piupiu wrote: ↑24/04/2022 17:17Tako je. I stoga je ovo:
... fin princip lijepog ponašanja, ali kad se on koristi da se na mala vrata uvede religijska cenzura, kao što se to radi kod nas, onda je sloboda prvi i apsolutni princip.Ipak u kontekstu psovanja Boga i slično se slažem da normalan/kulturan čovjek ne bi trebao da "go there". Nisam religiozna, ali mi se dan danas stomak okrene kad čujem da neko psuje Boga.
Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Moderator: Chloe
- dale cooper
- Posts: 28463
- Joined: 03/04/2007 09:55
- Location: Twin Peaks/Red Room
#5151 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
- Snake Eyes
- Posts: 5190
- Joined: 12/04/2013 14:02
#5152 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Čudi me to što misliš da ti kao ateista nemaš svoje bogove,ooooo, imaš ih, imaš, samo im nisi dala ime.piupiu wrote: ↑24/04/2022 17:15Šta te čudi? To što neko veli da u 21. vijeku niko ne bi trebao nametati tebi koje Bogove ili svetinje smiješ psovati ili ne? Tvoje vjerovanje ne može biti iznad nečije slobode. Prošla su vremena blasfemije i bogohuljenja. Ti koncepti možda postoje u religijskim knjigama, ali u Zakonu ne. Princip slobode u ovom slučaju je iznad svega upravo zato što smo društvo sa totalitarnim tendencijama.
Ja sam na ovom forumu samo jednom banovan, samo jednom, a razlog? Jer sam u testne svrhe nazvao dvojicu policajaca iz Kiseljaka ustaško-ateističkim govnima. Taj žargon nisam koristio ni prije ni poslije, a banovan sam unutar roka odmah!
Deklarisani ateista me je prijavio jer se našao uvređenim.
-
- Posts: 4158
- Joined: 17/03/2020 00:41
#5153 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Po meni je pohvalno što su ga pozvali da naslika mural u svakom slučaju, makar i sa takvim zahtjevima. Nije isto slikati za sebe i za narudžbu (u smislu umjetničke slobode). Moguće i da su zbog rasprava oko vjeronauke u školama oprezniji oko te teme, mada u ovom slučaju po meni nema poveznica s religijskim motivima.
- piupiu
- Posts: 16600
- Joined: 05/01/2008 05:08
#5154 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Pa to je bio dokaz naše 'širine' i religijske tolerancije, ukoliko sam dobro shvatila. Braniti Isusa od psovača.hadzinicasa wrote: ↑24/04/2022 17:17 To sto si ti opomenuo nekoga ko je opsovao Isusa pa to iskoristio kao argument u raspravi i dalje ne mogu da razumijem cega bi to trebalo da bude dokaz ili argument?
Ja inače imam problem sa malogradjanskim moralom i psovkama, razne su naučne studije napravljene na tu temu, tek je to zasebna tema.
Sam koncept nepsovanja svetinja je usvojen iz religijskog tj institucionaliziranog crkvenog morala - to je razvodnjena verzija nebogohuljenja i kao takvu je naš narod ne prihvata. I meni se to kod našeg naroda jako dopada. Posebno ono dalmatinsko psovanja svih mogućih gospi i svetaca. Ima tako smiješnih.
-
- Posts: 17114
- Joined: 11/12/2012 13:21
#5155 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
U tom kontekstu da, ne mislim ja da se takvo nešto može/treba zabraniti/cenzurisati. Bila je to više lična konstatacija da čovjek koji ima obzira prema drugim ljudima neće uraditi takvo nešto, ali kao što ti reče to je princip ljudskog ophođenja prema drugima.piupiu wrote: ↑24/04/2022 17:17Tako je. I stoga je ovo:
... fin princip lijepog ponašanja, ali kad se on koristi da se na mala vrata uvede religijska cenzura, kao što se to radi kod nas, onda je sloboda prvi i apsolutni princip.Ipak u kontekstu psovanja Boga i slično se slažem da normalan/kulturan čovjek ne bi trebao da "go there". Nisam religiozna, ali mi se dan danas stomak okrene kad čujem da neko psuje Boga.
- Snake Eyes
- Posts: 5190
- Joined: 12/04/2013 14:02
#5156 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
To sam naveo u kontekstu da me boli briga da li je riba hrišćanski simbol, i Isus je njihov simbol pa ne volim kada ga neko psuje.hadzinicasa wrote: ↑24/04/2022 17:17
To sto si ti opomenuo nekoga ko je opsovao Isusa pa to iskoristio kao argument u raspravi i dalje ne mogu da razumijem cega bi to trebalo da bude dokaz ili argument?
- Chmoljo
- Administrativni siledžija u penziji
- Posts: 45461
- Joined: 05/06/2008 03:41
- Location: i vukove stid reći odakle sam...
#5157 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Zato sto nije tebi opsovao. Ako tebi neko nesto opsuje, jasno da imas pravo da se ljutis, jer to jeste uvreda. Ali nebitno jel opsovao boga, mater tvoju, oca i sl.Snake Eyes wrote: ↑24/04/2022 16:51To mogu da prihvatim ali zašto psovanje moje intimne stvari isto tako nije intimna stvar onoga koji psuje pa to ne zadrži sa sebe?hadzinicasa wrote: ↑24/04/2022 16:39
Upravo. Vjera, vjerovanje, odnos s Bogom je intimna stvar covjekova. I samo njegova. Nema je pravo nametati ni uvoditi u javnu sferu. Niti suditi o tudjoj. I tu sva prica prestaje.
Voljela bih da je Sebiju u onom intervjuu neko pitao, a sta jedu ili piju li kafu i s kim - oni kolege i kolegice koji ne poste. Ima li ih uopce!?
Fuj.
Ne shvatam kako ne shvatas da tvoje intimno uvjerenje ne moze biti prece od necije slobode, pa makar i u tome da bude krkan?
I da budemo nacisto ovo govorim sa aspekta vjernika.
- Snake Eyes
- Posts: 5190
- Joined: 12/04/2013 14:02
#5158 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Ušao sam u domen kada sam počeo da se pravdam, a u suštini nije mi bitno, tako da završavam temu.
- piupiu
- Posts: 16600
- Joined: 05/01/2008 05:08
#5159 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Pa nećeš vjerovati, i meni je ružno kad čujem da neko kaže opsuje Boga ili ono s dna kace 'kresanje' Allaha, nikad mi takve riječi nisu iz usta izašle niti će. Ali stvarno postoje različiti konteksti tog psovanja. Kod katolika je krensnut Gospu ili Isusa k'o dobar dan. I to budu žestoke psovke, a smiješne i u smiješnom kontekstu. Zna se šta je kod nas kulturološki prihvatljivo (nije Pušenje džaba pjevalo o psovanju Allaha), ali se isto tako znaju i one druge dvije stvari - prva, da u našem društvu skoro više i nema lijepog ponašanja i manira, i druga, da se stalno fokusiramo na pojavne i površne stvari, a izbjegavamo suštinu. Znači - totalitarna svijest vs lijepo ponašanje. Medjutim, evo, već imamo primjer gdje nismo u mogućnosti ni načeti argument totalitarne svijesti.hadzinicasa wrote: ↑24/04/2022 17:21Upravo to. Pokusavam se pridrzavati pravila lijepog ponasanja, uvazavanja i postivanja. To je moj svijet. A hipokrizije na svakom koraku (pomenula si samo jedan mali dio). I sama si rekla - ne kazes da treba, ali…
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50407
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#5160 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Pa kako ne vidiš.Nierika wrote: ↑24/04/2022 17:25 Po meni je pohvalno što su ga pozvali da naslika mural u svakom slučaju, makar i sa takvim zahtjevima. Nije isto slikati za sebe i za narudžbu (u smislu umjetničke slobode). Moguće i da su zbog rasprava oko vjeronauke u školama oprezniji oko te teme, mada u ovom slučaju po meni nema poveznica s religijskim motivima.
Riba izlazi iz vode.
znak ranih krscana
Onda slijedi:
The ichthys or ichthus (/ˈɪkθəs/[1]), from the Greek ikhthū́s (ἰχθύς, 1st cent. AD Koine Greek pronunciation: [ixˈθys], "fish") is a symbol consisting of two intersecting arcs, the ends of the right side extending beyond the meeting point so as to resemble the profile of a fish. The symbol was adopted by early Christians as a secret symbol; a shibboleth to determine if another was indeed Christian. It is now known colloquially as the "sign of the fish" or the "Jesus fish".
ἸΧΘΥΣ (IKhThUS), or also ἸΧΘΥϹ with a lunate sigma, is an acronym or acrostic[9] for "Ἰησοῦς Χρῑστός Θεοῦ Υἱός Σωτήρ", Iēsoûs Khrīstós, Theoû Huiós, Sōtḗr; contemporary Koine, which translates into English as 'Jesus Christ, Son of God, Savior'.
Iota (i), Iēsoûs (Ἰησοῦς), "Jesus"
Chi (ch), Khrīstós (Χρῑστός), "anointed"
Theta (th), Theoû (Θεοῦ), "of God", the genitive singular of Θεóς, Theós, "God"
Upsilon (y or u), (h)uiós[10] (Yἱός), "Son"
Sigma (s), sōtḗr (Σωτήρ), "Savior"
A fourth century adaptation of ichthys uses a round shape to represent the letters ἸΧΘΥΣ in the eight lines that bisect the shape.[12] Most often, this shape has been interpreted as an eight-spoked wheel, but it has also been proposed that the round symbol represents a loaf of bread. [13][14]
Onda imaš i ovaj znak:
Znači bilo kakva riba (a ne ova stilizirana) je znak kršćanstva. Srećom na muralu nema ovakvih točkova Romi mogu zaboraviti na mural
Crvenkapica ima maramu ergo Crvenkapica predstavlja Bošnjake i Bošnjakinje jer je zapravo Crvenkapica pokrivena, a vuk je naravno Srbin jer je u priči vuk predator koji sjebe Crvenkapicu, plus Vuk je sprsko ime (ako zanemarimo slavensko porijeklo imena). I onda prizor u kojem se Crvenkapica rukuje sa vukom je zapravo simbolika pomirenja gdje Bošnjaci opraštaju Srbima sve zločine i pružaju ruku pomirenjaa u cilju spasavanja šume (što je možda simbolična Republika šumska).
S obzirom da sa vukov..ovaj Srbima nema pomirenja, jer će uvijek biti vukovi, Crvenkapicino pružanje ruke je greška u koracima od strane autora murala.
Još se autor zove RIKARDO.
Što je pravo ironično u svemu ovom, onaj znak ribe (ne Rikardove ribe) su koristili kršćani kao simbol prepoznavanja i mogao si najebati ako te rimljani skontaju.
E jadnog Rikarda, koji je pokušao da omladini poturi stilizirane šarene kršćanske simbole koji će ih skrenuti sa Pravog Puta Istine, sada proganjaju sarajevski Rimljani zadovoljni kako su svojim pronicljivim okom skontali podmetnutu ribu.
I šta ima mala Crvenkapica da se rukuje sa predatorom jer zajedničkog života nema niti će biti. Osim za Crvekapicinog amidžu i vukovo strica dok sklapaju unosne dealove na nivou sela.
- piupiu
- Posts: 16600
- Joined: 05/01/2008 05:08
#5161 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Bloo wrote: ↑24/04/2022 18:15 Crvenkapica ima maramu ergo Crvenkapica predstavlja Bošnjake i Bošnjakinje jer je zapravo Crvenkapica pokrivena, a vuk je naravno Srbin jer je u priči vuk predator koji sjebe Crvenkapicu, plus Vuk je sprsko ime (ako zanemarimo slavensko porijeklo imena). I onda prizor u kojem se Crvenkapica rukuje sa vukom je zapravo simbolika pomirenja gdje Bošnjaci opraštaju Srbima sve zločine i pružaju ruku pomirenjaa u cilju spasavanja šume (što je možda simbolična Republika šumska).
S obzirom da sa vukov..ovaj Srbima nema pomirenja, jer će uvijek biti vukovi, Crvenkapicino pružanje ruke je greška u koracima od strane autora murala.
Još se autor zove RIKARDO.
Što je pravo ironično u svemu ovom, onaj znak ribe (ne Rikardove ribe) su koristili kršćani kao simbol prepoznavanja i mogao si najebati ako te rimljani skontaju.
E jadnog Rikarda, koji je pokušao da omladini poturi stilizirane šarene kršćanske simbole koji će ih skrenuti sa Pravog Puta Istine, sada proganjaju sarajevski Rimljani zadovoljni kako su svojim pronicljivim okom skontali podmetnutu ribu.
I šta ima mala Crvenkapica da se rukuje sa predatorom jer zajedničkog života nema niti će biti. Osim za Crvekapicinog amidžu i vukovo strica dok sklapaju unosne dealove na nivou sela.
Care!
- hadzinicasa
- Posts: 13620
- Joined: 08/11/2005 16:08
- Location: u tranziciji
#5162 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Ama sto ti ne bih vjerovala to je osnovna kultura bonapiupiu wrote: ↑24/04/2022 18:05
Pa nećeš vjerovati, i meni je ružno kad čujem da neko kaže opsuje Boga ili ono s dna kace 'kresanje' Allaha, nikad mi takve riječi nisu iz usta izašle niti će. Ali stvarno postoje različiti konteksti tog psovanja. Kod katolika je krensnut Gospu ili Isusa k'o dobar dan. I to budu žestoke psovke, a smiješne i u smiješnom kontekstu. Zna se šta je kod nas kulturološki prihvatljivo (nije Pušenje džaba pjevalo o psovanju Allaha), ali se isto tako znaju i one druge dvije stvari - prva, da u našem društvu skoro više i nema lijepog ponašanja i manira, i druga, da se stalno fokusiramo na pojavne i površne stvari, a izbjegavamo suštinu. Znači - totalitarna svijest vs lijepo ponašanje. Medjutim, evo, već imamo primjer gdje nismo u mogućnosti ni načeti argument totalitarne svijesti.
A slazem se, kad pocnu kresati po Dalmaciji u najcudnijim kombinacijama to je da umres od smijeha
I ove dvije dimenzije si tako dobro opisala…
Strasno je 30togodisnje ispiranje mozga i tamnicarstvo uma u kojem smo vec na sve naviknuti…
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50407
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#5163 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
piupiu wrote: ↑24/04/2022 15:27 Evo, vidi, koja koincidencija, taman napisah svoju diatribu na temu 'poštovanja kulture', kad Gorčin Dizdar objavi na FB još jedan post oko Općine Stari grad i Makove hiže. Naime, umjesto da odobre prostor za muzej, za šta se Fondacija Mak Dizdar godinama zalaže i bori, oni su prostor odobrili za 'Hookah lounge Mak".
Što reče jedan komentator: "Pa vjerovatno bi bilo gore da su još, recimo, napravili repliku stećka na kojoj se vidi srednjevjekovni bosanski čovjek kako puši nargilu."
I rest my case.
Prošlo je pet godina otkada su, povodom obilježavanja 100. godišnjice rođenja Maka Dizdara, Fondacija Mak Dizdar i Muzej književnosti i pozorišne umjetnosti pokrenuli inicijativu za uspostavljanje Makove hiže ili Muzeja Maka Dizdara u tada, barem oficijelno, upražnjenom prostoru nekadašnje galerije „E“ u Malim dairama na Baščaršiji, u kući u kojoj je, kako prigodničarski volimo reći, naš najveći pjesnik proveo značajan dio života. „Prvi u Bošnjaka“ tada je javno obećao podršku nadležnih institucija (iako ga za to niko nije ni pitao), dok je načelnik Općine Stari Grad također obećao svoju pomoć. Sve je to završilo - poneko se možda i sjeća – sasvim neslavno: iz Predsjedništva je stigla obavijest da je predjsednik nakon brojnih urgencija da konačno ispuni svoje obećanje cijelom ovom projektu „dao minus“ (čitaj: ne interesuje ga), dok je Općina Stari Grad ignorisala brojne dopise, uključujući i peticiju koju je potpisalo preko 1000 građana.
Posljednjih dana ova dugogodišnja drama dobila je i novi, čak i tragikomičnim uslovima savremene Bosne i Hercegovine neočekivan čin: u spomenutom prostoru otvoren je „hookah lounge“ originalnog i promišljenog naziva „Mak“.
Čitavo jutro pokušavam artikulisati misli povodom ove barbarske, autodestruktivne, šibicarske odluke Općine Stari Grad, ali i dalje osjetim samo nejasnu mučninu u stomaku. Šta reći? Da li bi se i najgori neprijatelj Makova djela i bosanskohercegovačke kulture usudio uraditi nešto ovako? Da li je ovo išta bolje od ratnih ustaških vlasti koje su u Stocu izrešetale Makovu bistu i bacile je u Bregavu? Od navodnih spletki sprskih nacionalista koje su dovele do Makove prerane smrti nad montiranim pismom deložacije iz vlastitog stana?
Ne znam. Jedino što znam je da se osjećam sasvim nemoćno pred ovom najezdom primitvizma i pijačarskog mentaliteta koji je na najboljem putu da uništi i posljednje tragove društva u kakvom sam vjerovao da živim i za koje sam smatrao da se vrijedi boriti.
(PS: Da zlo bude veće, cjelokupan predivni prostor Malih daira, šarmantnog čaršijskog trgića nadomak Sebilja, odavno je uništen silnim nargila barovima i posljednjom arhitektonskom „intervencijom“, zastakljenom terasom koja je zauzela gotovo pola njegove površine)
Hajmo svi zajedno:
Bilo gdje da krenem
O unosnom dilu sanjam
Putevi me svi tebi vode
čekam s nekom čežnjom
Na potkivanja nova
Jani tenderu ljubavi moja
-
- Posts: 544
- Joined: 26/11/2003 00:00
#5164 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
kluz franjo wrote: ↑24/04/2022 14:26 Čudi me da nije bilo "struĆne kritike" da je "zelena trava podjeljena potokom". Kao i "jasan simbolizam" u prikazu "djevočice sa crvenom mahramom koja na jednoj zelenoj strani šuruje sa kurjacima, dok je druga zelena strana toga nesvjesna i bavi se hortikulturom".
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50407
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#5165 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Taman citam clanak Osnove modernog nacionalizma od C. A. MACARTNEY
i naidoh na pasus koji mi se ucini odgovarajuci:
Tako telo i duh svakog pojedinca postaju nagrada za koju se takmiče rivalske nacije. Da bi osvojili ovu nagradu svaka od njih će nametati svoju kulturu višestrukim povećanjem broja škola, crkava, novina – što je hvale vredno u teoriji, ali malo korisno u praksi. Pošto je ljudska priroda tako ustrojena da ljudi više veruju onima koji napadaju njihove neprijatelje nego onima čije vrline same za sebe govore, novine, škole, pa čak i crkve ubrzo postaju puki rasadnici odvratne propagande a ono što se u njima uči je zloba, mržnja i ludački, podli šovinizam. A u krajnjoj instanci, tamo gde se svaka vrsta duhovnog nagovora pokazala neuspešnom, mogu biti pozvani pištolji razbojnika i noževi ubica da neposlušne pripadnike druge kulture sklone u onu sferu u kojoj je kultura, kao što smo rekli, univerzalna.
i naidoh na pasus koji mi se ucini odgovarajuci:
Tako telo i duh svakog pojedinca postaju nagrada za koju se takmiče rivalske nacije. Da bi osvojili ovu nagradu svaka od njih će nametati svoju kulturu višestrukim povećanjem broja škola, crkava, novina – što je hvale vredno u teoriji, ali malo korisno u praksi. Pošto je ljudska priroda tako ustrojena da ljudi više veruju onima koji napadaju njihove neprijatelje nego onima čije vrline same za sebe govore, novine, škole, pa čak i crkve ubrzo postaju puki rasadnici odvratne propagande a ono što se u njima uči je zloba, mržnja i ludački, podli šovinizam. A u krajnjoj instanci, tamo gde se svaka vrsta duhovnog nagovora pokazala neuspešnom, mogu biti pozvani pištolji razbojnika i noževi ubica da neposlušne pripadnike druge kulture sklone u onu sferu u kojoj je kultura, kao što smo rekli, univerzalna.
-
- Posts: 4158
- Joined: 17/03/2020 00:41
#5166 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Meni je u vezi te ribe čudan jedino nadrealni element (to kako je prikazana, van vode itd) jer mislim da ništa drugo nije nadrealno. Likovi iz bajke su mi više iz druge neke sfere/univerzuma, a sve ostalo je po meni prikazano dosta realistično. Ova interpretacija Crvenkapice mi ima smisla, mada me crveno asocira na svašta nešto. Za odnos Crvenkapice - vuka se pitam zašto baš taj odnos a ne neki drugi iz svijeta bajki, moguće jer je životinja jedan od likova a tema vezana za planetu Zemlju i prirodu al' i dalje mi nije jasno do kraja. Ni zašto baš bajka kao polazna tačka. Ni gdje su drugi likovi, lovac, baka itd. Mislim i da simbolika ribe isto možda ima veze sa svijetom bajki..Bloo wrote: ↑24/04/2022 18:15Pa kako ne vidiš.Nierika wrote: ↑24/04/2022 17:25 Po meni je pohvalno što su ga pozvali da naslika mural u svakom slučaju, makar i sa takvim zahtjevima. Nije isto slikati za sebe i za narudžbu (u smislu umjetničke slobode). Moguće i da su zbog rasprava oko vjeronauke u školama oprezniji oko te teme, mada u ovom slučaju po meni nema poveznica s religijskim motivima.
Riba izlazi iz vode.
znak ranih krscana
Onda slijedi:
The ichthys or ichthus (/ˈɪkθəs/[1]), from the Greek ikhthū́s (ἰχθύς, 1st cent. AD Koine Greek pronunciation: [ixˈθys], "fish") is a symbol consisting of two intersecting arcs, the ends of the right side extending beyond the meeting point so as to resemble the profile of a fish. The symbol was adopted by early Christians as a secret symbol; a shibboleth to determine if another was indeed Christian. It is now known colloquially as the "sign of the fish" or the "Jesus fish".
ἸΧΘΥΣ (IKhThUS), or also ἸΧΘΥϹ with a lunate sigma, is an acronym or acrostic[9] for "Ἰησοῦς Χρῑστός Θεοῦ Υἱός Σωτήρ", Iēsoûs Khrīstós, Theoû Huiós, Sōtḗr; contemporary Koine, which translates into English as 'Jesus Christ, Son of God, Savior'.
Iota (i), Iēsoûs (Ἰησοῦς), "Jesus"
Chi (ch), Khrīstós (Χρῑστός), "anointed"
Theta (th), Theoû (Θεοῦ), "of God", the genitive singular of Θεóς, Theós, "God"
Upsilon (y or u), (h)uiós[10] (Yἱός), "Son"
Sigma (s), sōtḗr (Σωτήρ), "Savior"
A fourth century adaptation of ichthys uses a round shape to represent the letters ἸΧΘΥΣ in the eight lines that bisect the shape.[12] Most often, this shape has been interpreted as an eight-spoked wheel, but it has also been proposed that the round symbol represents a loaf of bread. [13][14]
Onda imaš i ovaj znak:
Znači bilo kakva riba (a ne ova stilizirana) je znak kršćanstva. Srećom na muralu nema ovakvih točkova Romi mogu zaboraviti na mural
Crvenkapica ima maramu ergo Crvenkapica predstavlja Bošnjake i Bošnjakinje jer je zapravo Crvenkapica pokrivena, a vuk je naravno Srbin jer je u priči vuk predator koji sjebe Crvenkapicu, plus Vuk je sprsko ime (ako zanemarimo slavensko porijeklo imena). I onda prizor u kojem se Crvenkapica rukuje sa vukom je zapravo simbolika pomirenja gdje Bošnjaci opraštaju Srbima sve zločine i pružaju ruku pomirenjaa u cilju spasavanja šume (što je možda simbolična Republika šumska).
S obzirom da sa vukov..ovaj Srbima nema pomirenja, jer će uvijek biti vukovi, Crvenkapicino pružanje ruke je greška u koracima od strane autora murala.
Još se autor zove RIKARDO.
Što je pravo ironično u svemu ovom, onaj znak ribe (ne Rikardove ribe) su koristili kršćani kao simbol prepoznavanja i mogao si najebati ako te rimljani skontaju.
E jadnog Rikarda, koji je pokušao da omladini poturi stilizirane šarene kršćanske simbole koji će ih skrenuti sa Pravog Puta Istine, sada proganjaju sarajevski Rimljani zadovoljni kako su svojim pronicljivim okom skontali podmetnutu ribu.
I šta ima mala Crvenkapica da se rukuje sa predatorom jer zajedničkog života nema niti će biti. Osim za Crvekapicinog amidžu i vukovo strica dok sklapaju unosne dealove na nivou sela.
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50407
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
- Chmoljo
- Administrativni siledžija u penziji
- Posts: 45461
- Joined: 05/06/2008 03:41
- Location: i vukove stid reći odakle sam...
- piupiu
- Posts: 16600
- Joined: 05/01/2008 05:08
#5169 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Ne znam zašto se pravdaš i shvataš ovo lično. Ovo je pitanje društvene prakse o kojoj treba javno razgovarati jer se tiče svih nas. Nije pitanje odbrane svoje ličnosti ili pitanje odbrane svoje ideologije ili vjerovanje, niti je pitanje imam li ja svojih bogova koje treba 'zaštiti od psovanja'. Ovo je pitanje društvenog ugovora i kako će grupa ljudi organizovati svoje društvo.Snake Eyes wrote: ↑24/04/2022 17:36 Ušao sam u domen kada sam počeo da se pravdam, a u suštini nije mi bitno, tako da završavam temu.
Ti u svojoj kući možeš raditi šta god želiš. Ali u školi, nastavnik predstavlja obrazovni sistem, državu, itd. Njemu privatno može smetati riba. Ali mu ona ne može smetati na zidu škole. I obrnutno. Privatno može i svastiku držati na zidu svoje spavaće sobe. Ali ne može tražiti da je društvo stavi na zid škole. Kada bi svako od nas cenzurisao svaku osobu na osnovu svojih vjerovanja, smatrajući da smo mi centar svijeta oko čijih se vjerovanja i želja vrti svijet, šta bi dobili? Rat svih sa svim.
- piupiu
- Posts: 16600
- Joined: 05/01/2008 05:08
#5170 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Ili ga je platila ribarska industrija Hrvatske da nam ovdje širi propagandu: jedite hrvatsku ribu, a manje bosanskog mesa, zdravije je i za vas i za planetu.
- piupiu
- Posts: 16600
- Joined: 05/01/2008 05:08
#5171 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Sad gledam malo Rikardove radove, i pade mi na um kako bi on bio savršen saradnik za Studio Ghibli i njihove crtiće. Toliko je maštovit. Na njegovim slikama uvijek ima nekih čudnih likova koje bi Hayao Miyazaki uglavio u svaki svoj crtani film. Inače, obožavam Studio Ghibli.
- piupiu
- Posts: 16600
- Joined: 05/01/2008 05:08
#5172 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Tako. A ima ova, maloprije čitam Ozrena Kebu:
Vodja naroda (a predsjednik multietničke države) u maniru srednjovjekovnog 'pastira'.Sve je otpočelo još 1996. godine, kada je Alija Izetbegović, neprikosnoveni (poslije)ratni autoritet kod Bošnjaka, iznerviran nekim pojavama u nekim sredinama, uputio otvoreno pismo javnosti. Ukorio je tom prilikom Bošnjake zbog izvjesnih kršćanskih sklonosti i navika: „Ne priliči našem narodu“, razočarano je ustvrdio ovaj bard političke misli, „da slavi Novu godinu i da je dočekuje uz Djeda mraza, jelke i alkohol.“
Bio je to oveći skandal koji je ukazao na to kakve su startne pozicije i ideološki potencijali SDA. Izetbegović je tada napravio dvostruku grešku, i ne htijući poručio je da ne razumije ni narod ni politiku. Jer, kao što znamo, uprkos silnim željama političara, narod nije homogena kategorija, nego heterogeno oblikovana struktura koja ima malo zajedničkih čimbenika. Svesti takvu kategoriju pod uniformni ideološki imperativ (bez Nove godine, jelke, alkohola i Djeda mraza) zapravo je nonsens naslijeđen od komunista, koji su Izetbegovića zatvarali slijedeći sličan model. S druge strane, pokazao je da i ne korespondira s osnovama zanata kojim se bavi. Jer, da parafraziramo ovu signifikantnu izjavu, ne priliči bilo kom političaru da vazi o tome šta jednom – pa makar i njegovom – narodu priliči, a šta ne. Njegovo je samo da tom narodu, tj. sastavnim mu jedinkama, napuni takuline, a za sve ostalo pobrinut će se same jedinke. Neko uz himber, neko uz pivu, šta ko voli, ali jedan predsjednik apsolutno ne smije imati upliv na takve odluke.
https://analiziraj.ba/alija-bakir-i-fad ... -politiku/?
-
- Posts: 3981
- Joined: 02/06/2021 10:04
- Location: bosansko jajčno mesto
#5173 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Slažem se sa tvojim stavom , ali je mural katastrofalan.piupiu wrote: ↑24/04/2022 14:47Pa onda zaposliš Hamu ili Peru koji rade dekoracije za izloge, restorane, itd... da ti umjesto vuka napravi 'kilo Zeca, jeftino', ne zoveš 'neshvaćenog' akademskog slikara kojem su uža specijalnost psihodelični motivi i nekakve savremene brojgelovske fantazmagorije. Je l' tako?
Ne znam što se igramo ovih 'pusti dimnu zavjesu' igara. Ovdje se, ipak, nije radilo o kritici, nego o cenzuri baziranoj na primitivnom religijskom i nacionalnom šovinizmu, izvedenom na razinu totalitarne svijesti: Riba - "Vidi, majku mu latinsku, podvaljuje našoj djeci katoličanstvo! E netje da može!"
I umjesto da pričamo o tome zašto nekom prosvjetnom radniku smetaju riba i vuk na muralu i šta o tome ima da kaže Ministarstvo obrazovanja, sad se ovdje rastegla tipična sarajevska lafina, koju bi možda sažvakao neki naivac koji nije vidio Čaršije osim u "Deset u pola", ali mi 's izvora' ne padamo na te finte.
A kao komentar na to kako mi 'poštujemo umjetnost' treba mi jedan grohotom smijući smajli. Ne znam odakle da počnem.
Je l' ono načelnik Općine Stari Grad godinama odbija da praznu kuću na Čaršiji u kojoj je živio Mak Dizdar pretvori u muzej, kako i priliči, ali će zato turbo-patriote mahati Makovim imenom i pjeniti kako je Dizdar 'naša kultura'? Jesu l' ono u Zeničkom narodnom pozorištu, kad su htjeli postaviti "Hazreti Fatimu" u osmanlijskoj tradiciji teatra sjenki, ustali 'kritičari' da kažu kako će dići pozorište u zrak, da nazivaju sve učesnike produkcije četnicima i da im prijete ubistvom porodorica, dok je IZ 'preporučila', u duhu najbolje udbaške tradicije, da se ta predstava ne igra? Je l' ono rodna kuća Branka Ćopića stoji u ruševinama, dok se nastavnici srednjih škola i načelnici opština bave cenzurisanjem murala? Je l' ono Nedžad Ibrišimović bukvalno prosio po kafanama ne toliko davno da to ne bi bilo živo sjećanje posjetilaca sarajevskih kafana koji se, eto, možda zateknu na ovoj temi?
Pa, 'nečemo tako, Dino, nečemo tako'.
-
- Posts: 3981
- Joined: 02/06/2021 10:04
- Location: bosansko jajčno mesto
-
- Posts: 3981
- Joined: 02/06/2021 10:04
- Location: bosansko jajčno mesto
#5175 Re: Haj'mo malo o kulturi ... ma, uuuđite slobodno ... :-)))
Ovaj mural je odličan.kluz franjo wrote: ↑24/04/2022 14:26 Čudi me da nije bilo "struĆne kritike" da je "zelena trava podjeljena potokom". Kao i "jasan simbolizam" u prikazu "djevočice sa crvenom mahramom koja na jednoj zelenoj strani šuruje sa kurjacima, dok je druga zelena strana toga nesvjesna i bavi se hortikulturom".
Zamišljam kako bi tek prošao kod domaČe, struĆne kritike, da je poput Diega Rivere stvarno želio biti eksplicitan u simbolici.
America’s most controversial office-lobby mural has been resurrected
https://qz.com/work/1801747/the-whitney ... ce-mural/