Nastanak i prenos hadisa kroz stoljeca

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

regal
Posts: 35
Joined: 05/07/2007 00:21

#251

Post by regal » 14/07/2007 12:05

[quote="KOGOD KADGOD"]

Cim nadjem (ili mi ti navedes) ajete gdje Uzviseni Bog istice Muhammeda iznad ostalih Poslanika i Vijesnika (koji su SVI bili ODABRANI izmedju ljudi svoga vremena da prenesu/potsjete na Boziju Objavu) prihvaticu to kao cinjenicu u koju nema sumnje.


U zabludi si, treba ti pomoci.


User avatar
gladna sam
Posts: 498
Joined: 14/09/2006 11:33
Location: Frizider

#252

Post by gladna sam » 14/07/2007 16:34

Baby Blue wrote:
KOGOD KADGOD wrote:
Cim nadjem (ili mi ti navedes) ajete gdje Uzviseni Bog istice Muhammeda iznad ostalih Poslanika i Vijesnika (koji su SVI bili ODABRANI izmedju ljudi svoga vremena da prenesu/potsjete na Boziju Objavu) prihvaticu to kao cinjenicu u koju nema sumnje.

Ne smatram, ni posto, da su "svi ostali u krivu", naprotiv, smatram da svi mi nosimo DIO sveobuhvatne Istine i da se razmjenom misljenja dopunjavamo i jedni druge navodimo na razmisljanje (nadati se je).

Cvrsto vjerujem u ljudsku sposobnost da, s Bozijom pomocu i uputom, razluci istinu od neistine (el-furqaan), kao i jasno od sumnjivog, jer nam se nas Gospodar obraca kao takvima tj. inteligentnim bicima i na mnogo mjesta nas potsjeca da nam je dao RAZUM da ga koristimo, da PROVJERIMO kada nesto cujemo (procitamo) itd., dakle da ne uzimamo "zdravo za gotovo" sve sto nam se "servira".

Naravno, neke mudrosti se ne mijenjaju, i prikladne su za sva vremena i uslove kao zakljucci ljudskih iskustava, o tome se govorilo na temi "Univerzalne mudrosti".
Govori li tebi nesto cinjenica da je Muhammed (s.a.w.s) posljednji Poslanik, koji nije poslan samo svom narodu nego cijelom covjecanstvu, a i paralelnom svijetu dzina?!!! Halo, o cemu pricamo?! Govori li nesto cinjenica da ga je Allah Uzviseni odabrao izmedju svih ljudi za svog miljenika? I nemoj mi reci da nema ajeta o tome. Znas ti jako dobro da ima.
Mozda nisam bas dobro shvatila ovo 'neke mudrosti', ali ako govorimo o Kur'anu to nisu mudrosti, vec Bozija rijec, zakon za sve ljude i sva vremena, pa otkud tebi pravo da o nekim stvarima govoris kako nisu vazne i kako su nepotrebne? ovdje cu spomenuti tvoj stav o nosenju hidzaba. Jedna je stvar sto ja ili ti ili bilo ko nije dovoljno spreman nositi ga danas ili nismo svjesni njegove vaznosti, ali potpuno je druga stvar takvo nesto negirati. Molim Gospodara Uzvisenog da nas sve uputi.
I da vazno je uciti, citati, pitati, istrazivati, ali u svemu tome je najvazniji nijjet s kojim covjek to radi - da bi zaista pronasao istinu ili da bi nasao nesto sto njemu odgovara? A iskreno, zrno sumnje u tvoje tako sveobuhvatno znanje je palo na jednoj temi kada si Kur'anski ajet 'Rabbi zidni 'ilma' svrstala pod 'lijepe izreke, ko god da ih je rekao'. Za nekoga ko se na sva usta hvali svojim ogromnim znanjem, to je bio neoprostiv propust.
I ovo je zasigurno moj zadnji odgovor na ovoj temi, jer bicemo pitani i za vrijeme gdje smo ga trosili...
B Blue
Mislim da je na neke ljude suvisno trositi rijeci
Zabluda je gadna stvar
:D
Imam pitanje za KOGOD (etc)
Zivo me interesuje da nisi o islamu ucila od Ahmedija
oni su pravo skloni uzimati ono sto im se svidja, a odbacivati ono sto im se ne svidja
eto recimo oni tvrde kako alkohol nije haram, i izmedju namaza se razgaljuju rakijom

da i jos jedno koliko si ti zapravo na namazu, odnosno u vjeri?

sanjo18
Posts: 138
Joined: 03/07/2006 19:43

#253

Post by sanjo18 » 14/07/2007 16:40

samo me interesuje cita li iko postove od KOGOD KAKOGOD, jer ne zna pisati jednostavno i kratko, uvjek antologijski tekstovi :P

User avatar
black
Posts: 15579
Joined: 19/06/2004 16:00
Location: ispod tresnje

#254

Post by black » 14/07/2007 22:52

gladna sam wrote:
B Blue
Mislim da je na neke ljude suvisno trositi rijeci
Zabluda je gadna stvar
:D
Imam pitanje za KOGOD (etc)
Zivo me interesuje da nisi o islamu ucila od Ahmedija
oni su pravo skloni uzimati ono sto im se svidja, a odbacivati ono sto im se ne svidja
eto recimo oni tvrde kako alkohol nije haram, i izmedju namaza se razgaljuju rakijom

da i jos jedno koliko si ti zapravo na namazu, odnosno u vjeri?
ih pa zar nisi citala KK ti kaze klanja onako kako je klanjao Ibrahim a.s.



:oops: :D

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#255

Post by KOGOD KADGOD » 16/07/2007 04:11

Baby Blue wrote:
KOGOD KADGOD wrote:
Cim nadjem (ili mi ti navedes) ajete gdje Uzviseni Bog istice Muhammeda iznad ostalih Poslanika i Vijesnika (koji su SVI bili ODABRANI izmedju ljudi svoga vremena da prenesu/potsjete na Boziju Objavu) prihvaticu to kao cinjenicu u koju nema sumnje.

Ne smatram, ni posto, da su "svi ostali u krivu", naprotiv, smatram da svi mi nosimo DIO sveobuhvatne Istine i da se razmjenom misljenja dopunjavamo i jedni druge navodimo na razmisljanje (nadati se je).

Cvrsto vjerujem u ljudsku sposobnost da, s Bozijom pomocu i uputom, razluci istinu od neistine (el-furqaan), kao i jasno od sumnjivog, jer nam se nas Gospodar obraca kao takvima tj. inteligentnim bicima i na mnogo mjesta nas potsjeca da nam je dao RAZUM da ga koristimo, da PROVJERIMO kada nesto cujemo (procitamo) itd., dakle da ne uzimamo "zdravo za gotovo" sve sto nam se "servira".

Naravno, neke mudrosti se ne mijenjaju, i prikladne su za sva vremena i uslove kao zakljucci ljudskih iskustava, o tome se govorilo na temi "Univerzalne mudrosti".
Govori li tebi nesto cinjenica da je Muhammed (s.a.w.s) posljednji Poslanik, koji nije poslan samo svom narodu nego cijelom covjecanstvu, a i paralelnom svijetu dzina?!!! Halo, o cemu pricamo?! Govori li nesto cinjenica da ga je Allah Uzviseni odabrao izmedju svih ljudi za svog miljenika? I nemoj mi reci da nema ajeta o tome. Znas ti jako dobro da ima.
Mozda nisam bas dobro shvatila ovo 'neke mudrosti', ali ako govorimo o Kur'anu to nisu mudrosti, vec Bozija rijec, zakon za sve ljude i sva vremena, pa otkud tebi pravo da o nekim stvarima govoris kako nisu vazne i kako su nepotrebne? ovdje cu spomenuti tvoj stav o nosenju hidzaba. Jedna je stvar sto ja ili ti ili bilo ko nije dovoljno spreman nositi ga danas ili nismo svjesni njegove vaznosti, ali potpuno je druga stvar takvo nesto negirati. Molim Gospodara Uzvisenog da nas sve uputi.
I da vazno je uciti, citati, pitati, istrazivati, ali u svemu tome je najvazniji nijjet s kojim covjek to radi - da bi zaista pronasao istinu ili da bi nasao nesto sto njemu odgovara? A iskreno, zrno sumnje u tvoje tako sveobuhvatno znanje je palo na jednoj temi kada si Kur'anski ajet 'Rabbi zidni 'ilma' svrstala pod 'lijepe izreke, ko god da ih je rekao'. Za nekoga ko se na sva usta hvali svojim ogromnim znanjem, to je bio neoprostiv propust.
I ovo je zasigurno moj zadnji odgovor na ovoj temi, jer bicemo pitani i za vrijeme gdje smo ga trosili...
Apsolutno se slazem, tj potvrdjujem, jer istina je istina, slagali se mi ili ne - Psljednji Poslanik sa Posljednjom Objavom od Boga je naravno donio uputu cijelom covjecanstvu a ne samo svom narodu - zato i jeste "Posljednji" tj. nakon njega nece vise biti Vijesnika/Poslanika sa NOVOM Objavom.

Ne, nema ajeta da je Boziji "miljenik" ista vise ili manje nego svi ostali - SVI su Poslanici i Vijesnici Boziji miljenici i odabrani medju narodom. Ibrahim je takodje poslat covjecanstu, na primjer, dok je Musaa poslat Banu-Izraaiil, kao i Dawud i 'Isaa (Boziji mir i blagoslov sa svima njima) - dok je IZMEDJU njih, kako prije Ibrahima tako i nakon njega, postojalo je MNOSTVO Poslanika "rasul" (ne VIJESNIKA "nebijj" sa novom Objavom) koji su inspirisani od strane Boga, pozivali na Objave koje su prije njih poslate, i reformisali vjeru vracajuci je sa odlutalih natruha i dodatih izmjena na originalnu poruku i time odrzavali vjernike na Pravom Putu do slijedece Objave...

Licno se osjecam skruseno i beskrajno zahvalnom Uzvisenom Bogu sto mi je dato da na ovaj svijet dodjem u doba kada je Posljednja Objava donesena, i PRISTUPACNA za razliku od prije par stotina godina kada je rijetko koja kuca imala Mushaf a kamoli historijske spise i zbirke hadisa...

Jos zahvalnija sto sam od ummeta Posljednjeg Poslanika Muhammeda, iako su svi Poslanici donosili Istinu (Boziji mir i blagoslov na sve njih), jer je njegovim poslanstvom, dugogodisnja (multimilenijska) "serija" Objava napokon kompletirana i usavrsena jer je nivo drustvene svijesti dovoljno "sazrio" da je primi - a neko je morao prenijeti, i mudrost iza toga zasto je to bilo prije 1400 godina i covjeku tog vremena a ne prije 100 godina - samo Svemoguci i Mudri Bog zna...

Cudesnost Qur'ana i njegovog sadrzaja, narocito sto se tice naucnih cinjenica koje su skoro pronadjene a i Bog zna koliko ih jos NIJE pronadjeno, je bez premca medju cudesima kojima je Bog pokazao Svoju Moc... Zato mi je tesko i tuzna sam sto se tako malo paznje posvecuje Qur'anu a tako puno pricama koje razjedinjuju ummet na sitnicama i koje je nemoguce dokazati kao autenticne - a i koje jesu odnose se na ljude tog vremena i njihov nacin zivota...

Ne tvrdim, ni u kom slucaju, da ti/vi "ne treba" da zivite i ibadetite kako to cinite, to je nevazno - da li ce neko staviti ruka ovako ili onako, itd. i osobno pravo svakoga i bez obzira na to sta mislite o meni i sta mi kazete - vidim vas kao bracu/sestre u vjeri koji cine sto nabolje znaju i mogu... svi mi ucimo i sto vise saznajemo to vise shvatamo kako malo znamo (ukoliko se ne smatramo savrsenim i boljim od drugih, sacuvaj Boze).

Do cega mi JESTE stalo je to da se oko tih razlicitosti u slijedjenju ovog ili onog hadisa medjusobno razjedinjuje ummet, i sto svako (cast izuzecima) smatra da je "ispravniji" od drugih - sto je daleko od onoga cime je nas Gospodar zadovoljan... Okomite se na nekog zato sto ne napise, na primjer, s.a.w.s. - i cijelu licnost, iskrenost, bogobojaznost i predanost te osobe PRESUDJUJETE po takvim kriterijima dok JEDINI kriterij treba da nam je Qur'an... meni je vaznije sta moj Gospodar ZNA o meni nego sta cijeli svijet MISLI o meni. A On zna da ne osjecam ni truna negativnosti prema vama niti smatram da niste iskreni - to samo On zna.

Izrazavam neka svoja misljenja i stavove jer je to SVRHA foruma i pravo svih nas, i nicim ne insistiram da se iko mora sloziti sa mnom, ali se toliko ljudi smatra "duznim" da mi kazu da nisam u pravu - sto prihvatam kao njihovo misljenje i neupucenost, - ali cak se spustaju na nivo uvreda i licnih kritika karaktera, cak psovki i losih naziva, kao da Bog "ne zna" za ovo sve, ili ce ih "opravdati" jer vrijedjaju "u Njegovo Ime"?...

Postavljam stav koji do sada nije sagledan - muslimani BiH su doskora, uzimali bez pogovora i preispitivanja to da su "sunnije hanefijskog mezheba" - i da je to "najnormalija" stvar da je ispravno to sto su nasli svoje roditelje da vjeruju, i da je "normalno" da svako slijedi svoju sektu ili mezheb dok nam Bog JASNO ponavlja da se NE RAZJEDINJUJEMO, i da je VJERA jedna za sve.

Da nisam bila na istom mjestu, mozda ne bih razumjela, ali sam i sama prihvatala ono sto mi je pretstavljano kao "islam" i bojala se da, ako ispitujem autenticnost toga - "ogrijesicu" se, jer su me plasili da ako ne prihvatam to i to da cu biti "van islama" - a svaka sekta/mezheb imaju svoje "grijehe" koje "izvode iz islama".

Sve dok se nisam bezuslovno prepustila SAMO Uzvisenom Bogu da mi pomogne da razlucim istinu od neistine i stvarno od sumnjivog, bez straha od toga da li ce me LJUDI smatrati/proglasiti "otpadnikom", "nemezheblijom" itd. jer zelim biti MUSLIMAN (pokorenik SAMO Bogu) kakav je bio i Muhammed i svi Poslanici (Boziji mir i blagoslov s njima svima) - sve dotle sam se vrtila ukrug pokusavajuci da primjenim SVE "sunnete" u svom zivotu - da jedem, spavam, klanjam, oblacim se itd. na odredjeni nacin, dami svaki akt bude akt "ibadeta" - ne znajuci da ono sto su ljudi ucinili "vaznim" nije vazno Bogu, a da ono sto je Bog ucinio VAZNIM nije vazno ljudima - i samo proucavanjem Qur'ana se moze uvidjeti KOLIKO toga su ljudi ostavili sto je Bog objavio da bi slijedili ono sto je "neko rekao da je Poslanik rekao"...

Suoceni sa tim sveobuhvatnijim vidom Islama se nalaze nesposobni da gledaju dalje od onog sto im je stoljecima "servirano" kao "islam" - poput djeteta u utrobi majke koje je zadovoljno tako kako jeste i "zna" da je to "stvarnost" i ne pomislja da postoji cijeli "drugi" svijet izvan maternice jer tu gdje jeste ima sve sto mu treba...

Neka svako sebe smatra kako hoce - to je njegovo pravo - ali zadrzimo otvoren um i mogucnost da ima tu VISE i VAZNIJE od onoga sto nam se pretstavlja, i ne osudjujmo ljude po tome koliko se RAZLIKUJU od nas nego po tome koliko smo SLICNI i jedinstveni - Bog je time zadovoljan...

User avatar
sekiracija
Posts: 1008
Joined: 07/06/2003 00:00

#256

Post by sekiracija » 16/07/2007 05:17

Fenjer,
Citajuci neke od vasih rebusa islamske zablude postalo mi je jasnije koliko je dubok jaz izmedju onih koji razmisljau svojom glavom i onih koji razmisljaju u njihovo ime.

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#257

Post by KOGOD KADGOD » 16/07/2007 10:52

sekiracija wrote:Fenjer,
Citajuci neke od vasih rebusa islamske zablude postalo mi je jasnije koliko je dubok jaz izmedju onih koji razmisljau svojom glavom i onih koji razmisljaju u njihovo ime.
Nazalost to nije tesko primjetiti, koliko god se mi trudili da prevazidjemo taj jaz, bez ocekivanja da se slozimo u svemu nego da se barem da prioritet stvarima u kojim se slazemo, predrasude i ukorijenjeno "nasljedno" tumacenje ima jace "lance" koji vezuju slobodu razmisljanja.

Medjutim, ovo nije slucaj samo medju muslimanima - hriscani i jevreji kao i ostale organizovane religije) ne zaostaju ni po cemu sto se tice raznoraznih sekti i skola misljenja - od protestanata - katolika - pravoslavnih do moderatnih jevreja- ortodoksnih - hamisha.

Najljepse bi bilo ujedniniti VJERNIKE svih religija oko zajednickih premisa VJERE, ali naravno da prednost dajemo svojoj kongregaciji, jer dok ne ujedinimo svoj domen i "pocistimo" svoju avliju - ne mozemo se nadati da postignemo jos vise ciljeve - ali dokle god postoje oni koji pokusavaju ujediniti jevreje medju jevrejima, hriscane medju hriscanima i muslimane medjusobno - mozemo se nedati eventualnom globalnijem dijalogu...

Sarafcina
Posts: 2260
Joined: 19/09/2005 00:59

#258

Post by Sarafcina » 16/07/2007 10:58

sekiracija wrote:Fenjer,
Citajuci neke od vasih rebusa islamske zablude postalo mi je jasnije koliko je dubok jaz izmedju onih koji razmisljau svojom glavom i onih koji razmisljaju u njihovo ime.

iskreno, ovi sto vole za sebe reci da (ko fol) misle svojom glavom...imaju ogroman problem. niti znaju razmisljati, a niti se trude ...
ali eto.. danas su svi samodopadljivi...

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#259

Post by KOGOD KADGOD » 16/07/2007 11:08

Sarafcina wrote:
sekiracija wrote:Fenjer,
Citajuci neke od vasih rebusa islamske zablude postalo mi je jasnije koliko je dubok jaz izmedju onih koji razmisljau svojom glavom i onih koji razmisljaju u njihovo ime.

iskreno, ovi sto vole za sebe reci da (ko fol) misle svojom glavom...imaju ogroman problem. niti znaju razmisljati, a niti se trude ...
ali eto.. danas su svi samodopadljivi...
Ma, nek' si ti ziv i zdrav, a Bog upucuje koga On hoce i ko zeli uputu - a ne trazi "dokaze" u korist svojih stavova (koji su samo odraz stavova stoljecima "utuvljavanih" neukom narodu) i da bi pokazao da je on"u pravu"... Nije vazno KO je u pravu nego STA je ispravno i u skladu sa Bozijim Objavama.

Bolje je vjerovati i slijediti bilo koju skolu misljenja, nego nevjerovati nikako ili drugima (Bozijem mahluqu) stetiti na bilo kakav nacin.

Ko ne voli sebe i ne poznaje sebe kao Bozije stvorenje - ne moze upoznati i voljeti Svoga Gospodara, a ko ne voli i ne poznaje Boga - nema ljubavi ni prema drugima niti ih moze shvatiti onakvima kakvi jesu...

Mir Boziji svima.

Sarafcina
Posts: 2260
Joined: 19/09/2005 00:59

#260

Post by Sarafcina » 16/07/2007 11:30

KOGOD KADGOD wrote:
Sarafcina wrote:
sekiracija wrote:Fenjer,
Citajuci neke od vasih rebusa islamske zablude postalo mi je jasnije koliko je dubok jaz izmedju onih koji razmisljau svojom glavom i onih koji razmisljaju u njihovo ime.

iskreno, ovi sto vole za sebe reci da (ko fol) misle svojom glavom...imaju ogroman problem. niti znaju razmisljati, a niti se trude ...
ali eto.. danas su svi samodopadljivi...
Ma, nek' si ti ziv i zdrav, a Bog upucuje koga On hoce i ko zeli uputu - a ne trazi "dokaze" u korist svojih stavova (koji su samo odraz stavova stoljecima "utuvljavanih" neukom narodu) i da bi pokazao da je on"u pravu"... Nije vazno KO je u pravu nego STA je ispravno i u skladu sa Bozijim Objavama.

Bolje je vjerovati i slijediti bilo koju skolu misljenja, nego nevjerovati nikako ili drugima (Bozijem mahluqu) stetiti na bilo kakav nacin.

Ko ne voli sebe i ne poznaje sebe kao Bozije stvorenje - ne moze upoznati i voljeti Svoga Gospodara, a ko ne voli i ne poznaje Boga - nema ljubavi ni prema drugima niti ih moze shvatiti onakvima kakvi jesu...

Mir Boziji svima.

osnovne logicke operacije su osnova za komunikaciju i razumijevanje...

a ti si svakako duzna komentar na one navedene ajete :) ;) .. pa rekoh da te podsjetim ;)... nekako svaki put pises kilometarski post, osvrcuci se na sve i svasta osim na ... :)

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#261

Post by KOGOD KADGOD » 17/07/2007 11:55

Sarafcina wrote:
KOGOD KADGOD wrote:
Sarafcina wrote:
iskreno, ovi sto vole za sebe reci da (ko fol) misle svojom glavom...imaju ogroman problem. niti znaju razmisljati, a niti se trude ...
ali eto.. danas su svi samodopadljivi...
Ma, nek' si ti ziv i zdrav, a Bog upucuje koga On hoce i ko zeli uputu - a ne trazi "dokaze" u korist svojih stavova (koji su samo odraz stavova stoljecima "utuvljavanih" neukom narodu) i da bi pokazao da je on"u pravu"... Nije vazno KO je u pravu nego STA je ispravno i u skladu sa Bozijim Objavama.

Bolje je vjerovati i slijediti bilo koju skolu misljenja, nego nevjerovati nikako ili drugima (Bozijem mahluqu) stetiti na bilo kakav nacin.

Ko ne voli sebe i ne poznaje sebe kao Bozije stvorenje - ne moze upoznati i voljeti Svoga Gospodara, a ko ne voli i ne poznaje Boga - nema ljubavi ni prema drugima niti ih moze shvatiti onakvima kakvi jesu...

Mir Boziji svima.

osnovne logicke operacije su osnova za komunikaciju i razumijevanje...

a ti si svakako duzna komentar na one navedene ajete :) ;) .. pa rekoh da te podsjetim ;)... nekako svaki put pises kilometarski post, osvrcuci se na sve i svasta osim na ... :)
Mozda sam previdjela, ali ne mogu da nadjem na koji post (gdje si naveo ajete) se obracas?
De, ne bilo ti zahmet, postavi ih ponovo (i ne zaboravi da nisam ja "duzna" nista tebi niti ko meni)...
Dzezekallah khayran fid-daarayn...

User avatar
Motokultivator
Posts: 875
Joined: 22/06/2007 15:02
Location: Negdje u blizini ilmihala

#262

Post by Motokultivator » 17/07/2007 12:30

KOGOD KADGOD wrote:
Sarafcina wrote:
sekiracija wrote:Fenjer,
Citajuci neke od vasih rebusa islamske zablude postalo mi je jasnije koliko je dubok jaz izmedju onih koji razmisljau svojom glavom i onih koji razmisljaju u njihovo ime.

iskreno, ovi sto vole za sebe reci da (ko fol) misle svojom glavom...imaju ogroman problem. niti znaju razmisljati, a niti se trude ...
ali eto.. danas su svi samodopadljivi...
Ma, nek' si ti ziv i zdrav, a Bog upucuje koga On hoce i ko zeli uputu - a ne trazi "dokaze" u korist svojih stavova (koji su samo odraz stavova stoljecima "utuvljavanih" neukom narodu) i da bi pokazao da je on"u pravu"... Nije vazno KO je u pravu nego STA je ispravno i u skladu sa Bozijim Objavama.

Bolje je vjerovati i slijediti bilo koju skolu misljenja, nego nevjerovati nikako ili drugima (Bozijem mahluqu) stetiti na bilo kakav nacin.

Ko ne voli sebe i ne poznaje sebe kao Bozije stvorenje - ne moze upoznati i voljeti Svoga Gospodara, a ko ne voli i ne poznaje Boga - nema ljubavi ni prema drugima niti ih moze shvatiti onakvima kakvi jesu...

Mir Boziji svima.
Ti sebe smatras upucenom :?
Jedan od najnizih stepenova imana je oholost u vjeri, sto je cesta pojava kod mladica i djevojaka u bosni, kojima je malo ispran mozak. Kad god imam priliku razgovaram s tim ljudima, posebno kod mene u dzemaatu, ali ovdje se rasprava ne moze voditi, kad ti pises postove kilometarske i iskreno mislim da to niko ne cita, dzaba pises.

Sarafcina
Posts: 2260
Joined: 19/09/2005 00:59

#263

Post by Sarafcina » 17/07/2007 13:33

KOGOD KADGOD wrote:
Sarafcina wrote:

osnovne logicke operacije su osnova za komunikaciju i razumijevanje...

a ti si svakako duzna komentar na one navedene ajete :) ;) .. pa rekoh da te podsjetim ;)... nekako svaki put pises kilometarski post, osvrcuci se na sve i svasta osim na ... :)
Mozda sam previdjela, ali ne mogu da nadjem na koji post (gdje si naveo ajete) se obracas?
De, ne bilo ti zahmet, postavi ih ponovo (i ne zaboravi da nisam ja "duzna" nista tebi niti ko meni)...
Dzezekallah khayran fid-daarayn...

21-33. Vi u Allahovom Poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onome svijetu, i koji èesto Allaha spominje.


3-53 On ne govori po hiru svome -



to su recimo dva...
a trenutno ne mogu da trazim i ajete o tome kako vjernici odlucuju (pitaju Allaha i Poslanika).... odnosno sva ona podloga kojom se ulema rukovodila kada je odlucila da koristi hadise.

Npr. veliki broj hadisa je prica o tome kako je neko od poslanika a.s. trazio savjet za nesto. I savjet je i dobio. Nekada su ti savjeti bili ocito u formi naredbe. Ako jos znamo gornje ajete, onda je sasvim jasno da je to dio objave. Ako je to princip, onda je utvrdjivanje autenticnosti hadisa, samo posljedica, ali sama problematika autenticnosti ne moze oboriti princip i to je ono o cemu pricamo.

A naravno da nisi duzna nista, ali ako mislis da je diskusija to sto ti copy paste post i ne zelis da odgovoris na pitanja, nego se pozivas na slobodno misljenje, a na pitanja gdje nemas odgovora kazes da nisi duzna.... sorry to je onda prica koju rjesavaju cike u bijelim mantilima pomocu injekcija...

Sarafcina
Posts: 2260
Joined: 19/09/2005 00:59

#264

Post by Sarafcina » 17/07/2007 13:38

Za KGKG... ovo je post gdje si mi ostala duzna ;) .. odnosno otisla si s foruma, a da nisi odgovorila na ovaj post. Kada si se vratila, krenula si s nule.... ali eto... ja tesko zaboravljam ... pa samo da te podsjetim :)

Sarafcina wrote:
Bas me interesuje da li ponekad razmisljas i svojom glavom ili samo, poput papagaja, ponavljas ono sto je napisano od strane "uleme" a sto u ovom slucaju nema velikog autoriteta s obzirom na to da tradicionalna ulema sve odluke i koncepte zasniva na prihvatanju predaja kao osnove za vjerske zakone i propise - ponavljajuci one prije njih i ne osvrcuci se na misljenja koja se ili ne razmatraju ili jednostavno ignorise njihovo postojanje...?

razmisljam svojom glavom. a to je ocito tvoj problem... jer postoje misljenja koja jednostavno nisu vrijedna ozbiljnog razmatranja (npr. da je Rashid Khalifa bio boziji poslanik).





Sta je "mubah", "mekruh", "sunnet", "haram", "mendub" itd. je "odluceno" od strane tradicionalne uleme na osnovu predaja (hadisa) za koje nema dokaza da su autenticni, i koji, bilo da i jesu autenticni, nemaju status temelja za takve klasifikacije u smislu VJERSKIH propisa - zar se ne treba upitati da li su te odluke i klasifikacije validne ili ih jednostavno trebamo prihvatiti zdravo za gotovo?


dokayi autenticnosti.... ti bi to objasnjavala, a istovremeno mi guras "historiju" ... daj ba.
Nemaju uporista za klasifikaciju???? halo ba... klasifikacija je utvrdjivanje i ocjena autenticnosti (imas ajet o provjeravanju vijesti, te ajet na osnovu cega se donosi odluka).
naravno da se treba razmisliti o validnosti klasifikacije. da nisam razmislio, ti bi i sada sirila supljak...sad vec pricamo puno konstruktivinije.
razlog zbog cega se klasifikacije prihvataju zdravo za gotovo (ne rade to svi... recimo vehabije ... tamo Albani i ekipa pokusavaju napraviti svoju klasifikaciju .... i prave ovaj cirkus koji gledamo)... je jako jednostavan. Ljudi su skontali da su imami cetiri mezheba uradili toliko dobar posao.... da se tu nema gotovo nista reci. I zbog toga se uzima zdravo za gotovo, a ne zbog neke tradicije.



Zar ne treba da sagledamo njihov uticaj na opce stanje ummeta i koliko takve premise doprinose a koliko stete napretku ummeta - i da na osnovu osobnog. OBJEKTIVNOG sagledavanja zakljucimo da li potsticu napredak ummeta ili ga unazadjuju bas takvim "propisima" koji jednostavno nisu prikladni u ovom dobu, i cak u zadnjih nekoliko stoljeca, nego su BILI prikladni u dobu kada se Objava desavala i tadasnjem stilu i standardu zivota?

Ne trebamo. Jer to vise nije vjera o kojoj pricamo.
Nastranu to sto ni ti ni ja na ovom nivou nismo u stanju utvrditi jednoznacnu uzrocno posljedicnu vezu (pa okriviti cjelokupne hadise za bilo sta) i jos uzeti na sebe odgovornost da procjenjujemo stetu i korist od necega (a ako vec hoces da budes formalista ... da bi to uradila, moras imati jasno definisanu funkciju cilja...ogranicenja...kvantificirane mjere ... i time upadas u belaje da malom promjenom funkcije cilja... dobijas razlicite rezultate ... a tvoj cilj i cilj onog do tebe.. jednostavno nisu isti. tebi je cilj jedinstvo (pa ide diskusija kako si odredila da je to prioritet...) muji sirenje vjere ..sulji osnivanje politickog sistema...
A tvoje rezonovanje o nacinima zivota... (jer u Kuranu ti je odredjeno slijedjenje poslanika) je u najmanju ruku kontradiktorno.. jer navodi na zakljucak da Allah dz.s. nije znao kakvo ce vrijeme danas doci...



Cak i tada, nije ocekivano od vjernika da kopiraju Poslanika u svemu, nego u stvarima koje se ticu VJERE dok su u svakodnevnim zivotnim situacijama zivjeli u skladu sa svojim mogucnostima.


to sam i ja rekao gore i jos ti dao primjer odjece. ali je definisano i ono drugo ;).



Tek kasnije, i ljudima koji nisu imali prednost prisutnosti Poslanika, postajalo je "vazno" da li se obuva prvo dedsna pa lijeva cipela a izvuva obratno itd. i to je vec pomenuto iz jednostvanog razloga sto placeni ucenjaci ne bi imali sta raditi kada bi se koncentrisali samo na Qur'an - jer se naucna i socijalna otkrica i napretci nisu desavali svakodnevno nego radije decenijama.


ako ima autentican hadis... onda je bilo vazno i prije... ako nema, to spada u drugu kategoriju (ono sto ti radis).





Takodje, ovisno o tome ko je na vlasti, politicka taktika je oduvijek bila da se ljudima skrene paznja sa neposrednih i stvarnih problema na "vjerske" osobne i svakodnevne "duznosti", a za to se uvijek nadje podoban hadis kao "slijedite svoje vladare bez pogovora" i slicno, (dok danas biva obratno, npr. socijalni problemi SAD koji neposredno uticu na stanovnistvo se ne rjesavaju, nego se zapocne rat ili neki slican "globalni" problem i ljudima daje iluzija da su ti "veliki" problemi vazniji od beskucnistva i nedostatka zdravstvene njege).



bas super da si navela SAD kao primjer... oni nemaju hadise i opet uspjevaju skrenuti paznju ... takodjer, ako neko uzme Kur'an i njime nekoga ubije (kao fizickim objektom ili sredstvom manipulacije), to ne govori nista o Kur'anu i njegovoj autenticnosti.





Vecina ljudi u BiH na primjer (kao i mnogim naprednijim arapskim zemljama) vec zivi u skladu sa ideologijom jednostavnosti vjere, tj. drze se Qur'anski obaveznog ili zabranjenog (sto je veoma malo) - mada su svjesni dodatnih "propisa" i isti im se redovno "nasadjuju" na savjest od strane tradicionalne uleme, tako da i ako se ne drze tih nazadnih "propisa" ipak imaju osjecaj griznje savjesti, kao da se "grijese" sto eto ne slijede potpuno "islamski" zivot - dakle, nije problem u tome sto zive napredno (kako je Bog i zadovoljan i potstice nas da zivimo) nego u tome sto im se daje NEPOTREBAN osjecaj griznje savjesti - tog osjecaja se trebaju osloboditi jer nije potreban niti istinit, jer koliko god da pokusavaju da zive "normalan" zivot, osjecaj da se "grijese" mnoge ogranicava u dostizanju punog kapaciteta svojih sposobnosti u bilo kojoj oblasti zivota.



ovo je vec tvoje rezonovanje. a kod mene i kod tebe se razlikuje definicija potrebnog i nepotrebnog. ipak vecina muslimana je oduvijek na ovom mom stanovistu, a za ispunjavanje ceifova (ako je to u pitanju) covjeku ne treba nikakva vjera.



Zasto nekome davati utisak da se "grijesi" ako to nije istina? Zar se time ne ogranicava i ne sprijecava napredak ummeta? Ulema, kada je vec tu i kada je vec organizovana "ala crkva" bi trebala da iskoristi svoj uticaj i potstakne napredovanje ummeta time sto bi realno i kriticki sagledali tradicionalni "islam" i napokon se slozili da je veliki dio tzv. "sherijata" kao i "fiqha" u stvari NERELEVANTAN, da se historijski konflikti trebaju napokon prevazici i da ni jedan musliman nema potrebe da se osjeca "grijesnim" ili "krivim" dokle god se pridrzava Bozije Objave i da je "sunnet" Poslanika u stvari i istinski SUNNET (tradicija, nacin zivota) Qur'ana, a da se Qur'an sa svakom generacijom nanovo shvata u svjetlu novih saznanja kao i nova saznanja i otrica se posticu i ubrzavaju istrazivanjem Qur'anskih ajeta koji isarete i ukazuju na potencijalna naucna otkrica...

Boldirano se u islamskoj terminologiji podvodi pod laganje na Boga i laganje na Muhameda a.s. i jednako je lose kao i dozvoljavanje grijesenja (proglasavanje halala haramom i obrnuto) i to uopste nije sporno.
Tvoj problem je sto ti pokusavas mijenjati cjelokupan sistem i to radis na neprihvatljiv nacin.




Zasto ulema to ne cini? - jednostavno stoga sto bi "potraznja" za njihovim "uslugama" opala sa pojednostavljivanjem vjere kakva treba da bude i kakva je originalno i bila, ili bi se i od njih ocekivalo da budu upoznati sa svima granama nauke, ukljucujuci socijalne, koje bi proucavali naporedo sa Qur'anom i u bliskoj suradnji sa profesionalnim naucnicima (a poznato je da se cesto studenti koji nemaju uspijeha za sekularne studije upisuju na studije vjerskih fakulteta, naravno sa izuzecima onih koji zaista zele da se posvete proucavanju vjere i filozofije mada je njihov broj veoma mali, vecina smatra da cini "uslugu" dzematu time sto ih "upucuje na pravi put").

ovo je jedna opasna generalizacija i proizvoljno koristenje anegdotskih dokaza. u principu, za ozbiljnu diskusiju je ovo bezvrijedan paragraf.




Bog nam daje pristup shvatanju Njegovog Bica kroz proucavanje Njegovog Stvaranja i cilj svake nauke i svakog naucnika (kao i svakog vjerskog ucenjaka) bi trebalo da bude sve bolja spoznaja Bozijeg Bica i SVRHE stvaranja, spoznaja Njegove Moci i Velicine u izucavanju stvaranja i zakona na kojima se zasniva to stvaranje, zakonima matematike, fizike, hemije itd. koji su nepobitan DOKAZ Njegovog Postojanja, dokaz Savrsenog Intelekta koji je Prvi Uzrok, nestvoren i nerodjen, DOKAZ Njegove Moci i svrsishodnosti - a samo kada se spozna Njegovo Postojanje i NEOPHODNOST tog Postojanja - moze se biti ISKREN u pokorenju Njegovoj Volji...

nauka jeste jako bitna (uz napomenu da treba uvijek razlikovati nauku u njenoj striktnoj definiciji i ono sto raja voli zvati naukom), ali je njeno stavljanje na pijedestal odlika ... neukih. Oni koji se bave naukom znaju koliko su naucne cinjenice "konacne" i svako koristenje npr. Njutnovih zakona kao nekakav religijski DOKAZ je cista glupost (ja bih rekao mac sa dvije ostrice)... jer sama nauka niti je konacna niti nepromjenjiva (za razliku od religijskih postavki).



Izreka Sejiha Ibn Baaz-a da je Zemlja "ravna" i to devedesetih godina proslog stoljeca, (zasnovana naravno na "hadisu") sigurno ne potstice na takvo proucavanje Bozijeg Stvaranja i SPOZNAJE njegovog Bica, i nije ni cudo sto je vjera postala samo "automatsko" ponavljanje bez srzi i duhovnosti u srcima mnogih muslimana...

Bin Baaz meni nije nikakav autoritet i njegovi zakljucci me ne obavezuju na bilo sta. Ipak radi korektnosti trebas navesti onda cijelu fetvu pa da se vidi da to sto on tvrdi ne pise nigdje... nego se on sluzi kojekakvim analogijama i logikom i donosi taj zakljucak. I primjer je super da se pokaze kako se naucne cinjenice ne mogu niti smiju izvoditi iz vjere (metodologija nije definisana).

fenjer
Posts: 126
Joined: 22/03/2005 01:43

#265

Post by fenjer » 23/07/2007 16:27

O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku, i ne nistite djela svoja. (Muhammed,33)

Onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava se i Allahu: a onaj ko glavu okrece - pa, Mi te nismo poslali da im cuvar budes. (En-Nisa, 80)

I pokoravajte se Allahu i Poslaniku da bi vam bila milost ukazana. (Ali’Imran, 132)

To su Allahovi propisi. Onoga ko se pokorava Allahu i Poslaniku Njegovu – On ce uvesti u dzennetske basce, kroz koje ce rijeke teci, u kojima ce vjecno ostati, i to je uspjeh veliki. (En-Nisa,13)

A tebi objavljujemo Kur’an da bi objasnio ljudima ono sto im se objavljuje i da bi oni razmislili. (En-Nahl, 44)

Tebi Allah objavljuje Knjigu i mudrost i uci te onome sto nisi znao; velika je Allahova blagodat prema tebi! (En-Nisa’, 113)

On ne govori po hiru svome – to je samo Objava koja mu se obznanuje. (En-Nedzm, 3-4)

Ne smatrajte Poslanikov poziv upucen vama kao poziv koji vi jedni drugima upucujete; Allah zna sigurno one medju vama koji se kradom izvlace. Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredjenju njegovu, da ih iskusenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snadje. (En-Nur, 63)

Reci: Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas ce Allah voljeti i grijehe vam oprostiti! A Allah prasta i samilostan je (Ali’Imran, 31)

Kada se vjernici Allahu i Poslaniku Njegovu pozovu, da im on presudi, samo reknu: Slusamo i pokoravamo se! Oni ce uspjeti. (En-Nur,51)

I tako mi Gospodara tvoga, oni nece biti vjernici dok za sudiju u sporovima medjusobnim tebe ne private i da onda zbog presude tvoje u dusama svojim nimalo tegobe ne osjete i dok se sasvim ne pokore. (En-Nisa, 65)

Kada Allah i Poslanik Njegov nesto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svom nahodjenju postupe. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne poslusa, taj je sigurno skrenu s pravog puta. (El-Azhab, 36).


Citirani ajeti jasno i nedvosmisleno kazuju da je svaki musliman duzan, uz pokornost Allahu, dzellesanuhu, pokoravati se i Njegovom Poslaniku Muhammedu, alejhisselam.
Nepotrebne su i suvisne rasprave da li je potrebno osim Kur’ana, glavnog izvora islama, istrazivati, iscitavati, u zivotu primjenjivati i hadis, praksu, postupak i rijec Allahovog Poslanika. Jasna je i nedvosmislena rijec Uzvisenog: Kada Allah i Poslanik Njegov nesto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svom nahodjenju postupe. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne poslusa, taj je sigurno skrenu s pravog puta. (El-Azhab, 36).


Sta je Allah dz.s, u Svojoj Knjizi vjernicima odredio jasno je, a sta nam je Poslanik s.a.v.s preporucio to treba da dokucimo iz njegovih rijeci, njegovih hadisa, koji su pohranjeni u brojnim hadiskim zbirkama. Covjek nema pravo da kaze: >Dosta mi je Kur’an. drzat cu se samo onoga sto tamo pise, to je glavni izvor islama i drugi mi nisu ni potrebni< Da nije ispravno tako postupiti govore citirani ajeti i sljedeci hadisi:

Bojati se onome covjeku koji, kada mu se saopsti nesto od onoga sto sam ja naredio ili zabranio, nasloni se na svoj naslonjac i kaze: Medju vama i nama je Allahova Knjiga pa sto u njoj nadjemo od dozvoljenih stvari mi ih smatramo dozvoljenim, a sto u njoj nadjemo od zabranjenih stvari mi ih smatramo zabranjenim. Znajte da sve ono sto vam Allahov Poslanik zabrani isto je kao da vam je i Allah zabranio (Ebu Davud, Ibn Madze, Bejheki) ili
Neka se ne desi nikome od vas da, naslonivsi se na svoj naslonjac,u trenutku kada do njega dopre nesto od onoga sto sam ja naredio ili zabranio, kaze:Ma ne znam, mi cemo slijediti iskljucivo ono sto je u Allahovoj Knjizi (Safi, Er-Risale)

Kur’an i Sunnet (hadis) jesu dva nerazdvojna izvora islama. Nijekanjem jednoga nijece se i drugi. i , prema jednodusnoj ocjeni islamskih ucenjaka, to je nevjerstvo, stranputica i otpadnistvo od islama. Resulullah kaze: Ja sam vam kao vas roditelj, poucavam vas i upucujem. (Ahmed, Nesai) ili: Poslan sam sa sveobuhvatnim i jezgrovitim govorom. (Buhari, Muslim, Nesai) Kur’an i Sunnet se nedaju razdvojiti. Kur’an jeste jezgrovita Allahova poruka covjeku, ali je hadis najbolji, najautoritativniji komentar Kur’ana. Da nije hadisa, kako bismo znali na koji nacin da klanjamo, koliko rekata, u koje vrijeme Kur’anom je naredjen namaz, ali ga je Poslanik objasnio, pokazao. Da nije hadisa na sta bi hadz licio? Svako bi ga obavljao na svoj nacin, pa bi u danima hadza nastao opsti haos. Zahvaljujuci podsticanju Allahova vahja Poslanik je rekao: Uzmite od mene propise hadza; i muslimani su tako postupili. Allah je naredio post, a Poslanik objasnio. Da nije Poslanikovih rijeci, kako bismo znali sta, na primjer, kvari post, kada pocinje ramazan, sta je sa ostalim postovima. Kur’an trazi cistocu, ali kakvu, sta ona podrazumjeva – sve je to objasnio Poslanik.

Muhammed, alejhi-s-selam nam je objasnio kako da zivimo casno i jednostavno, kako da se odnosimo prema Stvoritelju, kako da mu budemo zahvalni i pokorni; kako da uredimo odnose s drugim ljudima; kako da se ponasamo u braku, u porodici, u drustvu s prijateljima, a kako sa dusmanima; kako da se odijevamo, hranimo, kako i sta da govorimo; kako da se veselimo, salimo; kako da u postelju lijezemo; kako da zikir cinimo; jesmo li duzni obilaziti rodbinu, bolesne; kako da se ponasamo u nevolji u iskusenju; kako da se pripremamo za smrt i mnogo druga pitanja na koja nailazimo u zivotu. Da nije hadisa, kako bismo sve ovo znali?

Ko, onda, moze i smije reci da mu hadis nije potreban? Gradacija vjerskih izvora je jasna. Vjerovjesnik je testirao Muaza ibn Dzebela pred njegov polazak u Jemen:

- Kako ce postupiti ako se pred tobom pojavi problem?
- Postupicu po Allahovoj Knjizi.
- A ako njegovo rjesenje ne nadjes u Allahovoj Knjizi? – upita Vjerovjsenik.
- Postupit cu po sunnetu Allahova Poslanika - odgovori Muaz.
- A ako njegovo rjesenje ne nadjes ni u sunnetu Allahova Poslanika, ni u Allahovoj Knjizi, kako ce onda postupiti? – upita Vjerovjesnik.
- Rijesicu ga po svom nahodjenju – odgovori Muaz, a Poslanik ga potapsa po grudima i rece:
- Hvala Allahu koji je Poslaniku podario njegova izaslanika – ono s cime je zadovoljan Njegov Poslanik (Ebu Davud)


Govoriti da je hadis bio svrsishodan samo u vrijeme Muhammeda, alejhisselam, i njegove misije, da je bio namijenjen samo njegovim ashabima i da u aktuelnim vremenima nije savremen, zivotan posve je neozbiljno i opasno.

Kada bi Allahov Poslanik svojim ashabima nesto naredio ili zabranio, oni nisu postavljali pitanje da li ta odredba ili zabrana ima podlogu u Kur’anu. Znali su da casni Poslanik ne govori proizvoljno i da sve sto kaze, u stvarima vjere, predstavlja plod Objave. Uporedjivanje hadisa s Kur’anom nije zabranjeno. Naprotiv, Muhammed, (a.s) kaze: Poslije mene vi cete se sigurno medjusobno razilaziti,pa sto god vam dodje od mene, to podvrgnite Allahovoj Knjizi i sto bude u skladu s njom to je moje, a sto ne bude, to nije od mene. Samo, da bi smo hadis mogli podvrci Allahovoj Knjizi, moramo tu Knjigu poznavati. Moramo znati sve ajete koji o nekoj oblasti govore, nasih i mesuh ajete, povode objave pojedinih ajete i tome slicno. O tome moramo uvazavati misljenja neospornih autoriteta, mufessira, muhaddisa, islamskih pravnika.


O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vasim..“ An-Nisa’ 59

Kako su se prema hadisu odnosili velikani islamske misli pokazat ce nam nekoliko sljedecih primjera: Ahmed ibn Hanbel kaze: Ne vezi se za mene, ni za Malika, ni za Safiju, uzmi odakle i mi uzimamo. Ebu Hanife je naglasavao: Kada dodje koji hadis od Allahova Poslanika ja sam za njega i glavom i ocima.

Imam Safi izjavljuje: Kada izrekenem jedno rjesenje, a pojavi se o tome jedan hadis Allahova Poslanika, bilo onoga koji je izrekao ili onoga koji je praktikovao, sa mojim misljenjem omlatite o zid. Sujuti upozorava: Znajte, Allah vam se smilovao, ko zanijece postojanje hadisa Allahova Poslanika, bilo onoga koji je izrekao ili onoga koji je praktikovao, sa poznatim uslovima u hadiskoj nauci, to je dokaz da je taj nevjernik. Da se ponovo sjetimo rijeci uvazenog Safije koji razbija svaku iluziju o tome treba li nam hadis ili ne: Ako vidite da ne prihvatam Resulullahov hadis koji mi je prenesen, znajte da sam poludio! Evo sad rijeci jednog savremenog ucenjaka, Sejjida Huseina Nasra: Nema nikakve dvojbe da je Poslanik islama, kao utemeljitelj i glasnik Allahove Objave covjecanstvu, par excellence interpretator Njegove Knjige i da su njegov hadis i sunnet poslije Kur’ana, najvazniji izvor islamskog zivljenja.

Ahmed ibn Hambel je pitao Ebu Abdullaha, muhaddisa, o hadisima koji govore o Allahovim svojstvima kao sto je: Allah Slavljeni i Uzviseni silazi na ovosjetsko nebo. Rekao je Ebu Abdullah: Vjerujemo u to, tvrdimo da je to istina, a ne pitamo kako to biva i kakvo ima znacenje taj hadis. Mi ne odbacujemo nista od tih rijeci, a znamo da je istina sve sto je rekao Poslanik, Allah ga blagoslovio i spasio, ako su prenosioci predaje od poslanika vjerodostojni.


Ne treba se opterecivati nepotrebnim raspravama o tome da li nam je, i kako potreban hadis, kako ga vrednovati i uklopiti u savremeni zivot. . Duznost je svakog od nas da prihvati svaku rijec Poslanika s.a.v.s koja dopre do nas. Na to nas upozoravaju sljedece rijeci: Do koga dopre neki moj hadis pa posumnja u njega, taj sumnja u Allaha, Njegova Poslanika i onog koj je taj hadis prenio. (Taberani)

Ima, danas jos jedna pojava koja, u najmanju ruku, zabrinjava. Mnogi se hadisi olahko proglasavaju slabim, manjkavim, apokrifnim. Danas je to poslatalo jako ‘savremeno’. Ne moze se samo na osnovu jednog muhaddisa, pa ma kakav autoritet on bio, neki hadis proglasiti laznim, slabim, nepouzdanim. Treba postupiti po rijecima Allahova Poslanika: Ko na mene slaze neka pripremi sebi boraviste u Dzehennemu, Do koga dopre od mene hadis, pa ko ga odbaci, neka pripremi sebi boraviste u Dzehennemu. Do koga dopre moj hadis pa ga odbaci ja cu mu biti tuzitelj na Sudnjem danu. Zato, ako do vas dopre moj hadis koji vam je nepoznat (koji vam je neshvatljiv), ne odbacuj te ga, nego recite: Allah najbolje zna!. (Taberani)

U drugom hadisu stoji: Obradovao je Allah, dzellesanuhu, svakoga koji je cuo od nas neki hadis pa ga je cuvao dok ga nije prenio drugome (Ebu Davud) ili: Allah osvjetljiva lice onog koji cuvje moj govor, a potom ga prenese onako kako ga je cuo (Tirimizi) ili: Nagradio Allah covjeka koji prenese ono sto je cuo od mene, onako kako ga je cuo, jer moguce je da slusalac bolje shvati od onog koji prenosi (Muslim, Ahmed).

Evo sada nekoliko primjera iz zivota Poslanika i njegovih ashaba, ovako bi ashabi postupali kad ih je Poslanik a.s savjetovao:

Ashab Usame ibn Serik prica: Jednom Prilikom dosao sam kod Allahova poslanika a on je bio s ashabima koji ga tako pomno slusaju kao da su im ptice na glavi (Ahmed, Tirimizi) Irban ibn Sarije prenosi: Drzao nam je Poslanik s.a.v.s govor pa smo svi plakali, a srca su nam igrala u njedrima (Tirimizi)

Ebu Seid el-Hudri prenosi: Jednog dana, dok je Allahov Poslanik sa nama klanjao, skinuo je svoje mestve i stavio ih na svoju lijevu stranu. Ashabi su vidjevsi to od njega, isto ucinili. Posto su zavrsili namaz, Muhammed, alejhisselam , ih upita: Zbog cega ste to uradili?
A oni mu odgovorise: Vidjeli smo tebe da to cinis pa smo i mi ucinili. Tada ih je on upoznao da mu je Dzibril saopstio da su njegove mestve neciste, te da ih je zbog tog skinuo (Kadi Ijad u djelu Es-Sifa’a)

Abdullah ibn Omer prenosi: Allahov Poslanik je jednog dana skinuo zlatni prsten sa svoje ruke i rekao: Ja ga vise nikada necu staviti na svoju ruku. Ashabi su, vidjevsi to od Allahova Poslanika, isto postupili i pri tome ga nisu upitali za uzor. (Buhari)

Kada je Poslanik obavijestio ashabe o silasku sure En-Nur >Neka spuste ogrtace niz strane Svojih tijela)…<, odmah su ashabi pozurili kucama da obavijeste svoje zene sto je objavljeno od Allaha, uceci im ajete kako su culi Resulullaha. Sve zene su bile u svojim kucama a domacin je ucio suru od pocetka. Majke, supruge, kcerke, sestre,mirno su slusale kazivanje i poruku Allahovu. Sve su bile spremne da, bez govora, primijene propis o odijevanju pa su se latile svojih ogrtaca i njima se ogrnule. Zadvoljne su bile, iman je usao u njihova srca i svaki propis je bio prakticno primijenjen. Stale su u redove zajedno sa zenama Allahova Poslanika (Ebu Davud)

Enes ibn Malik prenosi: Dok sam kruzio s casom vina od Ebu Telhe, Ebu Abide ibn Dzerraha, Ebu Dedzana, Muaza ibn Dzebela i Suheja ibn Bejda, nazdravljajuci im, a skoro su bili pijani, culi smo nekog da doziva: Cujte stigla je zabrana alkohola..! Niko od nas nije napustio sijelo, niti nam je ko pristupio u tom trenutku kad smo svoje krcage poizvratili, a potom porazbijali. A zatim je neko od nas pristupio vodi i uzeo abdest, a drugi su se okupali, Posto je Ummi Selim bila ocevidac dogadjaja, uzela je miris i poprskala nas njime. Na kraju smo se, zajednicki, uputili u dzamiju. (Ibn Dzerir, Ibn Kesir)

SubhanAllah ovo su ociti primjeri preciznog slijedjenja sunneta, ashabi nisu pitali, sta? , kako? zbog cega? vec su odma postupali onako kako je to i sam Poslanik s.a.v.s cinio.


Eto tako je zivjela najbolja generacija od svih generacija muslimana. Mi nismo imali priliku slusati Poslanika s.a.v.s ali zato imamo zabiljezene njegove rijeci. One nas obavezuju onog trenutka kad za njih saznamo. Uz drage rijeci Resulullaha zivot ce nam biti ljepsi, sadrzajniji. Ne zaboravimo: Vjerovjesnik treba da bude preci vjernicima nego oni sami sebi.. (El, Azhab, 6)


Pisanje hadisa je pocelo jos u Poslanikovo doba. Jos tada su nastele prve hadiske zbirke, dosta skromne, ali vrlo vazne za buduce istrazivace. Prema najnovijim saznanjima najmanje pedeset ashaba ostavilo je iza sebe pisana djela, bilo da su ih sami pisali ili diktirali. Medju njima je bilo i hadiskih zbirki. Neke je cak i sam Muhammed a.s odobrio, kao sto je slucaj sa Enesovom zbirkom.

I , ako je vrijeme odmicalo hadiska nauka je postojala sve bogatijom. Nastajale su cuvene hadiske zbirke: Buharijina, Muslimova i druge. Poznate su mnoge anegdote o muhaddisima i njihovom sakuplanju hadisa, o putovanju preko bijela svijeta, katkada radi samo jednog hadisa, o vaganju svakog hadisa, klanjanu istihare i dugotrajnim dovama da sve bude kako treba. Nije sporna cinjenica da u vecini hadiskih zbirki postoje i slabi, nepouzdani pa i apokrifini hadisi, ali je, danas, dobro poznat mehanizam za njihovo prepoznavanje.

Ibn Hazm savjetuje: Ko zeli dobro onog i mudrost ovog svijeta, ispravno ponasanje, pravu moralnost i sve vrline neka se ugleda na Allahova Poslanika Muhammeda, sallalahu alejhi ve selleme, neka uzme sebi za uzor njegov moral i ponasanje i njegov zivotni put koliko god moze vise. Neka i nama pomogne Allah, dzellesanuhu, da se povedemo za njim i njegovim dobrom!!!

User avatar
ja71
Posts: 4358
Joined: 31/03/2006 14:45

#266

Post by ja71 » 24/07/2007 17:17

fenjer wrote: Nije sporna cinjenica da u vecini hadiskih zbirki postoje i slabi, nepouzdani pa i apokrifini hadisi, ali je, danas, dobro poznat mehanizam za njihovo prepoznavanje.
E ono glavno nam nisi rekao:
Kako funkcionise taj mehanizam za otkrivanje slabih, nepouzdanih (da ne kazem izmisljenih) hadisa ?

Sta znaci "apokrifino" ?

fenjer
Posts: 126
Joined: 22/03/2005 01:43

#267

Post by fenjer » 24/07/2007 23:30

ja71 wrote:
fenjer wrote: Nije sporna cinjenica da u vecini hadiskih zbirki postoje i slabi, nepouzdani pa i apokrifini hadisi, ali je, danas, dobro poznat mehanizam za njihovo prepoznavanje.
E ono glavno nam nisi rekao:
Kako funkcionise taj mehanizam za otkrivanje slabih, nepouzdanih (da ne kazem izmisljenih) hadisa ?

Sta znaci "apokrifino" ?
hehe, apokrifnih (lazni), eto korekcija ....



Sto se tice mehanizma za svrstavanje hadisa, tamo gdje im je mjesto, evo ovdje linkovi na tekst, iz tri dijela, koji to ponajbolje objasnjava, ubrzo ce ti bit jasno da se i za to osoba treba obrazovati:
http://--- NO LINKS ---/index.php?opti ... &Itemid=67
http://--- NO LINKS ---/index.php?opti ... &Itemid=66
http://--- NO LINKS ---/index.php?opti ... &Itemid=67

Post Reply