Manje poznate istine o automobilima

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

User avatar
Bullet Tooth Tony
Posts: 20512
Joined: 06/09/2007 12:15
Location: Carsija at naJt

#326 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Bullet Tooth Tony »

Image
Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

#327 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Gost1515 »

2AK-47 wrote:
goran16v wrote:


Besmislena statistika???? Besmisleno je ovo sto si napisao jer nema ni glave ni repa:
Corolla je fenomen autoindustrije jer je to auto koji je pod istim imenom proizveden u najvise kom na svijetu i tu nama smisleno - besmisleno, to je tako.
Upravo tako, Kadett i Astra se smatraju odvojenim modelima i broj proizvedenih Opel Kadetta se zakljucio sa zadnjim proizvedenim Kadettom E (aka suza)
Poredeci istu klasu auta sta cemo sa Golfom i cinjenicom da je od 2002. godine VW Polo sa modelom 9N (mk. 4) dimenzijama veci od Golfa E19 (mk.2)???? Da li je Golf nasljednik Golfa ili je Polo nasljednik Golfa?
Ne kontam, sta ti je poenta komentara... Ako mislis da dimenzije, postoji nesto sto se zove evolucija dimanzija po klasama i ne postoji model/auto koji nije narastao svoje predhodnike.
:thumbup: potpisujem :thumbup: Lijepo rečeno
ama pustite se golfa, koji vam je kuac više ... kao da ga sanjate :-)

znači gorane corolle iz '66 i 2012 idu u isti koš a suza i astra F ne mogu ... :-)

znaš kako kažu, postoji laž, prokleta laž i statistika.


kao što i sam pojašnjavaš "pod istim imenom" ... znači u pitanju je samo marketinški fol imenovanja auta ... da su ga u neka doba samo odlučili nazvati ... šta ja znam toyota impossibru :D a sve ostalo isto, ne bi ni bilo ove statistike ...
User avatar
igorailwayman
Posts: 90
Joined: 27/02/2010 19:56

#328 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by igorailwayman »

HAGI wrote:
goran16v wrote:Mercedes UNIMOG je svojevremeno bio proglasen za najbolje vozilo svih vremena. Mozda se neko osim mene jos sjeca onoga doniranog bijelog UNIMOG-a koji je u ratu vukao 2 vagona od B. Potoka (men's cini) do Z. Stanice kao gradski prevoz.
:thumbup:
sječam se ja. Unimog terezina model 89.-92. svaka čast bolje te pamčenje služi :thumbup:

Otprilike ovakav:
http://imageshack.us/photo/my-images/194/bbunimog.jpg/
Ima i dan danas jedan ili dva takva Unimoga u depou ŽFBH u Rajlovcu i služe za izvlačenje i uvlačenje vagona iz radionica i za druge manevarske potrebe!
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#329 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

Ma mi smo sega ljudi. Gledamo povrsno i s kilometar na nesto ali ne propustimo da napisemo kakav mudar komentar o tome.
Jedno je broj proizvedenih automobila u odredjenoj klasi bez obzira na ime modela a drugo je broj proivedenih automobila u istoj klasi i pod istim imenom modela.
Ime nije samo marketinski fol kao sto pises. Toyota Corolla kao konpect i danas sto je bila i 1966. Model Corrola je kao koncept izajnerski neupadljiv i dosadan auto nize srednje klase cime se cilja na veliki broj kupaca i koji je u 46. god, a ne odmah, postao sinonim za pouzdani auto koji prelazi milione i koji se ne kvari. Mozda je u poslije 2/3 od 46 god ime postalo marketing. ali da je i jedna od 10 generacija bila drugacija i ime bi otislo bye-bye,sto ne znaci da se to upravo nece desiti sa sljedecom generacijom, bas kao sto se desilo npr. sa Starletom ili Carinom, koje su zamjenili Yaris i Avensis.
Logicno je da je ime u centru paznje i ako ime nije postalo uspjesno ili je prestalo biti uspjesno, ako se mijenja komplet strategija brenda o nazivima modela odmah se prekida vezu s tim imenom. Primjera je mali milion, ali evo par:
Prvi koji uzimas za primjer: Zbog losije reputacije u odnosu na konkurenciju i predhodnike, pogotovo modela D i E, Opel je odlucio odustati od imena Kadett i u istoj klasi izbaciti nasljednika pod imenom Astra. Poruka je: Ne kupujes vise Kadetta kojem gume traju duze od zadnjih obrva nego Astru koja sa Kadettom dijeli klasu i nista vise. Zbog toga sto ime ime postajalo manje uspjesno ili nikad nije postalo uspjesno prije njega 1986 je odbaceno ime Record, 1988 Manta i Ascona, poslije 1993. godine Senator, 1997. Calibra, 2000. Tigra, 2003. Omega, a zadnja je 2008. nastradala Vectra. Jedini Opel koji je u zadnjih 30 god zadrzao ime je Corsa jer je sve vezano za to ime bilo dovoljno pozitivno da se zadrzi.
Slicna stvar je Fordom, mjenjajuci strategiju i prakticno krecicu iznova sa gradjenjem imidza otisli su i Escort, i Taunus, i Granada i Sierra, i Scorpio, i Puma, a ime je zadrzala jedino Fiesta.
Pa i am VW, ako relativno najpostojaniji, je trazio nove pocetke za neke modele, tako se Jettom, koja je bila i Vento i Bora, vratili na Jettu, odustali su od Scirocca zbog Corrada da bi se vratili na Scirocca, Lupa nema od 2005 itd...
Racunati da u br.proizvedenih Kadetta ulazi i br. proizvedenih Astri je jednako apsurdno kao i u broj proizvedenih mercedesa mimika ubrajati broj proizvedenih 123-ki, 124-ki i E klasa ili u broj proizvedenih 190-ki ubrajati broj proizvedenih C klasa ili u br. proizvedenih BMW-a serije 3 ubrajati BMW 1500 ili seriju 02 itd itd, Ritma i Brava itd itd...
Upravo je Mercdes bio u tom procjepu jer su imena modela bila ujedno imena tipova/linija pa im se nije priznavao kontinuitet sto su izmjenili 1993. odvajanjem modela od tipa, pa smo dobili modele sa imenom C klasa, E, klasa, S klasa, G klasa. Tako se broj proizvedenih C, E, S i G klasa broji od '93, a broj proizvedenih tipova W124 od 85 do 96, W140 od 91 do 98, a G wagena od 79 do danas and counting...
Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

#330 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Gost1515 »

uh konačno fin odgovor bez onog "vid' mu glave VW-ovske ..."


gorane, sve lijepo napisano i stoji ali to pokušavam i reći cijelo vrijeme - nije corolla najprodavaniji auto nego najprodavaniji "koncept" kako ga ti nazva i mnogo bitnija stvar kao takvog ga ne možeš porediti ni sa čime.

Ono što me povuklo za živac je odmah krenule konstatacije tipa "e hajd ti to dokaži vw-ovcima..." Ja sam čovjek koji barata egzaktnim parametrima ako ćeš porediti nešto onda se moraju utvrditi parametri, dimenzije ... Ima li smisla porediti ukupnu prodaju npr corolle i golfa? 10 generacija vs 6 generacija? 46 vs 38 godina? Al džaba dođu vrli stručnjaci statističari puni sebe i "dokazuju nešto vw-ovcima" .... :-)


kući pa dokazuj ....
User avatar
2AK-47
Posts: 308
Joined: 26/12/2011 19:09

#331 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by 2AK-47 »

Ma pusti jaro ložimo te ko bolida :D
Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

#332 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Gost1515 »

2AK-47 wrote:Ma pusti jaro ložimo te ko bolida :D

dođe mi da iz inata kupim VW-a :D
User avatar
2AK-47
Posts: 308
Joined: 26/12/2011 19:09

#333 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by 2AK-47 »

Gost1515 wrote:
2AK-47 wrote:Ma pusti jaro ložimo te ko bolida :D

dođe mi da iz inata kupim VW-a :D
Kupi sebi češ, nečeš meni :D
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#334 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

@Gost1515
Nazalost, ne mogu da se slozim s tobom. Tacno je da je da je Corolla kao auto koncept zamisljen da ima jasno definisane karatketistike , bitne elemente, atibute i jasnu definisanu ciljanu skupinu potencijalnih kupaca, ali koji auto (nize srednje/kompakt klase) nije i Corolla ni 1966. nije bila jedinstven koncept da se ne moze porediti ni s cim. Jednostavno, Toyota Corolla je auto koji se u po istom konceptu kao i prvi dan i pod "imenom i prezimenom" proizvodi vec 46 god u 10 generacija i tu ne moze biti govora o tek prodaji koncepta.
Ne gledajuci druge brendove, ne gledajuci imena modela nego gledajuci samo koncept, analognom tvom tumacenju, u broj prodatih Avensisa mozemo ubrojati i Carine, odnosno u broj prodatih Yarisa ubrojati Starlete - a to nikome ne pada napamet da radi.
Za auto-istoriju u pogledu broja proizvedenih komada jednog auta je bitno samo: 1. ime i 2. kontinuitet u proizvodnji (sto je bitno da se neko ne bi nasalio pa sabirao starog i novog Minia, Topolina i Fiata 500, staru i novi Bubu) i treceg parametra, koncepta, klase itd tu nema...
Posto nisam VW mrzac, a kad smo vec pomenuli Bubu, onda se tvoj komentar kako nije moguce porediti Corollu koja se pravi 46 god u 10 generacija i golfa koji se pravi 38 god u 6 generacija, moze lako pobiti jer za 65 god proizvodnje na svim kontinentima i u svim verzijama, sa proizvedenih 21,5 milion, od toga 15,5 milona u za 41 god u Njemackoj, Buba nije uspjela preteci Corollu, odnosno Corolla je pretekla Bubu.
Razumijem ja i tvoju poentu, ali nazalost, broj prodatih jedinica u jednoj klasi za odredjeni period (uporedjivati koliko je prodato Golfova, Kadetta/Astri, Escorta/Focusa, Peugeota 304/305/309/306/307, Renaulta 8/14/11/19/Meganea, Citroena GS/BX/ZX/Xsara/C4, Fiata 128/Ritmo/Tipo/Bravo/Stilo7Bravo, Corolla itd u npr. periodu od 1974 do 2012) nema veze sa prestiznom titulom najprodavanijeg auta na svijetu svih vremena. Niko ne tvrdi da je ime Corolla nece biti ugaseno ili zamjenjeno Aurisom i da ce u tom trenutku cifra proizvedenih biti zamrznuta i da Golf u nekoj svojoj X generaciji i poslije XY god proizvodnje to nece premasiti i preuzeti titulu, s tim da su vrijednosti X i Y apsolutno nevazne.
Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

#335 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Gost1515 »

@goran

slažemo se da se ne slažemo ... ne da mi se vise razglabati. :thumbup:

Glede bube ... opet neravnopravno poređenje, Buba u cijelom periodu u maltene neizmjenjenom dizajnu i corolla u 10 generacija koje su ipak pratile neke trendove ... itd ...
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#336 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

Gost1515 wrote:@goran

slažemo se da se ne slažemo ... ne da mi se vise razglabati. :thumbup:

Glede bube ... opet neravnopravno poređenje, Buba u cijelom periodu u maltene neizmjenjenom dizajnu i corolla u 10 generacija koje su ipak pratile neke trendove ... itd ...
Kao sto rekoh, samo ime model i broj proizvedenih u kontinuitetu, dizajn, facelift, broj generacija u toj prici ne postoje. Dakako bubi, ciji je dizajn i koncept 1938 bio konvencionalan, pa bio auto koji slabo grije, sporo ide, magli iznutra, koji je veliki izvana, mali unutra i 50 god kasnije dozivio da bude lifestile auto i simbol jedne generacije, treba skinuti kapu, ali uprkost tome i na zalost, ne postoji titula "najprodavaniji auto bez promjene dizajna na svijetu"
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#337 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by AmADin_gospo »

Goste1515 po tvome, toyota corola je koncept i a golf nije... nebuloza, elem

što se tiče pojedninačne prodaje, evo tačnih podataka koji su najprodavaniji automobili do sada:
01: VW Beetle (1938-2003) Production total: 21,529,464
02: Ford Model T (1908-1927) Production total: 15,007,033
03: Lada Riva Production total: 10,000,000+ (još se proizvodi)
04: Fiat Uno (1983-present) Production total: 9,515,945
05: Renault 4 (1961-1994) Production total: 8,135,424
06: VW Golf Mk1 (1974-2009) Production total: 6,986,458 (uključujuči proizvodnju u Južnoj Africi, meksiku sa oznakom "Rabbit")
07: Peugeot 206 (1998-present) Production total: 6,848,214
08: VW Golf Mk2 (1983-1992) Production total: 6,301,000.
09: VW Passat Mk2 (1989-2009) Production total: 5,473,000
10: Mini (1959-2000)Production total: 5,387,862
11: Renault Clio 2 (1998-present) Production total: 5,383,456
12: Renault 5 (1972-1985) Production total: 5,325,900
13: Peugeot 205 (1983-1998) Production total: 5,256,789
14: Citroën 2CV (1948-1990) Production total: 5,114,925
15: VW Golf Mk4 (1997-2003) Production total: 4,888,426
16: VW Golf Mk3 (1991-1998) Production total: 4,805,900
17: Fiat 126 (1972-2000) Production total: 4,671,586
18: Vauxhall/Opel Astra Mk2 (1985-1992) Production total: 4,419,864
19: Ford Model A (1927-1931) Production total: 4,320,466
20: Chevrolet Impala 4th Gen (1965-1970) Production total: 4,250,000

Opet, po nazivima i generacijama, lista je slijedeča:
1. Toyota Corolla: (1966- ) - 32,000,000+
2. Ford F-Series: (1948- ) - 30,000,000+
3. Volkswagen Golf:(1974- ) - 25,000,000+
4. Volkswagen Beetle: (1938- ) - 22,300,000+
5. Ford Escort: (1968-2000) - 20,000,000
6. Honda Civic: (1972- ) - 17,730,000+
Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

#338 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Gost1515 »

AmADin_gospo wrote:Goste1515 po tvome, toyota corola je koncept i a golf nije... nebuloza, elem

što se tiče pojedninačne prodaje, evo tačnih podataka koji su najprodavaniji automobili do sada:
01: VW Beetle (1938-2003) Production total: 21,529,464
02: Ford Model T (1908-1927) Production total: 15,007,033
03: Lada Riva Production total: 10,000,000+ (još se proizvodi)
04: Fiat Uno (1983-present) Production total: 9,515,945
05: Renault 4 (1961-1994) Production total: 8,135,424
06: VW Golf Mk1 (1974-2009) Production total: 6,986,458 (uključujuči proizvodnju u Južnoj Africi, meksiku sa oznakom "Rabbit")
07: Peugeot 206 (1998-present) Production total: 6,848,214
08: VW Golf Mk2 (1983-1992) Production total: 6,301,000.
09: VW Passat Mk2 (1989-2009) Production total: 5,473,000
10: Mini (1959-2000)Production total: 5,387,862
11: Renault Clio 2 (1998-present) Production total: 5,383,456
12: Renault 5 (1972-1985) Production total: 5,325,900
13: Peugeot 205 (1983-1998) Production total: 5,256,789
14: Citroën 2CV (1948-1990) Production total: 5,114,925
15: VW Golf Mk4 (1997-2003) Production total: 4,888,426
16: VW Golf Mk3 (1991-1998) Production total: 4,805,900
17: Fiat 126 (1972-2000) Production total: 4,671,586
18: Vauxhall/Opel Astra Mk2 (1985-1992) Production total: 4,419,864
19: Ford Model A (1927-1931) Production total: 4,320,466
20: Chevrolet Impala 4th Gen (1965-1970) Production total: 4,250,000

Opet, po nazivima i generacijama, lista je slijedeča:
1. Toyota Corolla: (1966- ) - 32,000,000+
2. Ford F-Series: (1948- ) - 30,000,000+
3. Volkswagen Golf:(1974- ) - 25,000,000+
4. Volkswagen Beetle: (1938- ) - 22,300,000+
5. Ford Escort: (1968-2000) - 20,000,000
6. Honda Civic: (1972- ) - 17,730,000+
ništa ja za golfa nisam rekao, ali hvala ti na ovome ... to je to.

"Corolla kao najprodavaniji auto u historiji" je onako fin podatak za recimo nekog kviza. (A ispravno bi bilo najprodavanije ime)

Bilpo kakva ozbiljna komparativna analitika prodaje mora uključivati uporedive modele, tačan period, geografsko tržište... itd. I to ne samo u autoindustriji, u bilo kakvoj ozbiljnoj analizi nekog tržišta.


i to je otprilike što je pisac htio da kaže, da ne začatavam više temu ...
User avatar
tvrtko 1. kotromanić
Posts: 482
Joined: 14/10/2011 21:40
Location: MILE

#339 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by tvrtko 1. kotromanić »

U odnosu na postojeću tehnologiju tog vremena ništa se ne može porediti sa Fordom T i tih 15 mil. komada.
Međutim pitanje nije koliko se nečega može proizvesti, nego koliko se nečega može prodati.
U vrhu su koncepti narodnih vozila.
Da je naprimjer Yugo bio pravljen u Kragujevcu, ali sa zapadnom produktivnošću, njegova cijena bi bila max 2000 eura. Sa takvom cijenom mijenjali bi ga svake dvije godine i cifre proizvedenih bi bile milionske.
Ovako zaštitnim carinama i monopolom hraneći gomilu nepotrebne administracije, njegova cijena je bila oko 4000 eura, a u USA sa dodatnim izmjenama, prodavao se za 3990 USD, i opet su bili redovi za uplatu, štele pri isporuci i sl.

Moj komentar na VW. Golf 3,4,5,6 nemaju veze sa Golfom 1,2 jer su kec i dvojka daleko bolja auta :wink:
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#340 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by AmADin_gospo »

tvrtko 1. kotromanić wrote: Moj komentar na VW. Golf 3,4,5,6 nemaju veze sa Golfom 1,2 jer su kec i dvojka daleko bolja auta :wink:
sta znaci "bolji" ? po nasem mentalitetu znaci jeftiniji za odrzavanje i manje se kvari.
jeftin za odrzavanje je jer su stari 20+ godina i dijelovi su dupljak.
manje se kvari, istina ali ne zato jer je volji nego sto se sastoji od minimum dijelova potrebnjih za kretanje pa se nema sta pokvariti.

reci da su trojka, cetvorka, petica ili sestica bolja auta od keca i dvojke zasluzuje krevet na C11 ili na odjelu dr. Nedo Zec.
User avatar
tvrtko 1. kotromanić
Posts: 482
Joined: 14/10/2011 21:40
Location: MILE

#341 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by tvrtko 1. kotromanić »

AmADin_gospo wrote:
tvrtko 1. kotromanić wrote: Moj komentar na VW. Golf 3,4,5,6 nemaju veze sa Golfom 1,2 jer su kec i dvojka daleko bolja auta :wink:
sta znaci "bolji" ? po nasem mentalitetu znaci jeftiniji za odrzavanje i manje se kvari.
jeftin za odrzavanje je jer su stari 20+ godina i dijelovi su dupljak.
manje se kvari, istina ali ne zato jer je volji nego sto se sastoji od minimum dijelova potrebnjih za kretanje pa se nema sta pokvariti.

reci da su trojka, cetvorka, petica ili sestica bolja auta od keca i dvojke zasluzuje krevet na C11 ili na odjelu dr. Nedo Zec.
Kako ne znaš da se auto industriji ne isplati napraviti dobar auto. Cilj je izvući što više para iz džepova. Kada skineš šminku, razne MP3-4 playere, razne navigovnacije, ispod ti ostane suština: a u t o. E to uporedi, a ja ako budem imao vremena napraviću ti tablicu golfa nekada i sada.

Još jedna interesantna tema za forum. Neki vjerovatno znaju za to. 50 tih godina u Americi čovjek je napravio auto koji je bio revolucija u svemu i 20 godina ispred svih ostalih automobila, po voznim karekteristikama, pouzdanošću, sigurnošću, itd. Svi ostali velikani USA auto industrije su se udružili i spriječili čovjeka sudskim zavrzlamama da to auto zaživi. Napravljeno je ukupno 50-tak komada koji su još uvijek legenda.

Još jedna zorna ilustracija auto industrije. 90-te godine generalni direktor Renault-a je zvanično izjavio da će napraviti auto koji troši 2 litra. Poslije par dana našli su ga mrtvog. Šta on ima da pravi auto koje troši tako malo 8-)
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#342 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

@tvrtko 1. kotromanic
Kad poskidamo sa savremenog auta svu sminku (kao sto to opisujes) ostane auto, ali za razliku od samo auta tj predaka konstruisanog prije 30 god savremeni auto ima moderniji, udobniji i sigurniji ovjes, ima karoseriju sa pojacanjima i deformacionim zonama, siri trag tockova, vecu aerodinamiku, nize teziste, bolju stabilnost, vecu udobnost, vecu sigurnost, elektronske asistencije i zastite koje nisu sminka, vecu znagu, nizu potrosnju i jednaku dugovjecnost itd itd. I kako onda reci da je auto od prije 30 god bolji?
Tvoj komentar da je cilj izvlacenje para za odrzavanje stoji, jer i ja vjerujem da je verlo moguc ili je cak spreman auto koji je puno jeftiniji i za ekspoataciju i za odrzavanje, ali se opet vracas na to da je nasa jedina referenca za bolji auto to koliko para ide na potrosnju i odrzavanje - sto je daleko od tacnog.
User avatar
tvrtko 1. kotromanić
Posts: 482
Joined: 14/10/2011 21:40
Location: MILE

#343 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by tvrtko 1. kotromanić »

@goran16v

Ima tu dosta da se priča, a prostora je malo. Auto od prije 30 godina je bolje od današnjeg u smislu stepena tehnološkog razvoja tog vremena. Kapiraš?
Npr. pričam ti priču o deformacionim zonama. npr NCAP testovi su uporedni testovi povreda koji nastaju pri udaru u prepreku pri brzini od 60 km/h. Pri istim uslovima poredimo više auta i onda se donose pogrešni zaključci. Da ovo auto je sigurnije od ovog drugog, da ali pri udaru u prepreku pri brzini od 60 km/h. A šta se dešava pri frontalnom sudaru dva automobila koji idu jedan nasparam drugog brzinom 100 km/h, što je najčešće slučaj. Koje su prednosti i mane vazdušnog jastuka. Šta je sa silnim opozivima novih vozila pogotovo u Americi? Auto samo od sebe ubrzava i ne možete ga zaustaviti! Možda vam treba upgrade software-a na automobilu jer ima bug? Itd, itd.
Nisam protiv teh. napretka, ali sam protiv marketinških laži.
Još jedan primjer. Potrošnja. Savremenim sistemima direktnog ubrizgavanja kontrolisanog kompjuterom postignuti su fantastični rezultati u smanjenu potrošnje i do 40%. Ali da bi se ublažio finansijski udar na naftašku vlastelu, gorivo sada mora biti djevičanski čisto (i zbog toga skuplje), zbog "ekologije" mora se ugraditi katalizator, a ako vam se taj sistem pokvari dignite kredit za popravak. Sve u svemu tehnologija je smanjila potrošnju ali se nisu smanjili izdaci za gorivo. Naprotiv.
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#344 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

@tvrtko

Mozes povlaciti paralele izmedju stepena tehnoloskog razvoja prije 30 god i auta tog vremena i stepena tehnloloskog razvoja danas i savremenog auta i mozda je u tom odnosu auto prije 30 god bio napredniji u odnosu na opci tehnol. razvoj nego sto je danasnji auto na danasnji tehn. razvoj, ali poredeci jedan uz drugi auto od prije 30 god i njegovog savremenog nasljednika, npr. Golf 1 ili 2 i Golf 6, osim mozda u manjem broju kvarova, jer se sastoji iz manjeg broja komponenti, Golf 2 ni u jednom segmentu nije bolji auto od sestice. Losija aerodinamika, veca potrosnja, manja snaga, losije ubrzanje, manja max brzina, manja udobnost, nikakva ergonomija, losije lezanje, zvucna izlolacija, manja sigurnost itd itd - sve ide u korist setsice, htio ti priznati ili ne. Tako se porede, da li je jedan auto bolji od drugog, a ne da li je jedan u svoje doba bio napredniji nego drugi u svoje doba.
Za crash testove itd, mit o tome da je filozofija da je 5 metara lima od prije 30 god sigurnije od savremene pasivne i aktivne sigurnosti su u 5th gearu su rascistili kad su frontalno sa po 64 km (ukupno 128) sudarili Volva 940 karavana i Renault Modusa, te starog Land Rovera Discoverya i Renaulta Espacea. Da te ne peglam o rezultatima pogledaj klipove.

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s

Potrosnja ima, ali cijena goriva nema uticaja da li je auto bolji ili ne, nego ga nazalost, teorijom zavjere i be-ha perspektive svodis na kokuznu varijantu: manje me kosta - bolji auto. Po tome je Golf 6 u BiH 20% bolji auto od Golfa 6 u Njemackoj jer je kod nas girivo 20% jeftinije. Cak i da uzmemo cijenu goriva kao rezultat cistoce goriva u obzir i da je odnos potrosnja/cijena goriva prije 30 god bolji nego danas, sta cemo sa odnosom od prije 60 i od prije 30 god, Prije 30 god je masovno uveden super benzin, D2, vladala je svjetska naftna kriza, vozilo se par-nepar, auto trosili 10-12 lit, dok je prije 60 god potrosnja bila 14 ali su regular i obicna nafta bili puno jeftiniji? Reci da je npr. Mercedes Adenauer bolji auto od W126 ili Buba iz 52, od Golfa iz 82? Ne drzi ti ta teorija vodu, jer nema veze sa autom kao autom, vec sa globalnom ekonomijom, a to nije tema.
User avatar
tvrtko 1. kotromanić
Posts: 482
Joined: 14/10/2011 21:40
Location: MILE

#345 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by tvrtko 1. kotromanić »

Gorane,
Garant imaš Golfa VI :D

Pogledao crash test.
Sada sam zaključi zašto nisi upravu, i zašto test nije vjerodostojan.
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#346 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

tvrtko 1. kotromanić wrote:Gorane,
Garant imaš Golfa VI :D
Ne, nijedan moj auto nije cak i ni VW! Golfa si ti uzeo za primjer, a ne ja... :D
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#347 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

tvrtko 1. kotromanić wrote:Gorane,
Garant imaš Golfa VI :D

Pogledao crash test.
Sada sam zaključi zašto nisi upravu, i zašto test nije vjerodostojan.
Zasto? Pa nije 5th Gear bas Auto Shop magazin da nesto odokativno radi i vara narod?
User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2202
Joined: 14/05/2010 11:29

#348 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by AmADin_gospo »

moj gorane, s nekim se ljudima jednstavno neda raspravljati.

zaglavio im programator na centrifugi...
User avatar
SAID5
Posts: 595
Joined: 11/06/2011 23:29
Contact:

#349 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by SAID5 »

goran16v wrote:@tvrtko 1. kotromanic
Kad poskidamo sa savremenog auta svu sminku (kao sto to opisujes) ostane auto, ali za razliku od samo auta tj predaka konstruisanog prije 30 god savremeni auto ima moderniji, udobniji i sigurniji ovjes, ima karoseriju sa pojacanjima i deformacionim zonama, siri trag tockova, vecu aerodinamiku, nize teziste, bolju stabilnost, vecu udobnost, vecu sigurnost, elektronske asistencije i zastite koje nisu sminka, vecu znagu, nizu potrosnju i jednaku dugovjecnost itd itd. I kako onda reci da je auto od prije 30 god bolji?
To sto si ti nabrojao je samo ubilo auto industriju...

nemoj me pogresno shvatit, i sam vozim "moderno" auto, ali zadnja auta u pravom smislu rijeci su se prestala pravit sredinom devedesetih. Ima i izuzetaka, ali nakon toga mi svi vozimo "autobuse" sa fabrickim 16 ili 17 felgama, gumama sirine 22cm, limenim sanducima teskim skoro 2tone. I svi su tu negdje, neko ima bolju tradicuju, neko losiju, neko nema nikakvu i na osnovu toga nam prodaju sigurnost i pumpaju cijene. Sjecam se jednog maila koji je kruzio po auto forumima prije desetak godina, kada se reno hvalio po svim medijima o najsigurnijem autu, gdje je covjek sa novim renolom sletio u provaliju i nista se nije od sigurnosnih pomagala aktiviralo.
User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#350 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by ljubav_aha »

SAID5 wrote:
goran16v wrote:@tvrtko 1. kotromanic
Kad poskidamo sa savremenog auta svu sminku (kao sto to opisujes) ostane auto, ali za razliku od samo auta tj predaka konstruisanog prije 30 god savremeni auto ima moderniji, udobniji i sigurniji ovjes, ima karoseriju sa pojacanjima i deformacionim zonama, siri trag tockova, vecu aerodinamiku, nize teziste, bolju stabilnost, vecu udobnost, vecu sigurnost, elektronske asistencije i zastite koje nisu sminka, vecu znagu, nizu potrosnju i jednaku dugovjecnost itd itd. I kako onda reci da je auto od prije 30 god bolji?
To sto si ti nabrojao je samo ubilo auto industriju...

nemoj me pogresno shvatit, i sam vozim "moderno" auto, ali zadnja auta u pravom smislu rijeci su se prestala pravit sredinom devedesetih. Ima i izuzetaka, ali nakon toga mi svi vozimo "autobuse" sa fabrickim 16 ili 17 felgama, gumama sirine 22cm, limenim sanducima teskim skoro 2tone. I svi su tu negdje, neko ima bolju tradicuju, neko losiju, neko nema nikakvu i na osnovu toga nam prodaju sigurnost i pumpaju cijene. Sjecam se jednog maila koji je kruzio po auto forumima prije desetak godina, kada se reno hvalio po svim medijima o najsigurnijem autu, gdje je covjek sa novim renolom sletio u provaliju i nista se nije od sigurnosnih pomagala aktiviralo.
I need a decent argument/s :D koji su kriterijumi za ovakvu izjavu :razz: :zoka: :?:
Post Reply