Sufizam
Moderator: Bloo
- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#2351 Re: Sufizam
Ne baš . Tesavuf bi bio praktični sufizam.
Odeš u tekiju , daš bejat šejhu nekog tarikata (zarediš se), a on ti da vird (zadaću).
Sufizam o kojem mi ovdje pišemo je teorijski sufizam ali je "sufizam" i globalno poznata riječ , zato je prikladnija za naslov.
Irfan ima dosta dodirnih tačaka sa sufizmom jer im je izvor islamski, a i jedno i drugo se bave duhovnim a ne formalnim
aspektom islama.
Varijacije sufizma su razne, od onih "priznatih" tarikata (redova) koji imaju različite metode u odgoju derviša (učenika)
do onih koji imaju različita viđenja viših stupnjeva duha , kojima se derviš uzdiže ka Bogu.
Tako neki ulaze ili metodama odgoja ili ovom percepcijom , u zonu koja se često kvalifikuje kao heretička.
Ja se ovdje nemam namjeru baviti time koji je pravi a koji krivi sufizam, nego teorijom i istorijom sufizma
naročito na našim prostorima
Odeš u tekiju , daš bejat šejhu nekog tarikata (zarediš se), a on ti da vird (zadaću).
Sufizam o kojem mi ovdje pišemo je teorijski sufizam ali je "sufizam" i globalno poznata riječ , zato je prikladnija za naslov.
Irfan ima dosta dodirnih tačaka sa sufizmom jer im je izvor islamski, a i jedno i drugo se bave duhovnim a ne formalnim
aspektom islama.
Varijacije sufizma su razne, od onih "priznatih" tarikata (redova) koji imaju različite metode u odgoju derviša (učenika)
do onih koji imaju različita viđenja viših stupnjeva duha , kojima se derviš uzdiže ka Bogu.
Tako neki ulaze ili metodama odgoja ili ovom percepcijom , u zonu koja se često kvalifikuje kao heretička.
Ja se ovdje nemam namjeru baviti time koji je pravi a koji krivi sufizam, nego teorijom i istorijom sufizma
naročito na našim prostorima
#2352 Re: Sufizam
A poznato je da su sufije skrenule s putaNurudin wrote:Akos je portal mladih vehabija finansiran iz Saudijske kraljevine , a Ibn Tejmijje, rodjen je 661. h/g., a umro 728 h/g. u zatvoru, u Damasku. Njegovo tacno porijeklo nije poznato, tj. ne moze se sa sigurnoscu tvrditi da li je bio arap ili ne-arap. Zivio je ukupno 67 god. a da se pri tome nikada nije ozenio.kritichar wrote:Upozorenje na izmišljene hadise o Allahu: 'Srce je Božija kuća'
I pored njegove nesumnjive poboznosti ucenjaci ehlissunneta vel-dzema’ata nisu uzimali njegove stavove kao validne, cak naprotiv, a tek jacanjem selefizma i kasnije miješanja vehabijske ideologije sa selefijskim pokretom djela Ibn Tejmijje dobivaju na “popularnosti“.
U tri mes’ele (od kojih su dvije pitanje talāka – razvoda braka, te razumijevanja Bozijeg istivā’a alel-Arš – “ustolicenja” na Prijestolje) izašao je iz okvira ehlissunneta.
Ostavio je iza sebe mnoga pisana djela iz fiqha i akaida, i poznat je kao ideoloski utemeljitelj vehabizma, zato sto su vehabije ozivjele i prosirile njegovu misao.
- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#2353 Re: Sufizam
a šta bi bio taj put konkretno? Koji mu je cilj? Uspostava hilafeta, džennet, širenje islama..?
#2354 Re: Sufizam
A koje sufije? Velika je mogućnost da ti i Nurudin uopće ne mislite na iste ljude...Ti na neke konkretno, on na neke apstraktno...Ti na ovo, on na ono...Pa malo u ribu...Pa na pijac...Pa tekma naveče, opa...kritichar wrote: A poznato je da su sufije skrenule s puta
I da se nikad ne sretnete

- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#2355 Re: Sufizam
Pa ne možemo se ni sresti jer sufijski put je ka unutra , on je povratak na početnu tačku, a ovaj put koji on smatraarzuhal wrote:A koje sufije? Velika je mogućnost da ti i Nurudin uopće ne mislite na iste ljude...Ti na neke konkretno, on na neke apstraktno...Ti na ovo, on na ono...Pa malo u ribu...Pa na pijac...Pa tekma naveče, opa...kritichar wrote: A poznato je da su sufije skrenule s puta
I da se nikad ne sretnete
pravim je put ka vani , koji nema jasan cilj .
Kao u onom vicu kad čovjek pusti jehovine svjedoke u stan i oni sjednu zbunjeni, jer ih obično niko ne pušta unutra
pa kad ih pita "ok, šta sad?" , kažu "paa ne znamo nismo trenirani dalje od vrata".
Tako je i sa tim putem, zavladaš u nekom društvu i šta onda? Čekaju te isti problemi kao i u svakom društvu od kad je svijeta
na koje ti nemaš odgovore, pa posegneš za zakonima i represijom i imaš začarani krug sile i otpora
Sufijski put nema nikakve društvene ambicije, on je posvećen pojedincu i unutrašnjem skladu , a to može dovesti i do
skladnog društva čisto kao nusproizvod ali je potpuno nebitno
#2356 Re: Sufizam
Šta je početna tačka?
- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#2357 Re: Sufizam
Stanje Jednosti (Tevhid) ili stanje Svjedočenja u kojem onaj koji gleda u sebe, nije čovjek već je svjedok. Što duže posmatra, spoznaje da je ono u šta gleda, iluzija. Kad se iluzija raspline, ostaje samo svjedok (šehid) , koji svjedoči da nema ništa osim Allahaarzuhal wrote:Šta je početna tačka?
#2358 Re: Sufizam
Šta je svjedok?Nurudin wrote:Stanje Jednosti (Tevhid) ili stanje Svjedočenja u kojem onaj koji gleda u sebe, nije čovjek već je svjedok. Što duže posmatra, spoznaje da je ono u šta gleda, iluzija. Kad se iluzija raspline, ostaje samo svjedok (šehid) , koji svjedoči da nema ništa osim Allahaarzuhal wrote:Šta je početna tačka?
#2359 Re: Sufizam
@arzuhalNurudin wrote:arzuhal wrote:A koje sufije? Velika je mogućnost da ti i Nurudin uopće ne mislite na iste ljude...Ti na neke konkretno, on na neke apstraktno...Ti na ovo, on na ono...Pa malo u ribu...Pa na pijac...Pa tekma naveče, opa...kritichar wrote: A poznato je da su sufije skrenule s puta
I da se nikad ne sretnete
Pa ne možemo se ni sresti jer sufijski put je ka unutra , on je povratak na početnu tačku, a ovaj put koji on smatra
pravim je put ka vani , koji nema jasan cilj .
Kao u onom vicu kad čovjek pusti jehovine svjedoke u stan i oni sjednu zbunjeni, jer ih obično niko ne pušta unutra
pa kad ih pita "ok, šta sad?" , kažu "paa ne znamo nismo trenirani dalje od vrata".
Tako je i sa tim putem, zavladaš u nekom društvu i šta onda? Čekaju te isti problemi kao i u svakom društvu od kad je svijeta
na koje ti nemaš odgovore, pa posegneš za zakonima i represijom i imaš začarani krug sile i otpora
Sufijski put nema nikakve društvene ambicije, on je posvećen pojedincu i unutrašnjem skladu , a to može dovesti i do
skladnog društva čisto kao nusproizvod ali je potpuno nebitno
Sufije koje "zikre" i plešu, koji se probadaju, koji izvode keramete koje ni Poslanik s.a.w.s. nije radio, koji kažu da je Allah u svemu i sve je Allah, koji su uveli i izmjenili ibadete koje nam je Poslanik a.s. ostavio......
Čini mi se da je Nurudin prije neko vrijeme ohalalio prijebračni sex, ovdje na forumu, i takve sufije
_______
@nurudin
Hoćeš da kažeš da je Poslanik a.s. napravio uvod, a sufije su to razgranale, usavršile i produbile?
#2360 Re: Sufizam
Sufije Irana, samo pogledajte ovaj video i pitajte sebe jeli ovkav islam kakav je poslanik doniokritichar wrote: @arzuhal
Sufije koje "zikre" i plešu, koji se probadaju, koji izvode keramete koje ni Poslanik s.a.w.s. nije radio, koji kažu da je Allah u svemu i sve je Allah, koji su uveli i izmjenili ibadete koje nam je Poslanik a.s. ostavio......
Čini mi se da je Nurudin prije neko vrijeme ohalalio prijebračni sex, ovdje na forumu, i takve sufije
_______
@nurudin
Hoćeš da kažeš da je Poslanik a.s. napravio uvod, a sufije su to razgranale, usavršile i produbile?
http://www.youtube.com/watch?v=Aif20losbVs
ako je ovo orginalni islam ja cu ga se prvi odreci

A pogledajte i ovaj video sufija iz Cecenije i njihovo sprdanje sa islamom, kako hoce da se islam predstavi kao cirkus religija

http://www.youtube.com/watch?v=G5goISKPSH8
evo ja kao neko ko hoce to neko uzdizanje duse kojem tezi sufizam, ta neka duhovna strana, ja to crpim iz izvornog islama, gdje se pokausaje dusa da se ocisti i da se uzidgne iz ovog dunjaluckog pepela, da se dobije svijest o Allahu i ta bliskost sa njim. To je sve od izvornog islama koje je poslanik propovjedao ali sufije danasnje uzmu taj dio koji je dio izvornog islama i onda pomute ga sa raznoraznim bidatima i sprdnjama da se samo hvatas za glavu.
- asurbanipal
- Posts: 6178
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#2361 Re: Sufizam
Smrcak15 wrote: Sufije Irana, samo pogledajte ovaj video i pitajte sebe jeli ovkav islam kakav je poslanik donio
http://www.youtube.com/watch?v=Aif20losbVs
ako je ovo orginalni islam ja cu ga se prvi odreci![]()
Iranski Kurdi - kadirijjski tarikat. A šta reći za zikr. Mašallah, pravi muški, momački...

Smrcak15 wrote: A pogledajte i ovaj video sufija iz Cecenije i njihovo sprdanje sa islamom, kako hoce da se islam predstavi kao cirkus religija![]()
http://www.youtube.com/watch?v=G5goISKPSH8
Mašallah. Zikr po usulu pravi vojnički, ratnički, u hodu...

#2362 Re: Sufizam
to uopste nema veze sa islamom, kao ni tvoj shiizma sa magicnim cokoladama i ashabima kao zivotinjama, i letecim dzamijama. hvala Allahu pa je islam cist od ovih svih nakaradaasurbanipal wrote:Smrcak15 wrote: Sufije Irana, samo pogledajte ovaj video i pitajte sebe jeli ovkav islam kakav je poslanik donio
http://www.youtube.com/watch?v=Aif20losbVs
ako je ovo orginalni islam ja cu ga se prvi odreci![]()
Iranski Kurdi - kadirijjski tarikat. A šta reći za zikr. Mašallah, pravi muški, momački...![]()
Smrcak15 wrote: A pogledajte i ovaj video sufija iz Cecenije i njihovo sprdanje sa islamom, kako hoce da se islam predstavi kao cirkus religija![]()
http://www.youtube.com/watch?v=G5goISKPSH8
Mašallah. Zikr po usulu pravi vojnički, ratnički, u hodu...
sta mislis jeli poslanik onako skakutao sa ashabima u krug, boli se nozevima, i oni u diskotekama bi im pozavidili na plesu

- asurbanipal
- Posts: 6178
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#2363 Re: Sufizam
Smrcak15 wrote:
sta mislis jeli poslanik onako skakutao sa ashabima u krug, boli se nozevima, i oni u diskotekama bi im pozavidili na plesu
Bitno je da si ti sav od Islama. Pazi da ne probiješ Arš...
Naravno da je Poslanik a.s. skakutao...
#2364 Re: Sufizam
kad si tako sav od znanja, de nam objasni kako dzamija odskakuta u zrak zbog fatime r.a ??? ti kao shija bi valjda trebao znati to, jer ti je shiizam struka i daj nam neko objasnjenje koje ce nam leci na srceasurbanipal wrote:Smrcak15 wrote:
sta mislis jeli poslanik onako skakutao sa ashabima u krug, boli se nozevima, i oni u diskotekama bi im pozavidili na plesu
Bitno je da si ti sav od Islama. Pazi da ne probiješ Arš...
Naravno da je Poslanik a.s. skakutao...

- asurbanipal
- Posts: 6178
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#2365 Re: Sufizam
Smrcak15 wrote: kad si tako sav od znanja, de nam objasni kako dzamija odskakuta u zrak zbog fatime r.a ??? ti kao shija bi valjda trebao znati to, jer ti je shiizam struka i daj nam neko objasnjenje koje ce nam leci na srce
Kada bi ti nacrtao sve što sam ti rekao, ne bi to mogao shvatiti niti povezati. Nije to za malu djecu. Za vas je šerijat, ako je to šerijat...
#2366 Re: Sufizam
"Covjek se boji svega sto mu je nepoznato"...
Nadjete par snimaka nekih sufija ciji nacin na koji obavljaju zikr vam se ne svidja (a i ti su hiljadama kilometara daleko) i onda se,po defaultu,sve sufije trpaju u taj isti kos.. Navodio sam taj primjer i ranije,ali vam je taj logicni nacin razmisljanja isto kao kad bi neko postirao snimak sampiona u zderanju cvaraka iz Prijedora ili gdje li vec,koji govori za sebe da je musliman a mlati hajketinu kao da mu je sladja od baklave i na osnovu tog jednog tvrdio da su svi Bosnjaci takvi...Nigdje veze.. Ako vec trazite sufije, nemojte copy/pastirati youtube isjecke sa raznoraznih "put-istinskih" web stranica.. Eno vam sarajevskih tekija nad Kovacima na Vratniku,otidjite tamo (ako vam vlastiti kibur dopusti) pa nadjite nesto sto nije po serijatu.
Smrcak, otidji kod hfz.Mehmeda na Mesneviju,doduse neces cuti "nesto smijesno" ,ali mozhda se i okoristis..
Nadjete par snimaka nekih sufija ciji nacin na koji obavljaju zikr vam se ne svidja (a i ti su hiljadama kilometara daleko) i onda se,po defaultu,sve sufije trpaju u taj isti kos.. Navodio sam taj primjer i ranije,ali vam je taj logicni nacin razmisljanja isto kao kad bi neko postirao snimak sampiona u zderanju cvaraka iz Prijedora ili gdje li vec,koji govori za sebe da je musliman a mlati hajketinu kao da mu je sladja od baklave i na osnovu tog jednog tvrdio da su svi Bosnjaci takvi...Nigdje veze.. Ako vec trazite sufije, nemojte copy/pastirati youtube isjecke sa raznoraznih "put-istinskih" web stranica.. Eno vam sarajevskih tekija nad Kovacima na Vratniku,otidjite tamo (ako vam vlastiti kibur dopusti) pa nadjite nesto sto nije po serijatu.
Smrcak, otidji kod hfz.Mehmeda na Mesneviju,doduse neces cuti "nesto smijesno" ,ali mozhda se i okoristis..
#2367 Re: Sufizam
pa evo ti bosanske sufije ni oni ne zaostaju za svojom bracom sufijama iz arapsko -azijskog svijetarika wrote:"Covjek se boji svega sto mu je nepoznato"...
Nadjete par snimaka nekih sufija ciji nacin na koji obavljaju zikr vam se ne svidja (a i ti su hiljadama kilometara daleko) i onda se,po defaultu,sve sufije trpaju u taj isti kos.. Navodio sam taj primjer i ranije,ali vam je taj logicni nacin razmisljanja isto kao kad bi neko postirao snimak sampiona u zderanju cvaraka iz Prijedora ili gdje li vec,koji govori za sebe da je musliman a mlati hajketinu kao da mu je sladja od baklave i na osnovu tog jednog tvrdio da su svi Bosnjaci takvi...Nigdje veze.. Ako vec trazite sufije, nemojte copy/pastirati youtube isjecke sa raznoraznih "put-istinskih" web stranica.. Eno vam sarajevskih tekija nad Kovacima na Vratniku,otidjite tamo (ako vam vlastiti kibur dopusti) pa nadjite nesto sto nije po serijatu.
Smrcak, otidji kod hfz.Mehmeda na Mesneviju,doduse neces cuti "nesto smijesno" ,ali mozhda se i okoristis..
http://www.youtube.com/watch?v=SVaUGUeld8o
jeli ovo islam, ovaj ples, huktanja, uopste nedjeleuje normalno, djeluje mi sektaski nekako
nije mi jasno sta narod vidi u ovome, sta narod vidi u bid'atima novotarijama kad je poslanik jasno rekao novotarije u vjeri vode u vatru. Jeli poslanik Ovako plesao i naredio nam da radimo???
Sta je dobro kod sufija, sto se meni svidja jeste ta teznja prociscenja duse, sto jeste od islama, neosporno, i ja licno tezim tome, ali brate drage nemozemo med mijesati sa trunjem i davati ga narodu, nemozemo sad ta ucenja o prociscenju duse kombinirati sa novotarijama, jer jer sa zdravim razumom i logikom , ima li smisla da mi izmisljamo nove ibadete koje poslanik nikad nije radio, jeli to mi hocemo da kazemo Allahu kad je rekao da je zavrsio sa objavom islamom i zadovoljan je da bude islam vjera, a mi kao eto hocemo da kazemo, pa nisi ti to dobro Allahu nastimao islam, zaboravio si jos ovih dodatnih ibadeta koje mi radimo pa da ti onda tek islam bude savrsen, mi fakticki optuzujemo sa tim bidatima Allaha da nije potpuno dostavio islam poslaniku , da je zaboravio dodati i ovo pa mi ko treba da radimo da bi islam bio savrsen.
Nije mi jasno zasto ljudi vole da srljaju u zabludu i sami sebe dovode u propast.
Jer ako bi svako izmisljao nacine ibadeta i radio suprotno od onoga sto su poslanici donijeli kad je u pitanju ibadet onda bi svako mogao radi sta hoce, nebi se imala zajednicka platforma oko koje bi se ujedinili, nego bi svako selo svoje ibadete imalo. jednostavno mora se imati potpora za to sto se radi iz hadisa i Kurana, inace nam samo cirkusadija slijedi gdje svako selo na svoju stranu vuce.
#2368 Re: Sufizam
Smrcak, a kod vehab..ovaj selefija, ti se svidja njihov odnos prema nauci? 

#2369 Re: Sufizam
nesvidja da smo jasni odmah. i tu debele kritike mogu da padnu.Towelie wrote:Smrcak, a kod vehab..ovaj selefija, ti se svidja njihov odnos prema nauci?
#2370 Re: Sufizam
Dr Zuhdija Adilović bi znao danas kazat kako je "kod tesavufa 99% dobrih stvari, a samo 1% loše, al' eto ono 1% bilesi pokvari ono 99%, na žalost..". Ipak, dok je bio softa, svi su znali ko je bio najvatreniji murid šejha Brade (Saliha ef. Ibriševića
), niko nije smio protiv tesavufa ni elif kazat, ako bi se ašik Zuhdija tude zadesio...al' Allahova volja je taka, kunfejekun, put i kojekave stipendije nanesu čovjeka nekim drugim stazama, državama, ćitabima i šejhovima...Nikad ne znaš kakoš osvanut, a kakoš omrknut...I u štaš biti upisan, jal na dunjaluku, jal na Ahiretu...jah...


- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#2371 Re: Sufizam
Ruh ... ili ako hoćeš preciznije to je ibn Arebi najdetaljnije objasnio :arzuhal wrote:Šta je svjedok?Nurudin wrote:Stanje Jednosti (Tevhid) ili stanje Svjedočenja u kojem onaj koji gleda u sebe, nije čovjek već je svjedok. Što duže posmatra, spoznaje da je ono u šta gleda, iluzija. Kad se iluzija raspline, ostaje samo svjedok (šehid) , koji svjedoči da nema ništa osim Allahaarzuhal wrote:Šta je početna tačka?
"Ibn Arebi nije prihvaćao učenje o iščeznuću u Bogu (fena) na način kako su ga do tada tumačili učitelji do njegovog
vremena, jer je za njega fena , kao najviša tačka duhovnog ozbiljenja , predstavlja ulazak u besmrtnost i dobivanje
takve stvaralačke duhovne moći (Himma) kojom čovjek može po vlastitoj želji utjecati na svijet oko sebe .
Čin duhovnog ozbiljenja po ibn Arebiju ne izražava nikakav sukob dviju egzistencija, ljudske i božanske.
Naprotiv, u tom činu pojedinačna ljudska egzistencija tek zadobija svoje istinsko životno uporište unutar božanske
egzistencije. Jer, samo božanska egzistencija je stvarna i vječna, dočim je ljudska zamišljena i izvjesna u
onolikoj mjeri koliko je poduprta božanskom.
Ovo duhovno stanje , nipošto ne podrazumjeva izlaženje iz sebe ili samoumiranje, već ono podrazumjeva ostajanje
u sebi i samoporađanje jednog kvalitativno posve novog duhovnog stanja.
Duhovno ozbiljenje označava izlaženje iz formi pojavnog svijeta i optrajavanje unutar Jedne Univerzalne Substance
ili iščezavanje pričina i izronjavanje čiste Zbilje "
- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#2372 Re: Sufizam
Što se tiče konstantnog i vatrenog spočitavanja selefijsko-vehabijskog svjetonazora spram sufizma koji je po njima
"zalutao" od temeljnog islama ,a neki koji nastoje biti "blagi" uzimaju sebi čak za pravo da određuju prave i krive
sufije...tu je stvar neznanja koje tako ulazi u teški apsurd.
To je nešto kao kad bi vehabija koji je zidar prigovarao arhitektu koji je sufija , da ta kuća ne može tako da izgleda
i te šeme koje vidi na nacrtu je nešto njemu strano , čudno i komplicirano , iako on uopće nije svijestan vizije
koju arhitekta ima ali eto uzima sebi za pravo spočitavati mu.
Selefije-vehabije , kojima se zna tepati da su "islamski puritanci" , to uopće nisu .
Puritanci nigdje ne teže ka vlasti, nego naprotiv, oni se izoluju na neki prostor, žive mirno po svom svjetonazoru ,
obrađuju zemlju , šiju sebi odjeću koju nose, puštaju brade i ne idu u vojsku. Ukratko , ljudi teže jednostavnom
životu i miru i ja to poštuje.
Međutim kod ovih islamskih puritanaca je, osim što sve žele pojednostaviti, čisto zbog vlastitog kapaciteta koji je
jednostavan, oni žele vlast , učlanjuju se u stranke, ulaze na mala vrata u Iz...a ako se eventualno izoluju , onda
se pune bijesom protiv "bogohulnog" društva , maštaju o ratovima ili čak idu negdje da ratuju jer ko će orati, sijati
kopati , to je ba dosadno i teško . Takve puritance ne poštujem
"zalutao" od temeljnog islama ,a neki koji nastoje biti "blagi" uzimaju sebi čak za pravo da određuju prave i krive
sufije...tu je stvar neznanja koje tako ulazi u teški apsurd.
To je nešto kao kad bi vehabija koji je zidar prigovarao arhitektu koji je sufija , da ta kuća ne može tako da izgleda
i te šeme koje vidi na nacrtu je nešto njemu strano , čudno i komplicirano , iako on uopće nije svijestan vizije
koju arhitekta ima ali eto uzima sebi za pravo spočitavati mu.
Selefije-vehabije , kojima se zna tepati da su "islamski puritanci" , to uopće nisu .
Puritanci nigdje ne teže ka vlasti, nego naprotiv, oni se izoluju na neki prostor, žive mirno po svom svjetonazoru ,
obrađuju zemlju , šiju sebi odjeću koju nose, puštaju brade i ne idu u vojsku. Ukratko , ljudi teže jednostavnom
životu i miru i ja to poštuje.
Međutim kod ovih islamskih puritanaca je, osim što sve žele pojednostaviti, čisto zbog vlastitog kapaciteta koji je
jednostavan, oni žele vlast , učlanjuju se u stranke, ulaze na mala vrata u Iz...a ako se eventualno izoluju , onda
se pune bijesom protiv "bogohulnog" društva , maštaju o ratovima ili čak idu negdje da ratuju jer ko će orati, sijati
kopati , to je ba dosadno i teško . Takve puritance ne poštujem
-
- Posts: 1425
- Joined: 16/11/2009 02:54
#2373 Re: Sufizam
Oni Čečeni rasturajuSmrcak15 wrote:
jeli ovo islam, ovaj ples, huktanja, uopste nedjeleuje normalno, djeluje mi sektaski nekako
nije mi jasno sta narod vidi u ovome, sta narod vidi u bid'atima novotarijama kad je poslanik jasno rekao novotarije u vjeri vode u vatru. Jeli poslanik Ovako plesao i naredio nam da radimo???
Sta je dobro kod sufija, sto se meni svidja jeste ta teznja prociscenja duse, sto jeste od islama, neosporno, i ja licno tezim tome, ali brate drage nemozemo med mijesati sa trunjem i davati ga narodu, nemozemo sad ta ucenja o prociscenju duse kombinirati sa novotarijama, jer jer sa zdravim razumom i logikom , ima li smisla da mi izmisljamo nove ibadete koje poslanik nikad nije radio, jeli to mi hocemo da kazemo Allahu kad je rekao da je zavrsio sa objavom islamom i zadovoljan je da bude islam vjera, a mi kao eto hocemo da kazemo, pa nisi ti to dobro Allahu nastimao islam, zaboravio si jos ovih dodatnih ibadeta koje mi radimo pa da ti onda tek islam bude savrsen, mi fakticki optuzujemo sa tim bidatima Allaha da nije potpuno dostavio islam poslaniku , da je zaboravio dodati i ovo pa mi ko treba da radimo da bi islam bio savrsen.
Nije mi jasno zasto ljudi vole da srljaju u zabludu i sami sebe dovode u propast.
Jer ako bi svako izmisljao nacine ibadeta i radio suprotno od onoga sto su poslanici donijeli kad je u pitanju ibadet onda bi svako mogao radi sta hoce, nebi se imala zajednicka platforma oko koje bi se ujedinili, nego bi svako selo svoje ibadete imalo. jednostavno mora se imati potpora za to sto se radi iz hadisa i Kurana, inace nam samo cirkusadija slijedi gdje svako selo na svoju stranu vuce.

Pročitah komentare na youtube linku, ljudi oduševljeni, pola hoće da im se pridruži, slušali satima i meditirali...
Brate, ako nešto ne razumiješ i ako tebi djeluje nekako čudno, ne znači da si upravu. Često ovo srećem kod vehabija-selefija kao jednu od najčešćih osobina. Većina predavanja na youtube-u ima upravo ovu dimenziju. Ne kontam, pa onda treba zabranit, a sve sa pričom, Muhamed a.s. nije ovo radio.
Poslanik a.s. je puštao kršćane da molitvu obavljaju u džamiji. Samo iz ovoga se mogu knjige i knjige napisati o vjerskoj toleranciji muslimana i Poslanika a.s.i da sve bude zasnovano na Kuranu i sunnetu. Nasuprot tome, danas musliman muslimana s pjesmom počasti da je na dalaletu, džahil, novotar... Kada se u ovome treba držati sunneta, tu zapinjemo, za razliku od kratkih pantola, koje, naravno ne zapinju.
Na kraju se sa ljudima raspravljaš oko banalnih stvari, tipa da li je muzika dozvoljena. U smislu, pusti kulturu, civilizaciju, historiju (pogledati predavanje Adnana Mrkonjića u kojem spominje historiju i njenu nevažnost), daj samo konkretno, crno na bijelo, kako je Poslanik a.s. doslovno radio i tako ćemo.
Ovo što si postavio je jako neobično, ali nigdje ne piše, niti se predstavlja, kao sastavni dio vjere. U pitanju je kulturološko tumačenje islama, od države do države, naroda do naroda. Svi ti narodi se u većini sličajeva drže islama kada su farzi u pitanju, a ovo što si postavio je vannastavna aktivnost, takoreći. Čisto sumnjam da iko od ovih kaže da su čakija i Nike Airmax za trčanje farz

Pitanje bidata je jako jednostavno i jasno, a selefije ga predstavljaju kao neku babarogu. Da je išta od ovoga gore predstavljeno kao farz, Božja riječ, naredba, bio bi bidat. Ovako, ljudi se okupili na sekciji poslije obavezne nastave, baš ko i ti na ovom forumu.
Ne treba biti bukvalista, jer ni Poslanik A.S. nije bio

- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#2374 Re: Sufizam
Aristotelovo najvažnije i najveće djelo je njegov učenik Aleksandar Veliki. Sa svojih 17 godina bio je
komandant Makedonske vojske, u dvadesetoj postao je kralj nakon smrti svoga oca Filipa. Osvojio je
svijet. Postao je veliki imperator. Umro je u 33.
Na Aleksandra Velikog uticao je Diogen. Diogen je živeo kao medžzub (osoba nemusliman koja božijom voljom doživi prosvjetljenje) u dubokoj ekstazi. Kada ga je
posjetio Aleksandar mu je pozavidio i rekao: „Ti si jedina osoba na koju sam ljubomoran (kojoj
zavidim).“ Diogen se začudio i rekao mu: „Čudno je to, jer ja sam ništa. Ja sam samo prosjak. A ti si
najveći kralj. Osvojio si skoro cio svijet. Kako mi možeš zavidjeti?“
Aleksandar kaže: „Posedujem kraljevstvo svijeta ali nisam sretan. Moj je život suh i prazan poput
pustinje.. nema niti jednog procvijetalog cvijetića u mome imanju. Ali u tebi momgu vidjeti ovo cvijeće. U
svakom tvom dahu vidim pjesmu. Ako mi sledećeg puta Bog da još jednu šansu želio bih doći kao Diogen
a ne kao Aleksandar.“
Diogen: „Zbog čega čekaš sledeći put. I sada možeš biti Diogen.“
Aleksandar: „Sada osvajam svijet. Moram najprije to završiti.“
Diogen: „Zapamti, to nikada nećeš moći završiti. U životu niko ne može završiti ono što će uraditi.
Ambicija je puno, a život je prekratak. Naše su želje beskrajne. Svaka želja rađa novu želju. Nemoj misliti
biću Diogen samo da završim svoj posao, Diogen je samo jedan skok.“
Aleksandar je na povratku umro u toku jednog dana, kada se vraćao kući razbolio se. Na samrti je svojim
lekarima rekao: „Održite me u život još samo 24 sata, daću vam što god poželite.“ Ljekari su mu rekli:
„To je nemoguće“. Na to im Aleksandar reče: „Dao sam reč mojoj majci da ću se vratiti.“ Ljekari mu
odgovoriše: „Ljudi smrtnici ne trebaju davati riječ, jer sutra nikada nije sigurno.“
Aleksandrova poslednja želja je bila da mu ruke budu ostavljene izvan ćefina. Kada su mu ljekari rekli da
je to protiv tradicije, Aleksandar im na samrti reče: „Ne zanimaju me običaji, želim da me svi vide kako
sam sa ovog svjeta otišo praznih ruku“ a nakon toga preselio.
komandant Makedonske vojske, u dvadesetoj postao je kralj nakon smrti svoga oca Filipa. Osvojio je
svijet. Postao je veliki imperator. Umro je u 33.
Na Aleksandra Velikog uticao je Diogen. Diogen je živeo kao medžzub (osoba nemusliman koja božijom voljom doživi prosvjetljenje) u dubokoj ekstazi. Kada ga je
posjetio Aleksandar mu je pozavidio i rekao: „Ti si jedina osoba na koju sam ljubomoran (kojoj
zavidim).“ Diogen se začudio i rekao mu: „Čudno je to, jer ja sam ništa. Ja sam samo prosjak. A ti si
najveći kralj. Osvojio si skoro cio svijet. Kako mi možeš zavidjeti?“
Aleksandar kaže: „Posedujem kraljevstvo svijeta ali nisam sretan. Moj je život suh i prazan poput
pustinje.. nema niti jednog procvijetalog cvijetića u mome imanju. Ali u tebi momgu vidjeti ovo cvijeće. U
svakom tvom dahu vidim pjesmu. Ako mi sledećeg puta Bog da još jednu šansu želio bih doći kao Diogen
a ne kao Aleksandar.“
Diogen: „Zbog čega čekaš sledeći put. I sada možeš biti Diogen.“
Aleksandar: „Sada osvajam svijet. Moram najprije to završiti.“
Diogen: „Zapamti, to nikada nećeš moći završiti. U životu niko ne može završiti ono što će uraditi.
Ambicija je puno, a život je prekratak. Naše su želje beskrajne. Svaka želja rađa novu želju. Nemoj misliti
biću Diogen samo da završim svoj posao, Diogen je samo jedan skok.“
Aleksandar je na povratku umro u toku jednog dana, kada se vraćao kući razbolio se. Na samrti je svojim
lekarima rekao: „Održite me u život još samo 24 sata, daću vam što god poželite.“ Ljekari su mu rekli:
„To je nemoguće“. Na to im Aleksandar reče: „Dao sam reč mojoj majci da ću se vratiti.“ Ljekari mu
odgovoriše: „Ljudi smrtnici ne trebaju davati riječ, jer sutra nikada nije sigurno.“
Aleksandrova poslednja želja je bila da mu ruke budu ostavljene izvan ćefina. Kada su mu ljekari rekli da
je to protiv tradicije, Aleksandar im na samrti reče: „Ne zanimaju me običaji, želim da me svi vide kako
sam sa ovog svjeta otišo praznih ruku“ a nakon toga preselio.
#2375 Re: Sufizam
"Neka Dzevad vidi da u mezar nista nisam ponio.."Nurudin wrote:Aristotelovo najvažnije i najveće djelo je njegov učenik Aleksandar Veliki. Sa svojih 17 godina bio je
komandant Makedonske vojske, u dvadesetoj postao je kralj nakon smrti svoga oca Filipa. Osvojio je
svijet. Postao je veliki imperator. Umro je u 33.
Na Aleksandra Velikog uticao je Diogen. Diogen je živeo kao medžzub (osoba nemusliman koja božijom voljom doživi prosvjetljenje) u dubokoj ekstazi. Kada ga je
posjetio Aleksandar mu je pozavidio i rekao: „Ti si jedina osoba na koju sam ljubomoran (kojoj
zavidim).“ Diogen se začudio i rekao mu: „Čudno je to, jer ja sam ništa. Ja sam samo prosjak. A ti si
najveći kralj. Osvojio si skoro cio svijet. Kako mi možeš zavidjeti?“
Aleksandar kaže: „Posedujem kraljevstvo svijeta ali nisam sretan. Moj je život suh i prazan poput
pustinje.. nema niti jednog procvijetalog cvijetića u mome imanju. Ali u tebi momgu vidjeti ovo cvijeće. U
svakom tvom dahu vidim pjesmu. Ako mi sledećeg puta Bog da još jednu šansu želio bih doći kao Diogen
a ne kao Aleksandar.“
Diogen: „Zbog čega čekaš sledeći put. I sada možeš biti Diogen.“
Aleksandar: „Sada osvajam svijet. Moram najprije to završiti.“
Diogen: „Zapamti, to nikada nećeš moći završiti. U životu niko ne može završiti ono što će uraditi.
Ambicija je puno, a život je prekratak. Naše su želje beskrajne. Svaka želja rađa novu želju. Nemoj misliti
biću Diogen samo da završim svoj posao, Diogen je samo jedan skok.“
Aleksandar je na povratku umro u toku jednog dana, kada se vraćao kući razbolio se. Na samrti je svojim
lekarima rekao: „Održite me u život još samo 24 sata, daću vam što god poželite.“ Ljekari su mu rekli:
„To je nemoguće“. Na to im Aleksandar reče: „Dao sam reč mojoj majci da ću se vratiti.“ Ljekari mu
odgovoriše: „Ljudi smrtnici ne trebaju davati riječ, jer sutra nikada nije sigurno.“
Aleksandrova poslednja želja je bila da mu ruke budu ostavljene izvan ćefina. Kada su mu ljekari rekli da
je to protiv tradicije, Aleksandar im na samrti reče: „Ne zanimaju me običaji, želim da me svi vide kako
sam sa ovog svjeta otišo praznih ruku“ a nakon toga preselio.