Novi Izborni zakon BiH
- Truba
- Posts: 81655
- Joined: 17/03/2004 09:36
- Location: Vizantija
#1351 Re: Novi Izborni zakon BiH
Mozda nista od iz
Ali to ne mijenja cinjencu da je skoro pa druga drzava na vracama 500 metara zracne linije od klix redakcije gdje je kliks forumas manji od makova zrna kad ide na trebevic il bjelasnicu
Al eto raduj se sjebali ste 111 km udaljene zepce i jos neke enklave
Ali to ne mijenja cinjencu da je skoro pa druga drzava na vracama 500 metara zracne linije od klix redakcije gdje je kliks forumas manji od makova zrna kad ide na trebevic il bjelasnicu
Al eto raduj se sjebali ste 111 km udaljene zepce i jos neke enklave
-
- Posts: 6956
- Joined: 27/11/2018 13:02
#1352 Re: Novi Izborni zakon BiH
E to "skoro" je možda malo po tvome ali isto kao da kažeš skoro da sam je*b'o, malo falilo, 5 cm bio udaljen da umočim al' nisam. Golema razlika. Ta kako ti zoveš, "haman pa druga država" nije problem sve dok se pridržavaju pravila igre napisanih u Dejtonu, kada i ako to prestane onda će ta zračna linija vjeruj biti mnogo veća. Do tada nastavljamo kako velite sa "majorizacijom". Jbg. rahat patnja opet najbolja opcija.Black swan wrote: ↑20/06/2021 10:42 Mozda nista od iz
Ali to ne mijenja cinjencu da je skoro pa druga drzava na vracama 500 metara zracne linije od klix redakcije gdje je kliks forumas manji od makova zrna kad ide na trebevic il bjelasnicu
Al eto raduj se sjebali ste 111 km udaljene zepce i jos neke enklave
Last edited by Milenkov buraz on 20/06/2021 10:57, edited 1 time in total.
- SaraFina
- Posts: 20421
- Joined: 28/04/2014 20:32
- Location: Antananarivu
#1353 Re: Novi Izborni zakon BiH
I tebi je ta „ druga drzava“ na istom mjestu. I kako je aminovao rahmetli Alija, tako je i pokojni Tudjman. Skupa s njim u talu.
A popustajući da udaljeno 111 km Zepče bude u takozvanoj HB, trebali smo dozvoliti još jednu RS?
A popustajući da udaljeno 111 km Zepče bude u takozvanoj HB, trebali smo dozvoliti još jednu RS?
- Login77777
- Posts: 8646
- Joined: 18/05/2021 09:11
#1354 Re: Novi Izborni zakon BiH
Labudane sta su to sad Bosnjaci krivi?
-
- Posts: 6956
- Joined: 27/11/2018 13:02
#1355 Re: Novi Izborni zakon BiH
Krivi što su živi, zamisli da nema Bošnjaka, kakav bi to raj bio, jučer bi se Srbi i Hrvati dogovorili, milina. Oni koji su trebali nestati u tišini i bez puno buke, kako je najavljivano, jebu stvar.
-
- Posts: 13948
- Joined: 11/02/2014 18:55
- Location: Taboo(t) teme i brisani postovi
#1356 Re: Novi Izborni zakon BiH
Milenkov buraz wrote: ↑20/06/2021 11:09Krivi što su živi, zamisli da nema Bošnjaka, kakav bi to raj bio, jučer bi se Srbi i Hrvati dogovorili, milina. Oni koji su trebali nestati u tišini i bez puno buke, kako je najavljivano, jebu stvar.
Mojnete gatibo toliko čatikme.
Evo mokar sam do pupka od suza zbog pregoleme patetike povodom novog IZ.
Last edited by Novak20 on 20/06/2021 11:15, edited 1 time in total.
- Hajvan
- Posts: 9637
- Joined: 25/10/2008 13:21
- Location: SaraJovo
#1357 Re: Novi Izborni zakon BiH
Postoje
-
- Posts: 6956
- Joined: 27/11/2018 13:02
#1358 Re: Novi Izborni zakon BiH
Haj priznaj zar nije tako. Otiđi na vaše forume i pogledaj veličanje Ratka Mladića i prizivanje novih Srebrenica. Do duše ne možeš reći da je to cijeli hrvatski narod ali oni okupljeni oko HDZ-a i tih tzv. stožernih stranaka tako misle. Zamisli grob te je*o da ste sami vi Srbi i Hrvati, kakva bi to idila bila, a, šta kažeš, nemoj se ustručavati labude.Novak20 wrote: ↑20/06/2021 11:15Milenkov buraz wrote: ↑20/06/2021 11:09Krivi što su živi, zamisli da nema Bošnjaka, kakav bi to raj bio, jučer bi se Srbi i Hrvati dogovorili, milina. Oni koji su trebali nestati u tišini i bez puno buke, kako je najavljivano, jebu stvar.
Mojnete gatibo toliko čatikme.
Evo mokar sam do pupka od suza zbog pregoleme patetike povodom novog IZ.
- Point.
- Posts: 27751
- Joined: 28/10/2008 00:24
- Location: Castra
#1359 Re: Novi Izborni zakon BiH
Novi IZ treba biti dogovor svih stranaka a ne ucjena jedne stranke da druga prihvati. Ucjenjivačka politika ne pije vode. I tu je sva mudrost.
Čović misli da će uz pomoć RH uspjeti u svojoj nakani da doživotno obezbijedi prvenstveno sebe pa onda HDZ ali očito mu ne polazi za rukom. Što prije to skonta to bolje. Jer vrijeme ne radi za njega.
Čović misli da će uz pomoć RH uspjeti u svojoj nakani da doživotno obezbijedi prvenstveno sebe pa onda HDZ ali očito mu ne polazi za rukom. Što prije to skonta to bolje. Jer vrijeme ne radi za njega.
- SaraFina
- Posts: 20421
- Joined: 28/04/2014 20:32
- Location: Antananarivu
#1360 Re: Novi Izborni zakon BiH
HDZ je mislio sa SNSD da blokira 2022 a mozda i prije. Pa Dodik kaze:
Predsjedavajući Predsjedništva BiH, Milorad Dodik, kazao je danas u Laktašima da SNSD neće podržati bilo kakve reforme Izbornog zakona BiH".
Smatra da je izbor članova Predsjedništva BiH u Federaciji BiH važno pitanje, ali naglašava da Republika Srpska nema nikakve veze sa tim, te da se isključivo Bošnjaci i Hrvati trebaju dogovoriti kako će da riješe to pitanje.
Poručuje da nije siguran da će se u Federaciji BiH dogovoriti oko izmjena Izbornog zakona, bez obzira na "uplitanje stranaca".
- Kako god, RS nikad u vezi s tim neće pristati da ide u simboličke promjene vezane za neka tehnička pitanja. Ako nema cjelovite reforme izbornog zakonodavstva, onda ne vidim razloga da nekim popravkama ugrozimo čitav sistem, zaključio je on.
-
- Posts: 6956
- Joined: 27/11/2018 13:02
#1361 Re: Novi Izborni zakon BiH
U tome je poenta cijele priče, reforma IZ da ali uz sve parlamentarne stranke a ne samo SDA i HDZ. Na kraju ne žive u F.BiH samo konstitutivni narodi već i ostali.Point. wrote: ↑20/06/2021 11:25 Novi IZ treba biti dogovor svih stranaka a ne ucjena jedne stranke da druga prihvati. Ucjenjivačka politika ne pije vode. I tu je sva mudrost.
Čović misli da će uz pomoć RH uspjeti u svojoj nakani da doživotno obezbijedi prvenstveno sebe pa onda HDZ ali očito mu ne polazi za rukom. Što prije to skonta to bolje. Jer vrijeme ne radi za njega.
-
- Posts: 10240
- Joined: 23/09/2012 17:22
#1362 Re: Novi Izborni zakon BiH
Black swan wrote: ↑20/06/2021 10:42 Mozda nista od iz
Ali to ne mijenja cinjencu da je skoro pa druga drzava na vracama 500 metara zracne linije od klix redakcije gdje je kliks forumas manji od makova zrna kad ide na trebevic il bjelasnicu
Al eto raduj se sjebali ste 111 km udaljene zepce i jos neke enklave
- mO k3
- Posts: 34082
- Joined: 23/09/2009 14:16
- Location: https://youtu.be/xk7QKTXQGbg
#1363 Re: Novi Izborni zakon BiH
Black swan wrote: ↑20/06/2021 10:42 Mozda nista od iz
Ali to ne mijenja cinjencu da je skoro pa druga drzava na vracama 500 metara zracne linije od klix redakcije gdje je kliks forumas manji od makova zrna kad ide na trebevic il bjelasnicu
Al eto raduj se sjebali ste 111 km udaljene zepce i jos neke enklave
Svaki dan pucas sebi vise puta u koljeno, merak te citati
-
- Posts: 5241
- Joined: 21/12/2020 03:28
#1364 Re: Novi Izborni zakon BiH
Aleksandar Knežević: Budućnost Bosne i Hercegovine je građanska država!
20 Juna, 2021
Aleksandar Knežević:
Svaka država, pa tako i Bosna i Hercegovina ima budućnost samo kao građanska država, po konceptu koji treba postepeno uvoditi, a pri tome ne isključujući bilo koje identitete.
Vladavina etno-vjerskih političara koji se smatraju predstavnicima naroda je očigledno leglo kriminala i korupcije koje neće prestati dok postoji prevara zvana tri konstitutivna naroda. Da li Bosna i Hercegovina može biti uređena kao građanska država, što je koncept po kojem građanin svoja prava crpi i uživa kao pojedinac, a ne kao pripadnik neke (etničke, vjerske, rasne itd.) skupine, kolektiva? S druge strane, svaka država pa tako i Bosna i Hercegovina ima budućnost samo kao građanska država, po konceptu koji treba postepeno uvoditi, a pri tome ne isključujući bilo koje identitete i osjećaje pa tako ni bošnjaštva, hrvatstva i srpstva koje građani imaju. Jer to je jedini način da svako ima pravo na budućnost i na dostojanstven život bez potrebe da prodaje svoje demokratsko pravo glasa da bi sačuvao radno mjesto i osigurao osnovne potrebe za sebe i svoju porodicu.
Političari Republike Hrvatske su glasni u stavu da se ne smije dozvoliti da Bosna i Hercegovina postane građanska država. Podržavaju državu tri konstitutivna naroda, kako je to pogrešno prevedeno sa originalne verzije Ustava BiH na engleskom jeziku. Političari iz Srbije su zadovoljni, jer ima entitet gdje postoje mehanizmi daljeg jačanja etničke majorizacije i diskriminacije svih koji nisu za ideju širenja Srbije koje je njihov cilj i na kojem rade u kontinuitetu.
BOSANAC IMA PRAVO NA GRAĐANSKO PRAVO
Tvrdnja da Bosna i Hercegovina treba da bude građanska država ne sprečava građane da se osjećaju kao Bošnjaci, Hrvati, Srbi, kao i pripadnici drugih etničkih zajednica (Romi, Jevreji), nacionalnih manjina…
Čovjek osjeća potrebu pripadnosti nečemu ili nekome. On može da osjeća pripadnost određenoj teritoriji i/ili određenoj etničkoj grupi. Čovjek se može osjećati kao Bosanac (pripadnik državi Bosni i Hercegovini) ili kao pripadnik grupe građana koji nastanjuju određeno područje države. Pored toga što je Bosanac, građanin može osjećati pripadnost etnokulturnim i etnoreligijskim grupama Bošnjaka, Hrvata i Srba, te muslimana, katolika, pravoslavnih, evangelista, Jehovinih svjedoka i drugih. Građanin osjeća i pripadnost geografsko-kulturnim regijama, kao što su to Hercegovina, Krajina, Posavina i druge bosanske regije. Osjeća pripadnost svojoj profesiji.
Građani treba da imaju puno pravo u vlastitom izboru i iskazivanju svog identiteta (državnog, geografskog, religijskog, etničkog). Niko nema pravo prigovora na stav građanina oko njegovog identiteta.
KLJUČNO PITANJE JE PRAVO POJEDINCA NA SLOBODU IZBORA
U staroj Grčkoj u Atini, kolijevci demokratije, svi punoljetni slobodni muškarci (robovi su bili isključeni) stariji od 30 godina čiji su roditelji rođeni u Atini, učestvovali su u donošenju odluka. Stoga su gradili velike amfiteatre kako bi svako čuo prijedloge i mogao da iskaže svoj stav.
Današnja svjetska demokratija je predstavnička demokratija. Ljudi biraju svoje predstavnike koji će upravljati državom u njihovo ime. U Bosni i Hercegovini, suprotno važećem ustavu, država funkcioniše kao zbir etničkih grupa, umjesto zbir pojedinih administrativno-teritorijalnih jedinica države. Na primjer, mladi Draško Stanivuković, gradonačelnik Banje Luke, uvijek se poziva na svoj narod, a ne na građane svog grada koji su ga izabrali.
Prema Međunarodnom institutu za bliskoistočne i balkanske studije sa sjedištem u Ljubljani, princip legitimnog predstavljanja naroda izveden je iz evropske pravne tradicije, prema kojoj se pod narodom podrazumijeva demos (građani), odnosno skup svih stanovnika unutar određene države, tako da se pod legitimnim predstavljanjem naroda (građana) podrazumijevaju izabrani predstavnici naroda (građana) čiji broj je srazmjeran ukupnom broju stanovnika date teritorijalne jedinice, bez obzira na njihov etnički identitet. Unutar evropske pravne tradicije ne postoje nikakvi apriorni legitimni predstavnici etničkih zajednica, a u multietničkim društvima postoji praksa uvođenja dvodomnog sistema parlamenata kao korektivnog elementa koji treba da osigura ravnopravnost u predstavljanju etničkih zajednica, te se stoga u gornjem domu obično uvodi etnički paritet.
To bi bio princip legitimnog predstavljanja naroda (jasno je da je riječ naroda data u jednini). Ne postoje nikakve stranke ili predsjednici stranaka koji su legitimni predstavnici etničkih grupa. Građane predstavljaju njihovi izabrani predstavnici sa pojedinih teritorija države. A radi sprečavanja majorizacije i etničke diskriminacije uvedeni su dvodomni parlamenti, gdje su gornji domovi (domovi lordova u Velikoj Britaniji) uspostavljeni na bazi etničkog pariteta. Znači, predstavljanje je teritorijalno, ali postoje mehanizmi sprečavanja etničke diskriminacije i majorizacije. Političke stranke su bitne samo pred izbore; poslije izbora postoje samo izabrani predstavnici administrativno-teritorijalnih jedinica države.
Dejtonski ustav je zamišljen kao građanski ustav (državom upravljaju predstavnici entiteta i kantona), a samo je kod izbora članova Predsjedništva BiH uveden etnički paritet. A naša praksa je da je država zajednica etničkih političkih stranaka, a ne teritorijalnih jedinica. Nikada još nismo čuli stav nekog kantona, na primjer, nego samo stav rukovodioca političke stranke.
ŠVAJCARSKI MODEL
Švajcarska je država više kulturnih, jezičkih i religijskih grupa. Takve pluralne države se često suočavaju sa pitanjem odnosa građanstva i etnokulturnih zajednica koji se determiniše kao faktor (ne)stabilnosti cjelokupnog državnog sistema. Švajcarska se ističe kao uspješan primjer ustavnog sistema koji je ostvario političku integraciju i stabilnost, a naročito neophodno jedinstvo u različitosti. Elementi i vrijednosti kao što su: koncept nacije, teritorijalni federalizam, ekonomija, dvojni identitet, neutralnost i zatvorenost, tolerancija, neposredna demokratija, stabilnost stranačkog sistema, a naročito federalizam, čine osnovu optimalnog balansa građanskih i etnokulturnih interesa u Švajcarskoj. Osnov današnjeg ustavnopravnog uređenja Švajcarske čine upravo apstraktni građani kao jednakopravni članovi političke zajednice uporedo sa priznatim jezičkim, odnosno etnokulturnim kolektivitetima.
Uspjeh federalne države Švajcarske, sastavljene od kantona, u tome je što građani Švajcarske imaju razvijen osjećaj pripadnosti naciji, tj. državi bez obzira na jezičke, vjerske, etničke i druge različitosti. U Švajcarskoj je država jednako nacija. To je jedan politički, građanski, republikanski pojam nacije, koji ima veze sa francuskim i američkim iskustvom. Federalno uređenje u Švajcarskoj funkcioniše tako što kantoni nisu organizovani po etničkom principu, a kulturne i etničke zajednice u političkom i državnom smislu opredijeljene su da budu dio jedne heterogene švajcarske nacije, a ne da budu privjesci susjednih država.
Cilj švajcarske jezičke politike je prvenstveno zaštititi položaj i prava svakog pojedinog nacionalnog jezika kako bi se time pomoglo i očuvanje etničkog identiteta.
ETNIČKE KATEGORIJE
Svi građani, bez obzira na etničko opredjeljenje, treba da budu predstavljeni u hijerarhiji vlasti, tj. ne samo Bošnjaci, Hrvati i Srbi. Činjenica da je prema popisu stanovništva iz 2013. bilo pripadnika ove tri vjerske/etničke grupe nešto preko 95% ne znači da Ostali treba da izgube aktivno i pasivno izborno pravo. U stvari, realan broj Ostalih je mnogo veći, ali su se mnogi Ostali izjašnjavali kao Bošnjaci, Hrvati i Srbi, a pod pritiskom prisutnog fašizma jer drugačije ne mogu dobiti posao u državnoj službi koja je još uvijek najvažniji poslodavac.
Ovdje se predlaže, vezano za izbornu politiku, u okviru nekog novog Ustava BiH ili izmjena postojećeg, formiranje četiri izborne etničke kategorije: Bošnjaci, Hrvati i Srbi, kao etničke grupe i Bosanci kao nacionalna kategorija. Pod Bosancima se smatraju i svi koji ne žele da se izjasne samo etnički. Ohrabreni uspostavom četvrte (nacionalne) kategorije povećao bi se broj Bosanaca na narednom popisu stanovništva i udio Bosanaca u ukupnom broju stanovnika. I mnogi koji se danas izjašnjavaju kao Bošnjaci, Hrvati i Srbi izjasnili bi se kao Bosanci.
Nakon što na nekom popisu stanovništva (2031. ili 2041. godine, na primjer) bude Bosanaca preko polovine, neće na izborima biti potrebno etničko razvrstavanje izabranih dužnosnika. Tada bi Bosna i Hercegovina postala građanska država u punom smislu te riječi.
Bosna i Hercegovina za sada treba da bude država četiri kategorije stanovništva: Bosanci (kao nacionalna kategorija), te Bošnjaci, Hrvati i Srbi (kao etničke grupe). A kada Bosanaca bude preko polovine, biće država Bosanaca, bez traženja ravnoteže u pogledu etničke pripadnosti. Tada se sadašnje tri etničnosti pravno gase. Ostaju samo privatni osjećaji.
https://bosnae.info/index.php/aleksanda ... NqKWXY0H68
20 Juna, 2021
Aleksandar Knežević:
Svaka država, pa tako i Bosna i Hercegovina ima budućnost samo kao građanska država, po konceptu koji treba postepeno uvoditi, a pri tome ne isključujući bilo koje identitete.
Vladavina etno-vjerskih političara koji se smatraju predstavnicima naroda je očigledno leglo kriminala i korupcije koje neće prestati dok postoji prevara zvana tri konstitutivna naroda. Da li Bosna i Hercegovina može biti uređena kao građanska država, što je koncept po kojem građanin svoja prava crpi i uživa kao pojedinac, a ne kao pripadnik neke (etničke, vjerske, rasne itd.) skupine, kolektiva? S druge strane, svaka država pa tako i Bosna i Hercegovina ima budućnost samo kao građanska država, po konceptu koji treba postepeno uvoditi, a pri tome ne isključujući bilo koje identitete i osjećaje pa tako ni bošnjaštva, hrvatstva i srpstva koje građani imaju. Jer to je jedini način da svako ima pravo na budućnost i na dostojanstven život bez potrebe da prodaje svoje demokratsko pravo glasa da bi sačuvao radno mjesto i osigurao osnovne potrebe za sebe i svoju porodicu.
Političari Republike Hrvatske su glasni u stavu da se ne smije dozvoliti da Bosna i Hercegovina postane građanska država. Podržavaju državu tri konstitutivna naroda, kako je to pogrešno prevedeno sa originalne verzije Ustava BiH na engleskom jeziku. Političari iz Srbije su zadovoljni, jer ima entitet gdje postoje mehanizmi daljeg jačanja etničke majorizacije i diskriminacije svih koji nisu za ideju širenja Srbije koje je njihov cilj i na kojem rade u kontinuitetu.
BOSANAC IMA PRAVO NA GRAĐANSKO PRAVO
Tvrdnja da Bosna i Hercegovina treba da bude građanska država ne sprečava građane da se osjećaju kao Bošnjaci, Hrvati, Srbi, kao i pripadnici drugih etničkih zajednica (Romi, Jevreji), nacionalnih manjina…
Čovjek osjeća potrebu pripadnosti nečemu ili nekome. On može da osjeća pripadnost određenoj teritoriji i/ili određenoj etničkoj grupi. Čovjek se može osjećati kao Bosanac (pripadnik državi Bosni i Hercegovini) ili kao pripadnik grupe građana koji nastanjuju određeno područje države. Pored toga što je Bosanac, građanin može osjećati pripadnost etnokulturnim i etnoreligijskim grupama Bošnjaka, Hrvata i Srba, te muslimana, katolika, pravoslavnih, evangelista, Jehovinih svjedoka i drugih. Građanin osjeća i pripadnost geografsko-kulturnim regijama, kao što su to Hercegovina, Krajina, Posavina i druge bosanske regije. Osjeća pripadnost svojoj profesiji.
Građani treba da imaju puno pravo u vlastitom izboru i iskazivanju svog identiteta (državnog, geografskog, religijskog, etničkog). Niko nema pravo prigovora na stav građanina oko njegovog identiteta.
KLJUČNO PITANJE JE PRAVO POJEDINCA NA SLOBODU IZBORA
U staroj Grčkoj u Atini, kolijevci demokratije, svi punoljetni slobodni muškarci (robovi su bili isključeni) stariji od 30 godina čiji su roditelji rođeni u Atini, učestvovali su u donošenju odluka. Stoga su gradili velike amfiteatre kako bi svako čuo prijedloge i mogao da iskaže svoj stav.
Današnja svjetska demokratija je predstavnička demokratija. Ljudi biraju svoje predstavnike koji će upravljati državom u njihovo ime. U Bosni i Hercegovini, suprotno važećem ustavu, država funkcioniše kao zbir etničkih grupa, umjesto zbir pojedinih administrativno-teritorijalnih jedinica države. Na primjer, mladi Draško Stanivuković, gradonačelnik Banje Luke, uvijek se poziva na svoj narod, a ne na građane svog grada koji su ga izabrali.
Prema Međunarodnom institutu za bliskoistočne i balkanske studije sa sjedištem u Ljubljani, princip legitimnog predstavljanja naroda izveden je iz evropske pravne tradicije, prema kojoj se pod narodom podrazumijeva demos (građani), odnosno skup svih stanovnika unutar određene države, tako da se pod legitimnim predstavljanjem naroda (građana) podrazumijevaju izabrani predstavnici naroda (građana) čiji broj je srazmjeran ukupnom broju stanovnika date teritorijalne jedinice, bez obzira na njihov etnički identitet. Unutar evropske pravne tradicije ne postoje nikakvi apriorni legitimni predstavnici etničkih zajednica, a u multietničkim društvima postoji praksa uvođenja dvodomnog sistema parlamenata kao korektivnog elementa koji treba da osigura ravnopravnost u predstavljanju etničkih zajednica, te se stoga u gornjem domu obično uvodi etnički paritet.
To bi bio princip legitimnog predstavljanja naroda (jasno je da je riječ naroda data u jednini). Ne postoje nikakve stranke ili predsjednici stranaka koji su legitimni predstavnici etničkih grupa. Građane predstavljaju njihovi izabrani predstavnici sa pojedinih teritorija države. A radi sprečavanja majorizacije i etničke diskriminacije uvedeni su dvodomni parlamenti, gdje su gornji domovi (domovi lordova u Velikoj Britaniji) uspostavljeni na bazi etničkog pariteta. Znači, predstavljanje je teritorijalno, ali postoje mehanizmi sprečavanja etničke diskriminacije i majorizacije. Političke stranke su bitne samo pred izbore; poslije izbora postoje samo izabrani predstavnici administrativno-teritorijalnih jedinica države.
Dejtonski ustav je zamišljen kao građanski ustav (državom upravljaju predstavnici entiteta i kantona), a samo je kod izbora članova Predsjedništva BiH uveden etnički paritet. A naša praksa je da je država zajednica etničkih političkih stranaka, a ne teritorijalnih jedinica. Nikada još nismo čuli stav nekog kantona, na primjer, nego samo stav rukovodioca političke stranke.
ŠVAJCARSKI MODEL
Švajcarska je država više kulturnih, jezičkih i religijskih grupa. Takve pluralne države se često suočavaju sa pitanjem odnosa građanstva i etnokulturnih zajednica koji se determiniše kao faktor (ne)stabilnosti cjelokupnog državnog sistema. Švajcarska se ističe kao uspješan primjer ustavnog sistema koji je ostvario političku integraciju i stabilnost, a naročito neophodno jedinstvo u različitosti. Elementi i vrijednosti kao što su: koncept nacije, teritorijalni federalizam, ekonomija, dvojni identitet, neutralnost i zatvorenost, tolerancija, neposredna demokratija, stabilnost stranačkog sistema, a naročito federalizam, čine osnovu optimalnog balansa građanskih i etnokulturnih interesa u Švajcarskoj. Osnov današnjeg ustavnopravnog uređenja Švajcarske čine upravo apstraktni građani kao jednakopravni članovi političke zajednice uporedo sa priznatim jezičkim, odnosno etnokulturnim kolektivitetima.
Uspjeh federalne države Švajcarske, sastavljene od kantona, u tome je što građani Švajcarske imaju razvijen osjećaj pripadnosti naciji, tj. državi bez obzira na jezičke, vjerske, etničke i druge različitosti. U Švajcarskoj je država jednako nacija. To je jedan politički, građanski, republikanski pojam nacije, koji ima veze sa francuskim i američkim iskustvom. Federalno uređenje u Švajcarskoj funkcioniše tako što kantoni nisu organizovani po etničkom principu, a kulturne i etničke zajednice u političkom i državnom smislu opredijeljene su da budu dio jedne heterogene švajcarske nacije, a ne da budu privjesci susjednih država.
Cilj švajcarske jezičke politike je prvenstveno zaštititi položaj i prava svakog pojedinog nacionalnog jezika kako bi se time pomoglo i očuvanje etničkog identiteta.
ETNIČKE KATEGORIJE
Svi građani, bez obzira na etničko opredjeljenje, treba da budu predstavljeni u hijerarhiji vlasti, tj. ne samo Bošnjaci, Hrvati i Srbi. Činjenica da je prema popisu stanovništva iz 2013. bilo pripadnika ove tri vjerske/etničke grupe nešto preko 95% ne znači da Ostali treba da izgube aktivno i pasivno izborno pravo. U stvari, realan broj Ostalih je mnogo veći, ali su se mnogi Ostali izjašnjavali kao Bošnjaci, Hrvati i Srbi, a pod pritiskom prisutnog fašizma jer drugačije ne mogu dobiti posao u državnoj službi koja je još uvijek najvažniji poslodavac.
Ovdje se predlaže, vezano za izbornu politiku, u okviru nekog novog Ustava BiH ili izmjena postojećeg, formiranje četiri izborne etničke kategorije: Bošnjaci, Hrvati i Srbi, kao etničke grupe i Bosanci kao nacionalna kategorija. Pod Bosancima se smatraju i svi koji ne žele da se izjasne samo etnički. Ohrabreni uspostavom četvrte (nacionalne) kategorije povećao bi se broj Bosanaca na narednom popisu stanovništva i udio Bosanaca u ukupnom broju stanovnika. I mnogi koji se danas izjašnjavaju kao Bošnjaci, Hrvati i Srbi izjasnili bi se kao Bosanci.
Nakon što na nekom popisu stanovništva (2031. ili 2041. godine, na primjer) bude Bosanaca preko polovine, neće na izborima biti potrebno etničko razvrstavanje izabranih dužnosnika. Tada bi Bosna i Hercegovina postala građanska država u punom smislu te riječi.
Bosna i Hercegovina za sada treba da bude država četiri kategorije stanovništva: Bosanci (kao nacionalna kategorija), te Bošnjaci, Hrvati i Srbi (kao etničke grupe). A kada Bosanaca bude preko polovine, biće država Bosanaca, bez traženja ravnoteže u pogledu etničke pripadnosti. Tada se sadašnje tri etničnosti pravno gase. Ostaju samo privatni osjećaji.
https://bosnae.info/index.php/aleksanda ... NqKWXY0H68
- Login77777
- Posts: 8646
- Joined: 18/05/2021 09:11
#1365 Re: Novi Izborni zakon BiH
Sta ovaj prica? Jel on svjestan kad u drugi plan padne prica o srbima, hrvatima i bosnjacima da sa scene nestaju bakiri, dodici, covici njihovi forumaski botovi itd.
Moc trojci vodzi iz ruku i dosta sendvica i dnevnica za botove postaju proslost.
Valja onda labudanu, cokolindi, pattonu itd ici raditi pravi posao a ne botovati za strOnku.
Moc trojci vodzi iz ruku i dosta sendvica i dnevnica za botove postaju proslost.
Valja onda labudanu, cokolindi, pattonu itd ici raditi pravi posao a ne botovati za strOnku.
- moa
- Posts: 3631
- Joined: 19/09/2007 13:08
- Location: nestala lokacija
#1366 Re: Novi Izborni zakon BiH
Bošnjaci su već sad na preko polovine, ali da treba dati pravo i Hrvatim ali brate i ostalim Jevrejima, Romima pa i Bosnacima ako se neko tako osjeca.Login77777 wrote: ↑20/06/2021 22:59 Sta ovaj prica? Jel on svjestan kad u drugi plan padne prica o srbima, hrvatima i bosnjacima da sa scene nestaju bakiri, dodici, covici njihovi forumaski botovi itd.
Moc trojci vodzi iz ruku i dosta sendvica i dnevnica za botove postaju proslost.
Valja onda labudanu, cokolindi, pattonu itd ici raditi pravi posao a ne botovati za strOnku.
-
- Posts: 13948
- Joined: 11/02/2014 18:55
- Location: Taboo(t) teme i brisani postovi
#1367 Re: Novi Izborni zakon BiH
Međunarodni institut za promicanje bošnjačkih interesa osnovan u Ljubljani i finansiran turskim parama angažira profesora strojarstva u mirovini da tabiri građansku državu i etno-reliogijske grupe u BiH.
Last edited by Novak20 on 21/06/2021 08:18, edited 1 time in total.
- spreca
- Posts: 66518
- Joined: 07/11/2006 19:31
- Location: Na Spreci fatam ribe....... za guzicu
#1368 Re: Novi Izborni zakon BiH
Koliko ima do Sirokog i Grudazrakomlat wrote: ↑20/06/2021 11:44Black swan wrote: ↑20/06/2021 10:42 Mozda nista od iz
Ali to ne mijenja cinjencu da je skoro pa druga drzava na vracama 500 metara zracne linije od klix redakcije gdje je kliks forumas manji od makova zrna kad ide na trebevic il bjelasnicu
Al eto raduj se sjebali ste 111 km udaljene zepce i jos neke enklave
- Login77777
- Posts: 8646
- Joined: 18/05/2021 09:11
#1369 Re: Novi Izborni zakon BiH
-
- Posts: 5241
- Joined: 21/12/2020 03:28
#1370 Re: Novi Izborni zakon BiH
Samo što nije, evo druga decenija uveliko traje a kao da je juče bilo a stado mu sve manje i tanje u isčekivanju trećeg.
NIŠTA BEZ ĆEIRIČARNOG DOKTOR N(A)EUK(A) NJEGOVI REZULATI SU NENADYEBIVI, OSIM LIČNO KORISNIH I NJEGOVIH BOTOVA!
Zaista se treba zapitati ko mu i kako dade taj doktorat
-Evo vam dokaz da se uvjerite sami.
Nevjerovatno da jedan doktor nauka za manje od 15 minunta govora pogrešno izgovori ovoliki broj riječi.
U video prilogu ispod pratite Čovićevo izlaganje da se uvjerite.
0:30 egzicijalnog značaja
0:59 upučenosti
1:12 Detonski mirovInSKi sporazum (1 put)
1:19 obuhvačaju
1:21 tertoralnog
1:32 tri konstitivnih naroda (1 put) (naglasak je na padež pridjeva, mada ni korijen pridjeva nije izgovoren kako treba)
1:39 prolazke rješenja povezanih sa rješavanjem
2:20 pratično opredjeljenja
2:44 postignuča
2:59 untarnja stabilnost
3:14 Detonskog mirovinskog sporazuma (2 put)
3:53 muđunarodna zajenica
3:55 respetabilno tijelo
4:06 Dejtonski mirovinski sporazum (3 put)
4:16 nisu navedeni u navedenim izviješćima
5:20 etikatiranjem
5:24 nijednom riječu
5:34 treče
5:39 opčim izborima
5:56 prešučivanje politike vodeče bošnjače političke stranke
6:07 Izbornog zakana
6:18 budići se
6:22 Dejtonskog mirovinskog sporazuma (4 put)
6:25 pračenje
8:03 postojača i stvarna
8:28 odnosa odnosi se na
9:03 Urd visokog predstavnika
9:29 narda
9:33 prestavnika
10:13 instucionalni razvoj
10:34 ne smije (naglasak)
10:39 Međunarodna zajednicu
10:41 pristralu poziciju
10:44 jednostravna
11:00 majoz/majorizacijska
11:17 tri konstitutivnih naroda (2 put)
11:29 tri konstitutivnih naroda (3 put)
12:52 međunarodne zajenice
Dodikova pudlica je kao nesto rekla ali da je sada pitaš o čemu je pričala rekla bi, veze nemam ali znam da je to bilo legitimno tuc-mucanje.
Ovo se desi kad 90-ih napraviš nagli zaokret u jeziku i pride ga upregneš toliko u nadi da ćeš ispasti veći kroat od kroata preko grane.
Na šta spade politika tzv. legitimnih predstavnika Hrvata u BiH predvođena Čovićem.
-
- Posts: 13948
- Joined: 11/02/2014 18:55
- Location: Taboo(t) teme i brisani postovi
#1371 Re: Novi Izborni zakon BiH
Mojne više, povratiti ću.
Ako imaš što pametno reći vezano za temu onda to i napiši. Ovako u lažnom samosažaljenju kmečiš bez veze od jutra do mraka.
-
- Posts: 13948
- Joined: 11/02/2014 18:55
- Location: Taboo(t) teme i brisani postovi
-
- Posts: 5241
- Joined: 21/12/2020 03:28
#1373 Re: Novi Izborni zakon BiH
SDS/SNSD-SDA kao i HDZ su ista politička etnofeudalna bratija koju podržavaš i oni su kancer zbog kojih mladi odlaze i daytonskog uređenja koje isključivo njima odgovara.
Ja sam za građanski ustav i jednakopravnost za sve građane i narode na cijelom prostoru uz vladavinu zakona i prava, da svi imaju pravo birati i biti birani a ne etnosegregacijski IZ kakav zagovaraš kao i tvoj šef Čović, što je nastavak dosadašnjeg segregacijskog i ilegalnog daytonskog za koji građani nikada nisu pitani da se demokratski izjasne na referendumu.
ZA POČETAK PODRŽAVAM GOJEROV JEDNOMINUTNI PRIJEDLOG !
-
- Posts: 6956
- Joined: 27/11/2018 13:02
#1374 Re: Novi Izborni zakon BiH
Još gore kada se okupi vascijeli HDZ koletiv u Neumu, kuka i motika iz BiH i HR, te hrvatskim parama finansira "Znastveni skup" na temu IZ, ugnjetavanja Hrvata...itd. "Najbolja" bude moderatorica Sanja Vlaisavljević supruga Uge Vlasiavljevića koji se prije zvao Jugoslav. Naravno i dotični gospodin bude nazočan i vazi o ugrozbi. Na kraju se svi pokupe i nazad za Teheran.
-
- Posts: 13948
- Joined: 11/02/2014 18:55
- Location: Taboo(t) teme i brisani postovi
#1375 Re: Novi Izborni zakon BiH
Jbg, ja sam bio za Jugoslaviju, za SR BiH, za R BiH dok su neki nalazili smisao života u rušenju država. Ne sjećam se da sam ikada za takve glasao.Bossona wrote: ↑21/06/2021 09:08SDS/SNSD-SDA kao i HDZ su ista politička etnofeudalna bratija koju podržavaš i oni su kancer zbog kojih mladi odlaze i daytonskog uređenja koje isključivo njima odgovara.
Ja sam za građanski ustav i jednakopravnost za sve građane i narode na cijelom prostoru uz vladavinu zakona i prava, da svi imaju pravo birati i biti birani a ne etnosegregacijski IZ kakav zagovaraš kao i tvoj šef Čović, što je nastavak dosadašnjeg segregacijskog i ilegalnog daytonskog za koji građani nikada nisu pitani da se demokratski izjasne na referendumu.
ZA POČETAK PODRŽAVAM GOJEROV JEDNOMINUTNI PRIJEDLOG !
Iluziju jednakopravnosti uz vladavinu zakona i prava davno sam izgubio zbog nepravdi koje sam kao i mnogi drugi X puta osjetio na vlastitoj koži.
Prema tome, ako si za ovog demagoga koji se dobro hranio mrvama sa političkog stola, ponudi mu prijevoz pa zajedno realizirajte njegov jednominutni prijedlog.
Svejedno mi je hoćete li krenuti od Radobolje ili Poljina.