Tekije
Moderator: Bloo
- black
- Posts: 17122
- Joined: 19/06/2004 16:00
- Location: ispod tresnje
#76
Islamska kaligrafija ima sedam osnovnih principa, što je čini posebenom u odnosu na sve druge umjetnosti, a to su: Terkib - spajanje ili, sa estetskog stanovišta, davanje slovima živosti, harmonije i prirodne ljepote. Sejjalijet - lahkoća povezivanja i spajanja slova među sobom. Metanet - davanje slovima čvrstoće s obzirom da se kaligrafija smatra iskonskom arhitekturom duha. Specifičnosti kalema i ruke - iz razloga ritmičnosti teksta kroz harmoniju spajanja, pokretljivosti ruke i kalema. Ibda - kreativnost, nanovo pronalaženje novih kaligrafskih rješenja. Tahrik - pokretanje, pisanje kalemom a da se pri tom ne naruši princip estetike i ne izgubi proporcija slova. Proporcionalnost - specifičnost proporcionalnosti slova u jednoj od vrsta pisma.
Ljepota pisma je jezik ruke i finoća razmišljanja...
I ja sam malo off topic ali nema veze..
Ljepota pisma je jezik ruke i finoća razmišljanja...
I ja sam malo off topic ali nema veze..
- ladyblue18
- Posts: 22380
- Joined: 24/12/2006 22:57
- Location: You don't have to like me, I'm not a facebook status
#77
Ja zivim u neposrednoj blizini Hadži-Sinanove tekije i moram rec da je po mom misljenju zaista naljepsa u Sarajevu. Ima nesto sto je cini posebnom narocito za vrijeme Ramazana kad iz pekare koja je skoro uz tekiju zamirisu samuni(somuni ).
Tako lijepo sve tad izgleda.
Tako lijepo sve tad izgleda.
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9841
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#78
kako ko, sto jes jes, jer islam znaci akcija, biti aktivan u zivotu svakog trena....zolloo85 wrote:izvini jarane ali doživljavaš ih pogrešnobelay_djecko wrote:Ja ove derviše u glavnom doživljavam kao skupino neobrazovanih i lijenih tipova koji nakon što ne uspiju da polože ni 2-3 ispita (na fakultetu) odlaze u mir tekije, gdje se zatvaraju i uz duhovnu muziku (islama), popraćenu turskim čajem i nargilicom "odlaze u više nebeske sfere". Zamjeram im i to, što im je glavni moto... "neka, polahko... lahko ćemo... akoBogda... inšAllah...", ništa konkretno, jasno, precizno, koncizno...
- zolloo85
- Posts: 266
- Joined: 21/04/2007 13:01
#79
ovo donekle jeste tačno ali niste upoznali one prave. imao sam priliku upoznati prave derviše za koje to u javnm životu nikada nebiste rekli da su. oni sami to ne odaju, ali djeluju u društvu na takav način.Bosanac sa dna kace wrote:kako ko, sto jes jes, jer islam znaci akcija, biti aktivan u zivotu svakog trena....zolloo85 wrote:izvini jarane ali doživljavaš ih pogrešnobelay_djecko wrote:Ja ove derviše u glavnom doživljavam kao skupino neobrazovanih i lijenih tipova koji nakon što ne uspiju da polože ni 2-3 ispita (na fakultetu) odlaze u mir tekije, gdje se zatvaraju i uz duhovnu muziku (islama), popraćenu turskim čajem i nargilicom "odlaze u više nebeske sfere". Zamjeram im i to, što im je glavni moto... "neka, polahko... lahko ćemo... akoBogda... inšAllah...", ništa konkretno, jasno, precizno, koncizno...
to su derviši, a ne oni koji govore za sebe da su derviši.
-
- Posts: 6
- Joined: 19/07/2007 15:59
#80
Iskreno, citao sam puno o sufizmu i moj posljedni zakljucak je da je islam cist od toga! Imam neke klipove o "robovanju" sejhu gdje mu izmet jedu itd.
Nisam vehabija nego sam samo musliman koji cita i daje zakljucke na osnovu citanja.. Kur'an i Hadis bi trebali biti izvor vjere a ne neka raskrvnuca i misljenja nekih ljudi.. Toliko od mene..
Nisam vehabija nego sam samo musliman koji cita i daje zakljucke na osnovu citanja.. Kur'an i Hadis bi trebali biti izvor vjere a ne neka raskrvnuca i misljenja nekih ljudi.. Toliko od mene..
-
- Posts: 6
- Joined: 19/07/2007 15:59
#81
hadzinica wrote:jadni covjece ...pa zar ti zaist avjerujes u sve sto vidis na internetu...nekakmi muka-...od tebe!KObi wrote:Iskreno, citao sam puno o sufizmu i moj posljedni zakljucak je da je islam cist od toga! Imam neke klipove o "robovanju" sejhu gdje mu izmet jedu itd.
Nisam vehabija nego sam samo musliman koji cita i daje zakljucke na osnovu citanja.. Kur'an i Hadis bi trebali biti izvor vjere a ne neka raskrvnuca i misljenja nekih ljudi.. Toliko od mene..
evo ucinicu nocas dovu i za tebe da ti Allah dz.s. ociti to pogano srce, kako mi te je zao nesto!
Odgovor sam ti vec dao na mircu..
- Ahmmed
- Posts: 4274
- Joined: 21/09/2005 22:28
#82
hajde, hajde...Polahko.....Hadžinice i KObi,Selam alejkumKObi wrote:hadzinica wrote:jadni covjece ...pa zar ti zaist avjerujes u sve sto vidis na internetu...nekakmi muka-...od tebe!KObi wrote:Iskreno, citao sam puno o sufizmu i moj posljedni zakljucak je da je islam cist od toga! Imam neke klipove o "robovanju" sejhu gdje mu izmet jedu itd.
Nisam vehabija nego sam samo musliman koji cita i daje zakljucke na osnovu citanja.. Kur'an i Hadis bi trebali biti izvor vjere a ne neka raskrvnuca i misljenja nekih ljudi.. Toliko od mene..
evo ucinicu nocas dovu i za tebe da ti Allah dz.s. ociti to pogano srce, kako mi te je zao nesto!
Odgovor sam ti vec dao na mircu..
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9841
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#84
ja svojim ocima vidio kako sjehu, jedne od glavnih tekija u Turskoj, kako naon sto on obrise maramicom znoj kako svi trce da poljube tu maramicu...onda svijece u po kaburovima u istoj tekiji...itd...hadzinica wrote:jadni covjece ...pa zar ti zaist avjerujes u sve sto vidis na internetu...nekakmi muka-...od tebe!KObi wrote:Iskreno, citao sam puno o sufizmu i moj posljedni zakljucak je da je islam cist od toga! Imam neke klipove o "robovanju" sejhu gdje mu izmet jedu itd.
Nisam vehabija nego sam samo musliman koji cita i daje zakljucke na osnovu citanja.. Kur'an i Hadis bi trebali biti izvor vjere a ne neka raskrvnuca i misljenja nekih ljudi.. Toliko od mene..
evo ucinicu nocas dovu i za tebe da ti Allah dz.s. ociti to pogano srce, kako mi te je zao nesto!
a kad kazes da je to sporno sa islamom, a jok to su ti evlije moj ti, kaki sporno sa islamom...
- zolloo85
- Posts: 266
- Joined: 21/04/2007 13:01
#85
U svakoj "ideologiji" ima i otpada i dragulja. U samom Islamu ima mnogo onih koji rade neke stvari "radi Allaha" a to što rade je daleko od onoga na šta nas Allah upućuje da radimo.
Hajmo se mi sastati pa otići u naše tekije da izvidimo situaciju i da pitamo a ne ovako. Samo se naklapamo bezveze.
Hajmo se mi sastati pa otići u naše tekije da izvidimo situaciju i da pitamo a ne ovako. Samo se naklapamo bezveze.
-
- Posts: 6
- Joined: 19/07/2007 15:59
#86
Pa iskreno, ne slazem se da se bas "naklapamo". Ja iznosim ono sto znam i sto sam vidio. I stvarno ova fetva o sufizmu od dr. Yusufa Qardavija mi je mozda do sada najvise opisala neki "srednji" stav o sufizmu. Bile sufije ali strogo u Kur'anu i sunnetu, divno zvuci..
Ali sta kazu danasnje sufije koje zagovaraju da ima nesto vise od Serijata, koji je njihov odgovor na ovaj stav ovog ucenjaka? Naveo je tu neke "sufije" koji su prije bili?
Mozda bi trebalo sadasnji sufizam staviti na vagu Kur'ana i sunneta?????
Mislim da bi mnoge stvari otpale i ne bi bile uvazene???
Sta vi mislite, da li je sve sto danas rade sufije u skladu Kur'ana i sunneta?
Na stranu tumacenja kojim pokusavaju neki da opravdaju neke postupke, pustite se teorije i ovdje mislim bas na postupke iz zivota Poslanika s.a.w.s??
Ja mislim da sam i gorih stvari vidio.. Mislim, necu da krijem.. Ne smijes ledja okrenuti, ne smijes pricati, ne smijes pitati (dok si murid, jer onda neces uspjeti), moras stajati na jednoj nozi (ovo nije kod svih), biti ponizan prema sejhu, nema izaci bez dozvole, izlazak ide unazad jer ne smijes ledja pokazati sejhu itd., sto mi nikako ne ide u glavu.
Ovo ni Poslanik s.a.w.s. nije trazio od ashaba, a bili najbolja generacija..
Pitao sam razne sufije o ovom ali vecinom je odgovor bio: " Ne mozes ti ti shvatiti!"
Pa ako neko ima da mi ovo objasni i potkrijepi lijepim dokazima pa tek onda objasnjenjima , bilo bi mi drago?????
Ali sta kazu danasnje sufije koje zagovaraju da ima nesto vise od Serijata, koji je njihov odgovor na ovaj stav ovog ucenjaka? Naveo je tu neke "sufije" koji su prije bili?
Mozda bi trebalo sadasnji sufizam staviti na vagu Kur'ana i sunneta?????
Mislim da bi mnoge stvari otpale i ne bi bile uvazene???
Sta vi mislite, da li je sve sto danas rade sufije u skladu Kur'ana i sunneta?
Na stranu tumacenja kojim pokusavaju neki da opravdaju neke postupke, pustite se teorije i ovdje mislim bas na postupke iz zivota Poslanika s.a.w.s??
ja svojim ocima vidio kako sjehu, jedne od glavnih tekija u Turskoj, kako naon sto on obrise maramicom znoj kako svi trce da poljube tu maramicu...onda svijece u po kaburovima u istoj tekiji...itd...
a kad kazes da je to sporno sa islamom, a jok to su ti evlije moj ti, kaki sporno sa islamom... Confused Rolling eyes
Ja mislim da sam i gorih stvari vidio.. Mislim, necu da krijem.. Ne smijes ledja okrenuti, ne smijes pricati, ne smijes pitati (dok si murid, jer onda neces uspjeti), moras stajati na jednoj nozi (ovo nije kod svih), biti ponizan prema sejhu, nema izaci bez dozvole, izlazak ide unazad jer ne smijes ledja pokazati sejhu itd., sto mi nikako ne ide u glavu.
Ovo ni Poslanik s.a.w.s. nije trazio od ashaba, a bili najbolja generacija..
Pitao sam razne sufije o ovom ali vecinom je odgovor bio: " Ne mozes ti ti shvatiti!"
Pa ako neko ima da mi ovo objasni i potkrijepi lijepim dokazima pa tek onda objasnjenjima , bilo bi mi drago?????
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9841
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#87
ma dobro haj sad da ne kvarimo ljudima temu, nek oni nama postaju slike tekija...
a nadam se da ce neko i u medjuvremenu odgovorit na tvoja pitanja
a nadam se da ce neko i u medjuvremenu odgovorit na tvoja pitanja
-
- Posts: 190
- Joined: 03/10/2005 16:19
#88
Jes neko pametan aktivan i azuran u svakom trenutku (rodilo se)...Bosanac sa dna kace wrote:ma dobro haj sad da ne kvarimo ljudima temu, nek oni nama postaju slike tekija...
a nadam se da ce neko i u medjuvremenu odgovorit na tvoja pitanja
samo me zanima jel ulazes napor ili si takav pametan prirodno
Ahmak...
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9841
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#90
fino, fino, parvo sufijski, nema se sta rec...iz tekije originalLika wrote:Jes neko pametan aktivan i azuran u svakom trenutku (rodilo se)...Bosanac sa dna kace wrote:ma dobro haj sad da ne kvarimo ljudima temu, nek oni nama postaju slike tekija...
a nadam se da ce neko i u medjuvremenu odgovorit na tvoja pitanja
samo me zanima jel ulazes napor ili si takav pametan prirodno
Ahmak...
- zolloo85
- Posts: 266
- Joined: 21/04/2007 13:01
#91
baš orginalBosanac sa dna kace wrote:fino, fino, parvo sufijski, nema se sta rec...iz tekije originalLika wrote:Jes neko pametan aktivan i azuran u svakom trenutku (rodilo se)...Bosanac sa dna kace wrote:ma dobro haj sad da ne kvarimo ljudima temu, nek oni nama postaju slike tekija...
a nadam se da ce neko i u medjuvremenu odgovorit na tvoja pitanja
samo me zanima jel ulazes napor ili si takav pametan prirodno
Ahmak...
-
- Posts: 90
- Joined: 31/07/2006 07:46
#92
I mene malo buni ovo robovanje šejhu... mislim, ako te Bog već stvorio slobodnog čemu svrha da ti njemu robuješ ili kako to ovi kažu "iskazuješ mu poštovanje".. bem ti poštovanje ako ćeš ti njemu ljubiti noge
- bascelik
- Posts: 142
- Joined: 26/02/2007 18:15
#93 Re: Tekije
Zanimljiva tema, vrijedilo bi nastaviti.
Koje tekije imamo u Sarajevu? Kakvi su obicaji u pojedinim tekijama? Sta se sve uci tokom zikra? itd.
Hajmo, drage moje sufije, osvjezite ovu temu.
Koje tekije imamo u Sarajevu? Kakvi su obicaji u pojedinim tekijama? Sta se sve uci tokom zikra? itd.
Hajmo, drage moje sufije, osvjezite ovu temu.
- zvjezdica_7
- Posts: 331
- Joined: 09/02/2008 22:02
- Location: In a galaxy far far away...
#94 Re: Tekije
Veliki broj tekija u Bosni i Hercegovini uništen je, većinom zbog toga što se ‘‘nisu uklapale‘‘ u nove urbanističke planove bosanskohercegovačkih gradova. Jedna od najznačajnijih tekija, Gazi Isa – begova, srušena je 1957. godine. Vakufnama Isa-bega Ishakovića predstavlja najstariji izvor koji se odnosi na Sarajevo i njegovu najbližu okolinu za vremena osmanske uprave. Datira od 1. februara do 3. marta 1462. godine. Kao poklonik derviša tu je sagradio tekiju, do nje musafirhanu, nešto niže na Bašaršiji han, most preko Miljacke, hamam uz Carevu džamiju, dućane te mlinove na Miljacki. Pored tekije, oko koje se počelo formirati novo naselje, podizanjem hana s mnogim dućanima, on je postavio osnove privrednog centra, a mostom preko Miljacke omogućio povezivanje najstarijeg naselja oko Careve džamije s novim privrednim centrom na drugoj obali. Ovu tekiju je opisao Evlija Čelebi 1659. godine, koji kaže da je imala dvoranu zaa obrede – semanhanu, sobu za razgovore –mejdan, sedamdeset do osamdeset prostranih derviških ćelija. Zadnjih godina pokrenute su inicijative za njenu obnovu.
Silahdar Mustafa-pašina, poznatija kao “hadži Sinanova” tekija, u kojoj se okupljaju derviši kaderijskog reda, građena je od kamena i podignuta je na dva sprata. Sagrađena je u 17. stoljeću. Dvije su verzije o nastanku tekije. Prva je da ju je sagradio Sinan – aga na inicijativu svog sina silahdar Mustafa- paše, a druga da ju je podigao Mustafa – paša u ime svog oca Sinan – age.
Kaligrafije na zidovima čine je posebnom. Nisu nastale u istom vremenskom periodu.
M. Mujezinović dao je tačan broj kaligrafskih zapisa u Hadži Sinanovoj tekiji. Na zidovima dvorišta nalaze se 94 zapisa. Pisani su sa tri vrste pisma i to: kufi, talik i nesh (dželi). Najmanje ih je sa kufi stilom. Posebno se ističu zapisi u formama tugre, vazni i čempresa. Sadržaj zapisa su najčešće ajeti iz Kurana, hadisi itd. Najveći zapis u dvorištu se proteže na sva tri zida. Pisan dželi-nesh pismom, visina slova je 22 cm. Početak zapisa je na južnom zidu, a kraj na sjevernom.
Također vrlo vrijedna kompozicija je ona koja se nalazi na zidu do ulaza u semahanu. Oblik ove kompozicije je kružnica, prečnik joj je 2,85 m. tekst se ponavalja 12 puta. Ova kaligrafska kompozicija naslikana je u dominirajućoj crnoj boji sa diskretno izvedenim pojedinim dijelovima u crvenoj boji. Posmatrajući vertikale pojedinih harfova koje su upravljene prema središtu kruga stiče se dojam kao da se harfovi okreću principom rotora. To podsjeća na ambijent derviške halke.
Južni zidovi tekije ispisani su sa četiri vrste arapskog pisma, I na njima su napisani dijelovi Kur’ana, govor Muhammeda a.s.te dove derviša. Najzanimljiviji zapis počinje na južnom a završava se na sjevernom dijelu tekije. To je derviška molitva koja je pisana s lijeva na desno, umjesto s desna na lijevo kako to zahtijeva arapsko pismo. Također u južnom dijelu tekije nalazi se arabeska u obliku vaze sa teško čitljivim tekstom.
Tekija na Buni u Blagaju izgrađena je, pretpostavlja se, odmah po uspostavljanju osmanske vlasti u Hercegovini, a najkasnije, oko 1520. godine. Prvobitno vođena je od strane bektijaškog reda, a kasnije, u 18. stoljeću, poslije obnove od strane mostarskog muftije Zijaudin Ahmed-ibn-Mustafe, postat će centar okupljanja halvetija. Prvi put se spominje u Putopisu Evlije Čelebije, koji je kroz ovo mjesto proputovao 1664. godine. Čelebija navodi da je mostarski muftija podigao uz litice izvora Bune jednu tekiju halvetijskog reda u kojoj derviši vode prijateljske i naučne diskusije
Uz tekiju se nalazi turbe u kome se nalaze dva groba, koje je nastalo najvjerovatnije poslije prolaska Evlije Čelebije kroz Blagaj. Danas je sačuvan samo objekat tekijske musafirhane i turbe u kojem su dva groba obilježena drvenim kaburima. O tome ko je ovdje sahranjen nema pisanih podataka, ali prema legendi tu leži dugogodišnji šejh spomenute tekije Ačik-paša (Muhamed Hindija), koji je 1848. godine postao šejhom ove tekije.
U drugom grobu, kaže legenda, počiva Sari-Saltuk, koji je tajanstveno nestao kod vrela, ostavivši iza sebe topuz i sablju. Tekija je podignuta na mjestu gdje je isčezao, a u turbetu mu je postavljen grob. Sari-Sultukov grob u Blagaju je jedan od osam poznatih Saltukovih grobova po cijeloj nekadašnjoj Osmanskoj carevini. Blagajska tekija je usljed odronjavanja stijena i košćela iznad samog izvora i tekije više puta stradala i obnavljana.
Na molbu Ačik-paše, Omer-paša Latas je 1851. godine naredio izvršenje prve restauracije tekije, turbeta i musarfihane. Ona je danas turistička destinacija, a u vrijeme mevluda iz svih krajeva naše zemlje, te iz inostranstva tekiju pohodi desetine hiljada ljudi.
Silahdar Mustafa-pašina, poznatija kao “hadži Sinanova” tekija, u kojoj se okupljaju derviši kaderijskog reda, građena je od kamena i podignuta je na dva sprata. Sagrađena je u 17. stoljeću. Dvije su verzije o nastanku tekije. Prva je da ju je sagradio Sinan – aga na inicijativu svog sina silahdar Mustafa- paše, a druga da ju je podigao Mustafa – paša u ime svog oca Sinan – age.
Kaligrafije na zidovima čine je posebnom. Nisu nastale u istom vremenskom periodu.
M. Mujezinović dao je tačan broj kaligrafskih zapisa u Hadži Sinanovoj tekiji. Na zidovima dvorišta nalaze se 94 zapisa. Pisani su sa tri vrste pisma i to: kufi, talik i nesh (dželi). Najmanje ih je sa kufi stilom. Posebno se ističu zapisi u formama tugre, vazni i čempresa. Sadržaj zapisa su najčešće ajeti iz Kurana, hadisi itd. Najveći zapis u dvorištu se proteže na sva tri zida. Pisan dželi-nesh pismom, visina slova je 22 cm. Početak zapisa je na južnom zidu, a kraj na sjevernom.
Također vrlo vrijedna kompozicija je ona koja se nalazi na zidu do ulaza u semahanu. Oblik ove kompozicije je kružnica, prečnik joj je 2,85 m. tekst se ponavalja 12 puta. Ova kaligrafska kompozicija naslikana je u dominirajućoj crnoj boji sa diskretno izvedenim pojedinim dijelovima u crvenoj boji. Posmatrajući vertikale pojedinih harfova koje su upravljene prema središtu kruga stiče se dojam kao da se harfovi okreću principom rotora. To podsjeća na ambijent derviške halke.
Južni zidovi tekije ispisani su sa četiri vrste arapskog pisma, I na njima su napisani dijelovi Kur’ana, govor Muhammeda a.s.te dove derviša. Najzanimljiviji zapis počinje na južnom a završava se na sjevernom dijelu tekije. To je derviška molitva koja je pisana s lijeva na desno, umjesto s desna na lijevo kako to zahtijeva arapsko pismo. Također u južnom dijelu tekije nalazi se arabeska u obliku vaze sa teško čitljivim tekstom.
Tekija na Buni u Blagaju izgrađena je, pretpostavlja se, odmah po uspostavljanju osmanske vlasti u Hercegovini, a najkasnije, oko 1520. godine. Prvobitno vođena je od strane bektijaškog reda, a kasnije, u 18. stoljeću, poslije obnove od strane mostarskog muftije Zijaudin Ahmed-ibn-Mustafe, postat će centar okupljanja halvetija. Prvi put se spominje u Putopisu Evlije Čelebije, koji je kroz ovo mjesto proputovao 1664. godine. Čelebija navodi da je mostarski muftija podigao uz litice izvora Bune jednu tekiju halvetijskog reda u kojoj derviši vode prijateljske i naučne diskusije
Uz tekiju se nalazi turbe u kome se nalaze dva groba, koje je nastalo najvjerovatnije poslije prolaska Evlije Čelebije kroz Blagaj. Danas je sačuvan samo objekat tekijske musafirhane i turbe u kojem su dva groba obilježena drvenim kaburima. O tome ko je ovdje sahranjen nema pisanih podataka, ali prema legendi tu leži dugogodišnji šejh spomenute tekije Ačik-paša (Muhamed Hindija), koji je 1848. godine postao šejhom ove tekije.
U drugom grobu, kaže legenda, počiva Sari-Saltuk, koji je tajanstveno nestao kod vrela, ostavivši iza sebe topuz i sablju. Tekija je podignuta na mjestu gdje je isčezao, a u turbetu mu je postavljen grob. Sari-Sultukov grob u Blagaju je jedan od osam poznatih Saltukovih grobova po cijeloj nekadašnjoj Osmanskoj carevini. Blagajska tekija je usljed odronjavanja stijena i košćela iznad samog izvora i tekije više puta stradala i obnavljana.
Na molbu Ačik-paše, Omer-paša Latas je 1851. godine naredio izvršenje prve restauracije tekije, turbeta i musarfihane. Ona je danas turistička destinacija, a u vrijeme mevluda iz svih krajeva naše zemlje, te iz inostranstva tekiju pohodi desetine hiljada ljudi.
- zvjezdica_7
- Posts: 331
- Joined: 09/02/2008 22:02
- Location: In a galaxy far far away...
#95 Re: Tekije
Preuzeto sa http://www.znaci.com
autor teksta je Ibn Tejmijja; preveo i priredio: Samir Beglerović
“Uči od Knjige ono što ti se objavljuje,
i obavljaj namaz.
Uistinu namaz sprečava razvrat i zlo.
A zikr činiti Allaha, to je največe!
A Allah zna ono što spravljate.”
(Kur’an, sura Pauk, ajet 45.)
* * *
Što se tiče najboljih djela pobožnosti nakon obavljana propisa nemoguće je dati jedan za svaku osobu dovoljno razumljiv i detaljan odgovor, budući da to varira shodno različitim sposobnostima svake osobe i uvjetima u kojoj se konkretna osoba nalazi.
Ipak, svi obdareni spoznajom Allaha i Njegovih naredaba slažu se da je najbolje djelo pobožnosti uopće, nakon obaveznih djela, zikr – sjećanje na Allaha srcem i zazivanje Njegovih lijepih Imena jezikom.
Muslim bilježi predaju od Ebu Hurejrea u kojoj Muhammed, alejhisselam, kaže:
“Usamljenici (muferriduni) preuzeli su vodstvo.”
Ashabi (prijatelji Muhammeda, alejhisselam) upitaše:
“Allahov Poslaniče, ko su muferriduni?”
On, alejhisselam, odgovori:
“Oni muškarci i žene koji Allaha zikr čine dok su u izobilju.”
Sličnu predaju, govor Muhammeda, alejhisselam, bilježi i Ebu Davud prenoseći je od Ebu Derda’a:
“Zar ne želite da vas obavijestim o najboljim djelima za vas?! Najčistijim u očima vašega Gospodara, koja vas podižu na veći stupanj; za vas boljim od dijeljenja zlata i srebra (kao sadake – iskrenoga udjeljivanja), boljeg od toga da susretnete neprijatelje i udarate njihove vratove a oni vaše?!”
Ashabi rekoše:
“Naravno da hoćemo, Allahov Poslaniče!”
On, alejhisselam, odgovori:
“To je Allaha zikr činiti!”
Postoji i veliki broj drugih dokaza koji upućuju na korisnost učenja zikra a koje nalazimo u Kur’anu ali i kao trag prirodne vjere u srcima onih koji slušaju, misle i shvaćaju.
Vrste zikra
Osnovni metod činjenja zikra je da Božiji rob stekne naviku prihvaćanja onih zikrova koje je prenijeo učitelj dobra, vođa pravednih, Muhammed, alejhisselam, poput:
1. zikrova koji se uče u tačno određeno vrijeme, naprimjer početkom i koncem dana, prilikom odlaska na počinak i buđenja, nakon propisanih namaza i slično;
2. zikrova koji se vežu za konkretna djela, kao pijenja i jedenja, oblačenja, seksualnoga odnosa, ulaska i izlaska iz džamije, ulaska i izlaska iz toaleta, za vrijeme padanja kiše, za vrijeme grmljavine i slično.
Ove obje vrste zikra sakupljene su u djelima koja nose naslov: “Djela dana i noći”.
Također postoje nevezani zikrovi tj. oni koji nisu uvjetovani konkretnim vremenom i uvjetom. Od ovih, najodličniji je zikr “Lâ ilâhe illallâh” (nema božanstava, samo Allah jeste), ali nekada, opet ovisno od situacije, odličnije je učiti neke druge formule, kao “subhânallâh” (slavljen je Allah), “elhamdulillâh” (hvala Allahu), “Allâhu ekber” (Allah je najveći), i “Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâh” (nema preinake niti snage osim s Allahom).
Dalje, treba znati da sve što čovjeka približava Allahu, bilo govor jezikom ili razmišljanje srcem, naprimjer primjena znanja o nužnosti naređivanja dobra a zabranjivanja zla, i to je vrsta zikra.
Stoga, ona osoba koja se predala traganju za znanjem, ali tek nakon što je ispunila obaveze, ili ona koja sijeli na mjestima na kojima se uči fikh (razumijevanje), ali ono što su Allah i Njegov Poslanik, alejhisselam, nazvali fikhom, to je također odličan zikr.
Kada vidiš sve ovo, shvatit ćeš da nema velikoga razilaženja među prvim generacijama učenjaka u vezi s pitanjem najboljega djela pobožnosti nakon činjenja obaveznih radnji.
autor teksta je Ibn Tejmijja; preveo i priredio: Samir Beglerović
“Uči od Knjige ono što ti se objavljuje,
i obavljaj namaz.
Uistinu namaz sprečava razvrat i zlo.
A zikr činiti Allaha, to je največe!
A Allah zna ono što spravljate.”
(Kur’an, sura Pauk, ajet 45.)
* * *
Što se tiče najboljih djela pobožnosti nakon obavljana propisa nemoguće je dati jedan za svaku osobu dovoljno razumljiv i detaljan odgovor, budući da to varira shodno različitim sposobnostima svake osobe i uvjetima u kojoj se konkretna osoba nalazi.
Ipak, svi obdareni spoznajom Allaha i Njegovih naredaba slažu se da je najbolje djelo pobožnosti uopće, nakon obaveznih djela, zikr – sjećanje na Allaha srcem i zazivanje Njegovih lijepih Imena jezikom.
Muslim bilježi predaju od Ebu Hurejrea u kojoj Muhammed, alejhisselam, kaže:
“Usamljenici (muferriduni) preuzeli su vodstvo.”
Ashabi (prijatelji Muhammeda, alejhisselam) upitaše:
“Allahov Poslaniče, ko su muferriduni?”
On, alejhisselam, odgovori:
“Oni muškarci i žene koji Allaha zikr čine dok su u izobilju.”
Sličnu predaju, govor Muhammeda, alejhisselam, bilježi i Ebu Davud prenoseći je od Ebu Derda’a:
“Zar ne želite da vas obavijestim o najboljim djelima za vas?! Najčistijim u očima vašega Gospodara, koja vas podižu na veći stupanj; za vas boljim od dijeljenja zlata i srebra (kao sadake – iskrenoga udjeljivanja), boljeg od toga da susretnete neprijatelje i udarate njihove vratove a oni vaše?!”
Ashabi rekoše:
“Naravno da hoćemo, Allahov Poslaniče!”
On, alejhisselam, odgovori:
“To je Allaha zikr činiti!”
Postoji i veliki broj drugih dokaza koji upućuju na korisnost učenja zikra a koje nalazimo u Kur’anu ali i kao trag prirodne vjere u srcima onih koji slušaju, misle i shvaćaju.
Vrste zikra
Osnovni metod činjenja zikra je da Božiji rob stekne naviku prihvaćanja onih zikrova koje je prenijeo učitelj dobra, vođa pravednih, Muhammed, alejhisselam, poput:
1. zikrova koji se uče u tačno određeno vrijeme, naprimjer početkom i koncem dana, prilikom odlaska na počinak i buđenja, nakon propisanih namaza i slično;
2. zikrova koji se vežu za konkretna djela, kao pijenja i jedenja, oblačenja, seksualnoga odnosa, ulaska i izlaska iz džamije, ulaska i izlaska iz toaleta, za vrijeme padanja kiše, za vrijeme grmljavine i slično.
Ove obje vrste zikra sakupljene su u djelima koja nose naslov: “Djela dana i noći”.
Također postoje nevezani zikrovi tj. oni koji nisu uvjetovani konkretnim vremenom i uvjetom. Od ovih, najodličniji je zikr “Lâ ilâhe illallâh” (nema božanstava, samo Allah jeste), ali nekada, opet ovisno od situacije, odličnije je učiti neke druge formule, kao “subhânallâh” (slavljen je Allah), “elhamdulillâh” (hvala Allahu), “Allâhu ekber” (Allah je najveći), i “Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâh” (nema preinake niti snage osim s Allahom).
Dalje, treba znati da sve što čovjeka približava Allahu, bilo govor jezikom ili razmišljanje srcem, naprimjer primjena znanja o nužnosti naređivanja dobra a zabranjivanja zla, i to je vrsta zikra.
Stoga, ona osoba koja se predala traganju za znanjem, ali tek nakon što je ispunila obaveze, ili ona koja sijeli na mjestima na kojima se uči fikh (razumijevanje), ali ono što su Allah i Njegov Poslanik, alejhisselam, nazvali fikhom, to je također odličan zikr.
Kada vidiš sve ovo, shvatit ćeš da nema velikoga razilaženja među prvim generacijama učenjaka u vezi s pitanjem najboljega djela pobožnosti nakon činjenja obaveznih radnji.
- univerzalac
- Posts: 266
- Joined: 27/06/2007 18:00
- Location: Nedođija
#96 Re: Tekije
Ovakve teme forsiraju ćafiri, koji su željni smutnje kao i "cvijeće" Islama ispranih mozgova...ljudi kupite Kuran i zbirke vjerodostojnih hadisa...ne trebaju vam učitelji koji će vam prije braka općiti sa ženom da bi ispitao da li vam je hanuma ok, niti vođe čiji miris gubitka abdesta vodi sreći punoj ljubavi itd...ljudima je dovoljan Allah s.w.t i Muhamed a.s učitelj svijeta kao i ostali poslanici!
PS. Teme koje razdvajaju istinu od neistine...na ovom podforumu brišu...a ovakve teme i njima slične forsiraju...žalosno!
PS. Teme koje razdvajaju istinu od neistine...na ovom podforumu brišu...a ovakve teme i njima slične forsiraju...žalosno!
- medaaa
- Posts: 2556
- Joined: 21/04/2008 13:50
#97 Re: Tekije
@hadzinica halali, molim te, nemam zle namjere, samo me zanima u kojoj si tekiji, ko je tvoj sejh, otkad si tu, kako si to spoznala i prigrlila kao ispravno, da li tome namjeravas usmjeriti i svoju djecu, ...
- bascelik
- Posts: 142
- Joined: 26/02/2007 18:15
#98 Re: Tekije
Boga ti sta to lupas??? Stvari stoje ovako. Stotine ljudi ide u tekije, a malo se zna o obicajima i nacinu prakticiranja zikra u pojedinim tekijama. Ako neko o tome nesto zna neka napise, a kome se ne cita neka razguli i gotovo.univerzalac wrote:Ovakve teme forsiraju ćafiri, koji su željni smutnje kao i "cvijeće" Islama ispranih mozgova...ljudi kupite Kuran i zbirke vjerodostojnih hadisa...ne trebaju vam učitelji koji će vam prije braka općiti sa ženom da bi ispitao da li vam je hanuma ok, niti vođe čiji miris gubitka abdesta vodi sreći punoj ljubavi itd...ljudima je dovoljan Allah s.w.t i Muhamed a.s učitelj svijeta kao i ostali poslanici!
PS. Teme koje razdvajaju istinu od neistine...na ovom podforumu brišu...a ovakve teme i njima slične forsiraju...žalosno!
To sto ti navodis je gnusna bljuvotina.
- Motokultivator
- Posts: 875
- Joined: 22/06/2007 15:02
- Location: Negdje u blizini ilmihala
#99 Re: Tekije
Da i ja kazem koju .
Meni su dervisi (cije srce izgara askom) potpuno OK ljudi, osim jedne stvari, kao i vecini muslimana a to je odnos prema sejhu. Sjecam se jedne prilike kaze jedan dervis, nanijetio sam se zenit, pa moram ic pitat sejha, mislim ono . Al haj neko ce rec, starac, mudrac, pa nek i on kaze koju, OK postujem. Dervisi uvijek isticu, kako eto nije to da oni ljube sejha, carape mu, cipele i sta ti ja znam zbog njega, nego zbog Allaha. Pa zapita l se taj sejh ko je on, sta je on. Nek neko sebe realno postavi u poziciju sejha, ako imalo pameti ima, nece nikome dozvolit da se prema njemu tako odnosi. A kod sejhova od svega me najvise nervira sto ustvari oni sami sebe uzdignu na nekakve deredze i onda se hvalisaju na kojo su deredzi. Valjda ljudi oko tog sejha treba da primijete, prema njegovom govoru, a posebno prema djelima na kojoj je deredzi, pa da oni o tome sude, ko je kakav, a ne ono tipa. Eto tis mi kazat ja sam na toj i toj deredzi . Pa mislim fakat ono nidje veze.
Jedno vrijeme sam se druzio sa dervisima, tako da o samim dervisima znam podosta (mislim na sarajevske, da ne generalizujem). Opet cu napomenut, sto se tice samog korijena dervisluka i onoga sta to znaci, prihvatam 100%. Neko cije srce izgara od aska za Gospodarom mora biti dobar insan i dobra njegova djela. Tesko je fakat doc na tu deredzu, ono glupo receno, da ti sve bude ravno do mora, al tako nekako se osjeca svaki istinski dervis. Istinski dervis se ne sikira ni za sta osim da Allah s njim bude zadovoljan. Sve se radi poistilahu, nema hice, sikirancije, dugorocnih planova za godisnje odmore, ljetovanja, zimovanja, golove folove. Istinski dervis zivi u 'svom' svijetu. Evo sve pokusavam nac rijec, al nikako. Jednostavno u svemu vidi dobrotu i ono sto nije dobro, nada se da ce iz toga izac haj i moli Gospodara za to.
Eto valjda sam bio dovoljno razumljiv
Meni su dervisi (cije srce izgara askom) potpuno OK ljudi, osim jedne stvari, kao i vecini muslimana a to je odnos prema sejhu. Sjecam se jedne prilike kaze jedan dervis, nanijetio sam se zenit, pa moram ic pitat sejha, mislim ono . Al haj neko ce rec, starac, mudrac, pa nek i on kaze koju, OK postujem. Dervisi uvijek isticu, kako eto nije to da oni ljube sejha, carape mu, cipele i sta ti ja znam zbog njega, nego zbog Allaha. Pa zapita l se taj sejh ko je on, sta je on. Nek neko sebe realno postavi u poziciju sejha, ako imalo pameti ima, nece nikome dozvolit da se prema njemu tako odnosi. A kod sejhova od svega me najvise nervira sto ustvari oni sami sebe uzdignu na nekakve deredze i onda se hvalisaju na kojo su deredzi. Valjda ljudi oko tog sejha treba da primijete, prema njegovom govoru, a posebno prema djelima na kojoj je deredzi, pa da oni o tome sude, ko je kakav, a ne ono tipa. Eto tis mi kazat ja sam na toj i toj deredzi . Pa mislim fakat ono nidje veze.
Jedno vrijeme sam se druzio sa dervisima, tako da o samim dervisima znam podosta (mislim na sarajevske, da ne generalizujem). Opet cu napomenut, sto se tice samog korijena dervisluka i onoga sta to znaci, prihvatam 100%. Neko cije srce izgara od aska za Gospodarom mora biti dobar insan i dobra njegova djela. Tesko je fakat doc na tu deredzu, ono glupo receno, da ti sve bude ravno do mora, al tako nekako se osjeca svaki istinski dervis. Istinski dervis se ne sikira ni za sta osim da Allah s njim bude zadovoljan. Sve se radi poistilahu, nema hice, sikirancije, dugorocnih planova za godisnje odmore, ljetovanja, zimovanja, golove folove. Istinski dervis zivi u 'svom' svijetu. Evo sve pokusavam nac rijec, al nikako. Jednostavno u svemu vidi dobrotu i ono sto nije dobro, nada se da ce iz toga izac haj i moli Gospodara za to.
Eto valjda sam bio dovoljno razumljiv
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9841
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#100 Re: Tekije
daklem hadzinice slazemo se oko toga da ne treba ljubit sejhu noge, njegovu znojavu maramicu, prepustit da upravlja nasim zivotima itd... cool, lijepo si to objasnila!hadzinica wrote:Razumijem ja sve one koji imaju reci nesto protiv odnosa sejh-dervis o kojem pricas, ali ja ponavljam ako je tako a jest vecinom, to ne znaci da je to Istina i da je to ispravno.
uostalom tekija jeste objekat koji je namjenjen za okupljajnje onih koje vole Allaha, zikre ga,,,i cesto je bio ( a i sada su) "sakrivene" od ociju "svijeta" pa samo oni koji hoce nadju je i sve ono u njoj ,ali ponavljam u Tekiji, pa upoznaju i pravog Sejha, nazalost samo ih je jos par zivih i samo nekolica je pocascena od Allaha da sjede u drustvu tih dobrih duhovnjaka
a sta je sa ajetom i hadisom da nam je citav zemlja mesdzidom ucinjena????
da i zar islam nije za sve ljude, svih boja, rasa, nacia, plemena, klasa, staleza?????
zar ne bi svako trebo bit sam sebi sejh i evlija???