Ramazan, opet ;)

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

User avatar
vazi
Posts: 7605
Joined: 07/04/2010 15:31

#15951 Re: Ramazan, opet ;)

Post by vazi » 21/05/2016 23:15

:thumbup:
Selam hadzija, hairli i bericetli Ako Bog da ova mubarek noc i sve noci koje su Ako Bog da pred nama , amin.


User avatar
arzuhal
Posts: 20811
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#15952 Re: Ramazan, opet ;)

Post by arzuhal » 23/05/2016 17:33

Da nam se Allah smiluje da ga dočekamo...Vazda nas taj dragi musafir zatekne u, sasvim ublaženo rečeno, slabijem stanju od onog u kojem nas je napustio, dok smo se selamili prošle godine...Red bi bio makar se malo plaknut, podaprat se malo, začešljat i mirisa kakvog nabacit, iz poštovanja prema njemu...I šehri-ramazan će biti, kao i sve drugo stvoreno, samo jedno od dvoga: ili dokaz za nas ili dokaz protiv nas, pa da nam se Allah smiluje...

User avatar
nadžak
Posts: 1768
Joined: 04/06/2011 13:25
Location: Zenica

#15953 Re: Ramazan, opet ;)

Post by nadžak » 01/06/2016 12:09

Jeli se diskutovalo kad ovdje na temu vremena sehura i tačnosti vaktije Islamske zajednice?

Na kongresu Islamske uleme u Istanbulu prije para dana, usvojen jedinstveni islamski kalendar. Kažem konačno hvala Bogu! Nadam se da neće biti veliko razočarenje nakon radosti zbog konačnog dogovora. Cirkus je ovo šta se radi po tom pitanju...

User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#15954 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Smrcak15 » 01/06/2016 12:31

Doktor pojasnjava koristi posta za tijelo


ovo je na engleski ilustrativno pojasnjenje kako post utice na pojedine organe u tijelu


Koristi posta za zdravlje tijela

IRIB - „Naučna istraživanja su pokazala da u mjesecu Ramazanu dolazi do potpunog i stopostotnog smanjenja samoubistava i relativnog smanjenja prekršaja, kao što su sabraćajni prekršaji i drugi specifični prekršaji. Hrana koju postači konzumiraju na sehuru mora biti količinski mala, a njihov san treba da bude umjeren.


Postači bi trebalo da se ustežu od sna nakon konzumiranja sehura“- riječi su doktora Sejjid Mahmud Nedžefija, psihologa iz Irana.

Kod Allaha dž.š. Ramazan je najbolji mjesec, dok muslimani ove istaknute dane provode u postu. Post je iznimna radnja koja ima ogromnu vrijednost i za posljedicu ima brojne duhovne rezultate. Postač treba, od zore pa sve do akšama, s ciljem ispunjenja Božije naredbe, da se usteže od jedenja i pijenja bilo koje vrste hrane i tečnosti. Ustezanje od jela, pića i tjelesnih uživanja, pored toga što jača samokontrolu kada je pitanju činjenje grijeha, nego postač postepeno preuzima kontrolu nad svojom voljom, i nasuprot bilo kojeg grijeha ostaje čvrst i nepokolebljiv. Poslanik s.a.v.s. je rekao: „Protiv svoga nefsa borite se glađu i žeđu, čija je nagrada poput one koja se u džihadu na Allahovom putu stekne, i nijedna radnja kod Allaha nije bolja od gladi i žeđi.“

Uticaji posta su brojni kada je u pitanju duhovno uzdizanje čovjeka, a također ne treba zanemariti ni pozitivne aspekte posta na tjelesno zdravlje. Mudraci su rekli: „Post je zdravlje za tijelo a snaga za dušu.“

Aleksis Karol, francuski biolog i fiziolog i dobitnica Nobelove nagrade, govoreći o zdravstvenom aspektu posta, kaže: „Tokom posta, u tijelu se dešavaju složeni i neobjašnjivi procesi, koji su veoma važni za tijelo i na taj način post ispire sve spojeve u organizmu i mijenja ih.“

Jednomjesečni post je pogodna prilika da se organizam privikne na malo hrane i da se omogući odmor unutarnjim organima. Dokazana je uloga želuca u uzrokovanju brojnih bolesti, kao što i Poslanik islama a.s. kaže: „Želudac je centar i kuća svake bolesti i ustezanje od neprikladne hrane i prejedanja je osnova svakog izlječenja.“

U suštini post je odmor za želudac. Tokom posta, želučana kiselina se neutrališe posredstvom žuči i ne dolazi do stvaranja čira na želucu. Pojedini smatraju da post uzrokuje čir na želucu. Međutim, ako se oslonimo na ovu netačnu tvrdnju da post izaziva čir na želucu, postavlja se pitanje zašto se ova bolest ne registruje u većem broju kod muslimanskog stanovništva?

Tokom posta dolazi do smanjenja lučenja sekreta u želucu. Smanjeno je i pražnjenje žučne kesice nego inače i upravo to je jedan od bitnih faktora zdravlja želuca i jetre.

„Devedeset pet procenata svih bolesti ljudskog roda uzrokovani su prejedanjem i nepravilnom ishranom. Kada čovjek smanji unos hrane i u vrijeme posta u potpunosti izostavi unos hrane, njegovo tijelo postepeno počinje da koriste zalihe hrane i iskorištava pohranjene kalorije za stvaranje energije“- zapisao je ruski ljekar Aleksej Moforin.

Tokom 11 mjeseci prejedanja, loše ishrane i neblagovremenog konzumiranja hrane, naše tijelo je pretrpano mastima i otrovima. Tako da je post najbolja prilika za detoksikaciju i potrošnju masti. Prema riječima ljekara post predstavlja sagorijevanje otpada koje se nakupilo u organizmu i koje je onečistilo unutrašnjost tijela.

Fiziloški mehanizam posta temelji se na principu da tijelo, usljed ne uzimanja hrane tokom dana, svoju postojeću energiju koristi za uništenje otrova u tijelu. Doktor Hasan Muzaferi, član naučnog vijeća Medicinskog fakulteta u Jazdu, također post smatravažnim faktorom u detoksikaciji organizma.

Tajna detoksikacije putem posta ogleda se u tome da se tokom posta fiziloški procesi u organizmu nalaze u stanju mirovanja. U takvim uslovima pojačava se odstranjivanje nepotrebnih supstanci iz želuca, jetre, bubrega, mokraćne bešike, pluća, gušterače, sinusa i kože. Jetra i bubrezi imaju ključnu ulogu u čišćenju organizma od otrova i ova dva organa pronalaze u postu dobru priliku za detoksikaciju.

Na temelju medicinskih istraživanja jedna od velikih koristi posta je odstranjivanje olova i teških metala iz organizma. Ovi otrovi u organizam ulaze putem pluća i procesom disanja i za posljedicu imaju pojavu opasnih oboljenja kao što je rak pluća i rak krvi. Pored toga, neupitan je negativan uticaj olova na crvena krvna zrnca i nervno tkivo i kosti. Olovo uzrokuje anemiju, nervozu, anoreksiju i bolove u kostima. Tokom posta krvna kiselina se povećava i uzrokuje da se ove otrovne materije izdvajaju iz svojih depoa, ulaze u krv i nakon toga putem bubrega se izlučuju izvan tijela. Izbacivanjem otrova i teških metala iz organizma javlja se osjećaj lahkoće i svježine u tijelu postača i na taj način tokom mjeseca Ramazana tijelo postača se u potpunosti čisti i obnavlja. Naravno, ne treba zaboraviti važnu činjenicu da se detoksikacija u organizmu dešava pod uslovom da se postač za iftar i sehur pridržava ispravnog režima prehrane i da se suzdržava od prejedanja i nepravilne prehrane.

Nutricionista Doktor Ferzad Babaji, kaže: „Jedna od važnih koristi posta za zdravlje tijela jeste borba sa pretilošću.“ Danas su sasvim vidljivi destruktivni efekti debljine po zdravlje. Predstavljene su različite metode s ciljem borbe protiv prekomjerne tjelesne težine. Između ostalih spominju se dugotrajne dijete s ciljem smanjenja težine, zatim stalne sportske aktivnosti, korištenje saune i druge. Svaka od ovih metoda ima različite neželjene efekte, koje ovom prilikom nećemo spominjati kako bismo izbjegli produženje diskusije.

Različite vjere također, prejedanje i višak kilograma smatraju pokuđenim i istovremeno odvraćaju svoje sljedbenike od ovog puta. U islamu se predloženi načini borbe protiv prekomjerne tjelesne težine, kao na primjer- mustehab je ostaviti hranu prije nego što se čovjek do kraja zasiti, jer su osobe, koje manje jedu zdravije u odnosu na osobe koje se prejedaju. Također, sa aspekta duhovnosti i moralnosti, one osobe čiji su stomakovi uvijek puni su nadmeni i drski i dosta su udaljeni od mnogih duhovnih prednosti i usavršavanja.

Drugi način borbe sa gojaznošću je program posta. Postač tokom posta konzumira manje kalorija i vode i njegovo tijelo da bi nadoknadilo ovaj nedostatak počinje koristiti suvišne masnoće i na taj način dolazi do gubitka viška tjelesne težine.

Naravno, akcenat islama, kada je u pitanju post, nije borba protiv debljine, nego se insistira na uzdizanju duhovnosti i Božijem savršenstvu, dok je borba protiv viška kilograma jedna od pratećih koristi posta. Tako da ako osoba posti da bi smršala a ne zarad Božijeg zadovoljstva, post takve osobe je neispravan.

„Post uzrokuje veću aktivnost unutarnjih tjelesnih mehanizama, na taj način što slabe ćelije u organizmu zbog borbe sa osjećajem gladi postaju jače, a bolesne ćelije nestaju tokom perioda posta, a na njihovo mjesto dolaze nove, zdrave ćelije“- ovakvog je uvjerenja doktor Tarik Behiri, profesor interne medicine iz Egipta.

On, također, smatra da post sprječava pojavu unutarnjih cisti, kao i kancerogenih tvorevina.

Doktor Sejjid Mahmud Nedžefi, iranski psiholog, iznosi zanimljive tvrdnje vezane za ulogu posta, kada je u pitanju duševno zdravlje i nervni sistem, te kaže: „Na temelju posljednjih naučnih istraživanja, islamski post uzrokuje smanjenje stresa i nervoze kod ljudi. Islamski post je ispravan post utemeljen na principima, koji se razlikuje od posta zbog straha od siromaštva i grijeha, kao i od posta kao dijete za mršavljenje.“ U nastavku izlaganja on kaže: „U mjesecu Ramazanu dolazi do potpunog i stopostotnog smanjenja samoubistava i relativnog smanjenja prekršaja, kao što su sabraćajni prekršaji i drugi specifični prekršaji.

Hrana koju postači konzumiraju na sehuru mora biti količinski mala, a njihov san treba da bude umjeren. Postači bi trebalo da se ustežu od sna nakon konzumiranja sehura. Nervoza, koja se javlja kod nekih postača je uzrokovana prekomjernom konzumacijom hrane na sehuru, jer tijelo, u tom slučaju, osjeća žeđ i traži vodu tokom dana.“

Neophodno je obratiti pažnju na činjenicu da islam strogo zabranjuje post bolesnim i iznemoglim osobama. Post je propisan onim osobama koje ne boluju od neke specifične bolesti ili su, prema mišljenju ljekara, u stanju da poste.

Nadamo se da ćemo se, u ovim blagoslovljenim momentima mjeseca Ramazana, okoristiti pozitivnim aspektima posta u traženju duhovnosti i zdravlja. Na kraju ove emisije srdačno vas selamimo.
nagrade na buducem svijetu za post
VRIJEDNOST RAMAZANA I ODLIKE POSTA

Post u mjesecu ramazanu je jedan od pet temeljnih islamskih obligatnih dužnosti, na kojima je sagrađena vjera islam, i spada u red najbitnijih islamskih obaveza, kao što na to upućuju mnoge predaje od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

Ramazanski post je jedno od najomiljenijih djela Uzvišenom Allahu, azze ve dželle. Musliman se ramazanskim postom približava Allahovoj, dželle ve 'ala, velikoj milosti i oprostu, postaje od Njegovih iskrenih i odabranih robova, čisti svoju dušu i ojačava srce na pokornosti. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je u vjerodostojnom hadisu: "Moj mi se rob ne može približiti Meni dražim djelom, od onog djela kojeg sam mu naredio."2 Tj. najdraža djela kod Uzvišenog Allaha su ona djela koja nam je On, dželle še'nuh, naredio. A od najvećih naredbi je post u mjesecu ramazanu.

Nagrada za post je neizmjerna kod Uzvišenog Allaha, i samo je On, dželle še'nuh, jedini zna. Allah, azze ve dželle, rekao je: "Muslimanima i muslimankama, i vjernicima i vjernicama, i skrušenim muškarcima i skrušenim ženama, i iskrenim muškarcima i iskrenim ženama, i strpljivim muškarcima i strpljivim ženama, i poniznim muškarcima i poniznim ženama, i muškarcima koji udjeljuju i ženama koje udjeljuju, i muškarcima koji poste i ženama koje poste, i muškarcima koji o svojim stidnim mjestima vode brigu i ženama koje o svojim stidnim mjestima vode brigu, i muškarcima koji često spominju Allaha i ženama koje često spominju Allaha, - Allah je, doista, za sve njih oprost i veliku nagradu pripremio."3

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Uzvišeni Allah rekao je: 'Sva djela sina Ademovog pripadaju njemu, osim posta, on je Moj i Ja za njega nagrađujem.'"4
U drugoj predaji - koju su također zabilježili Buhari i Muslim od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, - stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Rekao je Allah: ''Svako djelo sina Ademovog se umnožava, jedno dobro djelo desetorostruko, pa čak i do sedam stotina puta.' Kaže Allah: 'Osim posta, on je moj i ja za njega nagrađujem. Postač ostavlja svoje strasti i jelo samo radi Mene'"

Ebu Umame, radijallahu anhu, tražio je od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da ga uputi na djelo radi kojeg će ući u džennet, pa mu je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, na to rekao: "Drži se posta, jer, njemu ništa nije ravno" Pa se spominje da se u kući ovog plemenitog ashaba, Ebu Umame, radijallahu anhu, nikada po danu nije vidio dim od vatre, tj. nisu kuhali hranu, osim da im u posjetu dođe neko od gostiju.5

Onaj ko iskreno isposti ramazan, Allah, azze ve dželle, oprostit će mu grijehe, kao to na to upućuju riječi Allahovog Vjerovjesika, sallallahu alejhi ve sellem: "Ko isposti ramazan vjerujući u Allaha i očekujući od Njega nagradu, biće mu oprošteno ono što je predhodilo od grijeha."6

Allah, Uzvišeni, sačuvat će džehennemske vatre onog koji isposti jedan dan dobrovoljnog posta na Njegovom putu, tj. u ime Allaha, pa kolika je onda vrijednost ramazanskog obaveznog posta!?

Ebu Se'id el-Hudri, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Ko isposti jedan dan na Allahovom putu, Allah će njegovo lice udaljiti od Vatre koliko je sedamdeset godina hoda."7

Ustrajavanje u postu mjeseca ramazana i činjenju ibadeta u njemu, iz godine u godinu, je jedan od uzroka brisanja malih grijeha, na koje većina ljudi ne obraća pažnju puno. Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Pet dnevnih namaza, džuma do džume, ramazan do ramazana – brišu grijehe ako se izbjegavaju veliki grijesi."8

Post je jedan od uzroka ulaska u džennet.

Ebu Hurejre, rahijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je jednog dana upitao: "Ko je među vama danas osvanuo kao postač?" Ebu Bekr, radijallahu anhu, reče: "Ja!" "Ko je među vama danas ispratio dženazu?" – upita. Ebu Bekr reče: "Ja!" "Ko je među vama danas nahranio siromaha?" – upita Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Ebu Bekr opet reče: "Ja!" Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zatim reče: "Ove stvari, doista, nisu se našle pri jednom čovjeku a da nije ušao u džennet."9

Postači će biti odlikovani nad ostalim vjernicima na Sudnjem danu

Sehl b. Sa'd, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Doista u džennetu imaju vrata koja se nazivaju Rejjan, a kroz koja će ući postači na Sudnjem danu. Kroz njih neće moći ući niko osim postača. Biće rečeno: 'Gdje su postači?' Pa će oni ući korz njih. Kada uđe zadnji od postača, ona će se zatvoriti, i neko posle toga neće kroz njih ući."10

Zadah iz usta postača drag je Uzvišenom Allahu, dželle še'nuh, iako je neugodan ljudima. Ebu Hurejre, rahijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Tako mi onog u čijoj je ruci Muhammedova duša, doista, zadah iz usta postača draži je i ljepši kod Uzvišenog Allaha od mirisa Miska."11

Postač ima dvije nagrade za svoj trud. U nastavku predhodnog hadisa došlo je: "Postač ima dvije nagrade s kojima se raduje, raduje se kada se iftari, i radovat će se radi posta kada se sretne sa svojim Gospodarom."

Postač u čijem prisustvu drugi jedu, kao djeca, bolesnici, žene u hajzu, nepokorni muslimani i sl. - ima veliku nagradu. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Doista, na postača, u čijem se prisustvu jede, meleci donose salavate." Tj. mole za njegov oprost kod Allaha, dželle še'nuh. 12

Ramazan je najbolji od svih mjeseci u godini

Abdullah b. Mes'ud, radijallahu anhu, poznati ashab i učenjak, rekao je: "Ramazan je prvak i predvodnik svih mjeseci."13

U mjesecu ramazanu zatvaraju se džehennemska vrata a šejtani vežu u okove, onim za one koji to odbiju i dadnu prednost nepokornosti i stastima. Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Kada nastupi mjesec ramazan, vrata na nebesima se otvore, džehennemska vrata se zatvore, a šejtani se privežu lancima u okove."14

Onaj ko isposti ramazan i provede ga u noćnom namazu ravan je iskrenim i šehidima. Amr b. Murre el-Džuheni, radijallahu anhu, prenosi da je neki čovjek došao Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i upitao ga: "O Allahov Poslaniče, ako budem svjedočio da nema drugog istinskog boga mimo Allaha, i da si ti Allahov Poslanik, obavljao pet dnevnih namaza, udjeljivao zekat koji mi je obavezan, postio ramazan i provodio njegove noći u ibadetu, od koje skupine vjenika sam ja?" "Od iskrenih i šehida!" – reče Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.15

Onaj ko provede ramazanske noći u namazu, tj. klanjajući teraviju, Allah, dželle še'nuh, će mu oprostiti grijehe. Ebu Hurejre, rahijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Ko provede ramazanske noći u ibadetu vjerujući u Allaha i očekujući od Njega nagradu, biće mu oprošteno ono što je predhodilo od grijeha."16

Ramazan je mjesec u kojem je najvrijednija noć kod uzvišenog Allaha, Lejletul-kadr, u kojoj je počela objava Kur'ana. Allah, dželle še'nuh, rekao je: "Mi smo ga objavili u noći Kadr, - a šta ti misliš šta je noć Kadr? Noć Kadr je bolja od hiljadu mjeseci – meleki i Džibril, s dozvolom Gospodara svoga, spuštaju se u njoj zbog odluke svake, sigurnost je u njoj sve dok zora ne svane."17

"Ha-mim. Tako mi knjige jasne, Mi smo je u blagoslovljenoj noći objavili, - i Mi, doista, opominjemo – u kojoj se svaki mudri posao riješi po zapovjedi Našoj!"18

Onaj ko provede Lejletul-kadr u ibadetu Allah, dželle še'nuh, će mu oprostiti grijehe. Ebu Hurejre, rahijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Ko provede Lejletul-kadr u ibadetu vjerujući u Allaha i očekujući od Njega nagradu, biće mu oprošteno ono što je predhodilo od grijeha."19

Ramazan je jedinstvena prilika za oprost malih i velikih grijeha. Ka'b b. 'Udžre, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da im je jednog dana naredio da se okupe oko minbera u mesdžidu. Kada su se okupili, došao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, popeo se na prvu stepenicu i rekao "Amin!" (Tj. Allahu uslišaj dovu). Zatim se popeo na drugu stepenicu i rekao "Amin!" Zatim na treću i opet rekao "Amin!"

Kada je sišao sa minbera, upitali smo ga: "O Allahov Poslaniče, danas smo te čuli da govoriš nešto, a prije te nismo čuli da govoriš nešto slično tome?" Reče: "Došao mi je Džibril, alejhis-selam, i rekao: 'Neka je daleko onaj ko dočeka ramazan pa mu ne bude u njemu oprošteno!', pa sam rekao: 'Amin!'. 'Zatim je rekao kada sam bio na drugoj stepenici: 'Neka je daleko onaj u čijem se prisustvu ti spomeneš pa ne donese salavat na tebe!', pa sam rekao: 'Amin!'. Pa je, kada sam se popeo na treću stepenicu, opet rekao: 'Neka je daleko onaj koji dočeka starost svojih roditelja, ili jednog od njih, pa radi toga ne zasluži džennet!', pa sam rekao: 'Amin!'"20

Svake ramazanske noći meleci pozivaju na činjenje dobra

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Svake noći pozove onaj koji doziva: 'O ti koji tražiš dobro odmah ga čini' 'O ti koji koji tražiš zlo odmah ga napusti'"21

Obavljanje umre u ramazanu ima istu vrijednost kao obavljanje hadždža. Ibn Abbas, radijallahu anhuma, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao nekoj ženi od Ensarijja: "Kada dođe ramazan obavi umru, jer je umra u njemu, doista, iste vrijednosti kao i hadždž.", a u drugoj predaji: "Umra u ramazanu je kao obavljanje hadžda, ili čak hadža sa mnom."22

faca-ko-kaca
Posts: 52
Joined: 21/10/2002 00:00

#15955 Re: Ramazan, opet ;)

Post by faca-ko-kaca » 01/06/2016 12:40

ima li neko sa gastritisom i GERB-om da posti?

rika
Posts: 261
Joined: 25/08/2002 00:00

#15956 Re: Ramazan, opet ;)

Post by rika » 03/06/2016 14:18

Radujem se teravijama 4+16=20 kod hfz.Hamdije :-)
A pribojavam se dekarisanja Bajrama (uglavnomn dan prije) od strane "ehli-sunne ve dzemata" kojima mladji mjesec izadje kad izadje i u S.arabiji..
:-?

User avatar
Towelie
Posts: 7488
Joined: 03/05/2013 19:29

#15957 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Towelie » 03/06/2016 21:19

Zasto se kod nas kaze RamaZan umesto RamaDan, kako i stoji u arapskom originalu?

Patriotska_Liga
Posts: 2220
Joined: 24/05/2015 22:12

#15958 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Patriotska_Liga » 03/06/2016 21:21

Iz turskog garant. Kao i Bajram.

User avatar
AmiĐa_Idriz
Posts: 29519
Joined: 21/05/2012 22:46

#15959 Re: Ramazan, opet ;)

Post by AmiĐa_Idriz » 04/06/2016 15:32

Usitnilo... :zoka:

sahara1428
Posts: 1944
Joined: 03/03/2010 07:39

#15960 Re: Ramazan, opet ;)

Post by sahara1428 » 04/06/2016 22:06

arzuhal wrote:Ispostit ramazan, s hajrom, pa malo na Pelješac smočit none, a? :mrgreen:


Image
:thumbup:

User avatar
ExNihilo
Nindža revizor
Posts: 14324
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#15961 Re: Ramazan, opet ;)

Post by ExNihilo » 04/06/2016 22:14

Towelie wrote:Zasto se kod nas kaze RamaZan umesto RamaDan, kako i stoji u arapskom originalu?
Ako znaš arapski alfabet, trebalo bi ti biti jasno.

User avatar
Black swan
Posts: 54053
Joined: 17/03/2004 09:36

#15962 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Black swan » 04/06/2016 22:30

pase nek je sa srecom
ko izdrzi i dan ja mu se divim
jer toliko volim hranu :mrgreen:
pogotovo po malo zvrnjati cijeli dan :run: :sax:

User avatar
Romanista 101%
Posts: 6958
Joined: 25/05/2010 22:24
Location: Trigoria
Contact:

#15963 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Romanista 101% » 04/06/2016 23:44

jos malo... :sretan:



Image

User avatar
Towelie
Posts: 7488
Joined: 03/05/2013 19:29

#15964 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Towelie » 05/06/2016 00:58

ExNihilo wrote:
Towelie wrote:Zasto se kod nas kaze RamaZan umesto RamaDan, kako i stoji u arapskom originalu?
Ako znaš arapski alfabet, trebalo bi ti biti jasno.
To me i najvise buni. Na arapskom stoji ovako رَمَضَانَ - ramaDane. Ako smo vec usvojili arapsku rec, otkud z umesto d?

User avatar
sunceKOtepsija
Posts: 6637
Joined: 14/06/2015 14:44

#15965 Re: Ramazan, opet ;)

Post by sunceKOtepsija » 05/06/2016 01:13

https://en.wikipedia.org/wiki/%E1%B8%8C%C4%81d
ni sami arapi se nisu mogli sporazumit oko izgovoraa slova, juezik izgovor je ziv, bio u ona doba, kao i sad, nismo klonovi, ljudi smo

User avatar
Towelie
Posts: 7488
Joined: 03/05/2013 19:29

#15966 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Towelie » 05/06/2016 04:52

sunceKOtepsija wrote:https://en.wikipedia.org/wiki/%E1%B8%8C%C4%81d
ni sami arapi se nisu mogli sporazumit oko izgovoraa slova, juezik izgovor je ziv, bio u ona doba, kao i sad, nismo klonovi, ljudi smo
To bi bilo to.
"De-emphaticized" pronunciation of the both letters in the form of the plain /z/ entered into other non-Arabic languages such as Persian, Urdu, Turkish.[2]

User avatar
sunceKOtepsija
Posts: 6637
Joined: 14/06/2015 14:44

#15967 Re: Ramazan, opet ;)

Post by sunceKOtepsija » 05/06/2016 09:31

Towelie wrote:
sunceKOtepsija wrote:https://en.wikipedia.org/wiki/%E1%B8%8C%C4%81d
ni sami arapi se nisu mogli sporazumit oko izgovoraa slova, juezik izgovor je ziv, bio u ona doba, kao i sad, nismo klonovi, ljudi smo
To bi bilo to.
"De-emphaticized" pronunciation of the both letters in the form of the plain /z/ entered into other non-Arabic languages such as Persian, Urdu, Turkish.[2]
pa da, od samih arapa potice, neki su ga izgovarali kao D, neki kao Z, dok je u doba objave izgovor Kuranskog dad bio sasvim drugaciji, kao sto je i 600 godina prije objave jezik bio drugaciji:
The usual current pronunciation of this letter in modern Standard Arabic is the "emphatic" /d/: pharyngealized voiced alveolar stop About this sound [dˤ] (help·info), pharyngealized voiced dental stop [d̪ˤ] or velarized voiced dental stop [d̪ˠ].
However, based on ancient descriptions of this sound, it is clear that in Qur'anic Arabic ḍ was some sort of unusual lateral sound. Sibawayh, author of the first book on Arabic grammar, explained the letter as being articulated from "between the first part of the side of the tongue and the adjoining molars". It is reconstructed by modern linguists as having been either a pharyngealized voiced alveolar lateral fricative About this sound [ɮˤ] (help·info) or a similar affricated sound [d͡ɮˤ] or [dˡˤ]
In most Bedouin influenced Arabic vernaculars ض ḍād and ظ ẓāʾ have been merged quite early .
a znamo da su gradani Mekke slali djecu beduinima da uce jezik...

User avatar
asurbanipal
Posts: 6178
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#15968 Re: Ramazan, opet ;)

Post by asurbanipal » 05/06/2016 09:37

Valja se meni i ovog mubarek Ramazana družiti sa Hafizom



User avatar
Quaresma
Posts: 5360
Joined: 19/07/2010 16:37

#15969 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Quaresma » 05/06/2016 13:45

meni je ovo prvi ramazan da ga neću dočekati u krugu famalije, srećom vratiću se kući opet pa ću moći opet osjetiti čari iftara i sehura sa svojima :)

i jedna sehurska :-D



User avatar
Ultravox
Posts: 1207
Joined: 18/05/2011 13:02

#15971 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Ultravox » 05/06/2016 13:52

Ako želis da svijetliš kao dan, ubij u sebi ono što je noć. Tako će uvijek u tebi biti dan-Zasjat ćes! (Rumi)
RAMAZAN ŠERIF MUBAREK OLSUN! :)

User avatar
Capajebo
Posts: 19766
Joined: 15/03/2012 02:47
Location: Berzakh bb

#15972 Re: Ramazan, opet ;)

Post by Capajebo » 05/06/2016 14:05

Jesmol' spremni svi?! Ranjenike ne ostavljamo! U boj!

emmir1
Posts: 3122
Joined: 07/06/2013 15:28

#15973 Re: Ramazan, opet ;)

Post by emmir1 » 05/06/2016 14:20

Ramazan Šerif Mubarek Olsun

User avatar
k3ngur
Posts: 1920
Joined: 21/05/2008 13:58
Location: Land Down Under

#15974 Re: Ramazan, opet ;)

Post by k3ngur » 05/06/2016 15:47

Prva teravija prosla a ramazanski hladni kisoviti vazduh zamirisa, ah ljepoteeee... :D

Ramazan serif mubarek olsun...

User avatar
medaaa
Posts: 2556
Joined: 21/04/2008 13:50

#15975 Re: Ramazan, opet ;)

Post by medaaa » 05/06/2016 18:36

mi jos cekamo sta ce reci :zvijezda:

Post Reply