Postoji i jedna velika olakšica na tom sejri suluku (duhovnom putu) , a ona je što trebaš potpuno prestati lagati i biti brutalno iskren prema sebi , a prema drugima onoliko koliko mogu podnijeti. Zašto je to olakšica?fatamorgana wrote:E ovo što pitaš je nešto najzahe....je na cijelom dunjaluku! Moraš biti pravi "zen majstor" (ne znam kojem to "činu" odgovara u Islamu) da bi sačuvao čistoću srca i namjere a da te pritom mangupi ne izlevate. Moraš biti veći mangup od svih njihA a pri tom sačuvati čisto srce i namjeru, te im čak i pomoći po potrebi, zar ne raja?vazi wrote: @asurbanipal ti si lijepo objasnio negativnu stranu nepokorenog nefsa kao i pozitivnu stranu umjerenog, kontrolisanog nefsa. Mene zanima moze li covjek preci tu granicu i postati da kazem "predobar" ? Kako znati gdje je granica? Kako ostati dosljedan sebi a ne izloziti se zloupotrebi svoga postenja i svoje dobrote od strane okoline po starom, oprobanom recept "pruzi prst, ode ruka"
Naime, nismo svi dervisi i nemamo svi mogucnost druzenja i provodjenja vremena iskljucivo sa osobama koje smo sami izabrali...Valja radit', hljeb zaradjivat, kako se nositi sa onima koji pojma nemaju o tovoj duhovnosti i koji je nece znati shvatiti na ispravan nacin nego ce je zloupotrijebiti?
Tako je dosta lakše kontaktirati sa ljudima , prvo te ne interesuje samopromocija što ne znači da ćeš biti inferioran već da ćeš biti prirodniji , bliži "fitretullahu" (čistoj prirodi u kojoj Bog stvara) jer samopromocija ili stvaranje imidža je u stvari izmišljanje laži o sebi . Ljudi te neće doživljavati kao prijetnju njihovoj igri i performansi imidža , a mogu čak i da te se boje , jer ljudi se boje iskrenosti , iskrenost je najveći neprijatelj ega...Ovo je sad malo onako filmski ,ali na dobar način ovaj film objašnjava ljudski ego i ovo o čemu pričam
Pogled koji je ogoljen od ega, koji je potuno iskreno uronjen u božiji fitret je pogled za kojega je Poslanik a.s. rekao "čuvajte se pronicljiva pogleda vjernika ". Također se prenosi da je on jednom ležao i odmarao se na nekom putovanju kad mu se prišunjao jedan čovjek i stavio mu sablju na grlo , rekavši mu : "ko te to sad čuva Muhamede?" . Poslanik a.s. otvori oči ,pogleda ga direktno i reče "Allah ". Čovjeku ispade sablja ,poslanik a.s. ustade , uze je i uperi je u njega i upita ga "a ko tebe sad čuva?" . Zatim ga pusti..
Hadis izgleda malo nadrealno ali svi znamo da u međuljudskim odnosima , način na koji se nešto kaže , dakle ton ,boja glasa , vibracija koju šalje, a onda pogled i njegova poruka imaju nevjerovatnu snagu i da se to ne može odglumiti , to u tom trenutku imaš ili nemaš.