#1 Ne smije nas niko dijeliti na vehabije i sufije
Posted: 14/03/2006 00:41
--------------------------------------------------------------------------------
Hutba reisu-l-uleme Mustafe ef. Cerića u Gazi Husrev-begovoj džamiji
Ne treba nam niko držati lekcije o vjeri i domovini
Ne smije nas niko dijeliti na prave i krive muslimane, na patriote i izdajnike, mi ne smijemo pristati na podjelu u vjeri koja bi nam donijela nesreću u domovini
Reisu-l-ulema Mustafa ef. Cerić imamio je jučer džumu-namaz i održao hutbu u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu, prenijela je MINA.
- Iako su kur'anska kazivanja o životu Allahovih vjerovjesnika jednako važna, kazivanja o Musau, a.s., i njegovom narodu su posebno zanimljiva i poučna. Musa, a.s., je vjerovjesnik kojem je Uzvišeni Allah izravno govorio na Sinaju - kazao je ef. Cerić na početku hutbe te nastavio:
Jedinstvo naroda
- On se rodio i rastao u okrilju Allahove milosti unatoč faraonove oholosti. On je svoj narod poveo iz ropstva u slobodu s vjerom u Boga i nadom u spas i pobjedu. On je imao rođenog brata koji mu je pomagao. Ali, imao je Musa, a.s., i onog Samiriju koji mu je odmagao, koji mu je rođenog brata i cijeli narod njegov na krivi put navodio.
Zaslijepljen idejom o zlatnom teletu, Samirija nije vidio blagodat spasa od faraonovog ropstva, nije razumio Musaov boravak na Sinaju, i nije prihvatio Allahove zapovijedi Beni Israilu. Umjesto toga, Samirija je "izlio tele koje je davalo glas kao da muče i rekao:Ovo je vaš bog i Musaov bog, on ga je zaboravio".
Kad se, nakon četrdeset dana, Musa, a.s., vratio sa Sinaja gdje je čuo sve važne Allahove zapovijedi, imao je šta vidjeti - njegov narod se klanjao Samirijevom zlatnom teletu. "O Harune, - povika Musa - šta te je spriječilo kad si ih vidio da su zalutali, da za mnom nisi pošao? Zašto nisi zapovijed moju poslušao?"
"O, sine majke moje - reče Harun - ne hvataj me za bradu i za kosu moju! Ja sam se plašio da ti ne rekneš: Napravio si podjelu među sinovima Israilovim i nisi postupio onako kako sam ti rekao." Ef. Cerić je dalje rekao kako se iz kur'anskog kazivanja o Musau, Harunu i Samiriji može shvatiti koliko je važno čuvati jedinstvo naroda, "pa i onda kad Samirija napravi zlatno tele, jer grijeh zlatnog teleta - kako nam sugerira Harun - je lakši o grijeha razdora i podjele među ljudima".
On je potom upitao: "Nismo li i mi narod kojem je nekoć Samirija pravio zlatno tele kojem su se neki klanjali? Nije li i među nama bio Harun koji je trpio Samiriju samo zato da ne bi napravio podjelu među ljudima?Nismo li i mi narod poput naroda Musaovog kojem je Allah pomogao da se spasi od faraonovog zuluma? I, nismo li i mi narod koji, nakon svega što nam se dogodilo, treba slušati Allahove zapovijedi koje Musa, a.s., donosi sa Sinaja? I treba da razumije Harunovu poruku da se ne smije praviti među ljudima podjela ni onda kada neki krenu krivim putem, a kamoli onda kad većina krene pravim putem".
- Svjedočim pred Bogom i svijetom da je naš narod odbio klanjati se zlatnom teletu? Odbio je zov Samirije, a prihvatio poziv Musaov da je Bog Jedan, kojem niko i ništa nije ravno. Odbio je međusobnu podjelu i prihvatio Harunovu pobjedu jedinstva i sloge. Svjedočim pred Bogom i svijetom da je većina našeg naroda krenula pravim putem islama, pa je zato veliki grijeh dijeliti ga na male mezhebe i krive puteve koji završavaju u podjeli od kojih je velika šteta za našu vjeru i domovinu - rekao je Cerić i nastavio:
- Mi ovdje nismo muslimani od jučer! Mi smo ovdje od pamtivijeka. Mi smo muslimani sa dugim pamćenjem i sa bogato utemeljenom islamskom tradicijom. Naši daljni i bliži preci dobro su znali ko im je otac i ko im je mati. Pa i mi danas, njihovi potomci, dobro znamo što nam je očeva vjera i majčina domovina. To nam bar niko ne treba objašnjavati. I ne treba nam niko moralne lekcije držati ni o vjeri, ni o domovini - rekao je reis.
Mi smo dovoljno zreli da znamo praviti razliku između pravog i krivog puta u vjeri, i dovoljno smo iskusni da znamo koji je mogući put za našu domovinu. No, to ne znači da mi ne želimo od nikoga ništa učiti. Naprotiv, mudrost je izgubljena stvar, pa gdje god je nađeš, uzmi je! Ali, mi smo dovoljno svjesni da je naše pravo i obaveza da za svoju sudbinu budemo sami odgovorni.
Ni najbolji ni najgori
Ne smije nas niko dijeliti na prave i krive muslimane, na vehabije i sufije, na sunnije i šije, na vjernike i nevjernike, na patriote i izdajnike Ustvari, mi ne smijemo pristati na podjelu u vjeri koja bi nam donijela nesreću u domovini. Ne smijemo slijediti one koji šire smutnju među nama, jer "grijeh smutnje je ponekad gori od grijeha ubistva".
Mi smo takvi kakvi smo - ni najbolji, ali ni najgori. Pokazali smo cijelome svijetu da smo spremni umrijeti za svoju vjeru i domovinu. Sada želimo pokazati da smo spremni živjeti u našoj vjeri i domovini u slozi sa samim sobom i sa drugim i drugačijim - rekao je u jučerašnjoj hutbi reisu-l-ulema Mustafa Cerić.
Naše fetve izraz su naše odgovornosti
- Naravno, treba se upoznati i sa drugim i drugačijim fetvama o nekim pitanjima u vjeri, ali fetve koje se ovdje donose izraz su naše slobode i naše odgovornosti. Stoga ne treba bježati od slobode da bi se izbjegla odgovornost. Ne treba se bojati samoga sebe. Treba biti hrabar i preuzeti odgovornost pred Bogom i svijetom. Treba biti iskren sa samim sobom. Nije dovoljno da se samo volimo u vjeri, već je potrebno da se i međusobno poštujemo u poslu - poručio je reisu-l-ulema.
Lakše se osloboditi zablude nego zavade
- Ljudi se lakše oslobađaju zablude nego zavade. To je zato što smutnja,zavada i podjela među ljudima zbog vjere, nacije ili rase uzrokuje kolektivnu nesreću, dok su zabluda i krivovjerje čin individulane svijesti koja se vremenom pomijera ili mijenja prema istini -kazao je ef. Cerić.