Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
...bivši predsjednik HSP-a Zvonko Jurišić koji se pita kako je neko majoriziran, a u stanju je blokirati federalne institucije.
...ako vi kažete da ste konstitutivan narod, i niti jednom riječju bilo kome ne predočite da imate problema u RS-u, nego samo u FBiH, onda je to licemjerstvo za mene. Ako govorimo o konstitutivnosti, onda moramo govoriti o konstitutivnosti na prostoru cijele BiH ili da govorimo o konstitutivnosti na području FBiH. Tamo smo 'konstitutivni'. I tamo nam ne smeta da su nam u Vladi tri ministra Hrvata po nalogu Dodika, tamo nam ne smeta da su u Vijeću naroda u Klubu Hrvata Dodikovi Hrvati.
Black swan wrote: ↑26/01/2022 15:39
pa to sad uspijeva blokirati
ali ko zna nakon 2022 hoce li se moci blokirati
jer postoji plan za intaliranjem podobnih hrvata šeranića ili sejdi...
postoje strategijski planovi kako se to radi na internetu
samo se zarovit treba
To znaci da HR narod nije majoriziran. Ne postoji ugrozba nikakva. To su samo spinovi HDZ-ovskih uhljeba i Čovića. Koji žele produženje agonije novim IZ. Gdje će i u budućnosti HDZ vršiti blokade i opstrukcije. E pa ne može.
P.S. Kad vidim ko je autor, manipulacija u tekstu na max.
Citiraj tekst pa boldaj ono što je manipulacija.....slobodna smo zemlja neće te nitko u zatvor.....
A ne izgovoriš nešto eto samo da budeš na suprotnoj strani....
Mislim da ste vi Hrvati nazalost na suprostnoj strani, Bosne i Hercegovine.
8. Nadležnosti Doma naroda
razmatra sve zakone koje usvoji Predstavnički dom, a koji se odnose na vitalni nacionalni interes. Dom naroda ima pravo veta za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa u skladu sa stavom 10. ovog člana;
usvaja ustavne amandmane;
učestvuje u izboru predsjednika i potpredsjednika Bosne i Hercegovine, u skladu s ovim ustavom.
9. Zakonodavne procedure
Vijeće ministara BiH i članovi oba doma Parlamentarne skupštine BiH mogu predlagati zakone. Prijedlozi zakona podnose se Predstavničkom domu.
Glasanja su javna i unose se u zapisnik, osim ako nije drugačije utvrđeno Ustavom BiH i poslovnikom o radu.
Većina svih članova izabranih u Predstavnički dom čini kvorum.
Sve odluke u Predstavničkom domu donose se većinom glasova onih koji su prisutni i glasaju.
U Predstavničkom domu članovi će ulagati najveće napore kako bi većina uključivala najmanje jednu trećinu glasova članova s teritorije svakog entiteta. Ako većina ne uključuje jednu trećinu glasova članova s teritorije svakog entiteta, predsjednik Doma i njegovi zamjenici će, radeći kao komisija, nastojati da, u roku od tri dana od dana glasanja, postignu saglasnost. Ako ta nastojanja ne uspiju, odluke će biti donesene većinom onih koji su prisutni i glasaju, pod uslovom da glasovi protiv ne uključuju dvije trećine, ili više, članova izabranih iz svakog entiteta.
Svaki klub u Domu naroda odluke donosi prostom većinom.
Nakon usvajanja u Predstavničkom domu, zakoni se upućuju Domu naroda. Svaki klub konstitutivnog naroda ima pravo, u roku 15 dana od dana prijema zakona, ako smatra da je tim zakonom povrijeđen vitalni nacionalni interes, pokrenuti proceduru za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa, tako što će se pozvati na pravo veta za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa. Ako u propisanom roku ne bude pokrenuta procedura zaštite vitalnog nacionalnog interesa, zakon izglasan u Predstavničkom domu je usvojen.
Osim ako se i dok se uloženi veto ne ospori, odgovarajući klub u Domu naroda radit će na amandmanima zakona za koje se utvrdi da su štetni po vitalni nacionalni interes, tako da se oni više ne smatraju štetnim.
Ako odgovarajući klub u Domu naroda izmijeni neki zakon, taj zakon mora se ponovo proslijediti Predstavničkom domu na potvrđivanje u roku od 30 dana od dana ulaganja veta.
Parlamentarna skupština BiH objavljuje potpuni zapisnik svojih rasprava, te će, osim u izuzetnim okolnostima i u skladu sa svojim poslovnikom, svoje rasprave obavljati javno.
Zakonski akti stupaju na snagu nakon objavljivanja u ”Službenom glasniku BiH”.
10. Pravo veta za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa
Konstitutivni narodi Bosne i Hercegovine imaju neotuđivo pravo zaštite vitalnog nacionalnog interesa.
Vitalni nacionalni interes štiti se putem prava veta za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa.
Vitalni nacionalni interes štiti se i na državnom nivou.
Na pravo veta za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa može se pozvati u Domu naroda u pogledu:
prava sva tri konstitutivna naroda da budu zastupljeni u zakonodavnim, izvršnim i sudskim organima, te da imaju jednaka prava učešća u procesima donošenja odluka;
identiteta konstitutivnog naroda; iii. teritorijalne organizacije; iv. organiziranja javnih organa vlasti;
obrazovanja;
upotrebe jezika i pisma; vii. nacionalnih simbola i zastava;
viii. duhovnog naslijeđa, posebno njegovanja i potvrđivanja vjerskog i kulturnog identiteta i tradicija; ix. očuvanja integriteta Bosne i Hercegovine;
x. sistema javnog informiranja; xi. amandmana na Ustav BiH;
xii. svakog pitanja koje 2/3 jednog kluba u Domu naroda proglasi pitanjem od vitalnog nacionalnog interesa.
Razmatranje korištenja prava veta s ciljem zaštite vitalnog nacionalnog interesa
Zahtjev za pozivanje na pravo veta za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa upućuje Domu naroda radi stavljanja na dnevni red većina delegata iz jednog od klubova konstitutivnih naroda, za slučajeve iz stava 10.d. od i. do xi. i 2/3 delegata iz reda jednog konstitutivnog naroda za slučajeve iz stava 10.d. xii. Klub konstitutivnog naroda koji se poziva na pravo veta za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa dužan je u roku od tri dana od dana upućivanja zahtjeva iz prethodnog stava dostaviti u pisanoj formi obrazloženje razloga pozivanja na pravo veta.
Ako većina delegata jednog od klubova ostalih konstitutivnih naroda smatra da je neosnovano upućeno pozivanje na veto za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa, mogu uputiti žalbu Ustavnom sudu BiH u roku od 10 dana od dana dostavljanja pisanog obrazloženja.
Ustavni sud BiH može odlučiti, u skladu s državnim zakonom i Ustavom BiH, da li je pozivanje na veto dopušteno (proceduralna ocjena) i da li je interes imao kvalifikaciju vitalnog nacionalnog interesa i da li je njime povrijeđen vitalni nacionalni interes (ocjena merituma).
Ustavni sud BiH dužan je donijeti odluku i dostaviti je Parlamentarnoj skupštini BiH u roku od 15 dana od dana prijema žalbe.
Ako Ustavni sud BiH odluči da odredbe usvojenog zakona nisu štetne po vitalni nacionalni interes, zakon je usvojen danom objavljivanja odluke Ustavnog suda BiH i stupa na snagu po objavljivanju.
Ako Ustavni sud BiH utvrdi da je zakon štetan po vitalni nacionalni interes, Predstavnički dom dužan je izmijeniti zakon, kako ne bi bio štetan po vitalni nacionalni interes, a u skladu s odlukom Ustavnog suda BiH.
11. Raspuštanje Parlamentarne skupštine BiH
Parlamentarna skupština BiH može samu sebe raspustiti u skladu s poslovnikom o radu.
Parlamentarna skupština BiH raspušta se u slučaju kada Predstavnički dom ne uspije izabrati predsjednika Vijeća ministara / premijera ni nakon trećeg kruga glasanja.
Ovim odredbama zamjenjuju se odredbe člana IV. Ustava BiH, osim stava 1. tačke 2. „Predstavnički dom“ u kojem se broj “42“ zamjenjuje brojem „87“, a ostali tekst u stavu 1. ostaje nepromijenjen.
Haris.ba wrote: ↑26/01/2022 17:15
xii. svakog pitanja koje 2/3 jednog kluba u Domu naroda proglasi pitanjem od vitalnog nacionalnog interesa.
Bas tako. Ovi koji su za takozvani treci imaju taman 2/3 hrvatskog glasackog tijela s tim da bi izbornim zakonom da obezbjede da u Domu naroda imaju 1/1.
U prevodu i Aprilski je bio za qurac bar po ovom pitanju.
Bas tako. Ovi koji su za takozvani treci imaju taman 2/3 hrvatskog glasackog tijela s tim da bi izbornim zakonom da obezbjede da u Domu naroda imaju 1/1.
U prevodu i Aprilski je bio za qurac bar po ovom pitanju.
Kako to? 87 clanova bi imao predstavnicki dom, znaci jos 40ak novih politicara na budzetu, plus jos pratecih sluzbenika da isprate dodatne zastupnike.
A sustinski mozes komotno ukinuti predstavnicki dom i ustediti milione jer su ti ljudi bespotrebni. Fakticki, isto mozes i sa danasnjih 42 u predstavnickom.
DonieBrasco wrote: ↑26/01/2022 17:44
I opet ista prica, .. vrsi se pritisak na Bakira, Niksica, Komsica.
Kako se vrsi pritisak na Niksica i Komsica kada su rekli da nece ni doci?
ljudi odavno odjebali ove sastanke.
Ovdje samo veleizdajnik Bakir može nešto pregovarati, pošto on jedini trči da bude dio tog cirkusa, da se nešto pita...pošto je levat utripovao da je nekakav predstavnik bošnjaka ili koga vec