buzzer wrote:
zahvaljujuci karadjordjevskom sporazumu koji je tvoj predsjednik nacrtao na servijeti derventa je pripala vasim saveznicima koji tamo provode isto sto i vi u stocu. zato takve skole tamo nema. pokretac teme je pitao kako implementirati navodnu odluku parlamenta o ukidanju "dvije skole pod jednim krovom" - modela, te je i ovaj moj odgovor prijedlog kako jednostavno uz malo dobre volje rijesiti jedan od najvecih problema moje, a ne tvoje domovine. eh posto se ti petljas gdje ti nije mjesto, sa reakcionarnim, profasistickim idejama razdvajanja djece (kasnije ce doci vagoni koji ce ih odvesti u jasenovce) ponavljam ti na cistom hrvatskom - moze, ali u njezniku.
oprosti ali situacija u derventi je identična onoj u zenici, većina nameće manjini, u stocu je stanje ipak nešto drukčije, tamo postoji izbor za razliku od ova dva pobrojana demokratska centra.
ti kažeš da bi djeci trebali profesori preedavati na svom jeziku, evo jedan primjer.
profesor kojem je materinji jezik srpski predaje djeci kojima je materinji jezik hrvatski, pa kaže: " djeco izvadite
sveske i napišite, kolikom brzinom treba da se kreće voz, da bi savladao uspon od 7 zapeta 4 stepena....", djeca naravno koncentrirana na svoj materinji automatski izvade
bilježnicu i pišu" kolikom brzinom se treba kretati vlak da bi savladao brzinu od 7 cjelih 4 stupnja" ili im možda tvorba glagola uđe u uho da umjesto " se treba kretati" upišu "treba da se kreće" naravno na idućem satu ili času hrvatskog će zbog nepravilne tvorbe glagola dobiti negativnu ocjenu.
takvih primjera u praksi može biti puno i naravno da će opterećivati djecu pogotovo one iz nižih razreda, uzmi djecu od 1-4 razreda koja imaju jednog nastavnika, zamisli da je srbin i da kao svoj materinji ima srpski koji može biti i na ekavici, kako bi djeca kojima je materinji bosanski, komunicirala na kraju 4. razreda.
ili ako je nastavnik bošnjak pa kaže djetetu, "reci babi da sutra dođe u školu" a mali srbi i hrvati sutra u školu dođu s bakom (malo šale u ovoj ozbiljnoj problematici).
nije jezik tako jednostavna materija da bi se prema njemu postupalo kao prema nečemu što je nebitno.