Duka Dizel II wrote: ↑04/05/2021 13:29
Tačno, sve drzave bivse SFRJ su manje-više prošle kroz pljačkašku privatizaciju i sve imaju svoje tranzicione pobednike i gubitnike.
Ja ni ne kazem da je Milo opljackao sve od Vardara do Triglava.
Ali kad je Crna Gora u pitanju, posle Mila je deset mesta prazno. Smešno je bilo koga još dovoditi u njegovu ravam da on podeli s nekim krivicu.
Čovek 30 godina vedri i oblači zemljom od 600 hiljada stanovnika.
On je i u vreme SRJ i dobrih odnosa sa Momirom Bulatovicem, bio premijer Crne Gore i uglavnom se bavio Crnom Gorom i tamo šefovao, za razliku od brkice koji je više bio u Beogradu i bavio se saveznim poslovima.
Koliko ha znam, Radoje Dakić je otisao u stečaj pre nekoliko godina, a ne 90-ih.
I nije toliko čudo što su propadali u trzisnoj privredi mnogi socijalistički giganti.
Nego je problem što je Milo Djukanovic Crnu Goru bukvalno devastirao.
To je drzava koja skoro ništa ne proizvodi, a javni dug je premašio 100 posto BDP-a.
Kakve je investicije u CG doveo NATO, kad su Kinezi poklopili drzavu sa kreditom?
To su smesne i meni pomalo jadne priče o NATO-u koji donosi investicije.
Investicije donosi dobra infrastruktura, zakonska regulativa, niski porezi, podsticaji i subvencije...
Kakav NATO?
Videces ako Srbija bude ulazila u NATO, šta znači dobro naplatiti ulazak.
To će da bude sa stilom, a ne ko ova boranija okolo koju su ko ovce ućerali u tor.
Ratovi na Balkanu, kao i privatizacija u miru pokazala je ko je pljacki i koliko naklonjen, ali i mentalitet naroda.
Kazem ti da nije jedini krivac, u 90tim, pa i do nezavisnosti u CG je tinjao sukob njega i dva Bulatovica, kao i vojske koja je bila vise naklonjena Srbiji, a policija CG. Tu su se igrali poklape. Pustosili su oni sta stignu.
Radoje Dakic je stara prica, nebitno je kad se stecaj desio, firma se nikada nije oporavila od onoga sto se desilo devedesetih, tada su mnogi dobili otkaze.
Izgradnja autoputa koji je u CG nuzan, ne moze se nazvati greskom, po meni samo je odabran lose investitor i izvodjac radova. To mozemo nazvati suvisnim potezom vlade CG predvodjene DPS. Ono guras se u NATO, mamis Ruse, a autoput ti grade Kinezi. Jos jedini ko je ludji jesu Srbi sa vojnom neutralnoscu, koketiranjem sa EU, drzeci do proruske politike na Balkanu, sa intenziviranjem odnosa sa Kinezima, Turcima, Emiracanima i ko zna kim sve jos.
Slozicu se sa tobom da investicije donosi sve to, ali donosi i stabilnost, a Nato je sigurno donosi svojim dolaskom na Balkan u zemlje koje su zbog regionalne politike prema njima kao cardak ni na nebu ni na zemlji. Hrvatska i Albanija sigurno nisu izgubile svojim clanstvom u NATO.
Crna Gora sigurno nece iako je jedna od najmladjih clanica, a bome nece ni Makedonci.
Albanija 90-tih i sada su dva razlicita svijeta. Glavni gradski trg, pa i glavni grad tih godina nije imao asfalta, a danas imaju masu kilometara autoputa i brzih cesta. Naravno daleko su oni infrastrukturalno od ex.Yu. Nekad im je CG bila zapad, a ubrzo ce biti obratno. U zemlji gdje je bilo bitnije napraviti na desetine hiljada bunkera i bio autoritativni rezim gori nego u S. Koreji, dobro je da danas imaju i ovo. Ljudi ni ne znaju da je smjenu koministickog rezima pratio i manji gradjanski rat u toj zemlji.