A nije ni vratio tablice?
To je prekršaj na više nivoa. I ne znam da li bi ga mogao registrovati kod nas opet.
Moderators: anex, _BataZiv_0809
A nije ni vratio tablice?
Mislim na uvoz auta sa euro 4 motorima. Dakle, sad da neko želi uvesti nanovo automobil sa euro 4 motorom, sigirno ne bi mogao. Ja razmišljam o kupovini auta sa euro 4 normom motora koje je več prethodno bilo uvezeno u BiH u vrijeme kad je bio dozvoljen uvoz automobila sa euro 4 motorima, čovjek je kupio to auto u BiH od auto kuće koja ga je uvezla i odvezao ga u Njemačku bez ikakve dojave o izvozu, već je samo u Njemačkoj predao za uvoz i legalno ga uvezao. Sada kada bih ja htio od njega kupiti taj automobil, postoji li način da se računa njegov prvi uvoz, u smislu da se smatra domaćim autom prilikom obnove registracije i sl.. jer ako bi se poništio taj prvi uvoz, onda ne bih ga ni mogao sada nanovo uvesti, budući da je odnedavno poznata zabrana uvoza euro 4 motora..HelaS wrote: ↑11/02/2023 19:42Misliš li na motore? Zar je zabranjen uvoz automobila sa EURO4 motorimakem0 wrote: ↑09/02/2023 20:08 Čovjek je kupio automobil od auto kuće u BiH koja je uvezla taj automobil u periodu kada nije bila na snazi zabrana uvoza euro 4 modela. Međutim, taj čovjek se odselio u Njemačku i tamo 'uvezao' taj automobil. Kada bih ja sada htio kupiti od njega taj automobil, da li bi važio prvi uvoz onaj koji je obavila auto kuća, ili bi se tretiralo kao uvoz nanovo, ili postoji neka caka?
Naravno da je zabranjen uvoz automobila sa euro 4 normom motora, ima više od 2 godineHelaS wrote: ↑11/02/2023 19:42Misliš li na motore? Zar je zabranjen uvoz automobila sa EURO4 motorimakem0 wrote: ↑09/02/2023 20:08 Čovjek je kupio automobil od auto kuće u BiH koja je uvezla taj automobil u periodu kada nije bila na snazi zabrana uvoza euro 4 modela. Međutim, taj čovjek se odselio u Njemačku i tamo 'uvezao' taj automobil. Kada bih ja sada htio kupiti od njega taj automobil, da li bi važio prvi uvoz onaj koji je obavila auto kuća, ili bi se tretiralo kao uvoz nanovo, ili postoji neka caka?
Jeste,ali ako je navedena brutto vrijednost moraš platiti pdv i carinu na brutto vrijednost i tek kad dokažeš da si dobio povrat poreza od dobavljača carina ti vrati novac na račun.
Kako misliš da proizvođač izdaje EUR1? EUR1 je dokument koji izdaje država,proizvođač/izvoznik/špediter ga popunjavaju. Ja znam da je tako u BiH i Njemačkoj. Jedino ako procedura ne varira od države do države.HelaS wrote: ↑11/02/2023 12:07Potvrdu o kretanju - EUR1, izdaje proizvođač. Radi racionalizacije vremena i troškova, najčešće, EUR1 popunjava špediter izvoznika. U pravilu, EUR1 svojim potpisom i pečatom, ovjerava izvoznik, koji popratnom dokumentacijom dokazuje porijeklo - proizvođača. Ispravno popunjen EUR1 nadovjerava carinska služba države izvoznice.
Pravo svakog kupca je da od izvoznika zatraži EUR1. Ukoliko postoje uslovi za njegovo izdavanje, obaveza izvoznika je izdavanje te potvrde. Bilo koji način ili razlog neizdavanja obrasca EUR1 jednak je kršenju međunarodnih sporazuma, koje su zaključile države koje međusobno koriste carinske povlastice.
Nijedan proizvođač automobila, u EU npr. nije izuzet iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između BiH i EU, koji je osnov za izdavanje EUR1.
Pogriješio sam, EUR1 izdaju carinski službenici države izvoznice, na zahtjev izvoznika i na njegovu odgovornost. I popunjava ga izvoznik ili njegov špediter. Proizvođač podnosi dokumentaciju kao dokaz porijeklu. Izvoznik i proizvođač ne moraju nužno biti jedna osoba.Do77 wrote: ↑13/02/2023 13:52Kako misliš da proizvođač izdaje EUR1? EUR1 je dokument koji izdaje država,proizvođač/izvoznik/špediter ga popunjavaju. Ja znam da je tako u BiH i Njemačkoj. Jedino ako procedura ne varira od države do države.HelaS wrote: ↑11/02/2023 12:07
Potvrdu o kretanju - EUR1, izdaje proizvođač. Radi racionalizacije vremena i troškova, najčešće, EUR1 popunjava špediter izvoznika. U pravilu, EUR1 svojim potpisom i pečatom, ovjerava izvoznik, koji popratnom dokumentacijom dokazuje porijeklo - proizvođača. Ispravno popunjen EUR1 nadovjerava carinska služba države izvoznice.
Pravo svakog kupca je da od izvoznika zatraži EUR1. Ukoliko postoje uslovi za njegovo izdavanje, obaveza izvoznika je izdavanje te potvrde. Bilo koji način ili razlog neizdavanja obrasca EUR1 jednak je kršenju međunarodnih sporazuma, koje su zaključile države koje međusobno koriste carinske povlastice.
Nijedan proizvođač automobila, u EU npr. nije izuzet iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između BiH i EU, koji je osnov za izdavanje EUR1.
Tako je.
Meni je nelogicno da se odmah ne odbija PDV prilikom kupovine, jer ce osnovica za carinjenje biti (neosnovano) veca. Ali, vodeci se tvojim savjetom, to bi islo ovako:
Ovo mi nije jasno Moze malo detaljnije objasnjenje.kravamuzara wrote: ↑23/03/2023 19:33 Ne, pdv ide "odozdo" prema gore, 8403,36 + 19% = 10000, znaci povrat ti je 1596,64.
PDV se obračunava na neto cijenu, npr u DE je 19%, ali to u isto vrijeme nije 19% iz bruto cijene.miki8 wrote: ↑23/03/2023 23:00Ovo mi nije jasno Moze malo detaljnije objasnjenje.kravamuzara wrote: ↑23/03/2023 19:33 Ne, pdv ide "odozdo" prema gore, 8403,36 + 19% = 10000, znaci povrat ti je 1596,64.