Page 1 of 1

#1 Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 16/06/2021 15:45
by TouringBiker
U nedjelju 13.06. išao sa dva prijatelja autom iz Sarajeva (krenuli u 4 ujutro) za Beograd da primimo 2. vakcinu protiv Covid-19, preko Mokrog, Romanija, Sokolac, Han Pijesak, Vlasenica, Zvornik, Loznica pa na Šabac. Prvi put u životu išao tim putem, prije kad sam putovao za Bg, išao bih na Višegrad, ili Bijeljina - Sr. Rača. Vraćali smo se istim putem, naišli na GP Šepak/Trbušnica oko 14:45 i iznenadilo me odakle toliko motora iz suprotnog smjera jer pojma nisam imao odakle dolaze. A još me više (neugodno) iznenadilo očajno loše stanje kolovoza na većem dijelu trase od raskršća Pale/Sokolac pa sve do doline Drine - rupe, pukotine, krpanje bitumenom, špure od kamiona, nagibi krivina u pogrešnom smjeru pa te centrifugalna sila baca IZ krivine, odronjeno kamenje, razni predmeti koji leže po putu. Dosta je i nepreglednih krivina i sekcija puta uopće, jer ipak je to davno građeno pa su i elementi puta više iz doba 1960ih, a ni vegetacija se ne potkresuje jer je održavanje puta nikakvo.

Bilo je nešto kišice, ne znam koliko je padalo prije ili poslije - no razmišljao sam o tome kako se na takvoj oranici od ceste ne bih volio s motorom naći ni u najidealnijim uslovima, a kamoli po kiši ili ako se smračuje. Predjeli jesu zadivljujuće ljepote, ali kako uživati u pogledu ako stalno moraš paziti hoćeš li iskriviti felgu, ili naletiti na nešto pa da te baci s puta? Na žalost je BiH puna takvih puteva i to čak i kad se radi o nekim od veoma frekventnih putnih pravaca (npr. Olovo - Kladanj preko prevoja Karaula, ili od Foče preko Šćepan Polja ka Nikšiću), pa se na kraju sam sebi čudiš ako se s kakvog izleta uspiješ vratiti u komadu i bez štete na motoru.

Kasnije pročitam na BJBikers forumu da je bio nekakav skup u Trebinju, i da je najveći "masakr" bio na katastrofalno lošem putu preko Tjentišta...

https://forum.bjbikers.com/index.php?/t ... /#comments

Citat jednog učesnika:

"Nezvanicno oko 30 motorista je palo na putu do i od Trebinja. Kisa, klizavo, ulje na putu. Ortak otresao na Tjentistu, naleteo na ulje od udarenog GoldWinga, njih 8 je tu samo palo. Kaze kad je krenuo da pokupi pokidane plastike svog motora "Jebo te Bog toliko plastika oko puta , ne znam koje su moje"."

Image

Ostali citati:

"Neko je pao odmah na ulazu u Bosnu, na 1km od graničnog prelaza. Poprskala je kiša, i asfalt je postao klizav. Policija je obezbeđivala mesto, pored parkirana 2 motora i stoji samo jedan motorista. Nadam se da je drugi OK."

"Stigao sam u Bgd iz Trebinja oko 19:15 h, bez problema. Drugar je na potezu od Gacka ka Tjentištu proklizao, srećom bez većih povreda, obrijao levu stranu, štender, menjač, poluge. Petom ga dovezao do Beograda. To je bio jedini (njegov) problem. "

"Meni je Tjentište tragedija od puta, sve ostalo je prihvatljivo..."

" Nemojte kukati,uvek ima gore :-) Trebinje-Neum :-) "

Image

Image

" Ja sam juče oko šest krenuo iz Trebinja prema Nikšiću, ispred Vilusa sam skrenuo levo prema Bileći (sa crnogorske strane jezera), put najbolji koji sam u životu video za vožnju motora. Od Tjentišta počinje kišica i oblači o kišna odela, oko pola deset izlazimo iz Foče i desetak kilometara dalje (ispred mesta Ustikolina), na izlazu iz leve krivine (desno je obala Drine) zadnja guma gubi kontakt i kreće u klizanje i sledi pad (sa oko 110-120 km/h). Supruga i ja se klizali po asfaltu 40-50 metara, motor otišao još dalje i završio u jendek pored Drine. Jedva smo ga izvukli nas desetak uz pomoć konopaca.

Motoristi i ovog puta pokazali solidarnost, a isto tako su i vozači automobila ponudili i pružali pomoć.

Ja prošao bez povreda, supruga lakše povredila rame, BMW ostao bez vizira, displej na instrument tabli uništen, nosač fara i instrument table pokrivljeni, polomljeni podizači upravljača, bočni kofer otpao, .... Uglavnom sam za oko sat vremena osposobio motor i nastavili put (još oko 350 km)

Rezime oko uzroka udesa: Jeste bio mokar asfalt, jeste bilo i neke masnoće na asfaltu, ali mislim da su Gume Mitas Terra Force (koje sam montirao pre petstotinak kilometara) potpuno neupotrebljive na mokroj podlozi. Vozio sam ja u ovakvim uslovima i po kiši mnogo agresivnije bez ikakvih problema sa drugim gumama (uglavnom Metzeler Tourance ili EXP). "

"Gume sam isprobao kočenjem (na mokrom i suvom) i delovalo je da dobro drže. Međutim izgleda da je pored mokrog asfalta tu bilo i neke masnoće.

A moja supruga je dan nakon udesa ipak morala da se javi kod lekara (bol u ramenu i skočnom zglobu) i ispostavilo se da ima naprsnuća kostiju i u skočnom zglobu i u čašici ramena, a uz to je i zglob u ramenu "ispao" pa su to vraćali (pod totalnom anestezijom).

I tako sada "uživa" sva ugipsirana."

" Vi ste dosta ranije krenuli od nas, mi smo iz Trebinja krenuli oko 9 i 20.

Ono na Tjentištu je zlo od puta ; masno, klizavo, kišica, ja kreten stavio veliki vizir na skarabea, mislio bolje ću da prođem ako bude kiše, a ono još gore, ne vidi se ništa...mnogi koji su me obilazili su videli kako mi na svakoj uzbrdici dupe igra, a na nizbrdo ispred krivina moram bukvalno da stanem, da bih prošao...a gume prošle godine stavio Mitas tf. Na pravcu (po kiši) ide 80 - 90 bez problema, a krivine, uh...

Najvažnije je da ste vas dvoje dobro. To sam isto rekao i kolegi koji je pao iza mene (neki Huosung 650). Motor, gomila gvožđa, napraviće se. I vi i on ste stigli kući posle pada. To je važno... "

"Nije to na žalost nikakva masnoća ili ulje na drumu. Ja sam imao isto iskustvo u BiH kod Sokolca i izleteo autom s puta. Septembar mesec, posle suvog kolovoza ušao u vlažnu krivinu sa 50-60 km/h i auto odjednom kao na ledu. Okretanje 360 oko svoje ose pa u jendek pa 360 preko krova. Kada sam izašao na put bio je samo mokar, ali tako klizav da sam u obući mogao da kližem više od pola metra. To nisam nikada osetio da mokar put može tako da bude tako klizav. Par stotina metara dalje desila se ista stvar... Nema nikakve masnoće ni ulja, jednostavno sav put postane takav i zato treba biti ekstremno oprezan po promenjivom vremenu. Verovatno bi Žika isto prošao i da je imao bolje gume..."

"Pisao sam u temi o gumama, par komada asfalta po Hercegovini i oko Sokoca iako ničim ne odaju to, ništa na svijetu klizavije nema ni po savršenom vremenu... "

"Пут до требиња мање више као и сваки други. Има добрих дионица као и ових лоших. Ми нас трица смо кренули из Бијељине. Сплетом несретних околности колега из Брчког се вратио назад. Мало оштећеног мотоцикла и са жалом у души. Али физички добро. Имали смо кишу успут као и сунце. И клизав асвалт. Колега није примјетио тај клизав асвалт који је био мокар. Вјероватно је био само навлажен од кише али не и довољно опран. Мислим на дионицу Билећа - Требиње. Ту смо наишли на двије саобрачајке. У једној је неко са женском особом излетио. Видио сам санитет и да њу уносе у возило. Док је он био већ одвежен.
Не рекох да смо се Кретали путем од Бијељине преко Х. Пјеска задржавање неких три сата ради увиђаја хвата нас киша, Скоца, Рогатице, Горажда (остављамо кишу иза себе), Фоче, Тјентишта (скидамо кишна о.), Гацка и Билеће до Требиња. Вратили смо се преко Љубиња, Стоца, са с врачањем у Мостар даље преко Јабланице (гдје нас поново каћи киша) па Коњиц, Брадина, Иван седло, ауто пут, Семизовац (остављамо кишу), Нишићи, Олово, Кладањ, Шековићи (скидамо кишна), Каракај, Бијељина.

У приципу свима који путују из правца Зворника и Коњевић поља и више воле добар пут препоручио бих дионицу преко Сарајева и Мостара. Ко воли природу узак пут и оштре мале кривине желим срећан пут преко Тјентишта. "

" Motor je proklizao tačno na mestu gde se na ovaj glavni put uključuje (sa desne strane) nekakav makadamski put koji ide do mesta gde se vadi šljunak i gde se vrši njegova separacija. Tim putem kamioni odvoze šljunak. Na mestu proklizavanja je bilo i masnoće i peska i plus je počela kiša.
Jednostavno se sakupilo više elemenata u isto vreme i na istom mestu i rezultat je takav kakav je. Prisutni meštani su mi rekli da su na tom mestu izletanja vozila uobičajena pojava, a kada je kiša bude ih po više u toku jednog dana. A na par metara od mesta našeg pada podignut je spomenik nekima koji su lošije prošli od nas. "

" Slična priča pre 15 godina, na putu prema Mokroj Gori posle tunela. 30-ak motora u grupi i bilo peglanje, a na putu velika grba i kako koji naleti na grbu izleće u livadu pored puta.

U jednom trenutku izlazi tip koji je medju prvima izleteo i viče "Ljudi, nema više mesta" :D "

#2 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 16/06/2021 15:56
by Hajvan
Kak'i su putevl u Holandiji, znal' ko?

#3 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 17/06/2021 10:44
by ozdrlje_donje
Hajvan wrote: 16/06/2021 15:56 Kak'i su putevl u Holandiji, znal' ko?
Odlicni, milina za voziti. Ja neki dan prodao motor jer nemam zivaca za puteve u Belgiji, katastrofa i mjerljivi s nasim i BiH. Ardeni su druga prica ali mi do tamo daleko voziti.

#4 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 19/06/2021 13:11
by TouringBiker
ozdrlje_donje wrote: 17/06/2021 10:44
Hajvan wrote: 16/06/2021 15:56 Kak'i su putevl u Holandiji, znal' ko?
Odlicni, milina za voziti. Ja neki dan prodao motor jer nemam zivaca za puteve u Belgiji, katastrofa i mjerljivi s nasim i BiH. Ardeni su druga prica ali mi do tamo daleko voziti.
U Italiji, Njemačkoj ili Austriji su bolji. Par puta sam se zaustavljao na autoputu 's-Hertogenbosch - Amsterdam ispod nadvožnjaka da navučem kišno odijelo, pogledam iznad sebe: armatura progledala, od kiše i leda oljuštio se beton. U Holandiji je dosta infrastrukture dosta staro, a oni su preškrti da ulažu u održavanje.

#5 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 21/06/2021 16:35
by r_faruk
Nedavno sam isao u Loznicu na vakcinu, autom. Isao sam na granicni prelaz Šepak. Razmisljam, bas dobra cesta za motore, samo da je asfalt dobar, bez rupa, da ima horizontalnu i vertikalnu signalizaciju :D

Krivine neoznacene. Nikada ne znas na sta ces naici...

#6 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 21/06/2021 19:19
by TouringBiker
r_faruk wrote: 21/06/2021 16:35 Nedavno sam isao u Loznicu na vakcinu, autom. Isao sam na granicni prelaz Šepak. Razmisljam, bas dobra cesta za motore, samo da je asfalt dobar, bez rupa, da ima horizontalnu i vertikalnu signalizaciju :D

Krivine neoznacene. Nikada ne znas na sta ces naici...
Na najvecem dijelu puta od Sarajeva do GP Sepak nema ni srednje linije, ili se izbrisala ili (na novom asfaltu) nije ni izvucena

#7 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 24/06/2021 01:58
by exliberal-ex
bez ljutnje ali kad sam procitao ovaj komentar meni je bilo sve jasno. Tim putem se nevozi tom brzinom pogotovo kad je kisica....


Od Tjentišta počinje kišica i oblači o kišna odela, oko pola deset izlazimo iz Foče i desetak kilometara dalje (ispred mesta Ustikolina), na izlazu iz leve krivine (desno je obala Drine) zadnja guma gubi kontakt i kreće u klizanje i sledi pad

(sa oko 110-120 km/h).

Supruga i ja se klizali po asfaltu 40-50 metara, motor otišao još dalje i završio u jendek pored Drine. Jedva smo ga izvukli nas desetak uz pomoć konopaca.

#8 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 24/06/2021 09:30
by klixoris
Putevi u RS-u su generalno dosta losiji nego u FBiH dijelu. Uglavnom asfalt jos iz vremena Tita, star i ulizan koji u kombinaciji sa kisom postaje linoleum... Jos mitas gume na takvom asfaltu i brzina preko 100 km/h, nisam uopste iznenadjen da je bilo padova...

#9 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 24/06/2021 22:56
by r_faruk
klixoris wrote: 24/06/2021 09:30 Putevi u RS-u su generalno dosta losiji nego u FBiH dijelu. Uglavnom asfalt jos iz vremena Tita, star i ulizan koji u kombinaciji sa kisom postaje linoleum... Jos mitas gume na takvom asfaltu i brzina preko 100 km/h, nisam uopste iznenadjen da je bilo padova...
Da da, ovo je tacno. Apsolutno primjetis kada si u federaciji, a kada u rs-u.

#10 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 25/06/2021 08:35
by klixoris
r_faruk wrote: 24/06/2021 22:56
klixoris wrote: 24/06/2021 09:30 Putevi u RS-u su generalno dosta losiji nego u FBiH dijelu. Uglavnom asfalt jos iz vremena Tita, star i ulizan koji u kombinaciji sa kisom postaje linoleum... Jos mitas gume na takvom asfaltu i brzina preko 100 km/h, nisam uopste iznenadjen da je bilo padova...
Da da, ovo je tacno. Apsolutno primjetis kada si u federaciji, a kada u rs-u.
Posebno je to izrazeno u istocnom dijelu BiH, odnosno RS-a. Pusta i zapustena sela, nigdje ljudi, lose ceste. Predjes u FBiH, pocinje koliko toliko normalnija cesta, u selima ima ljudi, manje zapusteno... Bas se vidi razlika

#11 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 25/06/2021 09:37
by r_faruk
exliberal-ex wrote: 24/06/2021 01:58 bez ljutnje ali kad sam procitao ovaj komentar meni je bilo sve jasno. Tim putem se nevozi tom brzinom pogotovo kad je kisica....


Od Tjentišta počinje kišica i oblači o kišna odela, oko pola deset izlazimo iz Foče i desetak kilometara dalje (ispred mesta Ustikolina), na izlazu iz leve krivine (desno je obala Drine) zadnja guma gubi kontakt i kreće u klizanje i sledi pad

(sa oko 110-120 km/h).

Supruga i ja se klizali po asfaltu 40-50 metara, motor otišao još dalje i završio u jendek pored Drine. Jedva smo ga izvukli nas desetak uz pomoć konopaca.
ovo je i meni nejasno. za mene je ovo mnogo velika brzina za magistralne i regionalne ceste

#12 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 25/06/2021 14:43
by exliberal-ex
r_faruk wrote: 25/06/2021 09:37
exliberal-ex wrote: 24/06/2021 01:58 bez ljutnje ali kad sam procitao ovaj komentar meni je bilo sve jasno. Tim putem se nevozi tom brzinom pogotovo kad je kisica....


Od Tjentišta počinje kišica i oblači o kišna odela, oko pola deset izlazimo iz Foče i desetak kilometara dalje (ispred mesta Ustikolina), na izlazu iz leve krivine (desno je obala Drine) zadnja guma gubi kontakt i kreće u klizanje i sledi pad

(sa oko 110-120 km/h).

Supruga i ja se klizali po asfaltu 40-50 metara, motor otišao još dalje i završio u jendek pored Drine. Jedva smo ga izvukli nas desetak uz pomoć konopaca.
ovo je i meni nejasno. za mene je ovo mnogo velika brzina za magistralne i regionalne ceste
pogotovo tu dionicu koja ima dost lose uradjenih krivina , nepreglednih sa krivim nagibom... jos sa saputnikom, pa kaze pocela je kisica pa smo odjela navukli ali eto 120, pa krivina pa malo proklizao ( svako ko vozi auto ili motor zna da je tad najlakse za proklizat) .
sta je umislio da je na Isle of Man ...?
Taj put za mene je vrsta puta gdje se cejfi sa voznjom, fina priroda , zanimljiv put ( pa i sa rupama ali ako vozis normalno mozes ih izbjec)

#13 Re: Putevi kod nas - ili nedostatak dobrih

Posted: 25/06/2021 14:57
by klixoris
exliberal-ex wrote: 25/06/2021 14:43
r_faruk wrote: 25/06/2021 09:37
exliberal-ex wrote: 24/06/2021 01:58 bez ljutnje ali kad sam procitao ovaj komentar meni je bilo sve jasno. Tim putem se nevozi tom brzinom pogotovo kad je kisica....


Od Tjentišta počinje kišica i oblači o kišna odela, oko pola deset izlazimo iz Foče i desetak kilometara dalje (ispred mesta Ustikolina), na izlazu iz leve krivine (desno je obala Drine) zadnja guma gubi kontakt i kreće u klizanje i sledi pad

(sa oko 110-120 km/h).

Supruga i ja se klizali po asfaltu 40-50 metara, motor otišao još dalje i završio u jendek pored Drine. Jedva smo ga izvukli nas desetak uz pomoć konopaca.
ovo je i meni nejasno. za mene je ovo mnogo velika brzina za magistralne i regionalne ceste
pogotovo tu dionicu koja ima dost lose uradjenih krivina , nepreglednih sa krivim nagibom... jos sa saputnikom, pa kaze pocela je kisica pa smo odjela navukli ali eto 120, pa krivina pa malo proklizao ( svako ko vozi auto ili motor zna da je tad najlakse za proklizat) .
sta je umislio da je na Isle of Man ...?
Taj put za mene je vrsta puta gdje se cejfi sa voznjom, fina priroda , zanimljiv put ( pa i sa rupama ali ako vozis normalno mozes ih izbjec)
Ja po kisi sa motorom na odlicnim gumama ne idem preko 100 na dionici Sarajevo - Mostar, gdje je asfalt odlican, a kamo li po zabitima sa ulizanim, starim asfaltom kakve su na ovom potezu gdje su ljudi popadali... Jos na Mitasu...
Isto vazi i za Jadransku magistralu. Ta cesta se po kisi (zbog soli) redovno pretvara u skijaliste... moras voziti ISPOD ogranicenja ako neces da klizes