Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pa de napiši kako ide, i ja kontam na ljeto uvoziti auto, pa da znam.
Hvala
Ovdje ide ovako :
Na izlazu iz drzave ovjeris carinsku deklaraciju i picis prema BiH. Na izlazu iz HR ovjeris da je vozilo napustilo EU. Uslikas sve to i posaljes na mail i navedes broj bankovnog racuna.
Nakon 4 sedmice dobijes povrat poreza na bankovni racun.
Bez obzira kupljeno vozilo kod privatnika ili pravnog lica.
EFD22 wrote: ↑09/02/2023 11:14
Plaća se carina na sva auta iz svih država, i nije 15 nego 10%. PDV se plaća na ukupnu cijenu sa carinom.
Imaš pravo na povrat PDVa u svakoj državi iz koje izvoziš, ako kupuješ auto od pravnog lica.
Iđi biži.
Na nova auta iz EU se ne plaća carina! Na polovna auta iz EU (uvesti možeš samo EURO5 i više) od 2013 god. se ne plaća carina.
Na auta iz CH se odskora plaća carina po stopi od 15%. Na sve to se plaća PDV.
Nisi baš dobro shvatio to. Nije bitno odakle određena roba dolazi(u ovom slučaju automobil),bitno je njeno porijeklo. Dakle,ukoliko je automobil proizveden u EU,tj.zadovoljava sve uvjete za dobivanje preferencijalnog porijekla,u tom slučaju izvoznik(prodavatelj)tog vozila može pri izvozu iz te države zatražiti obrazac EUR1 ili ukoliko je vrijednost robe ispod 6000 EUR,izjavu o preferencijalnom porijeklu na računu. U tom slučaju,pri uvozu u BiH ne plaćaš carinu od 15%. BiH ima sporazume sa EU,sa Švicarskom,Turskom,Srbijom...
Pa de napiši kako ide, i ja kontam na ljeto uvoziti auto, pa da znam.
Hvala
Ovdje ide ovako :
Na izlazu iz drzave ovjeris carinsku deklaraciju i picis prema BiH. Na izlazu iz HR ovjeris da je vozilo napustilo EU. Uslikas sve to i posaljes na mail i navedes broj bankovnog racuna.
Nakon 4 sedmice dobijes povrat poreza na bankovni racun.
Bez obzira kupljeno vozilo kod privatnika ili pravnog lica.
Kao npr :
I sta se placa u BiH onda? Carina plus pdv ili samo pdv?
Do77 wrote: ↑09/02/2023 12:50
15% je carinska stopa na auta u BiH(dizel i benzin) i ne plaćaš je ukoliko auto ima EU preferencijalno porijeklo.
Kako dokazuješ preferencijalno EU porijeklo?
10% kolega jučer platio carinu za Audi A4 B9 iz Švedske, made in Germany Audi.
Preferencijalno porijeklo dokazuješ pri izvozu iz države. Obično se to dokazuje izjavama proizvođača,deklaracijama itd.
Gdje je carinio kolega,ako nije tajna,netko ga je onda fino počastio,jer je stopa 15%
Čovjek je kupio automobil od auto kuće u BiH koja je uvezla taj automobil u periodu kada nije bila na snazi zabrana uvoza euro 4 modela. Međutim, taj čovjek se odselio u Njemačku i tamo 'uvezao' taj automobil. Kada bih ja sada htio kupiti od njega taj automobil, da li bi važio prvi uvoz onaj koji je obavila auto kuća, ili bi se tretiralo kao uvoz nanovo, ili postoji neka caka?
Iđi biži.
Na nova auta iz EU se ne plaća carina! Na polovna auta iz EU (uvesti možeš samo EURO5 i više) od 2013 god. se ne plaća carina.
Na auta iz CH se odskora plaća carina po stopi od 15%. Na sve to se plaća PDV.
Nisi baš dobro shvatio to. Nije bitno odakle određena roba dolazi(u ovom slučaju automobil),bitno je njeno porijeklo. Dakle,ukoliko je automobil proizveden u EU,tj.zadovoljava sve uvjete za dobivanje preferencijalnog porijekla,u tom slučaju izvoznik(prodavatelj)tog vozila može pri izvozu iz te države zatražiti obrazac EUR1 ili ukoliko je vrijednost robe ispod 6000 EUR,izjavu o preferencijalnom porijeklu na računu. U tom slučaju,pri uvozu u BiH ne plaćaš carinu od 15%. BiH ima sporazume sa EU,sa Švicarskom,Turskom,Srbijom...
Moze li malo detalja o tome ko daje/pise izjavu na racunu i ko je ovjerava?
kem0 wrote: ↑09/02/2023 20:08
Čovjek je kupio automobil od auto kuće u BiH koja je uvezla taj automobil u periodu kada nije bila na snazi zabrana uvoza euro 4 modela. Međutim, taj čovjek se odselio u Njemačku i tamo 'uvezao' taj automobil. Kada bih ja sada htio kupiti od njega taj automobil, da li bi važio prvi uvoz onaj koji je obavila auto kuća, ili bi se tretiralo kao uvoz nanovo, ili postoji neka caka?
Do77 wrote: ↑09/02/2023 12:53
Nisi baš dobro shvatio to. Nije bitno odakle određena roba dolazi(u ovom slučaju automobil),bitno je njeno porijeklo. Dakle,ukoliko je automobil proizveden u EU,tj.zadovoljava sve uvjete za dobivanje preferencijalnog porijekla,u tom slučaju izvoznik(prodavatelj)tog vozila može pri izvozu iz te države zatražiti obrazac EUR1 ili ukoliko je vrijednost robe ispod 6000 EUR,izjavu o preferencijalnom porijeklu na računu. U tom slučaju,pri uvozu u BiH ne plaćaš carinu od 15%. BiH ima sporazume sa EU,sa Švicarskom,Turskom,Srbijom...
Moze li malo detalja o tome ko daje/pise izjavu na racunu i ko je ovjerava?
Izjavu na računu piše i ovjerava izvoznik,a pri izvoznom carinjenju prilaže dokaze o porijeklu na carinu.
A ni pravno ako nije registriran u svojoj carinskoj ispostavi da je izvoznik
Do 6000eur izjava na fakturi tacno definisana recenica sa svojim izvoznim brojem (orginal sa pećatom)
Preko toga eur1 tranzitni dokument
Do77 wrote: ↑09/02/2023 12:53
Nisi baš dobro shvatio to. Nije bitno odakle određena roba dolazi(u ovom slučaju automobil),bitno je njeno porijeklo. Dakle,ukoliko je automobil proizveden u EU,tj.zadovoljava sve uvjete za dobivanje preferencijalnog porijekla,u tom slučaju izvoznik(prodavatelj)tog vozila može pri izvozu iz te države zatražiti obrazac EUR1 ili ukoliko je vrijednost robe ispod 6000 EUR,izjavu o preferencijalnom porijeklu na računu. U tom slučaju,pri uvozu u BiH ne plaćaš carinu od 15%. BiH ima sporazume sa EU,sa Švicarskom,Turskom,Srbijom...
Moze li malo detalja o tome ko daje/pise izjavu na racunu i ko je ovjerava?
Zaboravi na to, platit ćeš depozit dok carina ne kontaktira proizvođača i dobije od njih potrebne dokaze o porijeklu,a dobit će ih nikad. Što znaci da ćeš platiti i carinu i kaznu.
Jedino ne znam situaciju sa francuskim autima,a vrlo vjerovatno da su i oni obustavili dokazivanje preferencijalnog porijekla.
Npr. 100% znam da VW izdaje EUR 1 odnosno daje izjavu o preferencijalnom porijeku za NOVA vozila u vrijednosti preko 30.000 €. Dakle, samo autosaloni mogu dobiti izjavu o porijeklu i tako biti oslobođeni carine. Za ovlaštene uvoznike EUR 1 nije potreban nego samo izjava o preferencijalnom porijeklu od proizvođača.
Inače ako niste ovlašteni uvoznik EUR 1 popunjava špedicija i predaje tu deklaraciju na carinu zajedno sa izjavom proizvođača o preferencijalnom porijeklu.
Carina udari pečat i voziš auto za BiH.
lavic wrote: ↑10/02/2023 09:23
Moze li malo detalja o tome ko daje/pise izjavu na racunu i ko je ovjerava?
Zaboravi na to, platit ćeš depozit dok carina ne kontaktira proizvođača i dobije od njih potrebne dokaze o porijeklu,a dobit će ih nikad. Što znaci da ćeš platiti i carinu i kaznu.
Jedino ne znam situaciju sa francuskim autima,a vrlo vjerovatno da su i oni obustavili dokazivanje preferencijalnog porijekla.
Npr. 100% znam da VW izdaje EUR 1 odnosno daje izjavu o preferencijalnom porijeku za NOVA vozila u vrijednosti preko 30.000 €. Dakle, samo autosaloni mogu dobiti izjavu o porijeklu i tako biti oslobođeni carine. Za ovlaštene uvoznike EUR 1 nije potreban nego samo izjava o preferencijalnom porijeklu od proizvođača.
Inače ako niste ovlašteni uvoznik EUR 1 popunjava špedicija i predaje tu deklaraciju na carinu zajedno sa izjavom proizvođača o preferencijalnom porijeklu.
Carina udari pečat i voziš auto za BiH.
Malo si pomiješao određene pojmove.
Uplata depozita je potrebna onda kada carinski organ pošalje na provjeru dokument kojim se utvrđuje preferencijalno porijeklo(EUR1 ili izjava na rn.). Donedavno su imali uputu da se sva auta iz Nizozemske sa porijeklom šalju na provjeru,pa ja nastao kaos,ali evo i to se pomalo ukida.
Dalje,EUR1 obrazac NE izdaje proizvođač,tj.VW,EUR1 dokument kreira špediter,na zahtjev izvoznika,a ovjerava ga carina. Problem sa EUR1 obrascem kod polovnih auta u DE je ta što ih carina više ne ovjerava,zbog određenih problema sa naših prostora u prošlosti.
Do77 wrote: ↑11/02/2023 10:40
Dalje,EUR1 obrazac NE izdaje proizvođač,tj.VW,EUR1 dokument kreira špediter,na zahtjev izvoznika,a ovjerava ga carina. Problem sa EUR1 obrascem kod polovnih auta u DE je ta što ih carina više ne ovjerava,zbog određenih problema sa naših prostora u prošlosti.
Potvrdu o kretanju - EUR1, izdaje proizvođač. Radi racionalizacije vremena i troškova, najčešće, EUR1 popunjava špediter izvoznika. U pravilu, EUR1 svojim potpisom i pečatom, ovjerava izvoznik, koji popratnom dokumentacijom dokazuje porijeklo - proizvođača. Ispravno popunjen EUR1 nadovjerava carinska služba države izvoznice.
Pravo svakog kupca je da od izvoznika zatraži EUR1. Ukoliko postoje uslovi za njegovo izdavanje, obaveza izvoznika je izdavanje te potvrde. Bilo koji način ili razlog neizdavanja obrasca EUR1 jednak je kršenju međunarodnih sporazuma, koje su zaključile države koje međusobno koriste carinske povlastice.
Nijedan proizvođač automobila, u EU npr. nije izuzet iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između BiH i EU, koji je osnov za izdavanje EUR1.
kem0 wrote: ↑09/02/2023 20:08
Čovjek je kupio automobil od auto kuće u BiH koja je uvezla taj automobil u periodu kada nije bila na snazi zabrana uvoza euro 4 modela. Međutim, taj čovjek se odselio u Njemačku i tamo 'uvezao' taj automobil. Kada bih ja sada htio kupiti od njega taj automobil, da li bi važio prvi uvoz onaj koji je obavila auto kuća, ili bi se tretiralo kao uvoz nanovo, ili postoji neka caka?
Prvi uvoz ne važi.
Ne vazi iako auto nije odjavljeno kod nas? Dakle covjek je otisao u Njemacku na nasim tablicama i samo tamo predao za uvoz i registraciju. Kod nas nije predao nikakve papire niti je koga od nadleznih obavijestio o izvozu.
kem0 wrote: ↑09/02/2023 20:08
Čovjek je kupio automobil od auto kuće u BiH koja je uvezla taj automobil u periodu kada nije bila na snazi zabrana uvoza euro 4 modela. Međutim, taj čovjek se odselio u Njemačku i tamo 'uvezao' taj automobil. Kada bih ja sada htio kupiti od njega taj automobil, da li bi važio prvi uvoz onaj koji je obavila auto kuća, ili bi se tretiralo kao uvoz nanovo, ili postoji neka caka?
Misliš li na motore? Zar je zabranjen uvoz automobila sa EURO4 motorima