Nista ja tebi nisam nalijepio.Bodkin wrote:ama kakav ba vijenac, govorim o stanku..ali nek si ti nalijepio etiketu jelde, nije ti prvi put

Nista ja tebi nisam nalijepio.Bodkin wrote:ama kakav ba vijenac, govorim o stanku..ali nek si ti nalijepio etiketu jelde, nije ti prvi put
samo si me uporedio sa stovaocima lika i djela hitlera jeldecindrlimindrli wrote:Nista ja tebi nisam nalijepio.Bodkin wrote:ama kakav ba vijenac, govorim o stanku..ali nek si ti nalijepio etiketu jelde, nije ti prvi put
Hajduk Stanko citao kao tinejdjer i uopste nije losa knjiga. A sad je druga stvar sto se mnogim u Bosni ne svidjaju napadi na Turke . Sad ne mozes nekog kriviti sto je lose pisao i o poturicama. Mislim da ih se dosta njih poturcilo radi polozaja u tom carstvu. Takvi smo mi ljudi. Radi polozaja smo bili komunisti, radi polozaja sad na izlazimo iz vjerskih objekata. Sve u svoje vrijeme.julisiz es grant wrote:@hAZNADAR
Jarane, pročitaj ti "Hajduka Stanka", koji je napisan prije 150 godina, a bio je koliko znam lektira i prije rata (u Srbiji vjerovatno, ovdje kod nas ne znam). Vidjećeš da je "Nož" mala maca, kako je tu iskazana mržnja prema "Turcima", i to kako kroz priču, tako i kroz praksu junaka knjige (tj svih Srba u knjizi) prema "poturicama", koji su do te mjere dehumanizirani da (osim jednog vrlo značajnog izuzetka) i ne služe ni za šta drugo nego kao predmet klasičnog govora mržnje i najstrašnijih metoda ubijanja, koje pisac (Janko Veselinović) otvoreno glorificira. O toj knjizi bih ja radije pričao, "Nož" je od početka jasna priča svakom normalnom.
A kako si to zakljucio - osim ako nije krajnost u pitanju?Bodkin wrote:
ni meni nikako nije jasno sta ne valja u toj knjizi. ispada sad svaka knjiga koja je protiv turaka i to turaka iz 1800 propagira neki fasizam sto je glupost samo takva
pa naravno da nije bilo propagande, tj ja bar mislim da nije. ja samo kazem da ne mozes nekakvu borbu protiv turaka i poziv na borbu dozivljavati kao propagandu. to je apsurd i zato mi je smijasno da se jedna djecija knjiga okarakterise kao propagandni materijalhAZNADAR wrote:A kako si to zakljucio - osim ako nije krajnost u pitanju?Bodkin wrote:
ni meni nikako nije jasno sta ne valja u toj knjizi. ispada sad svaka knjiga koja je protiv turaka i to turaka iz 1800 propagira neki fasizam sto je glupost samo takva
Citao sam Hajduk Stanka, nesto malo i Gorski Vijenac,.. - uglavnom literaturakoja je uvijek bila dostupna i ne sjecam se ni da sam se ja nasao pogodjen, uvrijedjen,.. odnosno da sam se prepoznao u knjizi ili shvatio kao pokudu mene i moge ideniteta. Sve te knjige su napisaneu jednom drugom kontekstu, vezano za neko drugo vrijeme, i ne sjecam se da je iko pravio poveznicu sa danasnjim vremenom.
Druga je stvar sto danas ljudi primjecuju mnogo toga sto nisu prije. Sve te prozivke poturica od hajducija Stanka, pa preko spomena kako su gori od Turaka, sto kod Njegosa, sto kod Senoe(zlatarevo zlato), pa filma Kosovski boj gdje je na glup i nerelalan nacin ta fraza umetnuta,... - sve to niko tada nije tako kontaso - ja prvi nisam ni u snu pomislio prije rata da tu u tim knjigama ima nesto protiv mene, nesto protiv mog naroda ili vjere, uopce nisam ni Stanka, ni Vijenac,.. dozivljavao negativno - jednostavno kao da se radilo o nekome drugom.
Medjutim, pojavom srpskog nacionalizma, pa poslije sranja - sami velikosrbi su obilato koristili fraze i citate spomenutih djela i pravili poveznice. Sami velikosrbi su poistovijetili poturice iz Stanka i Vijenca sa danasnjim ljudima, janjicare sa danasnjim ljudima, ustase sa danasnjim ljudima,... i danas citamo toliki naboj mrznje i fasizma sa citatom u spomenutim djelima - da nam nije problem istraziti korijen toga.
Ne mislim da je odamdesetih postojala neka propaganda i kampanja protiv muslimana - bilo je to toliko javno i pristupacno svima da bi se bar neko pobunio i skontao. Recimo da smo bili svi dio iste filozofije, skole, sa istim sistemom vrijednosti ili shvatanjem negativnosti
"On je Turčin, a ja sam Srbin, i mi ne možemo jedno drugome dobra misliti...gdje je moj život, tu je njegova smrt, gdje je njemu dobro, tu je meni nesreća."...kaže pop Miloje, opisan u knjizi gotovo svetačkim epitetima.Bodkin wrote:ama kakav ba vijenac, govorim o stanku..ali nek si ti nalijepio etiketu jelde, nije ti prvi putcindrlimindrli wrote:"Gorski Vijenac" i nije nista drugo do poziv na linc, sad sto to tebi ne smeta, ih, pa koliko samo je bolesnikaBodkin wrote:ni meni nikako nije jasno sta ne valja u toj knjizi. ispada sad svaka knjiga koja je protiv turaka i to turaka iz 1800 propagira neki fasizam sto je glupost samo takva
kojima je Mein Kampf super knjiga...nista novo.
Стигоше пред хан. Он беше празан. Нигде живе душе, ниједног повесма дима да се с
баџе уздигне.
— Пустош! — рече Алекса.
То Станка трже из његових сањарија. Он баци поглед на кућерину и намршти обрве.
— Да бог да све турске куће овако пропевале! — рече Алекса.
— Само џумбуси!... Нека нам није жао кад су главе овако јевтине!... Данас је скупљи
један вепар од Турчина!
— Посечеш Турчина, шикне млаз крви из оног бичјег врата и попрска те, па после
смрдиш ваздан на Мухамеда!... Овако хладовина, па млатиш као по граху!... Кад се
сврши битка, умијеш се као после вршаја, скинеш ђубре са себе, па спаваш сербез!
Pa turske pomocne trupe Vlasi nisu primili islam, ali imali su koristi od Turaka. Valjaju li ti oni?alanskoda wrote:Drugo je sto su srbi koristili te knjige u svojoj mrznji prema muslimanima. Ali te knjige su napisane u svom vremenu. Da smo zivili u tom vremenu imali bi mozda isti pogled na to kao i pisci tih knjiga. Meni su poturice isto kao i domaci izdajnici u drugom sv. ratu s tim da su ipak turci puno duze vladali ovim prostorima i da su se mnoge generacije izmjenjale. tako da su se od pocetmnih poturica, stvorile generacije koje su primile islam iz ubjedjenja i vjerovanja, ne iz koristi.
rekao sam sta mislim o domacim izdajnicima. Sad da li su primili islam ili ne nije bitno. pa romanu hajduk stanko njegov najbolji drug se okrece na tursku stranu (nije primio islam) a sve radi lijepe djevojke.sinuhe wrote:Pa turske pomocne trupe Vlasi nisu primili islam, ali imali su koristi od Turaka. Valjaju li ti oni?alanskoda wrote:Drugo je sto su srbi koristili te knjige u svojoj mrznji prema muslimanima. Ali te knjige su napisane u svom vremenu. Da smo zivili u tom vremenu imali bi mozda isti pogled na to kao i pisci tih knjiga. Meni su poturice isto kao i domaci izdajnici u drugom sv. ratu s tim da su ipak turci puno duze vladali ovim prostorima i da su se mnoge generacije izmjenjale. tako da su se od pocetmnih poturica, stvorile generacije koje su primile islam iz ubjedjenja i vjerovanja, ne iz koristi.
Svi današnji Bošnjaci, tj bosanski muslimani su potomci tih domaćih izdajnika. Smrdi li i naša krv na Muhameda?alanskoda wrote:rekao sam sta mislim o domacim izdajnicima. Sad da li su primili islam ili ne nije bitno. pa romanu hajduk stanko njegov najbolji drug se okrece na tursku stranu (nije primio islam) a sve radi lijepe djevojke.sinuhe wrote:Pa turske pomocne trupe Vlasi nisu primili islam, ali imali su koristi od Turaka. Valjaju li ti oni?alanskoda wrote:Drugo je sto su srbi koristili te knjige u svojoj mrznji prema muslimanima. Ali te knjige su napisane u svom vremenu. Da smo zivili u tom vremenu imali bi mozda isti pogled na to kao i pisci tih knjiga. Meni su poturice isto kao i domaci izdajnici u drugom sv. ratu s tim da su ipak turci puno duze vladali ovim prostorima i da su se mnoge generacije izmjenjale. tako da su se od pocetmnih poturica, stvorile generacije koje su primile islam iz ubjedjenja i vjerovanja, ne iz koristi.
tvoj problem je sto ti knjigu pisanu prije 130 godina stavljas u danasnji kontekst sto je apsurdjulisiz es grant wrote: "On je Turčin, a ja sam Srbin, i mi ne možemo jedno drugome dobra misliti...gdje je moj život, tu je njegova smrt, gdje je njemu dobro, tu je meni nesreća."...kaže pop Miloje, opisan u knjizi gotovo svetačkim epitetima.
"— А знаш бар по имену свога душманина? — упита харамбаша.
— Турчин!... Другог имена не знам, а и што ће ми!... Звао се он Мујо или Мехо, Асан
или Алија— мени је душманин јер је Турчин!"
"— Јер да имаш образа, ти би се данас звао Муја или Алија, а не би поганио српско име"
"— ǽарамбашо! — рече Заврзан Станку. — Видиш колишно нас је... А бог ми је сведок да
ће многа турска мајка од нас пропиштати!"
Прота Смиљанић је четовао на своју руку. То беше јуначина каквог само век
рађа. Он је веровао да му Турчин Бошњак, или како их је он звао: балија Бошњак не
може ништа учинити.
— Ако ја погинем од руке балије Бошњака, не копајте ме!... Баците ме у...
To su samo neki od citata...
Knjiga se čitala slobodno kroz sve godine bratstva i jedinstva, bez da je ijedan predgovor pokušao da pojasni neke stvari. I šta onda da pomisli neki srednjoškolac Srbin, koji pročita ovo o Hasanu, Muji i Aliji, a s njim u klupi sjedi neko ko se tako zove?Bodkin wrote:tvoj problem je sto ti knjigu pisanu prije 130 godina stavljas u danasnji kontekst sto je apsurdjulisiz es grant wrote: "On je Turčin, a ja sam Srbin, i mi ne možemo jedno drugome dobra misliti...gdje je moj život, tu je njegova smrt, gdje je njemu dobro, tu je meni nesreća."...kaže pop Miloje, opisan u knjizi gotovo svetačkim epitetima.
"— А знаш бар по имену свога душманина? — упита харамбаша.
— Турчин!... Другог имена не знам, а и што ће ми!... Звао се он Мујо или Мехо, Асан
или Алија— мени је душманин јер је Турчин!"
"— Јер да имаш образа, ти би се данас звао Муја или Алија, а не би поганио српско име"
"— ǽарамбашо! — рече Заврзан Станку. — Видиш колишно нас је... А бог ми је сведок да
ће многа турска мајка од нас пропиштати!"
Прота Смиљанић је четовао на своју руку. То беше јуначина каквог само век
рађа. Он је веровао да му Турчин Бошњак, или како их је он звао: балија Бошњак не
може ништа учинити.
— Ако ја погинем од руке балије Бошњака, не копајте ме!... Баците ме у...
To su samo neki od citata...
da citalo se jer se nije gledalo tim ocima. opet ti kazem ne mozes gledati danasnjim ocima jer onda je sve sto je napisano prije 1950 propaganda. mogu se jedino sloziti sa boldiranim i to je bila greskajulisiz es grant wrote:Knjiga se čitala slobodno kroz sve godine bratstva i jedinstva, bez da je ijedan predgovor pokušao da pojasni neke stvari. I šta onda da pomisli neki srednjoškolac Srbin, koji pročita ovo o Hasanu, Muji i Aliji, a s njim u klupi sjedi neko ko se tako zove?Bodkin wrote:tvoj problem je sto ti knjigu pisanu prije 130 godina stavljas u danasnji kontekst sto je apsurdjulisiz es grant wrote: "On je Turčin, a ja sam Srbin, i mi ne možemo jedno drugome dobra misliti...gdje je moj život, tu je njegova smrt, gdje je njemu dobro, tu je meni nesreća."...kaže pop Miloje, opisan u knjizi gotovo svetačkim epitetima.
"— А знаш бар по имену свога душманина? — упита харамбаша.
— Турчин!... Другог имена не знам, а и што ће ми!... Звао се он Мујо или Мехо, Асан
или Алија— мени је душманин јер је Турчин!"
"— Јер да имаш образа, ти би се данас звао Муја или Алија, а не би поганио српско име"
"— ǽарамбашо! — рече Заврзан Станку. — Видиш колишно нас је... А бог ми је сведок да
ће многа турска мајка од нас пропиштати!"
Прота Смиљанић је четовао на своју руку. То беше јуначина каквог само век
рађа. Он је веровао да му Турчин Бошњак, или како их је он звао: балија Бошњак не
може ништа учинити.
— Ако ја погинем од руке балије Бошњака, не копајте ме!... Баците ме у...
To su samo neki od citata...
Ili u jednoj pričici iz omiljenog "Politikinog Zabavnika" iz 70 i neke, gdje Srbi donose nekoj "buli" za Bajram pečeno prase, "što bi se danas smatralo kao lep komšijski običaj", ali eto, tada je to "glupoj Turkinji" smetalo.
Vjerovatno stampana u izdanju djecije biblioteke Lastavicajulisiz es grant wrote:Knjiga se čitala slobodno kroz sve godine bratstva i jedinstva, bez da je ijedan predgovor pokušao da pojasni neke stvari. I šta onda da pomisli neki srednjoškolac Srbin, koji pročita ovo o Hasanu, Muji i Aliji, a s njim u klupi sjedi neko ko se tako zove?Bodkin wrote:tvoj problem je sto ti knjigu pisanu prije 130 godina stavljas u danasnji kontekst sto je apsurdjulisiz es grant wrote: "On je Turčin, a ja sam Srbin, i mi ne možemo jedno drugome dobra misliti...gdje je moj život, tu je njegova smrt, gdje je njemu dobro, tu je meni nesreća."...kaže pop Miloje, opisan u knjizi gotovo svetačkim epitetima.
"— А знаш бар по имену свога душманина? — упита харамбаша.
— Турчин!... Другог имена не знам, а и што ће ми!... Звао се он Мујо или Мехо, Асан
или Алија— мени је душманин јер је Турчин!"
"— Јер да имаш образа, ти би се данас звао Муја или Алија, а не би поганио српско име"
"— ǽарамбашо! — рече Заврзан Станку. — Видиш колишно нас је... А бог ми је сведок да
ће многа турска мајка од нас пропиштати!"
Прота Смиљанић је четовао на своју руку. То беше јуначина каквог само век
рађа. Он је веровао да му Турчин Бошњак, или како их је он звао: балија Бошњак не
може ништа учинити.
— Ако ја погинем од руке балије Бошњака, не копајте ме!... Баците ме у...
To su samo neki od citata...
Ili u jednoj pričici iz omiljenog "Politikinog Zabavnika" iz 70 i neke, gdje Srbi donose nekoj "buli" za Bajram pečeno prase, "što bi se danas smatralo kao lep komšijski običaj", ali eto, tada je to "glupoj Turkinji" smetalo.
Rijec "poturica" je uvrijedljiva i ponizavajuca rijec za svakog Bosnjaka i svakog muslimana.Da poznajes historiju znao bi da se Islam sirio munjevitom brzinom ne zato sto su ti ljudi bili "domaci izdajnici" kako ti kazes i ne zato sto je kao "neko prodao vjeru za veceru" vec zato sto je to u doba "mraka" srednjeg vijeka bila ideologija koja je donosila "svjetlost i slobodu".Nesto kao kada se komunisticka ideologija pojavila.Da znas historiju onda bi znao da su i sami Turci bili ne-muslimani a prihvatili su vjeru Islam (dakle ideologiju tog doba) od pokorenog naroda Arapa.To je jedini slucaj u historiji da je osvajac primio vjeru od pokorenih.I tako je vodja primivsi Islam nazvao sebe Osmanom pa otuda "Osmansko Carstvo" koje se iz istih,gore navedenih razloga, rasirilo munjevitom brzinom.Sam korjen mrznje prema Bosnjacima je zapravo u mitu po kojem se Bosnjaci i muslimani sa ovih prostora smatraju izdajnicima ili kako ti kazes poturicama odnosno "domacim izdajnicima istim kao oni u drugom sv. ratu" To je nacisticka propaganda koja nema nikakvog temelja osim mitova i koja se ne obazire na historijske cinjenice poput ove gore navedene uz napomenu da je na Balkanu a posebno u Bosni ostao znacajan broj tkzv "Bogumila" odnosno pripadnika Crkve Bosanske koji nisu bili pokrsteni za razliku od ostatka Europe.Jedan dio Bosnjaka je pokrsten u katolicku vjeru od strane madjarske inkvizicije kada je Ugarska potpuno zavladala Bosnom neposredno pred dolazak osmanlija (zadnji i predzadnji Bosanski Kralj otvoreno presli na katolicku vjeru cime je Vatikan konacno priznao bosansko kraljevstvo).Ostatak Bosnjaka nije bio pokrsten i uglavnom ti ljudi su masovno presli na islam.To su historijske cinjenice uz dodatak da tih tkzv. "Bogumila" nije bilo samo u bosni vec je bilo ostataka i u Srbiji i u CG i u Makedoniji i na Kosovu i u Albaniji...alanskoda wrote:Drugo je sto su srbi koristili te knjige u svojoj mrznji prema muslimanima. Ali te knjige su napisane u svom vremenu. Da smo zivili u tom vremenu imali bi mozda isti pogled na to kao i pisci tih knjiga. Meni su poturice isto kao i domaci izdajnici u drugom sv. ratu s tim da su ipak turci puno duze vladali ovim prostorima i da su se mnoge generacije izmjenjale. tako da su se od pocetmnih poturica, stvorile generacije koje su primile islam iz ubjedjenja i vjerovanja, ne iz koristi.
Eto bas bi bilo muslimana na balkanu da nije bilo turaka.sam sebe lazes. I danas istoriju pisu onako kako im odgovara. zato imamo tri istorije.Goran_35 wrote:Rijec "poturica" je uvrijedljiva i ponizavajuca rijec za svakog Bosnjaka i svakog muslimana.Da poznajes historiju znao bi da se Islam sirio munjevitom brzinom ne zato sto su ti ljudi bili "domaci izdajnici" kako ti kazes i ne zato sto je kao "neko prodao vjeru za veceru" vec zato sto je to u doba "mraka" srednjeg vijeka bila ideologija koja je donosila "svjetlost i slobodu".Nesto kao kada se komunisticka ideologija pojavila.Da znas historiju onda bi znao da su i sami Turci bili ne-muslimani a prihvatili su vjeru Islam (dakle ideologiju tog doba) od pokorenog naroda Arapa.To je jedini slucaj u historiji da je osvajac primio vjeru od pokorenih.I tako je vodja primivsi Islam nazvao sebe Osmanom pa otuda "Osmansko Carstvo" koje se iz istih,gore navedenih razloga, rasirilo munjevitom brzinom.Sam korjen mrznje prema Bosnjacima je zapravo u mitu po kojem se Bosnjaci i muslimani sa ovih prostora smatraju izdajnicima ili kako ti kazes poturicama odnosno "domacim izdajnicima istim kao oni u drugom sv. ratu" To je nacisticka propaganda koja nema nikakvog temelja osim mitova i koja se ne obazire na historijske cinjenice poput ove gore navedene uz napomenu da je na Balkanu a posebno u Bosni ostao znacajan broj tkzv 2Bogumila" odnosno pripadnika Crkve Bosanske koji nisu bili pokrsteni za razliku od ostatka Europe.Jedan dio Bosnjaka je pokrsten u katolicku vjeru od strane madjarske inkvizicije kada je Ugarska potpuno zavladala bosnom neposredno pred dolazak osmanlija.Ostatak Bosnjaka nije bio pokrsten i uglavnom ti ljudi su masovno presli na islam.To su historijske cinjenice uz dodatak da tih tkzv. "Bogumila" nije bilo samo u bosni vec je bilo ostataka i u Srbiji i u CG i u Makedoniji i na Kosovu i u Albaniji...alanskoda wrote:Drugo je sto su srbi koristili te knjige u svojoj mrznji prema muslimanima. Ali te knjige su napisane u svom vremenu. Da smo zivili u tom vremenu imali bi mozda isti pogled na to kao i pisci tih knjiga. Meni su poturice isto kao i domaci izdajnici u drugom sv. ratu s tim da su ipak turci puno duze vladali ovim prostorima i da su se mnoge generacije izmjenjale. tako da su se od pocetmnih poturica, stvorile generacije koje su primile islam iz ubjedjenja i vjerovanja, ne iz koristi.
I kad ste vec kod Gorskog Vijenca evo nekoliko znacajnih citata
http://bs.wikiquote.org/wiki/Gorski_vijenac
Postoji samo jedna historija-a to je nauka i izucava se i izvan ovih prostora.A ta nauka je "neumoljiva" i bazirana na historijskim faktima a ne na mitovima (kosovska bitka,kraljevic marko) ili na novelama kao sto je "hajduk stanko"alanskoda wrote:Eto bas bi bilo muslimana na balkanu da nije bilo turaka.sam sebe lazes. I danas istoriju pisu onako kako im odgovara. zato imamo tri istorije.Goran_35 wrote:Rijec "poturica" je uvrijedljiva i ponizavajuca rijec za svakog Bosnjaka i svakog muslimana.Da poznajes historiju znao bi da se Islam sirio munjevitom brzinom ne zato sto su ti ljudi bili "domaci izdajnici" kako ti kazes i ne zato sto je kao "neko prodao vjeru za veceru" vec zato sto je to u doba "mraka" srednjeg vijeka bila ideologija koja je donosila "svjetlost i slobodu".Nesto kao kada se komunisticka ideologija pojavila.Da znas historiju onda bi znao da su i sami Turci bili ne-muslimani a prihvatili su vjeru Islam (dakle ideologiju tog doba) od pokorenog naroda Arapa.To je jedini slucaj u historiji da je osvajac primio vjeru od pokorenih.I tako je vodja primivsi Islam nazvao sebe Osmanom pa otuda "Osmansko Carstvo" koje se iz istih,gore navedenih razloga, rasirilo munjevitom brzinom.Sam korjen mrznje prema Bosnjacima je zapravo u mitu po kojem se Bosnjaci i muslimani sa ovih prostora smatraju izdajnicima ili kako ti kazes poturicama odnosno "domacim izdajnicima istim kao oni u drugom sv. ratu" To je nacisticka propaganda koja nema nikakvog temelja osim mitova i koja se ne obazire na historijske cinjenice poput ove gore navedene uz napomenu da je na Balkanu a posebno u Bosni ostao znacajan broj tkzv 2Bogumila" odnosno pripadnika Crkve Bosanske koji nisu bili pokrsteni za razliku od ostatka Europe.Jedan dio Bosnjaka je pokrsten u katolicku vjeru od strane madjarske inkvizicije kada je Ugarska potpuno zavladala bosnom neposredno pred dolazak osmanlija.Ostatak Bosnjaka nije bio pokrsten i uglavnom ti ljudi su masovno presli na islam.To su historijske cinjenice uz dodatak da tih tkzv. "Bogumila" nije bilo samo u bosni vec je bilo ostataka i u Srbiji i u CG i u Makedoniji i na Kosovu i u Albaniji...alanskoda wrote:Drugo je sto su srbi koristili te knjige u svojoj mrznji prema muslimanima. Ali te knjige su napisane u svom vremenu. Da smo zivili u tom vremenu imali bi mozda isti pogled na to kao i pisci tih knjiga. Meni su poturice isto kao i domaci izdajnici u drugom sv. ratu s tim da su ipak turci puno duze vladali ovim prostorima i da su se mnoge generacije izmjenjale. tako da su se od pocetmnih poturica, stvorile generacije koje su primile islam iz ubjedjenja i vjerovanja, ne iz koristi.
I kad ste vec kod Gorskog Vijenca evo nekoliko znacajnih citata
http://bs.wikiquote.org/wiki/Gorski_vijenac
.
Hajduk Stanko je i danas lektira u Srbiji, u 6. razredu. Evo recimo bas ovdje u Sandzaku se desavalo da srpska djeca nakon svadje vrijedjaju bosnjacku tako sto kazu da su lojavi Turci koji smrde na Muhameda. Odakle su to mogli pokupiti? I otkud im to da smo mi ti Turci? Nazalost tako je kako je... najgore sto pokusavaju nasu djecu da tjeraju da to citaju. Eto valjda sad kada se uvede bosanski u skole ovdje, makar ce to izbjegavati. Ali svejedno, ova srpska djeca ce i dalje citati isto to njesra.julisiz es grant wrote:@hAZNADAR
Jarane, pročitaj ti "Hajduka Stanka", koji je napisan prije 150 godina, a bio je koliko znam lektira i prije rata (u Srbiji vjerovatno, ovdje kod nas ne znam). Vidjećeš da je "Nož" mala maca, kako je tu iskazana mržnja prema "Turcima", i to kako kroz priču, tako i kroz praksu junaka knjige (tj svih Srba u knjizi) prema "poturicama", koji su do te mjere dehumanizirani da (osim jednog vrlo značajnog izuzetka) i ne služe ni za šta drugo nego kao predmet klasičnog govora mržnje i najstrašnijih metoda ubijanja, koje pisac (Janko Veselinović) otvoreno glorificira. O toj knjizi bih ja radije pričao, "Nož" je od početka jasna priča svakom normalnom.
Pa nije to nista.Maverick78 wrote:Hajduk Stanko je i danas lektira u Srbiji, u 6. razredu. Evo recimo bas ovdje u Sandzaku se desavalo da srpska djeca nakon svadje vrijedjaju bosnjacku tako sto kazu da su lojavi Turci koji smrde na Muhameda. Odakle su to mogli pokupiti? I otkud im to da smo mi ti Turci? Nazalost tako je kako je... najgore sto pokusavaju nasu djecu da tjeraju da to citaju. Eto valjda sad kada se uvede bosanski u skole ovdje, makar ce to izbjegavati. Ali svejedno, ova srpska djeca ce i dalje citati isto to njesra.julisiz es grant wrote:@hAZNADAR
Jarane, pročitaj ti "Hajduka Stanka", koji je napisan prije 150 godina, a bio je koliko znam lektira i prije rata (u Srbiji vjerovatno, ovdje kod nas ne znam). Vidjećeš da je "Nož" mala maca, kako je tu iskazana mržnja prema "Turcima", i to kako kroz priču, tako i kroz praksu junaka knjige (tj svih Srba u knjizi) prema "poturicama", koji su do te mjere dehumanizirani da (osim jednog vrlo značajnog izuzetka) i ne služe ni za šta drugo nego kao predmet klasičnog govora mržnje i najstrašnijih metoda ubijanja, koje pisac (Janko Veselinović) otvoreno glorificira. O toj knjizi bih ja radije pričao, "Nož" je od početka jasna priča svakom normalnom.
A ko je donio Krscanstvo balkanskim paganima?alanskoda wrote:i spanija i sicilija su bile osvojene od arapa. sa arapima dosao i islam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalifaat_van_C%C3%B3rdoba
A sta za tebe znaci taj termin "poturica" ? Mozes li ga definisati ako nije problem...Sad ne mozes nekog kriviti sto je lose pisao i o poturicama. Mislim da ih se dosta njih poturcilo radi polozaja u tom carstvu.
"The mass migration caused by the Christian revolts usually victimised theStagolee wrote:Klanje i progon nije bio ruski projekat.
Ruski projekat je bilo oslobađanje balkanskih hrišćana od osmanlijske vlasti. Klanje i progon su bili projekti novonastalih bugarskih, srpskih, grčkih i crnogorskih nacionalnih elita.
Ako neko slikovnicu koristi kao propagandni materijal i siri mrznju - onda je to zloupotreba gdje nije krivica na piscu vec na interpretatoru. Ali je ta slikovnica ipak zloupotrebljena kao propagandni materijal. Imamo u svijetu niz razlicitih primjera kako se ponesto zloupotrijebi i tendenciozno tumaci, pocev od knjiga, pjesama, filmova,.. pa cak do vjerskih knjiga. To je kada govorimo o svjesnoj propagandi i svjesnom ispiranju mozga radi izazivanja mrznje.Bodkin wrote: pa naravno da nije bilo propagande, tj ja bar mislim da nije. ja samo kazem da ne mozes nekakvu borbu protiv turaka i poziv na borbu dozivljavati kao propagandu. to je apsurd i zato mi je smijasno da se jedna djecija knjiga okarakterise kao propagandni materijal