Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Locked
User avatar
bez_ideje
Posts: 4553
Joined: 27/01/2008 19:30

#751 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by bez_ideje »

Ne,nisam mislila na prevod,vec na arapski tekst u vremenu netom poslije Muhameda ?
mig
Posts: 6934
Joined: 18/05/2010 10:37

#752 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by mig »

Zašto je Hristos nakon vaskrsenja zapovedio apostolima da krštavaju u ime Oca, Sina i Svetog Duha?

“I pristupivši Isus reče im govoreći: Dade mi se svaka vlast na nebu i na zemlji.
Idite dakle i naučite sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Svetog Duha
- Mat. 28, 18.19


Istorijat Trojstva

Drevnu ideju monoteizma poljuljala je iznenadna pojava Isusa Hrista na Zemlji. Pojavio se neko ko je tvrdio da je Sin Božiji. Ali, kako je uopšte on to mogao da bude? Jevrejski narod je vekovima verovao da postoji samo jedan Bog. Kada bi se tvrdnje "ovoga Isusa" prihvatile, onda bi u njihovim očima njihova vera ostala bez ikakve razlike u odnosu na okolna politeistička paganska verovanja. Kad bi on bio Božiji Sin, raspao bi se čitav njihov monoteistički sistem. Kada je Isus otvoreno rekao Jevrejima Njegovog doba da je On Sin Božiji, neki su već bili spremni da Ga kamenuju zbog bogohuljenja.

Ja i Otac jedno smo.
A Jevreji opet uzeše kamenje da Ga ubiju.
Isus im odgovori: Mnoga vam dobra dela javih od Oca svog; za koje od onih dela bacate kamenje na me?
Odgovoriše Mu Jevreji govoreći: Za dobro delo ne bacamo kamenje na te, nego za hulu na Boga, što ti, čovek budući, gradiš se Bog.” - Jov. 10, 30-33

„Tada Mu rekoše Jevreji: Još ti nema pedeset godina, i Avraama li si video? A Isus im reče: Zaista, zaista vam kažem Ja sam pre nego što se Avram rodio. Tada uzeše kamenje da bace na Nj“- Jov. 8, 57-59

"Ja sam im (ucenicima) dao slavu koju si mi ti dao; da budu jedno kao što smo i mi"- Jov. 17, 22


Kako bi se izbegao problem višestrukosti jednog Boga, jevrejska zajednica je jednostavno odbacila Isusa.
Da bismo otkrili ko je bio Isus, vratimo se na početak.

Božije ime stoji u množini

1. Mojsijeva počinje rečima: "U početku stvori Bog". Reč u hebrejskom jeziku koja se upotrebljava za "Bog" je "Elohim". Elohim je po svom gramatičkom obliku reč koja podrazumeva množinu. Iako ta reč sama po sebi ne dokazuje da u Božanstvu postoje više bića, ona ostavlja mogućnost za množinu na koju jasno ukazuju ostali delovi Biblije. Ali reč Elohim nije samo dvojina (dual). Dvojina kao broj postoji u hebrejskom, ali onda bi ta reč zvučala "Elohaim".

1. Mojsijeva 1, 26 ispravno prevodi sa izvornog hebrejskog: "Potom reče Bog: Da načinimo čoveka po svom obličju, kao što smo mi."

Počeci se takodje spominju u prvom poglavlju Jovanovog Jevanđelja. Apostol Jovan je započeo svoje Jevanđelje tako što je opisao ko i šta je bio Isus pre nego što je došao na Zemlju kao Spasitelj čovečanstva:

"U početku beše Reč, i Reč beše u Boga, i Bog beše Reč. Ona beše u početku u Boga. Sve je kroz Nju postalo, i bez Nje ništa nije postalo što je postalo. I reč postade telo i useli se u nas puno blagodati i istine; i videsmo slavu Njegovu, slavu, kao Jedinorodnoga od Oca.” - Jov. 1,1-3.14

Ako ne bismo čitali Novi Zavet dalje od ovoga teksta, bili bismo u stanju da van svake sumnje znamo da je Isus Hristos bio sam Bog i da je On taj koji je stvorio čoveka u 1. Mojsijevoj 2, 7. To je zato što Jovan jasno ističe da je Reč - tj Hristos - stvorila sve. Oni su zajednički isplanirali stvaranje sveta, a Bog Sin je taj plan sproveo u delo (Jov. 1, 3; Kol. 1, 16). Obratite pažnju na poslanicu Efescima 3, 9: "...u Bogu (Ocu), koji je sazdao sve kroz Isusa Hrista". Tako nam Biblija otkriva da su zapravo postojala dva duhovna bića - dve odvojene ličnosti koje su ujedinile svoja nastojanja u cilju da stvore svet.

Ali, apostol Jovan nije jedini Novozavetni pisac koji je pisao o Hristovom prepostojanju. Pogledajmo šta je Pavle napisao Korinćanima:

"Neću da vam ostane nepoznato, braćo, da su svi naši očevi bili pod oblakom, i svi su prošli kroz more, i svi su bili u Mojsija kršteni u oblaku i u moru, i svi su jeli isto duhovno jelo, i svi su pili isto duhovno piće; jer su pili iz duhovne stene koja ih je pratila, a ta stena beše Hristos "- 1. Kor. 10, 1-4

Pavle nam jasno kaže da je Isus Hristos Bog iz Starog Zaveta - onaj koji je govorio Mojsiju i izveo Izrael iz Egipta. Ovo nam jasno pokazuje da je onaj koji je postao Sin bio i Bog u Starom Zavetu.

Šest stotina godina pre Hrista, prorok Danilo je zabeležio u viziji sledeće:

"Videh u utvarama noćnim, i gle, kao Sin čovečiji iđaše s oblacima nebeskim i dođe do Starca i stade pred njim." - Danilo 7, 13.

"Sin čovečiji", kako je on opisao, ne može biti niko drugi do onoga koji je kasnije postao Isus Hristos. Danilo je potom video kako je njemu data vlast i Carstvo koje nikada neće biti uništeno:

“I dade Mu se vlast i slava i carstvo da Mu služe svi narodi i plemena i jezici; vlast je Njegova vlast večna, koja neće proći, i carstvo se Njegovo neće rasuti. – Dan. 7, 14.

"Sin čovečiji", koji se ovde spominje, teško da bi mogao biti najobičnije ljudsko biće. Starac je, u ovom slučaju, božansko biće koje se u Novom Zavetu naziva Ocem.

Isus Hristos je ukazao na istu pojavu iz ove vizije u svojoj priči o gospodaru (simbol samoga Hrista) koji je otišao u daleku zemlju (na nebesa) da bi primio Carstvo, pre nego što se bude vratio (Luka 19, 12).

Na dualnost božanske licnosti takođe se ukazuje u Psalmu 110,1 čiji je autor car David:

"Reče Gospod Gospodu mojemu: sedi meni s desne strane, dok položim neprijatelje tvoje u podnožje nogu tvojih."

U ovom stihu spominju se dva različita Gospoda. Jedan je Bog Otac, a drugi je onaj koji je postao Isus Hristos. Pavle citira ovaj stih Jevrejima, povezujući ga direktno sa Isusom Hristom:

"A kome je od anđela ikad rekao: 'sedi meni s desne strane dok položim tvoje neprijatelje kao podnožje tvojih nogu'?" - Jev. 1, 13

Da li je i Sin bio Bog? U 8. stihu nalazi se odgovor na to pitanje:

"Za Sina pak govori: 'Tvoj presto, Bože, stoji u sve vekove..."

Ne može biti sumnje u to da se Bog Otac i Isus Sin spominju u Starom Zavetu kao dva zasebna bića.
Ovo poglavlje u celosti glasi:

Bog koji je nekada mnogo puta i različitim načinom govorio očevima preko proroka, govori i nama u posledak dana ovih preko Sina,
Kog postavi naslednika svemu, kroz kog i svet stvori.
Koji budući sjajnost slave i obličje bića Njegovog, i noseći sve u reči sile svoje, učinivši sobom očišćenje greha naših, sede s desne strane prestola veličine na visini,
I toliko bolji posta od anđela koliko preslavnije ime od njihova dobi.
Jer kome od anđela reče kad: Ja ću Mu biti Otac, i On će mi biti Sin.
I opet uvodeći Prvorodnoga u svet govori: i da Mu se poklone svi anđeli Božiji.

Tako i anđelima govori: Koji čini anđele svoje duhove, i sluge svoje plamen ognjeni.
A sinu: Presto je Tvoj, Bože, va vek veka; palica je pravde palica carstva Tvog.
Omilela Ti je pravda, i omrzao si na bezakonje: toga radi pomaza Te, Bože, Bog Tvoj uljem radosti većma od drugova Tvojih.
I opet: Ti si, Gospode, u početku osnovao zemlju, i nebesa su dela ruku Tvojih:
Ona će proći, a Ti ostaješ: i sva će ostareti kao haljina,
I savićeš ih kao haljinu, i izmeniće se: a Ti si Onaj isti, i Tvojih godina neće nestati.“


U Novom Zavetu se pravi jasna razlika između Hrista i Oca. Bog koga je video i čuo Mojsije nije bio Bog Otac, što ponovo dokazuje da je Hristos bio Bog u Starom Zavetu. "Boga niko nije video nikad: Jedinorodni Sin koji je u naručju Očevom, On Ga javi. (Jov. 1, 18). Hristos je došao na Zemlju kako bi, između ostalog, otkrio Oca i pokazao kakvi porodični odnosi vladaju u božanstvu.

Da nam Isus nije otkrio Oca, ne bi bilo drugog načina da ga spoznamo. "Sve mi je predao moj Otac, i niko ne poznaje Sina do Otac, niti Oca ko poznaje do Sin, i kome hoće da otkrije" (Mat. 11, 27)

Jos neka prorocanstva o Hristu iz Starog Zaveta:

“A ti, Vitlejeme Efrato, ako i jesi najmanji među hiljadama Judinim, iz tebe će mi izaći koji će biti Gospodar u Izrailju, kome su izlasci od početka, od večnih vremena.” – Mihej 5,2

Jer nam se rodi Dete, Sin nam se dade, kome je vlast na ramenu, i ime će Mu biti: Divni, Savetnik, Bog silni, Otac večni, Knez mirni.” – Isa.9,6

Značenje reči "JHVH"

U hebrejskom, na kome je pisan izvorni nadahnuti biblijski tekst, postoje dva različita imena koja se uobičajeno koriste kada je reč o Bogu. Prva reč koja se koristi u vezi sa Bogom, i koju smo već spomenuli, nalazi se u 1. Mojsijevoj - "Elohim", dok je druga - koju ćemo ovde razjasniti - "JHVH" (ona se uobičajeno, mada pogrešno, izgovara kao "Jehova"). Ta reč obično se prevodi kao "Gospod". Prvo mesto gde se ona pojavljuje u Bibliji je 1. Mojsijeva 2, 7. Dakle, Gospod Bog - JHVH - je taj koji je oblikovao čoveka od praha zemaljskog. Takođe je Gospod Bog bio taj koji je direktno komunicirao sa Adamom i Evom u Edemskom vrtu. I kao što vidimo u prvom poglavlju Jovanovog Jevanđelja, Reč - Isus Hristos - beše onaj koji je stvorio sve što postoji. Stoga je Gospod Bog u Starom Zavetu bio taj koji je u Novom postao Isus Hristos. Ova činjenica se veoma zanimljivo ilustruje gramatičkom analizom reči "JHVH". Rabinski izvori objašnjavaju "JHVH" kao reč koja u sebi obuhvata tri jevrejske reči: "HJH" znači "bio je", "HVH" znači "jeste" (u doslovnom značenju "sadašnjost", budući da se reč "jeste" ne koristi u hebrejskom jeziku) i "JHJH" što znači "nastaviće da bude". Kada se sve te reči ukombinuju, "JHVH" zapravo znači biće koje "je bilo - jeste - nastaviće da bude". Čak i jevrejski lingvisti se slažu sa tim da reč "JHVH" mora da bude izvedena od nekog oblika glagola "biti" (bio je, jeste, biće).

“A Mojsije reče Bogu: Evo, kad otidem k sinovima Izrailjevim, pa im kažem: Bog otaca vaših posla me k vama, ako mi kažu: Kako Mu je ime? Šta ću im kazati?
A Gospod reče Mojsiju: Ja sam Onaj što jeste. I reče: Tako ćeš kazati sinovima Izrailjevim: Koji jeste, On me posla k vama.” – 2.Moj. 3,13.14


Dakle, samim svojim imenom Bog sasvim bukvalno obuhvata sve aspekte vremena - prošlost, sadašnjost i budućnost. Ovo se potpuno slaže sa stihom u Knjizi proroka Malahije 3,6: "Jer ja Gospod (JHVH) ne menjam se"; Jevrejima 13, 8: "Isus Hristos je isti juče (bio je) i danas (jeste) i doveka (nastaviće da bude)";

Ja sam Alfa i Omega, Početak i Svršetak, govori Gospod, Koji jeste, i koji beše, i koji će doći, Svedržitelj.
Ja Jovan, koji sam i brat vaš i drug u nevolji, i u carstvu i trpljenju Isusa Hrista, bejah na ostrvu koje se zove Patam, za reč Božiju i za svedočanstvo Isusa Hrista.
Bejah u duhu u dan Gospodnji, i čuh za sobom glas veliki kao trube koji govoraše: Ja sam Alfa i Omega, Prvi i Poslednji;
I obazreh se da vidim glas koji govoraše sa mnom
; i obazrevši se videh sedam svećnjaka zlatnih,
I usred sedam svećnjaka kao Sina čovečijeg, obučenog u dugačku haljinu, i opasanog po prsima pojasom zlatnim.”
- Otk,. 1,8-13.


U poslednjoj glavi Otkrivenja otklanja se svaka sumnja ko je Sin Coveciji iz prve glave:

Ja Isus poslah anđela svog da vam ovo posvedoči u crkvama. Ja sam koren i rod Davidov, i sjajna zvezda Danica.”
(4. Moj. 24, 17, Isa. 11:1, Jer. 23, 5, Zah. 6, 12)

U ovim stihovima uočavamo da se čak i Isus Hristos i JHVH mogu etimološki poistovetiti.

Hristos - kamen spoticanja

U osmom poglavlju Knjige proroka Isaije, stihovi 13 i 14, nalazimo veoma zanimljivo proročanstvo koje se tiče Gospoda nad vojskama:

"Gospoda nad vojskama svetite; i on neka vam je strah i bojazan. I biće vam svetinja, a kamen za spoticanje i stena za sablazan obema domovima Izraelovim, zamka i mreža stanovnicima Jerusalimskim".

Ovi stihovi se odnose na onog koji kasnije postaje Isus Hristos. Još sigurniji dokaz naći ćemo u Novom Zavetu. U svojoj prvoj poslanici apostol Petar piše o Hristu:

"Zato u Pismu stoji: 'Evo postavljam ugaoni kamen na Sionu, izabran i dragocen, i ko u njega veruje neće se postideti'. Tako njegova dragocena vrednost služi na dobro vama koji verujete, a za one koji ne veruju 'kamen koji odbaciše zidari, taj posta kamen ugaoni' i 'kamen spoticanja i stena sablazni', na koji se spotiču oni što se ne pokoravaju reči, na što su i određeni" - 1. Petrova 2, 6-8

Ne može se opovrgnuti činjenica da je Isus Hristos bio Bog u Starom Zavetu, tj kamen o koji su se mnogi spotakli. Verski poglavari tog vremena jednostavno nisu mogli da shvate kako je to Isus mogao da bude Bog. Pa ipak Stari Zavet, koga su oni vekovima prepisivali, pun je proročanstava o Njemu. Oni su bili uistinu zaslepljeni, a mnogi su i ostali do današnjeg dana, baš onako kako je apostol Pavle objasnio u svojoj poslanici Rimljanima, u poglavljima 9, 10. i 11. Dok je Isus Hristos, Bog Starog Zaveta, bio na Zemlji kao ljudsko biće, na nebesima je ostalo drugo božansko biće - Otac. Vidimo kako se Isus molio svom Ocu na nebesima:

„I sad proslavi Ti mene, Oče, u Tebe samog slavom koju imadoh u Tebe pre nego svet postade“- Jov. 17,5

“A Isus im reče: Kad bi Bog bio vaš Otac, ljubili biste mene; jer ja od Boga iziđohi dođoh” – Jov. 8,42


Jevrejima i Arijancima bilo je teško da poveruju da Bog može da postane čovek. Uprkos tome, Novi Zavet objašnjava kako se to zaista zbilo.

Apostol Pavle objašnjava ovaj koncept u svojoj poslanici Filibljanima. U poglavlju 2, 5-8, on ohrabruje Filibljane:

"Imajte u sebi istu misao koju Hristos Isus ima; On, koji je u obličju Božijem, nije smatrao kao nešto prigrabljeno - to što je jednak Bogu, nego je lišio samoga sebe, kada je uzeo obličje sluge i postao kao i drugi ljudi i našavši se u liku kao čovek, On je unizio samoga sebe i postao poslušan do smrti, do smrti na krstu".

Isus Hristos je bio Bog, ali je dobrovoljno odustao od svoje božanske pozicije, postao telesno ljudsko biće i došao na Zemlju da umre za nas kako bismo se mi spasili. "Jer je Bog tako zavoleo svet da je svog jedinorodnog Sina dao, da svaki - ko veruje u njega - ne pogine, nego da ima večni život" (Jov. 3, 16).

Duh Sveti u Bibliji

Sveti Duh bio je aktivan prilikom:
- stvaranja,
- utelovljenja
- otkupljenja

„U početku stvori Bog nebo i zemlju. A zemlja bješe bez obličja i pusta, i bješe tama nad bezdanom; i Duh Božji dizaše se nad vodom“ – 1.Moj. 1,1.2

U Jevanđelju po Luci 1, 35 čitamo da je Hristos začet Svetim Duhom.

„I odgovarajući anđeo reče joj: Duh Sveti doći će na tebe, i sila Najvišeg oseniće te; zato i ono što će se roditi biće sveto, i nazvaće se Sin Božji.“

Stihovi koji najpotpunije govore o Svetom Duhu nalaze se u 14, 15. i 16. poglavlju Jovanovog Jevanđelja. Ovde je zapisano da je Isus nazvao Duh Sveti „parakletos“ tj "utešitelj".

“I ja ću umoliti Oca, i daće vam drugog utešitelja da bude s vama vavek: Duha istine.
Ovo vam kazah dok sam s vama. A utešitelj, Duh Sveti, kog će Otac poslati u ime moje, On će vas naučiti svemu i napomenuće vam sve što vam rekoh.
– Jov,14.16.25.26

“Nego vam ja istinu govorim: bolje je za vas da ja idem; jer ako ja ne idem, utešitelj neće doći k vama; ako li idem, poslaću Ga k vama.
I kad On dođe pokaraće svet za greh, i za pravdu, i za sud;
Za greh, dakle, što ne veruju mene;
A za pravdu što idem k Ocu svom; i više me nećete videti;
A za sud što je knez ovog sveta osuđen.
Još vam mnogo imam kazati; ali sad ne možete nositi.
A kad dođe On, Duh istine, uputiće vas na svaku istinu; jer neće od sebe govoriti, nego će govoriti šta čuje, i javiće vam šta će biti unapred.
On će me proslaviti, jer će od mog uzeti, i javiće vam:
Sve što ima Otac moje je; zato rekoh da će od mog uzeti, i javiti vam.
Još malo, i nećete me videti, i opet malo, pa ćete me videti: jer idem k Ocu.”
- Jov.16, 7-16


Kada je Hristos uzeo ljudsko telo, On je izgubio neke Bozije atribute, npr. nije bio sveprisutan, nije bio sveznajuc itd. Zato Isus u Jovanu 16, 7 kaze da je bolje za nas da On ode kod Oca, jer u tom slucaju moze doci Duh Sveti. Isus je morao da se vrati kod Oca kako bi primio potvrdu da je njegova zrtva prihvacena i da bi primio nazad Sveti Duh kroz koga bi mogao da se vrati nazad Svojim ucenicima, ali ne u telu nego u Duhu.

Šta još Isus kaže o Duhu Svetom?

“Zato vam kažem: svaki greh i hula oprostiće se ljudima; a na Duha Svetog hula neće se oprostiti ljudima.- Mat. 12, 31

Na više mesta se u Bibliji u istom tekstu spominju i Bog Otac i Bog Sin i Sveti Duh:

"A kad se krsti sav narod, i Isus pošto se krsti i moljaše se Bogu, otvori se nebo,
I siđe na Nj Duh Sveti u telesnom obliku kao golub, i ču se glas s neba govoreći: Ti si Sin moj ljubazni, Ti si po mojoj volji"- Luka 3, 21,22


„Blagodat Gospoda našeg Isusa Hrista i ljubav Boga i Oca i zajednica Svetog Duha sa svima vama. Amin“
- 2. Kor. 13,13

"I kao sto je priznato, velika je tajna poboznosti: Bog se javi u telu, opravda se u Duhu, pokaza se andjelima, propovjedi se neznaboscima, vjerova se na svijetu, uznese se u slavi” – 1.Tim. 3,16

Ko je koji svet pobeđuje osim onog koji veruje da je Isus Sin Božji?
Ovo je Isus Hristos što dođe vodom i krvlju i Duhom, ne samo vodom nego vodom i krvlju; i Duh je koji svedoči, jer je Duh istina,
Jer je troje koji svedoče: Duh i voda i krv, i ovo troje svedoče jedno
Kad primamo svedočanstvo čovečije, svedočanstvo je Božije veće; jer je ovo svedočanstvo Božije što svedoči za Sina svog.
Koji veruje Sina Božijeg ima svedočanstvo u sebi; koji ne veruje Bogu načinio Ga je lažom, jer ne verova svedočanstvu koje svedoči Bog za Sina svog.
I ovo je svedočanstvo da nam je Bog dao život večni; i ovaj život večni u Sinu je Njegovom.
Ko ima Sina Božijeg ima život; ko nema Sina Božijeg nema život.”
- 1. Jov. 5, 5-12


Autori Starog i Novog Zaveta pripisuju Božijem Duhu osećanja ili intelektualno delovanje. Iz ovih tekstova možemo ustanoviti da Duh ima osobine ličnosti i da On ne može biti samo sila:

„A Gospod je Duh: a gde je Duh onde je sloboda.“ – 2.Kor. 3,17

“A Petar rece: Ananija! Zasto Sotona napuni srce tvoje da slazes Duhu Svetome i sakrijes od novca sto uze za njivu? Kad je bila u tebe ne beše li tvoja? I kad je prodade ne beše li u tvojoj vlasti? Zašto si dakle takvu stvar metnuo u srce svoje? Ljudima nisi slagao nego Bogu.” - Dela 5,3.4

"Ali se odmetaše i žalostiše Sveti Duh Njegov" - Isa. 63, 10

„I njemu beše Sveti Duh kazao da neće videti smrt dok ne vidi Hrista Gospodnjeg.“ - Luka 2, 26

„Tvrdovrati i neobrezanih srca i ušiju! Vi se jednako protivite Duhu Svetome; kako vaši oci tako i vi“ – Dela 7,51

"A Duh reče Filipu: Pristupi i prilepi se tim kolima" - Dela 8, 29

"A kad prođoše Frigiju i galatijsku zemlju, zabrani im Duh Sveti govoriti reč u Aziji" – Dela 16,7

„I tako i Duh pomaze nam u nasim slabostima jer ne znamo zasto cemo se moliti kao sto treba, nego sam Duh moli se za nas uzdisanjem neiskazanim“ – Rim. 8, 26.27

“A nama je Bog otkrio Duhom svojim; jer Duh sve ispituje, i dubine Božije.
Jer ko od ljudi zna šta je u čoveku osim duha čovečijeg koji živi u njemu?
Tako i u Bogu šta je niko ne zna osim Duha Božijeg.

A mi ne primismo duha ovog sveta, nego Duha koji je iz Boga, da znamo šta nam je darovano od Boga;
Koje i govorimo ne rečima što je naučila čovečija premudrost, nego šta uči Duh Sveti; i duhovne stvari duhovno radimo. A telesni čovek ne razume šta je od Duha Božijeg; jer mu se čini ludost i ne može da razume, jer treba duhovno da se razgleda.“
-1. Kor. 2,10-14

„Ko prestupi zakon Mojsijev, bez milosti umire kod dva ili tri svedoka.
Koliko mislite da će gore muke zaslužiti onaj koji Sina Božijeg pogazi, i krv zaveta kojom se osveti za poganu uzdrži, i Duha blagodati naruži?"
– Jev. 10,28.29
Last edited by mig on 30/01/2011 03:12, edited 1 time in total.
User avatar
psydelija
Posts: 1846
Joined: 02/09/2010 03:46
Location: ispod pantografa

#753 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by psydelija »

@mig i ostali koji kapiraju bibliju... kako objasnjavate sledeci stih iz biblije:

dotrca jedan covek i upita ga: "dobri gospodaru, koje dobro trebam ciniti da bih postigao vecni zivot?" a on (isus) mu odgovori: "zasto me tako zoves? dobrocinitelj je samo bog, jedan jedini; ako zelis vecan zivot-postuje naredbe.".

zar ovaj i mnogi drugi biblijski stihovi ne ponistavaju krscansku dogmu o isusovoj bozanstvenosti?!
PalaSa Marsa
Posts: 18966
Joined: 11/09/2008 11:48
Location: Where the Moon play with the Stars :)

#754 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by PalaSa Marsa »

..
User avatar
KotromanichII
Posts: 1069
Joined: 17/11/2006 19:20

#755 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by KotromanichII »

Da li je ikada zabiljezeno postojanje Kur'ana koji nisu isti po sadrzaju?
nije, otidji sad u kinu kod kineskih muslimana , otidji na sibir kod sibirskih muslimana, otidji u kanadu kod kanadskih muslimana, otidji u juznu afriku kod africkih muslimana, otidji u indoneziju i austrliju kod tamosnjih muslimana, i vidjet ces da mi svi isto recitiramo orginalni kuran, nema razlike ni u jednom slovu.

a to sto nailazite na razne prevode to je samo prevod a ne orginalni kuran, pa i ja evo u kuci imam orginalni kuran, i on je svugdje u svijetu isti nema razlike u ovih 604 stranice kurana.
jarancuga
Posts: 800
Joined: 28/07/2010 14:40

#756 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by jarancuga »

psydelija wrote:@mig i ostali koji kapiraju bibliju... kako objasnjavate sledeci stih iz biblije:

dotrca jedan covek i upita ga: "dobri gospodaru, koje dobro trebam ciniti da bih postigao vecni zivot?" a on (isus) mu odgovori: "zasto me tako zoves? dobrocinitelj je samo bog, jedan jedini; ako zelis vecan zivot-postuje naredbe.".

zar ovaj i mnogi drugi biblijski stihovi ne ponistavaju krscansku dogmu o isusovoj bozanstvenosti?!

bojim se da ces nakon toga pitanja biti stavljen na ignore listu...jer kada nema advekatan odgovoro devojka mig jednostavno ignorise...
ja sam jos prije dva dana postirao 5 biblijskih citata u kojim Isus jasno govori da je covjek a ne Bog...
:mrgreen:
User avatar
KotromanichII
Posts: 1069
Joined: 17/11/2006 19:20

#757 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by KotromanichII »

to kur'an kaze,a ne i tadasnji arapi,danasnji ce i potvrditi,jer,naravno,kur'an tako kaze.
dobro onda vjeruj ti RADIJE arapskim beduinima "historicarima" koji su u pred islamskom dobu zakopavali zivu zenskudjecu,niti su znali pisati ni citati, nego sta ti tvoj gospodar kaze koji te je stvorio :-)

Stvarno covjek mora biti bas u zabludi i vjerovati lazljivim ljudima prije koji ubijaju svoju zensku djecu koji neznaj ucitati i pisati

Allah kaze:

52. Reci: "Šta mislite, ako je Kur’an od Allaha, a vi u nj nećete da vjerujete – koje onda u većoj zabludi od onoga koji je u protivrječju dalekom od istine?"

10. Reci: "Kažite vi meni šta će s vama biti ako je Kur’an od Allaha, a vi u nj nećete da vjerujete,..... Allah, zaista, neće ukazati na pravi put narodu koji sebi nepravdu čini.


31. Oni koji ne vjeruju da će pred Allaha stati nastradaće kad im iznenada Čas oživljenja dođe, i reći će: "O, žalosti naše, šta smo sve na Zemlji propustili!" i grijehe svoje će na leđima svojim nositi, a užasno je ono što će uprtiti!

3. Zar čovjek misli da kosti njegove nećemo sakupiti?
4. Hoćemo, Mi možemo stvoriti jagodice prsta njegovih ponovo
.
5. Ali, čovjek hoće dok je živ da griješi
6. pa pita: "Kada će Smak svijeta biti?"
7. Kad se pogled od straha ukoči
8. i Mjesec pomrači
9. i Sunce i Mjesec spoje –
10. tog dana čovjek će povikati: "Kuda da se bježi?"
11. Nikuda! Utočišta nema.
12. Toga dana biće Gospodaru tvome prepušten,
13. toga dana čovjek će o onome što je pripremio, a što propustio obaviješten biti,
14. sam čovjek će protiv sebe svjedočiti,
15. uzalud će mu biti što će opravdanja svoja iznositi.
User avatar
KotromanichII
Posts: 1069
Joined: 17/11/2006 19:20

#758 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by KotromanichII »

Istorijat Trojstva

Drevnu ideju monoteizma poljuljala je iznenadna pojava Isusa Hrista na Zemlji. Pojavio se neko ko je tvrdio da je Sin Božiji. Ali, kako je uopšte on to mogao da bude? Jevrejski narod je vekovima verovao da postoji samo jedan Bog. Kada bi se tvrdnje "ovoga Isusa" prihvatile, onda bi u njihovim očima njihova vera ostala bez ikakve razlike u odnosu na okolna politeistička paganska verovanja. Kad bi on bio Božiji Sin, raspao bi se čitav njihov monoteistički sistem. Kada je Isus otvoreno rekao Jevrejima Njegovog doba da je On Sin Božiji, neki su već bili spremni da Ga kamenuju zbog bogohuljenja.

“Ja i Otac jedno smo.
A Jevreji opet uzeše kamenje da Ga ubiju.
Isus im odgovori: Mnoga vam dobra dela javih od Oca svog; za koje od onih dela bacate kamenje na me?
Odgovoriše Mu Jevreji govoreći: Za dobro delo ne bacamo kamenje na te, nego za hulu na Boga, što ti, čovek budući, gradiš se Bog.” - Jov. 10, 30-33

„Tada Mu rekoše Jevreji: Još ti nema pedeset godina, i Avraama li si video? A Isus im reče: Zaista, zaista vam kažem Ja sam pre nego što se Avram rodio. Tada uzeše kamenje da bace na Nj“- Jov. 8, 57-59

"Ja sam im (ucenicima) dao slavu koju si mi ti dao; da budu jedno kao što smo i mi"- Jov. 17, 22

Kako bi se izbegao problem višestrukosti jednog Boga, jevrejska zajednica je jednostavno odbacila Isusa.
Da bismo otkrili ko je bio Isus, vratimo se na početak.
cim sam poceo da citam tekst odmah sam uocio veliku gresku, a evo kako

recimo da je isus to rekao:
“Ja i Otac jedno smo."

al sam je isus objasnio sta znaci biti jedno, a ne kako vi to krscani mislite

Isus kaze:

21 Da svi budu jedno, kao što si ti, Oče, u meni i ja u tebi, da i oni u nama budu jedno, da vjeruje svijet, da si me ti poslao.

22 I slavu, koju si mi dao, ja dadoh njima, da budu jedno, kao što smo i mi jedno:

23 Ja u njima i ti u meni; da budu sasvim u jedno, i da spozna svijet, da si me ti poslao i da si ih ljubio, kao što si mene ljubio.


ovdje se ocito misli na jedno a to je cilj, znaci da svi imaju isti cilj, kao sto isus i Bog imaju isti cilj , pa da i ucenici imaju isti cilj ,znaci da budu jedno kao sto je isus i Bog jedno u istom cilju, a ne kao sto vi mislite Isus u Bogu, BOg u isus kao bice, ne :-)

jer da je isus mislio da je Bog u Isusu sa ovim “Ja i Otac jedno smo."
, sta bi onda trebalo da znaci za 12 ucenika, da budu i oni 12 bogova, i svi jedno :-)
User avatar
vox-populi
Posts: 3131
Joined: 03/04/2008 21:51
Location: Sarajevo-x Liberation Front

#759 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by vox-populi »

jarancuga wrote: bojim se da ces nakon toga pitanja biti stavljen na ignore listu...jer kada nema advekatan odgovoro devojka mig jednostavno ignorise...
ja sam jos prije dva dana postirao 5 biblijskih citata u kojim Isus jasno govori da je covjek a ne Bog...
:mrgreen:
To ti malo koristis ekavicu kad hoces da provociras?

A ko fol, sve na fin nacin. :roll:

Uglavnom, ateista sam pa nemam razloga da branim ni krscanstvo ni islam, ali da te zaista zanima to pitanje, ne bi ga ovdje postavljao nego bi sam nasao odgovore, Google is your friend.

Ili da si samo procitao posljednji post koji je @mig napisala, nasao bi ovo:
“A Isus im reče: Kad bi Bog bio vaš Otac, ljubili biste mene; jer ja od Boga iziđoh i dođoh” – Jov. 8,42
jarancuga
Posts: 800
Joined: 28/07/2010 14:40

#760 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by jarancuga »

vox-populi wrote:
jarancuga wrote: bojim se da ces nakon toga pitanja biti stavljen na ignore listu...jer kada nema advekatan odgovoro devojka mig jednostavno ignorise...
ja sam jos prije dva dana postirao 5 biblijskih citata u kojim Isus jasno govori da je covjek a ne Bog...
:mrgreen:
To ti malo koristis ekavicu kad hoces da provociras?

A ko fol, sve na fin nacin. :roll:

Uglavnom, ateista sam pa nemam razloga da branim ni krscanstvo ni islam, ali da te zaista zanima to pitanje, ne bi ga ovdje postavljao nego bi sam nasao odgovore, Google is your friend.

Ili da si samo procitao posljednji post koji je @mig napisala, nasao bi ovo:
“A Isus im reče: Kad bi Bog bio vaš Otac, ljubili biste mene; jer ja od Boga iziđoh i dođoh” – Jov. 8,42

nista kontradiktorno, jer u tom citatu Isus upravo govori da nije on Bog, veca da ga je Bog stvorio i poslao, bas kao i sve Bozije Poslanike...
User avatar
psydelija
Posts: 1846
Joined: 02/09/2010 03:46
Location: ispod pantografa

#761 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by psydelija »

jarancuga wrote:
psydelija wrote:@mig i ostali koji kapiraju bibliju... kako objasnjavate sledeci stih iz biblije:

dotrca jedan covek i upita ga: "dobri gospodaru, koje dobro trebam ciniti da bih postigao vecni zivot?" a on (isus) mu odgovori: "zasto me tako zoves? dobrocinitelj je samo bog, jedan jedini; ako zelis vecan zivot-postuje naredbe.".

zar ovaj i mnogi drugi biblijski stihovi ne ponistavaju krscansku dogmu o isusovoj bozanstvenosti?!

bojim se da ces nakon toga pitanja biti stavljen na ignore listu...jer kada nema advekatan odgovoro devojka mig jednostavno ignorise...

sve je moguce, mada...
mi smo zemljaci, a i ona je meni na pdf-u "knjizevnost" prirasla k'srcu. :D

ps: ocekujem odgovor, pa makar i na pp.
User avatar
vox-populi
Posts: 3131
Joined: 03/04/2008 21:51
Location: Sarajevo-x Liberation Front

#762 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by vox-populi »

jarancuga wrote: nista kontradiktorno, jer u tom citatu Isus upravo govori da nije on Bog, veca da ga je Bog stvorio i poslao, bas kao i sve Bozije Poslanike...
Tumacenje iz ugla islama. Krscani ovaj stih tumace drugacije. Muslimani vjeruju da je jedino njihovo tumacenje ispravno i za to pronalaze njima validne dokaze. Krscani vjeruju da je njihovo tumacenje ispravno i da su njihovi dokazi validini.

I jedni i drugi vjeruju da je njihovo tumacenje ispravno.

Meni kao ateisti su oba tumacenja neprihvatljiva, jer niti zena moze bezgresno zaceti niti postoje andjeli koji kontaktiraju ljude na zemlji prenoseci im poruke boga, koji opet po mom tumacenju, ne postoji.
Ali to je samo moje vidjenje.

Upustati se u dokazivanje ispravnosti jednoga, drugoga ili trecega vidjenja, i to samo iz ugla svog shvatanja je:

a) nije logicno
b) nece poluciti nikakav rezultat

Zar ti stvarno mislis da ces na osnovu par citata koji su prvo prevod a drugo izvuceni iz jednog ogromnog konteksta, uspjeti ubijediti krscane ili ateista da je jedino islam u pravu a sve ostalo je pogresno?
Procitaj jos jednom @arzuhalov post na ovoj temi.

Ako ce ti biti lakse, evo ja ti kao ateista govorim da si upravu, jedino je islam ispravan, nema drugog boga osima Allaha.

Jel se sad osjecas bolje?

Sigurno ne, jer znas da ova recenica nije ni blizu iskrenosti.
mig
Posts: 6934
Joined: 18/05/2010 10:37

#763 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by mig »

psydelija wrote: sve je moguce, mada...
mi smo zemljaci, a i ona je meni na pdf-u "knjizevnost" prirasla k'srcu. :D

ps: ocekujem odgovor, pa makar i na pp.
Zemljak, ne pricaj kojesta... Kada smo se ti i ja zamerili? :-D Mada si omasio PDF, mislim da sam ti prirasla k srcu na PDF-u "Nauka i edukacija" :lol:

Evo ti sklapam odgovor, i ide javno... Budi strpljiv, imam ja jos obaveza sem da piskaram po forumu :D
User avatar
bez_ideje
Posts: 4553
Joined: 27/01/2008 19:30

#764 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by bez_ideje »

KotromanichII wrote:
Da li je ikada zabiljezeno postojanje Kur'ana koji nisu isti po sadrzaju?
nije, otidji sad u kinu kod kineskih muslimana , otidji na sibir kod sibirskih muslimana, otidji u kanadu kod kanadskih muslimana, otidji u juznu afriku kod africkih muslimana, otidji u indoneziju i austrliju kod tamosnjih muslimana, i vidjet ces da mi svi isto recitiramo orginalni kuran, nema razlike ni u jednom slovu.

a to sto nailazite na razne prevode to je samo prevod a ne orginalni kuran, pa i ja evo u kuci imam orginalni kuran, i on je svugdje u svijetu isti nema razlike u ovih 604 stranice kurana.
Ne mislim na prevode.....niti situaciju sada
Mislim na arapski tekst nakon Muhamedovog doba ........da li su zabiljezene razlicitosti u spisima kada je Kur'an poceo da se siri ? Da li je Islam u tom dobu ikada imao neku "Unifikaciju " ili standardizaciju ?
jarancuga
Posts: 800
Joined: 28/07/2010 14:40

#765 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by jarancuga »

vox-populi wrote:
jarancuga wrote: nista kontradiktorno, jer u tom citatu Isus upravo govori da nije on Bog, veca da ga je Bog stvorio i poslao, bas kao i sve Bozije Poslanike...
Tumacenje iz ugla islama. Krscani ovaj stih tumace drugacije. Muslimani vjeruju da je jedino njihovo tumacenje ispravno i za to pronalaze njima validne dokaze. Krscani vjeruju da je njihovo tumacenje ispravno i da su njihovi dokazi validini.

I jedni i drugi vjeruju da je njihovo tumacenje ispravno.

Meni kao ateisti su oba tumacenja neprihvatljiva, jer niti zena moze bezgresno zaceti niti postoje andjeli koji kontaktiraju ljude na zemlji prenoseci im poruke boga, koji opet po mom tumacenju, ne postoji.
Ali to je samo moje vidjenje.

Upustati se u dokazivanje ispravnosti jednoga, drugoga ili trecega vidjenja, i to samo iz ugla svog shvatanja je:

a) nije logicno
b) nece poluciti nikakav rezultat

Zar ti stvarno mislis da ces na osnovu par citata koji su prvo prevod a drugo izvuceni iz jednog ogromnog konteksta, uspjeti ubijediti krscane ili ateista da je jedino islam u pravu a sve ostalo je pogresno?
Procitaj jos jednom @arzuhalov post na ovoj temi.

Ako ce ti biti lakse, evo ja ti kao ateista govorim da si upravu, jedino je islam ispravan, nema drugog boga osima Allaha.

Jel se sad osjecas bolje?

Sigurno ne, jer znas da ova recenica nije ni blizu iskrenosti.

tebi tvoja vjera meni moja...
User avatar
KotromanichII
Posts: 1069
Joined: 17/11/2006 19:20

#766 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by KotromanichII »

Meni kao ateisti su oba tumacenja neprihvatljiva, jer niti zena moze bezgresno zaceti niti postoje andjeli koji kontaktiraju ljude na zemlji prenoseci im poruke boga, koji opet po mom tumacenju, ne postoji.
Ali to je samo moje vidjenje.
sporedi podvuceno sa ovim dole podvucenim :wink:

Bog kaze:

116. Ako bi se ti pokoravao većini onih koji žive na Zemlji; oni bi te od Allahova puta odvratili; oni se samo za pretpostavkama povode i oni samo neistinu govore.

24. "Postoji samo naš život zemaljski, živimo i umiremo, jedino nas vrijeme uništi" – govore oni. A oni o tome baš ništa ne znaju, oni samo nagađaju.

25. A kad im se ajeti Naši jasni kazuju, samo se ovim riječima izgovaraju: "Pretke naše u život povratite, ako je istina to što govorite."

niti postoje andjeli
pa vidi jednu stvar jarane, po islamskom i krscanskom vjerovanju postoje 4 vrste bica, andjeli, ljudi, zivotinje i dzinni/demoni.

s obzirom da bevjerujes u postojanje andjela moze se zakljuciti da nepostoje ni dzinni po tebi, jel itako
ali dzinne ti mogu dokazati da postoje vrlo lahko, cak da ih svojim tijelom osjetis, i to na svojoj kozi :wink: znaci to je nesto sto je opipljivo a i u neki situacijama i vidljivo golim okom. pitas se mozda kako ?

evo kako, u slucaju ako se dzinn nalazi u tvom tijelu, jer poznato nam je da ulazi u tijelo ljudi i izlaze. da bi detektirali njihovo prisustvo u tijelu, uradi se sledece:

Stanes ispred racunara jedno metar i po, ukljucis Suru bekare iz Kurana, zazmiris, opustis se, koncetrises na recitaciju pola sahata i slusas. pa ako se dzinn nalazi u tijelu osjecaji su sledeci

Tokom slušanja rukje, ovisno o tome koliko je poremećaja džinn napravio u tijelu i koliko se čovjek borio protiv njega, javljaju se rekacije različitog oblika i inteziteta: - strujanje po tijelu, - zaigravanje mišića, - treperenje očiju, - otežano disanje, - trzanje nekog dijela tijela, - plač, - povraćanje i sl.

sto dolazi do toga, pa dzin ako je u tijelu, posto Kuran nemogu slusati jer ih przi to ako se nalaze u tijelu, i onda pocnu da bjeze po cijelom tijelu dok ne izadju kroz pustanjem krv na prst ili povracanjem. zbog przenja i bjezanja po tijelu javljaju se te gore navedene reakcije.

evo sura bekare ovdje pa probaj ako smijes, ako vec nevjerujes da nema dzinna :-D
http://www.lijecenje-kuranom.com/download/rukja.mp3

Andjeli dolaze po potrebi

Allah kaze:

21. Oni koji ne vjeruju da će pred Nas stati – govore: "Zašto nam se ne pošalju andjeli/meleki ili zašto Gospodara svoga ne vidimo?" Oni su, zaista, u dušama svojim oholi, a u nepravičnosti su sve granice prešli.

22. Onoga Dana kada ugledaju andjele/meleke grešnici se neće radovati i uzviknuće: "Sačuvaj nas Bože!"


na drugom mjestu Bog kaze:

8. Oni govore: "Trebalo je da mu se pošalje andjeo/melek!" A da andjela/meleka pošaljemo, s njima bi svršeno bilo, ni jedan čas vremena im ne bi više dao.
mig
Posts: 6934
Joined: 18/05/2010 10:37

#767 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by mig »

psydelija wrote:@mig i ostali koji kapiraju bibliju... kako objasnjavate sledeci stih iz biblije:

dotrca jedan covek i upita ga: "dobri gospodaru, koje dobro trebam ciniti da bih postigao vecni zivot?" a on (isus) mu odgovori: "zasto me tako zoves? dobrocinitelj je samo bog, jedan jedini; ako zelis vecan zivot-postuje naredbe.".

zar ovaj i mnogi drugi biblijski stihovi ne ponistavaju krscansku dogmu o isusovoj bozanstvenosti?!
Ovaj događaj najpre moramo posmatrati u celosti, jer Isusov odgovor se nije završio sa ovom rečenicom. Samo, kada bismo počeli tumaciti citav dogadjaj, udaljili bismo se od postavljenog pitanja. Hm... Zato nikada nije dovoljno citirati samo jedan stih i ocekivati da je on dovoljan da bi se shvatila sva sustina. Pokusacu da odgovorim na pitanje, ali se moram malo udaljiti od teme da bih dala sveukupnu sliku, a na taj nacin se pred nama otvara jedna sasvim nova tema koja tebe ne zanima, ali koja je zapravo poenta ovog dogadjaja.

“I kad izađe na put, pritrča neko, i kleknuvši na kolena pred Njim pitaše Ga: Učitelju blagi! Šta mi treba činiti da dobijem život večni?
A Isus reče mu: Što me zoveš blagim? Niko nije blag osim jednog Boga.
Zapovesti znaš: ne čini preljube; ne ubij; ne ukradi; ne svedoči lažno; ne čini nepravde nikome; poštuj oca svog i mater.
A on odgovarajući reče Mu: Učitelju! Sve sam ovo sačuvao od mladosti svoje.
A Isus pogledavši na nj, omile mu, i reče mu: Još ti jedno nedostaje: idi prodaj sve što imaš i podaj siromasima; i imaćeš blago na nebu; i dođi, te hajde za mnom uzevši krst.
A on posta zlovoljan od ove reči, i ode žalostan; jer beše vrlo bogat.”


Pitanje ovog mladića jeste značajno, medjutim, on polazi od pogrešne pretpostavke. "Šta treba da činim?" Kao da se život večni dobija delima. Ovo je sasvim uobičajeno mišljenje koje vlada u svetu - nešto treba da učinimo da bismo zaslužili večni život. Ova jeres je bilo raširena i medju Jevrejima onoga vremena. Mislili su da je Bog dao Zakon da bi se čovek mogao opravdati i spasiti delima Zakona.

Međutim, ono što nas zapravo čudi jeste Isusov odgovor. Zašto Isus mladiću postavlja ovakvo pitanje?

Već smo videli da je ovaj mladić bio legalista, tj mislio je da čovek može biti dovoljno dobar da svojim delima zasluži život večni. On verovatno nije verovao da je Isus Bog, nego samo čovek, a ipak Ga naziva dobrim.

Tako Isus ovim pitanjem ne negira svoje božanstvo i svoju dobrotu, nego negira ljudsku dobrotu, jer je Bog jedini koji je dobar. Ovo pitanje je imalo za svrhu navesti ovog mladića da shvati da on sam po sebi nije dobar, niti ijedan čovek može biti dovoljno dobar da zasluži večni život. Isus je hteo da mu pokaže put spasenja, a to je bilo moguće jedino ako mu otkrije suštinu spasenja.

Nakon što mu je postavio pitanje koje mu je trebalo pokazati da nije i ne može biti dobar, Isus ga sada suočava sa Božjim zapovestima. "Ako hoćeš ući u život drži zapovesti."

Kako Isus može reći ovako nešto? Zar nije Novi Zavet jasan da se večni život ne dobija delima Zakona, nego verom u Hrista?

Kao što sam već pomenula, problem Jevreja onog vremena, kao i danas, je bio da su mislili da je Zakon put spasenja, a nisu shvatili da je Zakon dat da ih uputi na put spasenja. Kada se čovek nađe pred Božjim zakonom, on mu pokazuje da je grešnik i to veliki grešnik. Zakon nam pokazuje da nam treba spasenje, a spasenje jeste samo i jedino verom u Hrista.

Isus mladiću citira Zakon da vidi da li on uopšte shvata pravu ulogu Zakona, odnosno da li shvata svoju grešnost, jer samo onaj koji shvati svoju grešnost, može shvatiti potrebu za Isusom. Mladićev odgovor je bio da je on sve to vršio od svoje mladosti. Dakle, on je imao visoko mišljenje o svojoj pravednosti. Na žalost, on nije mogao primiti milost Božju jer nije shvatao svoju grešnost i smatrao je da njemu milost i ne treba. On je bio predobar u svojim očima, smatrao je da mu treba još samo neko dodatno dobro delo da bi bio savršen.

E sad bih mogla nadugo da pisem o Hristovoj izjavi: „Idi prodaj sve što imaš i podaj siromasima...“ ali to već nije bilo tvoje pitanje....
nista novo
Posts: 511
Joined: 15/09/2010 15:41

#768 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by nista novo »

vox-populi wrote:
jarancuga wrote: nista kontradiktorno, jer u tom citatu Isus upravo govori da nije on Bog, veca da ga je Bog stvorio i poslao, bas kao i sve Bozije Poslanike...
Tumacenje iz ugla islama. Krscani ovaj stih tumace drugacije. Muslimani vjeruju da je jedino njihovo tumacenje ispravno i za to pronalaze njima validne dokaze. Krscani vjeruju da je njihovo tumacenje ispravno i da su njihovi dokazi validini.

I jedni i drugi vjeruju da je njihovo tumacenje ispravno.

Meni kao ateisti su oba tumacenja neprihvatljiva, jer niti zena moze bezgresno zaceti niti postoje andjeli koji kontaktiraju ljude na zemlji prenoseci im poruke boga, koji opet po mom tumacenju, ne postoji.
Ali to je samo moje vidjenje.

Upustati se u dokazivanje ispravnosti jednoga, drugoga ili trecega vidjenja, i to samo iz ugla svog shvatanja je:

a) nije logicno
b) nece poluciti nikakav rezultat

Zar ti stvarno mislis da ces na osnovu par citata koji su prvo prevod a drugo izvuceni iz jednog ogromnog konteksta, uspjeti ubijediti krscane ili ateista da je jedino islam u pravu a sve ostalo je pogresno?
Procitaj jos jednom @arzuhalov post na ovoj temi.

Ako ce ti biti lakse, evo ja ti kao ateista govorim da si upravu, jedino je islam ispravan, nema drugog boga osima Allaha.

Jel se sad osjecas bolje?

Sigurno ne, jer znas da ova recenica nije ni blizu iskrenosti.
Ja sam katolik po rodjenju, ali nisam fanatik, kao ovi par sto isticu islam kao jedino ispravno..kao oni mogu dokazati da je to istina sto pise u Kuranu, a pobiti ono sto pise u Bibliji..Ja nikad ne bi napisao da Kuran laze, jer bi time pobio i svoje vjerovanje..a sta je istina u svim vjerovanjima, niko ne moze dokazati, mogu samo mlatiti praznu slamu, kao i sto je mlate ovi par fanatika..
User avatar
KotromanichII
Posts: 1069
Joined: 17/11/2006 19:20

#769 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by KotromanichII »

Mislim na arapski tekst nakon Muhamedovog doba ........da li su zabiljezene razlicitosti u spisima kada je Kur'an poceo da se siri ? Da li je Islam u tom dobu ikada imao neku "Unifikaciju " ili standardizaciju ?
nepoznato mi je da je ikada bilo vise razliciti kurana, a ako bi i doslo sigurno bi brzo bili uklanjani. jer je vrlo lahko uociti to jer ljudi znaju cijeli kuran na pamet od muhamedova vremena pa do sada i svaka falsifikacija se lahko detektuje.
User avatar
PRO testant
Posts: 1017
Joined: 22/10/2009 20:58
Location: preko puta Zgembine piljare

#770 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by PRO testant »

mig wrote:
psydelija wrote:@mig i ostali koji kapiraju bibliju... kako objasnjavate sledeci stih iz biblije:

dotrca jedan covek i upita ga: "dobri gospodaru, koje dobro trebam ciniti da bih postigao vecni zivot?" a on (isus) mu odgovori: "zasto me tako zoves? dobrocinitelj je samo bog, jedan jedini; ako zelis vecan zivot-postuje naredbe.".

zar ovaj i mnogi drugi biblijski stihovi ne ponistavaju krscansku dogmu o isusovoj bozanstvenosti?!
Ovaj događaj najpre moramo posmatrati u celosti, jer Isusov odgovor se nije završio sa ovom rečenicom. Samo, kada bismo počeli tumaciti citav dogadjaj, udaljili bismo se od postavljenog pitanja. Hm... Zato nikada nije dovoljno citirati samo jedan stih i ocekivati da je on dovoljan da bi se shvatila sva sustina. Pokusacu da odgovorim na pitanje, ali se moram malo udaljiti od teme da bih dala sveukupnu sliku, a na taj nacin se pred nama otvara jedna sasvim nova tema koja tebe ne zanima, ali koja je zapravo poenta ovog dogadjaja.

“I kad izađe na put, pritrča neko, i kleknuvši na kolena pred Njim pitaše Ga: Učitelju blagi! Šta mi treba činiti da dobijem život večni?
A Isus reče mu: Što me zoveš blagim? Niko nije blag osim jednog Boga.
Zapovesti znaš: ne čini preljube; ne ubij; ne ukradi; ne svedoči lažno; ne čini nepravde nikome; poštuj oca svog i mater.
A on odgovarajući reče Mu: Učitelju! Sve sam ovo sačuvao od mladosti svoje.
A Isus pogledavši na nj, omile mu, i reče mu: Još ti jedno nedostaje: idi prodaj sve što imaš i podaj siromasima; i imaćeš blago na nebu; i dođi, te hajde za mnom uzevši krst.
A on posta zlovoljan od ove reči, i ode žalostan; jer beše vrlo bogat.”


Pitanje ovog mladića jeste značajno, medjutim, on polazi od pogrešne pretpostavke. "Šta treba da činim?" Kao da se život večni dobija delima. Ovo je sasvim uobičajeno mišljenje koje vlada u svetu - nešto treba da učinimo da bismo zaslužili večni život. Ova jeres je bilo raširena i medju Jevrejima onoga vremena. Mislili su da je Bog dao Zakon da bi se čovek mogao opravdati i spasiti delima Zakona.

Međutim, ono što nas zapravo čudi jeste Isusov odgovor. Zašto Isus mladiću postavlja ovakvo pitanje?

Već smo videli da je ovaj mladić bio legalista, tj mislio je da čovek može biti dovoljno dobar da svojim delima zasluži život večni. On verovatno nije verovao da je Isus Bog, nego samo čovek, a ipak Ga naziva dobrim.

Tako Isus ovim pitanjem ne negira svoje božanstvo i svoju dobrotu, nego negira ljudsku dobrotu, jer je Bog jedini koji je dobar. Ovo pitanje je imalo za svrhu navesti ovog mladića da shvati da on sam po sebi nije dobar, niti ijedan čovek može biti dovoljno dobar da zasluži večni život. Isus je hteo da mu pokaže put spasenja, a to je bilo moguće jedino ako mu otkrije suštinu spasenja.

Nakon što mu je postavio pitanje koje mu je trebalo pokazati da nije i ne može biti dobar, Isus ga sada suočava sa Božjim zapovestima. "Ako hoćeš ući u život drži zapovesti."

Kako Isus može reći ovako nešto? Zar nije Novi Zavet jasan da se večni život ne dobija delima Zakona, nego verom u Hrista?

Kao što sam već pomenula, problem Jevreja onog vremena, kao i danas, je bio da su mislili da je Zakon put spasenja, a nisu shvatili da je Zakon dat da ih uputi na put spasenja. Kada se čovek nađe pred Božjim zakonom, on mu pokazuje da je grešnik i to veliki grešnik. Zakon nam pokazuje da nam treba spasenje, a spasenje jeste samo i jedino verom u Hrista.

Isus mladiću citira Zakon da vidi da li on uopšte shvata pravu ulogu Zakona, odnosno da li shvata svoju grešnost, jer samo onaj koji shvati svoju grešnost, može shvatiti potrebu za Isusom. Mladićev odgovor je bio da je on sve to vršio od svoje mladosti. Dakle, on je imao visoko mišljenje o svojoj pravednosti. Na žalost, on nije mogao primiti milost Božju jer nije shvatao svoju grešnost i smatrao je da njemu milost i ne treba. On je bio predobar u svojim očima, smatrao je da mu treba još samo neko dodatno dobro delo da bi bio savršen.

E sad bih mogla nadugo da pisem o Hristovoj izjavi: „Idi prodaj sve što imaš i podaj siromasima...“ ali to već nije bilo tvoje pitanje....
:thumbup: ODLIČNO odrađeno, svaka čast!! :thumbup:
HZArnel
Posts: 435
Joined: 08/06/2010 20:42

#771 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by HZArnel »

Oko standardizacije kur'ana:
Kao što je i najavljeno, donosimo nastavak prvog dijela serijala "Preveo i prilagodio...". Dakle, kao što smo naveli u prethodnom tekstu, neslaganja među Muslimanima oko Kur'ana je bilo jako mnogo i upravo zbog tih neslaganja halifa Osman je napravio standardizovanu verziju Kur'ana. Da odmah na početku ne bi bilo zabune, razmotrit ćemo sljedeći hadis u kome je je jasno potvrđeno da za vrijeme života Poslanika Muhammeda Kur'an nije bio sakupljen u jedan zajednički univerzalni primjerak (Vol. 6, B. 61, Nr: 509: ).

U ovom hadisu se govori o zabrinutosti zbog broja poginulih onih koji su dobro poznavali ajete Kur'ana. To je dovelo do ideje da se Kur'an skupi u jednu knjigu što prije, kako pojedini ajeti ne bi nestali u zaborav zajedno sa poginulim osobama koje su jedine poznavale te ajete. Prema tome, kako se u hadisu na kraju tvrdi, Zaid bin Thabit je prihvatio prijedlog da skupi sve dijelove Kur'ana, iako on sam priznaje da bi mu lakše bilo pomjeriti neku od planina nego skupiti sve dijelove Kur'ana. Ključno u svemu ovome je prvobitno protivljenje Zaid bin Thabita ideji skupljanja Kur'ana, jer to nije nešto što je Poslanik do tada učinio ("Kako možete učiniti nešto što Allahov Poslanik nije učinio?"). Ovdje je jasno da Poslanik dakle nikada nije ni došao na ideju da sve ajete Kur'ana skupi u jednu knjigu. Umjesto toga, Muhammed je dozvolio nekoliko različitih izgovora u učenju Kur'ana i to je predstavljalo jedan od osnovnih razloga za sukobe među Muslimanima, jer je logično svako branio svoj izgovor kao najbolji. Kasnije, Osmanova standardizacija je odbacila različite izgovore i uvela jedan univerzalni.

Još jedna zanimljivost koja je vrijedna spomena, a dolazi iz izvora: Ibn Abi Dawud, Kitab al-Masahif, p. 23. "Nekoliko ajeta Kur'ana su poznavali samo oni koji su ubijeni na Dan Yama-ma. Te ajete nije poznavao niko drugi, niti su igdje bili zapisani. Ni halifa Osman ni drugi sakupljači Kur'ana nisu pronašli nekoga ko je poznavao te ajete". Ovdje lijepo vidimo da su neki ajeti ipak ostali zauvijek izgubljeni, jer nisu bili zapisani, a jedini koji su ih znali su živote izgubili u ratovima kojima se Islam nastavio širiti poslije Muhammedove smrti.

Jasno, potpuno je logično da ljudski um ne posjeduje kompjutersko pamćenje, te su greške i zaboravljanja potpuno normalna pojava. Nije realno ni očekivati da se Kur'an mogao vjerodostojno očuvati usmenom predajom, kada je i sam Poslanik Muhammed zaboravljao pojedine ajete, pa tako i njegovi pratioci. Hadisa o tome ima nekoliko, izdvojit ćemo samo sljedeći (Vol.6, B. 61, Nr: 558): "Allahov Poslanik je tokom noći čuo jednog čovjeka kako uči Kur'an i pritom rekao: "Neka mu se Allah smiluje, potsjetio me je na mnoge ajete koje moradoh zaboraviti."

Kako bismo zaključili drugi dio ovog serijala, pogledat ćemo još jedan hadis kako bi se uvjerili u neslaganja Muslimana oko sadržaja Kur'ana (Vol. 6, B. 61, Nr: 527): "Umar je rekao: 'Ubai je najbolji među nama u učenju Kur'ana, ali ipak izostavljamo neke njegove ajete'. Ubai kaže: 'Naučio sam to iz usta Allahova Poslanika i ne odričem se toga ni za šta!'." Ubai je jedan od četvorice ljudi koje je Muhammed lično preporučio kao najbolje u učenju Kur'ana. Sva četvorica su imali svoje verzije Kur'ana kojima su podučavali druge.(mene podsjeca na 4 evandjelja) No, jasno, među njima je bilo nekih razlika. Prethodni hadis je samo jedan od primjera gdje je jasno vidljivo da drugi ne prihvataju neke ajete koje je samo Ubai učio i uvrstio u Kur'an. Moguće je da su pojedini ajeti ukinuti, i Kur'an to dozvoljava, no ostaje činjenica da se četiri od Poslanika najkvalificiranije osobe za Kur'an nisu slagale oko pojedinih ajeta.

U trećem i posljednjem dijelu ove teme obradit ćemo nekoliko hadisa iz kojih je vidljivo kakve promjene je halifa Osman napravio u svojoj standardizovanoj verziji Kur'ana te ćemo vidjeti i da li je njegova standardizacija sadržaja ove Svete knjige naišla na potpuno odobravanje.
mig
Posts: 6934
Joined: 18/05/2010 10:37

#772 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by mig »

PRO testant wrote: :thumbup: ODLIČNO odrađeno, svaka čast!! :thumbup:
Druze, sve to ima na googletu, uzmem par razlicitih textova i spojim ih, ubacim neku svoju rec... Ali znam da je ovako lakse, ja gubim vreme, a drugi sve dobiju na tacni, pametnice :D Jos posle imaju smelosti da kritikuju :D

Eto, ako nista, bar tebi i meni dobro dodje ovo sto pisemo ;-) :lol:
User avatar
KotromanichII
Posts: 1069
Joined: 17/11/2006 19:20

#773 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by KotromanichII »

Tako Isus ovim pitanjem ne negira svoje božanstvo i svoju dobrotu
dali je Isus covjek ???

jest po Bibliji

1 Timotijeva 2:5 Jer jedan je Bog, jedan je i posrednik između Boga i ljudi, čovjek Krist Isus

a na drugom mjestu ovaj stih

Hosea 11:9 ....jer ja sam Bog, a ne čovjek

onda se da zakljuciti

covjek isus

Bog nije covjek

onda dodjem do zakljucka da Bog nije isus , vrlo jednostavno bez ikakvih komplikacija :thumbup:
User avatar
PRO testant
Posts: 1017
Joined: 22/10/2009 20:58
Location: preko puta Zgembine piljare

#774 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by PRO testant »

HZArnel wrote:Oko standardizacije kur'ana:
Kao što je i najavljeno, donosimo nastavak prvog dijela serijala "Preveo i prilagodio...". Dakle, kao što smo naveli u prethodnom tekstu, neslaganja među Muslimanima oko Kur'ana je bilo jako mnogo i upravo zbog tih neslaganja halifa Osman je napravio standardizovanu verziju Kur'ana. Da odmah na početku ne bi bilo zabune, razmotrit ćemo sljedeći hadis u kome je je jasno potvrđeno da za vrijeme života Poslanika Muhammeda Kur'an nije bio sakupljen u jedan zajednički univerzalni primjerak (Vol. 6, B. 61, Nr: 509: ).

U ovom hadisu se govori o zabrinutosti zbog broja poginulih onih koji su dobro poznavali ajete Kur'ana. To je dovelo do ideje da se Kur'an skupi u jednu knjigu što prije, kako pojedini ajeti ne bi nestali u zaborav zajedno sa poginulim osobama koje su jedine poznavale te ajete. Prema tome, kako se u hadisu na kraju tvrdi, Zaid bin Thabit je prihvatio prijedlog da skupi sve dijelove Kur'ana, iako on sam priznaje da bi mu lakše bilo pomjeriti neku od planina nego skupiti sve dijelove Kur'ana. Ključno u svemu ovome je prvobitno protivljenje Zaid bin Thabita ideji skupljanja Kur'ana, jer to nije nešto što je Poslanik do tada učinio ("Kako možete učiniti nešto što Allahov Poslanik nije učinio?"). Ovdje je jasno da Poslanik dakle nikada nije ni došao na ideju da sve ajete Kur'ana skupi u jednu knjigu. Umjesto toga, Muhammed je dozvolio nekoliko različitih izgovora u učenju Kur'ana i to je predstavljalo jedan od osnovnih razloga za sukobe među Muslimanima, jer je logično svako branio svoj izgovor kao najbolji. Kasnije, Osmanova standardizacija je odbacila različite izgovore i uvela jedan univerzalni.

Još jedna zanimljivost koja je vrijedna spomena, a dolazi iz izvora: Ibn Abi Dawud, Kitab al-Masahif, p. 23. "Nekoliko ajeta Kur'ana su poznavali samo oni koji su ubijeni na Dan Yama-ma. Te ajete nije poznavao niko drugi, niti su igdje bili zapisani. Ni halifa Osman ni drugi sakupljači Kur'ana nisu pronašli nekoga ko je poznavao te ajete". Ovdje lijepo vidimo da su neki ajeti ipak ostali zauvijek izgubljeni, jer nisu bili zapisani, a jedini koji su ih znali su živote izgubili u ratovima kojima se Islam nastavio širiti poslije Muhammedove smrti.

Jasno, potpuno je logično da ljudski um ne posjeduje kompjutersko pamćenje, te su greške i zaboravljanja potpuno normalna pojava. Nije realno ni očekivati da se Kur'an mogao vjerodostojno očuvati usmenom predajom, kada je i sam Poslanik Muhammed zaboravljao pojedine ajete, pa tako i njegovi pratioci. Hadisa o tome ima nekoliko, izdvojit ćemo samo sljedeći (Vol.6, B. 61, Nr: 558): "Allahov Poslanik je tokom noći čuo jednog čovjeka kako uči Kur'an i pritom rekao: "Neka mu se Allah smiluje, potsjetio me je na mnoge ajete koje moradoh zaboraviti."

Kako bismo zaključili drugi dio ovog serijala, pogledat ćemo još jedan hadis kako bi se uvjerili u neslaganja Muslimana oko sadržaja Kur'ana (Vol. 6, B. 61, Nr: 527): "Umar je rekao: 'Ubai je najbolji među nama u učenju Kur'ana, ali ipak izostavljamo neke njegove ajete'. Ubai kaže: 'Naučio sam to iz usta Allahova Poslanika i ne odričem se toga ni za šta!'." Ubai je jedan od četvorice ljudi koje je Muhammed lično preporučio kao najbolje u učenju Kur'ana. Sva četvorica su imali svoje verzije Kur'ana kojima su podučavali druge.(mene podsjeca na 4 evandjelja) No, jasno, među njima je bilo nekih razlika. Prethodni hadis je samo jedan od primjera gdje je jasno vidljivo da drugi ne prihvataju neke ajete koje je samo Ubai učio i uvrstio u Kur'an. Moguće je da su pojedini ajeti ukinuti, i Kur'an to dozvoljava, no ostaje činjenica da se četiri od Poslanika najkvalificiranije osobe za Kur'an nisu slagale oko pojedinih ajeta.

U trećem i posljednjem dijelu ove teme obradit ćemo nekoliko hadisa iz kojih je vidljivo kakve promjene je halifa Osman napravio u svojoj standardizovanoj verziji Kur'ana te ćemo vidjeti i da li je njegova standardizacija sadržaja ove Svete knjige naišla na potpuno odobravanje.
Molim te ako može neki izvor link ili slično, volio bih da pogledam još.
Hvala unaprijed.
HZArnel
Posts: 435
Joined: 08/06/2010 20:42

#775 Re: Islamski rituali i vjerovanja u Bibliji

Post by HZArnel »

A sto se tice slicnosti islama i krscanstva,sto je,u princpu i tema,ovaj ajet nisam znao na pamet,samo parafraziran,takodje nisam znao koja je sura,pa je potrajalo dok ga nisam nasao,a po mom misljenju je najljepsi odraz toga sta u sustini islam odnosno Allah trazi(citaj govori) od muslimana,kada je u pitanju suzivot medju krscanima i muslimanima,te nekako mi se cini,ovu debatu o tome cija je vjera starija moze "Ucutkati" zauvijek :mrgreen:

«Ti ćeš sigurno naći da su vjernicima najljuči neprijatelji Jevreji i mnogobošci; i svakako ćeš naći da su vjernicima najbliži prijatelji oni koji govore: Mi smo kršćani, zato što među njima ima svečenika i monaha i što se oni ne ohole». :dance:
takodje,kur'an kaze i ovo:
«I sa sljedbenicima Knjige raspravljajte na najljepši način, - ne sa onima među njima koji su nepravedni – i recite: Mi vjerujemo u ono što se objavljuje nama i u ono što je objavljeno vama, a naš Bog i vaš Bog jeste – jedan, i samo se Njemu pokoravamo.»
Tako da se nekako cini,da ova borba,koja je vjera ispravna, je uzaludna,jer je prije svega zajednicka(vasa,ne moja),isti bog,samo drugaciji prilaz.
Locked