Nisam vidio tvoj post odmah, pa sam pisao svoje mišljenje.rahmanjin wrote:Jao sipnovanja pa ja ne znam da li ti sam vjerujes u ovo sto pises da je ozbiljno.Capsicum wrote:Ma stvar je prilično jednostavna:Capsicum wrote:Naveo sam konkretan scenario. Nikakva naučna fantastika. Pravi se lud ako ti je ćeif. Meni se ne kocka sa sudbinom vlastite djece. Čović ne smije u Predsjedništvo.
1. Dodik i Čović budu izabrani u Predsjedništvo, uz bilo kojeg Bošnjaka
2. dolaze onako formalno na preko 2/3 sjednica, ali ništa ne dogovaraju
3. poslanici HDZ, SNSD i njihovi sateliti ne dolaze na sjednice Parlamenta ili dolaze samo formalno
4. aktuelni ministri HDZ podnose ostavke
5. vijeće ministara zbog nedostatka kvoruma ne može odlučivati
6. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko novog mandatara vijeća ministara
7. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko budžeta za 2019. - institucije BiH se nastavljaju finansirati po odluci o privremenom finansiranju, dakle 75% manje novca, nikakva nova zaduženja, nikakvi projekti, ništa...
8. u FBiH sličan scenario, ne može se formirati nova vlada FBiH, blokada u parlamentu, privremeno finansiranje...
Nakon nekoliko mjeseci ide serija isceniranih problema zbog nefunkcionisanja državnih institucija, uspostavljanje "privremenih" na teritoriji RS i u kantonima pod kontrolom HDZ. Cijeli ovaj proces može potrajati i par godina. Na kraju slijedi samo formalizacija otcjepljenja RS i UZP-a.
1. Dodik i Čović budu izabrani u Predsjedništvo, uz bilo kojeg Bošnjaka
2. dolaze onako formalno na preko 2/3 sjednica, ali ništa ne dogovaraju-sta sada dogovraju?
3. poslanici HDZ, SNSD i njihovi sateliti ne dolaze na sjednice Parlamenta ili dolaze samo formalno-kako to moze promjeniti Komsic?
4. aktuelni ministri HDZ podnose ostavke-kako to moze promjeniti Komsic? Za informaciju ukoliko podnesu ostavke imaju zamjenici, jos jedan propust u spinovanju
5. vijeće ministara zbog nedostatka kvoruma ne može odlučivati-Kako to moze promjeniti Komsic?
6. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko novog mandatara vijeća ministara-Komsic i Dodik ce se moci dogovoriti?
7. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko budžeta za 2019. - institucije BiH se nastavljaju finansirati po odluci o privremenom finansiranju, dakle 75% manje novca, nikakva nova zaduženja, nikakvi projekti, ništa...-privremeno finansiranje i dosad je bilo vise puta
8. u FBiH sličan scenario, ne može se formirati nova vlada FBiH, blokada u parlamentu, privremeno finansiranje...-kako to moze promjeniti Komsic
Morate jos malo "razraditi" suplju ovo je tanko totalno.
Demokratska fronta Željko Komšić
#33151 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
#33152 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
S pozicije člana predsjedništva?Capsicum wrote:
Može u koaliciji s ostalim građanskim i probosanskim strankama spriječiti HDZ da blokiraju parlament i spriječiti ih da uđu u vladu FBiH. Već viđeno.
K'o veliš doći će s rajom iz birtije ispred zgrade parlamenta, tj. Doma naroda FBiH i zagalamiti ispod prozora: ne dajte fašistima u vladu!!!
Za takvo nešto će mu biti ipak potreban i pokoji zastupnik u Domu naroda, a kako je krenulo daj Bože da bude i jedan.
#33153 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
spin opet i opet. Smijesno.Capsicum wrote:Npr. mandatara vijeća ministara, budžetspin, sljedeci mandatar je iz reda srpskog naroda dakle iz RS-arahmanjin wrote:Jao sipnovanja pa ja ne znam da li ti sam vjerujes u ovo sto pises da je ozbiljno.
1. Dodik i Čović budu izabrani u Predsjedništvo, uz bilo kojeg Bošnjaka
2. dolaze onako formalno na preko 2/3 sjednica, ali ništa ne dogovaraju-sta sada dogovraju?
Tako što će na izborne liste staviti dobar dio Hrvata i uz ostale probosanske stranke spriječiti HDZ u blokadi parlamenta, čime se, uz poziciju u predsjedništvu, drastično umanjuje šansa za blokadama.-spin, govorimo o Komsicu kao clanu Predsjednistva ne o listama. Ti stalno govoris o Komsicu kao clanu predsjednistva a ne o listama.rahmanjin wrote:3. poslanici HDZ, SNSD i njihovi sateliti ne dolaze na sjednice Parlamenta ili dolaze samo formalno-kako to moze promjeniti Komsic?Hajd ti to još malo prouči. O čemu zamjenici mogu odlučivati i kako se tretira njihov glas npr. kod određivanja kvoruma?spin, govorio se o podnosenju ostavki HDZ-ovih ministararahmanjin wrote:4. aktuelni ministri HDZ podnose ostavke-kako to moze promjeniti Komsic? Za informaciju ukoliko podnesu ostavke imaju zamjenici, jos jedan propust u spinovanju
Tako što će imenovati novog mandatara i vladu.spin, ide novi mandatar VM je iz reda srpskog narodarahmanjin wrote:5. vijeće ministara zbog nedostatka kvoruma ne može odlučivati-Kako to moze promjeniti Komsic?
Nema potrebe, odluka se može donjeti većinom glasova.spin, ide novi mandatar VM je iz reda srpskog narodarahmanjin wrote:6. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko novog mandatara vijeća ministara-Komsic i Dodik ce se moci dogovoriti?
Je li bilo trajno zakovano 4 godine?nije nikad pa nece ni sadarahmanjin wrote:7. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko budžeta za 2019. - institucije BiH se nastavljaju finansirati po odluci o privremenom finansiranju, dakle 75% manje novca, nikakva nova zaduženja, nikakvi projekti, ništa...-privremeno finansiranje i dosad je bilo vise putaMože u koaliciji s ostalim građanskim i probosanskim strankama spriječiti HDZ da blokiraju parlament i spriječiti ih da uđu u vladu FBiH. Već viđeno.rahmanjin wrote:8. u FBiH sličan scenario, ne može se formirati nova vlada FBiH, blokada u parlamentu, privremeno finansiranje...-kako to moze promjeniti Komsic
spin, govorimo o promjeni koje moze donijeti Komsic u Predsjednistvu, ne o listamaOvo je samo okvirno, vjerujem da je Plan B puno detaljniji i kreativniji.rahmanjin wrote:Morate jos malo "razraditi" suplju ovo je tanko totalno.
#33154 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Pozicija člana predsjedništva u rukama Čovića pojednostavljuje stvari kod procesa blokade. A za dom naroda vidjet ćemo...Hafis wrote:S pozicije člana predsjedništva?Capsicum wrote:
Može u koaliciji s ostalim građanskim i probosanskim strankama spriječiti HDZ da blokiraju parlament i spriječiti ih da uđu u vladu FBiH. Već viđeno.
K'o veliš doći će s rajom iz birtije ispred zgrade parlamenta, tj. Doma naroda FBiH i zagalamiti ispod prozora: ne dajte fašistima u vladu!!!
Za takvo nešto će mu biti ipak potreban i pokoji zastupnik u Domu naroda, a kako je krenulo daj Bože da bude i jedan.
#33155 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
O čemu ti pričaš?rahmanjin wrote:Capsicum wrote:Npr. mandatara vijeća ministara, budžetspin, sljedeci mandatar je iz reda srpskog naroda dakle iz RS-arahmanjin wrote:Jao sipnovanja pa ja ne znam da li ti sam vjerujes u ovo sto pises da je ozbiljno.
1. Dodik i Čović budu izabrani u Predsjedništvo, uz bilo kojeg Bošnjaka
2. dolaze onako formalno na preko 2/3 sjednica, ali ništa ne dogovaraju-sta sada dogovraju?
Ne kontaš. Ja govorim o tome da je za blokadu države, potreban i dovoljan uslov da imaš dva, prema državi BiH neprijateljski nastrojena, člana predsjedništva. Kad tu prijetnju otkloniš, onda se mogućnosti blokade značajno smanjuju. Ne znači da je izbor Komšića u predsjedništvo rješenje za sve probleme koje imamo sa onima koji žele zlo ovoj državi. Ali je vrlo efikasno rješenje da se spriječi takvima da iskoriste poziciju u predsjedništvu za blokadu. Ingerencije predsjedništva su ograničene, ali ono malo što ih imaju, su vrlo bitne i tu je potrebno spriječiti osovinu Čović-Dodik da njima ovladaju i državu učine nefunkcionalnom. Postoje drugi načini za blokadu, ali za njih će se koristiti druge metode. A i tu Komšić, koalicija koja stoji iza njega i ostale građanske, lijeve i probosanske stranke mogu da pomrse račune.rahmanjin wrote:Tako što će na izborne liste staviti dobar dio Hrvata i uz ostale probosanske stranke spriječiti HDZ u blokadi parlamenta, čime se, uz poziciju u predsjedništvu, drastično umanjuje šansa za blokadama.-spin, govorimo o Komsicu kao clanu Predsjednistva ne o listama. Ti stalno govoris o Komsicu kao clanu predsjednistva a ne o listama.rahmanjin wrote:3. poslanici HDZ, SNSD i njihovi sateliti ne dolaze na sjednice Parlamenta ili dolaze samo formalno-kako to moze promjeniti Komsic?
Pa ti ne znaš uopšte o čemu bi pričao. Samo ponavljaš spin, zato što si sebi u glavi zacrtao stav i ne dozvoljavaš si uopšte da pročitaš šta pišem. Ne daj bože da razmisliš malo. Ja govorim o ostavkama HDZ ministara, tačno, ali nije nikakav spin da zamjenici nemaju status predstavnika naroda ministara koji su dali ostavku, odnosno, u slučaju trenutnog Vijeća ministara ne bi bilo kvoruma za odlučivanje.rahmanjin wrote:Hajd ti to još malo prouči. O čemu zamjenici mogu odlučivati i kako se tretira njihov glas npr. kod određivanja kvoruma?spin, govorio se o podnosenju ostavki HDZ-ovih ministararahmanjin wrote:4. aktuelni ministri HDZ podnose ostavke-kako to moze promjeniti Komsic? Za informaciju ukoliko podnesu ostavke imaju zamjenici, jos jedan propust u spinovanju
To neka tvoja želja ili šta? Npr. što ne bi bio mandatar Šarović? Dodiku se ne mora svidjet, izglasat će ga u predsjedništvu član iz reda Bošnjaka i Hrvata.rahmanjin wrote:Tako što će imenovati novog mandatara i vladu.spin, ide novi mandatar VM je iz reda srpskog narodarahmanjin wrote:5. vijeće ministara zbog nedostatka kvoruma ne može odlučivati-Kako to moze promjeniti Komsic?
Evo nije mi bilo mrsko nabrojati sve mandatare od kad nema kopresjedavanja u VM do sad:rahmanjin wrote:Nema potrebe, odluka se može donjeti većinom glasova.spin, ide novi mandatar VM je iz reda srpskog narodarahmanjin wrote:6. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko novog mandatara vijeća ministara-Komsic i Dodik ce se moci dogovoriti?
- Spasoje Tuševljak (S)
- Martin Raguž (H)
- Božidar Matić (H)
- Zlatko Lagumdžija (B)
- Dragan Mikerević (S)
- Adnan Terzić (B)
- Nikola Špirić I mandat (S)
- Nikola Špirić II mandat (S)
- Vjekoslav Bevanda (H)
- Denis Zvizdić (B)
I hajde sad Boga ti objasni kako si ti skontao da je sljedeći mandatar srbin?
Ja govorim o realnoj mogućnosti, a ne o tvojim željama i nadanjima.rahmanjin wrote:Je li bilo trajno zakovano 4 godine?nije nikad pa nece ni sadarahmanjin wrote:7. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko budžeta za 2019. - institucije BiH se nastavljaju finansirati po odluci o privremenom finansiranju, dakle 75% manje novca, nikakva nova zaduženja, nikakvi projekti, ništa...-privremeno finansiranje i dosad je bilo vise puta
Ne, to samo ti umišljaš. Član predsjedništva može uraditi ono što mu je u nadležnosti. Odnosno Komšić može spriječiti blokadu koju bi eventualnim izborom mogli pokrenuti Čović i Dodik.rahmanjin wrote:Može u koaliciji s ostalim građanskim i probosanskim strankama spriječiti HDZ da blokiraju parlament i spriječiti ih da uđu u vladu FBiH. Već viđeno.rahmanjin wrote:8. u FBiH sličan scenario, ne može se formirati nova vlada FBiH, blokada u parlamentu, privremeno finansiranje...-kako to moze promjeniti Komsic
spin, govorimo o promjeni koje moze donijeti Komsic u Predsjednistvu, ne o listama
Spin, spin, spin... Tako mi i treba kad s djecom raspravljamrahmanjin wrote:spin opet i opet. Smijesno.rahmanjin wrote:Ovo je samo okvirno, vjerujem da je Plan B puno detaljniji i kreativniji.rahmanjin wrote:Morate jos malo "razraditi" suplju ovo je tanko totalno.

-
- Posts: 4560
- Joined: 19/02/2014 18:04
#33156 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
I'm a Dwarf and I'm digging a hole.......diggy diggy hole......




OD CVETKOVIĆ-MAČEK DO PLANA B: Da li će politički patuljci sudbinu BiH predati Dodiku i Čoviću?
Današnjim probosanskim opcijama nije trebao neprijatelj da ih razbija. To su učinile dobrovoljno, dovodeći državu u poziciju da njena sudbina dospije u ruke osovini Dodik-Čović.
Mini market
Prije 50 min Prije 46 min
0
Piše: Danijal HADŽOVIĆ
Period Kraljevine Jugoslavije jedan je od najtežih u historiji Bosne i Hercegovine i bošnjačkog naroda. Odmah po uspostavi ove države širom BiH i Sandžaka muslimansko stanovništvo, posebno u ruralnim područjima, bilo je izloženo učestalim napadima uz ubistva i pljačke koje su provodili „kosovski osvetnici“, kako su si, u nastojanju mitološkog legitimiziranja vlaste žeđi za krvlju i tuđom imovinom, tepale razne kriminalne skupine koje su u novoj državi dobile odriješene za vršenje zločina. Nove vlasti , predvođene dvorom Karađorđevića i Pašićevim radikalima su, naime, na ova zlodjela uglavnom reagirale širom zatvorenih očiju puštajući počinioce da prođu nekažnjeno, da bi u međuvremenu i same provele državno sponzoriranu pljačku oduzimanja imovine bošnjačkim zemljoposjednicima, poznatu kao agrarna reforma. BiH kao cjelini također nije bila namijenjena mnogo bolja sudbina. Ona je, ukratko, u radikalsko-karađorđevskim koncepcijama uređenja imala da nestane kao politički subjekt i bude potpuno utopljena u unitarnu jugoslovensku ili velikosrpsku državnu tvorevinu.
Nosilac borbe za zaštitu bošnjačkog stanovništva i očuvanje kompaktnosti BiH uz autonomiju kao krajnji cilj, bila je Jugoslovenska muslimanska organizacija. Predvođena Mehmedom Spahom, za kratko vrijeme je obezbijedila plebiscitarnu podršku bošnjačkog stanovništva, koju je uglavnom sačuvala kroz cijeli period postojanja Kraljevine. Iako sa svega nekih 5% glasova ukupne podrške u jugoslovenskom političkom sistemu i djelujući u krajnje krnjem demokratskom okviru, Spaho je, vješto balansirajući između interesa unitarističkog koncepta srpskih, i republikanskog hrvatskih elita, uspijevao na političkoj sceni afirmisati pitanje muslimana u Jugoslaviji i održavati u životu ideju o autonomiji BiH. Koliko je ovakva politička pozicija predstavljala teret vlastima u Beogradu, pokazuje i ogroman napor koji su ulagali u razbijene Spahe političke organizacije kroz stvaranje niza novih, njihovom unitarističkom konceptu naklonjenih političkih opcija među muslimanima, od „muslimanskih radikala“ Šerifa Arnautovića do radikalima naklonjene „Jugoslovenske narodne muslimanske organizacije“, formirane od bivših Spahinih saboraca. Ni obilne finansije ni sav propagandni aparat koji im je stajao na raspolaganju od beogradskih vladajućih krugova nisu bitno pomogli da se promijeni rezultat – kroz čitav period Kraljevine JMO je ostao najsnažniji politički faktor u BiH i respektabilna parlamentarna snaga. Na kraju je bila potrebna smrt Spahe (prirodna ili izazvana, ostavimo istraživačima i historičarima) da se ta politička snaga razbije i BiH, sporazumom Cvetković-Maček, u miru podijeli između Srbije i Hrvatske.
Ovaj sporazum, na sreću, nije dugo opstao u praksi. Borba za politički subjektivitet BiH i splet okolnosti nas je doveo do toga da, nakon mora prolivene krvi, danas Bosnu i Hercegovinu imamo kao kakvu-takvu nezavisnu državu. Ipak, jednako kao i prije stotinjak godina, ključna politička podjela u zemlji je između onih koji Bosnu i Hercegovini žele i onih koji je ne žele, barem ne kao pretjerano suverenu i ozbiljnu državu. Milorad Dodik, dakako spada u potonje. Već odavno priželjkuje, najavljuje, prijeti njenim raspadom, samo dok, kako veli, dočeka pogodan međunarodni trenutak. Za to vrijeme u praksi čini sve što je moguće da oslabi njen državni kapacitet. Svog vjernog partnera za ovaj projekat pronašao je u lideru HDZ-a BiH Draganu Čoviću, koji je u politici rušenja države već najavio i potencijalno ozbiljnije podvige, tj. blokadu izbora novih vlasti u Bosni i Hercegovini na svim nivoima, u slučaju da se ne promijeni izborni zakon po njegovoj volji.
Ni međunarodna situacija nije baš bajna za BiH. Rusija, pružajući direktnu podršku Dodiku, već godinama predano ruje iznutra i destabilizira zemlju. Širom istočnog djela EU vladaju kršćanski desničari koji, blago rečeno, s fobijom gledaju na muslimane. EU je zabavljena o svom jadu, Brexitima i navalom raznoraznih populističkih nedaća s radikalne desnice. Ne treba ni čuditi stoga da HDZ-ovi lobistički napori za podršku reorganizaciji BiH, po njihovoj mjeri, pronalaze sve više pristalica i među zapadnim članicama evropske porodice.
I kako na sve ovo reaguju probosanske stranke? Stranke ljevice u konačnici na izbore izlaze ni s manje ni s više nego s tri kandidata za Predsjedništvo. Pošto SDP nije partija koja će da popušta „onim koji su je izdali“, Željko Komšić, koji je dva puta pobjeđivao HDZ-ovog kandidata, ovaj put će glasove lijevog glasačkog tijela morati dijeliti sa SDP-ovim Denisom Bećirovićem. Da se po prvi put okuša na velikoj sceni, s kandidatom za člana Predsjedništva, baš u ovom historijskom trenutku je odlučila i Naša stranka, s mlađahnim gostom iz Francuske, New Yorka ili gdje već živi, Borišom Falatarom. Sve u svemu dovoljno da se još koja hiljada glasova skine ljevici. Kada se sve sabere, ili tačnije oduzme, Dragan Čoviće ide prema izglednoj pobjedi. Kao zajednički kandidat ljevice Komšić (ili čak možda i Slavo Kukić čije ime se prvobitno spominjalo) bi imao izgledne šanse da porazi Čovića na izborima. S još dva kandidata istog glasačkog tijela, te šanse su minimalne. I pritom, ni najmanje nije sigurno da će Bećirović s druge strane pobijediti. Barem historijski zapis kristalno jasno govori da ljevica nikada nije imala bošnjačkog člana Predsjedništva. Takvom strategijom ljevica će Čoviću direktno omogućiti novi mandat u Predsjedništvu, dok će sama prema svemu sudeći ostati bez ijednog.
No, zar u ove četiri godine, koliko je na sva zvona medijski promovisan igrokaz o tobožnjem ujedinjenu ljevice, nije mogao biti postignut neki trezven, razuman, zreo dogovor o zajedničkom političkom nastupu? Zar se nije moglo dogovoriti, kao što je to slučaj s opozicijom u RS-u, da se primjerice Komšić podrži kao zajednički kandidat za Predsjedništvo, Nermin Nikšić za premijera Federacije, a neko iz NS za kantonalnog premijera, ili obrnuto? Zar to nije nešto što bi ozbiljne i zrele političke organizacije, na kraju krajeva i odrasli ljudi učinili, umjesto što umjesto toga svjedočimo novom valu razmjene uličarskih pogrda i optužbi među protagonistima ljevice?
Situacija nije previše bolja ni na desnom političkom spektru. Od jedne stožerne SDA, u međuvremenu se formirala nekolicina regionalnih i lokalnih stranaka, odlučnih da zadrže svoj dosadašnji komad vlasti. Njihovi politički koncepti u ovakvom bitnom historijskom momentu, u skladu se interesima i političkim dometima njihovim protagonista, svode se na važna državnička pitanja parkinga, nedostavljenih računa i teladi na Bjelašnici, ili pak brendiranje sebe kao „novih lica u politici“, nakon što su prethodne dvije decenije proveli na budžetu.
Računajući na malu razliku s kojom je prošle pobijedio daleko manje popularnu i karizmatičnu Želju Cvijanović, Ivanić će vrlo teško u Predsjedništvo preko Dodika čijoj stranci se u RS-u smiješi još jedna uvjerljiva pobjeda. Čoviću su hrvatski glasovi ponovo sigurni, uz adut izbornog zakona i realnim oružjem Doma naroda s kojim može kočiti državu. Na megdan ovoj antibosanskoj osovini izlazi čitava jedna bujica podijeljenih, dezorijentiranih i međusobno interesno posvađanih probosanskih stranaka. Stoga, ne treba ni čuditi što već u ovom trenutku Dodik i Čović pomalo slavodobitno najavljuju svoj „Plan B“, odsno formalizovanje davno uspostavljenog saveza te odlučivanje o tome koja će bošnjačka opcija biti poželjna im za sastavljanje vlasti. Kada se podvuče crta, uistinu i jesu u takvoj poziciji. Šta god mislili o njihovim politikama, u onom organizacionom smislu u proteklom periodu pokazali su se neuporedivo vještijim, mudrijim i pronicljivijim, grabeći sebi daleko veću moć nego što im i po daytonskoj strukturi pripada. Šta bi ovaj savez ujedinjen u Predsjendištvu, uz svu stranačku i izvršnu vlastodržačku mašineriju, bio sve spreman uraditi nakon preuzimanja i konsolidovanja vlasti u oktobru, za sada možemo samo nagađati. Bliža prošlost do sada bilježi pokušaj državnog udara HDZ-a kroz „hrvatsko samoupravu“, pokušaj blokade izbora vlasti nakon izbora 2010., kao i Dodikovo bezobzirno kršenje odluke Ustavnog suda BiH i održavanje referenduma. Sve to sa dalekom manjom političkom moći nego što bi je prema svemu sudeći mogli imati nakon sljedećih izbora.
Probosanske stranke s druge strane su spale na to da danas, čast pojedinim izuzecima, budu vođene od strane političkih patuljaka. Bez izraženog i sposobnog lidera, bez državničke vizije, jasne strategije i plana svi su izgledi da nisu u stanju prepoznati težinu historijskog trenutka u kome nalaze i imati bilo kakvu jasnu ideju kako da se suprotstave osovini Dodik-Čović. Umjesto toga, svoju energiju i kapacitete usmjerili su na međusobna prepucavanja, vrijeđanja i raslojavanja i to, da stvar bude gora, ne zbog bilo kakvih konkretnih ideoloških i političkih neslaganja, no uslijed ličnih sujeta i borbe za puku vlast.
Prije kojih stotinjak godina Mehmed Spaho je, pored svih mana, a imao ih je, ipak uspijevao bez države, institucija i ozbiljnije infrastrukture, s jedva nekih 5% glasova na državnom nivou, u borbi za bosansku autonomiju i afirmaciju muslimanskog stanovništva zada ozbiljne glavobolje beogradskim vladajućim krugovima, toliko ozbiljne da su kroz čitav period Kraljevine ulagali silne napore ne bi li razbili njegovu organizaciju. Današnjim probosanskim opcijama, koje imaju neuporedivo bolju institucionalnu poziciju, nije trebao neprijatelj da ih razbija. To su učinile dobrovoljno, dovodeći državu u poziciju da njena sudbina dospije u ruke osovini Dodik-Čović.
#33157 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Razlika u odnosu na sadašnju situaciju je u tome što nema SNSD ministara u VM, osovina Čović-Dodik nema većinu u Predsjedništvu i imamo budžet, državne intitucije funkcionišu nesmetano.bob_rock wrote:Ok, a koja je po tebi razlika u odnosu na sadašnju situaciju.Capsicum wrote: Ma stvar je prilično jednostavna:
1. Dodik i Čović budu izabrani u Predsjedništvo, uz bilo kojeg Bošnjaka
2. dolaze onako formalno na preko 2/3 sjednica, ali ništa ne dogovaraju
3. poslanici HDZ, SNSD i njihovi sateliti ne dolaze na sjednice Parlamenta ili dolaze samo formalno
4. aktuelni ministri HDZ podnose ostavke
5. vijeće ministara zbog nedostatka kvoruma ne može odlučivati
6. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko novog mandatara vijeća ministara
7. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko budžeta za 2019. - institucije BiH se nastavljaju finansirati po odluci o privremenom finansiranju, dakle 75% manje novca, nikakva nova zaduženja, nikakvi projekti, ništa...
8. u FBiH sličan scenario, ne može se formirati nova vlada FBiH, blokada u parlamentu, privremeno finansiranje...
Nakon nekoliko mjeseci ide serija isceniranih problema zbog nefunkcionisanja državnih institucija, uspostavljanje "privremenih" na teritoriji RS i u kantonima pod kontrolom HDZ. Cijeli ovaj proces može potrajati i par godina. Na kraju slijedi samo formalizacija otcjepljenja RS i UZP-a.
Imaš već 3 godine Ivanića i Čovića u Predsjedništvu. Ista situacija u parlamentu, mogu blokirati i ne donositi zakone. Dati ostavke na mjesta ministara i blokirati izbor nove vlade. Itd... Zašto to već nisu uradili, ako mogu provesti..
Ustav ne poznaje vandredne izbore, tako da bi tehnička vlada ostala cijelo vrijeme pa čak i ministri u ostavci na papiru. Ukoliko ne bi obavljali poslove, tu su zamjenici ministara koji obavljaju iste funkcije.
Ne kažem da u navedenom slučaju nebi imali složenu situaciju, ali isto tako ne mislim da bi postigli ono što ti spominješ. Također, zar misliš da izbor Željka Komšića može zaustaviti sve ostalo u parlamentima koje spominješ ?
Ono što je osnovna želja hdz-a je da osiguraju kroz dom naroda svoju poziciju u vlasti za budućnost budući da imaju veliki odljev stanovništva. Predsjedništvo je nešto čega će se odreći u pregovorima da osiguraju dom naroda.
Pa da, bili bi u tehničkom mandatu, uz privremeno finansiranje, bez kvoruma jer se zamjenici ne mogu smatrati predstavnicima naroda ministra koji je dao ostavku. Dakle VM bi postojalo, ali de facto ne bi radilo ništa osim isplaćivalo sebi plate.
Već sam ovom drugom forumašu rekao da ne mislim da je Komšić ultimativno rješenje za sve moguće blokade, ali za blokadu koja kroz predsjedništvo je vrlo efikasna metoda. A obzirom da su pored navedenih stvari pod ingerencijama Predsjedništva i odbrana i vanjska politika, smatram da je itekako bitno da u njoj većinu čine oni koji vole ovu zemlju.
- malakh
- Posts: 6077
- Joined: 05/02/2016 22:11
- Location: šeher rajvosa - http://aqicn.org/city/bosnia-herzegovin ... s-embassy/
#33158 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
dodik ih redovno poziva da napuste sve institucije na nivou drzave.bob_rock wrote:
Ok, a koja je po tebi razlika u odnosu na sadašnju situaciju.
Imaš već 3 godine Ivanića i Čovića u Predsjedništvu. Ista situacija u parlamentu, mogu blokirati i ne donositi zakone. Dati ostavke na mjesta ministara i blokirati izbor nove vlade. Itd... Zašto to već nisu uradili, ako mogu provesti..
#33159 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
O čemu ti pričaš?Capsicum wrote:rahmanjin wrote:Npr. mandatara vijeća ministara, budžetspin, sljedeci mandatar je iz reda srpskog naroda dakle iz RS-aCapsicum wrote:Jao sipnovanja pa ja ne znam da li ti sam vjerujes u ovo sto pises da je ozbiljno.
1. Dodik i Čović budu izabrani u Predsjedništvo, uz bilo kojeg Bošnjaka
2. dolaze onako formalno na preko 2/3 sjednica, ali ništa ne dogovaraju-sta sada dogovraju?
Ne kontaš. Ja govorim o tome da je za blokadu države, potreban i dovoljan uslov da imaš dva, prema državi BiH neprijateljski nastrojena, člana predsjedništva. Kad tu prijetnju otkloniš, onda se mogućnosti blokade značajno smanjuju. Ne znači da je izbor Komšića u predsjedništvo rješenje za sve probleme koje imamo sa onima koji žele zlo ovoj državi. Ali je vrlo efikasno rješenje da se spriječi takvima da iskoriste poziciju u predsjedništvu za blokadu. Ingerencije predsjedništva su ograničene, ali ono malo što ih imaju, su vrlo bitne i tu je potrebno spriječiti osovinu Čović-Dodik da njima ovladaju i državu učine nefunkcionalnom. Postoje drugi načini za blokadu, ali za njih će se koristiti druge metode. A i tu Komšić, koalicija koja stoji iza njega i ostale građanske, lijeve i probosanske stranke mogu da pomrse račune.rahmanjin wrote:Tako što će na izborne liste staviti dobar dio Hrvata i uz ostale probosanske stranke spriječiti HDZ u blokadi parlamenta, čime se, uz poziciju u predsjedništvu, drastično umanjuje šansa za blokadama.-spin, govorimo o Komsicu kao clanu Predsjednistva ne o listama. Ti stalno govoris o Komsicu kao clanu predsjednistva a ne o listama.rahmanjin wrote:3. poslanici HDZ, SNSD i njihovi sateliti ne dolaze na sjednice Parlamenta ili dolaze samo formalno-kako to moze promjeniti Komsic?
Pa ti ne znaš uopšte o čemu bi pričao. Samo ponavljaš spin, zato što si sebi u glavi zacrtao stav i ne dozvoljavaš si uopšte da pročitaš šta pišem. Ne daj bože da razmisliš malo. Ja govorim o ostavkama HDZ ministara, tačno, ali nije nikakav spin da zamjenici nemaju status predstavnika naroda ministara koji su dali ostavku, odnosno, u slučaju trenutnog Vijeća ministara ne bi bilo kvoruma za odlučivanje.rahmanjin wrote:Hajd ti to još malo prouči. O čemu zamjenici mogu odlučivati i kako se tretira njihov glas npr. kod određivanja kvoruma?spin, govorio se o podnosenju ostavki HDZ-ovih ministararahmanjin wrote:4. aktuelni ministri HDZ podnose ostavke-kako to moze promjeniti Komsic? Za informaciju ukoliko podnesu ostavke imaju zamjenici, jos jedan propust u spinovanju
To neka tvoja želja ili šta? Npr. što ne bi bio mandatar Šarović? Dodiku se ne mora svidjet, izglasat će ga u predsjedništvu član iz reda Bošnjaka i Hrvata.rahmanjin wrote:Tako što će imenovati novog mandatara i vladu.spin, ide novi mandatar VM je iz reda srpskog narodarahmanjin wrote:5. vijeće ministara zbog nedostatka kvoruma ne može odlučivati-Kako to moze promjeniti Komsic?
Evo nije mi bilo mrsko nabrojati sve mandatare od kad nema kopresjedavanja u VM do sad:rahmanjin wrote:Nema potrebe, odluka se može donjeti većinom glasova.spin, ide novi mandatar VM je iz reda srpskog narodarahmanjin wrote:6. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko novog mandatara vijeća ministara-Komsic i Dodik ce se moci dogovoriti?
- Spasoje Tuševljak (S)
- Martin Raguž (H)
- Božidar Matić (H)
- Zlatko Lagumdžija (B)
- Dragan Mikerević (S)
- Adnan Terzić (B)
- Nikola Špirić I mandat (S)
- Nikola Špirić II mandat (S)
- Vjekoslav Bevanda (H)
- Denis Zvizdić (B)
I hajde sad Boga ti objasni kako si ti skontao da je sljedeći mandatar srbin?
Ja govorim o realnoj mogućnosti, a ne o tvojim željama i nadanjima.rahmanjin wrote:Je li bilo trajno zakovano 4 godine?nije nikad pa nece ni sadarahmanjin wrote:7. Dodik i Čović se "ne mogu dogovoriti" oko budžeta za 2019. - institucije BiH se nastavljaju finansirati po odluci o privremenom finansiranju, dakle 75% manje novca, nikakva nova zaduženja, nikakvi projekti, ništa...-privremeno finansiranje i dosad je bilo vise puta
Ne, to samo ti umišljaš. Član predsjedništva može uraditi ono što mu je u nadležnosti. Odnosno Komšić može spriječiti blokadu koju bi eventualnim izborom mogli pokrenuti Čović i Dodik.rahmanjin wrote:Može u koaliciji s ostalim građanskim i probosanskim strankama spriječiti HDZ da blokiraju parlament i spriječiti ih da uđu u vladu FBiH. Već viđeno.rahmanjin wrote:8. u FBiH sličan scenario, ne može se formirati nova vlada FBiH, blokada u parlamentu, privremeno finansiranje...-kako to moze promjeniti Komsic
spin, govorimo o promjeni koje moze donijeti Komsic u Predsjednistvu, ne o listama
Spin, spin, spin... Tako mi i treba kad s djecom raspravljamrahmanjin wrote:spin opet i opet. Smijesno.rahmanjin wrote:Ovo je samo okvirno, vjerujem da je Plan B puno detaljniji i kreativniji.rahmanjin wrote:Morate jos malo "razraditi" suplju ovo je tanko totalno.

dodjosmo do toga da eto i nije bas Komsic svemoguc u Predsjednistvu i da raspored partija u Parlamentu treba da bude odgovarajuci i da Komsic ne moze sprijeciti ostavke HDZ-ovih ministara, i da sve te tvoje price su bez prakticnih argumentata...
#33160 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Ccc opet samo bezveze pričaš. Ne razumiješ materiju. Sve sam obrazložio fino. Ali džaba pričat kad ti imaš svoj zacementiran stav i to je to. Nije tebi bitno objašnjenje zašto je bitno da ne bude osovina Čović-Dodik u Predsjedništvu. Tebi je samo bitno da tamo ne bude Komšić. I to je legitimno. Šupački, nepatriotski, neodgovorno, ali legitimno.
#33161 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Pa ako je predzadnji i zadnji mandator bio Hrvat i Bošnjak, valjda je sada red na Srbina.rahmanjin wrote: - Spasoje Tuševljak (S)
- Martin Raguž (H)
- Božidar Matić (H)
- Zlatko Lagumdžija (B)
- Dragan Mikerević (S)
- Adnan Terzić (B)
- Nikola Špirić I mandat (S)
- Nikola Špirić II mandat (S)
- Vjekoslav Bevanda (H)
- Denis Zvizdić (B)
I hajde sad Boga ti objasni kako si ti skontao da je sljedeći mandatar srbin?
Hebo majku ako vi znate ovdje gdje gonite

#33162 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
I gdje je eksplicitno u zakonu navedeno to da mora biti rotacija?
Zar nije dovoljan primjer Nikole Špirića?
Zar nije dovoljan primjer Nikole Špirića?
#33163 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Ne pircam ja bez veze nego ti. Dakle, sam si sve priznao da ne moze Komsic nista sam, ali jok ti samo spinujes. Meni je smjesan da se kampanja vodi samo na tome da Komsic bude clan Predsjednistva samo radi HD-a, a ostalo nema veze.Capsicum wrote:Ccc opet samo bezveze pričaš. Ne razumiješ materiju. Sve sam obrazložio fino. Ali džaba pričat kad ti imaš svoj zacementiran stav i to je to. Nije tebi bitno objašnjenje zašto je bitno da ne bude osovina Čović-Dodik u Predsjedništvu. Tebi je samo bitno da tamo ne bude Komšić. I to je legitimno. Šupački, nepatriotski, neodgovorno, ali legitimno.
#33164 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Komšić može sam, zajedno sa članom Predsjedništva iz reda Bošnjaka, spriječiti blokadu državnih institucija koju bi osovina Čović-Dodik mogla sprovesti kroz Predsjedništvo, ako u njemu budu činili većinu. To ja govorim stalno, ali ti i dalje očekuješ da član Predsjedništva bude neko svemoćno biće koje će nakon što bude izabran onemogućiti sve moguće i nemoguće oblike blokade. Saberi se.rahmanjin wrote:Ne pircam ja bez veze nego ti. Dakle, sam si sve priznao da ne moze Komsic nista sam, ali jok ti samo spinujes. Meni je smjesan da se kampanja vodi samo na tome da Komsic bude clan Predsjednistva samo radi HD-a, a ostalo nema veze.Capsicum wrote:Ccc opet samo bezveze pričaš. Ne razumiješ materiju. Sve sam obrazložio fino. Ali džaba pričat kad ti imaš svoj zacementiran stav i to je to. Nije tebi bitno objašnjenje zašto je bitno da ne bude osovina Čović-Dodik u Predsjedništvu. Tebi je samo bitno da tamo ne bude Komšić. I to je legitimno. Šupački, nepatriotski, neodgovorno, ali legitimno.
Last edited by Capsicum on 29/05/2018 16:29, edited 1 time in total.
#33165 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Opet spinujes i opet poluinformacije. Evo spisak dosadasnjih predsjedavajucih:Capsicum wrote:I gdje je eksplicitno u zakonu navedeno to da mora biti rotacija?
Zar nije dovoljan primjer Nikole Špirića?
1. Spasoje Tuševljak 6. lipnja 2000. 18. listopada 2000.
2. Martin Raguž 18. listopada 2000. 22. veljače 2001.
3. Božidar Matić 22. veljače 2001. 18. srpnja 2001.
4. Zlatko Lagumdžija 18. srpnja 2001. 15. ožujka 2002.
5. Dragan Mikerević 15. ožujka 2002. 23. prosinca 2002.
6. Adnan Terzić 23. prosinca 2002. 11. siječnja 2007.
7. Nikola Špirić 11. siječnja 2007. 12. siječnja 2012.
8. Vjekoslav Bevanda 12. siječnja 2012. 31. ožujka 2015.
9. Denis Zvizdić 31. ožujka 2015. trenutno
Dakle, od kako su predsjedavajuci po 4 godine u mandatu ide rotacija.
#33166 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
OK, hajmo sad malo na gradivo iz prvog osnovne, pa ćemo dalje. Koliko je 2012 minus 2007?rahmanjin wrote:Opet spinujes i opet poluinformacije. Evo spisak dosadasnjih predsjedavajucih:Capsicum wrote:I gdje je eksplicitno u zakonu navedeno to da mora biti rotacija?
Zar nije dovoljan primjer Nikole Špirića?
1. Spasoje Tuševljak 6. lipnja 2000. 18. listopada 2000.
2. Martin Raguž 18. listopada 2000. 22. veljače 2001.
3. Božidar Matić 22. veljače 2001. 18. srpnja 2001.
4. Zlatko Lagumdžija 18. srpnja 2001. 15. ožujka 2002.
5. Dragan Mikerević 15. ožujka 2002. 23. prosinca 2002.
6. Adnan Terzić 23. prosinca 2002. 11. siječnja 2007.
7. Nikola Špirić 11. siječnja 2007. 12. siječnja 2012.
8. Vjekoslav Bevanda 12. siječnja 2012. 31. ožujka 2015.
9. Denis Zvizdić 31. ožujka 2015. trenutno
Dakle, od kako su predsjedavajuci po 4 godine u mandatu ide rotacija.
-
- Posts: 3686
- Joined: 26/06/2009 01:37
#33167 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Stvarno kako je to Špirić bio 5 godina predsjedavajući VM i ko je 2011. i 2012. sjedio u Predsjedništvu BiH?
#33168 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Hajmo malo znati nesto iz politickog zivota BiH a ne pisati gluposti. Sad sam definitivno uvjeren da si ti samo placen da spinujes i nista vise.Capsicum wrote:OK, hajmo sad malo na gradivo iz prvog osnovne, pa ćemo dalje. Koliko je 2012 minus 2007?rahmanjin wrote:Opet spinujes i opet poluinformacije. Evo spisak dosadasnjih predsjedavajucih:Capsicum wrote:I gdje je eksplicitno u zakonu navedeno to da mora biti rotacija?
Zar nije dovoljan primjer Nikole Špirića?
1. Spasoje Tuševljak 6. lipnja 2000. 18. listopada 2000.
2. Martin Raguž 18. listopada 2000. 22. veljače 2001.
3. Božidar Matić 22. veljače 2001. 18. srpnja 2001.
4. Zlatko Lagumdžija 18. srpnja 2001. 15. ožujka 2002.
5. Dragan Mikerević 15. ožujka 2002. 23. prosinca 2002.
6. Adnan Terzić 23. prosinca 2002. 11. siječnja 2007.
7. Nikola Špirić 11. siječnja 2007. 12. siječnja 2012.
8. Vjekoslav Bevanda 12. siječnja 2012. 31. ožujka 2015.
9. Denis Zvizdić 31. ožujka 2015. trenutno
Dakle, od kako su predsjedavajuci po 4 godine u mandatu ide rotacija.
Nikola Spiric je bio od 2007-2012 godine, a znas li zasto????
E ja cu ti reci posto vidim da veze nemas ni o cemu, zato sto nisu mogli da se dogovore dugo vremena ko ce biti predsjedavajuci VM, pa je tek u junu 2011. godine bila epizoda sa Slavom Kukicem, iako su izbori bili u oktobru 2010. Tek nakon silnih natezanja izabran je Bevanda u januaru 2012.
Mani se politike, bolje ti je nisi ti za toga.
#33169 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Bio jednom, pa u ostavci pa ponovo izabran. Šta je sporno? Proveo na čelu VM daleko više od 4 godine.
A princip rotacije je neobavezna stvar. Uostalom totalno nebitna stvar za ovu temu o kojoj sam ja pričao. Sve i da treba i da hoće biti srbin na čelu VM, to može biti neko ko nije iz SNSD čak i bez pristanka Dodika.
A princip rotacije je neobavezna stvar. Uostalom totalno nebitna stvar za ovu temu o kojoj sam ja pričao. Sve i da treba i da hoće biti srbin na čelu VM, to može biti neko ko nije iz SNSD čak i bez pristanka Dodika.
#33170 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
rahmanjin wrote:Evo nije mi bilo mrsko nabrojati sve mandatare od kad nema kopresjedavanja u VM do sad:
- Spasoje Tuševljak (S)
- Martin Raguž (H)
- Božidar Matić (H)
- Zlatko Lagumdžija (B)
- Dragan Mikerević (S)
- Adnan Terzić (B)
- Nikola Špirić I mandat (S)
- Nikola Špirić II mandat (S)
- Vjekoslav Bevanda (H)
- Denis Zvizdić (B)



#33171 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Nešto nije jasno?SSemir wrote:rahmanjin wrote:Evo nije mi bilo mrsko nabrojati sve mandatare od kad nema kopresjedavanja u VM do sad:
- Spasoje Tuševljak (S)
- Martin Raguž (H)
- Božidar Matić (H)
- Zlatko Lagumdžija (B)
- Dragan Mikerević (S)
- Adnan Terzić (B)
- Nikola Špirić I mandat (S)
- Nikola Špirić II mandat (S)
- Vjekoslav Bevanda (H)
- Denis Zvizdić (B)![]()
![]()
majko mila.
#33172 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Nista nije sporno, super si ti...Capsicum wrote:Bio jednom, pa u ostavci pa ponovo izabran. Šta je sporno? Proveo na čelu VM daleko više od 4 godine.
A princip rotacije je neobavezna stvar. Uostalom totalno nebitna stvar za ovu temu o kojoj sam ja pričao. Sve i da treba i da hoće biti srbin na čelu VM, to može biti neko ko nije iz SNSD čak i bez pristanka Dodika.
#33173 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Na a. Ovim si otklonio sve sumnje. Savrseno jasnoCapsicum wrote:Nešto nije jasno?SSemir wrote:rahmanjin wrote:Evo nije mi bilo mrsko nabrojati sve mandatare od kad nema kopresjedavanja u VM do sad:
- Spasoje Tuševljak (S)
- Martin Raguž (H)
- Božidar Matić (H)
- Zlatko Lagumdžija (B)
- Dragan Mikerević (S)
- Adnan Terzić (B)
- Nikola Špirić I mandat (S)
- Nikola Špirić II mandat (S)
- Vjekoslav Bevanda (H)
- Denis Zvizdić (B)![]()
![]()
majko mila.
#33174 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
A šta to majke ti? Koje sumnje 

- Corto Maltese
- Posts: 7180
- Joined: 15/11/2005 08:47
- Location: Sarajevo
- Contact:
#33175 Re: Demokratska fronta Željko Komšić
Ako narodu ovo ne otvori oči, neće ništa.kluz franjo wrote:
Stvarno kako je to Špirić bio 5 godina predsjedavajući VM i ko je 2011. i 2012. sjedio u Predsjedništvu BiH?
Da je tad Komšić sjedio u Predsjedništvu to se ne bi desilo
