Page 1 of 1

#1 Apstraktni ekspresionizam

Posted: 03/06/2004 22:33
by Zox
Polaskan Cicibanovim interesovanjem, evo da na brzinu nabacam neke osnovne podatke o ovom slikarskom pokretu.
Prosle godine sam dao ispit iz istorije umjetnosti na ovu temu, ali sam pogubio biljeske pa cu ici napamet, ne zamjerite na greskama i na katastrofalnom stilu.
Ako postoji jedna knjiga koja objasnjava CJELOKUPAN period o kome je ovdje rijec, onda je to Rosembergov esej o Gorkom (A.Gorky). Meni najdrazi esej o umjetnosti, neprevazidjen u svojoj jednostavnosti stila, ljubavi autora prema djelima umjetnika o kome je rijec i, istovremeno, zavidnoj objektivnosti. Od H.Rosemberga procitajte sta god pronadjete.


Prvi dio - kontekst
Dakle... apstraktni ekspresionizam je prvi tipicno americki pokret u umjetnosti i, istovremeno, vjerovatno posljednji pokret SLIKARSTVA dvadesetog stoljeca. Sve nakon toga je umjetnost koja vise nema veze sa slikarstvom: od A.Warhola koji je bio prvi likovni umjetnik koji nije bio ni slikar, ni vajar ni arhitekta pa nadalje.
Pocetkom 20 stoljeca, USA jednostavno ne posjeduju bilo kakvu autohtonu slikarsku skolu. Najvisi eksponenti americkog slikarstva nisu nista drugo do pejzazisti koji su, u najboljem slucaju, ostali na postimpresionizmu. Istovremeno, Europa dozivljava jedan od najkreativnijih procesa u cjelokupnoj istoriji umjetnosti, avangarde se smjenjuju dotad nezamislivom brzinom.
Ako zanemarimo POJEDINCE, poput E.Hoppera, koji putuju u Europu i konfrontiraju se sa avangardama, za prvi kontakt americkih slikara sa novim dostignucima u umjetnosti je "zasluzan" nacizam" pred kojim mnogi istaknuti europski umjetnici bjeze put Amerike.
Njemacki umjetnik Hofman (u toku s vremenom ali ne pretjerano talentovan ili bitan) otvara skolu savremene umjetnosti u New Yorku. Niko od umjetnika o kojima cu nesto kasnije govoriti je ne pohadja, ali njujorcanima se bar pruza mogucnost konfrontacije sa novim konceptima umjetnosti.
Pored Hofmana, medju europskim umjetnicima-emigrantima nas ovdje najvise zanimaju P.Mondrian i M.Ernst (ali ne treba zaboraviti da su tu i mnogi drugi, od Duchampa, Matte i Bretona pa nadalje).
Njihova prisutnost je jedan od najbitnijih faktora u radjanju americkog apstraktnog ekspresionizma.
Drugi faktor, kojeg ne treba zanemariti , je Roosveltov New Deal, koji, izmedju ostalog, omogucuje umjetnicima da primaju neku vrstu socijalne pomoci od drzave pod uslovom da odrzavaju odredjeni kvantitet produkcije i bez prodaje slika.


Nastavak: drugi dio-umjetnici
(nadam se sutra uvece)

#2

Posted: 03/06/2004 23:16
by Qwert
Dakle... apstraktni ekspresionizam je prvi tipicno americki pokret u umjetnosti i, istovremeno, vjerovatno posljednji pokret SLIKARSTVA dvadesetog stoljeca. Sve nakon toga je umjetnost koja vise nema veze sa slikarstvom:


:-?


Sam naslov pokreta je besmislen, po cemu su apstraktni kada su prikazivacki. Prikazuju prostor.

#3

Posted: 03/06/2004 23:23
by Zox
Ne prikazuju prostor, naprotiv, osim mozda u najsiroj mogucoj definiciji prostora (prostor oko platna ili prostor u ljudskoj podsvjesti).

Sve nakon toga je umjetnost koja nema veze sa slikarstvom KAO TEHNIKOM, znaci potezi kista na platnu.

#4

Posted: 03/06/2004 23:35
by Qwert
Stvar gledanja. Ipak mislim da pojam 'apstraktno' nema mjesta u umjetnoscu jer na kraju se sve svodi na 'izrazu'.

#5

Posted: 03/06/2004 23:50
by Zox
Ne svodi se cak uvjek sve na izrazu. Ponekad se svodi na puko tehnicko istrazivanje medijuma, sto u iznimno uspjelim radovima takodje moze biti umjetnost.
Apstrakcija JE izraz. Znaci, izraz ne iskljucuje apstrakciju.
Mislim da je zvrcka u definicijama :)

#6

Posted: 04/06/2004 01:26
by CiCiban
:) treba '' uvuci prostor u granice'' :? da bi on mogao da postoji .. nakon sto je ovo shvaceno, dotadasnja granica -> platno<- polako je napustena... i pocelo se sa istrazivanjem vrsta prostora.. i odnosa unutar njega .. :) ako sam dobro uhvatila zoxovu misao o tome da je slikarstvo reklo sve sto se imalo reci
koje vrste prostora postoje :? .. to je cudna tema
koju godinama istrazujem, i sigurna sam da ce me suze obliti ako to jednom shvatim :)
hey z nemoj zadavati sebi dedlajn .. nego nam iskucaj kada dobijes apetit
:)

#7

Posted: 04/06/2004 01:53
by Zox
Ja funkcionisem samo kad imam dedlajne. Zato ih cesto sam sebi namecem.
:)

Mislim da sam se pogresno izrazio u vezi "kraja slikarstva". Slobodno pitaj, Ciciban, i meni je tako lakse nastaviti.
Mozda je to malo teze razumjeti iz tacke gledista ljubitelja umjetnosti koji i dan danas vidi ulja na platnu u galerijama i studente akademije kako slikaju portrete.
Slika kao OBJEKAT, kao stvar je napustena sezdesetih. Umjetnost vise ne gleda na estetiku, tehniku, izrazavanje prostora, predstavljanje unutrasnje ili vanjske stvarnosti. Umjetnost postaje KONCEPTUALNA, ponavljam, ne prikazuje prostor ni na koji nacin, svrha joj je, ugrubo, da te natjera da razmisljas.
Slike u galerijama i lekcije na akademiji su anahronisticne, sve sto je vec vidjeno ne moze OPET uci u istoriju umjetnosti, to slikarsko poimanje umjetnosti se odrzava samo zbog inercije ali vise nema nikakvog smisla.
O prostoru se danas razmislja samo u terminima interakcije. Prostor se, drugim rijecima, ne predstavlja nego se, kad je potreban, umjetnik jednostavno sluzi njime.
Shoba bi to bolje objasnio posto se on time i bavi u nekim radovima.
Evo recimo

http://www.scca.ba/artistfiles/soba/ok/main.htm
pa kliknite na rad sa kvakom da procitate objasnjenje.

#8 Re: Apstraktni ekspresionizam

Posted: 08/06/2004 23:25
by Shoba
Zox wrote:Polaskan Cicibanovim interesovanjem, evo da na brzinu nabacam neke osnovne podatke o ovom slikarskom pokretu.
Prosle godine sam dao ispit iz istorije umjetnosti na ovu temu, ali sam pogubio biljeske pa cu ici napamet, ne zamjerite na greskama i na katastrofalnom stilu.
Ako postoji jedna knjiga koja objasnjava CJELOKUPAN period o kome je ovdje rijec, onda je to Rosembergov esej o Gorkom (A.Gorky). Meni najdrazi esej o umjetnosti, neprevazidjen u svojoj jednostavnosti stila, ljubavi autora prema djelima umjetnika o kome je rijec i, istovremeno, zavidnoj objektivnosti. Od H.Rosemberga procitajte sta god pronadjete.


Prvi dio - kontekst
Dakle... apstraktni ekspresionizam je prvi tipicno americki pokret u umjetnosti i, istovremeno, vjerovatno posljednji pokret SLIKARSTVA dvadesetog stoljeca. Sve nakon toga je umjetnost koja vise nema veze sa slikarstvom: od A.Warhola koji je bio prvi likovni umjetnik koji nije bio ni slikar, ni vajar ni arhitekta pa nadalje.
Pocetkom 20 stoljeca, USA jednostavno ne posjeduju bilo kakvu autohtonu slikarsku skolu. Najvisi eksponenti americkog slikarstva nisu nista drugo do pejzazisti koji su, u najboljem slucaju, ostali na postimpresionizmu. Istovremeno, Europa dozivljava jedan od najkreativnijih procesa u cjelokupnoj istoriji umjetnosti, avangarde se smjenjuju dotad nezamislivom brzinom.
Ako zanemarimo POJEDINCE, poput E.Hoppera, koji putuju u Europu i konfrontiraju se sa avangardama, za prvi kontakt americkih slikara sa novim dostignucima u umjetnosti je "zasluzan" nacizam" pred kojim mnogi istaknuti europski umjetnici bjeze put Amerike.
Njemacki umjetnik Hofman (u toku s vremenom ali ne pretjerano talentovan ili bitan) otvara skolu savremene umjetnosti u New Yorku. Niko od umjetnika o kojima cu nesto kasnije govoriti je ne pohadja, ali njujorcanima se bar pruza mogucnost konfrontacije sa novim konceptima umjetnosti.
Pored Hofmana, medju europskim umjetnicima-emigrantima nas ovdje najvise zanimaju P.Mondrian i M.Ernst (ali ne treba zaboraviti da su tu i mnogi drugi, od Duchampa, Matte i Bretona pa nadalje).
Njihova prisutnost je jedan od najbitnijih faktora u radjanju americkog apstraktnog ekspresionizma.
Drugi faktor, kojeg ne treba zanemariti , je Roosveltov New Deal, koji, izmedju ostalog, omogucuje umjetnicima da primaju neku vrstu socijalne pomoci od drzave pod uslovom da odrzavaju odredjeni kvantitet produkcije i bez prodaje slika.


Nastavak: drugi dio-umjetnici
(nadam se sutra uvece)
Dodatak: apstraktni ekspresionizam je nastao 1911 godine. Prvu apstraktnu sliku je naslikao Vasilij Kandinski.
Amerikanci su samo prilagodili vec postojeci apstraktni pokret svojim potrebama i od njega napravili "americku umjetnost".
U politickom smislu, apstraktni ekspresionizam je izuzetno odgovarao americkoj vladi u to vrijeme koja je krenula da pumpa ogromne svote novca u nekolicinu umjetnika amerikanaca. U to vrijeme svi umjetnici su bili komunisti, i to je predstavljalo veliku prijetnju za USA. postoji dosta dokaza u umijesanost CIA u citav slucaj.

Clement greenbery – abstract art would be immune to political exploitation – proliferation modern art, achievement Western art to move away traditional patronage groups of church, monarchy, aristocracy and government.
http://www.lewrockwell.com/orig3/cummings3.html