To je bilo lako, nisi se ni potrudio
https://www.easa.europa.eu/document-lib ... =&year_to=
Kamov Ka-32A11BC
Slican helikopter US proizvodnje je 3x skuplji (Firehawk - cca 25 miliona US$)
Kamovi su koristeni i u bivsoj SFRJ, koriste ga NATO zemlje, skandinavci, španci, portugalci, bugari, pa juzna koreja, brazil, kanada...
Sta je specifikum?
Dupli glavni koaksijalni rotor bez repnog rotora sto mu omogucava manju osjetljivost na bocne udare vjetra, manja duzina radi cega moze da se uvlaci u kanjone, stabilnost iznad pozara, vode, litice, laka rekonfiguracija iz spasilackog u vatrogasni, pa i koristenje kao vazdusnog krana.
dolet 1000 km, itd.
kazem nece mene pitati sta ce kupovati, ali je moj stav da je ovo best-buy
https://www.rhc.aero/en/catalog/ka-32a11bc
Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
-
- Posts: 7734
- Joined: 14/06/2012 22:59
#27 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
Našao si isti EASA TCDS iz kojeg sam ja izvadio podatak koji diskvalifikuje ovaj helikopter.drug_profi wrote: ↑04/02/2022 09:24 To je bilo lako, nisi se ni potrudio
https://www.easa.europa.eu/document-lib ... =&year_to=
Kamov Ka-32A11BC
Slican helikopter US proizvodnje je 3x skuplji (Firehawk - cca 25 miliona US$)
Kamovi su koristeni i u bivsoj SFRJ, koriste ga NATO zemlje, skandinavci, španci, portugalci, bugari, pa juzna koreja, brazil, kanada...
Sta je specifikum?
Dupli glavni koaksijalni rotor bez repnog rotora sto mu omogucava manju osjetljivost na bocne udare vjetra, manja duzina radi cega moze da se uvlaci u kanjone, stabilnost iznad pozara, vode, litice, laka rekonfiguracija iz spasilackog u vatrogasni, pa i koristenje kao vazdusnog krana.
dolet 1000 km, itd.
kazem nece mene pitati sta ce kupovati, ali je moj stav da je ovo best-buy
https://www.rhc.aero/en/catalog/ka-32a11bc
To je ta ista verzija i jedina koja je prošla EASA certifikaciju.
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#28 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
Svaki ovaj model ima 13 sjedista u kabini. To mu je osnovna konfiguracija.
Ne znam zasto tu pise da je 9 sjedista i da su za osoblje. Kakvo osoblje?
Namjenjen je za gasenje pozara, transport ljudi i medevac.
To mu je osnovna funkcija.
Pogledaj buklet sa linka gore, imaju fotografije unutrasnjosti.
A evo sta americki diler navodi u svojoj ponudi:
https://www.generalequipment.info/2KA32.htm
Ni ti ni ja nećemo birati mašinu.
Ne znam zasto tu pise da je 9 sjedista i da su za osoblje. Kakvo osoblje?
Namjenjen je za gasenje pozara, transport ljudi i medevac.
To mu je osnovna funkcija.
Pogledaj buklet sa linka gore, imaju fotografije unutrasnjosti.
A evo sta americki diler navodi u svojoj ponudi:
https://www.generalequipment.info/2KA32.htm
Ali hajmo prekinuti offtopic na ovoj temi. Pobrisace sva pa smo džaba pisali.Baseline Configuration:
Airframe:
Fuselage with tail section
Engine nacelle
Two main landing gears
Two nose landing gears
Two ejectable cabin doors
One transportation cabin door
Two pilot seats
Operator seat
13 seats in transportation cabin
General Equipment
External sling load system
Fire fighting system (miscellaneous)
Emergency equipment (miscellaneous)
Medical equipment
Avionics (miscellaneous)
Navigation equipment (miscellaneous)
Emergency floatation device
Dust protection
Air intake protection
Additional fuel tanks
Skies
Instrument flying blinds
Ni ti ni ja nećemo birati mašinu.
- Truba
- Posts: 81782
- Joined: 17/03/2004 09:36
- Location: Vizantija
#29 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
stvarno ne znam koja je frka sa zrakomlatom
treba li helić?
treba
kupi
ne treba?
ne kupuj
ima li gdje posuditi?
nema
kupuj
treba li helić?
treba
kupi
ne treba?
ne kupuj
ima li gdje posuditi?
nema
kupuj
- Haris.ba
- Posts: 24878
- Joined: 08/09/2005 20:08
#30 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
Ljudi se ugradjuju u sijalice, a da se ne ugradjuju u elise....Black swan wrote: ↑04/02/2022 10:32 stvarno ne znam koja je frka sa zrakomlatom
treba li helić?
treba
kupi
ne treba?
ne kupuj
ima li gdje posuditi?
nema
kupuj
Da ima kakav malinar helikopter za prodati za trenutak bi postojala potreba za helikopterom.
Last edited by Haris.ba on 04/02/2022 10:36, edited 1 time in total.
- madner
- Posts: 56761
- Joined: 09/08/2004 16:35
#31 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
Kakav Kamov, USA ili EU.
-
- Posts: 6502
- Joined: 11/05/2014 23:47
- Truba
- Posts: 81782
- Joined: 17/03/2004 09:36
- Location: Vizantija
#33 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
ma dobroHaris.ba wrote: ↑04/02/2022 10:35Ljudi se ugradjuju u sijalice, a da se ne ugradjuju u elise....Black swan wrote: ↑04/02/2022 10:32 stvarno ne znam koja je frka sa zrakomlatom
treba li helić?
treba
kupi
ne treba?
ne kupuj
ima li gdje posuditi?
nema
kupuj
Da ima kakav malinar helikopter za prodati za trenutak bi postojala potreba za helikopterom.
ja to govorim više u kontekstu našeg forumskog natezanja
glavni grad da nema helić
- Pitar sa Kariba
- Posts: 8583
- Joined: 30/03/2011 15:00
- Location: Grad ispod Trebevića, Gdje još uvijek ima pravo dobrih priča.
#34 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
Vid'cemo hoce li Bata pametovati kad i ovi ex. njegovi kupe Airbus Delfin, a gledali su ga!
Da je pameti da se planski nabavlja. Dogovor izmedju kantona i u saradnji sa OS BiH pa probrati!
Radi odrzavanja, obuke, rez. dijelova...
Ali nece tako biti. Takmiciti ce se ciji je ljepsi!
Mozda jedino nekako napraviti javni pritisak na KS i ZDK.
Ukljuciti i ostale kantone vidjeti potrebe ako kad budu u buducnosti zeljeli opremati kantonalne MUP-ove.
Da je pameti da se planski nabavlja. Dogovor izmedju kantona i u saradnji sa OS BiH pa probrati!
Radi odrzavanja, obuke, rez. dijelova...
Ali nece tako biti. Takmiciti ce se ciji je ljepsi!
Mozda jedino nekako napraviti javni pritisak na KS i ZDK.
Ukljuciti i ostale kantone vidjeti potrebe ako kad budu u buducnosti zeljeli opremati kantonalne MUP-ove.
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 66219
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
- Vozim: Lancia na servisu
#35 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
Koji eks moji i sta je Airbus Delfin?Pitar sa Kariba wrote: ↑04/02/2022 19:33 Vid'cemo hoce li Bata pametovati kad i ovi ex. njegovi kupe Airbus Delfin, a gledali su ga!
Da je pameti da se planski nabavlja. Dogovor izmedju kantona i u saradnji sa OS BiH pa probrati!
Radi odrzavanja, obuke, rez. dijelova...
Ali nece tako biti. Takmiciti ce se ciji je ljepsi!
Mozda jedino nekako napraviti javni pritisak na KS i ZDK.
Ukljuciti i ostale kantone vidjeti potrebe ako kad budu u buducnosti zeljeli opremati kantonalne MUP-ove.
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#36 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
Beluga Airbus
- thekupus
- Posts: 6812
- Joined: 25/06/2011 22:38
#37 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
Ne, nego Eurocopter MH-65 Dolphin, kojeg proizvodi Airbus
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50441
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#38 Re: Vlada(e) Kantona Sarajevo 2018-2022
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#39 Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
Šala tačka ba
Dolphin je uglavnom rescue helikopter. Protivpožarno dejstvo mu je potpuno sporedno i 4x manje nosivosti od mog rusa. Usput je skuplji od istog rusa 50%. A jedan i drugi su iz osamdesetih godina sa raznim unapredjenjima.
Ali rekao sam da necu vise da raspravljam o tome, ali ja od ruskih helikoptera nikad ne bih bjezao. Tenkove i helikoptere su uvijek znali odlicno praviti.
- Pitar sa Kariba
- Posts: 8583
- Joined: 30/03/2011 15:00
- Location: Grad ispod Trebevića, Gdje još uvijek ima pravo dobrih priča.
#40 Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
Ma ovi iz Zen'ce!
A kolege se te uputile za ovo Delfin.
-
- Posts: 7734
- Joined: 14/06/2012 22:59
#41 Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
Objašnjenje: EASA je za tip helikoptera Kamov Ka-32A11BC, izdala takozvani Restricted TCDS, čime je njegovu upotrebu u EASA državama ograničila samo na prevoz tereta (bilo unutra, bilo izvana) i na protivpožarnu borbu.drug_profi wrote: ↑04/02/2022 09:59 Svaki ovaj model ima 13 sjedista u kabini. To mu je osnovna konfiguracija.
Ne znam zasto tu pise da je 9 sjedista i da su za osoblje. Kakvo osoblje?
Namjenjen je za gasenje pozara, transport ljudi i medevac.
To mu je osnovna funkcija.
....
Broj ljudi koji se smiju prevoziti u kabini je smanjen na max. 9, a i to mogu biti isključivo lica koja obavljaju zadatke direktno vezane za dopuštenu namjenu helikoptera (manipulatori teretom i operatori protivpožarnom opremom).
Razlog za izdavanje EASA certifikata sa ovakvim restrikcijama bi mogla biti poduža lista incidenata sa fatalnim ishodom, koju je zabilježila familija helikoptera Ka-27/Ka-29/Ka-32 (moja pretpostavka).
Nezavisno od svega navedenog, helikopter Ka-32A je prevelik i ima preveliku najveću dopuštenu masu pri poletanju (oko 11.000 kg) da bi taj tip helikoptera (ili bilo koji tip koji ima sličan MTOW, kao npr H225 Super Puma), uopće bili uzeti u razmatranje.za potrebe jedinice MUP-a.
- jasib
- Posts: 1180
- Joined: 25/08/2013 09:12
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#43 Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
Seawolf wrote: ↑05/02/2022 08:22Objašnjenje: EASA je za tip helikoptera Kamov Ka-32A11BC, izdala takozvani Restricted TCDS, čime je njegovu upotrebu u EASA državama ograničila samo na prevoz tereta (bilo unutra, bilo izvana) i na protivpožarnu borbu.drug_profi wrote: ↑04/02/2022 09:59 Svaki ovaj model ima 13 sjedista u kabini. To mu je osnovna konfiguracija.
Ne znam zasto tu pise da je 9 sjedista i da su za osoblje. Kakvo osoblje?
Namjenjen je za gasenje pozara, transport ljudi i medevac.
To mu je osnovna funkcija.
....
Broj ljudi koji se smiju prevoziti u kabini je smanjen na max. 9, a i to mogu biti isključivo lica koja obavljaju zadatke direktno vezane za dopuštenu namjenu helikoptera (manipulatori teretom i operatori protivpožarnom opremom).
Razlog za izdavanje EASA certifikata sa ovakvim restrikcijama bi mogla biti poduža lista incidenata sa fatalnim ishodom, koju je zabilježila familija helikoptera Ka-27/Ka-29/Ka-32 (moja pretpostavka).
Nezavisno od svega navedenog, helikopter Ka-32A je prevelik i ima preveliku najveću dopuštenu masu pri poletanju (oko 11.000 kg) da bi taj tip helikoptera (ili bilo koji tip koji ima sličan MTOW, kao npr H225 Super Puma), uopće bili uzeti u razmatranje.za potrebe jedinice MUP-a.
Ovo što pišeš ima smisla.
Ono što bi trebao imati utility helikopter jesu osobine kod Ka32. Nadam se da će odabrati letjelicu koja je stabilna na vjetru i u oluji, iznad pozara i da joj je kapacitet za gasenje požara značajan. Mislim da će požari i spasavanja kod nas biti najčešća primjena. Kao i transport ljudi (policija, vatrogasci, ljekari) gdje bi broj sjedista trebao biti jako bitan.
Firehawk je sličan ali je izvan predviđenog budzeta. Nisam upućen u ove ostale modele pa neću trčati da kažem da nema ništa slično ili odgovarajuće.
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50441
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
-
- Posts: 7734
- Joined: 14/06/2012 22:59
#45 Re: Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
Hvala @Bloo ....
Kako vam se dopada Leonardo AW169:
Kako vam se dopada Leonardo AW169:
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50441
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
-
- Posts: 7734
- Joined: 14/06/2012 22:59
#48 Re: Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
Za ljubitelje Bell helikoptera, evo najnovije izvedenice serije Bell 212/412, u vidu varijante Subaru Bell 412EPX:
- tramvajtrojka
- Posts: 10797
- Joined: 27/04/2021 22:52
#49 Re: Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
najbolja kupovina za policiju i vojska umjesto huey 2 je trebala uzeti njih jer jedan motor dodatno nije mala stvar posebno za sar i gasenje pozara a sto se tice aw preskup je za policijsje potrebe iako ga dosta policija u EU koristi zbog kupovine preko grantova meni je aw pojam za vip helikopter
a sto se tice za Zenicu i delphina najveca moguca glupost dovukli slovenci trideset godina staru ragu pokusavaju je uvaliti sda levatinama a npr nedavno je završena u potpunosti proizvodnja tog tipa helikoptera posljednji je isporucen policiji spanije
-
- Posts: 7734
- Joined: 14/06/2012 22:59
#50 Re: Helikopteri - civilno i vojno zrakoplovstvo BiH
Leonardo AW169 je najmanje 15% jeftiniji od Bell 412EPi.tramvajtrojka wrote: ↑09/02/2022 12:57 najbolja kupovina za policiju i vojska umjesto huey 2 je trebala uzeti njih jer jedan motor dodatno nije mala stvar posebno za sar i gasenje pozara a sto se tice aw preskup je za policijsje potrebe iako ga dosta policija u EU koristi zbog kupovine preko grantova meni je aw pojam za vip helikopter
a sto se tice za Zenicu i delphina najveca moguca glupost dovukli slovenci trideset godina staru ragu pokusavaju je uvaliti sda levatinama a npr nedavno je završena u potpunosti proizvodnja tog tipa helikoptera posljednji je isporucen policiji spanije
Doduše, kao takav ima i tri sjedišta za putnike manje (10 u odnosu na 13 kod Bell 412EPi).
Ali je jeftiniji i za održavanje i troši manje goriva od Bell 412EPi.
Veliko je pitanje samo da li bi se opciono mogao naručiti sa stajnim trapom sa skijama, umjesto standardnog stajnog trapa sa točkovima koji se uvlače.