Page 3 of 44

#51 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 24/08/2009 20:38
by e_čuuuj
samo malo wrote:Mozda meni treba neka terapija, ali tebi sasvim sigurno treba dati knjigu historije u ruke.
Ako ja slucajno neku od knjiga "cirilicne historije", kakve ti citas i bez sumnje mi iste preporucujes, nehatom dodirnem prstima, ja odmah ruke tri puta operem sapunom!
Usput, ja nemam nista protiv cirilice. Jer, moji preci su do uvodjenja latinice, stotinama godina, uz arebicu koristili i Bosancicu.Pokusacu da ti indirektno pojasnim zasto prezirem "cirilicnu historiju", nadajuci se da ti Ravnogorska gripa jos nije razorila moc rasudjivanja. U tu svrhu citiracu ti malog gedzu, kako je otac B.Bogdanovica nazivao buduceg seoskog ucitelja i "oca nacije" , Dobricu Cosica, koji svetskoj javnosti daje na znanje:

"Lažemo da bi smo obmanuli sebe, da utešimo drugog; lažemo iz samilosti, da nas nije strah, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju i tudju bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid našeg patriotizma i potvrda naše urodjene inteligencije. Lažemo stvaralacki, maštovito, inventivno.”

I na kraju, zapamti, Logor na Alipasinom polju je citav rat prihvatao one sretne muslimanske izbjeglice koje su na vrijeme utekle ispred BESTIJALNE CETNICKE KAME koja je pretezno na drinskim mostovima Foce, Gorazda, Visegrada i okolnih mjesta, u nekoliko navrata tokom 2. svjetskog rata, prema nekim historicarima poklala oko 20.000 Bosnjaka, samo zato sto su bili muslimani.

#52 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 24/08/2009 23:10
by samo malo
Naravno da su ljudi bjezali od cetnicke kame, a bestijalna cetnicka kama tih je mjeseci bila saveznik Titovih partizana.

Najobicnija istorijska cinjenica. To se uci u osnovnoj skoli, ili se bar ucilo u moje vrijeme (u jugoslovenskim skolama). Ne znam cemu vas danas uce, i kakva je sada istorija aktualna.

Pera trta, kad spominjes ustasku propagandu, sjetih se da su i pred ovaj rat mnogi ljudi uz Drinu mislili da je prica o JNA planovima za agresiju, pripremama za rat srpskog naroda i saveznistvu JNA sa SDS paraformacijama, samo jedna obicna podvala ustaskog vodstva iz Zagreba koje unistava voljenu Jugoslaviju i blati Jugoslovensku Narodnu Armiju. I nastavili su spavati mirno, kako im je cak receno i sa najvisih pozicija.
Mnogi se nikada vise nisu ni probudili.

Ono, pa ljudi su iz Visegrada vec pobjegli autobusima nakon one epizode Murata Sabanovica, prema Gorazdu, da bi se u Visegrad vratili za par dana nakon sto je obozavana JNA, odnosno Uzicki korpus, preuzela kontrolu nad gradom. Vratili se vjerujuci da ce ih partizani stititi, ako vojnike sa petokrakama na kapama i sljemovima mozemo nazvati partizanima :wink:

A onda je oficir JNA predao komandu nad gradom Milanu Lukicu.

#53 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 24/08/2009 23:20
by Pera Trta
samo malo wrote:Naravno da su ljudi bjezali od cetnicke kame, a bestijalna cetnicka kama tih je mjeseci bila saveznik Titovih partizana.

Najobicnija istorijska cinjenica. To se uci u osnovnoj skoli, ili se bar ucilo u moje vrijeme (u jugoslovenskim skolama). Ne znam cemu vas danas uce, i kakva je sada istorija aktualna.

Pera trta, kad spominjes ustasku propagandu, sjetih se da su i pred ovaj rat mnogi ljudi uz Drinu mislili da je prica o JNA planovima za agresiju, pripremama za rat srpskog naroda i saveznistvu JNA sa SDS paraformacijama, samo jedna obicna podvala ustaskog vodstva iz Zagreba koje unistava voljenu Jugoslaviju i blati Jugoslovensku Narodnu Armiju. I nastavili su spavati mirno, kako im je cak receno i sa najvisih pozicija.
Mnogi se nikada vise nisu ni probudili.

Ono, pa ljudi su iz Visegrada vec pobjegli autobusima nakon one epizode Murata Sabanovica, prema Gorazdu, da bi se u Visegrad vratili za par dana nakon sto je obozavana JNA, odnosno Uzicki korpus, preuzela kontrolu nad gradom. Vratili se vjerujuci da ce ih partizani stititi, ako vojnike sa petokrakama na kapama i sljemovima mozemo nazvati partizanima :wink:

A onda je oficir JNA predao komandu nad gradom Milanu Lukicu.
To je sve tačno. I četnička taktika u zadnjem ratu, koju opisuješ, korištena je i u WW2, samo pretežno u selima, jer tadašnji četnici nisu imali logistiku tako velike vojske kao JNA da bi duže držali gradove, pa su taktiku ponovnog klanja nakon povratka naivnih komšija uglavnom koristili po selima istočne Bosne, redovno sa uspjehom.

#54 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 00:00
by BaileyS
Kao sto neko rece tanka je bila linija izmedju cetnika i partizana bar u istocnoj Bosni do 42'. Npr meni su pricali jos ko djetetu u onoj Titovoj Jugoslaviji da su u vrijeme Focanskih propisa partizani dosli u do tada muslimansko selo Celebice i trazili od stanovnika da predaju oruzje. Nedugo nakon toga u selo su dosli cetnici i poklali sve zivo. Od tada su Celebici bili cisto srpsko selo. Sjecam se i knjige istorije iz 7 razreda osnovne skole i fotografije Tita sa cetnickim komandantima na Focanskim Brionima. Titu je trebala podrska i u to vrijeme jos uvijek je koketirao sa cetnicima a muslimansko zivlje je bilo koleteralna steta.

Sve u svemu da me neko ne bi pogresno shvatio za BiH i Bosnjake je pobjeda Titovih partizana u svakom slucaju bila najbolja opcija s obzirom kakve su bile alternative ali ipak na onu zahvalnicu koju je postavio @pape iz danasnje perspektive gledam sa dosta rezerve. Ideoloski obojen hvalospjev koji napisase pobjednici. Svaka cast onim iskrenim antifasistima ali pitanje je koliki je bio njihov broj u jedinicama tadasnje Jugoslovenske Armije, mozda 10 ili 20 %. Sta je sa onih ostalih 80% koji su u medjuvremenu okrenuli kape a takvih je bilo i jednih i drugih a i trecih, s tim da je definitivno najveci broj cetnika iskoristio tu mogucnost.

#55 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 06:45
by hik--meta
muslimani u istocnoj bosni u ratu nisu pretjerano vjerovali ni partizanima, tako da i oni koji nisu nikakve veze sa ustasama imali nisu pohrlili u vojnike na drugu stranu, pogotovo ne u onu "sejtansku" sa crvenim petokrakama, kao sto su to radili srbi u BiH, pa i hrvati dalmosi. ali ko se maca lati, od maca i umire.
a cinjenica je da su srbi puno lakse mijenjali dresove i oznake na kapama i ideoloski su i dan danas podijeljeni vise nego mi ili hrvati. ko je protjerao te muhadzere koji su izginuli na alipasin mostu i nije vazno ideoloski. ljudi su protjerani ovako ili onako i bjezali od noza kao i '92. partizani su vec od kraja '42 bili premocni u istocnoj bosni, od bircanskog odreda, pa sve na jug do hercegovaca save kovacevica.

#56 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 09:33
by nosara
BaileyS wrote:Kao sto neko rece tanka je bila linija izmedju cetnika i partizana bar u istocnoj Bosni do 42'. Npr meni su pricali jos ko djetetu u onoj Titovoj Jugoslaviji da su u vrijeme Focanskih propisa partizani dosli u do tada muslimansko selo Celebice i trazili od stanovnika da predaju oruzje. Nedugo nakon toga u selo su dosli cetnici i poklali sve zivo. Od tada su Celebici bili cisto srpsko selo. Sjecam se i knjige istorije iz 7 razreda osnovne skole i fotografije Tita sa cetnickim komandantima na Focanskim Brionima. Titu je trebala podrska i u to vrijeme jos uvijek je koketirao sa cetnicima a muslimansko zivlje je bilo koleteralna steta.

Sve u svemu da me neko ne bi pogresno shvatio za BiH i Bosnjake je pobjeda Titovih partizana u svakom slucaju bila najbolja opcija s obzirom kakve su bile alternative ali ipak na onu zahvalnicu koju je postavio @pape iz danasnje perspektive gledam sa dosta rezerve. Ideoloski obojen hvalospjev koji napisase pobjednici. Svaka cast onim iskrenim antifasistima ali pitanje je koliki je bio njihov broj u jedinicama tadasnje Jugoslovenske Armije, mozda 10 ili 20 %. Sta je sa onih ostalih 80% koji su u medjuvremenu okrenuli kape a takvih je bilo i jednih i drugih a i trecih, s tim da je definitivno najveci broj cetnika iskoristio tu mogucnost.
Ove procente, bice, izvlacis iz guzice... :-)

Evo ti malo faktografije...
Važniji položaji koje su muslimani u NDH zauzimali

Dr. Osmanbeg i dr. Džaferbeg Kulenović bili su dopredsjednici Hrvatske državne vlade, a ing. Hilmija Bešlagić, dr. Mehmed Alajbegović i dr. Meho Mehičić njezini podvladonosci. Asim Ugljen bio je predsjednik Vrhovnog suda NDH. Ademaga Mešić bio je doglavnik, a prof. Alija Šuljak (HSS) poglavni pobočnik u Glavnom ustaškom stanu, uz druge više ustaške dužnostnike Dr. Ismetbeg Gavran Kapetanović bio je drugi dopredsjednik Hrvatskog državnog sabora i veliki župan Vrhbosne (Sarajevo), Avdo Abdulah Ferizbegović veliki župan Velike župe Usora i Soli u Tuzli, Husein Alić veliki župan Velike župe Sana i Luka u Banjoj Luci, a Mesud Kulenović (HSS) saborski bilježnik, dok su ukupno 15 Hrvata muslimana bili članovi Hrvatskog državnog sabora. Prof. Hasan Šuljak (HSS) bio je hrvatski poslanik u Budimpešti, a dr. Salih Baljić obći poslanik u Ljubljani. Dvadesetak Hrvata muslimana bili su viši častnici Hrvatskih oružanih snaga, medju njima i trojica krilnici (Salih Alikadić, Junuz Ajanović i Muhamedbeg Hromić). Tu su još bili: zapovjednik Bećir Lokmić (Crna legija, da nije rano poginuo, bio bi vjerojatno glavni zapovjednik hrvatske vojske. Uz Francetića najsposobniji i najdarovitiji i najjunačkiji bojovnik hrvatske ustaške dobrovoljačke vojnice), zatim zapovjednik Ibrahim Pjanić, zapovjednik Mehmed Riđanović, zapovjednik Muhamed Hadžiefendić, pukovnik-muftija Akif Handžić (Poglavnikova vojnica, omiljena osoba iz Poglavnikovog osobnog kruga).

Nadalje, sredbotvorba proustaške vlasti na području BiH je takva da je gotovo sva u rukama Bošnjaka. A i nakon završetka rata, uz Hrvate postoje u BiH dvie ustaške skupine Bošnjaka pod zapovjedničtvom Sićaje u Rami i Rame Bibera u Sarajevskoj skupini. Ne treba zaboraviti niti druge vojne jedinice, razne muslimanske vojnice, koje su također bile na strani ustaške NDH, a kojima su zapoviedali pukovnik Avdaga Hasić u Kladnju, pukovnik Ibrahim Pirić-Pjanić u Posavini, U Konjicu Kusturica, u Bjelimićima Šemso Šurković, u Srebrenici Bektašević, u Tuzli Topčić, u Sandžaku Pačariz, zatim tu su još Krupa, Novi, Bihać, Priedor, Banja Luka, i t. d.

Sveučilištni profesor Hamdija Kreševljaković bio je član Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, predstojnik Zavoda za liečničku lučbu prof. Ibrahim Ruždić, a drugi brojni Hrvati muslimani izticali su se u hrvatskom javnom životu (na pr. književnici prof. Alija Nametak, Salih Alić i Enver Čolaković, ravnatelj kazališta u Sarajevu Ahmed Muradbegović, ter slavni zabavni glasbenik Meho Sefić).



Odnos islamskih prvaka prema Nezavisnoj Državi Hrvatskoj

Islamski vjerski starješina - reis-ul-ulema Fehim Spaho iztakao se u iznašanju četničkih množtvenih zlodjela protiv Hrvata muslimana. Zagrebački muftija Ismet ef. Muftić bio je u travnju 1941. član privriemenog Hrvatskog državnog vodstva (umorili su ga partizani g. 1945.). Abdulah Čamo bio je imenovan prvim domobranskim muftijom. Tu je pukovnik-muftija Akif Handžić. Zamjenik reis-ul-ulema, ustaški pukovnik dr. Mehmed Ridžanović zastupao je Islamsku vjersku zajednicu u brojnim svečanim nastupima u NDH, a izaslanstvo muslimanskog visokog svećenstva izdalo je u ožujku g. 1945. izjavu u prilog Nezavisne Države Hrvatske. Sbog toga su brojni muslimanski svećenici bili osudjeni na smrt i zatvoreni nakon partizanskog zaposjednuća NDH.
I jos...
Mugdim Karabeg
MUSLIMANI U ČETNICIMA
Povodom knjige Mensura Seferovića:
"Vojska za jedno ljeto"

Učešće muslimana u odredima Ravnogorskog pokreta Draže Mihajlovića otkriva rastočenost muslimanskog političkog bića, što je posljedica prije svega istorijskih prilika i neprilika u središnjem (jugoslovenskom) Balkanu, kao i muslimanskog ”merhameta” i ”naivnosti”, na što su se nadovezale dezorijentisanost, lične ambicije i pogrešne procjene nekih politički ambiciomih muslimanskih aktivista.

MUSLIMANSKE ČETE POD ZASTAVAMA DRAŽE MIHAJLOVIĆA

Pa to je prava bruka! Nečuveni istorijski skandal! Izdaja cijelog muslimanskog naroda na prostorima bivše Jugoslavije od strane nekolicine istaknutijih muslimanskih aktivista, pa čak i muderisa koji su zabili nož u leđa svom vlastitom narodu! To je zadovoljenje bolesne ambicije za vlašću onih koji bi se prodali i satani radi vlasti!

Ili je riječ o teško objašnjivoj naivnosti Muslimana, kada onaj koji treba da bude zaklan tura u ruke dželatu kamu koju je prethodno sam naoštrio!?

Sve su to pitanja koja će vam se možda nametnuti nakon što pročitate najnoviju knjigu - hroniku i vjerodostojni dokumenat najneobičnije ”epizode” Drugog svjetskog rata, iz pera autora Mensura Seferovića: ”Vojska za jedno ljeto”. Možda ćete biti zbunjeni, zabrinuti pa čak i uplašeni, kao uvijek kada se suočite s nečim što je suprotno svakom pravilu najprostije logike.

Ali Mensur Seferović vam neće pomoći u traženju konačnog odgovora. On ne daje svoje vlastite, nametljive procjene, zaista čudnih zbivanja u periodu 1941-1945. godina. On hladnim, nepristrasnim spisateljskim postupkom analitičara onog što se dogodilo i što je provjereno, neoborivim argumentima, stavlja pred vas činjenice istine, i samo istine, ostavljajući vam da sami izvlačite svoje vlastite zaključke. To, međutim, nikako ne znači da se Seferović distancirao od bilo kakvih zaključaka. Logika njegovog kazivanja nameće posrednu, prostu logiku pouke. Doduše, da bi ta pouka bila takođe na svom mjestu i istinita, treba malo dublje zaroniti u istorijska zbivanja i prilike na središnjem Balkanu tokom XIX I XX vijeka kao i onih koje su vladale u strašnim olujama Drugog svjetskog rata, od 194l-1945. godine.

IZBIJANJE KLINA ZAHRĐALIM EKSERČIĆEM


Šta je, za ime svega, navelo nekoliko desetina Muslimana da se u tom periodu stave na čelo pokreta koji zagovara bratimljenje sa Srbima u cjelini, nažalost, preko Draže Mihajlovića i njegovih krvavih vojvoda i četovođa na području istočne Hercegovine, sjeverne Bosne pa i Srbije, u trenucima kada je četnička kama osvetnički klala ”sve što je tursko i balijsko” vođena devizom: krivi za krive, pravi za prave? Koji su bili motivi sudije Mustafe Pašića iz Mostara, doktora Ismeta Popovca iz Konjica, Mustaj-bega Hadžihuseionovića, domobranskog poručnika Husnije Čengića, Smaje Ćemalovića iz Mostara, Mustafe Berberovića iz Blagaja, Abida Prgude i Omera Kalajdžića, zatim Muhameda i Abida Mehmedbašića iz Stoca, Mustafe Lehe iz Blagaia, Džemala Kršlakovića - imama - muderisa iz Konjica, Fehima Musakadića iz Sarajeva, Mustafe Mulalića sa područja Livna, koji je bio čak član Centralnog nacionalnog komiteta Ravnogorskog četničkog pokreta Draže Mihajlovića, hafiza i člana uleme medžlisa u Sarajevu Muhameda Pandže, doktora Mehmeda Begovića profesora Univerziteta u Beogradu, imama Abdulaha Hodžića u Beogradu, upravnika ”Gajretovog” doma u Beogradu Muhameda Ćemalovića, i mnogih drugih?

Najjednostavniji odgovor glasi: većina ih je spadala u kategoriju ”srbofila”. Tako je Fehim Musakadić - Musa bio nosilac spomenice ”Solunskog fronta” i odlikovanja dinastije Karađorđević, a privrženost Kraljevini Jugoslaviji je učvrstio kao šef policije u Sarajevu. Muhamed Mulalić, rodom sa područja zapadne Hercegovine, izgradio je svoje duhovno biće na jugoslovensko - srpskoj literaturi i stvaralaštvu u cjelini. Smajo Ćemalović je bio poznati mostarski ”srbofil”. Sudija Pašić je prije rata oslobodio optužbe grupu komunista, ponašao se kontroverzno i teško ga je ocijeniti. Doktor Popovac iz Konjica, također, je bio privrženik srpstva kao genetskog korijena jugoslovenskih Muslimana, gajeći uz to političke ambicije da postane novi ”Spaho”. To ”srbofilstvo”, međutim, nije moralo biti suprotstavljeno interesima islama i muslimana. Ono je bilo karakteristično za mnoge ostale Muslimane Jugoslavije, kao ideologija ”bratstva i zajedništva”, unutar Jugoslavije, kao što je dobar broj Muslimana gravitirao hrvatstvu u Zagrebu.

Mislim da u prvi plan treba istaći antikomunizam muslimana - ”četnika” koji su u KPJ, Titu i Narodnooslobodilačkoj borbi vidjeli pošast za islamsku vjeru - teza koja među nekim Muslimanima živi i danas. Tu su, međutim, bili u najvećoj zabludi. Jer partizani i pripadnici NOV-a su spriječili još veće klanje Muslimana, bili su jedina snaga koja je, danas maltene prokazanom devizom bratstva i jedinstva, stala na put bratoubilačkom ratu, a komunistička ideologija je bila protiv islama u istoj mjeri kao i protiv svih ostalih vjera.

Također, smatram da bi se zagovornicima ”bratimljenja” sa četnicima mogle u osnovi pripisati ”dobre namjere”. Od sredine 1941. godine, pa nadalje Pavelićeve ustaše su izvršile strašni pokolj nad Srbima Hercegovine i ponajviše istočne Bosne. Pri tome su i Hrvati često nosili fesove sa oznakama velikog ”U”. Odmah zatim Srbi su se organizovali u osvetničke čete i počeli klati i haračiti po selima i gradovima, najprije istočne Hercegovine i na Drini, zaliječući se do Sandžaka, Prozora, Ljubuškog i Imotskog. Muslimani su klani kao ovce, bez milosti, u znak osvete za srpske žrtve. Muslimani - zagovornici ideje o slozi sa Srbima i četnicima, pravilno su ocijenili da je ustaški pokoll okićen šaćicama Muslimana kao ”hrvatskim cvijećem” skrenuo osvetničku lavinu četnika na njihov narod. Tako su nastojali ”spasiti što se spasiti može”. Željeli su da krvavi četnički klin izbiju svojim ”zahrđalim” ekserčićem tobožnjeg bratstva sa svim Srbima pa i koljačima i tako spriječe konačno potiranje Muslimana Jugoslavije u cjelini. To je, međutim, bila sasvim pogrešna i naivna orijentacija koja je nanijela još veću štetu ugroženim muslimanskim masama. Pa ipak, bilo bi vrlo jednostavno i jednostrano protagoniste saveza sa četnicima nazvati ”izdajnicima”. Ne može se reći ni da je desetak hiljada Muslimana - seljaka i građana, koji su se našli pod komandom Draže Mihajlovića, ili su na ovaj ili onaj način, kao pripadnici muslimanskih milicija, sarađivali sa četničkim odredima, bili izdajnici svoga roda. Oni su nastojali da sačuvaju gole živote svojih najbližih, onih koji su ostali nakon četničkih pokolja. Odbacujući ustaštvo kao glavnog izazivača klanja, i partizane kao ”protivnike muslimana i islama” u cjelini, uhvatili su se slamke koja im se činila spasonosnom.

OBEZLIČENO NACIONALNO BIĆE

Mensur Seferović je, sa prekidima, radio na knjizi ”Vojska za jedno ljeto” više od deset godina. Osnova je bila napisana prije najnovijeg rata, a konačna verzija je cjelovito i impresivno zaokružena tokom petogodišnjeg boravka u Chicagu. Rukopis je poslan u Sarajevo ”Bosanskom kulturnom centru”, koji je nedavno bio izdavač i štampač ove zaista vrijedne publikacije. Recenzenti su bill prof. dr. Smail Čekić i prof. dr. Jusuf Žiga. Oni kažu da je Seferović svojom knjigom dao značajan prilog rasvjetljavanju istorije Bosne i Bošnjaka. Naglašavaju da je Seferović dokumentovano, rasterećen emocija pristrasnosti, ukazao na tragiku bošnjačkog naroda, obezglavljenog, višeslojno razdijeljenog, pa i međusobno konfrontiranog tokom Drugog svjetskog rata ...
Dzoja Ratkovic-Gavela - Ilustracija

Na promociji su govorili naučni radnici Safet Halilović, Jusuf Žiga i Smail Čekić. U diskusiji je učestvovalo desetak prisutnih, najčešće ukazujući na tragičnost zablude da četnički pokret može smanjiti žrtve Muslimana, dok im od Narodnooslobodi- lačke borbe i partizana prijeti konačna propast, jer su borbu protiv fašizma poistovijetili sa komunizmom - ”din dušmaninom”.

Smatram da je najdubljl pristup imao prof. dr. Safet Halilović kada je rekao da i Seferovićeva knjiga ukazuje na tragičnu obezličenost muslimanskog političko - nacionalnog bića. Rasuti od Triglava do Đevđelije, živeći u enklavama Slovenije, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Makedonije, sa najvećom populacijom u BiH gdje su se, međutim, sve češće ukrštavali i sudarali interesi velikosrpstva i velikohrvatstva. Nalijegali su na nacionalističke parole da su ”prirodno stablo” srpstva ili hrvatstva. Kao takvi dočekali su strašni košmar Drugog svjetskog rata, kada su tu balkansku papazjaniju jop više ljuto zapapričili okupatori Sila osovine, manipulišući Muslimanima prema svojim interesima. Muslimani - pobornici savezništva sa četništvom žrtve su tog, po Muslimane negativnog istorijsko - političkog procesa, što nikako ne znači da svi oni zaslužuju pomilovanje i oprost.

Knjiga Mensura Seferovića je sjajan doprinos trodimenzional- nom sagledavanju takvog položaja jugoslovenskih Muslimana na traci istorije koja se odmotava decenijama. Ona može poslužiti kao priručnik dragocjenih pouka: šta treba dalje činiti kako se istorija ne bi ponovila, prvenstveno genocidni nasrtaji na uvijek potpuno nespremni muslimanski narod? I provocirati pitanje: kako su, nakon svega, poneki istaknuti Muslimani (Abdić) nakon najnoviiih klanja ipak stali na stranu reakcionarnog srpskog nacionalizma?

DVOSTRUKO LICE VELIKOSRPSTVA

Ne znam da li je autor Seferović imao u prvom planu cilj da osvijetli jedan tragični događaj u istoriji bosanskohercegovač- kih, pa i jugoslovenskih Muslimana u cjelini, i to mi, pišući ovaj prikaz, i nije važno. Bitan je moj lični zaključak da je on, svojim naučno dokumentovanim štivom, dokraja razobličio zavjereničko lice velikosrpskog nacionalizma, čiju je fizonomiju zaokružio Garašanin sredinom prošlog vijeka, ustoličavanjem svoje vizije ”velike Srbije” koja je kao od šale gutala područja Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Kosova i Crne Gore, a u naknadnoj dopuni Stevana Moljevića i književnika Dragiše Vasića, ideologa ravnogorske četničke velikosrpske strategije, čak zahvatila dijelove susjednih zemalja, što je ilustrovano mapom u Seferićevoj knjizi, da bi sve to svojim pečatom ovjerila Srpska akademija nauka i umetnosti i Slobodan Milošević najzad počeo sve to pretakati u krvavo djelo, što ga je koštalo i velike i male Srbije.

Hvata me užas kada čitam dokumenta kako je jedan herce- govački četovoda, šaljući Draži Mihajloviću poruku o susretu sa grupom hercegovačkih Muslimana - četnikoljubaca, koji nude učešće Muslimana u odredima pod četničkom zastavom, istovremeno dostavio i izvještaj o pripremama za četnički pokolj u Čajniču, gdje ne bi smjelo ostati ni jedno muslimansko uho. Taj scenarij primijenjivan je u praksi Dražine, Vasićeve, Moljevićeve i taktike drugih četničkih rukovodilaca svo vrijeme tobožnje saradnje sa pojedinim grupama Muslimana. Dok su na jednoj strani govorili svojoj ”muslimanskoj braći” kako svi ”pošteni” Muslimani treba da priđu srpskom frontu, na drugoj su razrađivali i dopunjavall taktiku svoje vampirske strategije o tome kako na području buduće ”srpske Jugoslavije” ne smije ostati ni jedan ”Turčin”. Najveći dio treba poklati, ostale protjerati u Tursku i Albaniju, a ponešto prevesti na pravoslavlje. Takva mreža se plela i dok je Mustafa Mulalić bio delegiran ispred grupe beogradskih Muslimana u Centralni komitet Ravnogorskog pokreta Draže Mihajlovića. Draža je zaprijetio svojim potčinjenim kako će svi zlo proći ako Mulaliću ode barem jedna dlaka sa glave, a istovremeno je slao telegrame i pisma četovođama na terenu na koji način treba skidati glave svim Muslimanima. Tako desetljetna strategija velikosrpstva i tamanjenja ”poturica” i ”Turaka” na tlu Jugoslavije dobija svoj krešendo u ideološkim opredjeljenjima i krvavoj praktičnoj akciji Ravnogorskog četničkog pokreta.

Muslimanska ”Vojska za jedno ljeto” nije, međutim, odradila ni jedan valjani posao za četnike. U svim sučeljavanjima sa partizanima te muslimanske čete su se brzo rasipale povlačile, bez obzlra što su iza njih stajali četnici i talijanski okupatori. Oni nisu ni srcem ni dušom prihvatili tu ulogu četnika, već samo nužde radi, da bi spasili živote, svoje i svojih ukućana. U Hercegovini je kraj muslimanskih četnika došao odmah nakon bitke na Neretvi 1943. godine. Što se više bližio kraj Drugog svjetskog rata Draža je, sa svojim komandantima i vojvodama, sve paničnije tražio saveznike u Muslimanima, pa čak i u Pavelićevim domobramma i ustašama, nudeći im, krajem 1944. i početkom 1945. godine, savez ”u borbi protiv komunizma”. Ali politička strategija svijeta tada je već bila zaokružena, Draža je konačno otpisan i od strane Amerikanaca, Engleza i Francuza, njegove muslimanske čete su se rasprsnule kao mjehuri od sapunice, on je sam postao žrtva izdaje kada je, 1946. godine, na svojoj Ravnoj Gori, pao u ruke Ozne i osuđen na smrt na suđenju u Beogradu.

Knjiga Mensura Seferovića je naučni dokumenat, ali je i uzbuđujuća, intrigantna, poučna i nadasve zanimljiva. Seferović je ranije napisao 17 knjiga i u svakoj se svojom istinom borio protiv glasina, podmetanja i dvostrukih interpretacija ”neželjenih događaja” od strane nekih vladajućih krugova. Uvijek je, zbog toga, imao političkih problema. Kada je napisao storiju o jami Čavkarici u koju su četnici i ”ustanici” bacili blizu 400 bilećkih Muslimana, dobio je iz Beograda, ”sa samog vrha” ukor: to se nije smjelo pisati!

Seferović je odgovorio u svom stilu: ”Ali zašto? Pa sve se to dogodilo, pisao sam o istini!”

Posebnu vrijednost knjige čini činjenica da Seferović ni jednim retkom ne raspiruje mržnju protiv srpskog naroda u cjelini. On, jednostavno, razobličava - krvavo lice četnickog Janusa (prevaranta sa dva lica, oba crnih obraza).
Ako imate nekakve teze koje bacaju sjenu na antifasisticku borbu Titovih partizana, dajte neki dokumenat, a ne argument u stilu "pricali u mom selu..."

#57 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 09:40
by nosara
Pera Trta wrote:Evo slike bombardovanja Alipašinog mosta napravljene iz jednog od savezničkih aviona koji su bombardovanje vršili.

Image

Vrlo se dobro vidi panorama tog dijela Sarajeva, pa bi neko sa dobrim poznavanjem geografije i ko zna čitati ovakve snimke mogao malo podrobnije rastumačiti šta se vidi na slici.
U oblaku dima naziru se barake, ali ne može se reći da li pripadaju logoru, stanici, ili nečem trećem. A možda su to i vagoni?
Koga interesiraju detalji, evo ovdje je sve fino nacrtano...

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... 3c3f175361

Nadam se da admin nece obrisat link... :D

#58 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 12:24
by samo malo
Becir Lokmic je bio Franceticev zamjenik, velika civija izgleda.

Moja nana je jedna od tih istocnobosanskih muhadzera, sjecam se kad je pricala kako su ona i majka bjezale preko nekih njiva kod Vranica (selo malo juznije od Gorazda) i sa nekih par stotina metara udaljenosti, sa brda, vidjele su Drinu prepunu leseva (pretpostavljam ljudi pobijeni u Foci pa voda nosila nizvodno), uvijek je pricala kako je Drinu bilo moguce preci da ne ukvasis noge. Preko leseva.

Cetnici su ih u jednom momentu uhvatili, nju i majku, srecom imale su nekog zlata pa su platile svoje zivote. Kasnije se skrivale po zbjegovima, pa nakon toga put Sarajeva. I sjecam se kako je uvijek pricala da nije mogla vjerovati, kada je dosla u Sarajevo, pune ulice ustasa sa fesovima na glavama. Kao, nikad nije vidjela takvu vojsku.

U to vrijeme u Podrinju nije bilo one klasicne podjele kakvu su nas ucili u istoriji, ono cetnici losi momci, ustase losi momci, partizani dobri momci, Nijemci okupatori. Pa tamo su se ljudi radovali kad Nijemci naidju, oni su bili najmanje opasni. Ipak vojska sa nekom disciplinom, ne diraj ih i oni ce proci mirno. Domace vojske i milicije ili ukradu hranu, ili pljackaju, ili ubijaju. Bez obzira koja je vojska, partizani, cetnici, ustase. Svejedno. Srpskog seljaka je cetnik mogao ubiti ako posumnja da je seljak partizanski simpatizer, muslimana ubije ustasa ako posumnja da je simpatizer komunista, partizani te strijeljaju ako posumnjaju da saradjujes sa ustasama ili cetnicima.

#59 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 12:29
by BaileyS
nosara wrote:
BaileyS wrote:Kao sto neko rece tanka je bila linija izmedju cetnika i partizana bar u istocnoj Bosni do 42'. Npr meni su pricali jos ko djetetu u onoj Titovoj Jugoslaviji da su u vrijeme Focanskih propisa partizani dosli u do tada muslimansko selo Celebice i trazili od stanovnika da predaju oruzje. Nedugo nakon toga u selo su dosli cetnici i poklali sve zivo. Od tada su Celebici bili cisto srpsko selo. Sjecam se i knjige istorije iz 7 razreda osnovne skole i fotografije Tita sa cetnickim komandantima na Focanskim Brionima. Titu je trebala podrska i u to vrijeme jos uvijek je koketirao sa cetnicima a muslimansko zivlje je bilo koleteralna steta.

Sve u svemu da me neko ne bi pogresno shvatio za BiH i Bosnjake je pobjeda Titovih partizana u svakom slucaju bila najbolja opcija s obzirom kakve su bile alternative ali ipak na onu zahvalnicu koju je postavio @pape iz danasnje perspektive gledam sa dosta rezerve. Ideoloski obojen hvalospjev koji napisase pobjednici. Svaka cast onim iskrenim antifasistima ali pitanje je koliki je bio njihov broj u jedinicama tadasnje Jugoslovenske Armije, mozda 10 ili 20 %. Sta je sa onih ostalih 80% koji su u medjuvremenu okrenuli kape a takvih je bilo i jednih i drugih a i trecih, s tim da je definitivno najveci broj cetnika iskoristio tu mogucnost.
Ove procente, bice, izvlacis iz guzice... :-)

Evo ti malo faktografije...


Ako imate nekakve teze koje bacaju sjenu na antifasisticku borbu Titovih partizana, dajte neki dokumenat, a ne argument u stilu "pricali u mom selu..."
Pusti se tih mahalskih komentara i komuniciraj normalno ako mozes.

Ukoliko te interesuje o saradnji cetnika i partizana 42' u vrijeme Focanskih propisa i pokolja muslimanskog stanovnistva mozes saznati na primjer u iskazima rahmetli Adila Zulfikarpasica koji je i raskrstio sa Titom i NOB-om bas iz tog razloga. Ja sam recimo o tome ucio u istoriji, onoj koju su nas ucili prije ovog rata. Kao sto vec rekoh ni onaj predratni rezim nije krio fakta o toj saradnji koja je prekinuta tokom 42'.

Procenti su moja proizvoljna procjena a nasa bliza istorija i period 90-96 mi samo daje potvrdu da 41' sigurno nije bila nista bolja. Bas su srpski seljaci bili toliko prosvjeceni da masovno vjeruju u zajednistvo, bratstvo i jedinstvo i da se bore za slobodu svih naroda tadasnje Jugoslavije :-) Daj boze da je bilo i 10% istinskih antifasista medju onim koji su nosili uniformu JA 45' godine. Npr.iz Glamockog kraja muslimane nisu protjerali cetnici vec srpski partizani kao odmazdu za ustaske zlocine.

Dovoditi nesto u pitanje je znak inteligencije a isprani mozgovi prihvataju zdravo za gotovo ono sto im se servira u propagandnim filmovima. Tito i partizani, oni istinski prvoborci, nisu mogli bez ovih nacionalista jer bi ih u protivnom bilo saka jada. Srbi su dobrim dijelom iskoristili NOB za neke svoje ciljeve jer su bili najbrojniji u jedinicama Titovih partizana. Zato je i nakon 45' ustasa bio nekako gori nego cetnik, zlocin nad Srbima uvijek tezi nego onaj nad Hrvatima ili Bosnjacima. Interesantno da se pokolj i progon Bosnjaka u Istocnoj Bosni i Istocnoj Hercegovini u onoj drzavi nikad i nicim nije obiljezio. Valjda za to postoji neki razlog.

#60 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 13:31
by nosara
BaileyS wrote:
nosara wrote:
BaileyS wrote:Kao sto neko rece tanka je bila linija izmedju cetnika i partizana bar u istocnoj Bosni do 42'. Npr meni su pricali jos ko djetetu u onoj Titovoj Jugoslaviji da su u vrijeme Focanskih propisa partizani dosli u do tada muslimansko selo Celebice i trazili od stanovnika da predaju oruzje. Nedugo nakon toga u selo su dosli cetnici i poklali sve zivo. Od tada su Celebici bili cisto srpsko selo. Sjecam se i knjige istorije iz 7 razreda osnovne skole i fotografije Tita sa cetnickim komandantima na Focanskim Brionima. Titu je trebala podrska i u to vrijeme jos uvijek je koketirao sa cetnicima a muslimansko zivlje je bilo koleteralna steta.

Sve u svemu da me neko ne bi pogresno shvatio za BiH i Bosnjake je pobjeda Titovih partizana u svakom slucaju bila najbolja opcija s obzirom kakve su bile alternative ali ipak na onu zahvalnicu koju je postavio @pape iz danasnje perspektive gledam sa dosta rezerve. Ideoloski obojen hvalospjev koji napisase pobjednici. Svaka cast onim iskrenim antifasistima ali pitanje je koliki je bio njihov broj u jedinicama tadasnje Jugoslovenske Armije, mozda 10 ili 20 %. Sta je sa onih ostalih 80% koji su u medjuvremenu okrenuli kape a takvih je bilo i jednih i drugih a i trecih, s tim da je definitivno najveci broj cetnika iskoristio tu mogucnost.
Ove procente, bice, izvlacis iz guzice... :-)

Evo ti malo faktografije...


Ako imate nekakve teze koje bacaju sjenu na antifasisticku borbu Titovih partizana, dajte neki dokumenat, a ne argument u stilu "pricali u mom selu..."
Pusti se tih mahalskih komentara i komuniciraj normalno ako mozes.

Ukoliko te interesuje o saradnji cetnika i partizana 42' u vrijeme Focanskih propisa i pokolja muslimanskog stanovnistva mozes saznati na primjer u iskazima rahmetli Adila Zulfikarpasica koji je i raskrstio sa Titom i NOB-om bas iz tog razloga. Ja sam recimo o tome ucio u istoriji, onoj koju su nas ucili prije ovog rata. Kao sto vec rekoh ni onaj predratni rezim nije krio fakta o toj saradnji koja je prekinuta tokom 42'.

Procenti su moja proizvoljna procjena a nasa bliza istorija i period 90-96 mi samo daje potvrdu da 41' sigurno nije bila nista bolja. Bas su srpski seljaci bili toliko prosvjeceni da masovno vjeruju u zajednistvo, bratstvo i jedinstvo i da se bore za slobodu svih naroda tadasnje Jugoslavije :-) Daj boze da je bilo i 10% istinskih antifasista medju onim koji su nosili uniformu JA 45' godine. Npr.iz Glamockog kraja muslimane nisu protjerali cetnici vec srpski partizani kao odmazdu za ustaske zlocine.

Dovoditi nesto u pitanje je znak inteligencije a isprani mozgovi prihvataju zdravo za gotovo ono sto im se servira u propagandnim filmovima. Tito i partizani, oni istinski prvoborci, nisu mogli bez ovih nacionalista jer bi ih u protivnom bilo saka jada. Srbi su dobrim dijelom iskoristili NOB za neke svoje ciljeve jer su bili najbrojniji u jedinicama Titovih partizana. Zato je i nakon 45' ustasa bio nekako gori nego cetnik, zlocin nad Srbima uvijek tezi nego onaj nad Hrvatima ili Bosnjacima. Interesantno da se pokolj i progon Bosnjaka u Istocnoj Bosni i Istocnoj Hercegovini u onoj drzavi nikad i nicim nije obiljezio. Valjda za to postoji neki razlog.
Ja inteligencije...? :-) Sta ste radili 45 godina...? Gutali neprijateljsku propagandu... :lol:

Srbi su konspirativno koristili NOB za svoje nacionalisticke ciljeve... :-) A hrvatsko cvijece se nadalo da ce svabe ostat do vijeka... :D

Tito je od cetnika trazio saradnju u zajednickoj borbi protiv okupatora... Kad je vidio da od tog nema nista, potamanio je bagru... Oni koji nisu okrvavili ruke, dobili su priliku da se prikljuce NOV...
Adil kaze da je raskrstio sa Titom kad je vidio da nema nista od demokratizacije...

Proleterske brigade su osnivane kao takticke vojne jedinice i svaki borac je znao da ga VS moze bacit bilo gdje u Jugoslaviji da se bori za oslobodjenje... Niko muslimanima nije branio da kroz NOV osiguraju sebi bolji polozaj poslije rata... Po nekim procjenama muslimani su sa 2,5% ucestvovali u NOV...

Ustasa je bio gori nego cetnik jer je bio dobrovoljac u paradrzavnoj vojsci koja se zaklinjala hitleru, a cete su pretezno na silu mobilisale ljude i bili su vise razularena banda...

Ne znam da li je obiljezen pokolj nad muslimanima istocne Bosne i Hercegovine i ako nije zasto nije... Jel' bilo inicijativa od muslimanskog stanovnistva u SFRJ, i ako nije zasto nije...?

#61 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 13:38
by samo malo
Kako ce pokolj nad Bosnjacima u Podrinju biti dostojanstveno obiljezen u Jugoslaviji i krivci kaznjeni, kada su akteri zlocina, dakle zlocinci, imali kasniju karijeru u partizanima i KPJ.

Neizvedivo.

#62 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 13:42
by nosara
samo malo wrote:Kako ce pokolj nad Bosnjacima u Podrinju biti dostojanstveno obiljezen u Jugoslaviji i krivci kaznjeni, kada su akteri zlocina, dakle zlocinci, imali kasniju karijeru u partizanima i KPJ.

Neizvedivo.
Naravno, to ces argumentovat iz validnih izvora...

Dakle, muslimane su poklali partizani i '45. za muslimane nije bilo oslobodjenje, vec okupacija...

#63 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 13:48
by samo malo
Ti baratas zescim generalizacijama.

Kako za koga, `45 kako za koga, nekome oslobodjenje a nekome ne. Nema to veze sa muslimanima, nisu svi muslimani u jednom stadu.

Sta je za tebe validni izvor, ne znam, vjerovatno cekas da ti dam izjavu Josipa Broza u kojoj on skruseno priznaje "istina je, primali smo ozloglasene cetnicke koljace u nase redove, zbog toga dajem ostavku na mjesto dozivotnog predsjednika". Sve drugo, pretpostavljam, za tebe je ustaska, cetnicka, nacisticka propaganda.

#64 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 13:51
by nosara
samo malo wrote:Ti baratas zescim generalizacijama.

Kako za koga, `45 kako za koga, nekome oslobodjenje a nekome ne. Nema to veze sa muslimanima, nisu svi muslimani u jednom stadu.

Sta je za tebe validni izvor, ne znam, vjerovatno cekas da ti dam izjavu Josipa Broza u kojoj on skruseno priznaje "istina je, primali smo ozloglasene cetnicke koljace u nase redove, zbog toga dajem ostavku na mjesto dozivotnog predsjednika". Sve drugo, pretpostavljam, za tebe je ustaska, cetnicka, nacisticka propaganda.
Vecinom...

#65 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 14:07
by samo malo
Tvoj izbor, ja u svete istine i djavolje lazi, a samo i iskljucivo ovisno o izvoru, ne vjerujem.

Bar danas mozemo znati puno toga sto je u Jugoslaviji bilo sakriveno od ociju javnosti. I ako govorimo kriticki o nekim stvarima, ne kvarimo presvijetlu svetost partizanskog pokreta. Iz jednostavnog razloga sto je ta presvijetla svetost najobicnija "istorija koju su pisali pobjednici". A to je obicno frizirano.

Za mene recimo nikada atomska bomba u Hirosimi nece biti "nuzno zlo, neizbjezan potez za koji su krivi Japanci" a samo zato jer je pocinitelj nekakav anfifasista. Za mene je to zlocin jednak zlocinima nacistickih trupa.

Za mene je bespotrebno bombardovanje Drezdena i ubijanje stotina hiljada njemackih civila u njemu, jednak zlocin bombardovanju Londona.

#66 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 14:14
by nosara
samo malo wrote:Tvoj izbor, ja u svete istine i djavolje lazi, a samo i iskljucivo ovisno o izvoru, ne vjerujem.

Bar danas mozemo znati puno toga sto je u Jugoslaviji bilo sakriveno od ociju javnosti. I ako govorimo kriticki o nekim stvarima, ne kvarimo presvijetlu svetost partizanskog pokreta. Iz jednostavnog razloga sto je ta presvijetla svetost najobicnija "istorija koju su pisali pobjednici". A to je obicno frizirano.

Za mene recimo nikada atomska bomba u Hirosimi nece biti "nuzno zlo, neizbjezan potez za koji su krivi Japanci" a samo zato jer je pocinitelj nekakav anfifasista. Za mene je to zlocin jednak zlocinima nacistickih trupa.

Za mene je bespotrebno bombardovanje Drezdena i ubijanje stotina hiljada njemackih civila u njemu, jednak zlocin bombardovanju Londona.
Nevjerovatno... Partizani frizirali istoriju, sile osovine zasluzile milost... Aferim...

Jes' da je cudno stat, tako ocigledno, iza naci-fasista, ali... Tvoj izbor... Demokratija je pravo svakog organizma da se javno odredi prema svemu... :D

#67 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 14:29
by samo malo
Moj izbor, naravno, sramio bih se svog izbora kada bi on podrazumjevao da se slazem sa hladnokrvnim ubijanjem nevinih civila u ime ideologije.

#68 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 14:49
by bhxxl
zar treba bolji dokaz od zlocina koji se desio na jami Čavkarica.... tu je najbolji dokaz kolika je tanka linija bila . i kako su se mijenjale uniforme.

#69 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 15:22
by Pera Trta
bhxxl wrote:zar treba bolji dokaz od zlocina koji se desio na jami Čavkarica.... tu je najbolji dokaz kolika je tanka linija bila . i kako su se mijenjale uniforme.
Tačno. Pokrenuo sam temu i otome na ovom istom podforumu.
A koga zanimaju konkretna primanja u partizanske redove četnika koji JESU okrvavili ruke, ponavljam (posljednji put):
-Gojko Krezović (vođa koljača iz Goražda, sa svojom jedinicom se u januaru 1941. predao partizanima i primljen od istih raširenih ruku. poginuo na sutjesci kao partizan).
-Strajo Kočović (jedan od vodećih vršioca i inspiratora klanja u Foči, primljen u partizanske redove, dok su se još leševi poklanih iz Drine vadili)
A partizani, članovi KPJ, koji su komandovali pokoljima nad Muslimanima:
-Miro Popara, jedan od vodećih partijskih ljudi u istočnoj Hercegovini, predao "ustanicima" nekoliko stotina Bošnjaka, koji su završili u jami Čavkarica. Narodni heroj.
-Vlado Šegrt, komandovao napadom na Borač u aprilu 1943, kada su partizani pobili veliki broj muslimanskog življa tih sela. jedinoj preživjeloj iz Čavkarice, Hadžeri Ćatović-Bijedić, poslije rata prijetio novom jamom ako progovori. Narodni heroj.
-Petar Drapšin, jedan od zapovjednika napada na Borač i inspirator pokolja koji je uslijedio. Narodni heroj.
Mislim da bi ovu diskusiju trebalo prebaciti na temu o partizanskim zločinima, kvarimo ovu za mene jako vrijednu temu.

#70 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 16:57
by Banksy
Prije Čavkarice bili su Prebilovci, prije njih neka druga jama, a prije nje neka treća. Ovdašnji narodi su se ciklično tamanili i teško je utvrditi ko je kada i na koga prvi digao ruku. A i skoro da je nebitno, kad vidimo spremnost i strast kojom su se međusobno ubijali.
I u Prebilovcima i u Čavkarici to nisu bili partizani već zločinci, od kojih su neki, sa svih strana, ubrzo našli utočište u partizanskom pokretu.
Glede partizana, nakon '41, rijetko su činili zločine nad 'nedužnim' narodima.
Nedužni Srbi su obično bili četnici, nedužni Hrvati ustaše, a nedužni Bošnjaci oni koji su zalutali na jednu od ove dvije prethodne strane.
Vrlo zanimljivo, pročitaj:

U srpnju i pocetkom kolovoza 1941. gotovo u svim podrucjima BiH i Hrvatske gdje je zivjelo pretezito srpsko pucanstvo izbio je opci ustanak Srba. Glavni pokretaci i rukovoditelji ustanka bila su rukovodstva Komunisticke partije i to CK KP u Hrvatskoj i Pokrajinski komitet KPJ za BiH u Bosni i Hercegovini, kao dijelovi jedinstvenog CK KPJ, iako je bilo mjesta gdje je izbio spontano, a u ponekim mjestima na celu su mu se nalazili cetnici. Tada u ustanku na tim podrucjima sudjeluje gotovo iskljucivo srpsko pucanstvo, a od pripadnika ostalih naroda sudjeluju tek pojedinci i manje grupe, vecinom clanovi KPJ i SKOJ-a.
Kao glavni razlog ustanka isticu se zlocini ustaskog rezima nad srpskim narodom te njegov spas od unistenja s ciljem rusenja NDH i obnove Jugoslavije. Dok komunisti nastoje ustanku dati narodnooslobodilacki i antifasisticki karakter ukljucujuci u njega sve narode i nacionalne manjine s podrucja Jugoslavije i u tijeku rata izvrsiti uspostavu svoje nove komunisticke vlasti, dotle mu cetnici daju uglavnom nacionalni, odnosno nacionalisticki i ekspanzionisticki karakter, ukljucujuci u njega gotovo iskljucivo Srbe, nastojeci zadrzati stari predratni velikosrpski sustav vlasti s kraljem na celu.
To ce ubrzo dovesti do medjusobne podjele izmedju ovih dvaju pokreta na NOP na celu s komunistima i cetnike, te do medjusobnih oruzanih borbi koje ce trajati sve do kraja rata.

Kako su Atlanskom poveljom od 14. VIII. 1941. bili odredjeni ratni ciljevi sila antifasisticke koalicije, medju kojima je bilo naznaceno i obnavljanje svih okupiranih drzava nakon rata, pa tako i Jugoslavije, time je njezina obnova bila osigurana.
Upravo u to vrijeme na njezinom podrucju, a poglavito na tadasnjem podrucju NDH, zapocinje gradjanski rat izmedju NOP-a s jedne i cetnickog pokreta s druge strane na pitanju kakva ce biti obnovljena Jugoslavija.
Cetnicki pokret je kroz cijelo vrijeme rata imao pomoc jugoslavenske emigrantske vlade i kralje Petra II., koji su se uglavnom nalazili u Londonu. Istodobno, cetnicki pokret je dobivao podrsku i pomoc zapadnih saveznika, poglavito V. Britanije do 1944. i potom SAD-a.


CETNICKI ZLOCINI GENOCIDA NAD HRVATIMA I MUSLIMANIMA U BOSNI I HERCEGOVINI I HRVATIMA U HRVATSKOJ TIJEKOM DRUGOGA SVJETSKOGA RATA (1941.-1945.)
http://www.hic.hr/books/jugoistocna-europa/dizdar.htm


Što se tiče Vlade Šegrta, znam da je uglavnom četnicima bio trn u oku, i onda i danas, o čemu svjedoče brojni komentari
http://www.leksikon-yu-mitologije.net/read.php?id=3377

#71 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 18:23
by exliberal
Ja znam da je meni stari pricao o tom izbjeglickom centru i da su vecinom bila djeca u njemu.
Dali iko ima slike tvrdjave na humu koju su ustase podigle u vazdug prilikom povlacenja? Ona na vracama je trebala da bude minirana ali nisu upaljaci radili tako da je ostala cijela.
Inace tokom rata u Sarajevu je radilo pozoriste, kino, skole (moj stari je tad isao u srednju). Pricao mi je da su svakog petka predvece lokalne muslimanske milicije dobijale vlast od ustasa pa su mogli da rade sta im je trebalo.
Sto se tice slika sa marin dvora, ako ko ima molio bih da postavi link barem. Volio bih da vidim dali mogu da nadjem strica koji je tad objesen kao ilegalac.
Sad price o tome kako su partizani oprastali cetnicima ....znao sam jednog starijeg covjeka koji je bio cetnik i koji je odlezao poslije rata 7 godina zbog toga. U isto vrijeme pokazali su mi par ljudi koji su bili u ustasama ali koje niko nije dirao poslije rata...
Sa druge strane zalosna je sudbina da su partizani usli u sarajevo i odmah poceli da oduzimaju imovinu od imucnijih porodica. Moja je familija bila bas partizanska (dvojca ubijena, jedan u Jasenovcu drugi objesen na Marijin Dvoru, jedan stric je izasao kao pukovnik...bio sa savom kovacevicem kad je poginuo...) i prva familija kojoj su oduzeli imovinu je bila nasa...jebiga...sudbina

#72 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 18:53
by Pera Trta
Nosara, hvala za vrlo vrijedan link, koji mnoge stvari pojašnjava. :wink:
Exliberal, hvala za vraćanje teme na pravi kolosijek, i da bi nastavili u tom duhu, pošto si spomenuo da su u logoru većinom bila djeca, citiraću sam sebe, postom koji mnogo štošta plastično prikazuje:
Jedini dokument iz tog perioda koji mi je dostupan o izbjegličkom logoru na Alipašinom Mostu je izvještaj ing. Hilmije Dubravića upućen Muslimanskom dobrotvornom društvu "Merhamet" 13. aprila 1943. (objavljen u knjizi Šemse Tucakovića "Srpski zločini nad Muslimanima-Bošnjacima, 1941.-1945.", 1995.). Ing. Dubravić je tog dana posjetio logor koji je tada brojao 700 izbjeglica, od čega oko 600 djece. Obišao je izbjeglice i uvjerio se u teške prilike u kojima žive. Logorski ljekar dr Isak Samokovlija saopštio mu je koliko ima bolesne djece (175) i od čega boluju. Najčešće bolesti među logorskom djecom bile su krzamak, prolivi, otekline (nastale kao posljedica gubitka bjelančevina iz tijela zbog gladovanja), razne kožne infekcije (zbog loših higijenskih prilika i slabe odjeće). Najpotresniji podatak je ipak onaj da je za prvih 12 dana mjeseca aprila u logoru umrlo 30 ljudi, od čega 27-oro djece! Uzrok smrti su navedene bolesti, nastale uslijed iscrpljenosti, loše i nedovoljne ishrane, posljedica psihičkog stresa zbog strahota preživljenih u svome kraju, slabih higijenskih uslova u logoru, nedovoljne odjeće i obuće itd. Na kraju dr Samokovlija predlaže na koji način i kojim namirnicama bi trebalo poboljšati prehranu djece.

#73 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 25/08/2009 18:56
by Pera Trta
Za slike sa Marijin dvora, znam samo za onu koja je objavljena u knjizi "Genocid nad Muslimanima", a tu je slikano tako da teško iko ikoga može prepoznati.
Intendant Narodnog pozorišta za vrijeme NDH bio je poznati književnik Ahmed Muradbegović.

#74 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 26/08/2009 01:28
by dr.gog
nosara wrote:
samo malo wrote:Tvoj izbor, ja u svete istine i djavolje lazi, a samo i iskljucivo ovisno o izvoru, ne vjerujem.

Bar danas mozemo znati puno toga sto je u Jugoslaviji bilo sakriveno od ociju javnosti. I ako govorimo kriticki o nekim stvarima, ne kvarimo presvijetlu svetost partizanskog pokreta. Iz jednostavnog razloga sto je ta presvijetla svetost najobicnija "istorija koju su pisali pobjednici". A to je obicno frizirano.

Za mene recimo nikada atomska bomba u Hirosimi nece biti "nuzno zlo, neizbjezan potez za koji su krivi Japanci" a samo zato jer je pocinitelj nekakav anfifasista. Za mene je to zlocin jednak zlocinima nacistickih trupa.

Za mene je bespotrebno bombardovanje Drezdena i ubijanje stotina hiljada njemackih civila u njemu, jednak zlocin bombardovanju Londona.
Nevjerovatno... Partizani frizirali istoriju, sile osovine zasluzile milost... Aferim...

Jes' da je cudno stat, tako ocigledno, iza naci-fasista, ali... Tvoj izbor... Demokratija je pravo svakog organizma da se javno odredi prema svemu... :D
@nosara prestani sa kršenjem pravila foruma inače slijedi ban.

#75 Re: Izbjeglički logor "Alipašin most" 1942.-1945.

Posted: 26/08/2009 08:07
by nosara
Pera Trta wrote:
bhxxl wrote:zar treba bolji dokaz od zlocina koji se desio na jami Čavkarica.... tu je najbolji dokaz kolika je tanka linija bila . i kako su se mijenjale uniforme.
Tačno. Pokrenuo sam temu i otome na ovom istom podforumu.
A koga zanimaju konkretna primanja u partizanske redove četnika koji JESU okrvavili ruke, ponavljam (posljednji put):
-Gojko Krezović (vođa koljača iz Goražda, sa svojom jedinicom se u januaru 1941. predao partizanima i primljen od istih raširenih ruku. poginuo na sutjesci kao partizan).
-Strajo Kočović (jedan od vodećih vršioca i inspiratora klanja u Foči, primljen u partizanske redove, dok su se još leševi poklanih iz Drine vadili)
A partizani, članovi KPJ, koji su komandovali pokoljima nad Muslimanima:
-Miro Popara, jedan od vodećih partijskih ljudi u istočnoj Hercegovini, predao "ustanicima" nekoliko stotina Bošnjaka, koji su završili u jami Čavkarica. Narodni heroj.
-Vlado Šegrt, komandovao napadom na Borač u aprilu 1943, kada su partizani pobili veliki broj muslimanskog življa tih sela. jedinoj preživjeloj iz Čavkarice, Hadžeri Ćatović-Bijedić, poslije rata prijetio novom jamom ako progovori. Narodni heroj.
-Petar Drapšin, jedan od zapovjednika napada na Borač i inspirator pokolja koji je uslijedio. Narodni heroj.
Mislim da bi ovu diskusiju trebalo prebaciti na temu o partizanskim zločinima, kvarimo ovu za mene jako vrijednu temu.
Narodni heroji ostaju narodni heroji... :D