Muzicka scena bivse Jugoslavije

Kulturna dešavanja, predstave, izložbe, festivali, obrazovanje i budućnost mladih...

Moderator: Chloe

Post Reply
User avatar
Altsa
Posts: 7345
Joined: 19/03/2004 18:31

#26 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Altsa »

Edin H. wrote:
vox-populi wrote:
madner wrote:Otkud EKV na spisku?
Marginalna grupa za marginalce.

Ne kontam jos uvijek sta je tacno kriterij. Kvalitet tekstova? Tiraz?
Da pojasnis malo za EKV?

Kriterije mozemo dodavati, vec sam napisao da tiraz nije jedini i iskljucivi kriterij. Moze imati uticaja. Licno nikad nisam mjerio neciji kvalitet po tirazu.

Kriteriji:

-muzicki kvalitet - kao sto rekoh, ne mozemo o ovome profesionalno govoriti ali onoliko koliko se razumijemo u kvalitet tekstova, kvalitet glasa, muzike

- originalnost - da ne bude slusao ja Deep Purple, vjezbao na gitari par njihovih stvari, poslije dodao neki domaci tekst i napravio pjesmu

- politicka/drustvena angazovanost - koliko je grupa svojom muzikom ukazivala na probleme u drustvu te se direkno ili indirektno angazovala na rjesavanju istih. Primjer Laibach i njihova kritika komunizma.
Sto se tice Srbije uz Katarinu najbolji bendovi svih vremena uz neprikosnovenu Katarinu su Sarlo Akrobata (poslije je Koja osnovao Disciplinu) i Idoli.

Vojvodina - Pekinska Patka
Poderimo rok :mrgreen:

Kosovo - ja ne znam ni za jedan bend sa Kosova.

Hrvatska - Azra, Film i Atomsko Skloniste

Makedonija - niko :mrgreen:

Slovenija - Pankrti

BiH - Zabranjeno Pusenje, Elvis i Plavi Orkestar (samo zbog Kaje :D i bacanja kokoski u publiku).

Crna Gora - pa i nemaju nikoga vrijednog spomena drugoga osim Ramba. Mozda Sobic :D
vidim koliko poznajes muziku kada nisi za makedoniju spomenuo grupe: Padot na Vizantija, MIZAR , Lola V stain, Kismet itd...Slovenija samo Pankrti a gdje tu Borghesia, Lacni Franz, Buldozer, Laibach, Demolition Group, Miladojka Youneed. Nemoj se petljat u nesto o cemu nemas pojma
Last edited by Altsa on 26/02/2010 12:15, edited 1 time in total.
User avatar
anonimni clan
Posts: 1793
Joined: 25/05/2008 12:10
Location: pod suncem tudjeg neba

#27 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by anonimni clan »

Tornado Bi wrote:A šta reći za ovo ???????????

Špijunaža i rok muzika u SFRJ

Službe državne bezbednosti koji su spremni da progovore o akcijama u kojima su učestvovali za vreme Titovog i Miloševićevog režima. Jednu od najspecifičnijih priča ima nekadašnji pomoćnik načelnika Resora državne bezbednosti Živan Velisavljević koji je penzionisan početkom 1990. godine ukazom tadašnjeg predsednika SFRJ.
Velisavljević danas živi u svojoj porodičnoj kući u rodnim Lojanicama, u blizini Šapca. Njegova kuća je daleko od onoga kako bi javnost zamišljala domove penzionisanih špijuna. Ovde nema visokih zidova, gvozdenih vrata koja se otvaraju daljinskim upravljačem i dobermana čuvara. Pa ipak, iako je Velisavljevićeva kuća kao jedna od mnogih u ovom kraju, u njoj postoji nešto po čemu se razlikuje.
Na brižljivo uređenom tavanu, Velisavljević ima kolekciju od nekoliko hiljada LP ploča isključivo zabavne i rok muzike nastale u SFRJ. Na pitanje da li je diskofil, Velisavljević kaže da mu te ploče nisu za razonodu već da su mu sredstvo za rad. Štaviše, Velisavljević nam otkriva da nijednu od ovih ploča nominalno ne može da otuđi jer mu ih je Resor državne bezbednosti dao na revers.

Operacija Miljacka
Velisavljevićev angažman u službi počeo je 1968. godine. Studentske demonstracije su ozbiljno uzdrmale Tita. Iako je uspeo da ih umiri, Tito je primećivao da se stalno pojavljuju nova žarišta. U tom trenutku Tito je tek bio priveo kraju krizu oko Brionskog plenuma a odmah se pojavila studentska kriza i invazija na Češku i bilo je potrebno pacifikovati barem jedan od frontova. U tom cilju Tito je na tajnom sastanku diskutovao o tome koji se front može prvo rešiti. Veljko Vlahović je predlagao da SFRJ nabavi atomsku bombu koja bi joj bila garant suvereniteta, Edvard Kardelj je pominjao približavanje NATO paktu a Stane Dolanc je izašao sa najbizarnijim predlogom. Dolanc je naime objasnio kako je CIA koristeći muziku bendova snažno oslonjenih na hedonizam i upotrebu opojnih droga uspela da otupi borbenu oštricu studentskih protesta u Americi i da brojne progresivne mlade ljude pretvori u bezopasne klovnove bez jasne revolucionarne ideje.

Dolanc je smatrao da se tako nešto može uraditi i sa našom omladinom. Veljko Vlahović je smatrao da su naši mladi ljudi zdraviji i zreliji od američkih, ali Tito je bivao sve više zabavljen Dolančevim predlogom. Na kraju je Dolancu dato zeleno svetlo a operacija je dobila kodno ime “Miljacka” po reci u Sarajevu pošto je Tito smatrao da je rat dobijen u Bosni i da sve nove bitke treba počinjati odande. Miljacka je izgledala kao najurbaniji toponim u toj republici.

Dolanc je u saradnji sa svojim najbližim poverenicima Srdanom Andrejevićem i Obradom Đorđevićem izabrao mladog Živana Velisavljevića da vodi Miljacku. I Velisavljević je vodio ovu operaciju pune 22 godine.

“Prvi regrut prirodno bio mi je Goran Bregović. Sa njim nije bilo problema, on je voleo i ideju jugoslovenstva i seks i drogu, tako da smo se lako dogovorili”, svedoči Velisavljević. “Sa Bregovićem sam čak primenjivao i jedan sistem koji je Služba koristila sa kriminalcima-omogućavala im je da kradu u inostranstvu a da dobijaju sklonište u Jugoslaviji u zamenu za obavljanje ponekog posla za nas. Tako sam i ja omogućavao Bregoviću da krade strane pesme, da ih objavljuje ovde kao svoje, a da u njima propagira ono što je nama bilo potrebno.”

Zdravko Čolić već nije bio tako jednostavan za regrutaciju.

Samit u Skenderiji

“Zdravko Čolić je bio izuzetno talentovan izvođač i njega nismo mogli da regrutujemo tek tako. On nije imao ništa protiv nas ali nije želeo da ikome išta duguje” Ipak, kada je uhapšen u Ohridu zbog razmenjivanja deviza, Velisavljević je u tome video svoju priliku. “Obišao sam ga u zatvoru u Ohridu i dogovorili smo se za petnaest minuta.”

U Velisavljevićevom odeljenju u resoru državne bezbednosti nastupila je histerija kada su saznali da je Čola regrutovan. A onda se pojavila panika kada su shvatili da su mu potrebne velike hit pesme. Deo Službe je sumnjao u Kornelija Kovača, i odlučeno je da cela jugoslovenska pop scena stane iza Čolića.

“Napravili smo tajni sastanak jedne noći u Skenderiji. Šest mlaznih aviona RV i PVO je dovezao sve ključne pop kompozitore kod nas. Bili su tu Arsen Dedić, Đorđe Novković, Kornelije Kovač, Bojan Adamič, Žika i Radovan iz Zane, Momčilo Bajagić, mali Zlaja Arslanagić iz Crvene Jabuke, Iztok Turk, Jasenko Houra, Jura Stublić, Vladimir Divljan, Zoran Lesendrič i mnogi drugi.”

“Smestili smo ih u Skenderiju. Sedeli su potpuno nepripremljeni šta ih čeka. Onda sam ja izašao za govornicu, osetio sam se kao Tito, i rekao im da je svako dužan da pripremi po jednu pesmu za Čolin povratnički album.”, Velisavljević ni danas ne može da sakrije ushićenje.

Ekipa kompozitora je potom vraćena avionima u svoje gradove i započet je rad na pesmama. Međutim, u Službi je zavladala nervoza pošto se toliki broj ljudi nije mogao bezbednosno kontrolisati, tako da su se na kraju opredelili da ipak Bregović uradi ceo album kako pesme ne bi iscurele u javnost.

“Čolićev povratnički album je u jednom trenutku delovao kao da će biti največi album u istoriji pop muzike. Činilo se da će ovo biti za Čolića ono što je “Smile” bio za Beach Boyse, a mi to nismo smeli da dozvolimo, Čola je bio potreban Jugoslaviji u tom trenutku, i na kraju je sve rešio Brega.”

Ratne trake

Služba državne bezbednosti je vila zadužena i za pripremanje konceptualnih albuma koji su imali funkciju da se zavrte u etru u slučaju rata, pa čak i nuklearne apokalipse. “To su tzv. Albumi sudnjeg dana, tako smo ih zvali u službi, na njima su snimljene poslednje pesme na svetu, pesme uz koje je ovaj narod trebalo da preživi nuklearnu zimu.”

Na pesmama je radio sam kren jugoslovenske scene, u saradnji sa timom psihologa. “Ima nekih ljubavnih pesama koje smo testirali na životinjama. I zaista kada bi im pesma bila puštena, one su ih navodile na parenje kroz lučenje određenih hormona. Takve pesme u principu su pravljene za slučaj da u bunkerima posle nuklearnog rata moraju da se ljudi stimulišu na produžavanje rase.”

“Pustiti takvu pesmu u etar u regularnim okolnostima je krivično delo. Ti snimci se nalaze u sefu Načelnika SDB dan-danas.” Velisavljević nerado govori o ovim pesmama. Ipak, posle velikog navaljivanja rekao je da je neke od njih pisao Kiki Lesendrić a da ih pevaju Zana Nimani, Anja Rupel i Marina Perazić. Kada smo ga upitali, liče li te pesme na njihove ranije radove, Velisavljević se osmehnuo i lakonski odgovorio, “Denis i Denis su za ovo vrtić…”

Dvostruki agenti

Velisavljević kaže da se u svojoj praksi samo jednom sreo sa dvostrukim agentom. To je bio slučaj Iztoka Turka, vođe i glavnog autora grupe Videosex. “Iztok je radio za nas. Negde u vreme albuma “Lacrimae Christi” kontaktirala ga je nemačka služba BND. On je želeo da prekine kontakte sa njima ali mi smo insistirali na tome da ih on nastavi.” Kako se približavao raspad Jugoslavije, Velisavljević tvrdi da se i Turkova lojalnost pomerala ka Nemcima. “Nisam siguran da je Turk izdao Jugoslaviju, mislim da joj je bio lojalan do samog kraja, ali kako je vreme odmicalo sve manje i manje. O tome govore njegovi neuspeli pokušaji da sa Videosexom snimi pesme na engleskom”

Snimanje pesama na engleskom je po Velisavljeviću bilo smišljena provokacija u samim centrima nemačke obaveštajne službe kako bi se kolonijalizovala jugoslovenska muzička scena. “Oni su želeli da marginalizuju naše bendove time što su ih nagovarali da snimaju na engleskom čime su ih odvojili od domaće publike, a nisu dobijali pravu šansu na inostranoj sceni. Na svu sreću, to im je uspevalo kod alternativnih bendova. Mi smo Bregu, Čorbu i Azru držali pod gvozdenim stiskom.”

“Album Divljih jagoda na engleskom bio je klasična zavera MI6. Njih je kao svoje agente u tom periodu držao ozloglašeni Entoni Monkton. On je počeo svoju karijeru kao rokenrol operativac za SFRJ da bi na kraju završio službujući u Beogradu.” Na svu sreću. DB je imao svog aduta u grupi. “Alen Islamović je bio naš čovek i razarao je englesku karijeru Divljih jagoda iznutra. On je bio zdrav element u toj grupi, i zato smo ga i nagradili mestom pevača u Bijelom dugmetu.”

Velisavljević sebe i danas smatra Jugoslovenom. On veruje da su same republičke službe državne bezbednosti radile protiv zajedničke države, čak i u domenu rokenrola. “Jasenko Houra je bio čovek hrvatske republičke Službe. Nekoliko puta sam im slao dopise da nam ga stave na raspologanje u saveznoj službi jer je talentovan muzičar, a oni su odbijali i smišljali neke formalnosti. Odgovorno tvrdim da je njegova pesma “Mojoj majci (zadnja ruža Hrvatska)” maslo zagrebačkog odeljenja.”

“Nema nevinih”, nastavlja Velisavljević, “kada smo primetili da se bog i crkva često pominju u pesmama Pilota, priveli smo Lesendrić Zorana da vidimo o čemu se radi. Tokom noći javio nam se šef beogradskog odeljenja i rekao nam da je on njihov. Mi smo morali da ga pustimo. Ja sam tada shvatio da svaka republička služba ima svoj bend.”

Ibarska magistrala

“Rata ne bi bilo bez propagande i bendova poput Prljavog kazališta”, naglašava Velisavljević. On smatra da je naivno očekivati da je borba između tajnih službi bila išta pitomija na polju rok scene nego na drugim poljima. “Scenario Ibarske magistrale je prvi put primenjen na Krcunu, a drugi put na Draženu Ričlu.” Velisavlljević odgovorno tvrdi da u saobraćajnoj nesreći člana Crvene Jabuke nisu čista posla. “Zlaja je ubrzo napustio bend, on je bio anđeo, jedan od mojih najdražih operativaca, pravi Jugosloven”, kaže Velisavljević. “Mislim da će biti zanimljivo ako Žera ikada progovori, on zna celu priču.”

Sadašnja scena

Velisavljević ne prati sadašnju scenu od kada se penzionisao. Ipak ono što vidi po televiziji i Internetu mu ne uliva poverenje. “Dosta talentovanih ljudi je otišlo u narodnjake, a na rok sceni dosta bendova peva na engleskom, a to ništa ne valja. Scena je bila mnogo bolja dok je DB kontrolisao jer mi smo i kreativno pomagali kad je nailazila kriza.” Velisavljević se ponosi podatkom da je DB za pesmu “Lipe cvatu” angažovao čak tri profesora Muzičke akademije i jednog profesora knjževnosti da pomognu Bregoviću da je osmisli. “Danas više nema takve ambicije, nažalost. Plašim se da DB više ne kontroliše ni one bendove koje je sam osnovao.”


Na pesmama je radio sam kren jugoslovenske scene, u saradnji sa timom psihologa. “Ima nekih ljubavnih pesama koje smo testirali na životinjama. I zaista kada bi im pesma bila puštena, one su ih navodile na parenje kroz lučenje određenih hormona. Takve pesme u principu su pravljene za slučaj da u bunkerima posle nuklearnog rata moraju da se ljudi stimulišu na produžavanje rase.” :D :lol: :D :lol: :D :lol: :dance: :dance: :dance:

I trebas jos da ovo komentarisem............ :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Topla voda
Posts: 8148
Joined: 06/11/2006 23:59
Location: Auberge

#28 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Topla voda »

ovaj tekst je iz buma :D .
ja ga naso u hali na aerodromu,neko dok je prao ruke,ostavio ga na onoj kutiji za papir za brisanje ruku :D

dva i po eura,jebote,kosta :D

meni bi mogla ekv uci u grupu sa budozerom,disciplinom,videoseksom,lacnim franzom i jos ponekim.
nisam nikad gotivio leb i sol,cisto zbog vokala,al respektujem.

cuj 2,5 eura :lol:
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#29 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by madner »

Jazz_Junkie wrote:Koliko vas je culo za Tihomira Popa Asanovica, slovenski Begnagrad, Buldozer, beogradski Dah, zagrebacki Drugi nacin, slovenski Izvir, Jutro? Leb i Sol je sigurno bio najjaci na tzv. mainstream sceni. Sjetih se i Mikija Petkovskog. Ima tu bezbroj opasnih bandova, daleko boljih i kvalitetnijih od Stulica i njegove Azre, Zabranjenog pusenja (obicni mainstream, malogradjanski plagijatori kao i Bijelo Dugme), Plavog orkestra, onih dosadnjaka iz Prljavog kazalista i drugih. Sto je sa sarajevskom Teskom industrijom cije je pjesme pisao Dusko Trifunovic? Imamo i Jazz eksport, Duska Gojkovica. I Heavy Metal je valjao, da sad ne nabrajam imena.
Po cemu su bili kvalitetniji od Azre, osim sto su dosta obskurniji?

Ko jebe Buldozer :D
User avatar
Jazz_Junkie
Posts: 3052
Joined: 16/03/2008 22:35
Location: Wien

#30 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Jazz_Junkie »

madner wrote:
Jazz_Junkie wrote:Koliko vas je culo za Tihomira Popa Asanovica, slovenski Begnagrad, Buldozer, beogradski Dah, zagrebacki Drugi nacin, slovenski Izvir, Jutro? Leb i Sol je sigurno bio najjaci na tzv. mainstream sceni. Sjetih se i Mikija Petkovskog. Ima tu bezbroj opasnih bandova, daleko boljih i kvalitetnijih od Stulica i njegove Azre, Zabranjenog pusenja (obicni mainstream, malogradjanski plagijatori kao i Bijelo Dugme), Plavog orkestra, onih dosadnjaka iz Prljavog kazalista i drugih. Sto je sa sarajevskom Teskom industrijom cije je pjesme pisao Dusko Trifunovic? Imamo i Jazz eksport, Duska Gojkovica. I Heavy Metal je valjao, da sad ne nabrajam imena.
Po cemu su bili kvalitetniji od Azre, osim sto su dosta obskurniji?

Ko jebe Buldozer :D
Interesantnija glazba. Ne zelim ponizavati Azru, ali onako cisto muzicki je Azra spram "jebenog" Buldozera i drugih bila obicna nula. Svrha Prog Rock formacija nije da budu opskurni nego kreativni, virtuozni i izraz umjetnosti umjesto puke zabave. Isto se moze reci za Jazz-Fusion i avantgardni Jazz. Radi se donekle o "muzici za muzicare".
User avatar
Edin H.
Posts: 47030
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#31 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Edin H. »

Altsa wrote:
Edin H. wrote:
vox-populi wrote:
Da pojasnis malo za EKV?

Kriterije mozemo dodavati, vec sam napisao da tiraz nije jedini i iskljucivi kriterij. Moze imati uticaja. Licno nikad nisam mjerio neciji kvalitet po tirazu.

Kriteriji:

-muzicki kvalitet - kao sto rekoh, ne mozemo o ovome profesionalno govoriti ali onoliko koliko se razumijemo u kvalitet tekstova, kvalitet glasa, muzike

- originalnost - da ne bude slusao ja Deep Purple, vjezbao na gitari par njihovih stvari, poslije dodao neki domaci tekst i napravio pjesmu

- politicka/drustvena angazovanost - koliko je grupa svojom muzikom ukazivala na probleme u drustvu te se direkno ili indirektno angazovala na rjesavanju istih. Primjer Laibach i njihova kritika komunizma.
Sto se tice Srbije uz Katarinu najbolji bendovi svih vremena uz neprikosnovenu Katarinu su Sarlo Akrobata (poslije je Koja osnovao Disciplinu) i Idoli.

Vojvodina - Pekinska Patka
Poderimo rok :mrgreen:

Kosovo - ja ne znam ni za jedan bend sa Kosova.

Hrvatska - Azra, Film i Atomsko Skloniste

Makedonija - niko :mrgreen:

Slovenija - Pankrti

BiH - Zabranjeno Pusenje, Elvis i Plavi Orkestar (samo zbog Kaje :D i bacanja kokoski u publiku).

Crna Gora - pa i nemaju nikoga vrijednog spomena drugoga osim Ramba. Mozda Sobic :D
vidim koliko poznajes muziku kada nisi za makedoniju spomenuo grupe: Padot na Vizantija, MIZAR , Lola V stain, Kismet itd...Slovenija samo Pankrti a gdje tu Borghesia, Lacni Franz, Buldozer, Laibach, Demolition Group. Nemoj se petljat u nesto o cemu nemas pojma

Moze biti, ali barem imam sluha sto se za tebe ne bi moglo reci, sudeci po bendovima koje spominjes :oops:
Cudi me da Ditku Haberl i Eldu Viler nisi spomenuo :skoljka:
Kakav crni Leibach, cisto komercijalno koketiranje sa nacizmom uz besmislenu, nesuvislu buku pracenu govorima Slobodana Milosevica.
Neka se Slovenci drze popevki, zna se gdje im je mjesto.
Od svega toga sto si spomenuo Buldozer je imao dvije tri slusljive pjesme, sto su vaspitacice pustale u obdanistima :oops: Lacni Fanc i Mizar, come on :lol: :lol: :lol:

Uostalom smanji malo dozivljaj, jer se o ukusima ne raspravlja.
sarlo
Posts: 1350
Joined: 31/07/2006 21:57

#32 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by sarlo »

Goran Bregovic
Oliver Mandic
Dino Dervishalidovic (dobro, prije rata je bio nula, ali sad je devet plus i treba mi zbog inih struktura)
..
Narodni-pucki zabavljac
Kvir u svakom pogledu, droge, homo,
Spritualno-vjersko, poetsko
..
Katolik
Pravoslavac
Musliman
...
Fali mi Hrvat?
..
Sva trojica u razlicita vremena vrhunac produkcije, aranzmana, pa i pjesnistva. Nekad ispred svog vremena, nekad van njega, neponovljivi.
Nijedan ne zna da pjeva.
User avatar
Sezam
Posts: 3412
Joined: 03/08/2006 20:30

#33 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Sezam »

@EdinH

Haj nemoj se vise provaljivati ziv bio...idi slusaj Cecu...
sarlo
Posts: 1350
Joined: 31/07/2006 21:57

#34 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by sarlo »

Sezam wrote:@EdinH

Haj nemoj se vise provaljivati ziv bio...idi slusaj Cecu...
Nikad ne nipodastavati kvalitetni nju vejv '80tih bivse Yuge i porediti sa obicnom alternativom (koja je cesto gomila buke). Jos porediti sa cecom! Uostalom i ceci je odlicne tekstove pisala Marina Tucakovic..
User avatar
atko
Posts: 6054
Joined: 06/07/2006 14:51

#35 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by atko »

EKV nema konkurenicije ...vise od muzike ... zaista mnogo vise od muzike.

ostali u baraz ... :D

Sto se ostalih tice bilo je stvarno mega bendova :wink: ... indexi, Zabranjeno pusenje, Stula, Bolero ... itd itd ...ne bih da favoriziram nikoga osim Balasevica naravno ... ja sam odrasto uz pjesme debelog :-D
User avatar
anonimni clan
Posts: 1793
Joined: 25/05/2008 12:10
Location: pod suncem tudjeg neba

#36 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by anonimni clan »

I ova tema ce izaci na licno prepucavanje...........
O ukusima se ne raspravlja...........jednima je favorit Buldozer,drugima nije.....nekima EKV......
Heheheh ja sam odrastao uz Dugme,prve pijanke imao uz Sarlo akrobatu,Idole,Prljavce, sazrijevao uz Azru,(sad da li sam sazrio..........nekom drugom prilikom....)uzivao uz Indexe,cugao uz Corbu i Galiju........bio redovan na koncertima u Domu mladih 80-tih....ALI!
Ono sto je napravilo Bjelo Dugme na prostorima bivse Yuge........nije i nece poci za rukom nikome jos zadugo.........
Zato ......mozemo naglabati do sutra o ovoj i onoj grupi........kvaliteti tekstova ili muzickom umijecu,plagijatima itd.......Fakt je jedan.
Bjelo Dugme je jedinstveno na podrucju bivse nam drzave.......tacka........dalje se zvizdi.
User avatar
atko
Posts: 6054
Joined: 06/07/2006 14:51

#37 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by atko »

@anonimni clan... dakleM da pocnemo sa prepucavanjem :D

BD je pastirski rnr :D ... njihov uspjeh je mjerljiv ono na kilu ... haman je isto postigla i severina, seka i mnogobrojne cece mece pece ... jednostavno je sve nekako bilo sracunato u breginoj galvi ... taj nije igro za raju i zanemarivo taktiku :D
User avatar
Jazz_Junkie
Posts: 3052
Joined: 16/03/2008 22:35
Location: Wien

#38 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Jazz_Junkie »

Laibach spada u genre koji zovu Industrial. Ako mene pitate, to je obicna krhotina. Ako ne znas svirati neki instrument, latis se Industriala i glumis "da je sve tako planirano". Ali ne mozete porediti Buldozer i Laibach.

P.S.: kazu da Ceca izdaje novi album......

:D
User avatar
Layne
Posts: 5716
Joined: 24/04/2008 14:12

#39 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Layne »

Samostalni Muzički Ansambl Kragujevac :mrgreen:
Last edited by Layne on 24/02/2010 23:30, edited 1 time in total.
User avatar
black
Posts: 17169
Joined: 19/06/2004 16:00
Location: ispod tresnje

#40 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by black »

Layne wrote:Samostalni Muzički Ansambl Kragujevac :mrgreen:
SMAK je bio jugoslovenski deep purple ;-)
evo zumke je nabrojao dosta toga, nisam sve gledao, jel neko pomenuo Genereciju5, pa onda Korni grupa, pa Neca Falk, Animatori, Formula 4...itd :mrgreen:
User avatar
Layne
Posts: 5716
Joined: 24/04/2008 14:12

#41 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Layne »

black wrote:
Layne wrote:Samostalni Muzički Ansambl Kragujevac :mrgreen:
SMAK je bio jugoslovenski deep purple ;-)
evo zumke je nabrojao dosta toga, nisam sve gledao, jel neko pomenuo Genereciju5, pa onda Korni grupa, pa Neca Falk, Animatori, Formula 4...itd :mrgreen:
E generacija je dobra...i animatori...i korni grupa :oops:
Ja volim i Kraljevski Aparetman recimo, osvajače, debelu nensi, igru staklenih perli, ono malo jada :mrgreen: što su uradili major i grafit......
User avatar
Mis mekinjas
Posts: 42259
Joined: 01/07/2009 22:33
Location: U svemiru ili u Krležinim romanima

#42 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Mis mekinjas »

Ako se bira samo jedan bend, onda jedno mjesto samo za:

EKATARINA VELIKA.....
User avatar
ProbuseniDolar
Posts: 1007
Joined: 13/05/2008 00:18
Location: Rajvosa

#43 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by ProbuseniDolar »

O muzikalnosti, notama, akordima i tim stvarima ne mogu pricati ali mogu reci moje licne preferencije odnosno bendove i izvodzace koje mi leze i koje volim slusati. To su vecinom bendovi i izvodjaci sarajevske pop-rock scene. Plavi orkestar, Zabranjeno pusenje, Vatreni poljubac, Indexi, Valentino, Crvena jabuka, Bombaj stampa, Elvis JK, Bolero, Monteno, Merlin, Hari mata Hari, Bijelo dugme, itd, itd ... To su bendovi na kojima sam odrastao i koji ce za mene uvijek biti najbolji na svijetu. O bendova "sa strane" mi djelimicno leze:
Hrvatska: Azra, Parni valjak, Prljavo kazaliste, Film, Psihomodo pop
Srbija: Balas
Slovenija: niko
CG: Rambo amadeus
Makedonija: niko
User avatar
Edin H.
Posts: 47030
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#44 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Edin H. »

Jazz_Junkie wrote:Laibach spada u genre koji zovu Industrial. Ako mene pitate, to je obicna krhotina. Ako ne znas svirati neki instrument, latis se Industriala i glumis "da je sve tako planirano". Ali ne mozete porediti Buldozer i Laibach.

P.S.: kazu da Ceca izdaje novi album......

:D
Hajde dobro povlacim za Brecelja sta sam rekao, ipak su imali JEDNU :D dobru skladbu - Novo, novo vrijeme...

Uostalom evo ti Brecelja :D

Image

PS posto je sezam ocigledno poznavalac rada i djela te poznate srbijanske interpretatorice nadam se da nam moze onako ekskluzivno dati misljenje o njenom novom uratku :skoljka:
User avatar
Edin H.
Posts: 47030
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#45 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Edin H. »

zoom66 wrote:
nabrojah 15 a vidim neke sam greshkom izostavio naushtrb recimo azre, dugmeta i tome slichno :D

1. prljavo kazalishte
2. haustor
3. korni grupa (uz grupu time bili su vlasnici prvog pravog yu rock lp-a sa originalnim materijalom, 1971-2)

ma ima bruka dobrih, josh veca grupa osrednjih :D

ali, kako god da okrenem, sve se okrece prema jednog bendu :) sami cete skontati kojem a nema ga na listi. :)

zatishje...

:sax:

Videosex ili Denis&Denis? :mrgreen:
User avatar
Edin H.
Posts: 47030
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#46 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Edin H. »

Mislim da se te skontao, malo razmisljajuci o tvom muzickom ukusu.

Da li se radi o kolegama Popovicu i Kovacevicu? :zoka: :D
User avatar
Deriguz
Posts: 637
Joined: 30/07/2009 21:29

#47 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Deriguz »

Ja bih licno izdvojio... Indexe, Smak, Crvenu Jabuku, EKV i Idole... e da i Haustor naravno
User avatar
Djokej
Posts: 770
Joined: 25/09/2008 16:18
Location: Honduras

#48 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Djokej »

Moja najdraža pjesma od Zabranjenog Pušenja... Zbog tebe smo se tukli, na tebe trošili plate :D
User avatar
Edin H.
Posts: 47030
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#49 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Edin H. »

Najjbolji album svih vremena :oops:



Dzoni, Miso, Lejner :dance:
User avatar
Topla voda
Posts: 8148
Joined: 06/11/2006 23:59
Location: Auberge

#50 Re: Muzicka scena bivse Jugoslavije

Post by Topla voda »

ne treba se paliti... :)

zaboravio sam ramba.
rijetki od juznjaka koji vrijedi,po meni.
Post Reply