Nastanak i prenos hadisa kroz stoljeca

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#201

Post by KOGOD KADGOD » 07/07/2007 09:45

@Sarafcina citat:

"Bin Baaz meni nije nikakav autoritet i njegovi zakljucci me ne obavezuju na bilo sta. Ipak radi korektnosti trebas navesti onda cijelu fetvu pa da se vidi da to sto on tvrdi ne pise nigdje... nego se on sluzi kojekakvim analogijama i logikom i donosi taj zakljucak. I primjer je super da se pokaze kako se naucne cinjenice ne mogu niti smiju izvoditi iz vjere (metodologija nije definisana)."

Interesantno... ovdje je ocita kotradikcija samog sebe.
U jednu ruku se poziva na ULEMU i fetve, a u drugu ruku diskriminira izmedju KO od uleme jeste a ko nije "autoritet".

Ibn Baaz je bio imam dzamije u Mekki, tj. glavni (Reis) Mekkanski imam koji je mnogo godina predvodio molitve pred Ka'bom, i njegove fetve su tipicno Vehabijske ideologije (dok nije zamijenjen Sejh Sudaisom nakon smrti).

Ili je autoritet - ili nije.

Ako nije, onda osoba koja nam je do sada govorila da smo "u krivu" ako se ne slazemo sa "vecinom" - ovdje i sam potvrdjuje cinjenicu da ako je VECINA odredjenog misljenja to ne cini da je to misljenje u potpunosti i ispravno.

Ako neko "nije autoritet" za nekoga, da li bi taj neko smatrao svoj namaz ispravnim i klanjao za imamom za kojeg smatra da je "u krivu" i nije dostojan autoritet za tog muktediju?

Licno sam klanjala (jedne godine) iza Sejh Baaz-a, kao i vise puta iza Sejh Sudaisa - to sto nihove stavove ne smatram neophodno ideoloski ispravnim, ne znaci da smatram da moj namaz "nije validan" kao muktedije iza njih (mada ima ekstremnih, nazalost, muslimana, - npr. Shijje klanjaju za imamom ispred/oko Ka'be, pa kad predaju selam podignu se i ponove namaz, "za svaki slucaj" jer se ideoloski ne slazu sa sunni a narocito vehhabi tumacenjima) - a uzrok je samo JEDAN - hadisi (price/pripovjedanja) koje slijede, jer ih Qur'an sjedinjuje a hadisi razjedinjuju.

Bog zna nasa srca i nijjete.


User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9125
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#202

Post by Bosanac sa dna kace » 07/07/2007 10:13

KOGOD KADGOD wrote:
Licno sam klanjala (jedne godine) iza Sejh Baaz-a, kao i vise puta iza Sejh Sudaisa - to sto nihove stavove ne smatram neophodno ideoloski ispravnim, ne znaci da smatram da moj namaz "nije validan" kao muktedije iza njih (mada ima ekstremnih, nazalost, muslimana, - npr. Shijje klanjaju za imamom ispred/oko Ka'be, pa kad predaju selam podignu se i ponove namaz, "za svaki slucaj" jer se ideoloski ne slazu sa sunni a narocito vehhabi tumacenjima) - a uzrok je samo JEDAN - hadisi (price/pripovjedanja) koje slijede, jer ih Qur'an sjedinjuje a hadisi razjedinjuju.

Bog zna nasa srca i nijjete.
uzrok je njihova ulema koja izmislja mnogo toga...

Sarafcina
Posts: 2260
Joined: 19/09/2005 00:59

#203

Post by Sarafcina » 07/07/2007 10:21

KOGOD KADGOD wrote:@Sarafcina citat:

"Bin Baaz meni nije nikakav autoritet i njegovi zakljucci me ne obavezuju na bilo sta. Ipak radi korektnosti trebas navesti onda cijelu fetvu pa da se vidi da to sto on tvrdi ne pise nigdje... nego se on sluzi kojekakvim analogijama i logikom i donosi taj zakljucak. I primjer je super da se pokaze kako se naucne cinjenice ne mogu niti smiju izvoditi iz vjere (metodologija nije definisana)."

Interesantno... ovdje je ocita kotradikcija samog sebe.
U jednu ruku se poziva na ULEMU i fetve, a u drugu ruku diskriminira izmedju KO od uleme jeste a ko nije "autoritet".

Ibn Baaz je bio imam dzamije u Mekki, tj. glavni (Reis) Mekkanski imam koji je mnogo godina predvodio molitve pred Ka'bom, i njegove fetve su tipicno Vehabijske ideologije (dok nije zamijenjen Sejh Sudaisom nakon smrti).

Ili je autoritet - ili nije.

Ako nije, onda osoba koja nam je do sada govorila da smo "u krivu" ako se ne slazemo sa "vecinom" - ovdje i sam potvrdjuje cinjenicu da ako je VECINA odredjenog misljenja to ne cini da je to misljenje u potpunosti i ispravno.

Ako neko "nije autoritet" za nekoga, da li bi taj neko smatrao svoj namaz ispravnim i klanjao za imamom za kojeg smatra da je "u krivu" i nije dostojan autoritet za tog muktediju?

Licno sam klanjala (jedne godine) iza Sejh Baaz-a, kao i vise puta iza Sejh Sudaisa - to sto nihove stavove ne smatram neophodno ideoloski ispravnim, ne znaci da smatram da moj namaz "nije validan" kao muktedije iza njih (mada ima ekstremnih, nazalost, muslimana, - npr. Shijje klanjaju za imamom ispred/oko Ka'be, pa kad predaju selam podignu se i ponove namaz, "za svaki slucaj" jer se ideoloski ne slazu sa sunni a narocito vehhabi tumacenjima) - a uzrok je samo JEDAN - hadisi (price/pripovjedanja) koje slijede, jer ih Qur'an sjedinjuje a hadisi razjedinjuju.

Bog zna nasa srca i nijjete.

bin baaz meni nije autoritet zato sto je u svojim fetvama dokazao da ne slijedi metodologiju hanefijskog mezheba. on je smislio svoju metodologiju, za koju se moze reci da ima ozbiljnih nedostataka.
cak i ispravni imami drugih mezheba (a bin baaz je nemezheblija) za mene nisu autoriteti (iako ih postujem), jer je meni savrseno jasno da iako razlike postoje, one nisu sustinske prirode.


ipak, to ga ne izvodi iz vjere i koliko ja znam namaz koji se klanja za njim ne cini neispravnim. na kraju krajeva, izbor imama u namazu se rjesava prema jednom hadisu i ja s tim necu imati nikakav problem. ali izgleda da ti hoces. ja necu imati problema sa konzistentnoscu, ali ti (i shije ponekad) hoces
stoga tu nema kontradikcije, ali to sto ti ne shvatas koncept autoriteta i stava vecine...(ako cemo mak na konac, bin baaz je autoritet za jednu omanju zajednicu muslimana, koji ne zele da slijede ni jedan mezheb, nego propagiraju vracanje Kur'anu i sunetu, samo sto to povlaci da istovremeno kreiraju novi mezheb).
i na kraju ono na sta se ja pozivam je.. da meni bin baaz nije autoritet u smislu detalja vjere, kao ni imam malik ili imam shafija. i za takav stav imam puno opravdanje cak i od imama malika i imama shafije (i ostalih alima), a svi ti alimi zajedno nisu imali ni jedan stav slican onome sto ti propagiras. zbog toga se ja pozivam na vecinu. jel to sad jasnije ;) ili da malo bolje nacrtamo?



nadalje, niko od te uleme i "uleme" nije bezgrijesan niti nepogresiv i ja to nigdje nisam ni rekao. stoga ja nisam duzan da slijedim bilo koga za koga mi je ocito da grijesi. samo sto ti zelis da tu cinjenicu zloupotrijebis i hiljadu i kusur godina islamske misli zamijenis kojekakvim politikantsko-demagoskim pozivima.


a ono sto ti neces da prihvatis je to da nisu hadisi ti koji razjedinjuju, nego su to ljudi. a sa jedne druge strane mozemo to tvoje jedinstvo zvati i jednoumljem... sve zavisi odakle gledamo.

a kad si se vec nakon tolko vratila na forum, pokusaj mi bar jednom odgovoriti i na ajete koje sam ti citirao.

moderatora pozivam da obrise post koji KGKG ponavlja kao papagaj, jer onda i ja mogu poceti sa copy/paste svojih postova koji su bili odgovori... a to ne vodi nicemu.

bajazit
Posts: 102
Joined: 01/05/2005 17:11

#204

Post by bajazit » 07/07/2007 10:50

necu ulaziti u raspravu o ulumi i ucenjacima.ja bih samo da upitam one koji znaju zasto uopste trebaju hadisi kada je dragi Allah gospodar svjetova sve objasnio u kur'anu casnom.evo i jedan ajet gdje dragi Allah pita u koji ce se hadis vjerovati poslije kur'ana.

[7.185] Zar neće pogledati carstvo nebesa i Zemlje i šta je stvorio Allah od stvari, i da se možda rok njihov već približio? Pa u koji će hadis poslije njega vjerovati?
(misli se na kur'an)

User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9125
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#205

Post by Bosanac sa dna kace » 07/07/2007 11:08

bajazit wrote:necu ulaziti u raspravu o ulumi i ucenjacima.ja bih samo da upitam one koji znaju zasto uopste trebaju hadisi kada je dragi Allah gospodar svjetova sve objasnio u kur'anu casnom.evo i jedan ajet gdje dragi Allah pita u koji ce se hadis vjerovati poslije kur'ana.

[7.185] Zar neće pogledati carstvo nebesa i Zemlje i šta je stvorio Allah od stvari, i da se možda rok njihov već približio? Pa u koji će hadis poslije njega vjerovati?
(misli se na kur'an)
evo i 1001. put da se kaze hadisi nam trebaju jer je u njima detaljno objasnjeno ono sto je u Kuranu naredjeno

bibliotekar
Posts: 126
Joined: 19/02/2007 23:21

#206

Post by bibliotekar » 07/07/2007 11:23

man`te se corava posla... ima pametnijih stvari

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#207

Post by KOGOD KADGOD » 07/07/2007 12:06

Sarafcina wrote:
KOGOD KADGOD wrote:@Sarafcina citat:

"Bin Baaz meni nije nikakav autoritet i njegovi zakljucci me ne obavezuju na bilo sta. Ipak radi korektnosti trebas navesti onda cijelu fetvu pa da se vidi da to sto on tvrdi ne pise nigdje... nego se on sluzi kojekakvim analogijama i logikom i donosi taj zakljucak. I primjer je super da se pokaze kako se naucne cinjenice ne mogu niti smiju izvoditi iz vjere (metodologija nije definisana)."

Interesantno... ovdje je ocita kotradikcija samog sebe.
U jednu ruku se poziva na ULEMU i fetve, a u drugu ruku diskriminira izmedju KO od uleme jeste a ko nije "autoritet".

Ibn Baaz je bio imam dzamije u Mekki, tj. glavni (Reis) Mekkanski imam koji je mnogo godina predvodio molitve pred Ka'bom, i njegove fetve su tipicno Vehabijske ideologije (dok nije zamijenjen Sejh Sudaisom nakon smrti).

Ili je autoritet - ili nije.

Ako nije, onda osoba koja nam je do sada govorila da smo "u krivu" ako se ne slazemo sa "vecinom" - ovdje i sam potvrdjuje cinjenicu da ako je VECINA odredjenog misljenja to ne cini da je to misljenje u potpunosti i ispravno.

Ako neko "nije autoritet" za nekoga, da li bi taj neko smatrao svoj namaz ispravnim i klanjao za imamom za kojeg smatra da je "u krivu" i nije dostojan autoritet za tog muktediju?

Licno sam klanjala (jedne godine) iza Sejh Baaz-a, kao i vise puta iza Sejh Sudaisa - to sto nihove stavove ne smatram neophodno ideoloski ispravnim, ne znaci da smatram da moj namaz "nije validan" kao muktedije iza njih (mada ima ekstremnih, nazalost, muslimana, - npr. Shijje klanjaju za imamom ispred/oko Ka'be, pa kad predaju selam podignu se i ponove namaz, "za svaki slucaj" jer se ideoloski ne slazu sa sunni a narocito vehhabi tumacenjima) - a uzrok je samo JEDAN - hadisi (price/pripovjedanja) koje slijede, jer ih Qur'an sjedinjuje a hadisi razjedinjuju.

Bog zna nasa srca i nijjete.

bin baaz meni nije autoritet zato sto je u svojim fetvama dokazao da ne slijedi metodologiju hanefijskog mezheba. on je smislio svoju metodologiju, za koju se moze reci da ima ozbiljnih nedostataka.
cak i ispravni imami drugih mezheba (a bin baaz je nemezheblija) za mene nisu autoriteti (iako ih postujem), jer je meni savrseno jasno da iako razlike postoje, one nisu sustinske prirode.


ipak, to ga ne izvodi iz vjere i koliko ja znam namaz koji se klanja za njim ne cini neispravnim. na kraju krajeva, izbor imama u namazu se rjesava prema jednom hadisu i ja s tim necu imati nikakav problem. ali izgleda da ti hoces. ja necu imati problema sa konzistentnoscu, ali ti (i shije ponekad) hoces
stoga tu nema kontradikcije, ali to sto ti ne shvatas koncept autoriteta i stava vecine...(ako cemo mak na konac, bin baaz je autoritet za jednu omanju zajednicu muslimana, koji ne zele da slijede ni jedan mezheb, nego propagiraju vracanje Kur'anu i sunetu, samo sto to povlaci da istovremeno kreiraju novi mezheb).
i na kraju ono na sta se ja pozivam je.. da meni bin baaz nije autoritet u smislu detalja vjere, kao ni imam malik ili imam shafija. i za takav stav imam puno opravdanje cak i od imama malika i imama shafije (i ostalih alima), a svi ti alimi zajedno nisu imali ni jedan stav slican onome sto ti propagiras. zbog toga se ja pozivam na vecinu. jel to sad jasnije ;) ili da malo bolje nacrtamo?



nadalje, niko od te uleme i "uleme" nije bezgrijesan niti nepogresiv i ja to nigdje nisam ni rekao. stoga ja nisam duzan da slijedim bilo koga za koga mi je ocito da grijesi. samo sto ti zelis da tu cinjenicu zloupotrijebis i hiljadu i kusur godina islamske misli zamijenis kojekakvim politikantsko-demagoskim pozivima.


a ono sto ti neces da prihvatis je to da nisu hadisi ti koji razjedinjuju, nego su to ljudi. a sa jedne druge strane mozemo to tvoje jedinstvo zvati i jednoumljem... sve zavisi odakle gledamo.

a kad si se vec nakon tolko vratila na forum, pokusaj mi bar jednom odgovoriti i na ajete koje sam ti citirao.

moderatora pozivam da obrise post koji KGKG ponavlja kao papagaj, jer onda i ja mogu poceti sa copy/paste svojih postova koji su bili odgovori... a to ne vodi nicemu.
U odnosu na gore -podvuceno: LJUDI i njihova masta su i prenasali/izmisljali hadise, neke ispravno a vecinu ne (u svakom slucaju su relevantni vecinom za vrijeme u kom su nastali) pa ih LJUDI i zloupotrebljavaju - zakljucak je LOGICAN dovoljno da se ne treba naglasavati da hadisi nisu sami po sebi ni "krivi" niti su sami od sebe nastali :roll: .

Sto se tice copy/paste, kada se tema razvije siroko izvan pocetnih premisa, nije nista pokudno u tome da se potsjetimo na pocetne premise jer neije realno ocekivati da citaoci prate sve komentare ukljucujuci one nevezane za pocetnu temu.

Nemam nista protiv da ti copy/paste svoje postove za koje smatras da su zapostavljeni i zagubljeni u masi komentara umjesto da ponovo pises isto ako smatras da su relevantni, dokle god su TVOJI a ne citati drugih.

I, napokon, da li smatras da je neko (u ovom slucaju hanefijski mezheb - sto NIJE identicno sa Ebu Hanifom) JEDINI ISPRAVAN autoritet samo zato sto ga TI smatras autoritetom?

Da li je nesto Istina samo zato sto mi BIRAMO da vjerujemo da jeste?

Mozda je nesto istina ali samo kao DIO sveobuhvatne Istine, i zar mi nismo, zaduzeni da trazimo sto sveobuhvatniju Istinu umjesto djelimicne?

Zasto ne bismo mogli prihvatiti da svako od nas ima dio kompletne "slagalice" i da jedino ZAJEDNICKI mozemo da shvatimo Apsolutnu Realnost jer nam je to Gospodar svjetova preporucio u Svojoj Objavi, a sta je bitnije nego Njegovo Zadovoljstvo (rizaluk)?

- Sigurno ne zadovoljstvo ljudi a jos manje naseg nefsa individualno koji bi da nas ubijedi da smo jedini "na pravom putu" - kada su vjernici "braca" i jedan drugome zele najbolje (ili bi barem tako trebalo da bude)?...

Gdje je KRITERIJ kojim mjerimo to zajednistvo, pravi put, jedinstvenost, ako ne u Objavama Uzvisenog?

Sve sto je suprotno tom kriteriju, bilo kome da je pripisano i bilo ko da je autor/zastupnik ideja suprotnih Bozijim Objavama ne nosi dobre namjere za ummet u cjelosti, naprotiv, stvara razdor i jaz medju vjernicima...

Sve sto NIJE suprotno Bozijim Uputama i nije stetno ummetu kao cjelini niti vjernicima individualno je prihvatljivo, dokle god se ne namece kao "obavezno" i "vjerski propisano".

Mudre izreke, korisni pronalasci, pronicanje u tajne stvaranja koje potsticu divljenje i uvjerenje u Ljepotu, Moc i Savrsenost Stvoritelja su DIO ajeta (znakova) i dio sveobuhvatne Istine...

Zasto i ti i ja ne bi bili "u pravu" ako svoja shvatanja i svoju volju podvrgnemo Bozijem Kriteriju i nadjemo se u stanju merhameta gdje bi ti zelio meni koliko dobra i blagodati ja zelim tebi i svim ljudima?...

Zar zaista smatras da je Bog manje zadovoljan takvim nasim stanjem (halom) nego da se Njegovi robovi, oko stvari koje On nije objavio niti koriste covjecanstvu opcenito ni vjernicima odredjeno, gloze i cak vrijedjaju i jedni drugima (neuzubillah) lose zele?

Mir Boziji i Blagoslov s tobom i svima koji citaju ove redove.

bajazit
Posts: 102
Joined: 01/05/2005 17:11

#208

Post by bajazit » 07/07/2007 13:02

sve je bosanac objasnjeno i razjasnjeno u kur'anu a ja tebi necu ponavljati 1001 put.hadisi su i doveli do toga da se muslimani djele na sekte i da svaka sekta izmislja svoju verziju tumacenja kur'ana sa svojom verzijom hadisa.

bajazit
Posts: 102
Joined: 01/05/2005 17:11

#209

Post by bajazit » 07/07/2007 13:06

evo ti samo jedan primjer a to je abdest i ko god ovako ne uzima abdest taj ne vjeruje u rijeci dragog Allaha.

[5.6] O vi koji vjerujete! Kad ustanete na salat, tad operite lica svoja i ruke svoje do lakata, i potarite glave svoje, i (operite) noge svoje do članaka. A ako ste džunubi, onda se očistite. A ako budete bolesni ili na putovanju ili neko od vas dođe iz nužnika, ili imadnete odnos sa ženama, pa (ako) niste našli vode, onda idite tlu čistom, pa time potarite lica svoja i ruke svoje. Ne želi Allah da vam učini ikakvu teškoću, nego želi da vas očisti i da vam upotpuni blagodat Svoju, da biste vi zahvaljivali

bajazit
Posts: 102
Joined: 01/05/2005 17:11

#210

Post by bajazit » 07/07/2007 13:11

zaboravio sam napomenuti da ja govorim o jasnim ajetima koje svako moze razumjeti.u rijeci Allahove dz. se ne smije nista ni dodati niti oduzeti nego vjerovati i izvrsavati ono sto je naredjeno.

User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9125
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#211

Post by Bosanac sa dna kace » 07/07/2007 14:21

:roll: :roll: :roll: a gdje objasnjeno kako cu abdest uzet, ono u tancine?
100 ljudi, sto cudi, neko ce rec da alkohol nije u Kuranu zabranjen, kao sto se to desilo prije par dana u Turskoj, a neko ce rec da opet ne msijemo zivjet u zemlji koja dozvoljava ptodaju alkohola,a obojca ce uzet samo ajete iz Kurana sve zavisi kolko tvoj mozak mzoe da shvati.
Korz hadise se razumşje srz Kurana, njegova fleksibilnost.
Kroz hadise se ekstremizam i fundamentalizam kod pojedinca svode na nulu.

bajazit
Posts: 102
Joined: 01/05/2005 17:11

#212

Post by bajazit » 07/07/2007 14:59

u tome i jeste stvar sto ljudi traze neke tancine koje dragi Allah nije naveo a da je htjeo naveo bi ih.prema tome treba slijediti ono sto je naveo a ne izmisljati.u gornjem ajetu se tacno vidi koje djelove tijela treba oprati da bi abdest bio potpun.
1.oprati lice (umiti se)nevidim potrebe za nekim vecim detaljima te jednostavne radnje
2.oprati ruke do lakata(isto tako ne vidim potrebe da se treba komplikovati jedna vrlo jednostavna radnja)
3.potarite glave (isto tako jednostavno)
4.operite noge svoje do clanaka(isto tako jednostavno)
i svaka od ovih radnji je navedena samo jednom da se uradi a ne 3 puta
zasto ljudi vole komplikovano ja ne znam ali znam da u istom tom ajetu kaze da nam ne zeli ciniti teskocu znajuci da ce mo mi sami iskomplikovati bez potrebe.

bibliotekar
Posts: 126
Joined: 19/02/2007 23:21

#213

Post by bibliotekar » 07/07/2007 15:09

cime se sve ljudi bave... sta sve nece izmislit ...

User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9125
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#214

Post by Bosanac sa dna kace » 07/07/2007 16:14

bibliotekar wrote:cime se sve ljudi bave... sta sve nece izmislit ...
jah moj ti...
pa da ljudi nisu izislajli zar mislis da bi danas letjeli avionima i kuckali u tastatuuru :roll: :-)

Sarafcina
Posts: 2260
Joined: 19/09/2005 00:59

#215

Post by Sarafcina » 08/07/2007 01:44

bajazit wrote:necu ulaziti u raspravu o ulumi i ucenjacima.ja bih samo da upitam one koji znaju zasto uopste trebaju hadisi kada je dragi Allah gospodar svjetova sve objasnio u kur'anu casnom.evo i jedan ajet gdje dragi Allah pita u koji ce se hadis vjerovati poslije kur'ana.

[7.185] Zar neæe pogledati carstvo nebesa i Zemlje i ¹ta je stvorio Allah od stvari, i da se mo¾da rok njihov veæ pribli¾io? Pa u koji æe hadis poslije njega vjerovati?
(misli se na kur'an)

Korkutov prevod kaze ovako
7:185. I za¹to oni ne promisle o carstvu nebesa i Zemlje i o svemu onome ¹to je On stvorio, i da im se, mo¾da, kraj njihov primakao? Pa u koje æe rijeèi, ako ne u Kur’an, vjerovati?

a jedan engleski prevod veli ovako:
7:185. And do they not look into the Kingdom of the heavens and the earth and all things that ALLAH has created ? And do they not see that, it may be, their own term has already drawn near ? Then in what thing after this will they believe ?


a ti bi sad po svom nahodjenju, bez tefsira ajeta (pardon, zaboravih ;) da za tumacenje ajeta treba znati hadise ;) ), onako ofrlje uvodio hadis. jako bezobrazno, ako smijem da primjetim.

a par ajeta... koje bi mozda trebalo da se prouce prije nego se pocne svasta pisati...

033:033. U kuæama svojim boravite i ljepotu svoju, kao u davno pagansko doba, ne pokazujte, i molitvu obavljajte i zekat dajite, i Allaha i Poslanika Njegova slu¹ajte! Allah ¾eli da od vas, o porodico Poslanikova, grijehe odstrani, i da vas potpuno oèisti.


033:036. Kada Allah i Posalnik Njegov ne¹to odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo po svome nahoðenju postupiti. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne poslu¹a, taj je sigurno skrenuo s Pravoga puta.


049:001. O vjernici, ne odluèujte se ni za ¹to dok za to ne upitate Allaha i Poslanika Njegova, i bojte se Allaha! Allah, zaista, sve èuje i sve zna.



ja mislim da je ovo dovoljno da se moze pokazati da KGKG (sa pomagacima ;)) ima pozive koji kontradiktiraju Kur'anu. I samim tim se mogu odbaciti.


I, napokon, da li smatras da je neko (u ovom slucaju hanefijski mezheb - sto NIJE identicno sa Ebu Hanifom) JEDINI ISPRAVAN autoritet samo zato sto ga TI smatras autoritetom?

po stoti put, svi su se slozili da su svi MEZHEBI ispravni. to je davno sve napisano, samo sto ti pitas po stotinu puta, ali neces da odgovoris na pitanja koja su ti postavljena jos na samom pocetku ove teme.
ali eto.. ja hem imam dobre zivce, hem sam saburli ;), pa cu nastojati da odgovorim na svako tvoje podmetanje kada su ovakve teme u pitanju.



Gdje je KRITERIJ kojim mjerimo to zajednistvo, pravi put, jedinstvenost, ako ne u Objavama Uzvisenog?


ne znam, ti mi reci. ti stavljas zajednistvo ispred svega (cak i ispred ibadeta koji su farz). ili se barem tako doima.
a ja opet znam da se zajednistvo ne moze postici tek tako.

eto, ako je to tako kao sto ti kazes, da ukinemo hadise i da ce vladati zajednistvo, samo mi reci
da li pripadas sekti sabmitera?

ako pripadas, onda imas par stranica sa pocetka teme da odgovoris o onim numeroloskim smisljanjima o smaku svijeta (to je navedeno koliko se sjecam ;) :D)

ako ne pripadas, objasni zasto nisi ujedinjena s ljudima koji slijede samo Kur'an (iako je zvanicni stav kompletne validne uleme da su sabmiteri otpadnici, jer im se Rasid u neka doba proglasio i poslanikom :-) )

eto, nadam se da ces na ovo odgovoriti (pitanje za sambitere i komentar na citirane ajete)... da ti ne moram opet dokazivati da sam tvrdoglav :) i da cu ti kopirati ovaj post :)

fenjer
Posts: 126
Joined: 22/03/2005 01:43

#216

Post by fenjer » 08/07/2007 02:31

bajazit wrote:sve je bosanac objasnjeno i razjasnjeno u kur'anu a ja tebi necu ponavljati 1001 put.hadisi su i doveli do toga da se muslimani djele na sekte i da svaka sekta izmislja svoju verziju tumacenja kur'ana sa svojom verzijom hadisa.
Kao sto znamo, prva objava Muhammedu s.a.v.s je bila: "Uci, citaj, saznaji novo"! Otkrivaj ono sto ti nije poznato, da bi se uzdigao, jer ljudski rod se razlikuje od zivotinja i drugih stvorenja upravo zbog posjedovanja razuma. "U ime tvoga Gospodara" neka je to ucenje, "koji stvara" (Suratul-`Aleq: 1), i po tome Ga mozemo poznati.

Ovdje se prvobitno misli na znanje vezano za vjeru, pa u drugom planu znanje vezano za korist ovozemaljskog zivota. I zato sto mnogi ne ulazu dovoljno truda da dodju do istine, do znanja, danas vlada neznanje i muslimani se razjedinjuju, jer nisu naucili da rjesavaju pitanja na serijatski opravdan nacin, odnosno da se uvijek vracaju na slijedjenje Kur'ana i Sunneta (praksa Bozijeg Poslanika s.a.v.s)


Neko je vec prije objasnio znacenje rijeci hadis (prica, pripovijedanje), ovo sto si ti bajazite napisao je tvoj hadis (prica), i kad je u pitanju vjera on nama ne treba, odnosno muslimanima ne trebaju kojekave price i pripovijedanja (=hadis), kao sto se vidi iz prethodno citiranog ajeta (u tvom komentaru), vec ono sto muslimani slijede je Kur'an i praksa Allahovog Poslanika s.a.v.s, a ta ista praksa Allahovog Poslanika s.a.v.s je zabiljezena u vjerodostojnim zbirkama hadisa, koje jesu autenticne.

Shodno ovom Poslanik s.a.v.s je bio zivi Kur'an medju ljudima, i on nam je najbolje objasnio nacela i pravila vjere. Te danas islamski ucenjaci kad nesto objasnjavaju uvijek se vracaju na Ku'ran i Sunnet (praksa Poslanika s.a.v.s). Te ovo dvoje je nerazjedinjivo i predstavlja jednu cjelinu.

Postivanje i pokornost Allahu dz.s. se veze za postivanje i pokornost Muhammedu a.s. jer u Kur‘anu stoji:

Onaj ko se pokorava Poslaniku, pokorava se i Allahu. (En-Nisa, 80)

O vjerinici, pokoravjate se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vasim (An-Nisa – 59)


Nema mjesta za one koji kazu da je dovoljno biti pokoran samo Allahu dz.s. To je samo ljudska sujeta i nicemu ne vodi. Poslanik je praktican primjer kako se zivi u islamu i samo tako se dolazi do prave srece.

Ovaj hadis Bozijeg Poslanika s.a.v.s najrjecitije govori o tome:

Sav moj ummet uci ce u Dzennet, osim onih koji to odbiju.“
A ko je taj koji odbija, Poslanice? Odgovori:
Ko me slijedi, uci ce u Dzennet, a ko mi je neposlusan sam odbija da udje.”

Primjera radi:

U Allahovoj Knjizi nalazis opcenit govor, a na drugim mjestima njegovo pojasnjenje, ili pojasnjenje nadjes u Sunnetu Allahovog Poslanika, s.a.v.s.,. Primjer za to je ajet „Kradljivcu i kradljivici odsijecite ruke.“ Ovaj ajet je opcenit u pogledu odsijecanja ruke, pa ako uzmes suditi po vanjstini ajeta, zapast ces u dvije zabrane. Prva: Odsjeci ces citavu ruku, sto je suprotno Sunnetu. Druga: Odsjeci ces ruku svakom kradljivcu, a za neke vrste kradje se ruka ne sijece.



Takodje treba razumjeti kako je Kur'an objavljivan

Vecina ajeta koji su bili vezani za propise objavljivani su Allahovom poslaniku s.a.v.s kao odgovor na dogadjaje koji su se desili u okrilju muslimanske zajednice. Ovakvi dogadjaji se nazivaju razlozima objave.Neki su ajeti objavljivani kao odgovor na pitanja pojedinih vjernika, a veoma rijetko su objavljivani propisi bez razloga.


I za kraj sto se tice abdesta:

U vjerodostojnoj praksi Bozijeg Poslanika naci cemo cetiri razlicita nacina abdesta kada je u pitanju broj pranja. Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je svaki organ prao po jednom, po dva puta, po tri puta, ali i neke djelove bi prao jednom, neke dva puta, a neke tri puta.
Stoga abdest obavljen na bilo koji od nacina je ispravan.
Takodje ako bi covjek oprao prilikom abdesta prvo lijevu, a zatim desnu ruku ili nogu njegov abdest je ispravan po jednoglasnom stavu ucenjaka, ali je propustio sunnet (praksu Bozijeg Poslanika s.a.v.s) da opere prvo desnu, a zatim lijevu ruku ili nogu.
Last edited by fenjer on 08/07/2007 03:10, edited 2 times in total.

User avatar
sekiracija
Posts: 1008
Joined: 07/06/2003 00:00

#217

Post by sekiracija » 08/07/2007 03:07

licno mislim da su HADISI najveci problem u islamskoj teologiji.

bajazit
Posts: 102
Joined: 01/05/2005 17:11

#218

Post by bajazit » 08/07/2007 04:10

vidis fenjer nisu to moji hadisi a neznam kako si ti siguran da pratis poslanikovu praksu.vjerovatno preko hadisa a ja o tome i govorim u svom predhodnom postu a to je da su mnogi hadisi lazni i da su u koliziji sa kur'anom.navescu ti avaj primjer u vezi abdesta pa ti razmisli.
muslimani obavljaju 9 ili 10 radnji prilikom uzimanja abdesta.u kur'anu se jasno vidi da je naredjeno 4.zar ti stvarno vjerujes da je poslanik a.s. kojem je spustena objava smjeo i htjeo ista promjeniti.da je to uradio on bi slagao a sta kaze dragi Allah da je on ista slagao odma bi mu vratnu zilu presjekao.ko je i kako izmisljao na poslanika a.s. ono sto on ni u kom slucaju nije smjeo i nije mogao ja to ne znam.

STO SE TICE DRUGIH PREVODA KUR'ANA OSIM MLIVINOG AKO NE ZNATE ARAPSKI SLOBODNO IH MOZETE STAVITI KAO UKRAS U VITRINU.

bajazit
Posts: 102
Joined: 01/05/2005 17:11

#219

Post by bajazit » 08/07/2007 04:29

fenjer citat
Postivanje i pokornost Allahu dz.s. se veze za postivanje i pokornost Muhammedu a.s. jer u Kur‘anu stoji:

Onaj ko se pokorava Poslaniku, pokorava se i Allahu. (En-Nisa, 80)

O vjerinici, pokoravjate se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vasim (An-Nisa – 59)

u pravu si ali ja te pitam u cemu da se pokorimo poslaniku.
treba da se pokorimo u onom sto je objavljeno od dragog Allaha a ne u onom sto je u koliziji i sto je pisano mnogo poslije poslanika a.s.
sam poslanik je rekao da se od njega nista ne zapisuje osim kur'ana.zasto je to rekao moze se lahko zakljuciti a to je da nije htio da svako ko napise kakav hadis ima mogucnost za izokretanje i izvrtanje tumacenja kur'ana.
sam buharija je rekao da je mozda ponavljam mozda 1 od 150 hadisa autentican.ako neko zeli graditi svoje vjerovanje na takvo i tolikom procentu laznih hadisa nek mu je dragi Allah na pomoci.

Alam'e Bokhara'i one of the famous Mohadeth who wrote 600,000 Hadith believed that only one out of 150 Hadith could be Authentic.

bajazit
Posts: 102
Joined: 01/05/2005 17:11

#220

Post by bajazit » 08/07/2007 04:38

previdio sam ovog sarafcinu pa da odgovorim.ja uopste nisam bezobrazan nego mislim da ti nista ne znas i da bi jos trebao uciti.a i pomagac nisam niciji osim svoje familije ali cu uvijek reci ono sto je istina a necu slijepo slijediti kojekakve ucenjake koji su pa skoro nepismeni.opet ponavljam sve sto trebamo je objavljeno u kur'anu i ne smijemo nista PRIDRUZIVATI kur'anu casnom.

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#221

Post by KOGOD KADGOD » 08/07/2007 09:04

bajazit wrote:u tome i jeste stvar sto ljudi traze neke tancine koje dragi Allah nije naveo a da je htjeo naveo bi ih.prema tome treba slijediti ono sto je naveo a ne izmisljati.u gornjem ajetu se tacno vidi koje djelove tijela treba oprati da bi abdest bio potpun.
1.oprati lice (umiti se)nevidim potrebe za nekim vecim detaljima te jednostavne radnje
2.oprati ruke do lakata(isto tako ne vidim potrebe da se treba komplikovati jedna vrlo jednostavna radnja)
3.potarite glave (isto tako jednostavno)
4.operite noge svoje do clanaka(isto tako jednostavno)
i svaka od ovih radnji je navedena samo jednom da se uradi a ne 3 puta
zasto ljudi vole komplikovano ja ne znam ali znam da u istom tom ajetu kaze da nam ne zeli ciniti teskocu znajuci da ce mo mi sami iskomplikovati bez potrebe.
HVALA ALLAHU, GOSPODARU SVJETOVA, I SVEGA NAMA VIDLJIVOG I NEVIDLJIVOG, ZNANOG I NEZNANOG!...

Hvala Mu sto je dao da ima insana vjernika koji SHVATAJU da Njemu ne "ponestaje" rijeci, i da je nesto vazno "u tancine" On bi to i ucinio dijelom Svoje Objave... "Da su sva mora mastilo, da se ispisu Rijeci Gospodara tvoga, mora bi se isusila ali se Rijeci Gospodara tvoga iscrpile ne bi!"...

"Ovo je Qur'an, detaljna kniga, iz njega nista nije izostavljeno" - nista znacajno za VJERU nije izostavljeno, a kako spavati, sjediti itd. nije VJERSKI znacajno pa nije ni pomenuto, takodje, sve sto je insan sposoban da zakljuci svojim Bogom-datim intelektom i proucavanjem prirode stvaranja i koncepata stvorenog nije potrebno "detaljisati"...

Bozije Ojave su Upute za VJERSKI znacajne koncepte (iskrenost, Bogo-svjesnost, pravednost, istinitost, milostivost prema Njegovim stvorenjima, miroljubivost, hrabrost pri bespravno napaduntim, neogovaranje i neklevetanje, itd.) kao i VJERSKIH obreda, zakonskih propisa koji odrazavaju VJERU u Boziju Pravdu.

Koncepti i djelatnosti koji nisu odraz VJEROVANJA niti bogobojaznosti, nego radije olaksavaju svakodnevni zivot (saobracajni propisi, zdrava ishrana, tehnologija i njena dostignuca koja ljudima pomazu da imaju bolji pristup znanju, poslovanju itd.) NISU VJERSKI neophodni i "islamizacija" tih aspekata zivota je samo komplikovanje religije (ne vjere) od strane ljudski-izumljenog koncepta klergije koji nije dio vjere i cak se u Bozijim Objavama cesto pominju klergija i svestenici kao negativan uticaj na osnove VJERE (jevrejski svestenici, hriscanska crkvena institucija i sl.) jer su mijenjali Bozije Objave i cinili zabranjenim sto je Bog dozvolio a dozvoljenim sto je Bog zabranio, cinili znacajnim sto je u Bozijim "ocima" nevazno a nevaznim sto je Bog naveo kao znacajno...

Skoro sve skole misljenja (mezhebi) i sekte razlicitih tumacenja su CENTRIRANI oko razjedinjenja vjernika - direktno PROTIV Bozije opomene da se NE RAZJEDINJUJU - time daju prednost pricama, predajama i tumacenjima ljudi (koji nisu ni Poslanici a kamoli Boziji pretstavnici) nad Bozijim Objavama i Uputama!...

Koliko treba biti slijep i poput ovce slijediti druge insane (koliko god su dobronamjerni) namjesto JASNIH Bozijih Uputa?!...

Neka je Slavljen i Hvaljen Onaj koji upucuje i znanjem obdaruje one koji iskreno ceznu za Istinom i zele Njegovo Zadovoljstvo makar to ne odgovaralo mnogim ljudima koji bi da budu autoritet veci od (neuzubillah) Bozijeg Autoriteta.

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#222

Post by KOGOD KADGOD » 08/07/2007 09:08

bajazit wrote:fenjer citat
Postivanje i pokornost Allahu dz.s. se veze za postivanje i pokornost Muhammedu a.s. jer u Kur‘anu stoji:

Onaj ko se pokorava Poslaniku, pokorava se i Allahu. (En-Nisa, 80)

O vjerinici, pokoravjate se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vasim (An-Nisa – 59)

u pravu si ali ja te pitam u cemu da se pokorimo poslaniku.
treba da se pokorimo u onom sto je objavljeno od dragog Allaha a ne u onom sto je u koliziji i sto je pisano mnogo poslije poslanika a.s.
sam poslanik je rekao da se od njega nista ne zapisuje osim kur'ana.zasto je to rekao moze se lahko zakljuciti a to je da nije htio da svako ko napise kakav hadis ima mogucnost za izokretanje i izvrtanje tumacenja kur'ana.
sam buharija je rekao da je mozda ponavljam mozda 1 od 150 hadisa autentican.ako neko zeli graditi svoje vjerovanje na takvo i tolikom procentu laznih hadisa nek mu je dragi Allah na pomoci.

Alam'e Bokhara'i one of the famous Mohadeth who wrote 600,000 Hadith believed that only one out of 150 Hadith could be Authentic.
POTPISUJEM.

Poslanikova je misija da prenese BOZIJE OBJAVE i pridrzavajuci se njih mi se pridrzavamo i ucenju Poslanika koji se prvi pridrzavao onoga sto mu je objavljivano.

User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9125
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#223

Post by Bosanac sa dna kace » 08/07/2007 09:29

lalalalalalalalalalaaa :D

fenjer
Posts: 126
Joined: 22/03/2005 01:43

#224

Post by fenjer » 08/07/2007 13:50

bajazit wrote:fenjer citat
Postivanje i pokornost Allahu dz.s. se veze za postivanje i pokornost Muhammedu a.s. jer u Kur‘anu stoji:

Onaj ko se pokorava Poslaniku, pokorava se i Allahu. (En-Nisa, 80)

O vjerinici, pokoravjate se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vasim (An-Nisa – 59)

u pravu si ali ja te pitam u cemu da se pokorimo poslaniku.
treba da se pokorimo u onom sto je objavljeno od dragog Allaha a ne u onom sto je u koliziji i sto je pisano mnogo poslije poslanika a.s.
sam poslanik je rekao da se od njega nista ne zapisuje osim kur'ana.zasto je to rekao moze se lahko zakljuciti a to je da nije htio da svako ko napise kakav hadis ima mogucnost za izokretanje i izvrtanje tumacenja kur'ana.
sam buharija je rekao da je mozda ponavljam mozda 1 od 150 hadisa autentican.ako neko zeli graditi svoje vjerovanje na takvo i tolikom procentu laznih hadisa nek mu je dragi Allah na pomoci.

Alam'e Bokhara'i one of the famous Mohadeth who wrote 600,000 Hadith believed that only one out of 150 Hadith could be Authentic.

Allah dzelle še'nuhu kaze:"Onoga koji se suprotstavi Poslaniku, a poznat mu je pravi put, i koji pode putem koji nije put vjernika, pusticemo da cini šta hoce, i bacicemo ga u dzehennem, a uzasno je on boravište! /Kur´an; En-Nisa 115 /

Allahov Poslank, a.s, bio je covjek poput drugih ljudi: radovao se stvarima kojima su se i drugi radovali;
cudio se onome sto je sve ljude cudilo; tugovao je i zalostan bio kao i ostali ljudi. Allah dz.s za Muhammeda, a.s , kaze: Reci: ,Ja sam,uistinu, covjek poput vas..'' Jedina razlika izmedju Muhammeda, a.s. i nas je to sto je njemu stizala objava od Uzvisenog Allaha. U svemu drugom nalazimo da je isti kao i drugi ljudi.

Medju prvim stvarima koje su Poslanika s.a.v.s bacale u tugu, ljutile ga i provocirale, jeste zurba nekih muslimana da o nekim stvarima iznesu svoje misljenje, bez razmisljanja kako bi trebalo ,i, iz tog razloga, donosenje pogresnih zakljucaka i izjava.


Sljedeci dogadjaj to odslikava na najbolji nacin: Od Dzafer. r.a. se prenosi da je kazao: Izasli smo na jedno putovanje. Jednog od nas je pogodio kamen i rasjekao mu glavu. Iza toga on je imao poluciju (izbacivanje sjemena u snu), pa je upitao svoje drugove, Smatrate li da se mogu posluziti olaksicom, pa uzeti tejemumum? Odgovori li su: Ne smatramo da se mozes posluziti olaksicom kada imas vodu! On se okupao i umro.Kada smo dosli Vjerovjesniku, s.a.v.s, o tome je obavijesten, pa je kazao: Ubili su ga, Allah njih ubio! Zasto nisu pitali ako ne znaju? Lijek za nezanje je pitanje! Bilo mu je dovoljno da uzme tejemmum, pa prebaci preko rane komad platna pa po njemu potare (mokrom rukom), mesh ucini, a ostale dijelove tijela opere.

Nadam se da su ove tvoje konstatacije uzrok tvog neznanja o vjerozakonu, Poslanik s.a.v.s je bio zivi primjer kako covjek da zivi u islamu, pa izmedju ostalog kako i da uzmemo abdest, kao sto vec rekoh Poslanik je to radio na vise nacina i to je nesto od njegove prakse, te u ovom slucaju ako bi izostavili neki djelic opet bi nam taj abdest bio ispravan. Uostalom zasto nam je poslat Poslanik s.a.v.s?

Pokoravat cemo se Poslaniku s.a.v.s tako sto cemo ga slijedit u onome sto je on radio i onome sto je on praktikovao.Danas je to zabiljezeno u mnogim sahih (vjerodostojnim) zbirkama hadisa. Hadis koji je siguran njega i nije moguce izmjenit, tacno je da su se podmecali/podmecu lazni "hadisi" ali njih i nije tesko identifikovat. To je nauka u kojoj imaju pravila, koja svrstava hadise po njihovoj sigurnosti na odredjeno mjesto.

Zapravo i opasno je konstatovatni nesto o nauci o kojoj covjek i nema adekvatno znanje. .

Shodno ovom mom komentaru procitaj:

Ovdje se opsirno opisuje kako se zapravo rangiraju, odnosno svrstavaju hadisi, tamo gdje je kojem mjesto
http://--- NO LINKS ---/index.php?opti ... &Itemid=67
http://--- NO LINKS ---/index.php?opti ... &Itemid=66
http://--- NO LINKS ---/index.php?opti ... &Itemid=67



Knjige kojima se daje apsolutno prvenstvo poslije Kur'ana, su svakako Buharijin "Sahih" zatim Muslimov "Sahih" jer su u njima sadrzani potpuno sigurni hadisi Allahova Poslanika s.a.w.s.
ZBIRKE SAHIH HADISA:
1) Od Buharije
2) Od Muslima
3) Od Ibn Huzejme
4) Od Ibn Hajjana
5) Hakimov "Mustedrek"
6) Od Ibn Sekena
7) Od Albanija
U svim ovim zbirkama sadržani su samo sahih hadisi (vjerodostojni hadisi) , a ima ih jos dosta van ovih zbirki koji su sahih.
Znaci koristeci se hadisima iz pomenutih zbirki hadisa, bit ces siguran da su oni svi vjerodostojni.

Vjerovatno iz svog neznanja si napisao da su hadisi pisani mnogo poslije Poslanika s.a.v.s sto naravno nije tacno.

Zabrana zapisivanja hadisa je bila abrogirana (ponistena) drugim hadisom koji je ukazao na dozvolu zapisivanja.
Buharija i Muslim biljeze da su okolnosti zahtijevale da Ebi Sah ima nesto zapisano od Poslanikovog s.a.w.s. govora sto je od njega cuo prilikom jedne hutbe. To je bilo u godini pobijede nad Mekkom. Poslanik s.a.w.s. je rekao: "Zapisuj Ebi Sah." Ebu Dawud i el-Haakim, kao i ostali, prenose od Abdullaha Ibn Omar Ibnul 'Aasa da je rekao: "Ja sam rekao: "O Allahov Poslanice, zaista sam cuo nesto od tebe. Mogu li to zapisati?" On (s.a.w.s.) je rekao: "Da." Ja rekoh: "I u sreci i u srdzbi?" On (s.a.w.s.) odgovori: "Da! Zaista ja ne govorim nista drugo do istinu, i u sreci i u srdzbi."
Buhari biljezi od Ebu Hurejre da je rekao: "Niko od ashaba nije imao vise hadisa od mene, osim 'Abdullah Ibn 'Omar. Zaista on ih je zapisivao dok ja nisam."

Tirmizi biljezi od Ebu Hurejre da je rekao: "Jedan ensarija je sijedio sa Poslanikom s.a.w.s. i cuo je hadis koji ga je impresionirao, ali ga nije mogao zapamtiti. Potom se pozalio Poslaniku s.a.w.s. te mu on odgovorio 'Koristi svoju desnu ruku.', pokazujuci mu rukom da zapisuje."

Netacno je reci da izreke Bozijeg Poslanika s.a.w.s. nisu zabiljezavane u pismenoj formi u toku prva tri stoljeca. Poslanik s.a.w.s. ne samo da je odobravao zapisivanje svojih hadisa nego je cak i diktirao brojne hadise kako bi ih ashabi zapisivali.
Na primjer, Tirmizija biljezi od Abdullaha ibn Omera: "Allahov Poslanik s.a.w.s. je diktirao 'Knjigu o sadaki' i bio ju je spremio poslati svojim namjesnicima ali ga je smrt u tome pretekla..." [Knjiga navodu ukupno 10 primjera gdje je Poslanik s.a.w.s. ashabima diktirao svoj govor vezan za pitanja Dina kako bi ga oni zapisivali i drugima prenosili.]

Pored ovoga, ashabi (poslanikovi prijatelji) ne samo da su zapisivali hadise nego su mnogi od njih svoje zapise sakupljali u knjige. Na primjer, Buhari na sest mjesta u svom sahihu biljezi zapis (zbirku) hadisa kojeg je nacinio Ali bin Ebi Talib r.a. Pored Alija r.a. hadise su u velikom broju zapisivali i mnogi drugi, medju kojima su i Ibn Abbas, Abdullah ibn Amr, Enes bin Malik, Dzabir bin Abdullah itd. Ovi spisi su koristeni pri poducavanju kasnijih generacija kao i za diktiranje hadisa kako bi ih drugi zapisivali


bajazit wrote:previdio sam ovog sarafcinu pa da odgovorim.ja uopste nisam bezobrazan nego mislim da ti nista ne znas i da bi jos trebao uciti.a i pomagac nisam niciji osim svoje familije ali cu uvijek reci ono sto je istina a necu slijepo slijediti kojekakve ucenjake koji su pa skoro nepismeni.opet ponavljam sve sto trebamo je objavljeno u kur'anu i ne smijemo nista PRIDRUZIVATI kur'anu casnom.

'Mi smo nebesima, Zemlji i planinama ponudili emanet, pa su se ustegli i pobojali da ga ponesu, ali ga je preuzeo covjek – a on je, zaista, prema sebi nepravedan i lakomislen.' (El-Ahzab, 72)

Nije ispravno tvrdit za nekog da je nepismen na osnovu svog nekog grubob ubjedjenja, ili nekih kriterija koja su postavljena ili koja su nametnuta, na osnovu cega se ogleda pismenost doticne osobe.
Treba se zapitati ustvari sta je pismen covjek?
Vjerovatno znas da danas u svakoj oblasti postoje edukovane osobe, pa tako isto u tom vjerozakonu.
Stoga neko ko je upucen u jedno umijece ne mora biti upucen u svako umijece. Nije nuzno da znalac pravne nauke i nauke kelama (govor, znanost vjere) bude jednako vjest u lijecnistvu, niti u neupucenosti u nauke razuma nuzno znaci i neupucenost u gramatiku.


Imam Tirimizi je znao nekoliko stotina hiljada hadisa napamet s ispravnim lancem prenosilaca. Autentican hadis pocinje, primjera radi: Prenosi Hammad bin Selemeh hadis od Ejjuba a on od Ibn Sirina a on od Ebu Hurejre koji ga prenosi od Poslanika s.a.w.s. U najduzem lancu prenosilaca ima 9 osoba.

Stoga treba se suzdrzati prije nekoga osudimo, jer svojom reakcijom izazivamo srdzbu drugih, koji automatski uzvracaju na isti nacin kojim se zapravo i sami obracamo.

KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

#225

Post by KOGOD KADGOD » 08/07/2007 17:32

Evo primjera zasto neke komentare zatreba copy/paste - samo stoga sto ljudi daju komentar a ne procitaju sve prijasnje (niti se moze ocekivati od mnogih, nema se vremena i sl.).

Evo, da ne kopiram, mada je vec nekoliko puta ponovljeno:

Ovdje se NE SMATRA DA HADISI NISU "POTREBNI ili KORISNI", ponavljam ovo isto vec mnogo puta i iste osobe opet tvrde suprotno (i ako neko zeli potvrdu, neka procita prijasnje komentare u vezi toga).

Ovdje se govori o KORISTENJU hadisa.

Navedeno je, u mom proslom komentaru, da SVE sto je korisno i ne suprotstavlja se Bozijim Objavama je dio sveobuhvatne Istine i prihvatljivo, dokle god se za to ne tvrdi da je OBAVEZNO ili VJERSKI PROPISANO.

Hadisi tj. PRICE, PRIPOVIJEDANJA, su od historijskog znacaja kako autenticni tako i neautenticni - govore nam o drustvenom stanju i zbivanjima u doba Objave Qur'ana (kao sto u Bibliji price opisuju drustveno stanje i zbivanja za vrijeme Objave Tevrata i Indzila).

Neke price opisuju stvarne okolnosti i zbivanja dok neke preuvelicavaju ili cak potpuno negiraju neke Poslanikove izreke/okolnosti/zbivanja. Tako je uvijek bilo sa historijskim spisima i biljezenjima - mozemo steci stvarnu sliku toga doba samo do odredjene mjere.

Dakle nije stvar u "negiranju" hadisa, nego u preispitivanju SVRHA u koje se koriste.

Kada se hadisi/price koriste u svrhu "krojenja" VJERSKIH ZAKONA I PROPISA koji su vec dati i objasnjeni koliko je to potrebno, ni vise ni manje, u Bozijim Objavama - onda nanose stetu ummetu i unose razdor medju vjernike.

Kada se koriste u svrhu boljeg shvatanja vremena i okolnosti Objave, obicaja i vjerovanja ljudi prije Objave (koja su postepeno mijenjana dok se Pravi Put nije ocito razlikovao od zablude) - od njih ummet ima koristi, poput naucnih pronalazaka koji nam pomazu da bolje shvatimo Bozije Objave, jer Objave sadrze UPUTU za napredak covjecanstva kako duhovno tako i drustveno/materijalno do Zadnjeg Dana.

Kada se koriste u svrhu stvaranja grupa i grupica koje se medjusobno razlikuju samo po tome sto slijede razlicite hadise i na njima zasnivaju VJERSKE PROPISE - onda su ne samo stetni vec detrimentalni i unistavajuci za ummet, a u tako necemu jednostavno ne moze biti dobra niti koristi - svjedoci smo ove tuzne cinjenice i dan-danas...

Oni koji su upoznati detaljnije sa medjusobnim razlikama izmedju sekti i mezheba su takodje dobro upoznati i sa cinjenicom da se cesto radi o zivotu ili smrti na ovom svijetu a o raju ili paklu na onom.

Primjera je dato mnogo u prijasnjim komentarima, od cinjenice da su oko Ka'be postojale CETIRI "stanice", za svaki od "glavnih" mezheba po jedna, jer sljedbenici nisu htjeli da klanjaju iza imama drugog mezheba, tako da su cetiri imama vodila cetiri dzemata za jedan namaz pa do bukvalnog ratovanja izmedju sekti oko prica za koje jedni tvrde da su recene/desile se ovako a drugi onako!... - i to u doba relativno skoro nakon smrti Muhammeda kada su mnogi svjedoci jos bili zivi, a sta tek mozemo ocekivati od prica nastalih stotinama godina kasnije?!.. "blago" nama...

Primjera sitnicarenja i "detaljisanja" je takodje dato, samo treba pogledati unazad u komentare, od cinjenice da radi price/hadisa da se dodirom zene gubi abdest (dok drugi hadis navodi suprotno) tako da sljedbenici prvog nece klanjati za imamom koji slijedi drugi jer su ubjedjeni da on nema abdest ili sumnjaju u njegov abdest radi njegovo ubjedjenje - a bez abdesta namaz nije validan, pa se za tim imamom "ne treba klanjati", do banalnih stvari kao to da li se gubi abdest nakon jedenja kamiljeg mesa - jedni tvrde da je prica/hadis koja navodi da se gubi abdest tacna a drugi tvrde da je prica/ hadis koji navodi suprotno ispravna - u svakom slucaju se radi o velikoj stvari tj. da li je namaz validan ili ne (...velika je stvar onima koji drze do svojih namaza i trude se da ne klanjaju "uzalud")

Jedni, opet, tvrde, pozivajuci se na hadis da se za preljubu (vjencana osoba) treba kamenovati dok se u Bozijoj Objavi JASNO objasnjava sta treba, i kako, ne pravi razlika izmedju vjencane i nevjencane osobe itd. - dakle oduzima se ljudski zivot, koji je Bog ucinio tako vrijednim, slijedeci pripovijed/hadis radije nego ocuvati ljudski zivot slijedeci Boziju Rijec!...

I tako unedogled... NI jedna grupa se ne glozi oko AJETA Qur'ana (mozda oko objasnjenja i tumacenja koja su opet zasnovana na hadisima) nego su medjusobne razlike i podjele uzrokovane SAMO stoga sto vjeruju u istinitost/autenticnost razlicitih HADISA - i sve to uprkos jasnoj uputi Bozijoj da se NE RAZJEDINJUJEMO!?

Dakle, zakljcujemo, i PONAVLJAMO da nije govor o prihvatanju/neprihvatanju ili vjerovanju/nevjerovanju u hadise tj. price - nego u KORISTENJU hadisa kao osnove za donosenje vjerskih zakona i propisa umjesto u svrhu historijske vrijednosti i boljeg shvatanja vjerskih zakona i propisa - koji su vec uspostavljeni Bozijom Objavom i nema im se sta dodati ili oduzeti i koji su dovoljno JASNI tako da predaje/hadisi jedino pomazu da znamo pod kakvim okolnostima i kada su objavljeni.

Takvih hadisa, nazalost, veoma malo ima i stoga je nemoguce znati tacan hronoloski red objavljivanja svih sura i svih ajeta u surama - dok hadisa o kojekakvim natruhama i "vaznim" propisima ima napretek...

O etiri grupe koje su nanijele najvise stete autenticnosti predaja je pomenuto u ranijim komentarima - munafici (licemjeri), "profesionalni" pricaci prica, politicki nastrojeni i, na kraju dobronamjeri ljudi sa izmisljenim "dobrim" hadisima - svi pripisani Poslaniku na neki nacin... Tema za sebe.

Mir Boziji svima, slozili se ili ne - slozimo se da nam se misljenja razlikuju, pokusajmo i molimo Boga da spoznamo Istinu, jer bez obzira na hadise i osobna misljenja.

Slazemo se da je Qur'an Bozija Objava i ne razjedinjujmo se mrznjom i negativnom osjecajima nego samo perifernim shvatanjima - dok se u srcu osjecamo jedinstveni pred Bogom i kao ummet - time je nas Gospodar zadovoljan.

Post Reply