Idealno kocenje
Moderators: _BataZiv_0809, anex
-
- Posts: 1078
- Joined: 16/06/2010 11:19
#1 Idealno kocenje
Neki dan, dok sam silazio niz svoju ulicu s autom, izletio mi je iz suprotnog pravca, paralelno meni, momak s svojim autom. Oboica smo zurili i bilo je u tom trenutku kod oboice naglog kocenja. Ono sto sam ja uradio tad, jeste da sam u tom trenutku, pored hitrog pritiskanja kocnice i kvacila, uz zvuk abs-a, povukao i rucnu kako se ne bi cokio s onim frajerom.
Sad pitanje, ali za profesionalce - treba mi siguran osgovor:
da li auto koje ima ABS, na sva cetri tocka diskove, ima kraci zaustavni put kocenja sa potezanjem rucne (kao gore) ili bez?
Sad pitanje, ali za profesionalce - treba mi siguran osgovor:
da li auto koje ima ABS, na sva cetri tocka diskove, ima kraci zaustavni put kocenja sa potezanjem rucne (kao gore) ili bez?
-
- Posts: 1478
- Joined: 08/07/2008 01:28
#2 Re: Idealno kocenje
ako imas ABS uopste ne mora znaciti da ce ti se skratiti put kocenja, jer na nekim podlogama ABS moze da poveca put.
ovo je moje vidjenje tvojeg pitanja:
sa obzirom da si povukao rucnu blokirao si zadnje tockove, tako da si fakticki ponistio djelovanje ABS sistema, koji sluzi tome da zadnji tockovi ne blokiraju jer u tom slucaju nije obezbjedjena upravljivost vozila.
e sad, da li si skratio ili povecao put kocenja je tesko reci bez uzimanja u obzir podloge. ako je podloga suh ili vlazan asfalt, tu ABS teoretski djeluje pozitivno pa je moguce da si povecao put kocenja. ako je podloga makadam ili snijeg, moguce je da si skratio put kocenja.
ako si povlacenjem rucne zanijeo vozilo, sta je skoro pa sigurno ako si povukao rucnu pri nekoj vecoj brzini, pa time promijenio putanju pozitivno odnosno povecao put koji tvoje auto mora preci da bi teoretski udarilo drugo, onda si svakako pozitivno djelovao.
teska tema oko koje se moze previse palamuditi i teoretisati, a lako rijesiti sve u nekoliko minuta prakticnog ispitivanja.
ovo je moje vidjenje tvojeg pitanja:
sa obzirom da si povukao rucnu blokirao si zadnje tockove, tako da si fakticki ponistio djelovanje ABS sistema, koji sluzi tome da zadnji tockovi ne blokiraju jer u tom slucaju nije obezbjedjena upravljivost vozila.
e sad, da li si skratio ili povecao put kocenja je tesko reci bez uzimanja u obzir podloge. ako je podloga suh ili vlazan asfalt, tu ABS teoretski djeluje pozitivno pa je moguce da si povecao put kocenja. ako je podloga makadam ili snijeg, moguce je da si skratio put kocenja.
ako si povlacenjem rucne zanijeo vozilo, sta je skoro pa sigurno ako si povukao rucnu pri nekoj vecoj brzini, pa time promijenio putanju pozitivno odnosno povecao put koji tvoje auto mora preci da bi teoretski udarilo drugo, onda si svakako pozitivno djelovao.
teska tema oko koje se moze previse palamuditi i teoretisati, a lako rijesiti sve u nekoliko minuta prakticnog ispitivanja.
-
- Posts: 1079
- Joined: 31/08/2010 09:18
#3 Re: Idealno kocenje
hajd i da si ga udario nebi bio kriv .... sto izlazi naglo
-
- Posts: 1078
- Joined: 16/06/2010 11:19
#4 Re: Idealno kocenje
Inace sam misljenja da bi u pravilu, ukoliko auto ima raspored sile kocenja, onda bi trebalo da u svakom slucaju bude kraci put, bez obzira na podlogu...
Najbolje bi bilo sve ispitati prakticno...
Najbolje bi bilo sve ispitati prakticno...
- Dr. Oetker
- Posts: 139
- Joined: 14/02/2011 19:23
#5 Re: Idealno kocenje
Kljuć je u promišljenoj i pametnoj vožnji. Ni ABS ne pomaže kad se ne može na vrijeme stati. Bolje koći i na suhom i na mokrom i po ledu sa ABS-om, a upravljivost je potpuna. Nema skija...
-
- Posts: 634
- Joined: 26/07/2005 13:30
#6 Re: Idealno kocenje
Moje mišljenje:
Da si koristio samo ABS, tvoji točkovi bi kočili sistemom stisne-pusti-stisne-pusti (mislim na sistem ABS-a) dakle sistem koči sve dok točak ne dođe do granice gdje bi počeo strugati asfalt,tada abs popusti disk pločice te ih opet stisne. Faktički, ABS je najbrže kočenje a da točkovi ne stružu, zbog upravljivosti. Jer kad svi točkovi stružu (stari sistem kočenja) onda ne možeš upravljati autom, nego ono po inerciji nastavi kretanje, evenutalno zanese ako nisu dobro ujednačene kočnice. Povlačenjem ručne, ti si blokirao zadnje točkove, znači - oni stružu, a prednji točkovi i dalje rade po sistemu - stisne-pusti... dakle ne stružu. Vjerujem da znaš kako radi ABS i stari sistem, ali sam napisao način kako sam ja došao do zaključka... uprošteno,...
Moj zaključak je da si malo skratio put, jer guma bolje koči kad struže, nego kad je abs zaustavlja. U tvom slučaju ti si strugao zadnjim gumama a prednjim si postepeno usporavao. Potpuno najkraći put kočenja bi bio da si imao stari sistem kočenja, gdje bi se sva 4 točka blokirala, pa gdje staneš... samo je pitanje upravljivosti pri kočenju. Pošto si ti uspio auto upraviti, nije te zanijelo, odnosno nisi udario u drugo auto, mislim da je ručna pomogla. E sad da li te je ručna spasila, tj. da nisi povukao ručnu, da li bi udario auto ? - sumnjam, ali mislim da je pomogla za jedno pola metra u dužini kočenja...
Da si koristio samo ABS, tvoji točkovi bi kočili sistemom stisne-pusti-stisne-pusti (mislim na sistem ABS-a) dakle sistem koči sve dok točak ne dođe do granice gdje bi počeo strugati asfalt,tada abs popusti disk pločice te ih opet stisne. Faktički, ABS je najbrže kočenje a da točkovi ne stružu, zbog upravljivosti. Jer kad svi točkovi stružu (stari sistem kočenja) onda ne možeš upravljati autom, nego ono po inerciji nastavi kretanje, evenutalno zanese ako nisu dobro ujednačene kočnice. Povlačenjem ručne, ti si blokirao zadnje točkove, znači - oni stružu, a prednji točkovi i dalje rade po sistemu - stisne-pusti... dakle ne stružu. Vjerujem da znaš kako radi ABS i stari sistem, ali sam napisao način kako sam ja došao do zaključka... uprošteno,...
Moj zaključak je da si malo skratio put, jer guma bolje koči kad struže, nego kad je abs zaustavlja. U tvom slučaju ti si strugao zadnjim gumama a prednjim si postepeno usporavao. Potpuno najkraći put kočenja bi bio da si imao stari sistem kočenja, gdje bi se sva 4 točka blokirala, pa gdje staneš... samo je pitanje upravljivosti pri kočenju. Pošto si ti uspio auto upraviti, nije te zanijelo, odnosno nisi udario u drugo auto, mislim da je ručna pomogla. E sad da li te je ručna spasila, tj. da nisi povukao ručnu, da li bi udario auto ? - sumnjam, ali mislim da je pomogla za jedno pola metra u dužini kočenja...
- Gile Šampion
- Posts: 639
- Joined: 24/08/2007 22:57
#7 Re: Idealno kocenje
A veoma lahko te ručna tako nekad može i zajePati...tako da ti ne bih preporučio da ti to uđe u naviku
-
- Posts: 870
- Joined: 25/12/2009 20:32
#8 Re: Idealno kocenje
ABS sistem je dobar u klizavim uslovima, a opste je poznato da u suvim uslovima produzava duzinu kocenja u odnsu na obicni sistem. Ja vjerujem da ti je rucna pomogla u skracivanju duzine kocenja, jedino si mogao "izgubiti" zadnji kraj. Ma nek nije bilo "cmoke" izmedju vas dvoice a nije bitno sta si koristio da stanes
-
- Posts: 881
- Joined: 01/07/2006 15:27
- Location: Sarajevo
#9 Re: Idealno kocenje
iz trece u drugu i pusti kvacilo nemoj ga stiskat... i onda po kocnici dok se auto ne ugusi...
- hopi
- Posts: 5626
- Joined: 05/03/2009 23:03
- Location: zemlja moja
#10 Re: Idealno kocenje
Mislim da ti ručna nije pomogla, prije da je produžila put kočenja ne vidim svrhu potezanja ručne kod 4 ispravne kočnice i i mogla ti je lako zanijeti zadnji dio vozila.
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#11 Re: Idealno kocenje
ABS sistem u određenim uslovima moze produziti put kocenja. Zlatno pisano pravilo kocenja kod ABS sistema je kada jednom pritisnes kocnicu ne pustaj je dok se vozilo ne zaustavi ili dok ne izbjegnes nezeljenu situaciju. Brake Assist je sistem koji moze umnogome skratiti put kocenja jer usljed naglog i jakog pritiska na kocnicu sistem se aktivira tako sto kocnicu pritiska maksimalnom mogućom snagom a da točkovi ne blokiraju. Sada zavisi da li ti je vozilo opremljeno tim sistemom ali kada se aktivira taj sistem, možes imati utisak kao da ti je kočnica propala zbog maksimalnog djelovanja sistema.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_Assist
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_Assist
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#12 Re: Idealno kocenje
Upravo suprotno drug. Kod naglog kocenja obavezno stisni kvacilo i kocnicu maksimalno koliko imas snage u suprotnom imas produzen put kocenja. Probaj na parkingu pa se uvjeri sam, a mozes i proguglati ima dosta materijala o ovome.kEN0 wrote:iz trece u drugu i pusti kvacilo nemoj ga stiskat... i onda po kocnici dok se auto ne ugusi...
-
- Posts: 881
- Joined: 01/07/2006 15:27
- Location: Sarajevo
#13 Re: Idealno kocenje
pa cek ako ostavis auto u brzini motor ga sam usporava, a kad pristisnes kvacilo, znaci u leru je i slobodno pada, recimo ako kocis a spustas se nizbrdo..Drvosjeca iz Dejcica wrote:Upravo suprotno drug. Kod naglog kocenja obavezno stisni kvacilo i kocnicu maksimalno koliko imas snage u suprotnom imas produzen put kocenja. Probaj na parkingu pa se uvjeri sam, a mozes i proguglati ima dosta materijala o ovome.kEN0 wrote:iz trece u drugu i pusti kvacilo nemoj ga stiskat... i onda po kocnici dok se auto ne ugusi...
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#14 Re: Idealno kocenje
Ali ako ti je vozilo u brzini i ne stisnes kvacilo imas efekat inercije pogona. Ne govorim da izbacis auto u leru i onda kocis to je nesto drugo. Znaci ako kocis naglo (panicno), prvo stisnes maksimalno kocnicu i odmah po kvacilu tada dobivas najbolje kocino dejstvo. Kociti motorom je nesto drugo.kEN0 wrote:pa cek ako ostavis auto u brzini motor ga sam usporava, a kad pristisnes kvacilo, znaci u leru je i slobodno pada, recimo ako kocis a spustas se nizbrdo..Drvosjeca iz Dejcica wrote:Upravo suprotno drug. Kod naglog kocenja obavezno stisni kvacilo i kocnicu maksimalno koliko imas snage u suprotnom imas produzen put kocenja. Probaj na parkingu pa se uvjeri sam, a mozes i proguglati ima dosta materijala o ovome.kEN0 wrote:iz trece u drugu i pusti kvacilo nemoj ga stiskat... i onda po kocnici dok se auto ne ugusi...
- zateznistub
- Posts: 15515
- Joined: 29/07/2010 13:55
- Location: Down Under
#15 Re: Idealno kocenje
Kocenje samo od sebe zavisi od situacije do situacije. Ukoliko vozac zeli da zaustavi vozilo u sto kracem roku potrebno je prebaciti u nizi stepen prenosa, pustiti kvacilo i stisnuti kocnicu do kraja dok se vozilo ne zaustavi, motor cce se ugasiti ukoliko u mejuremenu ne stisnete kvacilo. Ovo treba primjenjivati samo u ekstremnim slucajevima, u svakom drugom kociti masinom pa tek onda zaustaviti kocenjem. 20+ godina iskustva za volanom me je naucilo da vozim sporije to je sva mudrost voznje.
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#16 Re: Idealno kocenje
Stoji sve to ali govorimo o naglom kocenju kada nemas vremena prebaciti u nizi stepen pa pustiti kvacilo pa lagano po kocnici. Govorim kada ti na pet metara izleti prepreka sto je bio slucaj osobe koja je postavila temu.zateznistub wrote:Kocenje samo od sebe zavisi od situacije do situacije. Ukoliko vozac zeli da zaustavi vozilo u sto kracem roku potrebno je prebaciti u nizi stepen prenosa, pustiti kvacilo i stisnuti kocnicu do kraja dok se vozilo ne zaustavi, motor cce se ugasiti ukoliko u mejuremenu ne stisnete kvacilo. Ovo treba primjenjivati samo u ekstremnim slucajevima, u svakom drugom kociti masinom pa tek onda zaustaviti kocenjem. 20+ godina iskustva za volanom me je naucilo da vozim sporije to je sva mudrost voznje.
Jos nesto evo s obzirom na iskustvo od 20 godina kako ces izbjeci Aquaplaning?
- zateznistub
- Posts: 15515
- Joined: 29/07/2010 13:55
- Location: Down Under
#17 Re: Idealno kocenje
Dobrim gumama i umjerenom brzinom. Sve ostalo je suplja.Drvosjeca iz Dejcica wrote:Stoji sve to ali govorimo o naglom kocenju kada nemas vremena prebaciti u nizi stepen pa pustiti kvacilo pa lagano po kocnici. Govorim kada ti na pet metara izleti prepreka sto je bio slucaj osobe koja je postavila temu.zateznistub wrote:Kocenje samo od sebe zavisi od situacije do situacije. Ukoliko vozac zeli da zaustavi vozilo u sto kracem roku potrebno je prebaciti u nizi stepen prenosa, pustiti kvacilo i stisnuti kocnicu do kraja dok se vozilo ne zaustavi, motor cce se ugasiti ukoliko u mejuremenu ne stisnete kvacilo. Ovo treba primjenjivati samo u ekstremnim slucajevima, u svakom drugom kociti masinom pa tek onda zaustaviti kocenjem. 20+ godina iskustva za volanom me je naucilo da vozim sporije to je sva mudrost voznje.
Jos nesto evo s obzirom na iskustvo od 20 godina kako ces izbjeci Aquaplaning?
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#18 Re: Idealno kocenje
Dobre gume i umjerena brzina ponekad nisu dovoljna prevencija od Aquaplaning. Ali stvar je jednostavna, ako vec uletis nesto vecom brzinom u vodu onda jedino sto ti ostaje je drzati volan pravo, ne kociti i pritisnuti kvacilo (prebaciti u N kod automatika) dok ne izađes iz Aquaplaning-a. Steta sto kod nas nema poligona da ljudi isprobaju sve ove situacije, vjerujem da bi bilo manje mrtvih po cestama.zateznistub wrote:Dobrim gumama i umjerenom brzinom. Sve ostalo je suplja.Drvosjeca iz Dejcica wrote:Stoji sve to ali govorimo o naglom kocenju kada nemas vremena prebaciti u nizi stepen pa pustiti kvacilo pa lagano po kocnici. Govorim kada ti na pet metara izleti prepreka sto je bio slucaj osobe koja je postavila temu.zateznistub wrote:Kocenje samo od sebe zavisi od situacije do situacije. Ukoliko vozac zeli da zaustavi vozilo u sto kracem roku potrebno je prebaciti u nizi stepen prenosa, pustiti kvacilo i stisnuti kocnicu do kraja dok se vozilo ne zaustavi, motor cce se ugasiti ukoliko u mejuremenu ne stisnete kvacilo. Ovo treba primjenjivati samo u ekstremnim slucajevima, u svakom drugom kociti masinom pa tek onda zaustaviti kocenjem. 20+ godina iskustva za volanom me je naucilo da vozim sporije to je sva mudrost voznje.
Jos nesto evo s obzirom na iskustvo od 20 godina kako ces izbjeci Aquaplaning?
- zateznistub
- Posts: 15515
- Joined: 29/07/2010 13:55
- Location: Down Under
#19 Re: Idealno kocenje
Code: Select all
Dobre gume i umjerena brzina ponekad nisu dovoljna prevencija od Aquaplaning. Ali stvar je jednsotavna, ako vec uletis nesto vcom brzinom u vodu onda jedino sto ti ostaje je drzati volan pravo, ne kociti i pritisnuti kvacilo (prebaciti u N kod automatika) dok ne izađes iz Aquaplaning-a. Steta sto kod nas nema poligona da ljudi isporbaju sve ove situacije, vjerujem da bi bilo manje mrtvih po cestama.
Aquaplaning je nesto sto se tesko moze vjezbati pa ostaje ono sa umjerenom brzinom jer onda imas vremena i za zaustavljanje i za promjenu pravca.
- Dr. Oetker
- Posts: 139
- Joined: 14/02/2011 19:23
#20 Re: Idealno kocenje
Nema govora o benefitu kad izbaciš auto iz brzine pri aquaplaningu. Auto je lakše kontrolisat kad si u brzini odnosno kad imaš pogon.Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Dobre gume i umjerena brzina ponekad nisu dovoljna prevencija od Aquaplaning. Ali stvar je jednostavna, ako vec uletis nesto vecom brzinom u vodu onda jedino sto ti ostaje je drzati volan pravo, ne kociti i pritisnuti kvacilo (prebaciti u N kod automatika) dok ne izađes iz Aquaplaning-a. Steta sto kod nas nema poligona da ljudi isprobaju sve ove situacije, vjerujem da bi bilo manje mrtvih po cestama.
- Dr. Oetker
- Posts: 139
- Joined: 14/02/2011 19:23
#21 Re: Idealno kocenje
Tako je. Smanjena brzina i dobre gume. Sa najboljim gumama, kada su nove, brzina se mora smanjiti za 30% u odnosu na suho vrijeme kad je kiša... Sve preko toga je izuzetno opasno...zateznistub wrote:Danasnji n ovi vozaci ne idu na poligon nego odmah na cestu sto '80 tih nije bio slucaj.Code: Select all
Dobre gume i umjerena brzina ponekad nisu dovoljna prevencija od Aquaplaning. Ali stvar je jednsotavna, ako vec uletis nesto vcom brzinom u vodu onda jedino sto ti ostaje je drzati volan pravo, ne kociti i pritisnuti kvacilo (prebaciti u N kod automatika) dok ne izađes iz Aquaplaning-a. Steta sto kod nas nema poligona da ljudi isporbaju sve ove situacije, vjerujem da bi bilo manje mrtvih po cestama.
Aquaplaning je nesto sto se tesko moze vjezbati pa ostaje ono sa umjerenom brzinom jer onda imas vremena i za zaustavljanje i za promjenu pravca.
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#22 Re: Idealno kocenje
Prvo kod Aquaplaning-a vozilo nema kontakt sa podlogom tako da ako pritisnes kocnicu dobivas kontraefekat (nepredvidivost kretanja vozila) kada vozilo ponovo ostvari kontakt sa podlogom. Cista fizika. Drugo, ako je vozilo u pogonu tada imas jos jaci efekat "plivanja" i klizanja tockova usljed sile pogona.Dr. Oetker wrote:Nema govora o benefitu kad izbaciš auto iz brzine pri aquaplaningu. Auto je lakše kontrolisat kad si u brzini odnosno kad imaš pogon.Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Dobre gume i umjerena brzina ponekad nisu dovoljna prevencija od Aquaplaning. Ali stvar je jednostavna, ako vec uletis nesto vecom brzinom u vodu onda jedino sto ti ostaje je drzati volan pravo, ne kociti i pritisnuti kvacilo (prebaciti u N kod automatika) dok ne izađes iz Aquaplaning-a. Steta sto kod nas nema poligona da ljudi isprobaju sve ove situacije, vjerujem da bi bilo manje mrtvih po cestama.
-
- Posts: 634
- Joined: 26/07/2005 13:30
#23 Re: Idealno kocenje
svi vi koji se prebacite u nižu brzinu dok naglo kočite, pritiskajuči kočnicu do kraja (ABS kočnicu) i puštanjem kvačila dok ste u brzini... Dakle, auto će se ugasiti pa vas pitam:
Kako onda namjeravate koristiti pozitivnu stranu ABS-a, pri tom misleći na skretanje, ako znamo da ugašeno auto nema servo, te mu je moć skretanja veoma narušena da ne kažem skoro nemoguća?
Meni je skroz besmisleno pustiti kvačilo ako želim maksimalno kočenje. Dužina kočenja zavisi samo od kočnica i prionjljivosti gume za podlogu, tj. stanje gume, i koeficijent trenja podloge. Jedna stvar je kočiti motorom, kad ću stati na semaforu za 150 metara, a druga stvar je kad trebam stati u naredna 4 metra.
Kako onda namjeravate koristiti pozitivnu stranu ABS-a, pri tom misleći na skretanje, ako znamo da ugašeno auto nema servo, te mu je moć skretanja veoma narušena da ne kažem skoro nemoguća?
Meni je skroz besmisleno pustiti kvačilo ako želim maksimalno kočenje. Dužina kočenja zavisi samo od kočnica i prionjljivosti gume za podlogu, tj. stanje gume, i koeficijent trenja podloge. Jedna stvar je kočiti motorom, kad ću stati na semaforu za 150 metara, a druga stvar je kad trebam stati u naredna 4 metra.
- zateznistub
- Posts: 15515
- Joined: 29/07/2010 13:55
- Location: Down Under
#24 Re: Idealno kocenje
U bilo kojem slucaju koji se u voznji smatra ekstremnim, "izbacivanjem iz brzine" se smatra pogresnim jer onda djeluje sila inercije kojom ni u kojem slucaju ne mozes upravljati. Vozilo uvijek mora biti u nekom stepenu prenosa ukoliko zelis upravljati njime inace ce ono upravljati tobom.
- Dr. Oetker
- Posts: 139
- Joined: 14/02/2011 19:23
#25 Re: Idealno kocenje
@Drvosječa iz Dejčića: Nije istina. Autom je lakše upravljati kada imaš pogon. Probaj negdje probati, Zaleti se 60 km/h i izbaci iz brzine, pa probaj naglo zaokrenuti. Onda to isto probaj uraditi III, IV i V brzini pa vidi šta je bolje. I bez obzira koliko je klizavo vrijedi pravilo da je lakše auto kontrolisati kada si u brzini, naročito nižem stepenu prenosa... Čista fizika...