Par pitanja za one koji poznaju islam

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Locked
User avatar
M.O.S-
Posts: 233
Joined: 15/09/2009 15:37

#451 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by M.O.S- » 24/10/2009 17:12

KREMEN wrote:Nekad se pitam da na ovome svijetu postoji samo jedna vjera, bi li ljudi bili sretniji..vjerovatno ne bi, nisu djaba iz jedne krscanske izmislili nji jos stotinu..svi bi da vladaju i da budu glavni..ma ljudi, koje su to biljke..
ti ponovo procvociras bez znanja (dokaza) i ikakve osnove :D
Ja sam ti vec rekao da si pogresio adresu, to sto ti pricas su gluposti od koji se i vatikan ogradzuje :D
P.S. sad ti izlazi nova izmjenjena verzija biblije za 2009 pa mozda se malo opametis :D



Al-Mursalat
(Poslani)

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

Tako mi o­nih koji se jedan za drugim šalju*

-pa kao vihor hite,

- i o­nih koji objavljuju

pa razdvajaju,

- i Objavu dostavljaju,

- opravdanje ili opomenu -

-sigurno će biti o­no čime vam se prijeti!

- Kada zvijezde sjaj izgube

- i kada se nebo otvori

- i kada se planine u prah zdrobe

- i kada se poslanici u određeno vrijeme skupe...

- "Do kojeg dana je to odloženo?" -

- "Do Dana sudnjeg!"

A znaš li ti šta je Dan sudnji? -

- Teško toga dana poricateljima!

Zar Mi nismo drevne narode uništili

- i poslije njih i o­ne koji su za njima dolazili?!

-Isto tako ćemo sa svim grješnicima postupati!

Teško toga dana poricateljima!

Zar vas od neznatne tekućine ne stvaramo,

- koju na pouzdano mjesto stavljamo

-do roka određenoga?!

-Takva je Naša moć; a kako smo Mi samo moćni! -

- Teško toga dana poricateljima!

- Zar Mi nismo učinili Zemlju sabiralištem

-živih i mrtvih

-i na njoj nepomične visoke planine postavili, i zar vam Mi ne dajemo da slatku vodu pijete?

- Teško toga dana poricateljima!

- Idite prema o­nome što ste neistinom smatrali,

- idite prema dimu u tri plama razdvojenom,

- koji hlada neće davati i koji od plamena neće zaklanjati.

- o­n će kao kule bacati iskre

- kao da su kamile riđe.

- Teško toga dana poricateljima!

- Ovo je dan u kome o­ni neće ni prozboriti

- i pravdanje im neće dozvoljeno biti.

- Teško toga dana poricateljima!

- Ovo je Dan sudnji, i vas i narode drevne ćemo sakupiti,

- pa ako se lukavstvom kakvim budete znali poslužiti, dovijte se protiv Mene!

- Teško toga dana poricateljima!

- o­ni koji su se Allaha bojali biće među izvorima, u gustim baščama

- i među voćem koje budu željeli.

- "Jedite i pijte, prijatno neka vam je! - za o­no što ste radili"

- Tako ćemo Mi o­ne koji čine dobra djela nagraditi.

- Teško toga dana poricateljima!

- "Jedite i naslađujte se, ali zakratko! - vi ste, zaista, grješnici!"

- Teško toga dana poricateljima! -

- jer kad im se govorilo: "Budite prema Allahu ponizni!" - o­ni to nisu htjeli biti,

- Teško toga dana poricateljima!

- Pa u koji će govor, ako ne u Kur’an, vjerovati?!


KREMEN
Posts: 398
Joined: 10/09/2009 18:25

#452 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by KREMEN » 24/10/2009 17:19

M.O.S- wrote:
KREMEN wrote:Nekad se pitam da na ovome svijetu postoji samo jedna vjera, bi li ljudi bili sretniji..vjerovatno ne bi, nisu djaba iz jedne krscanske izmislili nji jos stotinu..svi bi da vladaju i da budu glavni..ma ljudi, koje su to biljke..
ti ponovo procvociras bez znanja (dokaza) i ikakve osnove :D
Ja sam ti vec rekao da si pogresio adresu, to sto ti pricas su gluposti od koji se i vatikan ogradzuje :D
P.S. sad ti izlazi nova izmjenjena verzija biblije za 2009 pa mozda se malo opametis :D



Al-Mursalat
(Poslani)

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!


Tako mi o­nih koji se jedan za drugim šalju*

-pa kao vihor hite,

- i o­nih koji objavljuju

pa razdvajaju,

- i Objavu dostavljaju,

- opravdanje ili opomenu -

-sigurno će biti o­no čime vam se prijeti!

- Kada zvijezde sjaj izgube

- i kada se nebo otvori

- i kada se planine u prah zdrobe

- i kada se poslanici u određeno vrijeme skupe...

- "Do kojeg dana je to odloženo?" -

- "Do Dana sudnjeg!"

A znaš li ti šta je Dan sudnji? -

- Teško toga dana poricateljima!

Zar Mi nismo drevne narode uništili

- i poslije njih i o­ne koji su za njima dolazili?!

-Isto tako ćemo sa svim grješnicima postupati!

Teško toga dana poricateljima!

Zar vas od neznatne tekućine ne stvaramo,

- koju na pouzdano mjesto stavljamo

-do roka određenoga?!

-Takva je Naša moć; a kako smo Mi samo moćni! -

- Teško toga dana poricateljima!

- Zar Mi nismo učinili Zemlju sabiralištem

-živih i mrtvih

-i na njoj nepomične visoke planine postavili, i zar vam Mi ne dajemo da slatku vodu pijete?

- Teško toga dana poricateljima!

- Idite prema o­nome što ste neistinom smatrali,

- idite prema dimu u tri plama razdvojenom,

- koji hlada neće davati i koji od plamena neće zaklanjati.

- o­n će kao kule bacati iskre

- kao da su kamile riđe.

- Teško toga dana poricateljima!

- Ovo je dan u kome o­ni neće ni prozboriti

- i pravdanje im neće dozvoljeno biti.

- Teško toga dana poricateljima!

- Ovo je Dan sudnji, i vas i narode drevne ćemo sakupiti,

- pa ako se lukavstvom kakvim budete znali poslužiti, dovijte se protiv Mene!

- Teško toga dana poricateljima!

- o­ni koji su se Allaha bojali biće među izvorima, u gustim baščama

- i među voćem koje budu željeli.

- "Jedite i pijte, prijatno neka vam je! - za o­no što ste radili"

- Tako ćemo Mi o­ne koji čine dobra djela nagraditi.

- Teško toga dana poricateljima!

- "Jedite i naslađujte se, ali zakratko! - vi ste, zaista, grješnici!"

- Teško toga dana poricateljima! -

- jer kad im se govorilo: "Budite prema Allahu ponizni!" - o­ni to nisu htjeli biti,

- Teško toga dana poricateljima!

- Pa u koji će govor, ako ne u Kur’an, vjerovati?!


Pa vatikan je moderna organizacija :D ide u korak sa vremenom, sta je tu lose..ja ne vjerujem u Papu i Vatikan vec u Boga..Bog je rekao da mu ne trebaju hramovi, niti da se ljudi klanjaju hramovima..a sto se tice Biblije, jako teska knjiga, sva pisana u zagonetkama, jel ti mislis da je Bibliju pisao Bog ili ljudi..
pa tako, ljudi je imaju pravo i mjenjati..

User avatar
M.O.S-
Posts: 233
Joined: 15/09/2009 15:37

#453 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by M.O.S- » 24/10/2009 17:32

KREMEN wrote:Pa vatikan je moderna organizacija :D ide u korak sa vremenom, sta je tu lose..ja ne vjerujem u Papu i Vatikan vec u Boga..Bog je rekao da mu ne trebaju hramovi, niti da se ljudi klanjaju hramovima..a sto se tice Biblije, jako teska knjiga, sva pisana u zagonetkama, jel ti mislis da je Bibliju pisao Bog ili ljudi..
pa tako, ljudi je imaju pravo i mjenjati..
Blago tebi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Kada vidis o­ne koji se rijecima nasim rugaju, nek si daleko od njih sve dok na drugi razgovor ne pređu. A ako te sejtan navede da zaboravis, o­nda ne sjedi vise s nevjernicima kad se opomene sjetis.
Je se ne povodim za zeljama vasim, jer bih tada zalutao i ne bih na Pravome putu bio.
Meni je doista jasno ko je Gospodar moj, a vi Ga ne priznajete. Nije u mojoj vlasti o­no sto vi pozurujete; pita se samo Allah, o­n sudi po pravdi i o­n je sudija najbolji.
A u KUR'AN u pise"Mi smo na srca njihova zastore stavili, da Kur’an ne bi razumjeli, i gluhim ih ucinili, pa i ako bi sve dokaze vidjeli, opet u njih ne bi povjerovali.



La ilaha ill Allah, Muhammad-ur-Rasul Allah

KREMEN
Posts: 398
Joined: 10/09/2009 18:25

#454 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by KREMEN » 24/10/2009 17:44

M.O.S- wrote:
KREMEN wrote:Pa vatikan je moderna organizacija :D ide u korak sa vremenom, sta je tu lose..ja ne vjerujem u Papu i Vatikan vec u Boga..Bog je rekao da mu ne trebaju hramovi, niti da se ljudi klanjaju hramovima..a sto se tice Biblije, jako teska knjiga, sva pisana u zagonetkama, jel ti mislis da je Bibliju pisao Bog ili ljudi..
pa tako, ljudi je imaju pravo i mjenjati..
Blago tebi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Kada vidis o­ne koji se rijecima nasim rugaju, nek si daleko od njih sve dok na drugi razgovor ne pređu. A ako te sejtan navede da zaboravis, o­nda ne sjedi vise s nevjernicima kad se opomene sjetis.
Je se ne povodim za zeljama vasim, jer bih tada zalutao i ne bih na Pravome putu bio.
Meni je doista jasno ko je Gospodar moj, a vi Ga ne priznajete. Nije u mojoj vlasti o­no sto vi pozurujete; pita se samo Allah, o­n sudi po pravdi i o­n je sudija najbolji.
A u KUR'AN u pise"Mi smo na srca njihova zastore stavili, da Kur’an ne bi razumjeli, i gluhim ih ucinili, pa i ako bi sve dokaze vidjeli, opet u njih ne bi povjerovali.



Reci mi jel ti stvarno mislis da ce se sejtan baviti sa tobom, ako ne naucis par textova napamet :-) :-

User avatar
cute poison
Posts: 405
Joined: 04/06/2009 11:18
Location: Sarajevo - RWY

#455 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by cute poison » 24/10/2009 17:54

Rekao je Uzviseni: " Između Mene i džina i ljudi događa se nešto krupno. Ja ih stvaram, a obožava se neko mimo Mene, opskrbu im dajem, a drugom se zahvaljuje. Moje dobro se spušta ljudima, a njihovo zlo se podiže Meni. Ukazujem im ljubav preko Svojih blagodati, iako sam Ja potpuno neovisan od njih, a oni činjenjem grijeha pokazuju mržnju prema Meni, a od Mene najviše ovise. Moji robovi se teškim grijesima bore protiv mene, a Ja ih u posteljama čuvam .

Ko krene prema Meni, Ja ga dočekam izdaleka, a ko se okrene od Mene, Ja ga pozovem izbliza. Ko nešto radi Mene ostavi, Ja ga darujem boljim od onoga što je ostavio. Oni koji Me se zikrom sjećaju, Meni su blizu. Onima koji zahvaljuju, Ja ću dati još više. Onima koji su pokorni, Ja ću dati posebne počasti. One koji su mi neposlušni, neću obeshrabriti u pogledu Svoje milosti. Ako mi se pokaju, pa Ja sam njihov voljeni. Ja zaista volim one koji se često i mnogo kaju i koji se često čiste. A ako mi se ne pokaju, pa Ja sam njihov liječnik. Iskušam ih kušnjama kako bi ih očistio od mahana.

Ko Mi dadne prednost nad drugima, I ja njemu dadnem prednost nad drugima. Dobro djelo vrjednujem od deset do sedam stotina puta, pa i mnogo više A loše djelo pišem samo kao jedno učinjeno. Ako se za njega pokaje i od Mene zatraži oprost, Ja mu oprostim.

Moja milost je veća od Moje srdžbe. Moja blagost je veća od srdžbe, a Moj oprost je veći od Moje kazne. Ja sam milostiviji Svome robu nego majka svome djetetu. Kad god mi dođeš, primit ću te. Ako Mi dođeš noću, prihvatam te. Ako mi dođeš danju, opet te primam. Ako Mi se primakneš koliko pedalj, Ja se tebi primaknem koliko rukohvat. Ako ti ideš običnim hodom, Ja žurim prema tebi.

Kad bi Mi došao sa grijesima kolika je cijela Zemlja, a potom Me sreo ne pripisujući meni druga, Ja bih ti došao sa oprostom kolika je Zemlja. Kad bi tvoji grijesi napunili nebesa, a potom od Mene oprost zatražio, Ja bih ti oprostio. Ima li iko milostiviji i plemenitiji od Mene?"

User avatar
M.O.S-
Posts: 233
Joined: 15/09/2009 15:37

#456 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by M.O.S- » 24/10/2009 18:10

cute poison wrote:Rekao je Uzviseni: " Između Mene i džina i ljudi događa se nešto krupno. Ja ih stvaram, a obožava se neko mimo Mene, opskrbu im dajem, a drugom se zahvaljuje. Moje dobro se spušta ljudima, a njihovo zlo se podiže Meni. Ukazujem im ljubav preko Svojih blagodati, iako sam Ja potpuno neovisan od njih, a oni činjenjem grijeha pokazuju mržnju prema Meni, a od Mene najviše ovise. Moji robovi se teškim grijesima bore protiv mene, a Ja ih u posteljama čuvam .

Ko krene prema Meni, Ja ga dočekam izdaleka, a ko se okrene od Mene, Ja ga pozovem izbliza. Ko nešto radi Mene ostavi, Ja ga darujem boljim od onoga što je ostavio. Oni koji Me se zikrom sjećaju, Meni su blizu. Onima koji zahvaljuju, Ja ću dati još više. Onima koji su pokorni, Ja ću dati posebne počasti. One koji su mi neposlušni, neću obeshrabriti u pogledu Svoje milosti. Ako mi se pokaju, pa Ja sam njihov voljeni. Ja zaista volim one koji se često i mnogo kaju i koji se često čiste. A ako mi se ne pokaju, pa Ja sam njihov liječnik. Iskušam ih kušnjama kako bi ih očistio od mahana.

Ko Mi dadne prednost nad drugima, I ja njemu dadnem prednost nad drugima. Dobro djelo vrjednujem od deset do sedam stotina puta, pa i mnogo više A loše djelo pišem samo kao jedno učinjeno. Ako se za njega pokaje i od Mene zatraži oprost, Ja mu oprostim.

Moja milost je veća od Moje srdžbe. Moja blagost je veća od srdžbe, a Moj oprost je veći od Moje kazne. Ja sam milostiviji Svome robu nego majka svome djetetu. Kad god mi dođeš, primit ću te. Ako Mi dođeš noću, prihvatam te. Ako mi dođeš danju, opet te primam. Ako Mi se primakneš koliko pedalj, Ja se tebi primaknem koliko rukohvat. Ako ti ideš običnim hodom, Ja žurim prema tebi.

Kad bi Mi došao sa grijesima kolika je cijela Zemlja, a potom Me sreo ne pripisujući meni druga, Ja bih ti došao sa oprostom kolika je Zemlja. Kad bi tvoji grijesi napunili nebesa, a potom od Mene oprost zatražio, Ja bih ti oprostio. Ima li iko milostiviji i plemenitiji od Mene?"
Aferim :thumbup: :thumbup: :thumbup:


La ilaha ill Allah, Muhammad-ur-Rasul Allah

zonbirile
Posts: 11870
Joined: 09/10/2008 12:06

#457 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by zonbirile » 24/10/2009 22:00

Vatikan priznao učenje Mordekaja Karla Marxa,idemo dalje.

User avatar
arzuhal
Posts: 20811
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#458 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by arzuhal » 24/10/2009 22:15

Nije kriv Marx Lenjinu & drugovima što nisu prostudirali Hegelovu Logiku, da skuže šta to priča čiko velke brade i potkraćenih nogavica :D

zonbirile
Posts: 11870
Joined: 09/10/2008 12:06

#459 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by zonbirile » 24/10/2009 22:24

arzuhal wrote:Nije kriv Marx Lenjinu & drugovima što nisu prostudirali Hegelovu Logiku, da skuže šta to priča čiko velke brade i potkraćenih nogavica :D
------------------------------------------
pogrešno,i bradonja i čelo su bili igrači,eksponenti istih krugova,to je sada jasno.KM je pisan s drugim ciljem i primljenjen grubo u praksi zbog drugih ciljeva,normalno uvijek se pozadina pokuša sakriti,ali protokom vremena se pokaže javnosti.

User avatar
M.O.S-
Posts: 233
Joined: 15/09/2009 15:37

#460 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by M.O.S- » 24/10/2009 22:43

bandit wrote:
SanelM wrote:
bandit wrote:Sto znaci ... svako nek radi po svom ... Islam nema zvanican 'stav' po tom pitanju .... :arrow:
nemoj samo pogrešno shvatiti pa mosliti da je prodaja dozvoljena. ne, prodaja nije dozvoljena. Dok eto kod darivanja organa (jednina) postoji mišljenje jednog dijela učenjaka da je dozvoljeno - ali isti ti učenjaci podcrtavaju da ne smije ući u praksu!! Allah zna najbolje, no to je na Zapadu ušlo u praksu a eto kod nas u Bosni nije tako još, hvala Allahu.

A Allah s.w.t. najbolje zna

Haman ti nisi shvatio moje pitanje .... :roll: Kako skontah, u Kuranu ne pise nista o darivanju organa tako da niko ziv (pa cak ni taj dio 'ucenjaka') ne zna nista spacno o tome reci ... end of that story ... :arrow:
Onaj koji spasi jednog čovjeka, kao da je spasio cijelo čovječanstvo.

zonbirile
Posts: 11870
Joined: 09/10/2008 12:06

#461 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by zonbirile » 24/10/2009 22:46

nemoj @M.O.S. samo te rečenice,naslušao sam se je u ratu.

xchange90
Posts: 3
Joined: 24/10/2009 22:45

#462 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by xchange90 » 24/10/2009 22:53

tzv. vehabije pustaju bradu da se razlikuju od nevjernika .........
ja ih bas i ne gotivim al' svakom njegovo :))))

User avatar
M.O.S-
Posts: 233
Joined: 15/09/2009 15:37

#463 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by M.O.S- » 24/10/2009 22:55

zonbirile wrote:nemoj @M.O.S. samo te rečenice,naslušao sam se je u ratu.
Dobro si rekao moj druze u RATU!!!
P.S.
Gdje si se tacno naslusao ti prica u ratu :?: :?: :?:

zonbirile
Posts: 11870
Joined: 09/10/2008 12:06

#464 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by zonbirile » 24/10/2009 23:14

u sarajevu

User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#465 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by ljubav_aha » 30/10/2009 00:47

kiki-miki wrote:Interesuje me je li se djela cijene po nijetu (namjeri),bez obzira na ishod,ili po tome kako tj. na koji način je to djelo izvršeno?

nijet :) i naravno kako je djelo izvrseno,u smislu da nisu koristena sredtsva poput lazi,podvala i sl.,a ishod je nekad ocevidan,tacnije ovisi o komleksnosti i neizvjsnosti situacije

mrle
Posts: 37
Joined: 08/08/2009 03:28
Location: svudje dje ne treba

#466 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by mrle » 30/10/2009 01:20

kiki-miki wrote:Interesuje me je li se djela cijene po nijetu (namjeri),bez obzira na ishod,ili po tome kako tj. na koji način je to djelo izvršeno?
selam alejkum

Od vladara pravovjernih Omera ibnul-Hattaba, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: »Djela se cijene samo prema namjeri i svakoj osobi pripada samo ono što je i naumila. Pa čija hidžra bude radi Allaha i Njegovog Poslanika, njegova hidžra je Allahu i Njegovom Poslaniku, a čija hidžra bude radi dunjaluka da bi nešto od njega postigao ili radi žene, da bi se njome oženio, njegova hidžra je za ono za što ju je i naumio.»

(Buharija «SAHIH», br. 1, poglavlje: Kako je počela objava, Muslim, br. 1907, poglavlje: Poslanikove riječi: Djela se cijene prema namjeri, Ebu Davud, br. 2201,Tirmizi,1647, Ahmed, 1/25,43, Nesai,1/59 , Ibn Madže, 4227)

Povod hadisa

Bilježi Et-Taberani u svome djelu ''El-Mu'džemu-l-kebir'' hadis od Ibn Mes'uda sa vjerodostojnim lancem prenosilaca da je rekao: ''Meðu nama je bio čovjek koji je zaprosio ženu zvanu Ummu Kajs, ali ona je odbila da se uda za njega dok ne učini hidžru. On je i učinio hidžru i oženio se njome, pa smo ga mi nazvali ''muhadžir Ummu Kajs'' (Ummu Kajsin muhadžir). Sened ovoga hadisa je vjerodostojan, ali se ne navodi jasno da je hadis izrečen ovim povodom.

Značaj hadisa

Ovaj hadis o nijjetu (namjeri) zauzima veoma važno mjesto u islamu, jer ispravnost svih djela zavisi od dva uvjeta: od ispravnosti namjere, odnosno da li je djelo uraðeno radi Allaha, i od toga da li je u skladu sa Šerijatom, odnosno da li ima osnove u vjeri. Ako djelo bude u ime Allaha, bit će primljeno, a u suprotnom će biti odbijeno.

Kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ''Allah ne gleda u vaše likove niti u vaše imetke, nego u vaša srca i vaše namjere.'' (Muttefekun alejhi)

U čemu se ogleda važnost ovoga hadisa?

Prvo što je nijjet (namjera) najvažniji element svakog našeg djela. Što znači da ako nam namjere ne budu ispravne, uzaludna su nam naša djela.

Drugi razlog je što je namjera podložna kvarenju, pa je potrebno da je stalno preispitujemo.

Naši nijjeti su u stalnoj opasnosti zbog toga što je čovjek po svojoj prirodi sklon uživanjima i udovoljavanju svojim prohtjevima. Zato je neko s pravom rekao: «Blago onome ko svaki svoj korak napravi samo Allahovog zadovoljstva.»

Znači, ispravna namjera u djelima je da ih činimo samo radi Allahovog zadovoljstva i milosti.

Postoji više definicija ihlasa (iskrene namjere), a mi ćemo navesti samo dvije:

1. Ihlas je da u namjeri i dobrim djelima na umu imamo samo Allaha.
2. Ihlas je da od svijeta kriješ dobro djelo kao što kriješ grijeh (ovo je najbolja definicija ihlasa).

Iskrenost namjere nije lahko postići!

Iskrenost će postići onaj u čijem srcu prevlada ljubav prema Allahu i onome svijetu. Meðutim, onaj koga zavedu ovosvjetske naslade, oholost i neodoljiva želja za prestižom, bit će daleko od iskrenosti.

Gazali je rekao: «Rad bez iskrene namjere je uzalud uložen trud, a namjera bez iskrenosti je puko samoljublje. Takav trud jednak je licemjerstvu i nepokornosti, a u praksi nedokazana iskrenost jednaka je prosutoj prašini. Za svako nasumice učinjeno i mrljama poškrapano djelo Uzvišeni veli: 'Mi ćemo pristupiti djelima koja su učinili i u prah i pepeo ih pretvoriti.'

Dakle, od kvaliteta naših namjera zavisi i kvalitet naših djela. Neko od ispravnih predaka rekao je u tome smislu: «Koliko je samo naizgled malih djela po svojoj namjeri veliko, i koliko je samo naizgled velikih djela po svojoj namjeri malo.»

Prema tome, nije lahko postići iskrenu namjeru, a još je teže očuvati je.

Kod islamskih učenjaka nijjet dolazi u dva značenja:

Prvo je nerazlikovanje ibadeta od običaja i razlikovanje ibadeta jednih od drugih. Za šerijatski post potreban je nijjet (namjera) da bi se razlikovao od običnog gladovanja, koje može biti iz želje za zdravljem ili zbog nemogućnosti da se jede. Isto tako nijjet je potreban da bi se razlikovao ramazanski post od nafile posta.

Drugo je isticanje onoga ko se namjerava djelom, da li je to samo Uzvišeni Allah ili se s djelom namjerava i neko drugi.

Ako djelo bude popraćeno nijjetom, tada može biti u jednom od tri stanja:

Prvo: Da se djelo čini samo iz strahopoštovanja prema Allahu i to je ibadet robova.

Drugo: Da se djelo čini s namjerom postizanja sevapa i Dženneta i ovo je ibadet trgovaca.

Treće: Da se djelo čini iz stida i zahvalnosti Allahu i ovo je ibadet slobodnih. Na ovu vrstu ibadeta ukazao je i Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada ga je Aiša upitala zašto noću dugo klanja, a on je odgovorio: ''A zar da ne budem zahvalni rob?!''

Nijjet često biva izložen samodopadanju i oholosti i tada djelo propada. Dvije su vrste licemjerstva u djelima:

1. da svojim djelom namjerava samo zadovoljstvo ljudi,
2. da svojim djelom namjerava i zadovoljstvo ljudi i Gospodara ljudi. U oba slučaja djelo je pokvareno i propada.

Upitan je šejh Izzudin ibn Abdusselam o čovjeku koji klanja pa oduži sa namazom radi ljudi, šta je sa njegovim namazom?

Rekao je: ''Nadam se da mu djelo neće u potpunosti propasti, jer se šir (saučesništvo) desio u jednom od svojstava namaza, a ne u samom namazu. Ako se saučesništvo desi u osnovi djela, kao da čovjek klanja farz-namaz i radi Allaha i radi ljudi, tada djelo u potpunosti propada.''

Kao što se licemjerstvo može naći pri činjenju djela, tako se može naći i pri ostavljanju djela. Fudajl ibn Ijad je rekao: ''Ostavljanje djela radi ljudi je rija (licemjerstvo), a činjenje djela radi ljudi je širk (saučesništvo), dok je ihlas (iskrena namjera) da te Allah sačuva i jednog i drugog.''

Uz dobru namjeru i mubah (dozvoljena stvar) postaje dobro djelo
Mubah je ono djelo ili postupak za koji počinilac neće biti nagraðen, niti će onaj ko ga ostavi biti kažnjen. Međutim, ako mubah (u osnovi dozvoljeno djelo) bude popraćeno dobrom namjerom (nijjetom), tada postaje dobro djelo i njegov počinilac će za njega imati sevap i nagradu. Tako, naprimjer, ko ranije legne da bi ustao na noćni namaz ili sabah-namaz, njegovo spavanje s tom namjerom postaje ibadet i dobro djelo.

izvor:http://www.--- NO LINKS ---/index.php?Itemid=1 ... &task=view

User avatar
arzuhal
Posts: 20811
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#467 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by arzuhal » 30/10/2009 06:58

kiki-miki wrote:Interesuje me je li se djela cijene po nijetu (namjeri),bez obzira na ishod,ili po tome kako tj. na koji način je to djelo izvršeno?
Nisam ranije pokušavao dati neki odgovor jer sam tražio nešto zašto nisam siguran da li je hadis ili izreka nekog od islamskih alima, sufija, itsl.
Naime, u prethodna dva posta je iznešena istina, potkrepljena islamskim izvorima i dobro je poznata. Ali ova izreka kojoj ne mogu da sad nađem izvor, a negdje sam je čitao (i tumačenje vezano uz nju), glasi:

Djela je ocjenjuju prema njihovom kraju, završetku.

Ovo (opet ne znam da li je hadis ili ne jer se sa tim nije šalit) nije u koliziji sa čuvenim hadisom o vrednovanju namjere/nijjeta. Naprotiv. Ovo ukazuje da namjere, bilo one dobre ili loše, a koje su ljudima skrivene i samo Allah zna za njih kakve su, mogu se pokazati samim krajem nekog djela. Naime, ukoliko je nešto iskreno - na kraju će i ispast kako treba, ma koliko se činilo nemoguće i poduhvat težak, na primjer. I obrnuto: ukoliko nešto već u startu nije valjano, ukoliko u samom nijjetu nisu stvari poredane na pravi način, onda mogući nesretni/nepovoljni završetak može ukazivati na to.
Ljudi smo i kao takvi smo slabi. I često ćemo sami sebe uvjeriti da nam namjere jesu najbolje. Upravo zato nam je ovo vrijedno, kao neki korektiv, da malo bolje sagledamo sami sebe, da nas drugi sagledaju a i mi druge. U ovom kontekstu se može pojmiti ona: Put do pakla je popločan lijepim namjerama. Ponekad mi nekome ili neko drugi nama, sve iz najljepše namjere, napravi džehennem od života. A ovo nam daje priliku da to i prepoznamo. Ako smo kadri to.
Ipak, hadis Inneme-l-e'amalu bi-nnijjat/Zaista se djela vrednuju prema namjerama je dar samog Svemilosnog i tajne nijjeta nam prečesto izmiču, upravo iz razloga da te namjere ostanu čiste, neukaljane i da se okoristimo njima. Na hajr, inša-Allah :)

zonbirile
Posts: 11870
Joined: 09/10/2008 12:06

#468 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by zonbirile » 30/10/2009 07:39

znači nijjet je bio dobar,ali na kraju za stanje u Bosni ocjena 1.Pjesnički rečeno i put za pakao je popločan dobrim namjerama.Hajde da se i u nečemu složimo.

User avatar
Big Boy
Posts: 1102
Joined: 16/02/2008 03:49
Location: Sve bitke u životu služe da nas nečemu nauče - uključujući i one koje gubimo.

#469 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by Big Boy » 30/10/2009 08:52

kiki-miki wrote:Interesuje me je li se djela cijene po nijetu (namjeri),bez obzira na ishod,ili po tome kako tj. na koji način je to djelo izvršeno?
Mislim da su jedan od dokaza covjekove slobodne volje njegove zelje jer zaista, covjek nema nikakve granice da bilo sta pozeli. Pa tako... mislim da necije zelje cine neciji karakter... ono sto smo i sami zelimo biti. S druge strane, covjek uz to mora biti i iskren i u svaku svoju zelju uloziti potreban trud i zalaganje. Bez takvog truda i zalaganja svaka zelja je laz/samozavaravanje jer zelja bez neophodne iskrenosti logicno ne moze biti "iskrena zelja".

Sad... sto se tice zelja i djela, koliko sam ja citao i koliko je meni logicno... ljudska djela se vrijednuju prema zelji/namjeri/nijetu. Procitao sam da ako neko pozeli nesto dobro i plemenito bit' ce nagradjen zbog toga kao da je uradio deset dobrih djela. Ako covjek namijeni izvrsiti neko lose djelo, pa se prije izvrsenja tog djela predomisli (pokaje - promijeni namjeru), onda mu nema loseg djela nego mu se pise dobro djelo, jer je imao nijet za dobro (tj, da zaustavi samog sebe u cinjenju loseg djela) i sto je popratio ulozenim trudom (a za to je dokaz, samo ne izvrsavanje prvobitne namjere). U suprotnom, ako ipak ucini lose djelo onda mu se zbog toga pripisuje jedno lose djelo. Naravno... ako sve navedeno ostane samo na verbalnom i ne bude iskreno i od srca... to nije to.

Za svaku svoju zelju/namjeru svaki covjek je odgovoran, jer je ta njegova vlastita zelja/namjera potekla iz njegovog vlastitog izbora (vlastite slobodne volje).

User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#470 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by ljubav_aha » 31/10/2009 20:20

zonbirile wrote:znači nijjet je bio dobar,ali na kraju za stanje u Bosni ocjena 1.Pjesnički rečeno i put za pakao je popločan dobrim namjerama.Hajde da se i u nečemu složimo.
procitaj moj prethodni post

adnan25
Posts: 4
Joined: 06/01/2010 01:40

#471 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by adnan25 » 06/01/2010 02:26

BHF_Manijak wrote:Brada u islamu je sunnet,dakle ako hoces pustis ako neces brijes il fazoniras zavisi ko sta voli,dakle nije pod moranjem...sto jednom Mustafa Spahic,uvazeni efendija rece,jadnici misle ako puste bradu do koljena misle uci ce direkt u Dzennet...eh nadam se da ti je sad malo jasnije..sto kolega frla rece,sve je to stvar forme,a recimo posljednja stvar slijedjenja Poslanika a.s jeste kopiranje njegova oblacenja,a danas mnoge vidimo u gulabijama kako hodaju,sto je za nase podneblje cudno i smijesno,ne moze se arapska nosnja u Bosni nosit kao ni obratno,tamo se nosi siroko i svijetlo zbog vrcuina,ovdje nesto drugo itd itd,dakle komplet sunnet,bar glede nosnje nije primjenjljiv...braca nasa koja preferiraju duzu bradu tzv selefije ili u narodu poznatiji kao "vehabije" su ti zasupnici brada o kojima ti pitas,mada vidim i nekoliko apsurda u tom svemu,slijedi Poslanika u nosenju brade a u dzamiji ode posliije farzova i ne klanja sunnete i na ostaje na tespihu koji je sunnet,al eto...mada i sama brada mi kod njih djeluje dosta neurodno i zapusteno,mislim da sam Poslanik aljehisselam je to mnogo bolje njegovao,ali nije to tema...

sto se skracivanja pantola tice,takodjer jedan vid pretjerivanja i izvlacenje iz konteksta hadisa!!jedne prilike je Poslanik rekao,da ne dopustimo da nam se odjeca vuce po podu iz oholosti...eh braca selefije su to uzeli kao argument za skracivanje pantola,mada,po meni postoji neka normalna granica,a usput jedne prilike je Ebu Bekr pitao Poslanika,da li ja moram povrnuti odjecu kako se ne bi vukla po podu,a Poslanik je odgvorio ne,jer ti to ne cinis iz oholosti...dakle normalne nogavice su uredu i cisto sumnjam da iko od nas pusti,pantole,odijelo da mu se vuce po podu,vec je to sve u u nrmalnoj nekoj velicini,al eto svak svoje zna...

nadam se da su ti ovi odgovori pomogli!! ;)
Zelio bih ti samo da skrenem paznju na ovo sto si rekao o tespihu.Poslanik nije koristio tespih vec je zikrio na prste.A sto se tice toga da neklanjaju sunete,pa kao neko ko se prestavlja da prucava svoju vjeru trebao bih znati da su sunneti vrijedni u kuci nego u dzamij.Sto je bila praksa Poslanika a.s klanjao je kuci sve osim farza .Mozes naci u Muslimovojzbirci hadisa.Skracivanje pantalona nije svaceno bukvalno nego nako kako je receno.Praksa Ashaba je bila da su nosili odjecu iznad clanaka, sto naravno mozes isto provjeriti u bilo kojoj zbirci Hadisa(MUslim,Buharija,Ebudavud Itd.).To sto je nas Bošnjake obanila zapadna kultura da nastojimu da spojimo zapad i islam(sto je nemoguce) i tako pocinjemo stvar isunneta smatrati pretjerivanjem to je jedna zalosna cinjenica.

User avatar
BHF_Manijak
Posts: 22038
Joined: 02/03/2009 23:21
Location: Jedno jedino, Seher Sarajevo

#472 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by BHF_Manijak » 06/01/2010 02:51

adnan25 wrote:
Zelio bih ti samo da skrenem paznju na ovo sto si rekao o tespihu.Poslanik nije koristio tespih vec je zikrio na prste.A sto se tice toga da neklanjaju sunete,pa kao neko ko se prestavlja da prucava svoju vjeru trebao bih znati da su sunneti vrijedni u kuci nego u dzamij.Sto je bila praksa Poslanika a.s klanjao je kuci sve osim farza .Mozes naci u Muslimovojzbirci hadisa.Skracivanje pantalona nije svaceno bukvalno nego nako kako je receno.Praksa Ashaba je bila da su nosili odjecu iznad clanaka, sto naravno mozes isto provjeriti u bilo kojoj zbirci Hadisa(MUslim,Buharija,Ebudavud Itd.).To sto je nas Bošnjake obanila zapadna kultura da nastojimu da spojimo zapad i islam(sto je nemoguce) i tako pocinjemo stvar isunneta smatrati pretjerivanjem to je jedna zalosna cinjenica.
Sto se tice "tespiha",mislio sam na zikr poslije namaza,a ne na bukvalni tespih,dakle ne bitno da li na prste,ili na tespih,sunnet je!
Sto se podvrtanja pantola tice,prvo je Poslanik rekao da se iz oholosti ne pusta odjeca da se vuce po podu,a drugo podvrtanje je bilo iz prakticnih razloga,zar ne?Pijesak,prasina itd...A naveo sam ti i hadis sa Ebuu Bekrom,gjde mu Poslanik kaze da ne mora podvratati,jer on ne pusta iz ohlosti pantole do ispod clanka...
A na kraju krajeva,sunnet je sunnet,dakle slijedis ako hoces odnosno izvrsavas,nije obaveza i bitno je da covjek u akiddetu ne zglajza,a sunnet ako moze nek primjenjuje sto vise,ako ne,i dalje je na ispravnom putu... :wink:

MUNAFIK
Posts: 3462
Joined: 23/03/2004 00:04

#473 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by MUNAFIK » 06/01/2010 03:01

adnan25 wrote:
BHF_Manijak wrote:Brada u islamu je sunnet,dakle ako hoces pustis ako neces brijes il fazoniras zavisi ko sta voli,dakle nije pod moranjem...sto jednom Mustafa Spahic,uvazeni efendija rece,jadnici misle ako puste bradu do koljena misle uci ce direkt u Dzennet...eh nadam se da ti je sad malo jasnije..sto kolega frla rece,sve je to stvar forme,a recimo posljednja stvar slijedjenja Poslanika a.s jeste kopiranje njegova oblacenja,a danas mnoge vidimo u gulabijama kako hodaju,sto je za nase podneblje cudno i smijesno,ne moze se arapska nosnja u Bosni nosit kao ni obratno,tamo se nosi siroko i svijetlo zbog vrcuina,ovdje nesto drugo itd itd,dakle komplet sunnet,bar glede nosnje nije primjenjljiv...braca nasa koja preferiraju duzu bradu tzv selefije ili u narodu poznatiji kao "vehabije" su ti zasupnici brada o kojima ti pitas,mada vidim i nekoliko apsurda u tom svemu,slijedi Poslanika u nosenju brade a u dzamiji ode posliije farzova i ne klanja sunnete i na ostaje na tespihu koji je sunnet,al eto...mada i sama brada mi kod njih djeluje dosta neurodno i zapusteno,mislim da sam Poslanik aljehisselam je to mnogo bolje njegovao,ali nije to tema...

sto se skracivanja pantola tice,takodjer jedan vid pretjerivanja i izvlacenje iz konteksta hadisa!!jedne prilike je Poslanik rekao,da ne dopustimo da nam se odjeca vuce po podu iz oholosti...eh braca selefije su to uzeli kao argument za skracivanje pantola,mada,po meni postoji neka normalna granica,a usput jedne prilike je Ebu Bekr pitao Poslanika,da li ja moram povrnuti odjecu kako se ne bi vukla po podu,a Poslanik je odgvorio ne,jer ti to ne cinis iz oholosti...dakle normalne nogavice su uredu i cisto sumnjam da iko od nas pusti,pantole,odijelo da mu se vuce po podu,vec je to sve u u nrmalnoj nekoj velicini,al eto svak svoje zna...

nadam se da su ti ovi odgovori pomogli!! ;)
Zelio bih ti samo da skrenem paznju na ovo sto si rekao o tespihu.Poslanik nije koristio tespih vec je zikrio na prste.A sto se tice toga da neklanjaju sunete,pa kao neko ko se prestavlja da prucava svoju vjeru trebao bih znati da su sunneti vrijedni u kuci nego u dzamij.Sto je bila praksa Poslanika a.s klanjao je kuci sve osim farza .Mozes naci u Muslimovojzbirci hadisa.Skracivanje pantalona nije svaceno bukvalno nego nako kako je receno.Praksa Ashaba je bila da su nosili odjecu iznad clanaka, sto naravno mozes isto provjeriti u bilo kojoj zbirci Hadisa(MUslim,Buharija,Ebudavud Itd.).To sto je nas Bošnjake obanila zapadna kultura da nastojimu da spojimo zapad i islam(sto je nemoguce) i tako pocinjemo stvar isunneta smatrati pretjerivanjem to je jedna zalosna cinjenica.
Sta znaci spojiti zapad i islam? Ako to znaci biti obrazovan, socijaliziran, strucan u nekim obalstima, otvoren, komunikativan itd... sta je tu lose? Mislim zar musliman ne i trebao uzimati od svake 'mahale' ono sto je dobro? Ja zaista ne razumijem po cemu su pantalone NORMALNE duzine nesto na sto bi trebalo obracati paznju i to skracivati i tako se izdvajati od svih drugih? Da se razumijemo svako ima pravo da radi sta zeli, ali ne kontam neke 'upaljene' kada dodju pa pripovjedaju meni i sl... kako ne trebam koristiti tespih (predmet) kako bi trebao malo zavratiti pantalone i sl... jos kad mi kaze da se razlikujemo od cafira (sto uveliko aludira da su mnogi dzamiji sa farmericima haman pa cafiri) kosa mi se digne na glavi. Fazon je sto niko ne kaze (bar u mom slucaju) da je sljedjenje sunneta pretjerivanje ali definitivno je pretjerivanje i cesto maltretiranje nacin na koji sve to pojedini ljudi prezentuju okolini...

I evo postoje formi gdje se mog postaviti pitanja nekoj ulemi i oni ti onda daju odgovor (dakle web je preo weha...) i pita covjek koji ima djete i zenu i radi kao zastitar da li smije obrijat bradu jer mu to radno mjesto zahtjeva i ovaj mu odgovara da NESMIJE brijat bradu i da napsti to radno mjesto radi BRADE!!! :run:

User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#474 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by ljubav_aha » 06/01/2010 16:50

pitanje sam takodjer poastavila na temi biblija i Kur'an :
ljubav_aha wrote:postoji vise faza obajave Kur'an

Kur'an objavljivan postepeno. Sama riječ tenzil koja je također i jedno od vlastitih imena Kur'ana označava njegovo svojstvo postepenosti, ono što je postepeno objavljeno, od Allaha dž. š. pohranjeno u Levhi-mahfuzu, zatim, prema nekim autoritetima, na nama najbliže nebo, zatim postepeno u svojoj vremenskoj dimenziji objavljivano Muhammedu a. s. prema prilikama, potrebi i situacijama. Objašnjenje i razloge postepenog objavljivanja Kur'ana na srce poslanika Muhammeda a. s. možemo naći u slijedećim ajetima, a neke naznake i u već navedenim ajetima.

Nesumnjivo se vidi da je prvo pohranjivanje Kur'ana kao vječne Allahove riječi bilo u Skrivenoj knjizi, Ploči memorije i na Matičnoj knjizi, te da je ovo prva objava Kur'ana.

Drugo objavljivanje je preuzimanje Kur'ana iz ovih pohranjenih knjiga i njegovo prenošenje odnosno dostavljanje Muhammedu a.s. direktno.

Kako riječ Kur'an može značiti dio Kur'ana odnosno nekoliko ajeta kao i kompletan Kur'an ima autora koji smatraju da je postojalo i treće objavljivanje Kur'ana



kako se uopste odredjene faze objave Kur'an :?: uz pomoc citanja ajeta :?: ako je tako,asto postoji misljenje o trecoj objavi Kur'an :?:

User avatar
zlafa
Posts: 120
Joined: 02/01/2010 00:19
Location: Ulica zrtava turbo folka

#475 Re: Par pitanja za one koji poznaju islam

Post by zlafa » 06/01/2010 17:26

ljubav_aha wrote: kako se uopste odredjene faze objave Kur'an :?: uz pomoc citanja ajeta :?: ako je tako,asto postoji misljenje o trecoj objavi Kur'an :?:
[/quote]

Sto se tice faza Kur`ana to je tematika za sebe i njoj se moze pricati danima. A treca objava Kur`ana je vezana za Siizam i njihovo vjerovanje da je Alija r.a. trebao ( dobivao) objavu od Allaha s.w.t. Sto je naravno ne tacno iz razloga cistog. Zato sto je poslanik sam rekao da je pecat vjerovjesnicima, i ajeta kojim Allah s.w.t. kaze "danas sam vasu vjeru upotpunio i zadovoljan sam da vam vjera bude Islam" :) Naravno ovo je ako sam shvatio dobro pitanje, ako nisam sorry :(

Locked