aNTropocentrio wrote:Ja sam postavio 1st take.
Na navedenom webu je manje-više kritički osvrt na "sektaško", tj. iskrivljeno tumačenje Islama.
Posebno mi se dopao dio o ženama, te o umjetnosti, muzici i šahu, ako se ne varam.
Hvala - dakle si u sustini postavio istu temu koju ja pokusavam da priblizim BiH javnosti ali malo "sporije" i sa vise razjasnjenja za one koji ne govore/citaju engleski tecno...
Nisam znala za ovaj sajt, drago mi je da sad znam, u sustini je isto kao i submission.org ili freethinkingmuslims.org i sigurno ima mnogo drugih slicnih kako na engleskom tako i na mnogim drugim jezicima.
Ovo je samo jos jedan dokaz da se povratak OSNOVI desava svuda, i sve sto sam do sad ovdje pretstavila je isto misljenje samo na nasem jeziku (pa su ga mnogi neprijateljski-raspolozeni shvatili kao samo "moje" misljenje) i pokusali ga potcijeniti u smislu da sad ja "jedina znam bolje od tradicionalne uleme" i slicno.
Ova informacija je pristupacna na svim znacajnijim jezicima muslimanskih zemalja - arapskom, perzijskom, turskom, engleskom, indonezijskom - i namjera mi je da sto vise ucinim pristupacnom ovu informaciju na nasem jeziku
da bi ljudi imali stvarni IZBOR a ne prosto bili ograniceni na "izbor" izmedju jedne tradicionalne sekte ili grupe - a sto odmah stvara osjecaj sektastva i odboja prema drugim grupama.
Izborom da se odbaci svo sektastvo i slozi oko onoga sto je SVIMA zajednicko (prepustajuci periferne razlicitosti individui) samo stvara osjecaj jedinstvenosti - a to ukljucuje i tradicionaliste, jer i sa njima nam je zajednicka osnova Objava - tako da nema osjecaja "odbojnosti" vec radije slicnosti i simpatije prema svima koji nisu u stanju da sami spoznaju vec prate "ucenjake".
Ovaj osjecaj ljubavi i postovanja prema svim vjernicima je cilj i svrha jedinstvenosti, i simpatija prema njihovoj iskrenosti - makar tu njihovu iskrenost zloupotrebljavali neki za svoje ciljeve - Bog zna njihove mogucnosti i ne mozemo reci da se od nekog "ne prima" molitva i dobra djela - kao sto je redovan obicaj medju sektama i grupama (taj i taj nije "pvilno" obavio abdest/namaz/post i nece mu Bog to primiti i slicne bezumne tvrdnje - jer samo Bog ima pravo i mogucnost da prosudjuje i odlucuje).
Ne znam onda zasto tolika "frka" oko stava koji pokusavam uciniti pristupacnijim, kada je vec to ranije pokusano s tvoje strane?
- osim ako nije na nasem jeziku izrazeno pa je vidjeno samo kao jos jedno "tumacenje" od mnogih - dok je to
tumacenje koje sjedinjuje sva ostala trazeci OSNOVU za ujedinjenje i odgradjivanje od svega sto je oprecno toj osnovi , time sto se daje pravo svima da vjeruju u price ili ne, da ih slijede ili ne - dokle god odredjeni nacin vjerovanja i zivota
NE NAMECU kao ispravan i neophodan - jer se svi slazemo da je neophodno samo ono sto je navedeno u Objavi - a sve ostalo je individualni izbor, kako ce jesti, hodati, oblaciti se itd.
Kao sto sam puno puta navela, bitno je (naravno samo za one koji vjeruju u Bozije Objave) da JEDINA OSNOVA za VJERSKE ZAKONE i PRAVILA bude Bozija Objava - a da se price i pripovjedanja (hadisi) koriste kao historijski izvor informacije a ne kao izvor vjerskih ZAKONA i PRAVILA.
Ne znam kako jasnije da izrazim da nije ispravna "optuzba", nekih neprijateljski-raspolozenih forumasa, da ja ili oni koji se slazu sa ovim stavom "ne priznajem" ili "odbijam" ili smatram "neistinitim sve" hadise - sto je apsolutno i namjerno iskrivljavanje i izoblicavanje mog stava.
Dakle i podrzavaoci stava jedinstvenosti vjernika a, i licno, PRIZNAJEM postojanje hadisa, PRIHVATAM njihov historijski znacaj, smatram da ih je mnogo ISTINITIH ali je i cinjenica da mnogi NISU istiniti sto ne poricu ni ucenjaci svih tradicionanih sekti i grupa.
I molim da se vise ne iskrivljuje ovo shvatanje glupim "konstatacijama" kao - "ti ne priznajes hadise" ili "smatras da su svi hadisi neistiniti" i slicne gluposti koje samo odrazavaju ocaj i nemogucnost da se realno i objektivno iznesu ubjedjljivi argumenti protiv ujedinjenja vjernika sa Objavom (Qur'an) kao centralnom zajednickom osnovom.
Ko hoce da primjenjuje u svakodnevnom zivotu mudrosti i izreke pripisane Muhammedu kao i drugim uenjacima - slobodan je da to cini.
Ovo sto danas preovladava u muslimanskom svijetu (u CETIRI navodno ISLAMSKE drzave narocito, tj. S.Arabija, Iran, Afganistan i Sudan - koje su
jedine vlade bazirane na "islamskom zakonu" ali ne i iskljucivo bazirane na Qur'anskom zakonu)
je neprihvatljivo jer namece i cini obaveznim ono sto nije obavezno a dopusta ono sto nije dopusteno.
Bez obzira da li ih je izrekao Muhammed ili su narodne izreke -
mudrost je mudrost i univerzalne je prirode, dok neke stvari pripisane Muhammedu ili nemaju nikakvog smisla u danasnjim okolnostima - ili su namjenjeni iskljucivo za one koji su zivjeli u doba njegovog poslanstva i kao takve se ne trebaju nametati kao "obavezne" i neophodno primjenljive u zivotu savremenog vjernika.
Vazno je da na nasem jeziku postoji informacija koja je ODAVNO pristupacna vecini muslimana svijeta - a koja sve vise raste i sve vise jaca radi svoje logicnosti, progresivnosti i smisla, jer je Qur'an koji sadrzi Bozije zakone, pravila, naucna otkrovenja i savjete - primjenjljiv do zadnjeg Dana postojanja covjecanstva - a ko ce i da li ce se sloziti ili ne je IZBOR koji svako sam ima pravo da napravi.
Koliko je muslimana koji "vjeruju" u Qur'an i u hadise - a ne primjenjuju ni procenat toga sto "vjeruju"?
Boziji Zakon i Objava koja je Uputa za covjecanstvo - je veoma LAHKA i nekomplikovana tj. JEDNOSTAVNA za primjeniti pod bilo kojim uslovima i u bilo om vremenskom periodu.
Problem je u tome sto je u interesu "ucenjaka" koji su od religije napravili PROFESIJU da vjeru i religiju ucine sto komplikovanijom i udaljenijom od "obicnog" vjernika - da bi time ucvrstili svoj polozaj i obezbjedili "potrebu" za svojom PROFESIJOM.
Mada su "ucenjaci" vecinom dobro upoznati sa istinskim tumacenjem i jednostavnoscu vjere, "rizikovali" bi gubljenje statusa i profesije kada bi otvoreno to i izjavili - jer bi onda, s jedne strane, bili "optuzeni" od strane ostalih profesionalnih religioznih "ucenjaka" i izgubili status "visokoobrazovanih" ucenjaka medju nekim ljudima i sljedbenicima (mada bi u stvari nasli vise razumijevanja i prihvatanja nego sto mogu zamisliti) - a s druge strane bi bili prinudjeni da u stvari RADE za svoju nafaku (kao sto su to cinili cak i HALIFE neposredno nakon Muhammedove smrti kao i svi drugi ucenjaci i imami dzemata - svi su imali svoje profesije a poucavanje drugih i predvodjenje molitvi im je bila cast za koju ne bi primili ponudjenu novcanu nadoknadu u obliku redovne plate, osim u obliku hedije tj.poklona, narocito ako vecinu svog vremena posvete poucavanju drugih pa time ne stignu da dovoljno obezbjede za svoje familije).
SVAKI student koji se posveti podrobnom proucavanju religije i vjere, nakon opseznog izucavanja raznih faktora koji su uticali na pocetak i daljnji razvoj religije i vjere - u jednoj fazi dodje na "raskrsnicu" na kojoj treba da odluci da li da nastavi da bude dio "institucije" klergije ili da riskira nezadovoljstvo svojih "kolega" i gubitak statusa kod ljudi a izgubi BOZIJE ZADOVOLJSTVO i podrzavanje Istine.
Vecina nastavi dalje, ubjedjujuci sebe da imaju najbolje namjere i misleci da se mogu na Sudnjem Danu "izvuci" okrivljavanjem onih koji su ih poducavali; neki ne mogu podnijeti griznju savjesti pa jednostavno odluce da promjene profesiju i na drugaciji nacin nastave da zive i rade odgradjujuci se od odgovornosti sa kojom bi morali da se svakodnevno suocavaju; - a mali broj iskrenih, kojima je vazno samo Bozije zadovoljstvo i Istina aktivno ustanu da proklamiraju Istinu i raskrinkaju farsu koja je izgradjena oko vjere i za koju vecina sljedbenika i ne zna da postoji.
To su oni koji se zauzimaju za Boziju Objavu i ujedinjenje svih vjernika na razne nacine - neki samo u okviru malog kruga vjernika; neki (od davnijih vremena od kada je pocelo stvaranje klergije i formiranje institucije hadisa), su pisali knjige i davali javne govore radi kojih su bili "uklanjani po kratkom postupku" od strane tradicionalista; neki postavljanjem internet sajtova sa informacijom o tome sta je napravljeno od originalnog Islama, i tako dalje.
Ova farsa i institucije (religije) izgradjene oko VJERE se odnosi na SVE religije - od institucije CRKVE (tumacenja Indzila uz njemu dodate biblijske price), SINAGOGE (i jevrejskih tumacenja Tevrata uz njemu dodate price) kao i RIJASETA (kako se kod nas zove ta institucija, - "rais" znaci "vodja", "rijaset" "vodjstvo") i slicnih institucija u drugim muslimanskim i "islamskim" zemljama izgradjenih oko tumecenja Qur'ana sa dodatim pricama i pripovjedanjima zvanim "hadis".
U Islamu (pokorenju Bogu) i Imanu (vjeri u Boga)
ne postoji religiozna "institucija" - vjerovanje i pokornost Bogu je NACIN zivljenja i drustveni poredak zasnovan na vjeri u Boga je poredak koji zastupa SLOBODU i zastitu ljudskih prava iz koje proizilaze standardi i detaljna uredjenja kako politicka tako i ekonomska, obrazovna itd.
HILAFET ("khalifah" je namjesnik i vodja vjernika na Zemlji) NIJE vjerska institucija. HILAFET je drustveni poredak zemlje cija je populacija vecinom muslimanska, sa svim aspektima vlade i drzave od socijalno-politickih do pravno-zakonskih.
Hilafet je drustveni poredak ciji se OSNOVNI zakoni (kao i u svim poretcima, od demokratskih do komunistickih) zasniva na zastiti OSNOVNIH ljudskih prava, tj. zabrana ubijanja (pravo postojanja i zivljenja), zabrana kradje i pronevjere (pravo zarade i posjedovanja) i slicno a sva su ta prava zagarantovana Bozijim Objavama.
Kako ce rukovodstvo nekog drustvenog poretka (u ovom slucaju HILAFETA) donijeti periferne zakone i pravila (od saobracajnih do radnickih i samog NACINA izbora rukovodstva) zavisi od naprednosti drustvene svijesti - a u Bozijim Objavama imamo UPUTE koje nam omogucavaju da sto pravednije dolazimo do zakljucaka koji zakoni stite SVE zitelje te zajednice.
U svrhu uspostavljanja sto boljeg poretka se oslanja na Boziju Uputu, na historijska iskustva, na trenutna socijalna i ekonomska dostignuca drugih poredaka, na dostignuca svih nauka koje mogu doprinijeti boljem i uravnotezenom drustvenom poretku - i u skladu sa novim potrebama novih vremena - nadogradjuju se i nova i efikasnija pravila i uredjenja. Bog od nas ne "treba" apsolutno nista - On nam daje olaksice i upute kako da bolje i slobodnije zivimo a time i priliku da ispunimo svoju svrhu postojanja, da Ga spoznamo svojevoljno i da zahvalni uzivamo u nimetima (blagostanju) koje nam je omogucio.
On sigurno ne ocekuje da zivimo primitivno i da se "u Njegovo ime" medjusobno glozimo i ubijamo jer to NAMA ne koristi a On nam je dao Upute kako da SEBI i covjecanstvu budemo od koristi. Kada bi se oslonili ne Njegove jednostavne upute ZA NASE DOBRO, postovali bi druge, zivjeli u slobodi i blagostanju - i ne bi bilo potrebno "ratovati" - ljudi, svih religija i ubjedjenja, bi sami zeljeli da budu dio takvog jednog slobodnog i naprednog drustvenog poretka...
VJERSKI aspekti (i slobodna tumacenja vjere bez cenzure, pristrasnosti i bez NAMETANJA jednog iznad drugih) u takvom drustvenom poretku su informaciono PRISTUPACNI svima, opismenjavanje svih zitelja je neophodno, a da li, kako i koliko ce svaki clan drustva prihvatiti i do koje mjere se posvetiti vjeri je SLOBODAN izbor individue, jer su slobodni da sagledaju razna tumacenja i sami zakljuce koje je najblize istini i najlogicnije).
Hilafet obezbjedjuje SLOBODU izlozenosti informacije i pristupa istoj, kako vjerske tako i naucne, literarne itd. a slobodni ljudi instinktivno izabiraju ono sto je za njih najbolje pod uslovom da imaju rani pristup obrazovanju i slobodi razmisljanja i govora.
Najpozitivnije rukovodstvo je ono koje ima u vidu dobrobit SVIH zitelja i clanova drustvene zajednice kao i prosperitet i napredak cjelokupne zajednice / drzave / vlade / uredjenja / hilafeta.
Internet je jedan od Bozijih darova covjecanstvu jer napokon daje pristup informaciji fakticki svakome (mada se isti koristi u negativne svrhe kao i sva ostala dostignuca nauke i tehnologije a koja je Bog dozvolio da otkrijemo).