Spit_fire wrote: ↑05/10/2022 17:28
Pandakonda wrote: ↑05/10/2022 16:35
Schmidt je dao sasvim realan intervju prije par mjeseci gdje je rekao da njegove nadleznosti pocinju i zavrsavaju unutar samog dejtonskog okvira. To znaci da on ne moze nikome servirati građansku državu ili neka druga pravila koja su van dejtonskih ogranicenja. I tad je lijepo (doduse indirektno) rekao da su građani ti koji moraju željeti građansku drzavu da bi onda ona postala realnost tako sto ce sva 3 naroda odabrati taj put.
I dotakao se također i tada tih evropskih presuda gdje je ponovio da on ne moze nametnuti komplet izmjene ustava bih nego da to moraju uraditi politicari a on moze samo biti medijator. Rekao je situaciju kakva jeste, da se ne lazemo Schmidt je vise uradio za ovaj period nego sto je Inzko tokom citavog mandata. Ja ne znam sta ljudi zele, da on naliv perom obrise HDZ i SNSD ljudima iz glave ? Vec se jednom tako dala prilika u Lagumdzijino vrijeme i nije dobro zavrsilo. Evo i danas su imenovali sudije u ustavni sud fbih cak i prije roka jer im je rekao da do petka to moraju uraditi.
Schmidt mi se cini kao neko ko prati ono sto obeca i kaze (kao sto im je dao rok za dogovor IZ ili namece svoj) i mislim da mozemo ocekivati odblokiranje federacije. Samo ljudi moraju shvatiti da odblokiranje fbih nije jednako "ukidanju" hdz-a. Ne moze Schmidt biti neki kadija koji ce sortirati "lose" i "dobre" stranke, moze samo uzeti alate blokade bilo kojoj stranci sto je sada i urađeno. Drugo je to sto su ljudi imali ocekivanja da ce Schmidt stupanjem na funkciju razapet covica nasred sirokog brijega i proglasit građansku...
- Uveden je rok kada se mora formirati vlada
- Imenovanje sudija vise nece moci biti blokirano
- Nema vise proizvoljnog VNI ako imas dvije trecine u domu i mnoge druge stvari.
Ovdje samo zamjeram sto nije uveo neki sistem koji ce kaznjavati delegate koji se ne pojave na sjednici jer je po meni to veci problem nego VNI. Svakako se on slabo koristio. Hajmo sacekat da vidimo efekte ovoga pa da onda sudimo.
Mi smo stvarno narod za posmatranje, hocemo promjene a odbili smo prudski proces, butmirski proces, aprilski paket itd. Pa sta onda hocemo ? Ne mozemo udarati MZ po ruci svaki put kad je pruzi, kompromisi se moraju praviti i nece svako dobiti apsolutno sta zeli.
Sve si ti to lijepo objasnio...a haj nam sad objasni zasto se citav OHR napeo iz petnih zila da udovolji HDZu a druge probleme ni ne vidi tj ne zamimaju ga?
Ustvari objasni mi zbog cega bi udovoljavao HdZu? Hrvati ionako imaju vlasti vise nego sto je zdravom razumu pojmljivo, zbog cega da im se da jos vise?
Znaci odluke i borba za nesto sto nema veze ni sa kakvom logikom...Umjesto da se bavimo ujedinjavanjem zemlje on se bavi kako da izadje u susret saci separatista i lopova..
Za pocetak definisi sta znaci udovoljiti HDZ-u ? HDZ je imao sirok spektar zahtjeva kao i stranke koje su nasuprot HNS-a i svima je pomalo ugođeno. Evo samo jedan primjer, HDZ je dobio povecanje granice na 11 zastupnika da se predlaze predsjednistvo federacije, međutim nema odlaganja nego sa partnerima ima da to dogovorite u roku od 2 mjeseca inace se prag spusta gdje te mogu docekati probosanske stranke sa svojim hrvatima. Također imaj na umu da povecanjem ukupnog broja zastupnika dolazis u situaciju da mozda stranke poput hdz 90ke i HRS mogu dobiti par hrvata u tom domu i onda ako ovi u 2 mjeseca ne dogovore sve, probih stranke mogu sa njima nagurati 7 potrebnih delegata. Također nema vise blokiranja imenovanja sudija.
Hrvati imaju preko 100% pozicija u raznim izvrsnim funkcijama i javnim firmama u odnosu na broj stanovnika, ali to nisu zastupnicka tijela. Ovaj se zakon tice biranja vlasti a ne participacije u istoj. To naravno jeste puno, ali jbg to se treba zahvaliti SDA sto popusta raznim zahtjevima da bi onda njih HDZ cuvala na drugim frontovima. Cist primjer ti je kada je SDA pogurala biranje HDZ delegata u DN samo da bi zauzvrat HDZov ministar zdravstva federacije cuvao Sebijinu poziciju.
I kao sto sam vec rekao, Schmidt ne moze uraditi nesto sto građani zemlje ni sami ne zele. Pogledaj samo rezultate izbora, najvise glasova su uzele nacionalne stranke, pa onda njihovi privjesci poput DF-a itd, onda konzervativne stranke, pa tek onda negdje nazad građanske stranke. Ne moze Schmidt izmisliti ono sto samo od sebe ne postoji. Sigurno moze vise uraditi povodom korupcije ali onda se postavlja pitanje ko ce reformisati pravosuđe ako cemo imati jednog baju koji ce po svom nahođenju eliminisati politicare ? Sve se svodi na to da promjena dolazi od nas. A kad se promjena desi to ce reci rezultati na izborima.