto svi imaju je neki potpis koji prepoznajemo kad cujemo njihove pjesme ili zvuk, nacin na koji sviraju. Svi su uspjeli stvoriti neki dio koji je njihov potpis. Naravno da i oni imaju uzore ali na te utjecaje su uspjeli nadograditi neki svoj potpis koji vecina nas prepoznaje nakon vec dva ili tri tona.
Mislim da je to najteze za postici.
Kao i sve ostalo mimo muzike, gitare...
Neko je spomenuo muzicki obrazovane ljude koji nisu autorski produktivni.
Bilo u gitaristickom ili generalno muzickom aspektu.
Ima toga puno. Ako ucimo nesto sto nismo u stanju primjeniti izvan samog koncepta u kojem smo to naucili... to je ona razlika izmedju strebanja i primjene.
Nauciti cijei vrat napamet, svaku skalu, poziciju ali ne biti u stanju to primjeniti u pjesmi da ne zvuci kao vjezbanje tih istih skala po meni nema puno smisla. A to dolazi nakon te faze ucenja svih tih pozicija i "pravila". Ili ne dodje nikad. Nekom je ovladati navedenim i brzinom sve sto zeli. Slicno mislim da je i sa autorskim radom.komponovanjem. Kreativnoscu uopste.
Mislim da puno zavisi od toga da li i ako da, kako se gitarista/muzicar zeli izraziti. Neko zeli "samo" svirati a neko zeli stvarati.
Sta individualno podrazumjevamo pod muzicko/gitaristicko izrazavanje...
Nekom je to tehnika/virtuoznost, nekom je to "stedljiv" pristup od par tonova bez vatrometa na instrumentu.
Svi imamo drugaciju percepciju i gravitiramo gitaristima koji praktikuju ono sto mi mislimo da je "kako treba biti".
Nekom Cobain, nekom Clapton a nekom Guthrie. I nema ispravno i pogresno. Stvar ukusa.
Nastimati gitaru bez tunera ili ne, otpjevati notu iz prve i slicno, moje licno misljenje je da to nema neki presudan znacaj na kreativnost. Lijepo je moci/znati ali nisam siguran da je Cobain (samo primjer) bio takav lik. Pa se ipak uspio izraziti kreativno na nacin koji se svidjeo milionima/milijardama ljudi.
Sto Guthrie ili Vai nikad nisu uspjeli u toj mjeri iako su svjetosnim godinama gitaristicki ispred Nirvane.
Ono sto svi imaju je neki potpis koji prepoznajemo kad cujemo njihove pjesme ili zvuk, nacin na koji sviraju. Svi su uspjeli stvoriti neki dio koji je njihov potpis. Naravno da i oni imaju uzore ali na te utjecaje su uspjeli nadograditi neki svoj potpis koji vecina nas prepoznaje nakon vec dva ili tri tona.
Mislim da je to najteze za postici.
-
- Posts: 548
- Joined: 05/01/2006 10:12
#1071 Re: gitara&gitaristi
tatoo wrote: ↑22/02/2023 11:24 Mnogo razlicitih misljenja.
Kao i sve ostalo mimo muzike, gitare...
Neko je spomenuo muzicki obrazovane ljude koji nisu autorski produktivni.
Bilo u gitaristickom ili generalno muzickom aspektu.
Ima toga puno. Ako ucimo nesto sto nismo u stanju primjeniti izvan samog koncepta u kojem smo to naucili... to je ona razlika izmedju strebanja i primjene.
Nauciti cijei vrat napamet, svaku skalu, poziciju ali ne biti u stanju to primjeniti u pjesmi da ne zvuci kao vjezbanje tih istih skala po meni nema puno smisla. A to dolazi nakon te faze ucenja svih tih pozicija i "pravila". Ili ne dodje nikad. Nekom je ovladati navedenim i brzinom sve sto zeli. Slicno mislim da je i sa autorskim radom.komponovanjem. Kreativnoscu uopste.
Mislim da puno zavisi od toga da li i ako da, kako se gitarista/muzicar zeli izraziti. Neko zeli "samo" svirati a neko zeli stvarati.
Sta individualno podrazumjevamo pod muzicko/gitaristicko izrazavanje...
Nekom je to tehnika/virtuoznost, nekom je to "stedljiv" pristup od par tonova bez vatrometa na instrumentu.
Svi imamo drugaciju percepciju i gravitiramo gitaristima koji praktikuju ono sto mi mislimo da je "kako treba biti".
Nekom Cobain, nekom Clapton a nekom Guthrie. I nema ispravno i pogresno. Stvar ukusa.
Nastimati gitaru bez tunera ili ne, otpjevati notu iz prve i slicno, moje licno misljenje je da to nema neki presudan znacaj na kreativnost. Lijepo je moci/znati ali nisam siguran da je Cobain (samo primjer) bio takav lik. Pa se ipak uspio izraziti kreativno na nacin koji se svidio milionima/milijardama ljudi.
Sto Guthrie ili Vai nikad nisu uspjeli u toj mjeri iako su svjetosnim godinama gitaristicki ispred Nirvane.
Ono sto svi imaju je neki potpis koji prepoznajemo kad cujemo njihove pjesme ili zvuk, nacin na koji sviraju. Svi su uspjeli stvoriti neki dio koji je njihov potpis. Naravno da i oni imaju uzore ali na te utjecaje su uspjeli nadograditi neki svoj potpis koji vecina nas prepoznaje nakon vec dva ili tri tona.
Mislim da je to najteze za postici.
-
- Posts: 37264
- Joined: 25/05/2010 18:30
#1072 Re: gitara&gitaristi
Svodi se na isto - vec smo zakljucili kako nije dovoljno dar posjedovati nego ga valja razvijati i njegovati da bi rezultirao nekakvim izrazom, ovisno o tome o kakvom daru je rijec. Ako taj proces, iz bilo kog razloga, izostane - kao da dara i nema
-
- Posts: 37264
- Joined: 25/05/2010 18:30
#1073 Re: gitara&gitaristi
Hajde da se izrazimo preciznije i kazemo kako taj dar nije nuzan za sve to sto si nabrojao, ali, kao ni bilo koji drugi dar koji nas kao vrstu krasi, nije i nikad nece biti "bespotreban"
- Ateista
- Posts: 46564
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#1074 Re: gitara&gitaristi
Ok, mozda nije skroz bespotreban, to se slazem, ako govorimo o apsolutnom sluhu, samo mu primjena u praksi nije bas nesto cesta.John Cleese wrote: ↑22/02/2023 11:38Hajde da se izrazimo preciznije i kazemo kako taj dar nije nuzan za sve to sto si nabrojao, ali, kao ni bilo koji drugi dar koji nas kao vrstu krasi, nije i nikad nece biti "bespotreban"
- DaysleepeR
- Posts: 14616
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#1075 Re: gitara&gitaristi
apsolutno se slažem.tatoo wrote: ↑22/02/2023 11:24 Mnogo razlicitih misljenja.
Kao i sve ostalo mimo muzike, gitare...
Neko je spomenuo muzicki obrazovane ljude koji nisu autorski produktivni.
Bilo u gitaristickom ili generalno muzickom aspektu.
Ima toga puno. Ako ucimo nesto sto nismo u stanju primjeniti izvan samog koncepta u kojem smo to naucili... to je ona razlika izmedju strebanja i primjene.
Nauciti cijei vrat napamet, svaku skalu, poziciju ali ne biti u stanju to primjeniti u pjesmi da ne zvuci kao vjezbanje tih istih skala po meni nema puno smisla. A to dolazi nakon te faze ucenja svih tih pozicija i "pravila". Ili ne dodje nikad. Nekom je ovladati navedenim i brzinom sve sto zeli. Slicno mislim da je i sa autorskim radom.komponovanjem. Kreativnoscu uopste.
Mislim da puno zavisi od toga da li i ako da, kako se gitarista/muzicar zeli izraziti. Neko zeli "samo" svirati a neko zeli stvarati.
Sta individualno podrazumjevamo pod muzicko/gitaristicko izrazavanje...
Nekom je to tehnika/virtuoznost, nekom je to "stedljiv" pristup od par tonova bez vatrometa na instrumentu.
Svi imamo drugaciju percepciju i gravitiramo gitaristima koji praktikuju ono sto mi mislimo da je "kako treba biti".
Nekom Cobain, nekom Clapton a nekom Guthrie. I nema ispravno i pogresno. Stvar ukusa.
Nastimati gitaru bez tunera ili ne, otpjevati notu iz prve i slicno, moje licno misljenje je da to nema neki presudan znacaj na kreativnost. Lijepo je moci/znati ali nisam siguran da je Cobain (samo primjer) bio takav lik. Pa se ipak uspio izraziti kreativno na nacin koji se svidjeo milionima/milijardama ljudi.
Sto Guthrie ili Vai nikad nisu uspjeli u toj mjeri iako su svjetosnim godinama gitaristicki ispred Nirvane.
Ono sto svi imaju je neki potpis koji prepoznajemo kad cujemo njihove pjesme ili zvuk, nacin na koji sviraju. Svi su uspjeli stvoriti neki dio koji je njihov potpis. Naravno da i oni imaju uzore ali na te utjecaje su uspjeli nadograditi neki svoj potpis koji vecina nas prepoznaje nakon vec dva ili tri tona.
Mislim da je to najteze za postici.