ellec wrote:@ VHF
Previse "napuhujes" opis religijskog boga pa ispade kao da je deisticki te zaboravljas ljudske atribute tacnije emocije koje ispoljava u svojim objavama. Deistickog boga niko ne odbacuje nit prihvata vec se ostavlja mogucnost, Einstein ga je npr. prihvatio, Dawkins je ostavio mogucnost, sto nije slucaj sa religijskim koji su i Einstein i Dawkins u potpunosti odbacili.
Ako vec dajes opise boga, onda to radi u cjelini i obuhvati sve uglove, ne samo odredjene jer daje potpuno drugu sliku.
On je
"El-Vahid" (Jedan)
On je
"El-Ehad" (Jedini)
U značenju Jedini, ne znači što i Jedan.
Iz riječi Jedan razumijemo jednoću subjekta, pored mnoštva i raznovrsnosti djela. Njihov činilac je uvijek jedan. Jednoća je svojstvo Jednog.
On je Jedan, odnosno ne dijeli se, ne parča se, ne može biti nešto ili dio, nema protivnika ni rivala. Mnoštvo, manjkavost i povećanje nisu njegove karakteristike. Nije podložan analizi ni sintezi, rastavljanju ni sastavljanju, spajanju ni razdvajanju.
On je Jedan u svom biću. To znači da se on ne cijepa u sebi, nije u kontradikciji i ne sukobljava se, nego se u Njemu suprotnosti sreću (
"El-Džebbar" - Silni,
"Er-Rahim" - Milostivi,
"El-Muizz" - Koji uzdiže,
"El-Muzill" - Koji ponižava,
"En-Nafi' " - Koji stvara korist,
"Ed-Darr" - Koji stvara štetu) u jednom takvom savršenom jedinstvu u kome nema ni kontrasta ni sukoba. Odatle mu i imena
"Es-Selam" i
"Es-Samed" (Mir i Opća postojanost). U Njemu nema promjene, pored toga što sadrži kontraste, u Njemu nema rata iako sadrži suprotnosti. On je
"Es-Selam" (Mir).
On je
"El-Hajj" (Živi), odnosno Živ je sam po sebi i nije Mu potreban stvoritelj koji će mu dati život. On živi savršenim životom, tako da se ne oslanja na drugog, što je sasvim suprotno našem manjkavom življenju koga nema bez Njegove pomoći.
On je "El-Kajjum" (Koji sve održava). On svaku stvar održava živim i daje život neživim. Svaka stvar postoji ovisno o Allahu.
Zvijezde na nebeskom svodu drže Božiji zakoni, pa su i one ovisne o Njemu. Drveće raste zavisno od Njega i uz Njegovu pomoć, koja se ispoljava u vidu svjetlosti, sunca, vode i zemlje. Mi svakodnevno postojimo ovisno o Njemu i uz Njegovu pomoć.
Vidimo pomoću Njega, čujemo pomoću Njega, pomoću darova koje nam je dao. Cijeli kosmos duguje Allahu za svoje postojanje. On održava svaku stvar.
On svojom brigom obuhvata svaku stvar na ovom svijetu. On je Svemogući.
On je
"Es-Semi" (Koji savršeno čuje), bez organa sluha. On čuje sam po sebi.
On je
"El-Basir" (Koji vidi) bez vide, bez oka i bez živaca za čulo vida. On vidi sam po sebi.
On je
"Mutekellim" (Koji govori) bez konsonanata, bez riječi, bez jezika i bez usana. On govori sam po sebi. Šalje nam značenja koja mi čujemo na jeziku na kome On hoće.
On je
"El-Evvel" (Prvi). Postojao je prije vremena i prije stvaranja svijeta kad ničeg nije bilo.
On je
"El-Ahir" (Posljednji). Postojaće kad se završi vrijeme, kad bude kraj svijeta i sve se Njemu vrati. On je
"El-Baki" (Vječni), a ostaje i nakon što svega nestane. Ništa nije prije Njega; ništa nema poslije Njega.
On je
"Ez-Zahir" (Jasan) po svojim djelima.
On je
"El-Batin" (Skriven) po svom biću.
On je
"El-Muntekim" (Osvetnik) nama, a ne Sebi.
On je
"El-Džebar" (Silan) prema silnicima,
"El-Muzill" (Koji ponižava) one koji zaslužuju poniženje,
"El-Mutekebbir" (Uzvišeni i Velik) prema oholima. Onaj što posjeduje ovakve osobine stvarno i zaslužuje uzvišenost i veličinu.
Uzvišenost pripada samo Njemu. Njemu pripada veličina na nebesima i na zemlji. On je uistinu
"El-Azim" (Veliki), jer ispunjava uslove veličine i uzvišenosti.
Uz to On ukazuje ljubav prema onima koji su mu dragi i stalno ih obasipa svojom pažnjom, plemenitošću i milošću. On je
"El-Hannan", "El-Mennan" (Milosrdni, Dobročinilac).
Njegova kazna je dio Njegove milosti. On je
"Er-Rahman" (Blagi) koji kažnjava da probudi, opomene i pouči. On je
"Er-Rahim" (Milostivi) koji pruža Svoju milost onda kada to hoće. Njegova milost je uvijek iznad Njegove srdžbe. On šalje poslanike i knjige i pokazuje Svoje jasne znakove na nebesima i na zemlji za svakog ko gleda. Tek poslije toga slijedi polaganje računa, poslije toga će biti sudnji dan, dan srdžbe za onog ko zaslužuje srdžbu. On je
"Es-Sabur" (Strpljivi) i ne žuri s kaznom. On daje novu priliku, produžava rok. On je
"Et-Tevvab" i
"El-Gaffar" (Prima pokajanje i oprašta) svakom ko se pokaje i ko mu se vrati.
On je
"El-Vasi" (Neizmjerni i Sveobuhvatni)
Neizmjerno zna.
Neizmjerno oprašta.
Neizmjerno je milostiv.
On je beskonačan i apsolutan.
Meleki mu govore:
"Bože naš, obuhvatio si Svaku stvar svojom milošću i znanjem, pa oprosti onima koji se pokaju i slijede Tvoj put.
Meleki govore samo po Njegovoj objavi, naređenju i riječi.
On je izvor milosti i milosrđa. On nadahnjuje oprostom i pokajanjem. Slova i riječi su nemoćne, a misli i značenja nemoćni da dostignu Njegovo nedostižno mjesto na kome se nalazi.
Tu "gdje" nije više "gdje".
Tu "kod" nije više "kod".
Tu zastaje pamet.
Tu zašute jezici.
Presahnu pera.
Prevrnu se listovi.