Pa alternativa je, da drugi drze zategnute odnose.
Bolje mi nego drugi.
IZETBEGOVIĆ RAZOČARAO ČOVIĆA: "Nisam uvjeren da će BiH dobiti Izborni zakon"! (VIDEO)
Zašto samo SDA i HDZ vode pregovore o Izbornom zakonu? Šta je sa ostalim strankama? Da li je došlo do tajnog dogovora? Jesu li prioritet odluke međunarodnih i domaćih sudova ili Čovićeve izmjene Izbornog zakona? Ko se od građanskih stranaka primiče Čoviću i zašto? Šta je odgovor na prijetnje Hrvatske? Građanska ili etnonacionalna država? Na ova i druga aktuelna pitanja za Mrežu je odgovarao predsjednik SDA Bakir Izetbegović.
Izetbegović je kazao kako nije uvjeren da će BiH dobiti Izborni zakon, a da za vakcine zaista misli da će ona konačno doći u prvoj polovini marta.
O najavama SDA i HDZ-a da ćemo rješenje za Vladu FBiH dobiti u narednih mjesec dana kaže da namjeravaju ispuniti preduslov SDA da nastavi razgovarati o modalitetima promjena Izbornog zakona.
"To je uspostavljanje nove strukture vlasti na federalnom nivou, imenovanje predsjednika i zamjenika FBiH, a zatim i prijedlog novog saziva Vlade FBiH. Pitanje je da li u ovome času uopšte imamo za to koalicioni kapacitet jer je došlo do nekih slabljenja pozicija SDA u Domu naroda. Pitanje je da li imamo prolaznost za to da krenemo temeljito u imenovanje novog saziva. To ćemo morati provjeriti. Ako nemamo dovoljno ruku u Domu naroda za imenovanje novog predsjednika onda ćemo morati rekonstruirati sadašnju Vladu, prije svega dopuniti dva nedostajuća ministarstva, za boračka pitanja i za obrazovanje. Dakle dvije pozicije koje je SDA imala. I onda nastaviti sa pregovorima i sa traganjem za tom većinom koja bi mogla u sljedećim mjesecima zaista imenovati novi saziv."
Ističe da može doći do imenovanja novim ministara u Vladi FBiH i da će to biti inicijalni uslov.
"Ako ne možemo kompletnu Vladu imenovati, onda ćemo morati makar taj korak napraviti. Dakle dva nedostajuća ministarstva, da bi se uopšte upustili u priču o Izbornom zakonu. SDA ne može pregovarati i dogovarati u jednoj situaciji u kojoj je ona ucijenjena. Ne želimo uopšte takvu atmosferu, ne želimo da na takav način ulazimo u pregovore."
Pozicije SDA i HDZ-a su vrlo udaljene
Tvrdi da još nije došlo do dogovora oko Izbornog zakona.
"Mislim da će se nažalost jako teško doći do dogovora, s obzirom na vrlo udaljene pozicije SDA i HDZ-a. Pa i udaljene presude koje moramo implementirati. Presuda Ustavnog suda po apelaciji Ljubić na kojoj insistira HDZ i sve presude Evropskog suda za ljudska prava na kojima insistira SDA. Do približavanja će teško doći ali moramo pokušati."
Izetbegović navodi da SDA od početka stoji na tzv. građanskom principu koji je potvrđen kroz niz presuda Evropskog suda za ljudska prava.
"Zahtjev SDA je da svaki građanin na svakom pedlju ove zemlje ima jednaka prava, da može glasati za koga god hoće i kandidovati se za svaku poziciju. I bez toga neće biti prihvaćene izmjene Izbornog zakona. Zato nisam optimista da ćemo uopšte doći do dogovora, a naročito da ćemo lako doći do njega, ali moramo pokušati."
Kaže da je HDZ potpisao da će zajedno sa SDA naći model koji će implementirati sve ovo.
"HDZ ima svoje zahtjeve i oni se baziraju na presudama Ustavnog suda u kojima se zaista spominje legitimitet. Na tom balansu etničkog i građanskog je Bosna koncipirana u Dejtonu i eventualne dopune i promjene Izbornog zakona će biti koncipirane na tom balansu gdje SDA zagovara građanski princip i ono na čemu SDA posebno insistira je da se ukloni asimetrija funkcionisanja Vijeća naroda u RS-u i Doma naroda u FBiH, odnosno da se oslobodi kapacitet većine u Predstavničkom domu. U ovom času Dom naroda guši odluke i volju većine iz Predstavničkog doma. Dom naroda može štititi, kao u RS-u, isključivo vitalni nacionalni interes i to je taj kompromis koji SDA očekuje od HDZ-a. Ako je HDZ spreman to prihvatiti i implementaciju svih presuda Evropskog suda za ljudska prava, što nije lako, mislim da tada imamo šansu da napravimo neki rezultat."
Nećemo pristati na izborne jedinice
"Nećemo uopšte pristati ni na kakve nove izborne jedinice", kategoričan je Izetbegović.
Na pitanje zašto u pregovorima nema i građanskih stranaka kaže da bi tu trebale biti sve stranke, ali i jedna široka lepeza nevladinih organizacija, intelektualaca, eksperata.
"Svi moramo biti zainteresirani i svi imamo pravo baviti se takvim pitanjima. Ne samo HDZ i SDA. Mislim da je ovo jedan potpuno reducirani model protiv kojeg je bila SDA, ali mi smo od prijatelja iz međunarodne zajednice, konkretno SAD-a i Brisela, zamoljeni da napravimo prvi korak na kojem će kasnije interresorna grupa bazirati svoj rad. Ja uopšte nemam ambiciju postići definitivan dogovor sa Draganom Čovićem, ali oni od nas očekuju onako kako smo Mostar riješili."
Na optužbe da će od FBiH napraviti mostarizaciju odgovara: "Ako ću od Federacije napraviti ovo što sam napravio u Mostaru onda će to biti dobro."
Izetbegović kaže da je vidio prijedlog Izbornom zakona koji je Čović uputio međunarodnoj zajednici i da ne mislim da je takav prijedlog realan.
"Nije mi jasno na koji način se može učiniti da Sjedić ili Finci budu izabrani u državno Predsjedništvo u kojem je rečeno da to mora biti jedan Hrvat, jedan Srbin i jedan Bošnjak. Kako će Jevrej ili Rom ući u Predsjedništvo? To je isto kao da mi objašnjavate da se može hodati po vodi. Ne može se bez ustavne promjene, a ako do njih ne dođe neće biti novog Izbornog zakona. Ovdje se radi o zajedničkoj sudbini i neophodno je doći do kompromisa."
Neće Hrvatska odlučivati kako će BiH biti koncipirana
O prijetnjama Hrvatske kada je u pitanju Izborni zakon Izetbegović navodi da neće Hrvatska odlučivati o tome kako će biti koncipirana BiH.
"Bosna i Hercegovina će sasvim sigurno ići naprijed a to vodi ka jednoj normalnoj, građanski uređenoj državi. Hrvatska je prije par decenija napravila teške greške u odnosu na BiH tako da bih im preporučio da sve to uzmu u obzir i da se korektnije odnose prema BiH, jer svakako neće biti onako kako oni zamisle, nego onako kako se dogovore građani BiH."
"Povika je na vuka, a lisice se spremaju da meso nose"
Kaže da su srpske pozicije zakovane na oko, ali bilo je spremnosti kroz Aprilski paket da se ide na indirektno.
"I SNSD i SDS su bili spremni na to. Zašto ne bi bili ponovo spremni? Ako bi ih ohrabrile neke međunarodne snage. Mi ovo ne možemo sami iznijeti, bez jednog pozitivnog pritiska međunarodne zajednice. Potrebno je ohrabriti sve stranke da se ide ka kompromisu. Zanimljivo je da SDA brani građanski princip i interes građanskih stranaka. One treba da prodišu, da postanu jedan četvrti stub u ovoj državi. Dok one, u isto vrijeme, napadaju na SDA i lagano se približavaju HDZ-u. Kao da se zauvijek mire s tom situacijom u kojoj će biti 2:1. Srpska i hrvatska strana 2, a ovamo i bošnjačko i bosansko 1. Umjesto da naprave iskorak, da budu zaista multietničke stranke. Interes im je ići kuda je lakše. Lakše je tamo gdje se razvila demokratija, gdje je SDA, gdje su se razvili mediji. Teže je napraviti iskorak pa nešto uzeti od HDZ-a i SNSD-a. Ništa ne uspijevaju uzeti. Dapače, građanske stranke se svojim postupcima približavaju HDZ-u. Pogledajte te ustupke. Da Naša stranka nije upropastila šansu da imamo iz probosanskog fronta gradonačelnika u Mostaru, mogli smo ga imati. SDA je napravila situaciju da ga imamo. Oni su je upropastili. Konaković govori stvari koje će se sigurno svidjeti Čoviću. U Tuzli su uveli HDZ-ovca, a nema HDZ-a uopšte u Skupštini. SDP pomagao SNSD-u u Srebrenici. Zašto to rade, zašto im se približavaju na takav način? Da se u Novom Travniku nije kandidovao čovjek iz NiP-a mi bi tamo imali gradonačelnika. Ovako su ga dobili HDZ-ovci. Na mnogo mjesta vidite da se pruža ruka prema HDZ-u."
O optužbama da ima dogovor s Čovićem kaže da je "povika na vuka, a lisice se spremaju da meso nose".
Mjesas babe i zabe, sto je s obzirom na tvoju inteligenciju jasan indiktor licemjerja. Razmisli o tome.Kolinda wrote: ↑02/03/2021 16:46
Postotci su već na svim nivoima gdje trebaju biti primijenjeni, općine, gradovi, županije/kantoni, parlamentarne skupštine, a ondje gdje se pitaju kolektiviteti (domovi naroda) toga nema ali zato ima BiH, svjestan si da nikada ne bi bila moguća da stvari ne stoje ovako kako stoje...
Je li to ovaj Suad ?Pandakonda wrote: ↑03/03/2021 11:25 Ovaj zakon koji je zasnovan na procentima nije nikako ispravan jer opet dolazimo do problema da je glas hrvata u npr. hnk vrijedi više nego hrvata u sarajevu ili zenici. Da se ne lažemo demokratija nije savrsena ali ako mi neko pokusava reci da je vise stetan građanski koncept od ovog frenkenstein koncepta ovdje onda ja ne znam sta je demokratija....
nisam njegov ljubitelj ali Suad Kurtcehajic je dobro objasnio situaciju. Evropski sud za ljudska prava je presudio da je konstitutivnost naroda diskriminatoran koncept i ako bi sprovodili presude po redu kako treba, presuda Ljubić ne bi imala smisla.
https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/19 ... u_bih.html"SLOBODNA BOSNA“ SAZNAJE: Suad Kurtćehajić okupio prve potencijalne članove nove akademije nauka i umjetnosti u BiH
Kajva briga ua glasove hrvata u sarajevuPandakonda wrote: ↑03/03/2021 11:25 Ovaj zakon koji je zasnovan na procentima nije nikako ispravan jer opet dolazimo do problema da je glas hrvata u npr. hnk vrijedi više nego hrvata u sarajevu ili zenici. Da se ne lažemo demokratija nije savrsena ali ako mi neko pokusava reci da je vise stetan građanski koncept od ovog frenkenstein koncepta ovdje onda ja ne znam sta je demokratija....
nisam njegov ljubitelj ali Suad Kurtcehajic je dobro objasnio situaciju. Evropski sud za ljudska prava je presudio da je konstitutivnost naroda diskriminatoran koncept i ako bi sprovodili presude po redu kako treba, presuda Ljubić ne bi imala smisla.
Black swan wrote: ↑03/03/2021 11:48Kajva briga ua glasove hrvata u sarajevuPandakonda wrote: ↑03/03/2021 11:25 Ovaj zakon koji je zasnovan na procentima nije nikako ispravan jer opet dolazimo do problema da je glas hrvata u npr. hnk vrijedi više nego hrvata u sarajevu ili zenici. Da se ne lažemo demokratija nije savrsena ali ako mi neko pokusava reci da je vise stetan građanski koncept od ovog frenkenstein koncepta ovdje onda ja ne znam sta je demokratija....
nisam njegov ljubitelj ali Suad Kurtcehajic je dobro objasnio situaciju. Evropski sud za ljudska prava je presudio da je konstitutivnost naroda diskriminatoran koncept i ako bi sprovodili presude po redu kako treba, presuda Ljubić ne bi imala smisla.
Nemojte se ba brinuti za nase glasove koji su nebitni u 420000 drugih glasova
Ipak mislim da je bolje da se nasi dogovore...DonieBrasco wrote: ↑03/03/2021 11:55 Moje neko misljenje je da ce stranci umjesati u ovaj proces da bi na kraju ispalo kako treba a ne po zeljama lidera.
Elektornsko glasanje da se uvede, to je za SDA, HDZ, SNSD gore od bilo cega.
Nisu u stanju obezbjediti vakcine gradjanima a da se nesto dogovore?Black swan wrote: ↑03/03/2021 12:07Ipak mislim da je bolje da se nasi dogovore...DonieBrasco wrote: ↑03/03/2021 11:55 Moje neko misljenje je da ce stranci umjesati u ovaj proces da bi na kraju ispalo kako treba a ne po zeljama lidera.
Elektornsko glasanje da se uvede, to je za SDA, HDZ, SNSD gore od bilo cega.
Stranci su levati
Bolan pogledaj kako se popunjavaju ostali na nizim razinama...pa ces skontat koja ce politika biti u predsjednistvu 4 naprem 1ASurogat wrote: ↑03/03/2021 12:16 Ne znam koliko ste upućeni u odluke Suda za ljudska prava, ali ovo što Kolinda predlaže nije u skladu s tim. Odnosno šminka je etničke podjele gdje Ostali popuše. Evo da vam objasnim zašto. Ako imamo tročlano predsjedništvo gdje jedan član zastupa interese srpskog, drugi član hrvatskog, a treći član bošnjačkog naroda jedno prosto pitanje da ne može biti prostije - ko u tom slučaju zastupa interese Ostalih (skoro 4% BH stanovništva) gdje spadaju nacionalne manjine i oni koji se nacionalno ne izjašnjavaju.
Koncept tročlanog predsjedništva ruši ustavnu odredbu o ravnopravnosti svih građanin. Kolinda je građanin Hrvat i dobit će člana predsjedništva koji će zastupat interes hrvatskog naroda, građanin Bošnjak će dobit člana predsjedništva koji će zastupat interes bošnjačkog naroda, građanin Srbin će dobit člana predsjedništva koji će zastupat interes srpskog naroda, a šta će građanin Židov, građanin Rom, građanin Crnogorac, građanin Čeh ili građanin Bosanac ili građanin Nacionalno neopredjeljen dobit od tog tročlanog predsjedništva? Pa jednu veliku kobasicu s dva jaja. Ne može konstitutivnost naroda biti u koliziji s ravnopravnošću građana, a ovo je upravo kolizicija jer konstitutivnim narodima pripada 96 posto građana, a šta s 4 posto građana? To nije njihovo predsjedništvo?
Ne možeš izbornim zakonom šminkat već diskriminatorski sistem tročlanog predsjedništva. I tu zaista mora ić prvo sapun pa onda parfem.
Evo da izglasate novi IZ, ja kao pripadnik Ostalih se žalim sudu za ljudska prava da kolektivni šef moje države ne zastupa i moje interese, već samo konst naroda, što mene ne čini ravnopravnim građaninom jer su moja prava da imam člana predsjedništva ugrožena. To bi glat prošlo u Strazburu. I ajmo jovo nanovo.
Znači ili imati 5 članova predsjedništva gdje će 3 zastupat konst narode, jedan nacionalne manjine, a jedan nacionalno neopredjeljene ili još jednostavnije imat jednog predsjednika sa ceremonijalnim ovlastima.
Tri izborne jedinice rješavaju ovaj problem ako se iz Ustava BiH briše etnička odrednica za člana Predsjedništva. Teoretski, u nekoj budućnosti manjinci se mogu kandidirati i biti izabrani za članove Predsjedništva u sve tri izborne jedinice.ASurogat wrote: ↑03/03/2021 12:16 Ne znam koliko ste upućeni u odluke Suda za ljudska prava, ali ovo što Kolinda predlaže nije u skladu s tim. Odnosno šminka je etničke podjele gdje Ostali popuše. Evo da vam objasnim zašto. Ako imamo tročlano predsjedništvo gdje jedan član zastupa interese srpskog, drugi član hrvatskog, a treći član bošnjačkog naroda jedno prosto pitanje da ne može biti prostije - ko u tom slučaju zastupa interese Ostalih (skoro 4% BH stanovništva) gdje spadaju nacionalne manjine i oni koji se nacionalno ne izjašnjavaju.
Koncept tročlanog predsjedništva ruši ustavnu odredbu o ravnopravnosti svih građanin. Kolinda je građanin Hrvat i dobit će člana predsjedništva koji će zastupat interes hrvatskog naroda, građanin Bošnjak će dobit člana predsjedništva koji će zastupat interes bošnjačkog naroda, građanin Srbin će dobit člana predsjedništva koji će zastupat interes srpskog naroda, a šta će građanin Židov, građanin Rom, građanin Crnogorac, građanin Čeh ili građanin Bosanac ili građanin Nacionalno neopredjeljen dobit od tog tročlanog predsjedništva? Pa jednu veliku kobasicu s dva jaja. Ne može konstitutivnost naroda biti u koliziji s ravnopravnošću građana, a ovo je upravo kolizicija jer konstitutivnim narodima pripada 96 posto građana, a šta s 4 posto građana? To nije njihovo predsjedništvo?
Ne možeš izbornim zakonom šminkat već diskriminatorski sistem tročlanog predsjedništva. I tu zaista mora ić prvo sapun pa onda parfem.
Evo da izglasate novi IZ, ja kao pripadnik Ostalih se žalim sudu za ljudska prava da kolektivni šef moje države ne zastupa i moje interese, već samo konst naroda, što mene ne čini ravnopravnim građaninom jer su moja prava da imam člana predsjedništva ugrožena. To bi glat prošlo u Strazburu. I ajmo jovo nanovo.
Znači ili imati 5 članova predsjedništva gdje će 3 zastupat konst narode, jedan nacionalne manjine, a jedan nacionalno neopredjeljene ili još jednostavnije imat jednog predsjednika sa ceremonijalnim ovlastima.
Ovo nije istina, svaki glas isto vrijedi, trenutno ne vrijedi jer glas Hrvata u Posavini, Hercegovini, Srednjoj Bosni vrijedi 1000 puta manje od onoga u BPK ili 100 puta manje od onoga u Kantonu Sarajevo...Pandakonda wrote: ↑03/03/2021 11:25 Ovaj zakon koji je zasnovan na procentima nije nikako ispravan jer opet dolazimo do problema da je glas hrvata u npr. hnk vrijedi više nego hrvata u sarajevu ili zenici. Da se ne lažemo demokratija nije savrsena ali ako mi neko pokusava reci da je vise stetan građanski koncept od ovog frenkenstein koncepta ovdje onda ja ne znam sta je demokratija....
nisam njegov ljubitelj ali Suad Kurtcehajic je dobro objasnio situaciju. Evropski sud za ljudska prava je presudio da je konstitutivnost naroda diskriminatoran koncept i ako bi sprovodili presude po redu kako treba, presuda Ljubić ne bi imala smisla.
Prika dragi, da si pročitao prijedlog koji je dao IDPI , a ja sam samo komentirao isti vidio bi da sve te diskriminacije otklanja...svi se mogu kandidirati, svi mogu glasati za koga god žele i svaki glas vrijedi isto...ASurogat wrote: ↑03/03/2021 12:16 Ne znam koliko ste upućeni u odluke Suda za ljudska prava, ali ovo što Kolinda predlaže nije u skladu s tim. Odnosno šminka je etničke podjele gdje Ostali popuše. Evo da vam objasnim zašto. Ako imamo tročlano predsjedništvo gdje jedan član zastupa interese srpskog, drugi član hrvatskog, a treći član bošnjačkog naroda jedno prosto pitanje da ne može biti prostije - ko u tom slučaju zastupa interese Ostalih (skoro 4% BH stanovništva) gdje spadaju nacionalne manjine i oni koji se nacionalno ne izjašnjavaju.
Koncept tročlanog predsjedništva ruši ustavnu odredbu o ravnopravnosti svih građanin. Kolinda je građanin Hrvat i dobit će člana predsjedništva koji će zastupat interes hrvatskog naroda, građanin Bošnjak će dobit člana predsjedništva koji će zastupat interes bošnjačkog naroda, građanin Srbin će dobit člana predsjedništva koji će zastupat interes srpskog naroda, a šta će građanin Židov, građanin Rom, građanin Crnogorac, građanin Čeh ili građanin Bosanac ili građanin Nacionalno neopredjeljen dobit od tog tročlanog predsjedništva? Pa jednu veliku kobasicu s dva jaja. Ne može konstitutivnost naroda biti u koliziji s ravnopravnošću građana, a ovo je upravo kolizicija jer konstitutivnim narodima pripada 96 posto građana, a šta s 4 posto građana? To nije njihovo predsjedništvo?
Ne možeš izbornim zakonom šminkat već diskriminatorski sistem tročlanog predsjedništva. I tu zaista mora ić prvo sapun pa onda parfem.
Evo da izglasate novi IZ, ja kao pripadnik Ostalih se žalim sudu za ljudska prava da kolektivni šef moje države ne zastupa i moje interese, već samo konst naroda, što mene ne čini ravnopravnim građaninom jer su moja prava da imam člana predsjedništva ugrožena. To bi glat prošlo u Strazburu. I ajmo jovo nanovo.
Znači ili imati 5 članova predsjedništva gdje će 3 zastupat konst narode, jedan nacionalne manjine, a jedan nacionalno neopredjeljene ili još jednostavnije imat jednog predsjednika sa ceremonijalnim ovlastima.
A kako to izgleda "kako treba"?DonieBrasco wrote: ↑03/03/2021 11:55 Moje neko misljenje je da ce stranci umjesati u ovaj proces da bi na kraju ispalo kako treba a ne po zeljama lidera.
Najbolji dio je kad brani konstitutivnos najmalobrojnijeg naroda tj kad pokusava objasniti kako rijesiti slucaj S-F i voditi racuna o stabilnosti Bosne i Hercegovine kaze kako u ovom slucaju treba voditi racuna o VECINI gradjana Bosne i Hercegovine. Tko je vecina u Bosni i Hercegovini?...vrijeme da Bosna i Hercegovina pređe na drugačiji, moderni sistem, u kojem ne postoji diskriminacija i koji nije temeljen na konstitutivnim narodima“