Rimljanin Tacit iz prvoga stoljeća, koji se smatra jednim od najtočnijih povjesničara drevnoga svijeta, spomenuo je praznovjerne „kršćane“ („prozvane po Hristusu“ što je latinski naziv za Krista), koji je trpio pod Poncijem Pilatom tijekom vladavine Tiberija. Svetonije, glavni tajnik cara Hadrijana, napisao je da je postojao čovjek zvan Hrestus (ili Krist) koji je živio tijekom prvoga stoljeća (Anali 15.44 ).mariner wrote:Sta ti mislis kako mi znamo da u suncu hidrogen prelazi u helij u odvijanju nuklearne reakcije fuzije a da nikad niko gore nije otisao niti vidio to golim okom?
Isus po jednoj teoriji nikad nije ni postojao. Totalno izmisljen lik koji su podvalili pisci.
Po drugoj teoriji sto je veca vjerovatnoca on je postojao samo kao covjek sa nikakvim nadprirodnim sposobnostima i pripovjedanje sirotinji o boljem zivotu.
Treca teorija sto je apsolutno pogresna je da je hodao po vodi, pravio vino od vode, nahranio sa 2 ribe 5000 ljudi..itd pa onda da je vaskrsno i da ce se opet vratiti.
Ovo zadnje je bajka, folklor, mit.kao i mit o rodi i bebi.
Ako ti znas da roda ne donosi bebe onda ista analogija se treba povuci sa religijom.
Citaj frojda buducnoat jedne iluzije.
Josip Flavije je najpoznatiji židovski povjesničar. U svome djelu Židovske starine govori o Jakovu »bratu Isusa, zvanoga Krist.“ Postoji polemičan stih (18,3) koji glasi: „Negdje u ovo vrijeme živio je Isus, mudar čovjek, ako ga uopće možemo nazvati čovjekom, jer činio je čudesna djela. . . . On je bio Krist . . . ponovno im se pokazao živ treći dan, kao što su božanski proroci predskazali to i deset tisuća drugih predivnih stvari o njemu“. Druga pak verzija glasi: „U ovo vrijeme živio je mudar čovjek koji se zvao Isus. Lijepo se ponašao i bio je poznat po svojim krepostima. Mnogi Židovi i ljudi iz drugih naroda postali su njegovi učenici. Pilat ga je osudio na smrt raspećem. Međutim, oni koji su postali njegovi učenici nisu napustili njegovo učeništvo. Izvijestili su da im se ukazao tri dana nakon raspeća, i da je bio živ. Prema tome, možda je on bio Mesija, o kojemu su proroci pripovijedili čudesa.“
Julije Afrikanac citira povjesničara Talusa u pogledu tmine koja je popratila Kristovo raspeće (Extant Writings, 18).
Plinije mlađi, u svojim Pismima 10:96, pisao je o ranokršćanskom štovanju, uključujući činjenicu da su kršćani štovali Isusa kao Boga i bili veoma moralni, a spominje i gozbu ljubavi i Gospodnju večeru.
Babilonski Talmud (Sanhedrin 43a) potvrđuje Isusovo raspeće u večer uoči Pashe, te optužbe protiv Krista da se bavio vračarstvom i ohrabrivao Židove na otpadništvo.
Lucijan iz Samostate bio je grčki pisac iz drugoga stoljeća koji priznaje da su kršćani štovali Isusa, koji je unio nova učenja i bio za njih razapet. Rekao je da je Isus naučavao bratstvo vjernika, važnost obraćenja i važnost odbacivanja drugih božanstava. Kršćani su živjeli prema Isusovim zakonima, vjerovali su da su besmrtni a isticali su se svojim prijezirom prema smrti, dragovoljnim predanjem sebe samih i odricanjem od materijalnih dobara.
Mara Bar-Serapion potvrđuje da su Isusa smatrali mudrim i kreposnim čovjekom, da su mnogi mislili da je kralj Izraela, da su ga Židovi pogubili, te da je nastavio živjeti u nauci njegovih sljedbenika.
Potom se susrećemo s brojnim gnostičkim spisima (Evanđelje istine, Ivanov apokrif, Evanđelje po Tomi, Rasprava o uskrsnuću itd.) koji spominju Isusa.
Zapravo, gotovo možemo rekonstruirati poruku evanđelja koristeći samo rane nekršćanske izvore: Isusa su zvali Kristom (Josip Flavije), činio je „čarolije“, odveo Izrael u nove nauke, te su ga na dan Pashe razapeli zbog njih (Babilonski Talmud) u Judeji (Tacit), ali je tvrdio da je Bog i da će se vratiti (Eliezar), u što su njegovu sljedbenici vjerovali – štujući ga kao Boga (Plinije mlađi).
Na kraju, vidimo da postoje nesavladivi dokazi koji govore u prilog Kristova postojanja, kako u svjetovnoj tako i u biblijskoj povijesti. Možda najveći dokaz da je Isus postojao nalazimo u činjenici da je doslovno na tisuće kršćana u prvome stoljeću naše ere, uključujući dvanaest apostola, bilo voljno umrijeti mučeničkom smrću za Isusa Krista. Ljudi su spremni umrijeti za ono u što vjeruju da je istina, ali nitko neće umrijeti za nešto za što je uvjeren da je laž.