
Kao sto vidimo (a bilo je samo pitanje vremena da to neko ovdje postuje) vjerovanje u hadise i opovrgavanje jasnih kuranskih ajeta se vrsi samim hadisima. Prakticno zar ne?
Moderator: Bloo
Mutazilah wrote:Pitanje, kratko i jasno: Koliko je Buhari znao Hadisa napamet?
Allah ti se smilovao...Mutazilah wrote:Pitanje, kratko i jasno: Koliko je Buhari znao Hadisa napamet?
Dovoljno za dobar TV show.Mutazilah wrote:Pitanje, kratko i jasno: Koliko je Buhari znao Hadisa napamet?
jesi li skinuo i pročitao onaj tefsir sa linka što sam ti ranije postavioMutazilah wrote:Pitanje, kratko i jasno: Koliko je Buhari znao Hadisa napamet?
Evo da se i ja ukljucim u ovu raspravu. Rasprava nosi naslov Hadisi najveca novotarija u islamu. Moze li nam ovaj vrli strucnjak kazati, odakle mu pojam novotarija. Ako kaze da je u Kur'anu nasao ovaj termin, govori neistinu, a ako kaze da je za ovaj termin cuo iz hadisa, pada u vodu sve ono sto cijelo vrijeme tvrdi! Da budem precizniji: iz naslova teme da se zakljuciti da je hadis nesto negativno jer spada u najvece novotarije, a to je tako zato sto je novotarija zabranjena u islamu. E, dolazimo do pitanja, odakle nam argument da su novotarije zabranjene i da su negativna pojava? Iz Kur'ana ili hadisa? Svako ko iole poznaje ovu tematiku, jasno mu je da se zabrana novotarije navodi u hadisu a ne u Kur'anu. Takodjer nam biva jasno da je nas strucnjak za islam kategoriju ''novotarija'' upravo uzeo iz hadisa, kojeg onog zdusno negira.Mutazilah wrote:Hvala, na zadnjem postu
Kao sto vidimo (a bilo je samo pitanje vremena da to neko ovdje postuje) vjerovanje u hadise i opovrgavanje jasnih kuranskih ajeta se vrsi samim hadisima. Prakticno zar ne?
Mutazilah wrote:Hadisi su teoloska novotarija u islamu. Na vise mjesta susrecemo, cak i u samim hadiskim zbirkama sunita i shija, da su prve halifa (posebno Omer) spaljivali iste i zabranjivali njihovo zapisivanje. Te knjige cak sadrze predaje da je i sam Poslanik zabranjivao zapisivanje hadisa. Sunitski pokusaji da tu cinjenicu relativiziraju time sto je "on to govorio sve dok se Kuran ne skupi" naravno da nema historijske osnove, te nije moguce dokazati ni jednim spisom starijim napisanim prije Shafije.
Shafija je licnost koja je u islam uvela vjerovanje da je hadis druga objava pored samog Kurana. Prije shafije to misljenje nigdje ne susrecemo. Ta novotarija, koja je potpuno u suprotnosti sa Kuranom, kroz stoljeca je uspjela postati vladajucom doktrinom u islamu. Otpor prema istoj medutim nikad nije stao te je posebno u pocetku Shafijinog djelovanja bio izrazito jak, o cemu govore i shafijine knjige.
Sta Kuran kaze o Hadisima i cijeloj doktrini sekundarne objave u islamu, cemo u nekoliko narednjih ajeta pokazati.
Sta znaci pokoravati se Poslaniku?
Allah u svojoj knjizi zahtjeva pokoravanje Poslaniku. Primjer za takav jedan ajet jeste navedeni:
Na Dan kad se njihova lica u vatri budu prevrtala, govori?e: "Kamo sre?e da smo se Allahu pokoravali i da smo Poslanika slušali!’- ''Allahu pokoravali i Poslanika slušali'' (33:66)
O vjernici, pokoravajte se Allahu i Njegovu Poslaniku, i ne napuštajte ga, ta vi slušate šta on govori, i ne budite kao oni koji govore: "Slušamo!" - a ne slušaju. (8:20-21)
Sljedbenici knjiga pored Kurana tvrde da se pod "pokoravanjem Allahu" misli na sljedenje Kurana, dok "pokoravanje poslanika" smatraju istovjetnim prihvatanju hadisa.
Pogledajmo sada sljedeci ajet:
Onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava se i Allahu; a onaj ko glavu okre?e - pa, Mi te nismo poslali da im ?uvar budeš. (4:80)
Ovdje Allah dz.s. kaze da je pokoravanje Poslaniku istovjetno pokoravanju Allahu. Vec kod voog ajeta teorija sljedbenika hadisa pada, jer da li se mogu hadisi, i ako bismo vjerovali u njih, poistovjetiti sa Kuranom? Ukoliko hadisi impliciraju pokoravanje Allahu, cemu onda sluzi jos Kuran? Postavlja se niz pitanja, kojima cemo aBd u narednim ajetima naci odgovor.
onima koji ?e slijediti Poslanika, vjerovjesnika, koji ne?e znati ?itati ni pisati , kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji ?e od njih tražiti da ?ine dobra djela, a od odvratnih odvra?ati ih, koji ?e im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti, koji ?e ih tereta i teško?a koje su oni imali osloboditi. Zato ?e oni koji budu u njega vjerovali, koji ga budu podržavali i pomagali i svjetlo po njemu poslano slijedili - posti?i ono što budu željeli. (7:157)
Allah ovdje one koji ce "postici ono sto zele" objasnjava na sljedeci nacin:
- Vjeruju u Poslanika
- podrzavaju ga
- pomagaju ga
- slijede svjetlo po njemu poslano!
Pokoravanje Poslaniku dakle predstavlja aktivno pomoaganje u njegovom zadatku te slijedenje onoga sto je objavljeno - Kuran. Allah ovdje ni na jednom mjestu ne spominje hadisa pored Kurana. Ukoliko on to ne cini, postavlja se pitanje sta je bio zadatak Poslanika i da li je on trebao donijeti ljudima nesto pored Kurana (tj. Hadise)?
Sta je zadatak Poslanika?
I opominji Kur’anom one koji strahuju što ?e pred Gospodarom svojim sakupljeni biti, kad osim Njega ni zaštitnika ni zagovornika ne?e imati - da bi se Allaha bojali. (6:51)
O Poslani?e, kazuj ono što ti se objavljuje od Gospodara tvoga, ako ne u?iniš, onda nisi dostavio poslanicu Njegovu - a Allah ?e te od ljudi štititi. Allah doista ne?e ukazati na Pravi put narodu koji ne?e da vjeruje. (5:67)
Mi tebi objavljujemo Knjigu, samu istinu, da ljudima sudiš onako kako ti Allah objavljuje. I ne budi branilac varalicama, i zamoli oprost od Allaha - Allah, uistinu, prašta i samilostan je. (4:105-106)
A tebi objavljujemo Knjigu, samu istinu, da potvrdi knjige prije nje objavljene i da nad njima bdi. I ti im sudi prema onome što Allah objavljuje i ne povodi se za prohtjevima njihovim, i ne odstupaj od Istine koja ti dolazi; svima vama smo zakon i pravac propisali. A da je Allah htio, On bi vas sljedbenicima jedne vjere u?inio, ali, On ho?e da vas iskuša u onome što vam propisuje, zato se natje?ite ko ?e više dobra u?initi; Allahu ?ete se svi vratiti, pa ?e vas On o onome u ?emu ste se razilazili obavijestiti. (5:48)
A ako oni okrenu glave, pa ti si dužan samo da jasno objavljuješ. (16:82)
I budite poslušni Allahu i budite poslušni Poslaniku i oprezni budite! A ako glave okrenete, onda znajte da je Poslanik Naš dužan samo jasno obznaniti. (5:92)
Ako vi smatrate lažnim mene, pa smatrali su lažnim svoje poslanike i narodi prije vas; a poslanik je jedino dužan da jasno obznani. (29:18)
I pokoravajte se Allahu i Poslaniku Njegovu; a ako le?a okrenete, pa - Poslanik Naš je jedino dužan da jasno objavljuje. (64:12)
Reci: "Pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku!" A ako ne htjednete, on je dužan raditi ono što se njemu nare?uje, a vi ste dužni raditi ono što se vama nare?uje, pa ako mu budete poslušni, bi?ete na Pravom putu; - a Poslanik je jedino dužan da jasno obznani. (24:54)
Reci: “Ko je svjedok najpouzdaniji?" - i odgovori: "Allah, On ?e izme?u mene i vas svjedok biti. A meni se ovaj Kur’an objavljuje i da njime vas i one do kojih on dopre opominjem. Zar vi, zaista, tvrdite da pored Allaha ima i drugih bogova?" Reci: "Ja ne tvrdim." Reci: "Samo je On - Bog, i ja nemam ništa s tim što vi smatrate druge Njemu ravnim." (6:19)
Mi dobro znamo što oni govore; ti ih ne možeš prisiliti, nego podsjeti Kur’anom onoga koji se prijetnje Moje boji! (50:45)
Elif Lam Ra. Knjigu ti objavljujemo zato da ljude, voljom njihova Gospodara, izvedeš iz tmina na svjetlo, na Put Silnoga i Hvaljenoga (14:1)
Kazuju iz Knjige Gospodara svoga ono što ti se objavljuje, niko ne može izmijeniti rije?i Njegove, pa ni ti; osim kod Njega, ne?eš na?i uto?išta nikakva. (18:27)
Oni koji Njemu druge smatraju ravnim govore: "Da je Allah htio, ne bismo se ni mi ni preci naši, pored Allaha, nikome klanjali i ne bismo, bez Njegove volje, ništa zabranjenim smatrali." Tako su isto i oni prije njih postupali. A zar su poslanici bili dužni što drugo ve? da jasno obznane? (16:35)
Zadatak Poslanika bio SAMO da donese objavu. Svaka njegova legislativa se temeljila na Kuranu i samo Kuranu. No postavlja se pitanje da li je Poslanik nekada sudio i drugacije od onoga kako je to Kuran naredio? Tj da li je sam donosio odluko, primjerice o tome da je nesto haram, a da to ne stoji u Kuranu? Jest, i pogledajmo sta je Allah povodom toga objavio:
Allah opominje Poslanika savs kada on donosi odluke i proglasava haram na svoju ruku:
O Vjerovjesni?e, zašto sebi uskra?uješ ono što ti je Allah dozvolio - u nastojanju da žene svoje zadovoljiš? A Allah prašta i samilostan je.Allah vam je propisao kako da svoje zakletve iskupite; Allah je vaš Gospodar; On sve zna i mudar je. (66:1-2)
Sta je Sunnet Poslanika?
(Pogledaj arapski tekst)
jer tako je bilo sa svima onima koji su poslanike protjerali, koje smo prije tebe poslali (po sunnetu nasem), i ni ti ne?eš nai?i na odstupanje od zakona (sunneta) našeg. (17:77)
prema Allahovu zakonu (sunnetu), koji odvazda važi, a ti ne?eš vidjeti da se Allahov zakon (sunnet) promijeni. (48:23)
Sunnet Poslanika Muhammeda savs jeste istovjetan sunnetu svih poslanika te je, kako to Allah u 17:77 govori Allahov (Sunnetullah). Sunnet Boziji je dakle isti kao i sunnet Muhammeda savs, i on se ocituje u Allahovim zakonima tj. Kuranu.
Sta kaze Kuran o hadisima?
Kuran na vise mjesta spominje riejc hadis, te se uvijek (osim kada je sam on u pitanju) negativno izrazava o istima, npr:
(pogledaj arapski orginal)
To su Allahovi dokazi koje ti kao istinu navodimo pa u koje ?e Hadise - ako ne u Allahove rije?i i dokaze Njegove oni vjerovati? (54:6)
Pa u koji ?e Hadis, ako ne u Kur’an, vjerovati?! (77:50)
Ukoliko je Kuran detaljan, sadrzi svakojake primjere, najljepse odgovore i objasnjava sve - cemu onda hadisi?
Mi u ovom Kur’anu objašnjavamo ljudima svakojake primjere, ali ve?ina ljudi nikako ne?e da vjeruje (17:89)
U ovom Kur’anu Mi na razne na?ine objašnjavamo ljudima svakovrsne primjere, ali je ?ovjek, više nego iko, spreman raspravljati. (18:54)
U kazivanju o njima je pouka za one koji su razumom obdareni. Kur’an nije izmišljena besjeda, on priznaje da su istinite knjige prije njega objavljene, i objašnjava sve, i putokaz je i milost narodu koji vjeruje. (12:111)
A šta ?e biti onog Dana kad protiv svakog naroda dovedemo po jednog svjedoka, od njega samog, i tebe dovedemo kao svjedoka protiv ovih! Mi tebi objavljujemo Knjigu kao objašnjenje za sve i kao uputu i milost i radosnu vijest za one koji jedino u Njega vjeruju. (16:89)
U ovom Kur’anu Mi navodimo ljudima svakovrsne primjere. A kad bi im ti ne znam kakvo ?udo donio, opet bi rekli oni koji ne?e da vjeruju: "Vi samo iznosite laži!" (30:58)
Grijeh na koji nas je Allah upozorio u Kuranu
Allah je u svojoj mudrosti u Kuranu naveo primjer jevreja koji su cinili istu stvar kao danasnji sljedbenici hadisa:
A otkud da oni traže od tebe da im sudiš kad imaju Tevrat, u kome su Allahovi propisi? Oni ni poslije presude tvoje ne bi bili zadovoljni jer nisu nikakvi vjernici. (5:43)
kao i arapa za vrijeme Poslanika savs:
I zamalo da te oni odvrate od onoga što ti Mi objavljujemo, da bi protiv nas nešto drugo iznio, i tada bi te oni smatrali prijateljem. (17:73)
A kad im se kazuju ajeti Naši, koji su jasni, onda govore oni koji ne vjeruju da ?e pred Nas stati: "Donesi ti kakav drugi Kur’an ili ga izmijeni!" - Reci: "Nezamislivo je da ga ja sam od sebe mijenjam, ja slijedim samo ono što mi se objavljuje, ja se bojim - ako budem neposlušan svome Gospodaru - patnje na Velikom danu." (10:15)
Stoga se postavlja logicno pitanje:
Zašto da pored Allaha tražim drugog sudiju, kad vam On objavljuje Knjigu potanko? A oni kojima smo Mi dali Knjigu dobro znaju da Kur’an objavljuje Gospodar tvoj istinito, zato ti ne sumnjaj nikako! (6:114)
No, ipak..
Ima ljudi koji kupuju/prihvataju hadise za razonodu, da bi, ne znaju?i koliki je to grijeh, s Allahova puta odvodili i da bi ga predmetom za ismijavanje uzimali. Njih ?eka sramna kazna. Kad se nekom od njih ajeti Naši kazuju, on oholo glavu okre?e, kao da ih nije ni ?uo, kao da je gluh - zato mu navijesti patnju nesnosnu. (31:6-7)
Stoga...
A ima li nepravednijeg od onoga koji, opomenut rijecima Gospodara svoga, njima leda okrenec
Mi cemo, zaista, kazniti zlikovce!
(32:22)
Ja shvacam da ce mnogi "intelektualci" imati problema sa izvornim shvatanjem islama, no ipak, krajnje je vrijeme da (ponovo) isti dodje do rijeci na ovom forumu.
A da se zaista duhovna katarza ne moze steci posjecivanjem pozorisnih predstava Sulejmana Bugarija i dersova nepismenih "alima" je nadasve ocigledno.
Mir
NAPOMENA: Za sve prevode pogledajte i provjerite sam arapski tekst Kurana.
dzaba ti bolan njemu postavljas pitanjaDobri Bosnjak wrote:Evo da se i ja ukljucim u ovu raspravu. Rasprava nosi naslov Hadisi najveca novotarija u islamu. Moze li nam ovaj vrli strucnjak kazati, odakle mu pojam novotarija. Ako kaze da je u Kur'anu nasao ovaj termin, govori neistinu, a ako kaze da je za ovaj termin cuo iz hadisa, pada u vodu sve ono sto cijelo vrijeme tvrdi! Da budem precizniji: iz naslova teme da se zakljuciti da je hadis nesto negativno jer spada u najvece novotarije, a to je tako zato sto je novotarija zabranjena u islamu. E, dolazimo do pitanja, odakle nam argument da su novotarije zabranjene i da su negativna pojava? Iz Kur'ana ili hadisa? Svako ko iole poznaje ovu tematiku, jasno mu je da se zabrana novotarije navodi u hadisu a ne u Kur'anu. Takodjer nam biva jasno da je nas strucnjak za islam kategoriju ''novotarija'' upravo uzeo iz hadisa, kojeg onog zdusno negira.Mutazilah wrote:Hvala, na zadnjem postu
Kao sto vidimo (a bilo je samo pitanje vremena da to neko ovdje postuje) vjerovanje u hadise i opovrgavanje jasnih kuranskih ajeta se vrsi samim hadisima. Prakticno zar ne?![]()
Drugo, neka nam pokaze prakticno, kako se obavlja namaz, hadz, i kako se dijeli zekat. Ako kaze da Kur'an doudetalje spominje ove propise, govori neistinu, a ako kaze da je Poslanik, svojom praksom, pojasnio kako se izvrsava namaz i daje zekat, pada u vodu njegova tvrdnja!
E svaka ti cast brate na ovoj recenici. Najbolja do sada.Mutazilah wrote:Nasa vjera se temelji na Kur'anu, sunnetu, idžmi i kijasu. Na čemu se temelji tvoja vjera, to nas ne zanima, nama naša vjera, tebi tvoja, i allahimanet buraz.
Islam je cjelokupan sistem vrijednosti koji regulira sve segmente ljudskog života, tako obuhvatan, povezan i isprepleten da pokriva sve čovjekove iskonske potrebe. On nije samo čisto emocionalno vjerovanje otrgnuto od realnog domena ljudskog egzistiranja, već duboko zadire i u sve sfere društvenog moralnog, socijalnog, političkog, vojnog, pravnog i drugih aspekata ljudskog života
Budući da Allahovog Poslanika s.a.v.s., Gospodar svjetova nije poslao da dostavi samo puko vjerovanje, već i svakodnevno djelovanje, obavezni smo slijediti ga i u načinu ponašanja i kulturi življenja, jer ćemo, samo tako, primjeniti program koji je zacrtao Plemeniti Allah. On nam je, putem Poslanikovog s.av.s. djelovanja, otkrio načine za rješavanje svih životnih enigmi i problema.
Uz to, slijedeći Poslanikov s.a.v.s. primjer u svim životnim situacijama mi, ustvari, drastično smanjujemo mogućnost činjenja pogrešaka. Naime, Allahov Poslanik s.a.v.s. nije se ponašao shodno svojim željama i prohtjevima, već shodno onome čime je Allah dž.š. zadovoljan. To najbolje ilustrira hadis koji prenosi Abdullah ibn Mes'ud r.a.: Moj Gospodar me odgojio i najbolji mi odgoj dao!
Otuda je slijeđenje Poslanika s.a.v.s. postalo pretpostavkom pokoravanja Gospodaru svemira. U Kur'anu a.š. kaže se: Onaj ko se pokori Poslaniku, taj se pokorio i Allahu! (En-Nisa', 80)
Poslanik Muhammed s.a.v.s. je, milošću Allahovom, trasirao put svakog sljedbenika u svim segmentima njegove svakodnevnice i, otuda, Allah jasno potcrtava: Ono što vam je Poslanik donese, to uzmite, a ono što vam zabrani, ostavite! (El-Hašr, 7)
Stoga, Allah Uzvišeni slijeđenje Poslanika s.a.v.s. dovodi u vezu sa Svojom milošću i nagradom koju će dati ljudima: Vi u Allahovom Poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu i koji Allaha često spominje. (El-Ahzab, 21)