Page 1 of 301

#1 Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 19:44
by Dr. Octagon
Mislim da ima tema o Fiatovim vozilima,ali ovdje se radi o kultnom brandu i ponosu Italijanske autoindustrije.Ako je već postojala tema na forumu,nisam je primijetio.Mislim da svakako zaslužuje posebnu temu i da možemo polemisati o automobilima,dijelovima,servisima,kvarovima,rješenjima......Ako je neko vozi da se predstavi sa svojim vozilom i slično.....

#2 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 19:47
by Dr. Octagon
Preneseno za fizzit.net

Malo je marki u povijesti automobila koje toliko bude strasti kod entuzijasta kao Alfa Romeo. U stvari, možete ih nabrojiti na prste: neki su automobili samo to, a neki su mnogo više od toga. Iza potonjih u pravilu stoji snažna, karizmatična ličnost osnivača, vizionara ili genijalnog inženjera, poput Enza Ferrarija, Ferdinanda Porschea, Feruccia Lamborghinija, Ettorea Bugattija, Davida Browna i da ne idemo dalje... iza svih, osim jedne: Alfa Romea. Uz njeno osnivanje se ne vezuje dirljiva priča dostojna holivudske dramatizacije o upornosti entuzijasta koja bi marki u startu dala glamur, obojila je romantikom i jasno je odvojila od industrijskih proizvoda stvorenih radi profita. Ne, Alfa je od početka bila tu samo zato da bi svojim anonimnim dioničarima priskrbila koju liru zarade.

Francuska veza

Pa kako je onda upravo Alfa ušla u legendu i postala san svakog mladića koji mašta kako će se jednog dana dovesti u njoj do lokalnog pojilišta, posjesti kraj sebe onu bahatu malu koja ga inače ne primjećuje - ali svakako hoće kad konačno nabavi pravu macchinu, morat će - i odjuriti s njom niz vijugavu cestu mašući luzerima kroz prozor? Zašto Clarkson kaže da nitko ne može sebe zvati pravim automobilskim fanatikom ako nikad nije bio vlasnik jedne – odnosno, ako ne zna kako je to voziti se na tom rollercoasteru boli, razočaranja i agonije, za onaj jedan trenutak kad sve radi kako treba, a vi ste sami na dobroj cesti? Da, Alfu prati image zavodničkog, glasnog, seksi i pomalo hirovitog talijanskog stroja, više nego li kakvog pukog statusnog simbola.

A priča počinje prije 105 godina, i to ne u Italiji nego u Francuskoj. Te 1906. godine francuskom Darracqu, danas davno zaboravljenoj marki, ide više nego dobro: drži 10% domaćeg tržišta zahvaljujući iznimno kvalitetnom modelu „flying fifteen“, zastrašujući 25–litarski 200 konja snažni V8 special postiže nevjerojatnih 197 km/h i obara svjetski brzinski rekord, a Alexandre Darracq na krilima uspjeha osniva podružnice po raznim zemljama – jednu od njih, SAID, s talijanskim investitorima koje predvodi milanski aristokrat Ugo Stella. .
No, prodaja Darracquovih modela ne ide kako je planirano, i već nakon tri godine SAID odlazi u bankrot, a Stella i talijanski investitori osnivaju novu tvrtku koja nastavlja s poslom, A.L.F.A. – Anonima Lombarda Fabbrica Automobili - koja već 1910. predstavlja svoj prvi vlastiti projekt, Alfu 24 HP. Za ono vrijeme respektabilno brz auto – 100 km/h – se dobro prodavao, a istaknuo se i pobjedama na čuvenoj utrci „Targa Florio“. To je dalo zamaha inženjeru Merossiju da izradi nešto stvarno daleko ispred vremena: četiri cilindra, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila po cilindru i dvostruke svijećice! Zvuči kao motor dostojan najnovijeg BMW-a M3, ali nije: to je motor trkaće Alfe GP iz 1914. godine!

Nedugo nakon toga u Alfu kao predstavnik banke-vlasnika dolazi Nicola Romeo, koji mijenja iz temelja filozofiju i prebacuje se s automobila na vojnu proizvodnju. Isprva nesklon proizvodnji automobila uopće, dvadesetih se ipak sve više oduševljava benzinskim parama i utrkama, dodaje svoje ime u naziv i tu počinje slavno razdoblje tvrtke. Sivocci osvaja 1920. prve pobjede za Alfu, da bi poginuo tri godine kasnije testirajući trkaći P1, ali u trajno naslijeđe Alfi ostavlja svoj zaštitni znak – četverolisnu djetelinu koja nakon njegove pobjede na „Targa Floriu“ 1923. postaje zaštitni znak marke. Uz njega tih godina na utrkama pobjeđuju operni pjevač Campari i legendarni Ascari – da, bila su to pionirska i romantična vremena automobilizma, i nimalo bezopasna: sva trojica su poginula na utrkama.
Pobjednici i gubitnici
Ta trojica, kasnije poznata kao „Tri mušketira“, tek su započela niz slavnih imena koja su vozila za Alfu: najslavniji od njih, Enzo Ferrari, prosječan trkač, ali sjajan diplomat i menadžer, 1923. dovodi u kompaniju Vittoria Jana, mađarskog genija koji zamjenjuje Merossija i odmah po dolasku projektira P2, nepobjedivi bolid koji u rukama Ascarija i Camparija ostvaruje dvostruku pobjedu već na prvoj utrci, Velikoj nagradi Francuske, i postavlja temelje legende o Alfi.

Predaja kaže da Sivocci nije stigao nacrtati svoju sretnu djetelinu na hladnjak na dan kad je poginuo, a njegov broj 17 više nikad nije korišten na talijanskim automobilima. Camparijeva je smrt bila posebno tragična. On je 1933. odsklizao na proliveno ulje na stazi dok je vodio utrku koja mu je trebala biti posljednja u karijeri, nakon dvadeset godina bez i jedne veće nesreće, i trenutno poginuo, dok je Antonio Ascari stradao 1925. u Montleryju ostavivši za sobom malog sina, koji će kasnije postati jedan od najslavnijih vozača Formule, Alberta Ascarija. Zanimljivo je da je i on poginuo u dobi od 36 godina, kad i otac, u nesreći s nevjerojatno mnogo podudarnosti.
Jano ne miruje ni na planu komercijalnih automobila i projektira prvi Alfin pravi serijski auto, model 6C 1500, vrlo napredan i brz aluminijski šestocilindraš s dvostrukim bregastim osovinama u glavi i hemisferičnim komorama, lakši, brži i jeftiniji od prethodnog Merossijevog RL. Dvije godine kasnije, u osvit velike depresije, taj model prerasta u 6C 1750 – epitom za Alfu do današnjeg dana, automobil izrazitih sportskih karakteristika, jedan od najslavnijih modela ikad i vjerojatno najomiljeniji od svih, a njegovoj produženoj verziji svijet duguje i naziv GT, „Gran Turismo“. Utrke s tim modelom, za koje matična tvornica ne pokazuje interes, tada vozi mala „scuderia“, ekipa koju vrlo uspješno vodi legendarni Enzo.
U međuvremenu, ugovori s državom istječu i Nicola Romeo se povlači. Od proizvodnje automobila se ne može preživjeti, i Alfa odlazi 1927. u svoj prvi stečaj, no već do tada je postala ponos nacije i, naročito, diktatora Mussolinija kojem i te kako laskaju pobjede talijanskog auta na tada iznimno važnim međunarodnim utrkama. Kao spasitelja šalje Uga Gobbata, koji 1932. prestaje proizvoditi automobile, ali, kao i Romeo, vraća im se nekoliko godina kasnije. Ovaj put, to su maloserijski i snažni automobili za vrlo bogate kupce, nastali na Janovim, zapravo trkaćim, šasijama 6C i 8C (brojka označava cilindre) koje u posebne, beskrajno elegantne karoserije oblače tada najpoznatiji majstori, poput Zagata, Figonija, i Batiste Farine. Danas ti modeli redovno odnose pobjede na „Concours d' Elegance“ natjecanjima gdje god se pojave – a ako bacite pogled na fotografije, bit će vam sve jasno. Legenda je definitivno rođena, Alfa je postala sinonim za snagu, eleganciju i kozmopolitizam. Nitko tada ne nudi takav spoj glamura, stila, i čistih trkaćih performansi. Alfe bude maštu, asociraju na velike pobjede na utrkama poput Le Mansa i Targa Floria koje niže Tazzio Nuvolari, majušni i naoko krhki ali beskrajno srčani Mantovljanin. Čak i veliki Henry Ford kaže da skida šešir svaki put kad vidi Alfu.

#3 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 19:52
by Dr. Octagon
Ovdje želim napomenuti da sam dugogodišnji Alfista i da već vozim treću po redu ljepoticu iz Alfine ergele.Krenuo sam sa modelom 145 ,pa sam je zamijenio sa 147 a sada vozim 156 Giugaro u kojoj upravo radim swap motora sa 1.6 ts na 2.0 ts.Otprilike mogu reći da iako se ne bavim mehaničarskim poslom,poznajem jako dobro i elektroniku i mehaniku i nadam se da nekom mogu pomoći sa savjetom i slično.

#4 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 20:01
by Dr. Octagon
Slike moje prošle ljepotice
Image
Image

#5 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 20:13
by Dr. Octagon
Ovo je moja nova ljubav.Upravo se na njoj radi swap motora sa 1.6 na 2.0 i dalje slijede nove dorade....

Image

Image
vađenje motora
Image
motor izvađen i ide motor donora

#6 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 20:59
by sanjoNL
Zbog cega mjenjas motor?

Meni licno su najljepsi 159 i GT modeli, imao sam mogucnost da vozim GT 2005 godinu 1.8 od jarana i svidio mi se pravo.

Samo na izgled je Alfa inace lijepo auto, al' ne namjeravam je nikad uzeti.

#7 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 21:03
by johntra
http://www.sarajevo-x.com/forum/viewtop ... &start=275

nisi dobro koristio tražilicu, nastavi ovdje onda... ;-)

#8 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 21:11
by Dr. Octagon
Mijenjam motor zato što je 1.6 nedovoljno elastičan za ovaj auto.Mislim ima on 120 hp,ali 2.0 je prava mjera sa fabričkih 155 i korekcijom mape i izduva planiram ga popeti na 170.U kombinaciji sa kraćim intervalom mijenjanja brzina sa 1.6 mjenjačem će i ovako biti jako interesantan za vožnju.Stavit ću lpg instalaciju zbog ekonomije obima :) .Ako se duže zadrži kod mene poigrao bi se sa turbom i pojačanim bregastim i napravio bih jedinstvenog road runner-a.

#9 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 21:16
by Dr. Octagon
johntra wrote:http://www.sarajevo-x.com/forum/viewtop ... &start=275

nisi dobro koristio tražilicu, nastavi ovdje onda... ;-)
Nisam vidjeo temu,nadam se da postoji mogućnost da moderacija spoji teme?

#10 Re: Alfa Romeo

Posted: 01/03/2012 22:57
by _ado_
jel ovo prodata 147 (plin, BOSE itd)? Pih j*bem mu... Cesto sam je gledao na piku, i nadao se da ce tu biti jos koji mjesec dok ne otplatim kredit.

#11 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 00:06
by emko1234
koliko moras bit zaljubljen u auto da mu promjenis motor,pa mu stavis remap jos ugradis plin i kontas bil stavio turbo i mjenjao jos nesto?
haj da je nova pa bi rekao ima donekle logike,al brate ovo auto je barem 7-8 godina staro ako ne i vise.
vi alfisti ste stvarno posebna vrsta ljudi.vi zivite za auto.to mi nikad nece bit jasno.

#12 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 04:21
by jefferson
emko1234 wrote:koliko moras bit zaljubljen u auto da mu promjenis motor,pa mu stavis remap jos ugradis plin i kontas bil stavio turbo i mjenjao jos nesto?
haj da je nova pa bi rekao ima donekle logike,al brate ovo auto je barem 7-8 godina staro ako ne i vise.
vi alfisti ste stvarno posebna vrsta ljudi.vi zivite za auto.to mi nikad nece bit jasno.
Naravno da ti nece biti jasno!

#13 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 09:53
by AmADin_gospo
veliki sam Opelaš, ali mi se Alfa oduvijek sviđala... a to što se nešto radi na autu i što se na sređivanje istog skrši silna lova je jasna samo vozačku, koji tu satisfakciju dobiva kad prvi put okrene ključ tek ubačenog motora i začuje brujanje pod haubom ili uleti u lakat krivinu sa 60 km/h poslje mjenjanja kompletnog trapa (koje je koštalo pola cijene vozila) a prije je u istu ulazio sa 30 km/h

jebiga, da nije isplativo, nije, ali svako zadovoljstvo ima cijenu... ko što meni nije jasno kad neko kupi dres neke fudbalske ekipe za 150 EUR ili skrši 200 kerma na kladionicu, tako i istima nije jasno što sam kupio gume za 250 KM po komadu, a mogao sam uzeti i za 100. ili što sipam ulje od 25 KM po litru a ne od 6 KM.

svaki čejf se plača

#14 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 10:05
by AmADin_gospo
BTW. uz 159tku najljepša mi je 147ica

Image

Image

#15 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 14:00
by hostapler
Citao sam nedavno intervju sa unukom Ferninanda Porschea i pitaju ga koji je vas djed cijenio i vozio automobil,i kaze covjek,djed dok je bio ziv nijedan drugi auto nije smio doci u kucu osim Alfa Romea,bio je bukvalno lud i fasciniran sa njom.

#16 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 16:37
by emko1234
hostapler wrote:Citao sam nedavno intervju sa unukom Ferninanda Porschea i pitaju ga koji je vas djed cijenio i vozio automobil,i kaze covjek,djed dok je bio ziv nijedan drugi auto nije smio doci u kucu osim Alfa Romea,bio je bukvalno lud i fasciniran sa njom.
zaboravio si samo dole napisat jos:" posjetite nas u novom salonu,vas generalni zastupnika alfa romea,autocommerce BIH." :D :D :D

#17 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 16:46
by jefferson
hostapler wrote:Citao sam nedavno intervju sa unukom Ferninanda Porschea i pitaju ga koji je vas djed cijenio i vozio automobil,i kaze covjek,djed dok je bio ziv nijedan drugi auto nije smio doci u kucu osim Alfa Romea,bio je bukvalno lud i fasciniran sa njom.
Nikd necu prezalit sto su presli sa Boxera na redne 4-cilindrase!

#18 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 16:52
by madner
hostapler wrote:Citao sam nedavno intervju sa unukom Ferninanda Porschea i pitaju ga koji je vas djed cijenio i vozio automobil,i kaze covjek,djed dok je bio ziv nijedan drugi auto nije smio doci u kucu osim Alfa Romea,bio je bukvalno lud i fasciniran sa njom.
To govorimo o covjeku koji je pravio svoja auta? :D :lol:

Dobar nik, pase.

#19 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 17:02
by johntra
kakve to veze ima? pa imaš masu proizvođača automobila koji su kupovali i poštovali automobile konkurencije...nigdje veze... :zzzz:
btw, autocommerce više nema salona...

#20 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 17:06
by emko1234
johntra wrote:kakve to veze ima? pa imaš masu proizvođača automobila koji su kupovali i poštovali automobile konkurencije...nigdje veze... :zzzz:
btw, autocommerce više nema salona...
upravo tako.
recimo onaj lik sto je radio kod bunje,njegov neki rodjak.on je svojevremeno dok je radio u salonu vozio novog audija TT.jbg zna covjek da nema sta kod renola probrat :D jedini kupe im je tad bio avantime hahahahahahah...

#21 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 17:15
by jefferson
emko1234 wrote:
johntra wrote:kakve to veze ima? pa imaš masu proizvođača automobila koji su kupovali i poštovali automobile konkurencije...nigdje veze... :zzzz:
btw, autocommerce više nema salona...
upravo tako.
recimo onaj lik sto je radio kod bunje,njegov neki rodjak.on je svojevremeno dok je radio u salonu vozio novog audija TT.jbg zna covjek da nema sta kod renola probrat :D jedini kupe im je tad bio avantime hahahahahahah...
:-) :-) :-) :-) :-)

#22 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 18:08
by emko1234
jeffersone, ti si ono iz zenice? zar nemate vi u zenici neki forum na kojem bi ispadao puno pametniji kad bi bacao iste finte koje ovdje prospas bezuspjesno,mislim sega mi je da se tip tvog kalibra( nemoj ovo pogresno shvatiti)bavi nekim sitnim podjebavanjima i javaslucima.skuliraj se.

#23 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 18:10
by jefferson
emko1234 wrote:jeffersone, ti si ono iz zenice? zar nemate vi u zenici neki forum na kojem bi ispadao puno pametniji kad bi bacao iste finte koje ovdje prospas bezuspjesno,mislim sega mi je da se tip tvog kalibra( nemoj ovo pogresno shvatiti)bavi nekim sitnim podjebavanjima i javaslucima.skuliraj se.
Pa sta bi ti rekao? Prica o Alfi, i odmah TT, Reno, ne razumijes (dobro nisam ni ocekivao da razumijes nesto o Cuore Sportivo).

#24 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 20:14
by emko1234
pa dobro to je istina,i zajebancija.mozda bi i volio da cujem il procitam nesto sto cemo mi se trajno spasit u glavi.al ne mogu kad ti ovo " :-) :-) :-) :-) " stavis ko komentar :D

#25 Re: Alfa Romeo

Posted: 02/03/2012 20:51
by Dr. Octagon
emko1234 wrote:pa dobro to je istina,i zajebancija.mozda bi i volio da cujem il procitam nesto sto cemo mi se trajno spasit u glavi.al ne mogu kad ti ovo " :-) :-) :-) :-) " stavis ko komentar :D
Ti si,kao što mogu primijetiti neki lokalni forumski mangup ali iz sektora auta.Zaboli me ud za tvoje komplekse i poremećaje iz djetinjstva,i što ti je dugogodišnja treba otišla sa frajerom koji vozi alfu .Zaobiđi mene i priču o mom autu u širokom luku,ovdje na forumu
ako imaš nešto da mi kažeš,javi mi se na p.p a kad me vidiš u ovoj alfi,ja te molim da mi se javiš i rado ću ti objasniti ko je fanatik......