DaysleepeR wrote:Drug moj ti sve nešto "ja lično" ovo, ono.
A ja ti govorim o generalnoj poziciji te muzike u svijetu.
Slažem se sa onim što je napisao drug forumaš sa nickom Dosta na ovu temu, ali nikada ne bih uzeo sebi za pravo da govorim u njegovo ime.
Govorim iz svoje pozicije, iz pozicije onoga što znam, što sam naučio. Ne dozvoljavam nikome da obezvrijeđuje moj sud. Meni lično je on sasvim dovoljan.
Ako ćemo pričati o poziciji elektronske muzike generalno kroz njezin razvoj, bar prema mom mišljenju, stvari idu ovako.
U toku sedamdesetih-osamdesetih strogi pionirski rad i ilegalni partiji. Tzv. prvi talas raveova, Laurent Garniere u knizi Electroshock detaljno o tome piše.
U toku devedesetih globalna popularnost širom svijeta koju kao modni trend prihvata velika masa ljudi, a nas ovdje kači nakon 1996-1997 godine sa prvim partijima u Slozi (Grill House, i sl.)...
Sada ovaj period, bar za mene lično je sazrijevanje. Znači period u kojemu sve ide na malo viši nivo i kada ljudi koji idu na partije znaju šta treba očekivati od tog istog događaja. Prije 10 godina Moralesa bi mi mogli prodati, danas ne. Jednostavno znam kakva vrsta ljudi će doć' na takav događaj i šta se sve može desiti. Evo čujem da su bile 3 neke tuče, a i prošli put kad je bio bilo je nekog masovnog lupanja.
Na Trentemollera definitivno neće svako doći. Ono, može neko zalutati, može mu se omaći.
Isto tako, kada govoriš o vrijednosti DJ-a. Mislim svaki od njih koje ja lično slušam imaju masu isproduciranih stvari i, uglavnom, pored mase drugih stvari koje im se uklapaju u koncept, puštaju svoju muziku.
Mislim da se DJ-ing neće nikada izgubiti, ali recimo napredak tehnologije, a i masovnost koja poprima taj oblik izražavanja, tjera ljude da rade sa novim metodama, sa novim uređajima, na drugačiji način pored ustaljenog miksanja.
Live act već sada predstavlja značajan procenat elektronskog sviranje (to fakat ide u sviranje, iako je dosta toga unaprijed isprogramirano).
Lično mišljenje, moje, tvoje, naš ukus i preference ne piju vode u nekoj konkretnoj diskusiji jer ukusi su različiti ali nečija vrijednost u svijetu muzike i važnost je itekako mjerljiva.
Lična mišljenja, jedno po jedno, kreiraju pomjeranja na većoj skali. Možda ljudima kod nas fali malo volje da se izraze o pojedinim stvarima, pa se sve svodi na prepucavanje one najniže kategorije. Ja lično se družim sa masom ljudi sa kojima dijelim isti ovaj stav.
A vani na forumima vidim da se ovakve diskusije o tome šta vrijedi, ili ne vrijedi ne dešavaju. Na teme o elektronskoj muzici ne dolazi neki rocker da obezvrijeđuje, niti se dešava obratno.
Meni lično pravo ide na nerv da Neelix, koji je primjerice zakuhao i ovu temu, to isto tako radi na svakoj temi koja ima bilo kakve veze sa elektronskom muzikom. Da ne govorim o njegovim košarkaškim preferencama
:D:D
Ja nešto sumnjam da su DJ-i toliko indie, čak naprotiv.
Imaš tu čitav spektar likova, od ljudi koji traže samo za prevoz i prenoćište (valjda zato što znaju kroz šta smo prošli) do likova koji traže ptičije mlijeko.
Naravno da ljudi vole zaradit' pinku, prije svega da bi mogli isfinansirat sebe, ali ovdje to iz mnoštva razloga ne ide.
Vani žive isključivo od DJ-inga, od nastupa. Ono što produciraju uglavnom završi na netu i bude downloadovano.
Mislim da je to sastavni dio technoa i ljudi se čak i ne bune toliko kao veliki korporativni izdavači.
Većina njih ima neovisne, mahom vlastite etikete na kojima izdaju stvari i finansiraju troškove. To se opet svodi na DJ-ing po klubovima. Takva je situacija trenutno.
Generalno, Dosta je opet u pravu. Situaciju u BiH su usrali promotori koji su upropastili budućnost jednog prejakog festivala i ljudi koji su došli u poziciju da nose razvoj scene u gradu, a da zato nisu dovoljno odgovorni, pa ne isplate taj neki dogovoreni honorar, pa jedan DJ stavi na site "Ne idite u Sarajevo" i onda imaš katastrofu.
Situacija ovdje kod nas nije pokazatelj bilo čega.
I opet nemojmo mješati elektroniku, ima tu puno ljudi koji pišu stvari, ja ovdje idem protiv ljudi koji se bave pukim puštanjem muzike uz blage moderacije, modulacije, dodavanje efekata, mjenjanje pitcha, itd.
To je oblik živog nastupa, svakom DJ-u je u interesu da ima svoje stvari i da ih pušta. Opet ti kažem, masa ljudi svira isključivo svoje stvari.
Ja praktično i ne znam nekoga da je DJ, a da nije ušao u produkciju, pa čak i ovdje kod nas. Tek 2-3 lika koji samo vrte ploče, tj. CD-ove ovdje, jer se nema gdje uzeti ploča kako trebA..
A kako se razvija kompletna stvar, prije svega tehnologija koja može omogućiti lakšu manipulaciju zvukom, ubijeđen sam da će uskoro sve poprimiti oblik sviranja u cijelosti.