Muzički Almanah (naš život u muzici)

Diskusije o bh. i inostranim izvođačima, razmjena pjesama, CD-ova, muzičke oprema...

Moderator: _BataZiv_0809

Post Reply
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6001 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 21:29
Hakiz wrote: 10/08/2022 21:20

Ako imaš digitalnu obradu u lancu, nema potrebe konvertovati. Idi komplet digitalno. Koja je svrha digitalni signal štampati na ploču? Daj ga u FLAC, WAV ili sličnom formatu i slušaj sa nekog DAP-a koji ima dobar DAC da pošalje na pojačalo. Čemu se zamarati sa gramofonom ako je signal digitalan?
Tehnički gledano to je tačno. Ali ljudi nisu do prije mjesec dana znali da to MoFi radi, jer su ovi od ranije sebe reklamirali kao kuću koja
radi all analog rezanje ploča. Tu je sva frka i nastala. Ali ono što je najsmješnije u cijeloj situaciji je da prekaljeni audiofili nisu znali
prepoznati razliku. Čak su neki govorili da su reizdanja koja su MoFi radili jednako dobra ili čak i bolja od originalnih vinil izdanja.
Ja sam još 1980-ih kupio ploču Juliana Breama, ovu:

Image

Više na: https://www.julianbreamguitar.com/conci ... njuez.html

Kao što vidiš, već tada je počela digitalna tehnologija da se koristi.

Ubrzo (ploča je rađena 1981, ali ja sam je kasno kupio) je počeo rat i poslije rata sam odlučio da neću kupovati nove ploče. Kupujem samo stare. Naravno, ima izuzetaka, čovjek je slab :wink: , ali uglavnom se držim te odluke.

Sada vidjeh da je izašla 1984, iako je snimljena 1981.
Last edited by Hakiz on 10/08/2022 21:59, edited 1 time in total.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6002 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 10/08/2022 21:46
dale cooper wrote: 10/08/2022 21:29

Tehnički gledano to je tačno. Ali ljudi nisu do prije mjesec dana znali da to MoFi radi, jer su ovi od ranije sebe reklamirali kao kuću koja
radi all analog rezanje ploča. Tu je sva frka i nastala. Ali ono što je najsmješnije u cijeloj situaciji je da prekaljeni audiofili nisu znali
prepoznati razliku. Čak su neki govorili da su reizdanja koja su MoFi radili jednako dobra ili čak i bolja od originalnih vinil izdanja.
Ja sam još 1980-ih kupio ploču Juliana Breama, ovu:

Image

Više na: https://www.julianbreamguitar.com/conci ... njuez.html

Kao što vidiš, već tada je počela digitalna tehnologija da se koristi.

Ubrzo (ploča je rađena 1981, ali ja sam je kasno kupio) je počeo rat i poslije rata sam odlučio da neću kupovati nove ploče. Kupujem samo stare. Naravno, ima izuzetaka, čovjek je slab :wink: , ali uglavnom se držim te odluke.
Kako zvuči ta ploča?
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6003 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 21:58
Hakiz wrote: 10/08/2022 21:46

Ja sam još 1980-ih kupio ploču Juliana Breama, ovu:

Image

Više na: https://www.julianbreamguitar.com/conci ... njuez.html

Kao što vidiš, već tada je počela digitalna tehnologija da se koristi.

Ubrzo (ploča je rađena 1981, ali ja sam je kasno kupio) je počeo rat i poslije rata sam odlučio da neću kupovati nove ploče. Kupujem samo stare. Naravno, ima izuzetaka, čovjek je slab :wink: , ali uglavnom se držim te odluke.
Kako zvuči ta ploča?
Korektno. Meni se sviđa. Možda bi zvučala bolje na Thorensu sa Burmeister pojačalom i Dynaudio zvučnicima, ali na mojim entry level Technics gramofonu, pojačalu i Jamo zvučnicima je dobra.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6004 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 10/08/2022 22:03
dale cooper wrote: 10/08/2022 21:58

Kako zvuči ta ploča?
Korektno. Meni se sviđa. Možda bi zvučala bolje na Thorensu sa Burmeister pojačalom i Dynaudio zvučnicima, ali na mojim entry level Technics gramofonu, pojačalu i Jamo zvučnicima je dobra.
I nije li to najbitnija stvar u svemu? :)
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6005 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 22:06
Hakiz wrote: 10/08/2022 22:03

Korektno. Meni se sviđa. Možda bi zvučala bolje na Thorensu sa Burmeister pojačalom i Dynaudio zvučnicima, ali na mojim entry level Technics gramofonu, pojačalu i Jamo zvučnicima je dobra.
I nije li to najbitnija stvar u svemu? :)
Zvuči isto i ripovana kao FLAC. A manje prostora zauzima.
Treba imati u vidu da je izašla 1984. Ko je tada imao DAP, kompjuter sa kvalitetnim audiom, mali broj bogatih, ni CD još nije potpuno ovladao i bio je skup. Tako da je tada imalo smisla digitalno snimljenu muziku izdati na analognom nosaču zvuka, na ploči.

Ali već 30-ak godina, otkako su digitalni uređaji za pohranu i reprodukciju muzike postali cijenom svima dostupni, a onda i kvalitetni, to nema smisla.

Tako da danas puritanitam, bilo analogni, bilo digitalni, ima više smisla.

Problem sa analognim puritanizmom je u tome što analogni uređaji za obradu muzike, za snimanje, miksanje, mastering su stari već 50 i više godina, postaju sve stariji, a niko više ne proizvodi analogne ekvilajzere, limitere, kompresore, delayeve itd, pa mislim ni miksete. Magnetofone i trake mislim da samo jedna ili dvije firme na planeti prave.

Tako da je teško, sve teže, a uskoro će biti nemoguće, imati čisto analognu muziku. Neće biti analogne opreme. Ovu koja postoji se neće moći vječito popravljati i krpiti. A nove nema.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6006 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 10/08/2022 22:07
dale cooper wrote: 10/08/2022 22:06

I nije li to najbitnija stvar u svemu? :)
Zvuči isto i ripovana kao FLAC. A manje prostora zauzima.
Slažem se. Ali ti vjerovatno nije isti ćejf kliknuti na digitalni fajl, kao što je izvući ploču iz omota, staviti ploču i spustiti iglu, i isto
tako kada se strana završi ponoviti isti proces. Hoću reći da slušanje ploča nije nikada bilo samo zbog zvuka nego i zbog čitavog
iskustva posjedovanja vinila i rituala "pristavljanja" ploče za slušanje. Zato i kažem zašto bi neko prestao slušati ploče ako mu
je to ćejf bez obzira što danas postoje brži i pogodniji načini za slušanje muzike? I ja bih mogao ripovati i slušati FLAC-ove, ali opet volim
izvući CD. Očigledno je da se svi slažu da je kvalitet i zvuk vinila koje MoFi radi izvanredan, samo što je sad nekima malo povrijeđen
ego jer su mislili da je sve u lancu rađeno analognim putem i da imaju zlatne uši koje mogu prepoznati razliku, iako je sad očigledno da to
nije istina. Što je kredit i mastering inžinjerima ove firme koji su proces prilagodbe zvuka vinilu doveli do neslućenih visina.
Jedino u svemu je sporna cijena i lova koju su uzimali na osnovu tog "all analog" reklamnog trika. Njihove ploče koštaju 100 i više dolara
što je brate previše.
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6007 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 22:25
Hakiz wrote: 10/08/2022 22:07

Zvuči isto i ripovana kao FLAC. A manje prostora zauzima.
Slažem se. Ali ti vjerovatno nije isti ćejf kliknuti na digitalni fajl, kao što je izvući ploču iz omota, staviti ploču i spustiti iglu, i isto
tako kada se strana završi ponoviti isti proces. Hoću reći da slušanje ploča nije nikada bilo samo zbog zvuka nego i zbog čitavog
iskustva posjedovanja vinila i rituala "pristavljanja" ploče za slušanje. Zato i kažem zašto bi neko prestao slušati ploče ako mu
je to ćejf bez obzira što danas postoje brži i pogodniji načini za slušanje muzike? I ja bih mogao ripovati i slušati FLAC-ove, ali opet volim
izvući CD. Očigledno je da se svi slažu da je kvalitet i zvuk vinila koje MoFi radi izvanredan, samo što je sad nekima malo povrijeđen
ego jer su mislili da je sve u lancu rađeno analognim putem i da imaju zlatne uši koje mogu prepoznati razliku, iako je sad očigledno da to
nije istina. Što je kredit i mastering inžinjerima ove firme koji su proces prilagodbe zvuka vinilu doveli do neslućenih visina.
Jedino u svemu je sporna cijena i lova koju su uzimali na osnovu tog "all analog" reklamnog trika. Njihove ploče koštaju 100 i više dolara
što je brate previše.
Pa, svako ima svoje. Ja kući imam potpuno analognu foto laboratoriju, analogne foto aparate, zalihu filmova i hemikalija. A imam i jedan digitalni aparat i kompjuter.

Nikada mi nije palo na pamet da kupim uređaj koji pošalje digitalnu fotografiju sa kompjutera ili digitalnog foto aparata na aparat za izradu analognih fotografija, pa da dobijem digitalnu fotografiju na analognom papiru. Imam fotoprinter na kojem na papiru fotokvaliteta štampam digitalne fotografije. Nemam skener da fotografije na filmu skeniram u digitalnu formu.

Potpuno su mi odvojeni analogni i digitalni fotografski procesi.

Slično mi je sa muzikom.

Po napisanom se vidi da ja nisam protiv digitalnog ili analognog procesa, oba koristim.

Ali ne volim miješanje, hibrid.

Dva opravdanja, po meni, za analognu muziku na digitalnom formatu su:

1. Imati kopiju, rip, baš tog izdanja ako se ploča ili kaseta fizički unište nekako. Imaš, recimo, ploču Vivaldijeva 4 godišnja doba u izvođenju originalne postave Zagrebačkih solista. Iako imaš isto djelo u izvođenju istog orkestra, ali u današnjem obliku sa mlađim muzičarima na CD ili drugom digitalnom formatu, trebalo bi sačuvati kopiju i originalnog orkestra čiji članovi više ne sviraju.

2. Baš to izdanje moći staviti na prenosni DAP, da ga se može slušati u putu.

A za digitalnu muziku na analognom nosaču zvuka ne vidim nikakvo opravdanje.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6008 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 10/08/2022 22:43
dale cooper wrote: 10/08/2022 22:25

Slažem se. Ali ti vjerovatno nije isti ćejf kliknuti na digitalni fajl, kao što je izvući ploču iz omota, staviti ploču i spustiti iglu, i isto
tako kada se strana završi ponoviti isti proces. Hoću reći da slušanje ploča nije nikada bilo samo zbog zvuka nego i zbog čitavog
iskustva posjedovanja vinila i rituala "pristavljanja" ploče za slušanje. Zato i kažem zašto bi neko prestao slušati ploče ako mu
je to ćejf bez obzira što danas postoje brži i pogodniji načini za slušanje muzike? I ja bih mogao ripovati i slušati FLAC-ove, ali opet volim
izvući CD. Očigledno je da se svi slažu da je kvalitet i zvuk vinila koje MoFi radi izvanredan, samo što je sad nekima malo povrijeđen
ego jer su mislili da je sve u lancu rađeno analognim putem i da imaju zlatne uši koje mogu prepoznati razliku, iako je sad očigledno da to
nije istina. Što je kredit i mastering inžinjerima ove firme koji su proces prilagodbe zvuka vinilu doveli do neslućenih visina.
Jedino u svemu je sporna cijena i lova koju su uzimali na osnovu tog "all analog" reklamnog trika. Njihove ploče koštaju 100 i više dolara
što je brate previše.
Pa, svako ima svoje. Ja kući imam potpuno analognu foto laboratoriju, analogne sparate, zalihu filmova i hemikalija. A imam i jedan digitalni aparat i kompjuter.

Nikada mi nije palo na pamet da kupim uređaj koji pošalje digitalnu fotografiju sa kompjutera ili digitalnog foto aparata na aparat za izradu analognih fotografija, pa da dobijem digitalnu fotografiju na analognom papiru. Imam fotoprinter na kojem na papiru fotokvaliteta štampam digitalne fotografije. Nemam skener da fotografije na filmu skeniram u digitalnu formu.

Potpuno su mi odvojeni analogni i digitalni fotografski procesi.

Slilno mi je sa muzikom.

Po napisanom se vidi da ja nisam protiv digitalnog ili analognog procesa, oba koristim.

Ali ne volim miješanje, hibrid.

Dva opravdanja meni za analognu muziku na digitalnom formatu su:

1. Imati kopiju, rip, baš tog izdanja ako se ploča ili kaseta fizički unište nekako. Imaš, recimo, ploču Vivaldijeva 4 godišnja doba u izvođenju originalne postave Zagrebačkih solista. Iako imaš isto djelo u izvođenju istog orkestra, ali u današnjem obliku sa mlađim muzičarima, trebalo bi sačuvati kopiju i originalnog orkestra čiji članovi više ne sviraju.

2. Baš to izdanje moći staviti na prenosni DAP, da ga se može slušati u putu.

A za digitalnu muziku na analognom nosaču zvuka ne vidim nikakvo opravdanje.
Ok, to mi je jasno. Ali da li možeš prepoznati razliku? Vlasnici ovih MoFi izdanja nisu mogli iako je, kako sam mogao pročitati, riječ
o ljudima koji baš imaju sjajnu opremu, godine slušanja i različita vinil izdanja uključujući i ona originalna.

I ako nema razlike i novo vinil izdanje može zvučati jednako dobro kao neko iz recimo 70-tih godina čemu frka ako je izvor mastera digitalni?
Jedini problem koji tu vidim, i to samo kod analog puritanaca, je samo znanje da je izvor digitalni. Da nema tog znanja ne bi bilo problema.

Ako se mogu proizvoditi ploče koje su kvalitetom i zvukom kao one originalne zašto ih ne ponuditi novim generacijama vinil zaljubljenika ako
ih žele kupovati?
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6009 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 22:59
Hakiz wrote: 10/08/2022 22:43

Pa, svako ima svoje. Ja kući imam potpuno analognu foto laboratoriju, analogne sparate, zalihu filmova i hemikalija. A imam i jedan digitalni aparat i kompjuter.

Nikada mi nije palo na pamet da kupim uređaj koji pošalje digitalnu fotografiju sa kompjutera ili digitalnog foto aparata na aparat za izradu analognih fotografija, pa da dobijem digitalnu fotografiju na analognom papiru. Imam fotoprinter na kojem na papiru fotokvaliteta štampam digitalne fotografije. Nemam skener da fotografije na filmu skeniram u digitalnu formu.

Potpuno su mi odvojeni analogni i digitalni fotografski procesi.

Slilno mi je sa muzikom.

Po napisanom se vidi da ja nisam protiv digitalnog ili analognog procesa, oba koristim.

Ali ne volim miješanje, hibrid.

Dva opravdanja meni za analognu muziku na digitalnom formatu su:

1. Imati kopiju, rip, baš tog izdanja ako se ploča ili kaseta fizički unište nekako. Imaš, recimo, ploču Vivaldijeva 4 godišnja doba u izvođenju originalne postave Zagrebačkih solista. Iako imaš isto djelo u izvođenju istog orkestra, ali u današnjem obliku sa mlađim muzičarima, trebalo bi sačuvati kopiju i originalnog orkestra čiji članovi više ne sviraju.

2. Baš to izdanje moći staviti na prenosni DAP, da ga se može slušati u putu.

A za digitalnu muziku na analognom nosaču zvuka ne vidim nikakvo opravdanje.
Ok, to mi je jasno. Ali da li možeš prepoznati razliku? Vlasnici ovih MoFi izdanja nisu mogli iako je, kako sam mogao pročitati, riječ
o ljudima koji baš imaju sjajnu opremu, godine slušanja i različita vinil izdanja uključujući i ona originalna.

I ako nema razlike i novo vinil izdanje može zvučati jednako dobro kao neko iz recimo 70-tih godina čemu frka ako je izvor mastera digitalni?
Jedini problem koji tu vidim, i to samo kod analog puritanaca, je samo znanje da je izvor digitalni. Da nema tog znanja ne bi bilo problema.

Ako se mogu proizvoditi ploče koje su kvalitetom i zvukom kao one originalne zašto ih ne ponuditi novim generacijama vinil zaljubljenika ako
ih žele kupovati?
Prepoznati da je ploča izdana sa muzikom koja je digitalno obrađena pa stavljena na ploču?

Ni jedno ljudsko biće to ne može prepoznati.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50406
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#6010 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Bloo »

dale cooper wrote: 10/08/2022 22:59 čemu frka ako je izvor mastera digitalni?
Jedini problem koji tu vidim, i to samo kod analog puritanaca, je samo znanje da je izvor digitalni. Da nema tog znanja ne bi bilo problema.
Ne mogu a da ne napravim paralelu sa real vajayjay and transjay... :lol:

Sorry, moradoh.

Inače se slažem sa ovim tvojim. Znači možda rijetki slučajevi sa savršenim sluhom (onim sluhom voditelja hora), dobrom opremom i istreniranim uhom...
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6011 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 10/08/2022 23:03
dale cooper wrote: 10/08/2022 22:59

Ok, to mi je jasno. Ali da li možeš prepoznati razliku? Vlasnici ovih MoFi izdanja nisu mogli iako je, kako sam mogao pročitati, riječ
o ljudima koji baš imaju sjajnu opremu, godine slušanja i različita vinil izdanja uključujući i ona originalna.

I ako nema razlike i novo vinil izdanje može zvučati jednako dobro kao neko iz recimo 70-tih godina čemu frka ako je izvor mastera digitalni?
Jedini problem koji tu vidim, i to samo kod analog puritanaca, je samo znanje da je izvor digitalni. Da nema tog znanja ne bi bilo problema.

Ako se mogu proizvoditi ploče koje su kvalitetom i zvukom kao one originalne zašto ih ne ponuditi novim generacijama vinil zaljubljenika ako
ih žele kupovati?
Prepoznati da je ploča izdana sa muzikom koja je digitalno obrađena pa stavljena na ploču?

Ni jedno ljudsko biće to ne može prepoznati.
Pa jebiga, neki su tvrdili da to mogu, zato i jeste sada mnogo likova sa povrijeđenim egom u ovom "skandalu". I meni je to zvučalo kao isprazno kurčenje i glupost.
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6012 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 22:59
Jedini problem koji tu vidim, i to samo kod analog puritanaca, je samo znanje da je izvor digitalni. Da nema tog znanja ne bi bilo problema.
Da li bi platio skeniranu Mona Lisu printanu na 3D printeru da emulira nanose boje, teksturu platna itd kao što ih ima original onoliko koliko bi platio originalnu Mona Lisu koju je svojom rukom slikao Leonardo? Da li bi platio sliku nekog Leonardovog studenta rađenu u Leonardovom stilu onoliko koliko bi platio sliku koju je slikao sam Leonardo?

Izvor, provinijencija, to je za umjetničko djelo, za njegovu vrijednost, ključni faktor.
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6013 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 23:09
Hakiz wrote: 10/08/2022 23:03

Prepoznati da je ploča izdana sa muzikom koja je digitalno obrađena pa stavljena na ploču?

Ni jedno ljudsko biće to ne može prepoznati.
Pa jebiga, neki su tvrdili da to mogu, zato i jeste sada mnogo likova sa povrijeđenim egom u ovom "skandalu". I meni je to zvučalo kao isprazno kurčenje i glupost.
To kao kada naspu vodu iz česme u običnu bocu i u bocu sa skupom etiketom pa pitaju ljude da probaju i kažu koja je bolja :lol:

Da, ego je čudo.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6014 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Bloo wrote: 10/08/2022 23:05
dale cooper wrote: 10/08/2022 22:59 čemu frka ako je izvor mastera digitalni?
Jedini problem koji tu vidim, i to samo kod analog puritanaca, je samo znanje da je izvor digitalni. Da nema tog znanja ne bi bilo problema.
Ne mogu a da ne napravim paralelu sa real vajayjay and transjay... :lol:

Sorry, moradoh.

Inače se slažem sa ovim tvojim. Znači možda rijetki slučajevi sa savršenim sluhom (onim sluhom voditelja hora), dobrom opremom i istreniranim uhom...
Čitam o ovoj temi na stevehoffman forumu (postavio sam link par postova ranije) i koliko sam upratio nije bilo lika koji je do sada rekao
told you so. :D A većina ovih što su hvalili istančanim sluhom koje zna razliku su se uglavnom ušutili ili nestali. :D

A dosta ljudi i boli kita, bitno im je da ploča dobro zvuči i da uživaju u njoj i otkriće da lanac proizvodnje sadrži digitalnu komponentu
im ništa nije promijenio mišljenje. Što je, po meni, jedino ispravno.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50406
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#6015 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Bloo »

dale cooper wrote: 10/08/2022 23:15
Bloo wrote: 10/08/2022 23:05

Ne mogu a da ne napravim paralelu sa real vajayjay and transjay... :lol:

Sorry, moradoh.

Inače se slažem sa ovim tvojim. Znači možda rijetki slučajevi sa savršenim sluhom (onim sluhom voditelja hora), dobrom opremom i istreniranim uhom...
Čitam o ovoj temi na stevehoffman forumu (postavio sam link par postova ranije) i koliko sam upratio nije bilo lika koji je do sada rekao
told you so. :D A većina ovih što su hvalili istančanim sluhom koje zna razliku su se uglavnom ušutili ili nestali. :D

A dosta ljudi i boli kita, bitno im je da ploča dobro zvuči i da uživaju u njoj i otkriće da lanac proizvodnje sadrži digitalnu komponentu
im ništa nije promijenio mišljenje. Što je, po meni, jedino ispravno.
Što se tiče istančanog sluha, nemam šta dodati, spadam u nagluhe osobe sa oštećenim sluhom. :D
Jedinu razliku osjetim kad mi neko obicne slusalice zamijeni sa sennheiserovim :lol:
Ma to je kao sa onim kušaćima vina istančanog nepca... :D
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6016 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

Problem sa kompanijom nije u tome ptosu koristili digitalni proces pa rezali ploče per se. Nije u kvalitetu, to im niko ne osporava.

Problem je što su lagali.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6017 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 10/08/2022 23:10
dale cooper wrote: 10/08/2022 22:59
Jedini problem koji tu vidim, i to samo kod analog puritanaca, je samo znanje da je izvor digitalni. Da nema tog znanja ne bi bilo problema.
Da li bi platio skeniranu Mona Lisu printanu na 3D printeru da emulira nanose boje, teksturu platna itd kao što ih ima original onoliko koliko bi platio originalnu Mona Lisu koju je svojom rukom slikao Leonardo? Da li bi platio sliku nekog Leonardovog studenta rađenu u Leonardovom stilu onoliko koliko bi platio sliku koju je slikao sam Leonardo?

Izvor, provinijencija, to je za umjetničko djelo, za njegovu vrijednost, ključni faktor.
Pa nije to baš isto. Znaš da postoji jedna Mona Lisa i da se nikada ne može više baš replicirati na isti način. Originalne ploče su nekada
bile glavni zvučni medij i izdavane su u ogromnim tiražima.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6018 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 10/08/2022 23:25 Problem sa kompanijom nije u tome ptosu koristili digitalni proces pa rezali ploče per se. Nije u kvalitetu, to im niko ne osporava.

Problem je što su lagali.
Apsolutno.
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6019 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

Bloo wrote: 10/08/2022 23:21 Ma to je kao sa onim kušaćima vina istančanog nepca... :D
Nije to baš tako jednostavno.

Postoje ljudi koji će lako prepoznati koja sorta je u pitanju. Ali iz kojeg regiona je, koja je berba, to već...
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6020 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 23:27
Hakiz wrote: 10/08/2022 23:10

Da li bi platio skeniranu Mona Lisu printanu na 3D printeru da emulira nanose boje, teksturu platna itd kao što ih ima original onoliko koliko bi platio originalnu Mona Lisu koju je svojom rukom slikao Leonardo? Da li bi platio sliku nekog Leonardovog studenta rađenu u Leonardovom stilu onoliko koliko bi platio sliku koju je slikao sam Leonardo?

Izvor, provinijencija, to je za umjetničko djelo, za njegovu vrijednost, ključni faktor.
Pa nije to baš isto. Znaš da postoji jedna Mona Lisa i da se nikada ne može više baš replicirati na isti način. Originalne ploče su nekada
bile glavni zvučni medij i izdavane su u ogromnim tiražima.
Sada cjepidlačiš, znaš šta sam mislio.

Pogledaj ovo, vezano je za raspravu: https://youtu.be/ggxD6MdeUQE

Hajde, ako je Mona Lisa upitna, neka rezbarija koju majstor rezbari 3 mjeseca ili identično je izrezbari CNC mašina za 3 sata.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6021 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 10/08/2022 23:31
dale cooper wrote: 10/08/2022 23:27

Pa nije to baš isto. Znaš da postoji jedna Mona Lisa i da se nikada ne može više baš replicirati na isti način. Originalne ploče su nekada
bile glavni zvučni medij i izdavane su u ogromnim tiražima.
Sada cjepidlačiš, znaš šta sam mislio.

Pogledaj ovo, vezano je za raspravu: https://youtu.be/ggxD6MdeUQE
Ne cjepidlačim, nego mislim da se vizuelni i zvučni medij ne mogu baš porediti, posebno ne na ovaj način i u konteksu ove priče.
Recimo teško da se nekome ko je stručnjak za slikarstvo i ko je istreniran može podvaliti kopija Mona Lise kao original.
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6022 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 10/08/2022 23:43
Hakiz wrote: 10/08/2022 23:31

Sada cjepidlačiš, znaš šta sam mislio.

Pogledaj ovo, vezano je za raspravu: https://youtu.be/ggxD6MdeUQE
Ne cjepidlačim, nego mislim da se vizuelni i zvučni medij ne mogu baš porediti, posebno ne na ovaj način i u konteksu ove priče.
Recimo teško da se nekome ko je stručnjak za slikarstvo i ko je istreniran može podvaliti kopija Mona Lise kao original.
Zašto ne mogu? Ne poredimo uratke nego odnose.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6023 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 11/08/2022 00:39
dale cooper wrote: 10/08/2022 23:43

Ne cjepidlačim, nego mislim da se vizuelni i zvučni medij ne mogu baš porediti, posebno ne na ovaj način i u konteksu ove priče.
Recimo teško da se nekome ko je stručnjak za slikarstvo i ko je istreniran može podvaliti kopija Mona Lise kao original.
Zašto ne mogu? Ne poredimo uratke nego odnose.
Možeš li pojasniti?
Hakiz
Posts: 40369
Joined: 30/07/2015 20:01

#6024 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by Hakiz »

dale cooper wrote: 11/08/2022 00:44
Hakiz wrote: 11/08/2022 00:39

Zašto ne mogu? Ne poredimo uratke nego odnose.
Možeš li pojasniti?
Vraćamo se na porijeklo. Nebitno je da li je djelo unikat kao što je slika ili je u slučaju albuma urađeno u stotinama hiljada primjeraka. Ako je ploča prodavana kao čisto analogna, svaka digitalna manipulacija joj umanjuje vrijednost slično kao što inače vrhunski naslikanoj slici umanjuje vrijednost ako je naslikana u stilu nekog slikara od njegovog učenika umjesto od samog slikara. Iako sama slika, ili sam album, mogu biti vrhunska djela, to što je analogni album digitalno manipulisan kao i to da je slika u stilu slikara a ne njegova im umanjuje vrijednost. Jer im je provenijencija manje cijenjena, ne zato što su djela sama po sebi loša.

Sada imaš sa jedne strane jednu sliku za koju se pretpostavlja da ju je naslikao slikar i košta 100.000.000 ili imaš 1.000.000 albuma za koje su puristi audiofili spremni platiti po 100 svaki ako su čisto analogni, ukupno 100.000.000. I onda se otkrije da je sliku naslikao neki slikarev šegrt koji je i sam postao slavno ime i ima svoju vrijednost iako ne toliku kao sam slikar, a nije ju naslikao sam slikar. Slici odmah pada vrijednost na recimo 10.000.000. A otkrije se da je album digitalno obrađivan i audiofili sada kažu da ne daju 100 po albumu ali bi dali 10 jer iako nije čisto analogni, ipak je kvalitetno tehnički urađen. Pa ukupno 1.000.000 albuma sada vrijedi 10.000.000.

Tako se jedna slika i mnogobrojni albumi mogu porediti kada se radi o odnosima provenijencije i vrijednosti koja od provenijencije zavisi.

I da, i stručnjacima se može podvaliti. Zapamti da stručnjaci nisu bogovi, i oni su ljudi koji griješe, koji mogu imati loš dan ili biti poneseni situacijom pa ne biti potpuno skoncentrisani itd. Sa druge strane, sami slikari tokom svog života i rada se mijenjaju, mijenjaju stilove, tehnike, palete, poteze kistom itd. Evoluiraju a nekada se revolucionarno promijene. Zatim, nikada se ne može biti siguran da su trenutno poznate slike nekog slikara sve njegove slike. Čak i potpise, način na koji se slikari potpisuju, gdje na djelu (slika, ram, pozadina, prednji plan,...) i da li uopšte se potpišu slikari mogu mijenjati. I kada se pojavi neka nepoznata slika u stilu tog slikara, to može biti "samo" slika koju je u stilu tog slikara naslikao neko drugi, ali može biti i originalno djelo tog slikara koje je nekada bilo zagubljeno i sada se opet pojavilo. I onda se pokušava otkriti vrijeme nastanka djela da bi se po stilu, paleti, temi itd koje su za tog slikara karakteristične u tom periodu, i naravno pokušavajući praćenjem linije vlasništva (ko je kada kupio, poklonio, naslijedio, ukrao itd sliku) pokušalo zaključiti da li je to originalno djelo.

A onda imaš umjetnike koji ne rade samo jednu stvar. Na primjer Picasso nije samo slikao, radio je i grnčariju itd. A to dodatno usložnjava procjenu da li je neko djelo djelo tog umjetnika, u njegovom stilu original drugog umjetnika, kopija/plagijat/falsifikat ili šta je već.

Ali, to su uvijek zaključci doneseni na osnovu indicija, poređenja, vjerovatnoća i sličnog. A tako se uvijek može pogriješiti.
User avatar
dale cooper
Posts: 28463
Joined: 03/04/2007 09:55
Location: Twin Peaks/Red Room

#6025 Re: Muzički Almanah (naš život u muzici)

Post by dale cooper »

Hakiz wrote: 11/08/2022 01:34
dale cooper wrote: 11/08/2022 00:44

Možeš li pojasniti?
Vraćamo se na porijeklo. Nebitno je da li je djelo unikat kao što je slika ili je u slučaju albuma urađeno u stotinama hiljada primjeraka. Ako je ploča prodavana kao čisto analogna, svaka digitalna manipulacija joj umanjuje vrijednost slično kao što inače vrhunski naslikanoj slici umanjuje vrijednost ako je naslikana u stilu nekog slikara od njegovog učenika umjesto od samog slikara. Iako sama slika, ili sam album, mogu biti vrhunska djela, to što je analogni album digitalno manipulisan kao i to da je slika u stilu slikara a ne njegova im umanjuje vrijednost. Jer im je provenijencija manje cijenjena, ne zato što su djela sama po sebi loša.

Sada imaš sa jedne strane jednu sliku za koju se pretpostavlja da ju je naslikao slikar i košta 100.000.000 ili imaš 1.000.000 albuma za koje su puristi audiofili spremni platiti po 100 svaki ako su čisto analogni, ukupno 100.000.000. I onda se otkrije da je sliku naslikao neki slikarev šegrt koji je i sam postao slavno ime i ima svoju vrijednost iako ne toliku kao sam slikar, a nije ju naslikao sam slikar. Slici odmah pada vrijednost na recimo 10.000.000. A otkrije se da je album digitalno obrađivan i audiofili sada kažu da ne daju 100 po albumu ali bi dali 10 jer iako nije čisto analogni, ipak je kvalitetno tehnički urađen. Pa ukupno 1.000.000 albuma sada vrijedi 10.000.000.

Tako se jedna slika i mnogobrojni albumi mogu porediti kada se radi o odnosima provenijencije i vrijednosti koja od provenijencije zavisi.

I da, i stručnjacima se može podvaliti. Zapamti da stručnjaci nisu bogovi, i oni su ljudi koji griješe, koji mogu imati loš dan ili biti poneseni situacijom pa ne biti potpuno skoncentrisani itd. Sa druge strane, sami slikari tokom svog života i rada se mijenjaju, mijenjaju stilove, tehnike, palete, poteze kistom itd. Evoluiraju a nekada se revolucionarno promijene. Zatim, nikada se ne može biti siguran da su trenutno poznate slike nekog slikara sve njegove slike. Čak i potpise, način na koji se slikari potpisuju, gdje na djelu (slika, ram, pozadina, prednji plan,...) i da li uopšte se potpišu slikari mogu mijenjati. I kada se pojavi neka nepoznata slika u stilu tog slikara, to može biti "samo" slika koju je u stilu tog slikara naslikao neko drugi, ali može biti i originalno djelo tog slikara koje je nekada bilo zagubljeno i sada se opet pojavilo. I onda se pokušava otkriti vrijeme nastanka djela da bi se po stilu, paleti, temi itd koje su za tog slikara karakteristične u tom periodu, i naravno pokušavajući praćenjem linije vlasništva (ko je kada kupio, poklonio, naslijedio, ukrao itd sliku) pokušalo zaključiti da li je to originalno djelo.

Ali, to su uvijek zaključci doneseni na osnovu indicija, poređenja, vjerovatnoća i sličnog. A tako se uvijek može pogriješiti.
Ovo o čemu govoriš je bitno samo ako si kolekcionar (bilo vinila ili slika) kojemu je stalo do tržišne vrijednosti onoga što posjeduje.
I naravno ima i takvih audiofila.

Međutim, ja aspolutno ne vidim kako je to relevantno za kvalitet zvuka i uživanju u muzici?
Post Reply