A osim toga sve OK.Naslovnica wrote: ↑17/01/2022 10:08Nije, nije to auto nikada bilo od JPAC, kupljen je prije 2-3 godine negdje u RS-u u Hercegovini od uzornog domaćina kao teretni, pa prebačen na putničko.
Dobro se pokazao.
Jeste k'o kanta, neudobam, bučan, slaba završna obrada, siromašan opremom, ergonmija nula poena, i sve što se može očekivati od Dustera prve generacije, ali izvršava zadatke korektno i bez problema.
Potrošnja kombinovano oko 7.5L/100km
Pitamo Mehanicare ?
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- Laplace
- Posts: 10432
- Joined: 19/11/2012 18:37
#39501 Re: Pitamo Mehanicare ?
-
- Posts: 5790
- Joined: 02/04/2015 13:27
- Location: Ilidza إليدزا
- Vozim: Staro željezo
#39502 Re: Pitamo Mehanicare ?
Takav mjerač goriva i temperature imao Clio 2004 godina, a duster 2013
-
- Posts: 27930
- Joined: 20/03/2013 15:38
#39503 Re: Pitamo Mehanicare ?
Osim toga sve OK.Laplace wrote: ↑17/01/2022 10:56A osim toga sve OK.Naslovnica wrote: ↑17/01/2022 10:08
Nije, nije to auto nikada bilo od JPAC, kupljen je prije 2-3 godine negdje u RS-u u Hercegovini od uzornog domaćina kao teretni, pa prebačen na putničko.
Dobro se pokazao.
Jeste k'o kanta, neudobam, bučan, slaba završna obrada, siromašan opremom, ergonmija nula poena, i sve što se može očekivati od Dustera prve generacije, ali izvršava zadatke korektno i bez problema.
Potrošnja kombinovano oko 7.5L/100km
Ne znam šta se može očekivati od terenskog automobila ove klase i ovog cjenovnog razreda.
Što je u firmama nekada bila Lada Niva, sada je to postao Duster.
Tehnički ispravan 100% u svakom aspektu, sigurno i od većine ovih slomljenih "premiuma" sa ćelavim gumama što svakodnevno viđamo.
Kome treba dobar auto za posla za koji je namjenjen, za pristojne pare i uz povoljno održavanje, ne mora dalje da traži.
-
- Posts: 27930
- Joined: 20/03/2013 15:38
#39504 Re: Pitamo Mehanicare ?
Ja mislim da je ovo onaj baš prvi kada je izašao, malo prije FL (koji je već malčice ozbiljniji i uglađeniji, barem u unutrašnjosti).
Ovaj zadnji model je skroz drugi auto u odnosu na prvu verziju.
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#39505 Re: Pitamo Mehanicare ?
Vidim ovaj zadnji je već puno bolje ušminkan. Ne znam šta je pod haubom i na podvozju, ali renault/nissan nisu od juče.
- Evolution_IV
- Posts: 13295
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: Tahiti
#39506 Re: Pitamo Mehanicare ?
Idalje ne valjaju sjedista , sve ostalo ok, sto se tice problema ovog kod @Naslovnica , to ti je termostat 100%, nedavno smo u firmi na cliu mijenjali, to im je problem neki na 1.5dci...
-
- Posts: 27930
- Joined: 20/03/2013 15:38
#39507 Re: Pitamo Mehanicare ?
Meni se učinilo da sjedišta imaju više mesa, da su konkretnija i udobnija, izgleda da sam se prevario?Evolution_IV wrote: ↑17/01/2022 11:59 Idalje ne valjaju sjedista , sve ostalo ok, sto se tice problema ovog kod @Naslovnica , to ti je termostat 100%, nedavno smo u firmi na cliu mijenjali, to im je problem neki na 1.5dci...
Ovaj prvi model baš slomi, ja konto Seyo neudoban, a Seyo je Maybach za Rumuna.
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#39508 Re: Pitamo Mehanicare ?
Za radnu temperaturu motora uobičajeno se uzima 90°C - to je temperatura antifriza i reguliše se hladnjakom, termostatom i ventilatorom. Postoje i neke iznimke od tog pravila, ali to sada nije toliko bitno za ovu diskusiju.
Temperatura motornog ulja komotno premašuje te vrijednosti, u zavisnosti od konkretnog ulja, motora, načina vožnje ide i do 120°C. Nije rijetkost vidjeti ni hladnjak ulja kod nekih motora. Neka auta imaju vrijednost temperature ulja kroz bord-kompjuter, neka imaju poseban instrument.
Antifriz se brže zagrije jer sam napisao već da su antifriz i motorno ulje dvije različite tekućine, za svaku se može naći tds dokument online, ko zna i ko se razumije. Antifriz je tu da održava temperaturu motora optimalnom, motorno ulje je tu da podmazuje, to su njihove primarne namjene.
-
- Posts: 1756
- Joined: 15/04/2021 11:24
- Location: Prdimahovljani
#39509 Re: Pitamo Mehanicare ?
ja kajem permant - a antifriz je kad vidim friz NoVaxxa ili PP-RS-a Salkica, ne tako davno AntiFriz BIh je bio Cenga - Muhamed Cengic....
- Optimist
- Posts: 13657
- Joined: 08/02/2010 19:01
- Location: Sarajevo
#39510 Re: Pitamo Mehanicare ?
Posto temperatura ulja premasuje temperaturu antifriza, znaci da je ulje uvijek toplije.530i wrote: ↑17/01/2022 16:00Za radnu temperaturu motora uobičajeno se uzima 90°C - to je temperatura antifriza i reguliše se hladnjakom, termostatom i ventilatorom. Postoje i neke iznimke od tog pravila, ali to sada nije toliko bitno za ovu diskusiju.
Temperatura motornog ulja komotno premašuje te vrijednosti, u zavisnosti od konkretnog ulja, motora, načina vožnje ide i do 120°C. Nije rijetkost vidjeti ni hladnjak ulja kod nekih motora. Neka auta imaju vrijednost temperature ulja kroz bord-kompjuter, neka imaju poseban instrument.
Antifriz se brže zagrije jer sam napisao već da su antifriz i motorno ulje dvije različite tekućine, za svaku se može naći tds dokument online, ko zna i ko se razumije. Antifriz je tu da održava temperaturu motora optimalnom, motorno ulje je tu da podmazuje, to su njihove primarne namjene.
A kako se brze zagrije nesto cega ima 8-10 litara od neceg cega ima duplo manje, tj 4-5 i nalazi se blize izvoru topline?
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#39511 Re: Pitamo Mehanicare ?
Pošto nemam vremena da trošim na budalaštine jer niko pri zdravoj pameti i imalo znanja ne može pisati tako kako ti pišeš, samo ću kratko ponoviti - antifriz i ulje nisu iste tekućine i nemaju istu ulogu.
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
- Optimist
- Posts: 13657
- Joined: 08/02/2010 19:01
- Location: Sarajevo
#39513 Re: Pitamo Mehanicare ?
Celo klipa?
- Optimist
- Posts: 13657
- Joined: 08/02/2010 19:01
- Location: Sarajevo
#39514 Re: Pitamo Mehanicare ?
Nijednog trenutka ne tvrdim da su iste, vec koja se brze ugrije i koja prilikom rada ima vecu temperaturu.
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#39516 Re: Pitamo Mehanicare ?
Evo uzmi prostu logiku.
Ako bi se ulje brze grijalo od antifriza, u nekom bi momentu ulje premasilo temperaturu paljenja jer antifriz ne bi stigao da ga hladi dovoljno brzo.
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
- kakotakonikako
- Posts: 3028
- Joined: 25/06/2014 14:16
#39518 Re: Pitamo Mehanicare ?
Za vrijeme ovih proslih par dana i niskih temperatura kada upalim auto -upali mi se i lampica za pregrijavanje motora ( crvena ), a napolju -10 i nisam presao ni metar.
Kada ugasim i ponovo upalim - ugasi se ova lampica.
Sta bi moglo biti ?
Kada ugasim i ponovo upalim - ugasi se ova lampica.
Sta bi moglo biti ?
- Optimist
- Posts: 13657
- Joined: 08/02/2010 19:01
- Location: Sarajevo
#39519 Re: Pitamo Mehanicare ?
Koji je onda dio, kazi, da postanem i ja pametniji.
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#39520 Re: Pitamo Mehanicare ?
pa sve vam treba reci ,a svuda se petljate da pametujete i filozofirate,niko nece nista da procita...
ni meni niko nije govorio vec sam istrazivao jer me interesovalo.
izduvni ventil je najtopliji dio u motoru ,a on se nalazi gdje?? u glavi ...u glavi se sve desava ,glava je dio motora koji je izlozena najvecim naprezanjima,kako mehanickim tako i toplotnim .u glavi se u svakom momentu nalazi oko 2l rashladne tekucine i oko 2 dcl ulja .
da si ikad rstavio motor znao bi da uljni sistem u motoru nije bogzna sta,u njega stane max pola litra jer su tu zazori stoti dijelovi milimetra,jedino magistrale kojim putuje ulje su malo sire.vecina ulja je uvijek u karteru,da pumpa ne ostane suha,jer kad ostane nestane taj uljni mikrofilm koji pod pritiskom onemogucava da radilica ili bregasta dotakne lezaj.zato ga i mora biti recimo 4l jer se vraca u karter slobodnim padom,znaci da auto miruje ,da se ne krece po uzbrdicama,nizbrdicama,ne mota lijevo/desno,ne bi bila potrebna tolika kolicina ulja,dok kolicina rashladne tekucine mora biti recimo 6 litara i da miruje ,jer je to zatvoreni sistem koji sluzi za odvodjenje topline iz motora.i samo on sluzi za rashladjivanje,ulje ne rashladjuje motor,vec drzi radilicu i bregastu odmaknutu od lezaja jer ako bi se dodirnulo dolazi do brzog habanja i zaribavanja rotirajucih dijelova.na nekim hi performance motorima se ulje grije i do 140 stepeni ,to su uglavnom turbo motori ,opet logika,vecinski dio turbine je izduvni dio koji se jako grije,a kroz nju cirkulise ulje koje drzi osovinu u centru da ne bi taknula lezaj... na tim motorima je uglavnom ugradjen hladnjak ulja koji rashladjuje ulje da se ne bi pregrijalo i postalo neupotrebljivo svojoj svrsi.neki motori imaju i izmjenjivac toplote koji je postavljen uglavnom kod uljnog filtera,jer je tu najveca cirkulacija ulja koje je recimo 120 stepeni a rashladna tekucina je 90,pa ona preuzima dio te toplote na sebe i odvodi je van preko glavnog hladnjaka motora.znaci naucili smo da je ulje (uljni film) u biti lezaj na koji se oslanjaju rotirajuci dijelovi motora.nadam se da ti je sad jasnije ,a i ostalima koji nisu znali kako funkcionisu neke stvari ...
- kakotakonikako
- Posts: 3028
- Joined: 25/06/2014 14:16
#39521 Re: Pitamo Mehanicare ?
bitanga_sa_otesa wrote: ↑17/01/2022 20:21pa sve vam treba reci ,a svuda se petljate da pametujete i filozofirate,niko nece nista da procita...
ni meni niko nije govorio vec sam istrazivao jer me interesovalo.
izduvni ventil je najtopliji dio u motoru ,a on se nalazi gdje?? u glavi ...u glavi se sve desava ,glava je dio motora koji je izlozena najvecim naprezanjima,kako mehanickim tako i toplotnim .u glavi se u svakom momentu nalazi oko 2l rashladne tekucine i oko 2 dcl ulja .
da si ikad rstavio motor znao bi da uljni sistem u motoru nije bogzna sta,u njega stane max pola litra jer su tu zazori stoti dijelovi milimetra,jedino magistrale kojim putuje ulje su malo sire.vecina ulja je uvijek u karteru,da pumpa ne ostane suha,jer kad ostane nestane taj uljni mikrofilm koji pod pritiskom onemogucava da radilica ili bregasta dotakne lezaj.zato ga i mora biti recimo 4l jer se vraca u karter slobodnim padom,znaci da auto miruje ,da se ne krece po uzbrdicama,nizbrdicama,ne mota lijevo/desno,ne bi bila potrebna tolika kolicina ulja,dok kolicina rashladne tekucine mora biti recimo 6 litara i da miruje ,jer je to zatvoreni sistem koji sluzi za odvodjenje topline iz motora.i samo on sluzi za rashladjivanje,ulje ne rashladjuje motor,vec drzi radilicu i bregastu odmaknutu od lezaja jer ako bi se dodirnulo dolazi do brzog habanja i zaribavanja rotirajucih dijelova.na nekim hi performance motorima se ulje grije i do 140 stepeni ,to su uglavnom turbo motori ,opet logika,vecinski dio turbine je izduvni dio koji se jako grije,a kroz nju cirkulise ulje koje drzi osovinu u centru da ne bi taknula lezaj... na tim motorima je uglavnom ugradjen hladnjak ulja koji rashladjuje ulje da se ne bi pregrijalo i postalo neupotrebljivo svojoj svrsi.neki motori imaju i izmjenjivac toplote koji je postavljen uglavnom kod uljnog filtera,jer je tu najveca cirkulacija ulja koje je recimo 120 stepeni a rashladna tekucina je 90,pa ona preuzima dio te toplote na sebe i odvodi je van preko glavnog hladnjaka motora.znaci naucili smo da je ulje (uljni film) u biti lezaj na koji se oslanjaju rotirajuci dijelovi motora.nadam se da ti je sad jasnije ,a i ostalima koji nisu znali kako funkcionisu neke stvari ...
-
- Posts: 1756
- Joined: 15/04/2021 11:24
- Location: Prdimahovljani
#39522 Re: Pitamo Mehanicare ?
sto objasnjavas - 10 KM objasnjenje i savjet i aj zdravobitanga_sa_otesa wrote: ↑17/01/2022 20:21pa sve vam treba reci ,a svuda se petljate da pametujete i filozofirate,niko nece nista da procita...
ni meni niko nije govorio vec sam istrazivao jer me interesovalo.
izduvni ventil je najtopliji dio u motoru ,a on se nalazi gdje?? u glavi ...u glavi se sve desava ,glava je dio motora koji je izlozena najvecim naprezanjima,kako mehanickim tako i toplotnim .u glavi se u svakom momentu nalazi oko 2l rashladne tekucine i oko 2 dcl ulja .
da si ikad rstavio motor znao bi da uljni sistem u motoru nije bogzna sta,u njega stane max pola litra jer su tu zazori stoti dijelovi milimetra,jedino magistrale kojim putuje ulje su malo sire.vecina ulja je uvijek u karteru,da pumpa ne ostane suha,jer kad ostane nestane taj uljni mikrofilm koji pod pritiskom onemogucava da radilica ili bregasta dotakne lezaj.zato ga i mora biti recimo 4l jer se vraca u karter slobodnim padom,znaci da auto miruje ,da se ne krece po uzbrdicama,nizbrdicama,ne mota lijevo/desno,ne bi bila potrebna tolika kolicina ulja,dok kolicina rashladne tekucine mora biti recimo 6 litara i da miruje ,jer je to zatvoreni sistem koji sluzi za odvodjenje topline iz motora.i samo on sluzi za rashladjivanje,ulje ne rashladjuje motor,vec drzi radilicu i bregastu odmaknutu od lezaja jer ako bi se dodirnulo dolazi do brzog habanja i zaribavanja rotirajucih dijelova.na nekim hi performance motorima se ulje grije i do 140 stepeni ,to su uglavnom turbo motori ,opet logika,vecinski dio turbine je izduvni dio koji se jako grije,a kroz nju cirkulise ulje koje drzi osovinu u centru da ne bi taknula lezaj... na tim motorima je uglavnom ugradjen hladnjak ulja koji rashladjuje ulje da se ne bi pregrijalo i postalo neupotrebljivo svojoj svrsi.neki motori imaju i izmjenjivac toplote koji je postavljen uglavnom kod uljnog filtera,jer je tu najveca cirkulacija ulja koje je recimo 120 stepeni a rashladna tekucina je 90,pa ona preuzima dio te toplote na sebe i odvodi je van preko glavnog hladnjaka motora.znaci naucili smo da je ulje (uljni film) u biti lezaj na koji se oslanjaju rotirajuci dijelovi motora.nadam se da ti je sad jasnije ,a i ostalima koji nisu znali kako funkcionisu neke stvari ...
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#39523 Re: Pitamo Mehanicare ?
pa eto daj cenera
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#39524 Re: Pitamo Mehanicare ?
Evo objasnio ti je @bitanga_sa_otesa ukratko način rada.
Rashladna tekućina se brže ugrije do radne temperature, a ulje sporije do svoje radne temperature - zaključili smo da su različite te temperature. To se dešava iz razloga što su to dvije različite tekućine, a različite su upravo iz različitih uloga koje imaju.
Ako se na tvom autu ulje ugrije na recimo 100 ili više stepeni, a rashladna tečnost neće preko 60 ili joj treba duže vremena - tu nešto nije uredu. Spominjao se neki VW TDI 2.0 ili 1.6 motor, nisam upućen detaljno u iste, ali znajući prevare sa softwareom koje su radili ništa me ne iznenađuje. Ne bi me iznenadilo ni to da je rashladni sistem naopako i pogrešno napravljen iz ko zna kojeg razloga (da manje zagađuje na eko-testu npr.). A možda ti je i termostat neispravan. U par navrata sam svjedočio da kod novijih auta termostat ostane poluispravan, odnosno ugrije se rashladna tečnost ali samo do određene mjere i preko neće ili teško/sporo. Ranije je bilo slučajeva ili skroz otvoren ili skroz zatvoren, pa se neispravno odmah primjećivala.
-
- Posts: 1756
- Joined: 15/04/2021 11:24
- Location: Prdimahovljani
#39525 Re: Pitamo Mehanicare ?
davo sam ja tebi gratis na kafu - kupi sebi ginkobilobu
a ja ti nijesam trazio objasnjenje nego gore doticni