Kriticari i analiticari!

Post Reply
User avatar
Real Khan
Posts: 2552
Joined: 23/11/2006 10:58
Location: Cyber-skyscraper

#126 Re: Kriticari i analiticari!

Post by Real Khan »

El_presidente wrote:
zavrzlama wrote:
cyprus wrote:Previše se potencira na toj vjerskoj/islamskoj komponenti kao problematičnoj... Bošnjački tor se prilično sekularizovao, a samim tim i proširio, tako da nije to suština problema...
mani izjednacavanja na mala vrata.....ne postoji bosnjacki tor,nego dio BIH kojeg ustase i cetnici nisu uspjeli da okupiraju...bosnjaci nisu ogromna vecina na jednom dijelu BIH jer su se borli za svoj tor(na sto ti aludiras) nego je to rezultat sto su drugi se iseljavali radi prelaska u etnicki ociscene teritorije i nemogucnosti da i "bosnjacki tor" okupiraju..

wtf :-) :-) :-)
Chmoljo wrote:džaba, meni se još više povraća sad.
Ne znam...možda sam ovdje nešto propustio, ali ja ne vidim ništa čudno, zapanjujuće ili mučno u komentaru @zavrzlame... Čovjek samo govori golu istinu, a istina zna često biti i bolna i neugodna za probavu.

Meni je, naprotiv, muka od ovdašnjih tzv. "analitičara i kritičara" kojima je jedina briga to da im neko "sa druge strane" ne zahateri, pa im je valjda lakše kritizirati (čitaj: srati) po "svojoj strani". Na stranu akademski kvalitet dotičnog profesora, ali mislim da je pravo zalutao iz sigurnog i poznatog polja pravnih nauka u divlje i nesigurne vode političke analize... Ne znam samo na osnovu kojih pokazatelja je ispalio tezu (koju ovdje parafraziram) kako se ni Bošnjacima više ne dopada BiH!?
Eto, nemojte mi šta zahateriti :D
User avatar
seln
Posts: 23262
Joined: 06/02/2007 13:57
Location: FORGET? HELL!

#127 Re: Kriticari i analiticari!

Post by seln »

ANAL-iticari.....
User avatar
cyprus
Posts: 39275
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

#128 Re: Kriticari i analiticari!

Post by cyprus »

zavrzlama wrote:
cyprus wrote:Previše se potencira na toj vjerskoj/islamskoj komponenti kao problematičnoj... Bošnjački tor se prilično sekularizovao, a samim tim i proširio, tako da nije to suština problema...
mani izjednacavanja na mala vrata.....ne postoji bosnjacki tor,nego dio BIH kojeg ustase i cetnici nisu uspjeli da okupiraju...bosnjaci nisu ogromna vecina na jednom dijelu BIH jer su se borli za svoj tor(na sto ti aludiras) nego je to rezultat sto su drugi se iseljavali radi prelaska u etnicki ociscene teritorije i nemogucnosti da i "bosnjacki tor" okupiraju..
Iako je otvoreniji od ostala dva, postoji, itekako postoji...
User avatar
JoseMujica
Posts: 27606
Joined: 11/01/2011 14:33
Location: škripe oko Lištice
Grijem se na: Legitimnost
Vozim: Političko Sarajevo
Horoskop: Poskok

#129 Re: Kriticari i analiticari!

Post by JoseMujica »

jebe mi se i šta novine pišu i šta analitičari seru...znam samo da je svakim danom sve gore i gore.....a jedina mjera mi je sopstveni džep
User avatar
exliberal
Posts: 1929
Joined: 11/01/2008 04:44

#130 Re: Kriticari i analiticari!

Post by exliberal »

zavrzlama wrote:
cyprus wrote:Previše se potencira na toj vjerskoj/islamskoj komponenti kao problematičnoj... Bošnjački tor se prilično sekularizovao, a samim tim i proširio, tako da nije to suština problema...
mani izjednacavanja na mala vrata.....ne postoji bosnjacki tor,nego dio BIH kojeg ustase i cetnici nisu uspjeli da okupiraju...bosnjaci nisu ogromna vecina na jednom dijelu BIH jer su se borli za svoj tor(na sto ti aludiras) nego je to rezultat sto su drugi se iseljavali radi prelaska u etnicki ociscene teritorije i nemogucnosti da i "bosnjacki tor" okupiraju..

ma mani mi te price zavrzlama...ustase na jednoj, cetnici na drugoj a slobodarske snage na trecoj...de ba te pionirske price o pravednoj borbi...jel to hoces da kazes da na bosnackoj strani nema onih koji su za mali bosnjakistan? da samo srbi i hrvati rade protiv bosne....znaci ja koji sam iselio iz Sarajeva poslije rata sam strpan u isti kos ko i oni koji su otisli 92
Jel to problem ako se spomene da postoje snage ( koliko god da ti negiras postoje i nisu toliko minorne) koje zele da podjele Bosnu? Ako neko ko je nebosnajak to napise odmah je etiketa cetnik/ustasa "neprijatelj hiljdugodisnje"...a ako se neko ko je bosnjak usudi onda je podli odpadnik od svog naroda....
sto rece cmoljo povraca mi se odjedanput
popajic
Posts: 5738
Joined: 16/07/2007 09:55
Location: Sarajevo

#131 Re: Kriticari i analiticari!

Post by popajic »

exliberal wrote:
zavrzlama wrote:
cyprus wrote: mani izjednacavanja na mala vrata.....ne postoji bosnjacki tor,nego dio BIH kojeg ustase i cetnici nisu uspjeli da okupiraju...bosnjaci nisu ogromna vecina na jednom dijelu BIH jer su se borli za svoj tor(na sto ti aludiras) nego je to rezultat sto su drugi se iseljavali radi prelaska u etnicki ociscene teritorije i nemogucnosti da i "bosnjacki tor" okupiraju..

ma mani mi te price zavrzlama...ustase na jednoj, cetnici na drugoj a slobodarske snage na trecoj...de ba te pionirske price o pravednoj borbi...jel to hoces da kazes da na bosnackoj strani nema onih koji su za mali bosnjakistan? da samo srbi i hrvati rade protiv bosne....znaci ja koji sam iselio iz Sarajeva poslije rata sam strpan u isti kos ko i oni koji su otisli 92
Jel to problem ako se spomene da postoje snage ( koliko god da ti negiras postoje i nisu toliko minorne) koje zele da podjele Bosnu? Ako neko ko je nebosnajak to napise odmah je etiketa cetnik/ustasa "neprijatelj hiljdugodisnje"...a ako se neko ko je bosnjak usudi onda je podli odpadnik od svog naroda....
sto rece cmoljo povraca mi se odjedanput
Tacno , vise puta se licno uvjerio .
POSTOJI i Bosnjacki tor ! Od uvodjenja "demokratije" postojale su i bosnjacke snage zainteresovane za "svoju" avliju .
Meni je suludo da se ne smije reci istina , a ta istina ni slucajno NE znaci ono " sve je bilo fifty - fifty" , ili svi smo bili ista pogan u ratu.
Ovo me podsjeca na one diskusije kada se prica o zlocincima , pa se svi u horu slozimo da je zlocin - zlocin bez obzira na etnicki predznak , a onda neki dodaju...ALI :-)
Torovi su torovi , uvijek smrde , pa mi je muka kad mi neko prodaje muda pod bubrege i tvrdi da njegov tor manje zaudara od komsijinog.
A koji je tor nanio vise belaja drugom toru je sasvim drugi par opanaka i to smo , valjda , do sad savladali !?
User avatar
Control panel
Posts: 5911
Joined: 10/04/2008 12:12
Location: Sarajevo

#132 Gradimir Gojer

Post by Control panel »

Gradimir Gojer je pozorišni reditelj, pisac, političar, ponosni vlasnik tri fakultetske diplome. Gradimir Gojer je javna ličnost sklona skandaloznim i patetičnim izjavama.

Od rata naovamo bio je direktor Kamernog teatra i Narodnog pozorišta, dva najvažnija pozorišta u Sarajevu.

Gradimir Gojer bio je i ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo. Bio je i dogradonačelnik Sarajeva. I zastupnik u Parlamentu Federacije BiH. I predsjednik Društva pisaca BiH.

Treba napomenuti i da je obnašao dužnost člana Upravnog odbora Likovne akademije u Sarajevu, te predsjednika Upravnog odbora JU Narodno pozorište Tuzla. Također, obnašao je i dužnost predsjednika Društva bosanskohercegovačko-njemačkog prijateljstva, kao i predsjednika Upravnog odbora RTV BiH, što sve stoji u Gojerovoj zvaničnoj biografiji. Uz to godinama sjedi i u upravi fudbalskog kluba Željezničar.

Bio je dopredsjednik SDP BiH, član Glavnog odbora SDP BiH, predsjednik Gradskog odbora iste stranke, kao i predsjednik Savjeta za kulturu i umjetnost Glavnog odbora SDP BiH. Danas je gradski i opštinski vijećnik ispred Stranke za BiH.

Gradimir Gojer je uglavnom obnašao više političkih i javnih funkcija istovremeno. Jednom je zbog toga morao platiti i kaznu od 4.000 KM Centralnoj izbornoj komisiji, jer je Gradsko vijeće, čiji je vijećnik, sklapalo poslove veće od 50.000 KM sa Društvom pisaca na čijem je čelu bio Gojer.

Nedavno mu je istekao mandat direktora Narodnog pozorišta. Otkad, otprilike, počinju Gojerova otkrovenja: Sarajevo je bošnjački grad u kojem se sistematski progoni katolike, Federacija je bošnjački entitet... U Gojerovim izjavama ima i istine, ali je on posljednja osoba koja bi imala pravo izricati ih. Jer je bio dio svih onih struktura, sdaovskih, sbihovskih, sdpovskih... koje su doprinosile onome čemu se Gojer danas patetično čudi.

U svom posljednjem intervjuu, datom Večernjom listu, Gojer je, svjesno ili ne, otvoreno priznao svoj modus operandi.

„Osobno se bojim i za sebe. Naime, ja sam trenutno čovjek bez posla, s tri završena fakulteta i otvoreno kažem da ću svoje usluge ponuditi i Čoviću i Dodiku, jer ovdje nemam što jesti“, kaže Gojer, prethodno apokaliptično predviđajući palestinske sudbine Hrvata i Bošnjaka u BiH.

Gojer je svih ovih godina nudio usluge, koje su političke partije objeručke prihvaćale, tražeći uvijek lojalnog Hrvata da popunjava etničke kvote u strukturama vlasti. Istrošenom i kompromitiranom Gojeru, danas, kada SDA i SDP osvježavaju liste ponuđača usluga, ostaje samo javno ponuditi svoje usluge. Nakon svih ovih godina.



sve je imo nista imo nije
User avatar
vazi
Posts: 8821
Joined: 07/04/2010 15:31

#133 Re: Gradimir Gojer

Post by vazi »

pih

bas tako, sve je im'o, nista im'o nije...
The 51st State
Posts: 16743
Joined: 12/01/2008 12:06

#134 Re: Gradimir Gojer

Post by The 51st State »

mudroser.
User avatar
LSD
Posts: 27288
Joined: 24/07/2007 08:26

#135 Re: Gradimir Gojer

Post by LSD »

Ološ od covjeka, moralna ništarija, štetocina i parazit....odlazi varalico.

Image
Dr. Octagon
Posts: 256
Joined: 14/09/2011 13:22

#136 Re: Gradimir Gojer

Post by Dr. Octagon »

Control panel wrote:Gradimir Gojer je pozorišni reditelj, pisac, političar, ponosni vlasnik tri fakultetske diplome. Gradimir Gojer je javna ličnost sklona skandaloznim i patetičnim izjavama.

Od rata naovamo bio je direktor Kamernog teatra i Narodnog pozorišta, dva najvažnija pozorišta u Sarajevu.

Gradimir Gojer bio je i ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo. Bio je i dogradonačelnik Sarajeva. I zastupnik u Parlamentu Federacije BiH. I predsjednik Društva pisaca BiH.

Treba napomenuti i da je obnašao dužnost člana Upravnog odbora Likovne akademije u Sarajevu, te predsjednika Upravnog odbora JU Narodno pozorište Tuzla. Također, obnašao je i dužnost predsjednika Društva bosanskohercegovačko-njemačkog prijateljstva, kao i predsjednika Upravnog odbora RTV BiH, što sve stoji u Gojerovoj zvaničnoj biografiji. Uz to godinama sjedi i u upravi fudbalskog kluba Željezničar.

Bio je dopredsjednik SDP BiH, član Glavnog odbora SDP BiH, predsjednik Gradskog odbora iste stranke, kao i predsjednik Savjeta za kulturu i umjetnost Glavnog odbora SDP BiH. Danas je gradski i opštinski vijećnik ispred Stranke za BiH.

Gradimir Gojer je uglavnom obnašao više političkih i javnih funkcija istovremeno. Jednom je zbog toga morao platiti i kaznu od 4.000 KM Centralnoj izbornoj komisiji, jer je Gradsko vijeće, čiji je vijećnik, sklapalo poslove veće od 50.000 KM sa Društvom pisaca na čijem je čelu bio Gojer.

Nedavno mu je istekao mandat direktora Narodnog pozorišta. Otkad, otprilike, počinju Gojerova otkrovenja: Sarajevo je bošnjački grad u kojem se sistematski progoni katolike, Federacija je bošnjački entitet... U Gojerovim izjavama ima i istine, ali je on posljednja osoba koja bi imala pravo izricati ih. Jer je bio dio svih onih struktura, sdaovskih, sbihovskih, sdpovskih... koje su doprinosile onome čemu se Gojer danas patetično čudi.

U svom posljednjem intervjuu, datom Večernjom listu, Gojer je, svjesno ili ne, otvoreno priznao svoj modus operandi.

„Osobno se bojim i za sebe. Naime, ja sam trenutno čovjek bez posla, s tri završena fakulteta i otvoreno kažem da ću svoje usluge ponuditi i Čoviću i Dodiku, jer ovdje nemam što jesti“, kaže Gojer, prethodno apokaliptično predviđajući palestinske sudbine Hrvata i Bošnjaka u BiH.

Gojer je svih ovih godina nudio usluge, koje su političke partije objeručke prihvaćale, tražeći uvijek lojalnog Hrvata da popunjava etničke kvote u strukturama vlasti. Istrošenom i kompromitiranom Gojeru, danas, kada SDA i SDP osvježavaju liste ponuđača usluga, ostaje samo javno ponuditi svoje usluge. Nakon svih ovih godina.



sve je imo nista imo nije
:thumbup:
Romanija
Posts: 2006
Joined: 02/10/2008 15:56
Location: All over the UK

#137 Re: Gradimir Gojer

Post by Romanija »

LSD wrote:Ološ od covjeka, moralna ništarija, štetocina i parazit....odlazi varalico.
Sto bolan, zato sto je skont'o da zivi u bari prepunoj krokodila, a nije htio zdusit' kad je mog'o. Bar ima mozak da je davno prokonto da moras biti veci lopov od najokorjelijih kriminalaca u ovom duhovnom gulagu od grada da bi prezivio. Danas imoras biti moralni olos da te ne bi neko guzio kako mu se digne. I sta to on zeka za Sarajevo da nije tacno. Buzim podebljan 200x. Budi binsr ili 'rvat i dodji u grad pa pokusaj naci 'ljeba a da nisi u nekoj multi-kulti politickoj ikebani. Daj ba?
dibidus
Posts: 266
Joined: 15/02/2011 11:06

#138 Re: Kriticari i analiticari!

Post by dibidus »

Sta reci o Hrvatu intelektualcu koji je odabrao SBiH ?
Ova njegova "prijetnja" nije nista drugo nego pranje od vlastite proslosti.

GG-a je najbolje skuzio Pjer Zalica davsi mu onu "zivotnu" ulogu u filmu Gori vatra (nacelnik Doboja Obrad).
(ima li ko ovaj dio da umetne na youtube)
User avatar
sinuhe
Posts: 11483
Joined: 03/06/2011 11:33

#139 Re: Kriticari i analiticari!

Post by sinuhe »

Ma umjetnici. Sve go alkoholicar i polusvijet.
User avatar
pici
Posts: 43580
Joined: 19/07/2007 23:17
Location: zbrinut u kupleraju...
Grijem se na: Ženske gHuzove
Vozim: Trajvan
Horoskop: Djevac

#140 Re: Kriticari i analiticari!

Post by pici »

:mrgreen: ...Grada stari BomBašH :mrgreen: ...jašta je neg osto ko dramaturg ispuco dva mandata i sad bi da se vrne u SDP i budne uz Željka doglavnik od Hrvata :oops: ...8 godina tj dva mandata spuco u kamernom, jedan mandat od dvije godine ko ministar kulture i sporta kad je SDP 2000 god. imo mandat onak ko direktor narodnog 8 godina i kad je pala galerija dje je trebo bitnut direktor , ostavili ga za dramaturga u narodnom....ovo za usluge ĆoviĆu i prdCeniku :mrgreen: .....Booooškoo BuHa :mrgreen:
User avatar
Hemel
Posts: 6605
Joined: 08/11/2003 00:00
Location: prije i poslije tobe ista

#141 Re: Kriticari i analiticari!

Post by Hemel »

sta reci, totalno me razocarao i kao covjek i kao umjetnik.
User avatar
ultima_palabra
Posts: 55677
Joined: 15/12/2008 16:53

#142 Re: Kriticari i analiticari!

Post by ultima_palabra »

Put pod noge pa u Banja Luku... povedi i Kupusovića sa sobom, pa da sarajevska pozorišta malo odahnu od vas dvojice :)
User avatar
LSD
Posts: 27288
Joined: 24/07/2007 08:26

#143 Re: Kriticari i analiticari!

Post by LSD »

ultima_palabra wrote:Put pod noge pa u Banja Luku... povedi i Kupusovića sa sobom, pa da sarajevska pozorišta malo odahnu od vas dvojice :)
:thumbup: :thumbup: :thumbup: sve receno sa ovim.
User avatar
Control panel
Posts: 5911
Joined: 10/04/2008 12:12
Location: Sarajevo

#144 Re: Kriticari i analiticari!

Post by Control panel »

zagazaga wrote:
NARODNO POZORIŠTE SARAJEVO REAGIRA NA IZJAVE SVOG UPOSLENIKA: Nije istina da je Gradimir Gojer ostao bez posla, zaposlen je kao dramaturg i prima redovnu i solidnu plaću!

Bivši direktor Narodnog pozorišta Sarajevo Gradimir Gojer, po isteku mandata, ostao je uposlenik ove javne ustanove na radnom mjestu dramaturga, saopćeno je danas iz Narodnog pozorišta

Ovim saopćenjem iz Narodnog pozorišta demantiraju Gojerove navode iz izjave da je ostao bez posla i da će "svoje usluge ponuditi i Dodiku i Čoviću, jer ovdje nema što jesti".

U prilogu ovom saopćenju, iz Narodnog pozorišta je ** No links ** PORTALU poslana i kopija ugovora o radu od 21. septembra ove godine između Narodnog pozorišta Sarajevo i Gradimira Gojera.

http://img502.imageshack.us/img502/5008/gojer.jpg

Također, iz Pozorišta nisu željeli otkrivati iznos mjesečih primanja Gradimira Gojera, ali su nam potvrdili da gospodinu Gojeru nikada nije bio prekidan radni staž, da mu se koeficijent za plaću obračunava na osnovu visoke stručne spreme i kao budžetskom korisniku, što sve potvrđuje da su primanja bivšeg direktora, a sada dramaturga ove teatarske kuće i sigurna i dovoljna za pristojan život u Bosni i Hercegovini.
eto nasih kulturnjaka. 26 miliona se izdvaja iz budzeta za njihovu zahebanciju i onda nam ovako zahvaljuju.

ima covjek platu u pozoristu, ima pausal u opcinskom vijecu, ima pausal u gradkom vijecu, plus komisije...

pa gdje ti to kupujes hranu pa nemas sta jesti? :x
User avatar
Control panel
Posts: 5911
Joined: 10/04/2008 12:12
Location: Sarajevo

#145 Re: Kriticari i analiticari!

Post by Control panel »

Hemel wrote:sta reci, totalno me razocarao i kao covjek i kao umjetnik.
i bivsi komunista :D
User avatar
Banksy
Posts: 28557
Joined: 18/07/2008 09:33

#146 Re: Kriticari i analiticari!

Post by Banksy »


DA LI JE GRAD NA NERETVI NOVI JERUSALEM: Kada dođem u Mostar i pogledam u taj toranj i križ nad Mostarom, zastidim se kao kršćanin i vjernik
Subota | 12.11.2011.

"Bosna i Hercegovina je susretište kultura, civilizacija i naroda koji su nastali iz religija i koje dominantno oblikuju religije. Zato je BiH zapravo susretište religija. Odnosi među religijama reflektiraju se na sav društveni život BiH. Ako igdje važi maksima Hansa Kunga da nema mira među narodima bez mira među religijama, onda je to svakako u BiH", stoji u uvodu teksta koji je napisao fra Ivo Marković, a koji je objavljen na portalu tacno.net

FRA IVO MARKOVIĆ: Dojam je posjetitelju da je Mostar najtužnija paradigma međureligijskih odnosa u BiH, a ostala BiH je tužna. Nad Mostarom nasilno dominira toranj franjevačke crkve neodmjereno i neukusno izdignut nad gradom. Taj bi toranj trebao biti jedan od znakova koji upućuje ljude na Boga i zadnji smisao života, a gledajući taj toranj, ta na Boga upućena misao neće pasti na pamet ni njegovim graditeljima, a kamoli onima kojima je poruka tornja upućena da znaju čija je ovo zemlja i čiji je Bog pravi.




Piše: fra Ivo Marković, Tacno.net

Bosna i Hercegovina je susretište kultura, civilizacija i naroda koji su nastali iz religija i koje dominantno oblikuju religije. Zato je BiH zapravo susretište religija. Odnosi među religijama reflektiraju se na sav društveni život BiH. Ako igdje važi maksima Hansa Kunga da nema mira među narodima bez mira među religijama, onda je to svakako u BiH. Stoga je krajnje društveno odgovorno uvažiti tu temeljnu religijsku dimenziju BiH, korektno je upoznati i odgovorno se prema njoj odnositi.

Procjena stanja međureligijskog dijaloga u nas trebala bi se zasnivati na imperativima tome dijalogu koji proizlaze iz standarda međureligijskih odnosa u suvremenom svijetu i potreba u BiH. Ima razloga i za strah od pesimističke Huntingtonove perspektive clash ofcivilizations sukoba civilizacija koja visi nad čovječanstvom poput Damaklova mača. Jer, rat u BiH 1991. 1995. u osnovi je bio rat kršćanstva i islama. Iako su Srbi i Hrvati međusobno ratovali, unatoč tome su rat s muslimanima uvelike uzajamno koordinirali. Snagom pozicije na vratima Evrope u bosanski islam slijevaju se sve kontroverze svega islamskoga svijeta i konfrontiraju s isto tako konvergiranim kontroverzama kršćanske civilizacije. Ako se tako složena akumulacija odnosa prepusti stihiji, onda će BiH sve više upadati u kaos u koji je dodatno sustavno guraju mračne fašistoidne nacionalne ideologije, ili pak s druge strane pozitivnim pristupom i sinkronizacijom s globalnim trendovima dijaloga i međureligijskog razumijevanja BiH ima perspektivu igrati važnu ulogu na pozornici našega svijeta i biti novi Jerusalem koji nadahnjuje, pospješuje i oblikuje suvremene trendove.

Nema mjesta Huntingtonovom sukobu civilizacija

Naše dominanme religije kršćanstvo (pravoslavlje, katoličanstvo i evangeličko kršćanstvo) i islam (arapski sunitski i iranski šijitski) ušli su u suvremeni svijet iz kolonijalističkog vremena koje je religijsku isključivost dovelo do osvajačkog misionarstva i zaoštrilo međureligijske odnose dotle da se iz te perspektive sukob civilizacija čini posve realnim. Međutim nakon što su te religije bile uvučene u stotine suvremenih sukoba i ratova, kada je postalo očevidno da takvi odnosi guraju naš svijet u katastrofu totalnog uništenja, u tim religijama došlo je do temeljitog, tako reći kopernikanskog obrata u međusobnim odnosima. Kršćanska isključivost zasnivala se na uvjerenju da Bog govori samo u Kristu Isusu što je sve druge religije činilo suvišnim i jedino što je preostajalo jesu misije obraćenja svega svijeta. Iako se čitavu kršćansku povijest takva isključivost više manje osporavala, epohalni lom se dogodio na n. vatikanskom saboru deklaracijom o odnosu Katoličke crkve prema drugim religijama. Danas neki teolozi tvrde da taj dokument saborski oci nikada ne bi izglasali da su znali kakve će posljedice izazvati.

Zaokret je napravljen iz same srži kršćanstva: Bog ne govori samo u Isusu Kristu, nego je Isus otišao na križ radi svih ljudi. Iz Božje se perspektive grli sve čovječanstvo. Iz te nove uključivosti sada se postavlja pitanje kako Bog govori onima izvan objave i Crkve, a odgovor je: kroz religije. Tako u najkraćem izgleda nacrt posve novoga odnosa ne samo Katoličke crkve, nego svega kršćanstva prema drugim religijama. Pogrom Židova u II. svjetskom ratu toliko je probudio kršćanski svijet da je počeo čistiti nataloženo nepovjerenje staro gotovo 2 tisuće godina. Zaokret odnosa kršćanstva i židovstva je epohalan, a pozitivni rezultati se toliko gomilaju da ih je teško sistematizirati. Židovi se počinju osjećati ne samo prvima, nego i odgovornima za svu abrahamsku ekumenu, istražuju povijesnog Isusa kao jednog od Židova, gledaju na islam kao dio svoje monoteističke baštine. Slični rezultati se počinju pokazivati i u odnosima kršćanstva i islama. Šokantni 11. IX 2001. i Papino famozno predavanje u Regensburgu 12.1X2006. potaknuli su slične pozitivne procese s islamom. Unatoč brojnim opterećenjima odnosa islamskog i kršćanskog svijeta koji stvaraju negativnu sliku, u svijetu se događaju tako epohalni procesi da se već sada može naslutiti posve drugačija budućnost svijeta koja ne ostavlja nimalo prostora Huntingonovoj perspektivi.

Fundamentalizam poznat i kršćanskoj tradiciji

Osnovna napetost u islamskom svijetu koja rješava odnose prema drugim religijama odvija se na pristupu čitanju i tumačenju Kur'ana. S jedne strane je islam koji drži Kur'an Božjom riječju koja u doslovnom smislu nadilazi svako vrijeme i vrijedi za sva vremena. To je osnova fundamentalizma kakav je poznat i kršćanskoj tradiciji. Onda primjerice suru 2,191 s rečenicom o odnosu prema nevjernicima: "Ubijajte ih gdje ih god susretnete"; ili suru 4,11 o premlaćivanju žena, valja prihvatiti doslovce tako da ostaje samo pitanje izvedbe. Takav opasno radikalni pristup danas zastupa onaj ekstremistički islam kakav je uvelike instaliran u Saudijskoj Arabiji i u talibana, kakav u Bosnu donose vehabije i slični islamski radikalisti. Taj fanatični islam danas je na udaru svih duhovnih ljudi, osobito u islamskom svijetu. Onaj drugi daleko dominantniji islam drži da je objava dana Muhamedu izrečena u promjenljivim povijesnim okolnostima koje ne vrijede za sva vremena. Kur'an sadrži otprilike 10% sadržaja koji vrijedi za sva vremena: monoteizam, molitva, ljudsko dostojanstvo, pravda i društvena odgovornost. Ostalo je sve povijesno uvjetovano.

Islamski teolozi, intelektualci, sav duhovan islamski svijet diljem svijeta nadahnjuje se Božjom porukom koju iščitava svjedočkom islamskom predanošću Bogu i odgovornim naporom duha i uma kao najvećim Božjim darom, a ne fanatičnim bijegom u magijsku stihiju u kakvu upadaju islamski teroristi koji blate i pomračuju islam kao jedan od predivnih duhovnih darova svijetu kakve su u osnovi sve religije. Iz takve perspektive jasno se otkrivaju okolnosti u kojima su izrečene navedene tvrdnje nespojive s duhom islama, slično kakve se nalaze i u Bibliji kada govori o Bogu ratniku koji ubija.

Pomutnja u Bosni

U BiH vjerojatno nema više od par postotaka talibanskih fanatika, ali oni ostavljaju toliko pomutnje da iznenađuje zašto se sami bosanski muslimani ne obračunaju s njima. Totalno pokrivanje žena koje ih pretvara u spodobe i degradira ih ispod svakog ljudskog dostojanstva nema nikakve veze s islamom i protivi se najosnovnijim postavkama te religije. Ljudsko lice je najsvetiji dio čovjeka kao relacijskog bića kojim osoba govori, priopćuje cjelinu sebe i ugrađuje se u ljudsku zajednicu. Prekriti čovjeku lice okrutan je i ponižavajući čin koji zabranjuje sve kulturno i duhovno čovječanstvo i gdje se to događa upućuje na društveno opasnu ideologiju u kojoj se može dogoditi i terorizam. Zato iznenađuje da sami bosanski muslimani s vrhom Islamske zajednice i svojim intelektualcima ne zatraže zakonsku zabranu takve degradacije ljudi. Kada susretnem takvu ženu stidim se kao vjernik jer me vjera povezuje sa svim ljudima bilo koje religije i jer ne mogu shvatiti da se u ime Boga može tako ponižavati ljudska bića. Nasilje koje je posve nespojivo s religijom pojavljuje se samo tamo gdje je religija izvitoperena u svoju suprotnost.

Neuspjele reforme Postojeće religijske strukture kršćanstva i islama nastale su uglavnom u davno prošlim vremenima i pred te religije postavljaju zahtjevne reformske zadatke koje uglavnom ne mogu prebroditi. Katolička se crkva pokušala reformirati II. vatikanskim saborom, ali očito nije uspjela, trome restauratorske tendencije su pobijedile dok ne izumru. Islamski diktatori drže većinu islamskog svijeta u ropstvu i teško će ići osvajanje slobode "arapskim proljećem" od onih koji će s islamom vjerojatno još dugo držati ljude u pokornosti. Brojne su kontroverze između islamskog i kršćanskog svijeta koje dijalogom valja premošćivati. Kršćanska civilizacija je iz religijske isključivosti preko Francuske revolucije došla do načela slobode i jednakosti utkanim u ljudskim pravima na kojima zasniva izgradnju demokratskog društva. Islamske zemlje s islamom kao državnom religijom pretvaraju islam u državnu ideologiju i toleriraju druge religije kao drugorazredne. Oko 200 miliona kršćana u islamskim zemljama danas su zapravo najugroženija religijska skupina na svijetu. Dijalog nema alternative. Ono što suvremene religije ne uviđaju jest da im je međureligijski kontekst glavni prostor i ambijent u kojemu žive. Bez dijaloga i uzajamne inkulturacije ne mogu sebe odrediti, niti vršiti svoju misiju, niti uopće (pre)živjeti.

Novi svijet

To je perspektiva iz koje valja promatrati stanje međuvjerskog dijaloga u BiH. S jedne strane BiH u ropstvu drže nacionalističke ideologije smrti koje tvrde da BiH kao multireligijska i multinacionalna zemlja ne može opstati. Porazno bi bilo za sve pozitivne procese u svijetu da takve retrogradne ideologije pobijede. Te ideologije obilato pretvaraju religije u nacionalne religioznosti, troše ih i guše. Nažalost većina klera u svim religijama bezdušno j e upala u tu nacionalnu religioznost. Protiv te fašistoidne tmine u kontekstu posve drugačijih svjetskih trendova brojni ljudi u BiH osjećaju poziv da nešto poduzmu. Valja se prisjetiti stotina inicijativa žena i muškaraca diljem BiH koji su nevjerojatan entuzijazam uložili u projekte koji BiH vraćaju njezino izvorno pozitivno lice s tragovima sjećanja na pamju iz koje je nastalo. Također brojni su ljudi došli izvana pomoći takvoj Bosni. Zanimljivo da je među tim projektima izrazito visok broj onih koji se bave međureligijskim razumijevanjem. Takvi se pothvati još sustavno ne istražuju, a valjalo bi ih samo popisati. U ovakvoj BiH ne vide se oni koji vode djecu u posjete drugim religijskim zajednicama, koji dovode u susrete stotine mladih iz raznih religija i nacija, susreti učitelja, liječnika, svih zvanja na ljudima. Sigurnosne strukture zločinca i diktatora Slobodan Miloševića nisu obratile pozornost na rad religija s mladima iz čega je nastao pokret Otpor koji ga je došao glave. Valja očekivati da se u BiH akumuliralo dostatoo kritične mase koja bi mogla eksplodirati u neko proljeće koje će pomesti ovaj fašistički smrad koji truje BiH već 20 godina. Raste nova generacija mladih ljudi oblikovana internetom, koja komunicira masovnim društvenim medijima poput Facebooka i koja se temeljito razlikuje od roditelja zaglupljenih jednosmjernom televizijom. Broj studentica teologije u svim religijama gotovo je jednak broju studenata. Nastaje dakle novi svijet od kojega valja očekivati da uskoro počne izlaziti na političku pozornicu.

O Međureligijskom vijeću

Novinar Anto Mrkonjić dobro je ustvrdio da BiH nema sreće s religijskim vođama. Nesreća je upravo u tome što oni žele biti autoritarni vođe a ne prosvijećeni lideri. Vođe, poglavari, su patrijarhalni arhetipovi oca prošlih despotskih vremena kojima treba poslušni narod. Njih je vrijeme očito pregazilo i ne vide da poslušnost više nij e krepost nego je to sada sposobnostza slobodu, kreativnost, liderstvo. Možemo li zamislfti da naši biskupi, episkopi, reisi organiziraju seminar o kršćanskom, odnosno islamskom liderstvu, o poslušnosti i pokornosti da. Oni sami nisu zreli i nisu mogli organizirati međureligijsko vijeće, na to su ih praktički prisilili međunarodni čimbenici. Zato na silu i funkcionira. Odnosi u Međureligijskom vijeću su slični odnosima među nacionalnim strankama: oni su neprijatelji, isključivi, ne vole se, i samo mogu surađivati da uzajamno osiguraju zatvorenost svoje zajednice. Zato ne vole civilno društvo koje razvija bazičnu međureligijsku kulturu. Nezamislivo je da Međureligijsko vijeće primjerice počne neku koordinaciju djelovanja civilnog društva, da ga imalo doživi kao svoje, da pozove zbor Pontanimu na neki svoj susret upravo jer Pontanima živi viziju koja iz Bosne zdravim duhom Bosne nadahnjuje sav suvremeni svijet. Takvo međureligijsko vijeće događaji samomoguzatrpati, trebatćejošdugodaunašim religijama dođu u prvi plan kreativni lideri koji će osjećati trenutak i pokretati život a ne držati ga u mraku prošlosti.

Dojam je posjetitelju da je Mostar najtužnija paradigma međureligijskih odnosa u BiH, a ostala BiH je tužna. Nad Mostarom nasilno dominira toranj franjevačke crkve neodmjereno i neukusno izdignut nad gradom. Taj bi toranj trebao biti jedan od znakova koji upućuje ljude na Boga i zadnji smisao života, a gledajući taj toranj, ta na Boga upućena misao neće pasti na pamet ni njegovim graditeljima, a kamoli onima kojima je poruka tornja upućena da znaju čija je ovo zemlja i čiji je Bog pravi. I još k tome iz istih pobuda nad gradom se izdiže golemi, noću nametljivo osvijetljeni križ s istom porukom za koji je dostatan komentar dobroćudnog Muje iz bosanskog vica koji na pitanje što misli o tome križu, kaže da je taj križ veliki plus za Mostar. Kada dođem u Mostar i pogledam u taj toranj i križ nad Mostarom, zastidim se kao kršćanin i vjernik. Nemam cilj praviti ravnotežu računajući na tromost ljudskoga duha, ali u ovaj katolički religijski krajolik uklapaju se minareti džamije u Bijelom Polju pred Mostarom s dva minareta koji su jednako arhitektonsko nasilje nad krajolikom kao i toranj franjevačke crkve, te još s po tri šerefeta, a treba samo jedan, ne za molitvu nego za poruku kršćanima čije je to mjesto i čiji je Bog pravi. Srušena srpska pravoslavna crkva nad Mostarom upućuje na nemoć u ratu nadmoćnijih Srba koji su u ratu 1992. 1995. srušili više od tisuću džamija i katoličkih crkava među kojima i one koje spadaju u svjetsku kulturnu baštinu. Zato je Mostar najtužnija paradigma međureligijskih odnosa u BiH, a ostala BiH je tužna jer je puna religijskih objekata koji ne upućuju na Boga, nego međašemenjiče prostor i poručuju onima drugima da nisu ovdje dobrodošli jer taj teritorij pripada onima koji su udarili međašmenjik.



User avatar
Control panel
Posts: 5911
Joined: 10/04/2008 12:12
Location: Sarajevo

#147 Re: Kriticari i analiticari!

Post by Control panel »

Gojer o Dudakoviću, Backoviću, Vikiću: Počeo je lov na branioce države!

Bosanci i Hercegovci se nalaze u goroj situaciji nego Palestinci
Autor F. KARALIĆ | Objavljeno 14.11.2011. u 06:13

Gojer: BiH se nalazi u najtežoj situaciji otkako postoji Gojer: BiH se nalazi u najtežoj situaciji otkako postoji

Pretres stana Zaima Backovića, nekadašnjeg pomoćnika komandanta Teritorijalne odbrane BiH, a nakon toga i objekata u kojima je Peti korpus Armije RBiH ostavio svoju dokumentaciju, govori da se Bosanci i Hercegovci nalaze u goroj situaciji nego Palestinci, izjavio je jučer za "Dnevni avaz" Gradimir Gojer, istaknuti bh. reditelj i pisac.

Rastakanje države

- Nas istražuju oni koji bi trebali istraživati one koji su nas tukli i zatvarali u logore tokom rata. To što se istražuje jedan Backović, heroj otpora u Sarajevu, general Atif Dudaković, heroj koji je branio narod cijele Bosanske krajine, te što su zbog odnosa domaćih vlasti prema njima mnogi generali otišli pod zemlju, kao što je Mehmed Alagić, govori da je u BiH počeo lov na one koji su branili državu BiH - smatra Gojer.

Ipak, kako kaže, vrhunac političkog skandala u BiH je pokušaj da se starosnim godinama opravda odlazak u penziju Dragana Vikića, za kojeg, kako kaže, sve Sarajlije znaju da je sa svojom jedinicom prvi stao u odbranu BiH i Sarajeva.

- To je katastrofalan potez. Ja se kao građanin Sarajeva ne osjećam sigurnim otkad na čelu Specijalne jedinice više nije Dragan Vikić. On je potvrđen u najtežim ratnim okolnostima kao patriota i rodoljub. Bitna je činjenica da nije smijenjen samo Vikić, nego i Hrvat Vikić - kaže Gojer.

On tvrdi da su posljednja dešavanja dio plana međunarodne zajednice da rastoči državu BiH, te da se nalazimo u najtežoj situaciji otkad ova zemlja postoji.

Žalosna šutnja

- Žalosno je što Sarajevo i BiH šute dok smjenjuju Vikića, čovjeka koji je branio ovu zemlju. Pa, on je dokazao da ovu zemlju voli mnogo više od onih koji su donijeli odluku da se s njim, kao i s mnogim drugim patriotima u ovoj zemlji, obračunaju - kaže Gojer.

On upozorava da BiH upravljaju ljudi koji su dovedeni iz inozemstva, gdje su proveli cijeli rat, dok su istinski patrioti patili usljed četničkog terora.

Zašto Bakir Izetbegović izjednačava krivicu

Gojer se osvrnuo i na izjavu Bakira Izetbegovića koji je u intervjuu za RTRS u petak navečer kazao da je "svaka strana počinila neki zločin tokom proteklog rata" te da "ne vjeruje da je Atif Dudaković zapovjedio i počinio zločin"

- To što on govori jednostavno nije tačno. Naša strana nije činila zločin. Ona se branila. Ne može se govoriti da su sve strane iste. To se govori po narudžbi stranaca, koji žele da nas ujednače u zlu. Narod BiH je izdan od njegovih političara. Iznenađuje me da neko ko je kao i ja bio pod granatama kaže da su sve tri strane isto krive. Ovdje su građani bili zatvoreni u najvećem koncentracionom logoru, a nama se nameće kolektivna krivica - upozorava Gojer.
rahmanjin
Posts: 1132
Joined: 21/08/2008 12:59

#148 Gradimir Gojer najavio samoubistvo za 17.11.2011.

Post by rahmanjin »

Maloprije sam cuo infromaciju da ce Gradimir Gojer izvrsiti sutra u 10:00 samoubistvo ukoliko ne dobije neku direktorsku poziciju. Navodno, obrazlozenje je da on ne moze da se izdrzava sa platom dramaturga. I jedan od razloga zasto je smijenjen sa mjesta direktora Narodnog pozorista je taj sto je Hrvat, po njegovoj interpretaciji.
Ako je ovo istina onda je taj covjek đubre. Ljudi sastavljaju kraj s krajem sa 500 maraka, a on gospodin ne moze sa platom dramaturga. Jos je i clan gradskog vijeca Sarajevo i tu dobija pausal. Mijenjao je stranke samo da bi bio na funkciji i sada kada je smijenjen onda je ugrozeni Hrvat. Ma fuj. Ne mogu da shvatim da se ljudi toliko ufuraju da su neko i nesto i da ultimativno traze funkciju. Gdje su rezultati njegovog rada? Osim sto je napisao najgoru navijacku himnu Zelje u istoriji kluba. Nisam ni od koga za njega cuo lijepu rijec, svi kazu da je ljigavac. I sad jos daj mu opet direktorsku stolicu, nakon direktorskih pozicija u Narodnom pozoristu, Kamernom, MESS-u... Zato olaksaj sebi muke i ubij se odmah, ne cekaj sutra i 10:00 sati.
User avatar
poznanik
Posts: 6749
Joined: 12/05/2010 16:18
Location: Novo Sarajevo

#149 Re: Gradimir Gojer najavio samoubistvo za 17.11.2011.

Post by poznanik »

Kako spasiti Gojera da ne umre od gladi

Bivši direktor Narodnog pozorišta u Sarajevu Gradimir Gojer nedavno je dao intervju bh. izdanju zagrebačkog "večernjaka" u kojem je srceparajuće priznao kako je bez posla i nema šta jesti od kako je smijenjen sa te višegodišnje funkcije. Zbog toga je, kaže, prinuđen da bi preživio "svoje usluge ponuditi Draganu Čoviću i Miloradu Dodiku".

Isti dan iz Narodnog pozorišta su ga demantovali tvrdeći da je Gojer zaposlen kao dramaturg te da prima solidnu platu, na što je on rekao da su danas u Sarajevu za Hrvate osigurana mjesta samo portira, eventualno kurira.

"Na svakoj poziciji na kojoj sam do sada bio u društvu, ova se država trudila da kao moju zamjenu nađe slabijeg čovjeka od mene, ali da on bude Hrvat. U tom slučaju Gojer ne može reći da su ga smijenili samo zato što je Hrvat. Dovedite Hrvata da ne može Gojer reći da su njega smijenili kao Hrvata, ali dovedite mnogo slabijeg kojim ćemo moći manipulirati. Takva je pozicija Hrvata. Za njih u Sarajevu nema mjesta", kaže građansko deklarisani intelektualac.

Zanimljivi su ovi posljednji istupi "bosanskog patriote" iz više razloga jer ogolijevaju političku priču o sarajevskoj multietničnosti i multikulturalnosti koje su navodno sačuvane posljednjih dvadeset godina uz sva iskušenja kroz koja su prolazile od onog prvog hica koji je Rasim Delalić Ćelo ispucao u srpske svatove 1992. godine pa, evo, sve do "izgladnjivanja" Gradimira Gojera.

Tim više što se radi o čovjeku koji je sav svoj javni angažan posljednjih dvadeset godina, i kroz kulturne institucije, ali i kroz političke stranke od SDP-a pa do Stranke za BiH, čiji je bio i potpredsjednik, koristio kako bi Sarajevo, a kroz njega i BiH, prikazao u nekom nerealnom, potpuno imaginarnom i virtuelnom multisvjetlu.

Sve njegove interpretacije društvenih i međunacinalnih procesa počinjale su i završavale onako kako je od njega očekivala većinsko bošnjačka politička i javna elita, te nijednom jedinom riječju nije dovodio u pitanje jasno iscrtanu matricu u kojoj se zna ko je ko u BiH... Ko je istinski patriota, a ko agresor, ko je žrtva, a ko fašista, ko su pošteni bosanski Srbi i Hrvati, a ko su nacionalistički odmetnici iz tih naroda koji godinama plaše građane pričama o raspadu, referendumu i tome slično.

Sve ove godine Gradimir Gojer nije imao dilemu o tome, pa čak ni kada je izrevoltiran medijskim interpretacijama izjave Ive Josipovića o opasnosti islamskog terorizma u BiH presavio tabak, kako i dolikuje jednom stvaraocu, građaninu, pa otpremio pismo na Pantovčak, u kojem je jasno podvukao da je potpuno neprihvatljivo "dovoditi bosanske muslimane u bilo kakav kontekst sa terorizmom i teroristima, a plašiti se muslimanskog susjedstva je akt neprihvatljiv na svaki način".

"Bh. građani, među kojima su najlogičnije muslimani najbrojnija populacija, su ti koji čine preplet zajedničkog života (ne suživota!), koji su onaj cement koji ovu državu Bosnu i Hercegovinu najsnažnije učvršćuje i afirmira. Nama Bosancima i Hercegovcima, Hrvatima, Bošnjacima, Srbima, Židovima, svima ostalima koji se ćute bosanski i hercegovački nepotrebna je dodatna misao o bilo čemu sa strane", napisao je tada Gojer.

Šest mjeseci kasnije Gojer se suočio sa najstrašnijom istinom u svom dosadašnjem životu, a to je da će on kao bh. patriota umrijeti od gladi ako svoje usluge ne ponudi do tada mrskim liderima nacionalnih stranaka Srba i Hrvata, Miloradu Dodiku i Draganu Čoviću. On je, kaže, potpuno spreman da im iz vlastitog iskustva prenese kakav je u stvarnosti život u Sarajevu. Da je u realnom svijetu, kojeg je postao svjestan nakon prvog jačeg grča u stomaku, Sarajevo jednonacionalan bošnjački grad u kojem nema mjesta za Srbe i Hrvate osim za tipove poput Željka Komšića ili Svetozara Pudarića, koji služe kao multiukras vlasti Zlatka Lagumdžije.

Sva ta njegova lična noćna mora poklopila se i sa dramom koju je ispred američke ambasade u Sarajevu režirao musliman, vehabija, terorista Mevlid Jašarević, rodom iz Sandžaka, koji je posljednjih godina više živio i molio u Gornjoj Maoči kod Brčkog nego u džematu muftije Muamera Zukorlića, razbijajući mecima iz kalašnjikova pasus po pasus njegovog iluzionističkog pisma koje je u aprilu pisao Ivi Josipoviću.

Fenomen građanina Gradimira Gojera u stvari oslikava paradoks u kojem životari BiH, zamišljena kao multietničko društvo sa hiljadugodišnjim iskustvom zajedničkog suživota i tolerancije u kojem bi tri naroda trebala da žive politički skladno.

U realnosti to izgleda baš kao i sam život Gradimira Gojera, pun laži prema sebi i drugima, zasnovan na ličnim interesima i nezasitoj potrebi da bude Hrvat ili građanin onda kad to treba. Njegova iznenadna probuđena nacionalna pripadnost i zazivanje u pomoć Dragana Čovića, to bolno buđenje iz multikulturalnog sna koji je za sve ove godine dobro naplatio izazvala je smjena sa funkcije direktora Narodnog pozorišta...

Ako je BiH nekada i imala šansu da bude primjer multietničke države, male Jugoslavije, kako su joj tepali komunisti punih četrdeset godina, o kojoj često govore i stranci koji dođu u nju, definitivno su je "sahranili" tipovi poput Hrvata Gradimira Gojera ili Srbina Mirka Pejanovića, koji su radi ličnog interesa i vlastite promocije živjeli sa lažnim identitetima kao bošnjački politički projekat unitarizacije.

Gojerovo nezadovoljstvo nije istinski vezano za problem neravnopravnosti Hrvata, već i za činjenicu da je njegovu ulogu preuzeo mlađahni Željko Komšić i da se sa njom puno strastvenije saživio. Kao politički Hrvat u Sarajevu je postao potpuno nepotreban čak i za pozorište.

Nezavisne novine, 15.11.2011.
Last edited by poznanik on 16/11/2011 23:06, edited 2 times in total.
felichi
Posts: 884
Joined: 15/01/2005 17:48

#150 Re: Gradimir Gojer najavio samoubistvo za 17.11.2011.

Post by felichi »

evo zasto volim umjetnike! dramatizacija, emocije, gluma...

volim pozoriste! volim umjetnost!
Post Reply