Page 1 of 28

#1 NASTANAK I RAZVOJ LITERATURE HADISA

Posted: 08/12/2006 08:08
by KOGOD KADGOD
Sta je HADIS?

Rijec "hadis" (mn. ahadeeth) znaci prica, pripovijedanje (a u kontekstu danasnjeg shvatanja Islama - rijeci pripisane Poslaniku Muhammedu i pripovijedanja o njemu i zbivanjima tokom vremena njegovog poslanstva).

[b]Qur'an: [/b]

"Koje pripovijedanje (hadis) osim od Boga i Njegovih Objava oni podrzavaju?" 45:6

"Qur'an nije izmisljeno pripovijedanje (hadis) ...... sve detaljno iznosi" 12:111

"Neki ljudi podrzavaju prazne price (hadis) da bi skrenuli druge sa Bozijeg Puta" 31:6

"Jedini nacin zivota (sunna) treba da je Bogom dati nacin zivota (sunna) 17:77, 33:62, 48:23, 6:114


Prije nego izlozim ovaj stav, koji su zastupali mnogi ucenjaci od vremena nastajanja HADISA do danas, napomenucu da sam (za razliku od onih koji od drugih ponavljaju hadise i o hadisima) osobno proucavala, od prve do zadnje stranice, Sahih Bukhari (9 volumena - koji svi nisu jos ni prevedeni na Bosanski u cjelosti), Sahih Muslim (4 vol.), Abu Dawud, Tafsir Ibn Katheer (10 vol. "skraceni"), Fiqhus-Sunnah, Fiqhu-Seerah, Znacenje i Poruka Prenasanja (tj.hadisa) 4 vol., Ihya-Ulumud-Din 4 vol., Historija Tradicija / Prenasanja (tj hadisa), Riyadus-Salihin (skracena verzija Bukharije i Muslima) i jos mnogo drugih spisa i knjiga, suvise brojnih da se navode. Navodim samo one koji se bave temom HADISA direktno ili indirektno.

Muhammed je ZABRANJIVAO pisanje njegovih izreka jer je njegova JEDINA poruka covjecanstvu bila BOZANSKA OBJAVA - [b]QUR"AN[/b]. (Qur'an je rijec nastala od rijeci "qara'a" sto znaci "citanje", "iscitavanje" tako da u prevodu rijec "qur'an" znaci jednostavno "citanka").

Na ovu temu, mnogi podrzavaoci hadisa, kazu da je on zabranjivao njihovo zapisivanje da "ne bi doslo do mijesanja tih spisa sa spisima Qur'ana".

Takav argument je veoma slab, prvo zato sto je Qur'an biljezen kao i UCEN NAPAMET tako da je on (Muhammed), da je htio da se njegove izreke i objasnjenja upucena LJUDIMA TOG VREMENA zadrze za buduce generacije, mogao da kaze da pisu njegove izreke ali da ih ne uce napamet.
Takodje je, kada je Objava Qur'ana zavrsena ajetom objavljenim Muhammedu na brdascu Arefata kada je obavljen prvi (i njemu posljednji) Hadzdz (hodocasce), on (Muhammed) je mogao dodati da je sada Objava Qur'ana kompletirana i da sad slobodno mogu pisati hadise, jer vise ne postoji opasnost "mijesanja" spisa.

ALI ON TO NIJE REKAO, I NIJE REKAO SA RAZLOGOM, KAO STO JE I SVE STO JESTE REKAO RECENO S RAZLOGOM.

Njegov svakodnevni zivot, kao i zivot njegovih suvremenika, bio je OBICAN zivot, s tom razlikom da je PROZIMAN Objavama ajeta Qur'ana u roku od 23 godine. Zasto 23 godine? Qur'an je mogaobiti objavljen U JEDNOM DIJELU, KAO CJELINA i onda bi Muhammedova misija bila da Qur'an "unese" u svakodnevnicu.

Ali, nije. I, kao i sve drugo, NIJE S RAZLOGOM.
Ljudsko bice individualno, kao ni zajednica drustveno, nije u stanju da se promjeni "preko noci".
Bog to zna, jer nas je On takvima i stvorio.

Ljudsku svijest, formiranu okolnostima i desavanjima mnogo godina (individualno) i mnogo stoljeca (drustveno) nije lahko "preokrenuti" na takav nacin da odbaci sve NEGATIVNO sto je bilo dio te svijesti, zamjeni POZITIVNIM novim konceptima, kao i "prosije" i ZADRZI POZITIVNO sto je vec bilo dio te svijesti.

Potrebno je puno SNAGE, ISKRENOSTI, VOLJE i ZELJE za Istinom da bi se prihvatila cinjenica da se nesto NE ZNA ili POGRESNO SHVATA.

Uzmimo primjer osobe "zrelih" godina koju je zivotno iskustvo kao i stecena saznanja navelo na stvaranje odredjenih stavova, misljenja i vjerovanja u vezi sa sobom, drugim ljudima, svijetu opcenito, pa i o "svetom" ili VANMATERIJALNOM tj. bozanstvu kojem se obicno pripisivalo sve ono sto se nije moglo "objasniti" u svjetlu tekucih shvatanja (kretanje nebeskih tijela, kisa, sreca, nesreca, zivljenje, umiranje itd).
Takvoj ososbi je veoma tesko suociti se sa cinjenicom da je ona, kao i njeni preci donekle, drzala NEISPRAVNE tj. NEREALNE ili NEISTINITE stavove.

Stoga se Bozija Rijec (tj."objasnjenje" inteligentnim stvorenjima o svim pitanjima koje ih "muce") objavljivala POSTEPENO.

U jednom od postova (tema Dzehennemska vatra) je bas to navedeno, tj. da nema svrhe ubjedjivati nekoga o istinitosti Bozije Rijeci ako taj neko NE VJERUJE u Bozije Postojanje - za njega ta Rijec nema autoriteta, dakle sa njim/njom se prvo povede tema o postojanju pocetne nematrijalne Energije, Sile, Inteligencije, Boga,"nesta tamo gore" kako god, pa tek kada i AKO se uspostavi da Bog Postoji, onda ima svrhe govoriti o mogucnosti "komunikacije" izmedju Njega i Njegovih inteligentnih stvorenja.

Dakle, tadasnje drustvo nije imalo "problema" s vjerom u bozansko Bice, ali je imalo "problema" shvatiti da je to Bice JEDNO i da je dovoljno "MOCNO" da "pokrije" sve koncepte materijalne kao i apstraktne. Tadasnje drustvo je vjerovalo da postoji ALLAH ("glavni" Bog) ali da "uz njega" postoje i mnoga ILAAHA (bozanstva) koja "obavljaju" razlicite "poslove" za Boga jer "On ne moze to sve sam, beli".

Da razjasnimo znacenje rijeci ALLAH.
Rijec "ilaah" oznacava "bozanstvo, nesto sto je vrijedno obozavanja". Prepozicija "AL" na arapskom znaci (u nedostatku naseg ekvivalenta) "THE" (engleska prepozicija koja oznacava odredjenost imenice). Dakle, "ilaah" = "bozanstvo"; kada se pred tu rijec "ilaah" stavi prepozicija "al" ("al-ilaah" cita se ALLAH) dobija znacenje The God. Na nasem jeziku "bog" pisano malim slovom je ekvivalent "ilaah" dok "Bog" pisano velikim slovom je ekvivalent Allah. Ima tu jos zanimljivosti ali bi odlutali sa teme HADIS.

[b]Polahko, Objava se u svojim prvim dijelovima, najvise odnosila na to da je Bog Jedan i da "pored" Njega nema "drugih bozanstava" vrijednih obozavanja. Stoga LAA ILAAHA IL ALLAH ("nema bozanstva sem Allaha", ili, "nema boga osim Boga")[/b]

Muhammed KONSTANTNO NAGLASAVA DA JE ON SAMO POSLANIK ar."nebijj" i VIJESNIK ar."rasul" (postoji razlika izmedju ta dva termina) I DA JE NJEGOVA JEDINA MISIJA DA PRENESE BOZIJU OBJAVU COVJECANSTVU. On cesto naglasava da nije ni po cemu "iznad" ljudi kao i to da nije ni u kom smislu "IZNAD PRIJETHODNIH POSLANIKA I VIJESNIKA" (sto se nazalost promjenilo s vremenom od strane njegovih sljedbenika).

" 'Atiullah we 'atiur-rasul" tj. "slusajte Boga i Njegovog vijesnika" se tumaci kao dva odvojena koncepta tj. 'atiullah se tumaci kao QUR'AN dok 'atiur-rasul se tumaci kao HADIS.

[b]U stvari, "Slusajte Boga i Njegovog vijesnika" je jedno te isto - slusajte Boga kroz Njegovu Objavu (Qur'an) i slusajte vijesnika kao PRENOSIOCA Bozije Objave (Qur'an).[/b]

"Preskocicemo" 23 godine Objave i zbivanja i dolazimo na POCETAK hadisa...

Kada se Muhammed vratio Gospodaru svjetova, tj. napustio fizicko tijelo (sto mi nazivamo umiranjem) nije se, sto se kaze njegov mejjit (tijelo) "nije ni ohladio" - vec je nastala "frka" i rasprava o tome ko ce biti novi VODJA muslimana...

[b]Tada se je PRVO pocelo pozivati na ovu ili onu izreku tj. HADIS Muhammeda da bi se "zakljucilo" ko bi trebao da preuzme vodjstvo muslimanske zajednice...[/b]

Qur'an je to prepustio vjernicima, tj. svako doba ima svoje drustveno uredjenje, i da je Bog u Qur'anu naveo bilo sta u vezi sa tim kako se biraju vodje - ogranicavala bi se sloboda drustvenog poretka i njegovog socijalno-svjesnog razvoja.

Umjesto da se obrate Qur'anu i nadju ajete koji [b]upucuju[/b] na to kako se bira / nalazi vodja jedne (bilo koje) zajednice, ili da glasanjem odrede misljenje vecine, ukljucujuci zajednice vjernika i pokorenika, sljedbenici Muhammeda su se poceli pozivati na "dokaze" koje je on ostavio da bi se izabrao novi vodja.

MUHAMMED NIJE, I [b]SA RAZLOGOM NIJE[/b], IMENOVAO KO BI NAKON NJEGA BIO NAJPOGODNIJI DA VODI MUSLIMASKU ZAJEDNICU. IMAO JE I VREMENA I PRILIKE DA TO UCINI - ALI NIJE.

Poceli su se, dakle, "razbacivati" hadisi; prvo izmedju mekkelija (muhadzira = "iseljenika") i medinelija (ansara "pomagaca") dok se svi skupa nazivaju ASHAB-IMA ( "ashab" = "prijatelj", "sahaba" = "prijatelji"), a kasnije izmedju plemena...

Muhadziri su se pozivali na to da su oni bili prvi koji su primili Islam sto znaci da bi novi vodja (HALIFA) trebao da se izabere izmedju jednog od njih.

Ansari su se pozivali na to da se je Muhammed "pobratio" s njima i izabrao da zivi medju njima do kraja zivota sto znaci da ih je izabrao sa svoju "bracu" jer su primili njega i njegove sljedbenike kada su bili prognani, tako da bi se HALIFA trebao izabrati izmedju njih.

Onda su se QUREJSIJE (pleme iz kojeg je Muhammed poticao) pozvale na "hadis" da je Muhammed navodno rekao da se halifa moze birati samo izmedju qurejsija...

Na to su se pripadnici drugih plemena pozivali na "hadis" da je Muhammed navodno rekao da ni jedno pleme nema prednost nad drugim niti arap nad ne-arapom (a sto je u Qur'anu i pomenuto).

Zatim su je jedni opredijelili za to da Ebu Bekr, koji je bio jedan od najboljih jarana sa Muhammedom kao i jedan od prvih prominentnih (bogatijih) ashaba koji je primio Islam i finansirao mnoge "kampanje" za sirenje Islama (otkupom i oslobadjanjem robova muslimana, finansiranjem skupova (vecera, rucaka i sl.) pri kojima je Muhammed pokusavao da javno iznese Objavu koja mu je slata) - bude izabran za HALIFU.
Takvi su se pozivali na "hadis" da je Muhammed navodno rekao da je Ebu Bekr njegov najbolji jaran, kao i na, navodno odigran, incident kada su na brdu stjali Muhammed, Ebu Bekr, Omer El-Khattab i Osman Ibn Affan pri kojem je, navodno kompliment dao Ebu Bekru (obratite se na doticni hadis, Sahih Bukhari).

Drugi su se, opet, opredjelili za to da 'Ali ibn Abu Talib (kod nas Alija) bude izabran za HALIFU jer je on, ne samo rodjak Muhammeda o kome se Muhammed brinuo od smrti njegovog babe (Muhammedovoh amidze Abu Taliba) i muz Muhammedove kcerke Fatime, nego i najmladji ashab koji je odrastao uz Poslanika i s njim provodio najvise vremena s obzirom da su zajedno zivjeli u istom kucanstvu.
Ovi su se pozivali na "hadis" da je Muhammed navodno rekao da "ko voli mene voli i Aliju kao i to da kome sam ja (Muhammed) vodja tome je vodja i Alija", vidi doticni hadis.

STA JE DALJE BILO OPSTEPOZNATA JE HISTORIJA...

Kada je ubijen Ebu Bekr, opet se pozivalo na ovaj ili onaj "hadis" da bi HALIFA postao Omer.

Kada je ubijen Omer, pozivalo se na ovaj ili onaj "hadis" da bi za HALIFU bio izabran Osman.

Kada je ubijen Osman, opet su se oni koji su podrzavali njegovu "kandidaturu" pozivali na ovaj ili onaj "hadis" da bi Alija postao HALIFA.

Drugi su opet bili za to da HALIFA bude Muawwija Ibn Abu Sufjan (njegov otac Abu Sufjan, tadasnji vodja Qurejsija, je bio jedan od najzescih protivnika Islama kao i njegova zena Hind koja je platila roba da ubije Muhammedovog amidzu Hamzu i izvadi mu jetru (po nekim predavanjima srce) koju je zagrizla od mrznje her je Hamza ubio njenog oca i brata u bici na Bedru).
Muawwija je, uz roditelje primio Islam kada je osvojena Mekka i kada Abu Sufjan i Hind "nisu imali kud".
Da li su oni primili Islam iskreno ili ne to sam Bog zna, ali se moze zamisliti u kakvoj sredini i pod kakvim uslovima je Muawwija odrastao... Ova grupa se opet pozivala na ovaj ili onaj "hadis" kao podrsku za to da bi HALIFA trebao biti Muawwija.

CAK JE DOSLO I DO MEDJUSOBNE BITKE KOJU JE DOBIO ALIJA i tako da je on ostao HALIFA.

[b]PRIMJETIMO OVDJE DA SU SE SKORO SVI ARGUMENTI, KOJI SU PRAVILI SVE VECI RAZDOR, BAZIRALI NA IZREKAMA PRIPISANIH MUHAMMEDU A NE NA AJETIMA QUR'ANA KOJI JE OBJAVLJEN BAS KAO UPUTA ZA VJERNIKE I POKORENIKE...[/b]

Kada je ubijen Alija jedni su bili za to da jedan od njegovih sinova (Hassan i Husejn) bude HALIFA i oni su se pozivali na "hadis" da je Muhammed navodno podigao svojih dvojicu unuka i rekao Boze ja ih volim voli ih i Ti, i jos drugih "prica" kao pordsku za to.

Muawwija (jos uvijek zudeci za titulom HALIFE) je ponudio Hassanu (starijem sinu Alije) da njemu (Muawwiji) prepusti mjesto HALIFE inace ce opet doci do medjusobnog sukoba i ubijanja.
Muawwija je Hassanu obecao da, kada on (Muawwija) umre, on ce licno obezbjediti da se hilafet vrati u ruke EHLU-L-BEJT-a (tj. familije Muhammeda), time sto ce izricito prenijeti hilafet na Hassana ili Husejna.
Hassan je htio da izbjegne ponovno krvoprolice (kao sto je bio slucaj prilikom bitke Muawwije sa Alijom) i prihvatio je ponudu Muawwije drzeci ga za dato obecanje.

Kada je Muawwija postao HALIFA, jedan od najpoznatijih prenosioca HADISA je nasao svoje mjesto na dvoru kao "veliki ucenjak" pripovjedanja o Muhammedu i od Muhammeda. Ebu Hurejra.

Ebu Hurejra (da ne duljim o njegovom nadimku i pravom imenu, prica za se) je bio jedan od ashaba koji je u prisustvu Muhammeda (bijuci jedan od onih koji su zivjeli u dzamiji sagradjenoj kada je Muhammed dosao u Jasrib [danasnja Medina]) proveo sve ukupno SAMO OKO DVIJE GODINE a naveo je HADISA vise nego svi koji su Muhammedu bili najblizi i s njim proveli cijeli svoj zivot.
Njegova biografija se lahko moze pronaci kao i biografije drugih sljedbenika Muhammeda.

S obzirom na to da je, od Muhammedove smrti (dok je pejgamber bio ziv od Ebu Hurejre se rijetko culo) Ebu Hurejra poceo da se "razbacuje" hadisima toliko da su ga cesto korili Ebu Bekr, njegova kcerka Ajisa (koja je bila i supruga Muhammeda), Alija, Omer, Abdullah Ibn Abbas, Umm Salama i drugi uceniji sljedbenici, da prica o stvarima o kojima Muhammed nije pricao a i da mu pripisuje izreke koje su u stvari bile "narodne mudrosti" (koji je pun svaki jezik i svaka tradicija svih zemalja i ljudskih zajednica).

Da bi opravdao to sto prenosi puno hadisa, Ebu Hurejira je naveo jos jedan hadis u kom se on, navodno, zali Muhammedu kako ima slabo pamcenje pri cemu mu pejgamber kazuje da Ebu Hurejira rasiri svoj ogrtac i da je pejgamber a.s. "puhnuo" prema njemu i kako od tada nije nista zaboravio sta god je cuo od Muhammeda a.s.

Takodje, ako se ispita lanac prenosenja, nalazi se da je vecina hadisa Ebu Hurajire u kategoriji "waahid" tj. da se dijalog vodio izmedju Muhammeda i jos JEDNE (waahid) osobe. Vecina waahid hadisa su preneseni od strane 'Ajise ili drugih clanova familije jer su uglavnom oni imali priliku da sa Muhammedom budu nasamo, dok su ostali vecinom slusali njegove "vazove" ili komentare GRUPNO (dzema'at).

U glavnom, Muawwija je dao Ebu Hurejri "punu slobodu" da prensasa hadise, narocito one koji su NAVODNO podrzavali Muawwiju i ponizavali Aliju. Na Muawwijinom "dvoru" Ebu Hurejra je mogao da pusti mastu na volju do krajnjih razmjera.

Naravno, nije samo on prenosio hadise i pricao o desavanjima za vrijeme 23 godine Objave (od kojih je on bio prisutan samo DVIJE, makar da je svaki tren svakog dana imao priliku da bude u drustvu Muhammeda a.s. ne bi mogao sakupiti toliko koliko je "prenosio"; postojali su i drugi ashabi koje bi Muawwija pozvao na "sohbet" i trazio od njih da prenesu od onoga sto se sjecaju. Vecina najucevnijih ashaba su izbjegavali njegove sohbete.
Nejse...

Kada je Muawwija bio na samrtnoj postelji, umjesto da odrzi obecanje koje je dao Hassanu, on je hilafet prenio na svog sina Bejazida (pijanicu, "razmazeno deriste", zenskarosa koji ni po cemu nije bio odgovarajuca osoba da bude vodja vjernika "amirul-mu'miniin).

Poznato je sta je tada bilo kada je Bejazid poslao ferman Husejinu da mu da "bejat" tj zavjet na poslusnost i da ga prizna za halifu. KARBALA...

Sto se tice daljnjeg razvoja HADISA, jos uvijek su USMENO prenasani.

Po navodjenju historicara HADISA, prenasanje izreka Muhammeda kao i prica O njemu i dogodovstinama ashaba najvise je "propatilo" od strane CETIRI vrste prenosenja:

1. [b]Munafici[/b] (licemjeri). Oni su namjerno izmisljali hadise da bi zbunili muslimane i naveli ih da cine nesto pod utiskom da je to rekao Muhammed (npr. jevreji bi ubacili svoje "spijune" medju muslimane i pricali "hadise" kao to da je "za vjernika bolje da zivi sto siromasnije i jednostavnije" jer bi se tako ojacala ekonomska prednost jevreja (koji su slobodno zivjeli pod muslimanskom vlascu i placali "dzizja" vrsta takse za bogate, za razliku od muslimana koji su placali "zekat"). Ipak, ova grupa nije puno "uspjela" u remecenju prenasanja hadisa jer se vecinom znalo "ko je ko" i obicno se hadisi prenasani od munafika nisu uzimali za istinite.

2. [b]Pricaci prica [/b](zabavljaci). U vrijeme kada nije bilo "pozorista", radija, televizije itd, na pijacama i improvizovanim "binama" stajali su ili sjedili profesionalni "pricaci", kojima su slusaoci ostavljali nesto para, i sto su vise impresionirani - to su vise i placali. Oni bi pricali price okupljenom narodu, price o davnim vremenima, o junacima i bitkama, o ljubavi i slomljenim srcima, satirisali poznate individue, i naravno, uz dolazak Islama - o dogadjajima u vezi sa Islamom, bitkama protv "nevjernika", junastvima gazija, o sehidima, o Objavi Qur'ana i naravno o Muhammedu, o kojem su muslimani najvise zeljeli da znaju (kao i mi danas...) jer je njihova ljubav prema njemu neizmjerna posto je on bio taj, Boziji izabranik koji nam je prenio Objavu od Svemocnog i Velicanstvenog Stvoritelja i koji je samim svojim zivotom bio Milost covjecanstvu. Medjutim, kao i u svakoj profesiji, konkurencija je jaka, i nastojanje da se privuce sto vise "musterija" vodila je do "uljepsavanja" prica, do narodnih mudrosti ili prica iz starijih knjiga (kao sto je Biblija) koje su pripisivane Muhammedu da bi im se dala "tezina" i upecatljivost. Ova grupa je poprilicno ostetila autenticnost hadisa jer su se price dalje sirile brze nego ucenje Qur'ana od strane hafiza (koji, takodje, nisu bili tako "izlozeni" javnosti).

3. [b]Politicari,[/b] koji su, da bi dali "jacinu" svojim argumentima, ugodili halifi tog doba, podrzali neku politicku "stranu", izborili se za neku promjenu itd. - izmisljali su hadise u te svrhe ili koristili slabe "zaif" kao navodno jake i tacne "sahih" da bi postigli svoje ciljeve. Ova grupa je ucinila dosta stete prenasanju hadisa jer su se ljudi uvijek ukljucivali u politicko stanje hilafeta.

4. [b]Religiozni, dobronamjerni, bogobojazni ljudi,[/b] koji su, u svom nastojanju da narod sto vise "ohavjeste" i privuku vjeri, dzamiji i islamskom nacinu zivota, pripisivali Muhammedu DOBRE izreke ali ipak izreke koje nisu od njega izgovorene... Ovi dobronamjerni ljudi bi naveli "hadis" kako se dobija toliko i toliko sevapa za klanjanje u grupi, toliko i toliko hurija za ovo ili ono dobro djelo, toliko zlatnih, draguljima ukrasenih, kuca u dzennetu za to i to dobro djelo, toliko i toliko sevapa ako se prouci ova ili ona Sura Qur'ana... itd.
Iako dobronamjerno, ova grupa je nanijela najvise stete autenticnosti hadisa jer su im ljudi vjerovali, jer si ih ljudi cijenili radi njihove poboznosti i stoga su te i takve hadise dalje prenosili da i druge potstaknu na dobra djela. Ali, autenticnost hadisa se ne utvrdjuje po tome koliko pozitivno i istinito zvuci nego po tome da li je ZAISTA to rekao Muhammed.

Uskoro su se pocele i zapisivati zbirke HADISA ali, do tada, autenticnost je vec ostecena do te mjere da se moglo osloniti na postenje i bogobojaznost mnogih "prenosioca" ali se nije moglo osloniti na namjere onih od kojih su ih ovi culi.

Hadis je duboko more informacije o historiji Islama, o zivotu ljudi toga doba, o pristupu Muhammeda a.s. prema ljudima pri prenosenju Bozije Objave, o njegovoj mudrosti i blagosti pri interakciji sa svim "klasama" ljudi. [b]I kao takav se treba i koristiti[/b].

Medjutim koristiti hadis kao podlogu za VJERSKE zakone, cesto u direktnoj suprotnosti sa onim sto je u Qur'anu navedeno - to je opasno, razara medjumuslimanske odnose, komplikuje Islamski nacin zivota koji je Bog ucini lahkim ("u njemu nema teskoce"), ogranicava slobode koje nam je Bog prepustio i sto je najgore, stvara RAZDOR i PODJELE medju vjernicima...

U Qur'anu, Allah kaze da je "ovo detaljna knjiga", da nista "nije izostavljeno", cak jedan ajet pita "koji hadis (predaju, pricu) osim "hadisullah" Bozijeg pripovjedanja oni traze?", da je "uputa covjecanstvu", da je zasticen "Mi ga objavljujemo i Mi cemo ga zastiti" (nigdje se ne pominje da ce se zastititi bilo cije druge rijeci ukljucujuci Muhammedove), da je "jedina VJERA prihvatljiva Bogu POKORENJE (islam)" (dakle, nije rekao jedina "religija" nego VJERA jer se u svakoj religiji moze naci VJERNIKA koji se sto bolje i iskrenije mogu POKORAVAJU Bogu), "oni koji vjeruju, hriscani, jevreji, preobraceni - naci ce nagradu kod Gospodara svoga"...

Druge RELIGIJE su se podijelile na mnoge grupe i sekte, pa se to, najvise "zahvaljujuci" kontradiktornim hadisima desilo i muslimanima...

VJERA JE JEDNA, BOG JE JEDAN I ISTI SVIJU NAS, ali kome je prava vjera i Istina u interesu?

Ko bi se obogatio od ratova, CIME bi "zavadio pa vladao"; ko bi se izdizao iznad "obicne raje" svojim poznavanjem kompleksnih detalja islamskog FIQHA, SHERI'ATA, AQAIDA, RAZLIKA U MISLJENJIMA I TUMACENJIMA?

VJERU niko ne moze napraviti PROFESIJOM ali je zato RELIGIJA unosna PROFESIJA jer je dovoljno iskomplikovana.

Sada je ovo samo UTOPIJA, "sanjariti" o ujedinjenju svih vjernika pred Bogom i pod zastavom Islamskog nacina zivljenja.

Ova nada se provlaci stoljecima naporedo sa "komplikovanjem" i stvaranjem religija i sekti... Uvjek su postojali oni koji su znali da Bog nije zadovoljan da se u Njegovo Ime ubija i Njegova cista Vjera i Rijec "zagadjuje" ljudskim, nezgrapnim, koje ljude odvracaju i zavadjaju... Biblija je primjer izmjesanosti Bozije Rijeci i ljudskih prica i prepricavanja da se vise ne zna sta je sta.

ZATO MUHAMMED NIJE HTIO DA SE ZAPISUJU I KORISTE HADISI jer je Bozija Rijec dovoljna.

Kaze se da u Qur'anu "ne pise" kako da se klanja, kada i koliko... PISE sve, a sto ne pise (jer je opcepoznato kako se klanjalo od doba Ibrahima [a VJERA nasa JE VJERA IBRAHIMA] i nije bilo potrebno ponavljati) mada je cinjenica da je PSIHICKO STANJE (koncentracija, skrusenost, i sl.) u molitvi - vaznija od toga gdje ce se staviti ruke ili koliko ce se rasiriti noge...

Toliko SAZETO o nastanku i razvoju HADISA.

Ne mora se niko sa mnom sloziti niti mi povjerovati - obratite se izvorima informacije i sami pronadjite sta je bolje - gloziti se oko hadisa (makar ih pola i bilo istinito - odnose se na ono doba) ili se [b]UJEDINITI u hladu Qur'ana, napredovati upuceni njime, izucavati nauke i sve vise spoznavati Njegovu Savrsenost i Moc[/b] dok u svakodnevnom zivotu se ne gloziti oko toga da li se "ispravno" (po "sunnetu") leglo ili sjelo, jelo ili vrsilo nuzdu ...itd.?

Mir svima.

#2

Posted: 09/12/2006 00:09
by KOGOD KADGOD
Interesantno da zestoki branitenji hadisa i sunneta nemaju sta da kazu kada su soceni sa historijskim cinjenicama...

#3

Posted: 09/12/2006 00:12
by njonjica
@KGKG
:thumbup: :kiss:

#4

Posted: 09/12/2006 00:17
by KOGOD KADGOD
njonjica wrote:@KGKG
:thumbup: :kiss:
valjda "provjeravaju" prije nego se usude komentarisati, neka, tako i treba :)

#5

Posted: 09/12/2006 00:25
by njonjica
Kel'Thalas wrote:
KOGOD KADGOD wrote:Interesantno da zestoki branitenji hadisa i sunneta nemaju sta da kazu kada su soceni sa historijskim cinjenicama...
Halo dečko bez Hadisa nema Islama zar je to toliko teško apsolvirat?
Halo decko :lol: :lol: :lol:

Moras na sedmodnevni kurs, pa ce ti sve biti jasno.
Otkud ti pravo da mislis svojom glavom? :shock:

Da ne povjerujes, covjece.... :(

#6

Posted: 09/12/2006 00:26
by vedderedi
Bravo KGKG! Odlican tekst, potrefila si samu srz. :thumbup:

#7

Posted: 09/12/2006 00:42
by njonjica
Kel'Thalas wrote:
njonjica wrote:
Kel'Thalas wrote: Halo dečko bez Hadisa nema Islama zar je to toliko teško apsolvirat?
Halo decko :lol: :lol: :lol:

Moras na sedmodnevni kurs, pa ce ti sve biti jasno.
Otkud ti pravo da mislis svojom glavom? :shock:

Da ne povjerujes, covjece.... :(
Njojice drž se "Oprah's favorites; The Taliban Realm" a man se tematike koja nije za frizeraja.
Mogu gledat Oprah?
Pokorno zahvaljujem na milosti.

Nego...cekaj...malo si skrenuo sa pravog puta...

15- Ban on women's presence in radio, television or public gatherings of any kind.
:D

#8

Posted: 09/12/2006 00:43
by Kel'Thalas
Ajme meni kako volim ove što kijasom hegelovski ruše kosmičke granice.Šta će njima hadisi kad mogu mislit svojom glavom (sav se naježim na tupoću ove rečenice).

Ovo me podsjeti na ratne nadrealiste i "bacanje pogleda u dalj".

#9

Posted: 09/12/2006 00:51
by njonjica
Kel'Thalas wrote:Mogu gledat Oprah?
Pokorno zahvaljujem na milosti.

Nego...cekaj...malo si skrenuo sa pravog puta...

15- Ban on women's presence in radio, television or public gatherings of any kind.
:D
Njonjice koliko si ti tačno glupa?[/quote]

Upravo onoliko koliko je ovo pametno:
13- Ban on women wearing high heel shoes, which would produce sound while walking. (A man must not hear a woman's footsteps.)

Ako i dalje zelis vrijedjati, slobodno otvori temu na BC pa pljuj u dalj koliko te volja...
SAMO TI LETIS, HAMO, kad vec spomenu Nadrealiste.
I ne zacatavaj ovu izvrsnu temu.

#10

Posted: 09/12/2006 00:53
by KOGOD KADGOD
Kel'Thalas wrote:Mogu gledat Oprah?
Pokorno zahvaljujem na milosti.

Nego...cekaj...malo si skrenuo sa pravog puta...

15- Ban on women's presence in radio, television or public gatherings of any kind.
:D
Njonjice koliko si ti tačno glupa?[/quote]

MOLIM VAS BEZ VRIJEDJANJA FORUMASA LICNO, SVAKO IMA PRAVO NA SVOJE MISLJENJE.

Reci, npr, da je "glupo" takvo misljenje, ili slicno, a ne da je OSOBA "glupa". :(

#11

Posted: 09/12/2006 00:54
by Sarafcina
KOGOD KADGOD wrote:Interesantno da zestoki branitenji hadisa i sunneta nemaju sta da kazu kada su soceni sa historijskim cinjenicama...

da nije zalosno....valjao bih se od smijeha :)
srecom..... ima dovoljno tema gdje si se izvalila, tako da ovo ne mogu uzimati u razmatranje ;)

iako si dobila jasna pitanja :).... pravis se mahnita pa ne odgovaras :)
i onda opet pricas o opstepoznatoj istoriji.... jah

kako uopste mozes koristiti "cinjenicu" da je bilo "zabranjeno pisanje hadisa"?
odakle to znas? ;) Mozda iz hadisa ;) ... dobro sam kako si ti ... opet kontradiktiras sama sebi :), kao i na vecini drugih tema.

#12

Posted: 09/12/2006 01:04
by Kel'Thalas
Nema ništa izvrsno u ovoj temi osim ubuđalih zabluda o negaciji haditha kao Islamskog pravnog vrela al kad su počeli opjevavati Jiwahove pjesme što ne bi malo i izmišljali kako su hadisi irelevantni.

#13

Posted: 09/12/2006 01:06
by KOGOD KADGOD
Kel'Thalas wrote:
KOGOD KADGOD wrote:Interesantno da zestoki branitenji hadisa i sunneta nemaju sta da kazu kada su soceni sa historijskim cinjenicama...
Halo dečko bez Hadisa nema Islama zar je to toliko teško apsolvirat?
Procitaj cijeli post, uporedi sa knjigama historije Islama pa onda komentarisi.

U doba Muhammeda nije bilo "hadisa" (osim sto je covjek zivio k'o i vecina) pa je ipak postojao ISLAM.

I prije Qur'ana BILO JE Islama, tj. postojao i prije Muhammeda i Posljednje Objave, Islam (pokornost Bogu) je VJERA SVIH POSLANIKA, pa zar to i ne znas!?...

Islam NIJE nastao sa dolaskom Muhammeda, nego je USAVRSEN Zadnjom Bozijom Objavom datom Poslaniku Muhammedu... :roll:

Slava i Hvala Gospodaru svih Univerzuma, svih Dimenzija, koji nam je, iz Svoje Milosti usavrsio ISLAM, nakon miliona godina djelimicne Objave od Adema pa do (prije 1400 god) UPOTPUNJENE Objave Muhammedu, nama neznatnim i nistavim u odnosu na velicnu i beskraj Njegovog Stvaranja...

Da, miliona, nije greska, (pogledaj malo postove o nastajanu Adema (ar. COVJEK, ljudsko bice).... Bog je sve u sedam VREMENSKIG PERIODA STVORIO, i sve zivo iz vode stvorio...

Da nas On prosvijetli zrakom znanja iz mora Njegovog beskrajnog znanja (Al-'Aliim) i ispravnim izborom iz mora bezbrojnih mogucnosti (Al-Fattah)...

#14

Posted: 09/12/2006 01:11
by Sarafcina
KOGOD KADGOD wrote:
Kel'Thalas wrote:
KOGOD KADGOD wrote:Interesantno da zestoki branitenji hadisa i sunneta nemaju sta da kazu kada su soceni sa historijskim cinjenicama...
Halo deèko bez Hadisa nema Islama zar je to toliko te¹ko apsolvirat?
Procitaj cijeli post, uporedi sa knjigama historije Islama pa onda komentarisi.

U doba Muhammeda nije bilo "hadisa" (osim sto je covjek zivio k'o i vecina) pa je ipak postojao ISLAM.

053:003. On ne govori po hiru svome

alimi ovaj ajet shvataju kao specifikaciju... da hadisi ipak postoje.

a to nije tumacenje poput onog sto ti radis, gdje po svom nahodjenju (i jos logicki potpuno pogresno) tumacis ajete.

KOGOD KADGOD wrote:I prije Qur'ana BILO JE Islama, tj. postojao i prije Muhammeda i Posljednje Objave, Islam (pokornost Bogu) je VJERA SVIH POSLANIKA, pa zar to i ne znas!?...

Islam NIJE nastao sa dolaskom Muhammeda, nego je USAVRSEN Zadnjom Bozijom Objavom datom Poslaniku Muhammedu... :roll:

Slava i Hvala Gospodaru svih Univerzuma, svih Dimenzija, koji nam je, iz Svoje Milosti usavrsio ISLAM, nakon miliona godina djelimicne Objave od Adema pa do (prije 1400 god) UPOTPUNJENE Objave Muhammedu, nama neznatnim i nistavim u odnosu na velicnu i beskraj Njegovog Stvaranja...

Da, miliona, nije greska, (pogledaj malo postove o nastajanu Adema (ar. COVJEK, ljudsko bice).... Bog je sve u sedam VREMENSKIG PERIODA STVORIO, i sve zivo iz vode stvorio...

Da nas On prosvijetli zrakom znanja iz mora Njegovog beskrajnog znanja (Al-'Aliim) i ispravnim izborom iz mora bezbrojnih mogucnosti (Al-Fattah)...

ti stvarno opet ne znas sta pricas ;).
odakle znas da je miliona? zasto nije milijardi ili stotina hiljada?
koliko miliona? kako znas?

i posto si pravo aktivna i vidim da imas vremena :) samo bih te podsjetio da je red da odgovoris na postove na drugoj temi :). makar i da kazes da ne znas :). to je civilizirano komuniciranje :).

#15

Posted: 09/12/2006 01:22
by KOGOD KADGOD
Sarafcina wrote:
KOGOD KADGOD wrote:Interesantno da zestoki branitenji hadisa i sunneta nemaju sta da kazu kada su soceni sa historijskim cinjenicama...

da nije zalosno....valjao bih se od smijeha :)
srecom..... ima dovoljno tema gdje si se izvalila, tako da ovo ne mogu uzimati u razmatranje ;)

iako si dobila jasna pitanja :).... pravis se mahnita pa ne odgovaras :)
i onda opet pricas o opstepoznatoj istoriji.... jah

kako uopste mozes koristiti "cinjenicu" da je bilo "zabranjeno pisanje hadisa"?
odakle to znas? ;) Mozda iz hadisa ;) ... dobro sam kako si ti ... opet kontradiktiras sama sebi :), kao i na vecini drugih tema.
koja "jasna pitanja"? izvinjavam se, mozda sam propustila nesto, na sta mislis? :? :? pogledacu postove pod tvojim nadimkom...

a sto se tice "kontradiktornosti" - da si shvatio moj stav od pocetka - ne bi to govoio..

hadis, kao historijski izvor informacija (koji, kao i svako zapisivanje historije treba kriticno sagledavati) je potreban i mozemo se osloniti na mnoge kao odraz historije toga vremena, I KAO TAKAV SE TREBA I KORISTITI

Npr, historijski je vazna cinjenica da se nisu zapisivale price i pripovijedanja za vrijeme zivota Muhammeda, a za to bi mogao postojati samo jedan razlog - tj. da je on (Muhammed) insistirao na tome, nace bi se to radilo (jer se zapisivalo svasta od strane mnogih, ali VJERNICI su zapisivali i napamet ucili samo Qur'an, da bi ga ocuvali, jer se dotadasnje Objave nisu ocuvale u originalnom obliku bas radi NEPISANJA i ne ucenja napamet, vec su sve pomijesali (kao u Bibliji i Boziju Rijec i pripovijedanja ljudi).

Cak i ukljucujuci hadise koji su pripisani Muhammedu iako ih on nije izrekao (tj. zaif) - mozemo opet imati UVID u razmisljanja ljudi koji su prenasali price i pripovijedanja, pod kakvim uslovima su zivjeli, sta bi ih navelo da nesto pripovijedaju itd. sa historijske tacke gledista.

hadis kao izvor vjerskih zakona je pogresno iskoristen

kuzis? nigdje se ne "porice" postojanje hadisa i njihova vrijednost u historijskom smislu, nego samo njihovo koristenje kao osnov za donosenje vjerskih zakona :roll: , ovo ponavljam po Bog zna koji put - i nije mi mrsko...

#16

Posted: 09/12/2006 01:27
by KOGOD KADGOD
Nsla sam ova "pitanja" ali je @novajlija, a ne @sarafcina, da li se na to pozias?

citat@novajlija

KOGOD KADGOD, vidim ja da si ti pronasla neku svoju "istinu" i zato ne vidim fajde da se ja ovdje s tobom raspravljam. Mogao bih ti na svaku recenicu ili pasus odgovoriti, ali nemam vremena niti volje za to. Uglavnom, sve sto pises je "pucanj u prazno", puno zabluda iznosis i mogu reci da si skrenulo sa tradicionalnog puta islama, a o kojem evo svi bruje.

Samo zelim da mi odgovoris na moja 2 vec postavljena pitanja:

1. Kako komentarises to da su hadisi u svim medresama u islamskim fakultetima kod nas i u svijetu priznati kao izvor islama? Da li ti to smatras da je IZ i svi muslimani u Bosni u velikoj zabludi?

2. Kako ti onda obaljvas namaz (ako ga uopste obavljas)? Vec sam napisao da nema u Kur´anu opisan nacin obavljanja namaza, nego u vjerodostojnim hadisima. Isto pitanje ti mogu postaviti za skoro sve ostale vjerske propise!

Sto se tice moga "vrijedjanja" tebe, vjeruj da se ja suzdrzavam od kvalifikacija koje bih ti mogao uputiti, jer, vjeruj mi, ti svojim pisanjem kontriras osnovama vjere, a to covjeka moze odvesti u nevjerstvo-izvesti iz islama.

Ja sam prvenstveno reagovo na tvoje pisanje kako ne bi ispalo da ti se niko ne suprotstavlja i samim time ispada da je istina to sto ti pises. Neka ljudi znaju kakav je stav svih muslimana od Poslanik a.s. do danas (ekstremne sekte ne ubrajam u muslimane).

#17

Posted: 09/12/2006 01:33
by njonjica
novajlija=Sarafcina
nice :-)

#18

Posted: 09/12/2006 01:35
by Sarafcina
a sto se tice "kontradiktornosti" - da si shvatio moj stav od pocetka - ne bi to govoio..

shvatio i ukazao ti.

ako ti kazes da je nesto pouzdano. i kazes da je tacno (recimo da je istorijski fakt)... zar nije onda licemjerno da to odbacujes kasnije (jer ti se ne svidja).
ili npr. kako klanjati
hadis propisuje... ti kazes to je istorija. ok. odbacujes. nije problem. i onda uzmes i kazes "zabranjeno je zapisivati"
ja te onda pitam kako znas da je zabranjeno zapisivati i zasto odjednom istorijsku "cinjenicu" uzimas i po njoj se vladas. Kontradikcija!
to ne moze. to je jos i jedan selektivan pristup... sorry, ali ja puno vise vjerujem hadisima koji imaju nacina da se ispitaju, da se utvrdi njihova autenticnost, nego tebi koja hadise koji joj se svidjaju naziva "istorijskim cinjenicama" i koristi ih da bi kazala da hadise ne smijemo koristiti. halo ba :). pa nismo maloumni :).

i ovako bi mogli do sabaha... neko te je lijepo preveslao... uvukao te u sektu, koja je sama po sebi PUNA unutrasnjih kontradikcija.
cak se i Kur'an mijenja kako bi odgovarao necemu, sto vi nazivate "kod 19".

#19

Posted: 09/12/2006 01:40
by Sarafcina
njonjica wrote:novajlija=Sarafcina
nice :-)
greska :P
nisam :) :D

@KGKG
tema je
http://www.sarajevo-x.com/forum/viewtop ... sc&start=0


tamo si me slala da sam trazim (sto je jako glupo s tvoje strane... jer ja nisam neko kome se moze prodati prica "nisam ja na to mislila" ;) ) a ako si mislila na ajet koji je @danas donijela kao "dokaz".... mislim da ces vidjeti i zbog cega kazem da si se izvalila.

#20

Posted: 09/12/2006 01:53
by KOGOD KADGOD
Sarafcina wrote:
njonjica wrote:novajlija=Sarafcina
nice :-)
greska :P
nisam :) :D

@KGKG
tema je
http://www.sarajevo-x.com/forum/viewtop ... sc&start=0


tamo si me slala da sam trazim (sto je jako glupo s tvoje strane... jer ja nisam neko kome se moze prodati prica "nisam ja na to mislila" ;) ) a ako si mislila na ajet koji je @danas donijela kao "dokaz".... mislim da ces vidjeti i zbog cega kazem da si se izvalila.
mora da je doslo do nesporazuma, izvinjavam se.

ako nije zahmet, molim te izjasni se na sta mislis, hvala.

#21

Posted: 09/12/2006 07:30
by pisko
Ako se ne varam za Abu Hanifu je hadis izvor br.2

#22

Posted: 09/12/2006 09:33
by Bosanac sa dna kace
pisko wrote:Ako se ne varam za Abu Hanifu je hadis izvor br.2
i za Malika, i za Hanbela i za Safiju, i za Siijsku ulemu, i za sufije al samo za @KGKG ne! :shock: :roll:

#23

Posted: 09/12/2006 09:42
by Bosanac sa dna kace
ZA @KGKG;
MOLİM TE DA UKRATKO ODGOVORİS NA SLEDECE;
1) Sta je to hadis? ( definiciju hadisa)
2) Vrste hadisa po vjerodostojnosti?
3)Nabroj glavne sakuplajce hadisa?
4) Sta je to lanac prenosilaca hadisa?
5)Koji su kriteriji da bi hadis bio ispravan?
6) Sta je to Kudsi hadis?

#24

Posted: 09/12/2006 10:42
by Abu FEED el-Castro
KGKG@ sta ba ovo ti svako malo prosipas suplju i sicas se poluinformacijama i nesazvakanim zaključcima?! Daj majku mu pa nema smisla! A rijec ČINJENICE niposto usta ne uzimaj! I hitno ali hjtno -prije ostalog- na kakav kurs logike!
:o :-?

#25

Posted: 09/12/2006 11:35
by novajlija
Bosanac sa dna kace wrote:
pisko wrote:Ako se ne varam za Abu Hanifu je hadis izvor br.2
i za Malika, i za Hanbela i za Safiju, i za Siijsku ulemu, i za sufije al samo za @KGKG ne! :shock: :roll:
bas tako, a ja bih za one koji nisu nikada culi za nabrojane imame (vjerujem da ih je velik broj na ovom forumu) dodao na spisak onih koji priznaju hadis kao izvor islama jos ova imena:reis Dzemaludin Causevic, Resid Hafizovic, reis Mustafa Ceric, Enes Karic, Adnan Silajdzic, Dzevad Golos, Mustafa Spahic...dakle, svi nasi bosnjacki ucenjaci svih smjerova u islamu priznaju to...osim anonimca KGKG.


Ja se necu osvrtati na njen (suplji) tekst, ali cu pojasniti nesto drugo vezano za hadise. Naime, prijasnji orijentalisti koji su ucili islam kako bi radili protiv njega, kada su vidjeli da se Kur´an ne moze izmijeniti, niti se muslimanima moze ubaciti sumnja u njegovu autenticnost, poceli su sa ubacivanjem sumnji medju muslimane oko hadisa. Poceli su pisati iste stvari kao sto pise KGKG (da li KGKG nastavlja rad tih orijentalista namjerno ili nesjvesno, to dragi Allah i ona znaju). Medjutim, muslimani su se oduprijeli i tim napadima na islam, jer su ucenjaci u prvim stoljecima hadisku tematiku razradili do u tancine, tacno postavivsi stroge uvjete koje jedan hadis mora da ispuni kako bi bio ocijenjen kao vjerodostojan.

Navesti cu vam dva primjera (pisem iz sjecanja pa ne znam tacna imena i detalje) koja ukazuju na to koliko su ucenjaci pazili na to od koga uzimaju hadis.
Prvi primjer; jedan ucenjak je cuo da jedan covjek iz drugog grada (udaljen od njega nekoliko stotina kilometara) prenosi jedan hadis, a za kojeg ovaj ucenjak nije cuo. Krenuo je na devi u taj grad da provjeri ko je ta osoba i da li stvarno prenosi taj hadis. Kada je dosao u taj grad vidio je tog covjeka kako jede hodajuci. Ovaj cin u islamu nije haram (zabranjen) nego mekruh (pokudjen, ne dolikuje covjeku), ali je ovaj ucenjak odbio prihvatiti od takve osobe hadis, jer su se hadisi prihvatali samo od osoba koji su potpuno pridrzavali islama, pa cak i preporucljivih stvari koji nisu strogo naredjene ili zabranjene.

Drugi primer je slican prvom, samo sto je u ovome slucaju razlgo odbijanja prihvatanja hadisa bio taj sto je taj od koga se treba prihvatiti hadis varao zivotinju (na nacin da joj je pokazivao da ima nesto u ruci a nije imao, a kako bi mu zivotinja prisla). Kada je ovaj ucenjak vidio to rekao je da ako ovaj covjek moze varati zivotinju postoji mogucnost da vara i ljude te je odbio prihvatiti od njega hadis.