Edouard wrote: ↑04/02/2023 14:30
apsidejzi wrote: ↑04/02/2023 09:48
Mi smo samo jedna zivotinjska vrsta koja ni po cemu nije posebna, koja funkcionise kao i sve ostale zivotinje. Evoluirali kao i svi drugi.
Istina, i u Bibliji, Psalam 49. piše: "Čovjek koji nerazumno živi sličan je stoci koja ugiba."
Moj glavni problem sa religijom se mozda ponajbolje ogleda u citiranom biblijskom stihu. Iskustvo koje ja imam je prvenstveno bazirano na Kur'anu ali citajuci ovaj stih dobio sam isti osjecaj citajuci Kur'an. Da ne bude zabune, to nije ni malo pozitivan osjecaj. Naprotiv.
Sta ja vidim dok ovo citam? Vidim jedan veoma generaliziran savjet. Ako ne zivis razumno, ti si onda poput umiruce stoke. Onda postavis sebi pitanje: zasto bas umiruce stoke? Zasto ne obicne, zive, normalne stoke? Zasto bas ovaj pridjev: umiruce? I onda skontas neki odgovor koji se vjerovatno bazira na tome da je stoka svakako tu da se "muze" i koristi i da svoj zivot prozivi u mutavosti, da je jedna obicna masina za proizvodnju stvari koje covjek koristi. I sad je na izmaku zivota i od te masine vise nikakve koristi nema. Eh takva je i nerazumna osoba.
Razumijem ja to i nemam problem s tim. S cim imam problem i sta je to ovdje sto meni izaziva ovaj negativni i odbojni osjecaj? U pitanju je nepostojanje definicije razumnosti. Ja moram otici nekome da mi protumaci sta znaci biti razuman kako ne bi licio stoci koja umire. Taj neko je automatski "iznad mene" jer on zna nesto vise nego sto ja znam i automatski se pravi hijerarhija. Bog, da je htio, mogao je odmah na licu mjesta objasniti sta znaci biti razuman i dati savjet da budes takav i takav te da ne budes takav i takav ali nije. Taj dio stiha je ostao nejasan, generaliziran. Ostavio te ovisnim o tumacima. A ja ne volim tumace. Jer tumaci zloupotrijebe svoju poziciju gotovo uvijek.
Sto opet vodi do pitanja: Zasto Bog nije objasnio sta znaci biti razuman i zasto ocekuje od mene da znam sta znaci biti razuman kako ne bih bio poput umiruce stoke? Ko odredjuje sta je razumno a sta ne? Kad citas Kur'an, a evo i Bibliju uvidjas da sve sto postoji u njima jesu generalizacije koje uvijek trebaju tumace. Uvidjas da imaju isti izvor. Da ne bude zabune, taj izvor nije isti Bog nego ista potreba. Potreba ljudi da vladaju drugim ljudima i da im naprave nejasna pravila kako bi onda oni mogli tumaciti ista.
Zasto zemaljski zakoni imaju jasno definisane stepene zlocina i zatvorske kazne za iste? Naravno, ni zemaljski zakoni nisu odradili sve opcije i oni zahtjevaju sudiju tj tumaca koji ce u datim okolnostima procijeniti koja kazna odgovara kojem prekrsaju. No to je samo kada imamo prekrsaje. Ne definise ti citav zivot.
Drugi aspekt mog problema upravo sa ovim stihom jeste potreba da se kontrolise um covjeka. Da mu se ispere mozak. Sta ako ja upravo zelim da budem kao mrtva stoka. Zasto to ne bih mogao biti? Zasto je biti nerazuman nesto negativno? Zasto je umiruca stoka nesto sto ne valja? ZIvis svoj zivot kako zivis i onda umres i to je to. Sasvim prirodno i nista lose u tome. I ja idem na posao i radim za drugoga, proizvodim pare nekome i onda odem u penziju kako bih umro. Jesam li ja nerazuman sto radim kao masina za drugoga? Stoka radi kao masina za drugoga i onda dodje na smrtnu postelju. Ali u tome nema nista lose. Ja sam taj koji biram da odem na posao i radim za drugoga i zasto mene bog ponizava i govori mi da ne budem takav. Zasto je moj zivot bezvrijedan jer u principi lici zivotu stoke? Ja sam sasvim zadovoljan sa svojim zivotom i ja sam taj koji svjesno bira da radi za drugoga jer ne zelim imati svoj biznis. Probao sam, islo je dobro ali je zahtjevalo mnogo truda, rada, zalaganja, izlaganja rizicima, neugodnim situacijama. Na kraju skontao da je meni bolje raditi za platu kod drugoga. Stoka s druge strane nije birala nego se rodila i vec joj je sudjeno da radi za drugoga tako da nema mogucnost da ne bude stoka. Nadam se da sam dovoljno objasnio sta je moj problem sa intelektualnim aspektom ovog stiha. Sta ako ja ne smatram da je umiruca stoka nesto lose?
Dakle, ovaj stih je za mene savrseno dobar dokaz zasto sam odlucio ne baviti se religijom: ima nejasne definicije koje zahtjevaju tumace koji ce mi solit pamet, a nije moralao tako biti. Bog je mogao odmah objasniti. Isto tako, ima nejasne alegorije i predrasude u istima koje apsolutno ne moraju biti istinite. Ja ne vidim nista lose u zivotu stoke i u umirucoj stoci. Zivili svoj zivot casno i posteno. Nikoga nisu prevarili i nikome zlo nanijeli. I opet ne valjaju.
Cudan neki bog. Nejasan i pun predrasuda.