Samo da imamo u vidu kako izleda (još uvijek) važeća regulativa po pitanju sticanja punopravnog članstva BiH u NATO.
Na snazi (još uvijek) imamo sve potrebne odluke Predsjedništva, Vijeća ministara i Parlamenta BiH. U svakoj od tih odluka i zakona stoji nedvosmisleno opredjeljenje BiH za prijem u NATO savez.
Sve navedene odluke su donešene i usvojene u skladu sa Ustavom BiH i kao takve predstavljaju i predviđaju ISKLJUČIVU nadležnost DRŽAVNOG nivoa za ovo pitanje.
Postoji doduše i ta famozna "rezolucija" Narodne skupštine RS, koja kao takva NEMA nikakvu ZAKONSKU težinu, čak ni u RS.
Члан 184.
Резолуцијом се указује на стање и проблеме у одређеној области друштвеног живота, утврђује политика коју треба спроводити у тој области и даје смјернице за спровођење те политике, односно предвиђају мјере за њено спровођење.
Dakle rezolucija je sama po sebi akt po principu "ako može, može".
Zašto Bakir već mjesecima najavljuje, a prije 10-ak dana potpisuje neki "sporazum", kojim se praktično planira
a) uvesti "mehanizam koordinacije sa nižim nivoima vlasti" i
b) brisati dosadašnje prejudiciranje članstva BiH u NATO?
I zašto Džaferović i Komšić stavljaju prijedlog ANP-a na glasanje Predsjedništva BiH, ako znamo da je ANP dokument koji se u pravnoj hijerarhiji izrađuje od neke (inter)resorne radne grupe, a usvaja ga Vijeće ministara?
Preglasavanjem u Predsjedništvu po pitanju ANP-a se otvara ustavna mogućnost preispitivanja te odluke državnog nivoa na nivou entiteta, te samim tim i ta odluka entiteta, a sve u skladu sa Ustavom BiH može poništiti odluku Predsjedništva BiH.
Znači danas imamo jednu NEOBAVEZUJUĆU "rezoluciju", a ide se proceduralno ka tome da se na legalan i ustavan način dobije OBAVEZUJUĆA odluka Narodne skupštine RS po ovom pitanju.
Imamo pravnu situaciju u kojoj sada Dodik može samo da laje na mjesec i da pokušava sitnim i krupnim obstrukcijama da ometa put BiH u NATO, a neko (tj. SDA) kreira pretpostavke da Dodik dobije sve pravne mehanizme da legalno i dugotrajno onemogućava proces sticanja članstva.
Zašto?