Page 2 of 8

#26 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 01:26
by Ahmmed
bogoljub wrote:VIVALDI! Gradnja dzamija u RS ili pitanje zasto se ne grade tako cesto kao u Sarajevu je zasebna tema. Ako postavljamo to pitanje, prvo trebamo da vidimo a koliko se to vratilo bosnjaka muslimana u te prostore!? Ukoliko odgovor bude malo, odgovor za pravljenje dzamija je takodze: malo!
Nemoze gradnja dzamije biti podstrek na povratak! Ukoliko bi se tako desilo da se gradi dzamija tamo gdje nema povratka, to bi bilo neprirodno i nakaradno. Ovdje se moze postaviti sasvim oprecno pitanje odnosno oprecna tema, Koliko je drustvo ucinilo, i koliko je bilo odgovorno prema IZ muslimana pa se pobrinulo da se stvore osnovni uvjeti za povratak. Da postrek za povratak budu: sigurnost gradjana!
Istina je da su Bosnjaci ti koji se jedini zalazu za multietnicnost!
Medjutim, nepada mi napamet, niti imam zelju da ikome pokusavam objasnjavati svoju multietnicnost kroz negradnju dzamije ondje gdje je ona bila Stotine godina prije nas, samo da bi dokazao kako sam multietnican!
Ako gledamo u globalu BiH onda mozemo naci milon druh i vecih uzurpatorskih akcija koje su pogodile muslimane Bosnjake.
Pa niko ne podeze temu jesmo li multietnicni u BiH.
Posljednji primjer je brisanje privatne imovine sa lica u RS koja nisu tamo, Tj. pljackanje onoga sto se u ratu opljackati nije moglo.
Vidi, bogoljube.....Možemo se složiti da gradnja džamije nije suštinski podstrek za povratak ( definitivno ima mnogo prečih stvari), ali već sam ovdje pisao o mom iskustvu u Podžeplju.....Povratnici u to mjesto, ne žive sjajno....Nekako deveraju, preturaju dan za danom, bave se poljoprivredom, imaju poneku kravu....No, dok im se nije obnovila džamija, najveći broj njih je na pitanje, šta im je u ovom momentu najpotrebnije, odgovarao:" Džamija". Dakle, razloga za obnovu džamija u RS ima više, pa i u onim gradovima i selima gdje je povratak skoro nikakav. I nije riječ o inatu, nije riječ ni o "zapišavanju" teritorije ( od ovog termina mi je mrži samo termin "torovi" :-) ).... Doduše, struktura povratnika ne uklapa se u zamišljenu sliku tzv. građana, kojima je BiH u najboljem slučaju od Dolac Malte do Kozije Ćuprije....Pa tako teško razumijevaju želju za džamijom prosječne bosanske muslimanke , rođene i odrasle na selu.....I čudom se čude kako joj džamija pada na pamet, umjesto da od vlasti u Han Pijesku traži uvođenje bežičnog interneta u Podžeplje i educira se u želji za razumijevanjem građanskog.... :-) - Ništa, naravno, protiv interneta ;-) Nego, pade mi na pamet da su neki na ovom forumu predlagali da se ljudima sa sela( pa tako i povratnicima), zabrani izlazak na izbore, jerbo bi se samo tako došlo do vlasti koja bi Bosnu izvela na zelenu granu.

A generalno, o povratku bih mogao , bez prestanka, mjesec govoriti.....O bošnjačkoj nesposobnosti, nezainteresiranosti i licemjerju, a mislim ovdje na prestavnike vlasti, svih nivoa.... I ovaj primjer oko tretmana imovine u Rs, plaćanju poreza na njum, čudesima.....Zanima rijetke, koji sjede u Vijeću naroda RS....Braciku, da mu Bog dragi podari šta od Njega poželio...I još nekolicinu njegovih kolega, Bošnjaka.....

O gradnji džamija na teritorijama koje nekoć nazivasmo slobodnim, ne bih previše....Puno sam se time bavio na ovom forumu.....Taman krenem da napišem da u tom procesu treba biti racionalan, uvažiti što-šta ( od stvarnih potreba, arhitektonskog rješenja, adekvatne lokacije, itd, itd....), ali odustanem....nakon što pročitam kako, gle čuda, u Italiji, svaki kvart nema crkvu....I nikako da izbrojim novoizgrađene džamije u Sarajevu....

Za bakr-babinu džamiju....Idejno rješenje je fantastično......Bosanska osobenost u njezinom izgledu, prostorno nevelika džamija, sa pratećim sadržajima, koji mogu poslužiti afirmiranju društvene odgovornosti IZ u BiH. Što je posebna tema.....Za čije je ozbiljno promatranje ,neophodno definirati društvenu odgovornost u bosanskim okolnostima.....I naravno, da te vrste odgovornosti islamskoj zajednici nedostaje....U ogromnim količinama....No, bojim se, da je i drugačije, našlo bi se već onih, koji bi u otvaranju staračkog doma u organizaciji IZ, vidjeli ugrozbu sekularnosti....Ko što su je pronašli u otvaranju centara za liječenje ovisnosti....

#27 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 04:02
by Prozor
Prije nekih 5-6 godina stariji covjek iz Banja Luke je mladicima govorio, danas su izgradili dzamiju na svakom koraku, ckrvu, takmice se ko ce vecu, pa ovi puste ezan a ovi zvoni pa jeciii....na to ce jedan od mladica, nek´ jeeeci..... I tu cu se sloziti sa ovim covjekom, inace Bosnjakom, da inat-dzamije i inat-ezani nisu nista dobro, no, ja nemam dokaza da se takvi grade u BiH?? A bicu iskren i reci, da kada u Sarajevu vidim dzamiju za dzamijom, kada imam osjecaj da iduci duz obalom Miljacke u sve i jednom naselju mogu naci mjesto za namaz, a jos kad vidim parkirane aute pred podne, i to ne petkom, pred novoizgradjenom dzamijom na grbavici, srce mi ovol´ko.... :) Da ne spominjem, koliko su dzamije bile pune za Ramazan, za svaku teraviju.... :)

Ne treba ni u cemu pretjerivati, ali takodjer mislim da za dzamije ima potrebe, da nije istina da zjape prazne, i da ih treba graditi makar po jednu u svakom naselju gdje god u BiH ima vjernika za nju.....naravno, nemam nista protiv da to cine i druge konfesije.....

:)

ps ako Abu Bakra r.a. zovemo Ebu Bekir a Ali r.a. Alijom mogli smo i Bakrbabu zvati Bakir babo, lakse za izgovorit brate.... :D

#28 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 04:46
by MUNAFIK
ja mislim da treba porusiti nekoliko dzamija i tako otkloniti tu prljastinu kojom su ovi muslimani ZAPISALI nas grad...

I sad fakat :? :? :? sta se to ima zapisavati na carsiji :? :? :? :? ako vec izgradju dzamija smatrate zapisavanjem, kako onda da je to moguce na carsiji gdje ima 50 dzamija u 700 metara :? :? :?znaci vec se dobro zna ko je t i sta je tu nesto mi to nema logike? Boze sacuvaj kako neki ljudi posmatraju svijet...

#29 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 08:13
by iz dna duše
Niko ne treba da ruši džamije ili bilo koje vjerske objekte i apsolutno sam za to da se svaki vjerski objekat srušen u ratu ponovo izgradi.
Ipak, ja ne mislim da se bilo koja vjerska zajednica ponaša društveno-odgovorno.
Možda sam ja propustila da čujem ili pročitam, ali navedite mi primjere gdje se neka od naših vjerskih zajednica zabrinula nad velikom, čak ogromnom stopom nezaposlenosti ili najprimitivnijem iskorištavanju velikog broja zaposlenika, zaposlenih kod privatnika? Kada se neka vjerska zajednica zabrinula nad ekološkim stanjem u našoj zemlji. Uzmimo za primjer Zenicu...
Kada se vjerska zajednica zabrinula za stanje u zdravstvu i školstvu?
Kada se neka vjrska zajednica potrudila da u našim selima ili malim zapuštenim gradićima izgradi ili pomogne izgradnju nekih proizvodnih kapaciteta, kako bi stanovništvo sela i manjih gradova prestalo da "bježi" iz tih gradova, u potrazi za hljebom?
Kada su učinili nešto konkretno kao pomoć povratnicima?
Nisu u stanju da ljudski i iz srca osude seksualno iskorištavanje djece od strane osuđenih vjerskih radnika i da ih odstrane iz svojih zajednica (govorim o sve tri vjere)
Jer, lijepe su džamije u Goraždu, Maglaju, ali bi mi bile još ljepše da sam na svečanim otvaranjima čula vjerkog poglavara kako kaže da im je sljedeći korak pronaći i podstaći investitore, kako bi živnula i privreda, koja je opet baza i zdravstvu i školstvu i kulturi i razvoju ekološke svijesti, i, i , i...
Oni to mogu jer je njihov utjeca u našoj zemlji veliki, i preveliki za jednu oficijelno sekularnu državu. Osim toga, svi imaju jako dobre kontakte i vani.
Isto ovo odnosi se i na ostale vjerske zajednice u BiH.
Ja ne kažem da nema pojedinačnih slučajeva, gdje se hodže i popovi kao pojedinci ponašaju društveno-odgovorno i doprinose napretku uže zajednice u kojoj žive, ali to nije dovoljno da bi se vjerske zajednice proglasile društveno-odgovornim.

#30 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 08:20
by holger
To je do ljudskih resursa. Iz naroda je IZ ponikla. :D
Umjesto sto prave dzamije bolje bi im bilo da rijesavaju problem alkoholizma koji je najveci bh problem.

#31 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 09:44
by statix
Nek mi neko objasni po kojoj logici ima ovolika kolicina kriminala, ubistava, narkomana u ovako malom gradu, a vjerskih objekata je na svakom koraku, koji bi kao trebali da razvijaju moral kod ljudi.
Istina je da to nema toliko veze sa moralom, sve dok je narod nezaposlen, gladan i nezadovoljan drzavom i vlascu, moze se ocekivati ovakva situacija, jer vjerske zajednice u tom pogledu sluze samo da gase nezadovoljstvo naroda i daju laznu nadu kroz okupljanje ljudi u cjeline, radi osjecaja sigurnosti.

#32 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 10:00
by Klodovik
Znam da je OT, ali kad se već govori o spomenutom lokalitetu, prije bi na odgovornost trebalo pozvati osobe koje su odobrile da se tamo izgradi onakva grdoba od zgrade (Papagajka).

#33 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 10:07
by tempora
callmethebreeeze wrote:zivopisna tema o dzamiji na at-mejdanu je zakljucana. mozda je i najbolje tako. ali ja mislim se iz te diskusije moze izvuci jedno vazno pitanje: da li mozemo traziti od iz (a naravno i od drugih vjerskih zajednica) da pokazu malo drustvene odgovornosti?

cesto se oni koji opravdaju politiku "svaki cosak jedna dzamija" pozivaju na dva glavna argumenta: ovdje je prije bila dzamija, i iz to ne gradi drzavnim parama.bez obzira sto se mozda ova dzamija gradi od para dzematlija, to nije razlog da IZ tjera mak na konac, jer je i IZ bitan mocna institucija u drustvu i mora se traziti da pokazu malo odgovornosti. da se radi o u dijelu grada gdje nema ni jedne dzamije, ili povratinckom mjestu u rs-u, ja bih prvi dao sergiju, kao sto sam i radio mnogo puta do sada, medjutim niko me ne moze uvjeriti da se ovdje ne radi o zapisavanju teritorije.

ako me sjecanje ne vara iz upravo podrzava ideju o jedinstvenoj bih. ja sam uvijek tvrdio i tvrdicu i dalje, samo zato sto se susjedi i komsije ponasaju separatisticki, mi, koji zelimo cjelovitu bosnu, ne mozemo i ne smijemo se isto ponasati. ako nista resesovci i hercegbosanci ne kriju sta zele, dok mi pricamo o jedinstvenoj, multikulturnoj, prkosnoj od sna, sa po dzamijom na svakom cosku :-) :-) :-) .

jos jedna stvar; argumenti tipa "ovdje je nekada bilo svetiliste" su smijesni u zemlji poput bosne. nastavi li svako iskopovati svoje svetinje pretvorice se zemlja u jedan ogromni arheoloski muzej na otvorenom.

p.s.s svjestan sam da iz nije najveci problem, svjestan sam da je dodik magarac, svega sam svjestan, ali ovdje je pitanje drustvene uloge iz, a i drugih vjerskih zajednica.

Prvo, intresuje me, ko odredjuje taj normativ kada, gdje i kako je dzamija pozeljna posto se uporno i cesto pozivate na opravdanost postojanja dzamije na podrucjima gdje je ona srusena, a tamo gdje ih ima, valjda ih je dovoljno? Po kojem osnovu smatrate da je dzamija nepozeljna tamo gdje ih ima, a po kojem tamo gdje su srusene?
Drugo, zasto ti gradnju dzamije vidis kao "zapisavanje teritorije"? Molim te da pojasnis ovu terminologiju u kontekstu.
Trece, zasto smatras da je izgradnja dzamije ravna ponasanju separatistickih komsija? Kakve veze ima izgradnja dzamije sa podrivanjem multikulture ili zelje/nezelje sa suzivotom?

Ne znam sto ocekujes od IZ i po cemu smatras da bi ona trebala imati neku vecu odgovornost od drzavne odgovornosti? S jedne strane postoji zelja za sekularnom BiH a s druge strane spominju se vjerske zajednice i ocekivanja u drustvenoj ulozi, pa sam malo u pometnji. Odakle ovaj nacin razmisljanja?
Ne cini mi se da i jedna vjerska zajednica u svijetu cini nesto drukcije do IZ BiH iako se recimo takodjer u Evropi od vjerskih zajednica i njenih poglavara sve vise ocekuje da rjesavaju drustvena pitanja. Sto je po meni poprilican apsurd. I naravno dokaz da mnoge drzave danas ne zele( i ne znaju) da snose odgovornost za svoje gradjane.
Da li ti kao gradjanin zelis da ti vjerska zajednica odredjuje bilo kakvo opredjeljenje i namece svoje vrijednosti? Ako ne zelis, zasto ocekivati da vjerska zajednica ima neku ulogu u drustvenom zivotu? Ili ako od nje ocekujes neku drustvenu ulogu ( u ovom slucaju izgradnju dzamija) - zasto onda neko drugi ne moze ocekivati i time i potrazivati neku drugu njemu bitnu stvar?

Na temi o Atmejdanu, pocastise covjeka koji se zalagao za izgradnju dzamija i uputise ga nazad na granu s koje je sisao, zaradi civilizacije koju zele. Nadam se da necu zivjeti u toj i takvoj civilizaciji.
Neko ovdje rece da je stvar momenta i njegove osjetljivosti pa i kroz isto negodovanje zbog izgradnje jos jedne dzamije - a sve u nedostatku puteva, skola, bolnica itd. Sumnjam da bi situacija bila drukcija i da ima tih puteva, skola, parkova i sl, jer toga je sasvim dovoljno u Evropi, ali ipak postoji strasan otpor kada je izgradnja dzamija u pitanju. Zbog straha od islamizacije. A nerijetko gradske uprave imaju koristi od izgradnje dzamija jer priliv novca od donacija za izgradnju ide u gradsku kasu.

Meni licno niti jedna dzamija nije problem. I kada je nema i kada ih je na svakom koraku po pet. Kao i ostalih bogomolja. Svaka objava je dosla zaradi napretka covjecanstva. Kao i ova posljednja, cija je prva rijec objavljenja onome koji je bio nepismen: "citaj". To sto se mi danas bavimo samo simobolima objava, to je druga prica. Ali strahovati od toga sto ce znaciti izgradnja jedne dzamije u gradu gdje ih ima "previse" ( do jucer se smatralo da je i previse jedne nacije u drzavi) - je pocetak iste price, koju smo nedavnih 90tih vec prezivjeli. I kao i obicno, nista naucili.

#34 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 10:35
by callmethebreeeze
evo, probacu odgovoriti na par pitanja upucenih meni.

najvise me zanima, a ne znam hocu li taj odgovor dobiti, da li se dzamije prave, bas zato sto sto zaista trebaju ili se radi o konsolidovanju neke bosnjacke drzavice na ovo malo teritorije sa islamskim temeljom. mozda u presutnom, mozda u jasnom dogovoru sa bosnjackim partijama.

zapisavanja teritorije dzamijama. taktika, po meni, jednostavna, gdje god mozes napravis dzamiju, da svima das do znanja da je ovo bosnjacki/muslimanski grad. ako jos imas nagodnu politicku vlast, pa u gradu sarajevu sva vaznija direktorska mjesta das bosnjacima i poneko hrvatima, onda je malo teze tvrditi kako je sarajevo grad otvoren za sve i kako se mi opet zalazemo za multi-kulti, ovo-ono. (opet da ponovim, nebitno je kako to izgleda u rs-u i hz jer njih bosna ne zanima i oni to ne kriju. a ne mozemo njih kritikovati ako se slicno ponasamo kao oni danas. i da naglasim; ja znam kako je poceo rat, ali pricam o ovome kako je sad, da parafraziram edu majku)

ja sam za striktno sekularno drustvo, ali iz ima i te kako uticaj na zivot gradjana, kako vjernika tako i ostalih. iz mog ugla je to neupitno. iz je bitan politicki faktor, reisove hudbe mozemo procitati u avazu, kroz vakuf imaju vlast nad finim zemljistem i gradjevinama. po meni je sve to pokazatelj njjihove moci u drustvu. eh, tu dolazimo do odgovornosti, koju oni imaju prema ovoj drzavi. ali mozda oni iskreno misle da je odgovorno sto vise dzamija napraviti, sto je iz sasvim okej, ali ne znaci da ja ili bilo ko drugi to ne moze dovesti u pitanje.

u vezi izgradnje dzamija u rs. ahmed je to fino napisao u svom postu, a ja cu se samo nadovezati s pitanjem; sta mislite da su odmah, kad je to bilo moguce, obnovljene ferhadija i aladza. da li bi to olaksalo povratak? da li bi olaksalo povratak da se par hodza vratilo u ova mjesta sa sve javnom promocijom, busanjem u prsa "vracemo se odakle su nas protjerali"? ja ne znam jasne odgovore, znam da ima par hrabrih efendija koji zive u gradovima, da im nije lako u trebinju, i visegradu, ne tvrdim da sam u svemu u pravu. samo na glas razmisljam.

#35 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 11:03
by pustopoljina
slucajno zivim u zemlji sa super-jakom katolickom tradicijom.
pa da navedem,sto sam kao stranac,imala priliku vidjeti...znaci, onako,usput.
crkvene (a to je prilicno labavo postalo,glede vjerske pripadnosti korisnika):
-djecije vrtice
-savjetovalista za mlade
-ubozista
-menze
-studentske menze
-studentske domove
-telefonsko savjetovanje (sos-od ovisnosti,do zlostavljanja i bilo kakvih problema)
-bracno savjetovaliste
-manje bolnice/ambulante
-stipendiranje
-organizovanje druzenja ...npr.nadje se grupa vjernika,pa busom idu u neki drugi grad i recimo posjecuju te tamo lokalne crkve i negdje obave zajednicku molitvu ili imaju koncert.(ovo ima za mlade/odrasle/seniore)
-sluzba pri caritas-u za njegu starih.
-pisanje/izdavanje knjiga,postojanje njihovih biblioteka,sa prostorom za citanje/ucenje (knjige nisu samo krscanskog sadrzaja,ima filozofije,prirodnih nauka itd.)
-osnovne skole
-srednje skole
-------------------------------
sad,znam ja da je katolicka crkva najbogatija vjerska zajednica na svijetu...moze im se...
ne moramo mi u bosni siroko gaziti.
-------------------------------
neki nasi imami nisu svjesni koliko narod slusa sta oni govore.
ova prica o tisovini je crtica iz rada jednog pravo mladog imama,ali je svoj posao obavio tako da je zena busila zidove po sjecanju,da izvadi to sto je stavila nakon obnove kuce po zavrsetku rata.
narod njih slusa. drugi,isto mladi imam,iz dzemata do ovog prvog-nagovori sve dzematlije da se kupuje fasunga za jedinu siromasnu porodicu u selu.
od toga da prosvjecuju ljude,do toga da ih cine osjetljivim na sredinu u kojoj su-rekao bi covjek,slaba korist...ali ti se dzemati udruze svaki put: kad treba natjerati korumpirane vlasti da im nakon godina,decenija obecavanja asfaltiraju makadam ili svuda dovedu vodu.
svuda se ide preko poznanstava,pa nisu ni dzematlije repa bez korijena. kad se nekoliko desetina ljudi udruzi- eto i ceste i vode i ulicne rasvjete.
koliko god mislili da to nije posao vjerske zajednice- vjerski su sluzbenici cesto najpismeniji ljudi u svom okruzenju,a narodu nekad samo treba pokazati put, oni dalje znaju sami.
znam da je ovo sad razlika nebo i zemlja-biti imam u centru sarajeva i imam u nekom selu u krajini.
svako dobije teret koji moze podnijeti,zar ne? mozda sarajevski treba objasnjavati da se cura ne zavlaci,da se bobe ne uzimaju,da je skola potrebna-dok krajiski mora govoriti kakve sve sluzbe imaju u bihackoj/kladuskoj/cazinskoj opcini,da se ne salijeva straha kad je neko bolestan. upucivati na kome dati sadaku...ili je skupiti,pa dati nekome,da se onaj koji prima ne osjeca izlozeno.
------------------------------
sto se tice takve vrste rada, sjecam se jedino prije nekih 7-8 godina da su "vehabije" pored begove dijelili letke protiv droge i pozivali na sastanke.

#36 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 11:05
by popajic
Postao/la callmethebreeeze dana 31/10/2009 11:35
evo, probacu odgovoriti na par pitanja upucenih meni.

najvise me zanima, a ne znam hocu li taj odgovor dobiti, da li se dzamije prave, bas zato sto sto zaista trebaju ili se radi o konsolidovanju neke bosnjacke drzavice na ovo malo teritorije sa islamskim temeljom. mozda u presutnom, mozda u jasnom dogovoru sa bosnjackim partijama.
Mislim da i sam vec znas odgovor.
Drzavica je konsolidovana, bas kao i ostale dvije.Naravno, uz svesrdnu pomoc religije i politickih partija.
Mozemo o svemu nadugo i nasiroko, ali dovoljno je pogledati oko sebe da ti sve bude jasno. Na zalost !

#37 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 11:07
by callmethebreeeze
popajic wrote:
Postao/la callmethebreeeze dana 31/10/2009 11:35
evo, probacu odgovoriti na par pitanja upucenih meni.

najvise me zanima, a ne znam hocu li taj odgovor dobiti, da li se dzamije prave, bas zato sto sto zaista trebaju ili se radi o konsolidovanju neke bosnjacke drzavice na ovo malo teritorije sa islamskim temeljom. mozda u presutnom, mozda u jasnom dogovoru sa bosnjackim partijama.
Mislim da i sam vec znas odgovor.
Drzavica je konsolidovana, bas kao i ostale dvije.Naravno, uz svesrdnu pomoc religije i politickih partija.
Mozemo o svemu nadugo i nasiroko, ali dovoljno je pogledati oko sebe da ti sve bude jasno. Na zalost !
pa, i meni se cini da znam odgovor, ali mogli su biti malo jasniji. :-)

#38 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 11:23
by tempora
callmethebreeeze wrote:evo, probacu odgovoriti na par pitanja upucenih meni.

najvise me zanima, a ne znam hocu li taj odgovor dobiti, da li se dzamije prave, bas zato sto sto zaista trebaju ili se radi o konsolidovanju neke bosnjacke drzavice na ovo malo teritorije sa islamskim temeljom. mozda u presutnom, mozda u jasnom dogovoru sa bosnjackim partijama.

zapisavanja teritorije dzamijama. taktika, po meni, jednostavna, gdje god mozes napravis dzamiju, da svima das do znanja da je ovo bosnjacki/muslimanski grad. ako jos imas nagodnu politicku vlast, pa u gradu sarajevu sva vaznija direktorska mjesta das bosnjacima i poneko hrvatima, onda je malo teze tvrditi kako je sarajevo grad otvoren za sve i kako se mi opet zalazemo za multi-kulti, ovo-ono. (opet da ponovim, nebitno je kako to izgleda u rs-u i hz jer njih bosna ne zanima i oni to ne kriju. a ne mozemo njih kritikovati ako se slicno ponasamo kao oni danas. i da naglasim; ja znam kako je poceo rat, ali pricam o ovome kako je sad, da parafraziram edu majku)

ja sam za striktno sekularno drustvo, ali iz ima i te kako uticaj na zivot gradjana, kako vjernika tako i ostalih. iz mog ugla je to neupitno. iz je bitan politicki faktor, reisove hudbe mozemo procitati u avazu, kroz vakuf imaju vlast nad finim zemljistem i gradjevinama. po meni je sve to pokazatelj njjihove moci u drustvu. eh, tu dolazimo do odgovornosti, koju oni imaju prema ovoj drzavi. ali mozda oni iskreno misle da je odgovorno sto vise dzamija napraviti, sto je iz sasvim okej, ali ne znaci da ja ili bilo ko drugi to ne moze dovesti u pitanje.

u vezi izgradnje dzamija u rs. ahmed je to fino napisao u svom postu, a ja cu se samo nadovezati s pitanjem; sta mislite da su odmah, kad je to bilo moguce, obnovljene ferhadija i aladza. da li bi to olaksalo povratak? da li bi olaksalo povratak da se par hodza vratilo u ova mjesta sa sve javnom promocijom, busanjem u prsa "vracemo se odakle su nas protjerali"? ja ne znam jasne odgovore, znam da ima par hrabrih efendija koji zive u gradovima, da im nije lako u trebinju, i visegradu, ne tvrdim da sam u svemu u pravu. samo na glas razmisljam.
Mislim da ipak mijesas odredjenje pojmove ili stvari, mada nisam nacisto da si mi konkretno odgovorio na postavljena pitanja, a posebno ono gdje je granica vjerske zajednice u utjecaju na drustvo.
Ti dajes primjer radnih mjesta u Sarajevu, zeleci time pokazati kako je time teze tvrditi da je Sarajevo otvoreno i multi- kulturno. Valjda svi oni neovisni raporti UNDP-a postaju nistavni spram ovih argumenata, a u kojima se ipak pokazuje procenat zelje za suzivotom, te stanje u RS-u i stanje u Federaciji. O definiciji multi kulture nekom drugom prilikom, ali ocigledno je da je ona samo i iskljucivo vezana za nacionalnost -u svim diskusijama ove vrste.
Ipak i dalje ne vidim nikakvu vezu sa izgradjnjom dzamija i tvrdnjom da se time zadire u pokusaj multi kulture. Od 90 tih pa na ovamo imamo dovoljno primjera, a jedan od boljih je Dodik, kojem je svaka dzamija ocigledno previse. Stoga pricati o brojkama, u ove svrhe, zaista nema nikakvog smisla. Ovdje se malo vise radi o ubjedjenjima. I zaista, svako ko smatra dzamiju, crkvu, sinagogu, bilo kakav simbol vjerskog - kao nekakvu prijetnju, inat ili sta vec - trebao bi se prvo zapitati o pragu svoje tolerancije, suzivota i zelje za suzivotom.
Sumnjam da bi izgradnja dzamije u nekom od mjesta u RS-u olaksalo povratak. Kako za odlazak tako i za povratak ulogu igra mnogo faktora a ne jedan. Jedan od najbitnijih kocnica povratka je vlast u RS-u a ne izgradnja dzamije. Ako nadjem neke od istrazivanja na tu temu, proslijedit cu. I dalje smatram da se ovdje stavlja akcenat na mnoga drustvena pitanja preko izgradnje dzamija - sto nema veze sa stvarnoscu a time ni realnoscu.
Naravno da ti imas pravo zapitati se zasto toliki broj dzamija. Naravno da imas pravo negodovati ili misliti kako mislis. Mene nigdje neces cuti da na isto nemas pravo. A ponajmanje ces me cuti da branim IZ BiH. Moje misljenje o istoj bolje da ostavim po strani. No mimo istoga - ne vidim svrhu odgovornosti IZ-a tamo gdje drzava treba da bude odgovorna. A i mi smo vec odavno poceli mjesati te odgovornosti. Znam i svjesna sam da ipak vjerske zajednice igraju ulogu u drustvu ( u ovom nasem poslijeratnom itekako) - ali ja bih licno da se opirem tom utjecaju iz mnogo razloga. I to je moja poenta u obracanju tebi i tvome ocekivanju IZ-a. No sve se nadam, tj sve trazim dokaze u proslosti, da svako zasicenje donosi i ciscenje, pa ce pretjerivanje u mnogo stvari zasititi drustvo i opet ce se traziti neka druga mjera. Da li bolja ili losija ne znam.

#39 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 12:25
by sodom
MUNAFIK wrote:ja mislim da treba porusiti nekoliko dzamija i tako otkloniti tu prljastinu kojom su ovi muslimani ZAPISALI nas grad...

I sad fakat :? :? :? sta se to ima zapisavati na carsiji :? :? :? :? ako vec izgradju dzamija smatrate zapisavanjem, kako onda da je to moguce na carsiji gdje ima 50 dzamija u 700 metara :? :? :?znaci vec se dobro zna ko je t i sta je tu nesto mi to nema logike? Boze sacuvaj kako neki ljudi posmatraju svijet...
Istomišljenici su ti malo istočnije...(ako si ozbiljno mislio ovo gore).

#40 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 12:34
by detroit-mercy
zonbirile wrote:krasno,tema društvena odgovornost IZ BiH se svela i svodi na gradnju đamija.A tako nekako i dođe,pa kod susjeda imate više drugog karitativnog ,obrazovnog rada,rada sa starim,zajednicom,selom i onda se pitamo o čemu se radi,što je ovde ovako,a tamo onako.Pa odgovor smo sami dali,jer i percepcija se svodi na izgradnju đamija i ništa drugo.Đaba podastirati nešto drugo,ako ga i ima utisak je u narodu takav,a to je vrlo loše.
Ko kaze da nema obrazovnog rada, pa zar vjeronauku pored skola nisu i u vrtice uveli. :thumbup: :thumbup:

#41 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 12:34
by ISKO
statix wrote:Ja bih se slozio da je prevelik broj dzamija u Sarajevu, vise nego tramvajskih stanica. Najbitnije je da uopste ne postoji potreba za tolikim džamijama, a eto ipak se nastavljaju graditi, kao da se namecu.
Bio sam u dosta gradova izvan granica BiH i to nije slucaj. U italiji nema sanse da nadjete crkvu u svakom kvartu jednog grada.
Ti ocigledno nemas pojma o cemu govoris. Petkom su u Sarajevu sve dzamije pune, bukvalno sve. Za ramazan isto tako. Kada dodje zima, i nemoze se klanjati napolju, jako je tesko uopste naci mjesta tokom dzuma namaza, pa u velikom broju dzamija ljudi klanjaju jedan drugom na ledzima. Tako da dzamija itekako treba.

Ne zaboravi i specificnost islama gdje se naredjuje 5 vakata namaza dnevno, sa strogom preporukom u Dzamiji.

Ali ti ovo ne mozes znati jer si enterijer dzamije vidio samo na razglednici. Tebi smetaju dzamije i osjecas da se namecu prosto jer si Islamofob. I nema tu nikakve filozofije.

#42 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 12:47
by detroit-mercy
sodom wrote:
MUNAFIK wrote:ja mislim da treba porusiti nekoliko dzamija i tako otkloniti tu prljastinu kojom su ovi muslimani ZAPISALI nas grad...

I sad fakat :? :? :? sta se to ima zapisavati na carsiji :? :? :? :? ako vec izgradju dzamija smatrate zapisavanjem, kako onda da je to moguce na carsiji gdje ima 50 dzamija u 700 metara :? :? :?znaci vec se dobro zna ko je t i sta je tu nesto mi to nema logike? Boze sacuvaj kako neki ljudi posmatraju svijet...
Istomišljenici su ti malo istočnije...(ako si ozbiljno mislio ovo gore).
Jaro ne prepoznaje sarkazam........... :run: :run:

#43 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 12:57
by policy
Drustvena odgovornost Islamske zajednice mene u ovom trenutku zanima samo u kontekstu toga kako i na koji nacin IVZ prikuplja i trosi novac. Smatrama se vjernikom, ali nisam clan IVZ. Medjutim, bez obzira na to, to jeste moja IVZ. IVZ treba da postoji i radi svoj posao. Medjutim, cini mi se da ova nasa IVZ nekako previse "dunjalucari". Jako im je vazno da obezbijede "monopol" na regulisanja hadza, monopol na uplatu kurbana (kurban uplacen preko Merhameta kosta oko 160 KM. Taj se kurban kupuje i obradjuje u Australiji gdje kosta oko 100 KM. Kad se uplacuje u IVZ ovdje, taj se kurban placa 250-300 KM, iako se i taj kupuje u Australiji. Pa vi izracunajte. A reis kaze da se samo kurbani uplaceni preko IVZ "primaju"), monopol na uplatu zekjata (procitah za vrijeme Ramazana na web site-u IVZ kako je jedino ispravno i po serijatu uplatiti zekjat u onaj "fond" - odgovor na pitanje covjeku iz Tuzle - da li je u redu da svoj zekjat uplati u narodnu kuhinju u Tuzli). Hocu da kazem, kad je u pitanju drustvena odgovornost IVZ, pa i svih vjerskih zajednica u BiH, onda samo treba slijediti trag novca. Ja se zalazem za izmjenu zakona o vjerskim zajednicama u kojem se od njih mora traziti transparentnost u finansijama, da se jasno vidi kako novac dolazi i kako se trosi. Da se uvede institucija revizije, da se objavljuju godisnji izvjestaji, i sl.

Sto se tice dzamija, istina je da je preko 1000 dzamija unisteno u ratu. Sa svim dzamijama koje su se napravile do sada, nisam siguran da je vise popravljeno i sagradjeno novih dzamija, nego sto ih je unisteno u ratu. Podrzavam cilj koji je svaka VZ postavila - da se obnove poruseni objekti. Podrzavam i to da se obnove nekada poruseni objekti, koje je srusio komunisticki rezim, ili neko drugo vrijeme. Ali da se to uradi u skladu sa zakonom.

Ja bih inace volio da se svakom dzamijom, ili pored svake dzamije napravi lijep vrt, park, biblioteka, igraiste za djecu, prostor u kojem se poslije dzume namaza moze sjesti, druziti, pricati. Ja bih volio da IVZ ima poseban fond putem kojeg ce se finansirati opremanje skola naucnim laboratorijama, fond za nadarenu djecu, posebnu sluzbu za rad sa starim i iznemoglim, bolesnim, svoju elitnu osnovnu skolu, srednju skola, koja ce spremati djecu ne samo za "onaj" nego i za ovaj svijet.

U svakom slucaju, draze mi je vidjeti da se renovira ili napravi novi vjerski objekat, nego novi hipermarket, ta "bogomolja" modernog potrosackog drustva.

#44 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 12:58
by ISKO
popajic wrote:
Postao/la callmethebreeeze dana 31/10/2009 11:35
evo, probacu odgovoriti na par pitanja upucenih meni.

najvise me zanima, a ne znam hocu li taj odgovor dobiti, da li se dzamije prave, bas zato sto sto zaista trebaju ili se radi o konsolidovanju neke bosnjacke drzavice na ovo malo teritorije sa islamskim temeljom. mozda u presutnom, mozda u jasnom dogovoru sa bosnjackim partijama.
Mislim da i sam vec znas odgovor.
Drzavica je konsolidovana, bas kao i ostale dvije.Naravno, uz svesrdnu pomoc religije i politickih partija.
Mozemo o svemu nadugo i nasiroko, ali dovoljno je pogledati oko sebe da ti sve bude jasno. Na zalost !
Vas dvoica, starih Islamofoba i provokatora, ne zelite shvatiti da u nasem lijepom seheru ima najmanje 50.000 aktivnih vjernika, koji svojim prilozima ucestvuju u finansiranju i gradnji dzamija. I bez obzira na vasu muku i apele, dok god je legalno, gradicemo ih od svojih para, ako Bog da, gdje god stignemo i dok god se munara ne istakne u svakoj mahali u kojoj ima vjernika. A pogotovo cemo ih graditi tamo gdje su bile i gdje je nase pravo da ih gradimo.

A vi i dalje kukajte, placite i naricite. Pa znate da je vjera opijum za narode.

#45 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 13:07
by statix
@ISKO
Ma neka njih, meni ne smetaju, i nisam islamofob, nego ti predrasudjujes.

Sta ima lose u tome ako se zapitas, zasto moram slusati hodzu 5 puta dnevno na megafom kako uci, da ne govorim da me nekolicinu puta probudio ujutro.

#46 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 13:36
by pustopoljina
@callmethebreeze:
nakon sto si se pojasnio, meni se vise cini da padas na pricu: "da ne pravite toliko dzamija, mozda bi se mi i vratili i sve bi bilo kao prije."
"prije" je bilo manje dzamija (EDIT: iako brojku ne znam, s obzirom da sve porusene nisu ponovo sagradjene, nisam sigurna u to da ih sada ima vise), pa su ih svejedno preko 1000 porusili?
"prije" se jos manje klanjalo- pa smo svejedno za "urbane", "neopterecene vjerom" preko noci postali "balije" i "mudzahedini".
svaki kamen da vratis onako kakav je "prije" bio- opet ne bi bio dovoljno tolerantan i multikulti, jer u odnosu na "prije" fali 1189 dzamija i to "prije" je ocigledno bilo 1189 dzamija previse.
dokazati multi-kulti se ne ne radi preko dzamija. posebno kad ti to zamjeraju oni koji su ih u svoj svojoj multi-kulti namjeri rusili.
medjutim, ti si vec stvorio misljenje i ova tema nije postavljeno pitanje, nego trazenje potvrde o "alijinoj drzavi".
to sto ti zelis poruciti (i popajic) nije multikultura. i ja sam prije svega za sekularnu drzavu. ali sekularna drzava nije ona u kojoj vjera ne postoji, nego ona u kojoj je drzavna vlast razdvojena od vjere.
i u najnaprednijim drzavama imas bibliju na koju se kunes pri davanju zakletve pri imenovanju na duznost (politicku funkciju).

#47 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 13:48
by ISKO
statix wrote:@ISKO
Ma neka njih, meni ne smetaju, i nisam islamofob, nego ti predrasudjujes.

Sta ima lose u tome ako se zapitas, zasto moram slusati hodzu 5 puta dnevno na megafom kako uci, da ne govorim da me nekolicinu puta probudio ujutro.
Ne predrasudjuejm ja nikoga. Za nekoga ko ovo ne snovano kaze za mene je nista vise do Islamofob::
Ja bih se slozio da je prevelik broj dzamija u Sarajevu, vise nego tramvajskih stanica. Najbitnije je da uopste ne postoji potreba za tolikim džamijama, a eto ipak se nastavljaju graditi, kao da se namecu.
To sto tebi smeta ucenje mujezina je tvoj problem. Nije to neko "zapisavanje teritorije" ne poziv vjernicima na molitvu.

I meni smetaju mnoge stvari u ovom gradu, kao sto je naprimjer turbo-folk kafana na svakom cosku, koja ne samo da mi smeta radi preglasne muzike nego zato sto truje i klvari nasu mladost a Boga mi i kompletno drustvo. Ali me za to niko ne pita. Raja hoce kafanu, njihovo pravo.

#48 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 15:08
by MAD
Ako se ovdje kaze da je bilo poruseno 1000 dzamija u ratu, pa koliko ih je onda bilo!? Moze li mi neko navesti koliko ima dzamija u Bi H a koliko crkava?? Primjer u Travniku koji je prije rata imao priblizan broj Hrvata i Bosnjaka ima mislim omjer dzamija i crkava 10 na prema 1...zar to nije malo cudno?? Grade se i crkve, ali mislim ni priblizno kao dzamije.Dok drugi prave tvornice, muslimani samo dzamije. Pa pogledajte samo razliku izmedju sela muslimanski i katolicki, pa ce vam sve biti jasno.

#49 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 15:46
by pustopoljina
poruseno je i oko 500 katolickih crkava...ali to je off topic.

#50 Re: Drustvena odgovornost Islamske Zajednice u BiH

Posted: 31/10/2009 15:55
by callmethebreeeze
tempora wrote:
callmethebreeeze wrote:evo, probacu odgovoriti na par pitanja upucenih meni.

najvise me zanima, a ne znam hocu li taj odgovor dobiti, da li se dzamije prave, bas zato sto sto zaista trebaju ili se radi o konsolidovanju neke bosnjacke drzavice na ovo malo teritorije sa islamskim temeljom. mozda u presutnom, mozda u jasnom dogovoru sa bosnjackim partijama.

zapisavanja teritorije dzamijama. taktika, po meni, jednostavna, gdje god mozes napravis dzamiju, da svima das do znanja da je ovo bosnjacki/muslimanski grad. ako jos imas nagodnu politicku vlast, pa u gradu sarajevu sva vaznija direktorska mjesta das bosnjacima i poneko hrvatima, onda je malo teze tvrditi kako je sarajevo grad otvoren za sve i kako se mi opet zalazemo za multi-kulti, ovo-ono. (opet da ponovim, nebitno je kako to izgleda u rs-u i hz jer njih bosna ne zanima i oni to ne kriju. a ne mozemo njih kritikovati ako se slicno ponasamo kao oni danas. i da naglasim; ja znam kako je poceo rat, ali pricam o ovome kako je sad, da parafraziram edu majku)

ja sam za striktno sekularno drustvo, ali iz ima i te kako uticaj na zivot gradjana, kako vjernika tako i ostalih. iz mog ugla je to neupitno. iz je bitan politicki faktor, reisove hudbe mozemo procitati u avazu, kroz vakuf imaju vlast nad finim zemljistem i gradjevinama. po meni je sve to pokazatelj njjihove moci u drustvu. eh, tu dolazimo do odgovornosti, koju oni imaju prema ovoj drzavi. ali mozda oni iskreno misle da je odgovorno sto vise dzamija napraviti, sto je iz sasvim okej, ali ne znaci da ja ili bilo ko drugi to ne moze dovesti u pitanje.

u vezi izgradnje dzamija u rs. ahmed je to fino napisao u svom postu, a ja cu se samo nadovezati s pitanjem; sta mislite da su odmah, kad je to bilo moguce, obnovljene ferhadija i aladza. da li bi to olaksalo povratak? da li bi olaksalo povratak da se par hodza vratilo u ova mjesta sa sve javnom promocijom, busanjem u prsa "vracemo se odakle su nas protjerali"? ja ne znam jasne odgovore, znam da ima par hrabrih efendija koji zive u gradovima, da im nije lako u trebinju, i visegradu, ne tvrdim da sam u svemu u pravu. samo na glas razmisljam.
Mislim da ipak mijesas odredjenje pojmove ili stvari, mada nisam nacisto da si mi konkretno odgovorio na postavljena pitanja, a posebno ono gdje je granica vjerske zajednice u utjecaju na drustvo.
Ti dajes primjer radnih mjesta u Sarajevu, zeleci time pokazati kako je time teze tvrditi da je Sarajevo otvoreno i multi- kulturno. Valjda svi oni neovisni raporti UNDP-a postaju nistavni spram ovih argumenata, a u kojima se ipak pokazuje procenat zelje za suzivotom, te stanje u RS-u i stanje u Federaciji. O definiciji multi kulture nekom drugom prilikom, ali ocigledno je da je ona samo i iskljucivo vezana za nacionalnost -u svim diskusijama ove vrste.
Ipak i dalje ne vidim nikakvu vezu sa izgradjnjom dzamija i tvrdnjom da se time zadire u pokusaj multi kulture. Od 90 tih pa na ovamo imamo dovoljno primjera, a jedan od boljih je Dodik, kojem je svaka dzamija ocigledno previse. Stoga pricati o brojkama, u ove svrhe, zaista nema nikakvog smisla. Ovdje se malo vise radi o ubjedjenjima. I zaista, svako ko smatra dzamiju, crkvu, sinagogu, bilo kakav simbol vjerskog - kao nekakvu prijetnju, inat ili sta vec - trebao bi se prvo zapitati o pragu svoje tolerancije, suzivota i zelje za suzivotom.
Sumnjam da bi izgradnja dzamije u nekom od mjesta u RS-u olaksalo povratak. Kako za odlazak tako i za povratak ulogu igra mnogo faktora a ne jedan. Jedan od najbitnijih kocnica povratka je vlast u RS-u a ne izgradnja dzamije. Ako nadjem neke od istrazivanja na tu temu, proslijedit cu. I dalje smatram da se ovdje stavlja akcenat na mnoga drustvena pitanja preko izgradnje dzamija - sto nema veze sa stvarnoscu a time ni realnoscu.
Naravno da ti imas pravo zapitati se zasto toliki broj dzamija. Naravno da imas pravo negodovati ili misliti kako mislis. Mene nigdje neces cuti da na isto nemas pravo. A ponajmanje ces me cuti da branim IZ BiH. Moje misljenje o istoj bolje da ostavim po strani. No mimo istoga - ne vidim svrhu odgovornosti IZ-a tamo gdje drzava treba da bude odgovorna. A i mi smo vec odavno poceli mjesati te odgovornosti. Znam i svjesna sam da ipak vjerske zajednice igraju ulogu u drustvu ( u ovom nasem poslijeratnom itekako) - ali ja bih licno da se opirem tom utjecaju iz mnogo razloga. I to je moja poenta u obracanju tebi i tvome ocekivanju IZ-a. No sve se nadam, tj sve trazim dokaze u proslosti, da svako zasicenje donosi i ciscenje, pa ce pretjerivanje u mnogo stvari zasititi drustvo i opet ce se traziti neka druga mjera. Da li bolja ili losija ne znam.
vidi, vjerovatno se mi ne razumijemo zasto sto, kao sto i sama kazes, imamo razlicita ubjedjenja. ja, zaista nemam nista protiv dzamija, iako me gore lik nazva islamofobom. ali me nervira ovo igranje iz-a, kada im odgovara onda reis drzi politicke govore i iz se ponasa maltene kao partija, a kada ih se pritsne onda kazu mi ne mozemo rijesavati probleme za koje je drzava zaduzena. u svakom slucaju njihovi postupci imaju i te kako uticaja na drustvo u cjelini i moramo diskutovati o njima, ali mi je drago da to radimo na nacin kao ja i ti. meni zaista nije cilj da ispadnem najpametniji ili da ismijavam necije svetinje, samo na glas razmisljam, i spremam sam promijeniti misljenje ako neko ima bolje argumente.

primjera radi, slazem se sto posto s tobom da ima milion i sto razloga sto se ljudi ne vracaju u rs, i da nije dovoljno da se napravi dzamija, da bi se desio masovni povratak. ali sta bi se bilo da je iz, nezavisno od drzave, izgradila projekat i rekla " mi cemo raditi ono sto mi mozemo i znamo na odrzivom povratku. usmjericemo imame i pozivamo vjernike da nas prate." to bi i te kako izvrsilo pritisak na bosnjacke vlasti da to podrze, a dodikovcima bi bilo puno teze da to opstruiraju.

sto se tice dzamije i multikulture, ja i te kako mislim da treba cuti sta drugi misle, jerbo, ponavljam, sarajevo je izlog bosne i treba se voditi racuna o imidzu grada. ja sam imao priliku sjediti u drustvu stranih diplomata koji nisu islamofobi i koji godinama dolaze u bih, i te ljude je zapanjila nagla "islamizacija". istu pricu su mi pricali moji rodjaci iz tuzle. eh, sad, sta koga briga sta misle tuzlaci i diplomati, ako su vecina gradjana muslimani onda neka i grad bude muslimanski samo da se prestanemo praviti ono sto nismo.
a kadrove sam spomenuo u sirem kontekstu pretvaranja sarajeva u muslimanski grad.