Pitamo Mehanicare ?

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

User avatar
Laplace
Posts: 10253
Joined: 19/11/2012 18:37

#39501 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Laplace »

Naslovnica wrote: 17/01/2022 10:08
Optimist wrote: 17/01/2022 09:27 Vec su ti rekli, kad je radna temperatura, 4 crtice trebaju biti. Termostat je za zamjenu.

P.S. dobro je sacuvan, kad je tako malo presao za 9 godina.
Da ga ranije nije duzio neko iz Autocesta?
Nije, nije to auto nikada bilo od JPAC, kupljen je prije 2-3 godine negdje u RS-u u Hercegovini od uzornog domaćina kao teretni, pa prebačen na putničko.
Dobro se pokazao.
Jeste k'o kanta, neudobam, bučan, slaba završna obrada, siromašan opremom, ergonmija nula poena, i sve što se može očekivati od Dustera prve generacije, ali izvršava zadatke korektno i bez problema.
Potrošnja kombinovano oko 7.5L/100km
A osim toga sve OK. :D
Leon16v
Posts: 5717
Joined: 02/04/2015 13:27
Location: Ilidza إليدزا
Vozim: Staro željezo

#39502 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Leon16v »

Takav mjerač goriva i temperature imao Clio 2004 godina, a duster 2013 :D
Naslovnica
Posts: 27649
Joined: 20/03/2013 15:38

#39503 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Naslovnica »

Laplace wrote: 17/01/2022 10:56
Naslovnica wrote: 17/01/2022 10:08
Nije, nije to auto nikada bilo od JPAC, kupljen je prije 2-3 godine negdje u RS-u u Hercegovini od uzornog domaćina kao teretni, pa prebačen na putničko.
Dobro se pokazao.
Jeste k'o kanta, neudobam, bučan, slaba završna obrada, siromašan opremom, ergonmija nula poena, i sve što se može očekivati od Dustera prve generacije, ali izvršava zadatke korektno i bez problema.
Potrošnja kombinovano oko 7.5L/100km
A osim toga sve OK. :D
Osim toga sve OK. :thumbup:
Ne znam šta se može očekivati od terenskog automobila ove klase i ovog cjenovnog razreda.
Što je u firmama nekada bila Lada Niva, sada je to postao Duster.
Tehnički ispravan 100% u svakom aspektu, sigurno i od većine ovih slomljenih "premiuma" sa ćelavim gumama što svakodnevno viđamo.
Kome treba dobar auto za posla za koji je namjenjen, za pristojne pare i uz povoljno održavanje, ne mora dalje da traži.
Naslovnica
Posts: 27649
Joined: 20/03/2013 15:38

#39504 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Naslovnica »

Leon16v wrote: 17/01/2022 10:59 Takav mjerač goriva i temperature imao Clio 2004 godina, a duster 2013 :D
Ja mislim da je ovo onaj baš prvi kada je izašao, malo prije FL (koji je već malčice ozbiljniji i uglađeniji, barem u unutrašnjosti).
Ovaj zadnji model je skroz drugi auto u odnosu na prvu verziju.
User avatar
drug_profi
Posts: 50211
Joined: 16/07/2012 16:00

#39505 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by drug_profi »

Vidim ovaj zadnji je već puno bolje ušminkan. Ne znam šta je pod haubom i na podvozju, ali renault/nissan nisu od juče.
User avatar
Evolution_IV
Posts: 12807
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: Tahiti

#39506 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Evolution_IV »

Idalje ne valjaju sjedista :roll: , sve ostalo ok, sto se tice problema ovog kod @Naslovnica , to ti je termostat 100%, nedavno smo u firmi na cliu mijenjali, to im je problem neki na 1.5dci...
Naslovnica
Posts: 27649
Joined: 20/03/2013 15:38

#39507 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Naslovnica »

Evolution_IV wrote: 17/01/2022 11:59 Idalje ne valjaju sjedista :roll: , sve ostalo ok, sto se tice problema ovog kod @Naslovnica , to ti je termostat 100%, nedavno smo u firmi na cliu mijenjali, to im je problem neki na 1.5dci...
Meni se učinilo da sjedišta imaju više mesa, da su konkretnija i udobnija, izgleda da sam se prevario?
Ovaj prvi model baš slomi, ja konto Seyo neudoban, a Seyo je Maybach za Rumuna.
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#39508 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by 530i »

Optimist wrote: 15/01/2022 08:38 Iako nisi odgovorio ni na jedno pitanje, pokusat cu jos jednom.
Kad je motor na radnoj temperaturi, sta je toplije za par stepeni, ulje ili voda?
Za radnu temperaturu motora uobičajeno se uzima 90°C - to je temperatura antifriza i reguliše se hladnjakom, termostatom i ventilatorom. Postoje i neke iznimke od tog pravila, ali to sada nije toliko bitno za ovu diskusiju.

Temperatura motornog ulja komotno premašuje te vrijednosti, u zavisnosti od konkretnog ulja, motora, načina vožnje ide i do 120°C. Nije rijetkost vidjeti ni hladnjak ulja kod nekih motora. Neka auta imaju vrijednost temperature ulja kroz bord-kompjuter, neka imaju poseban instrument.

Antifriz se brže zagrije jer sam napisao već da su antifriz i motorno ulje dvije različite tekućine, za svaku se može naći tds dokument online, ko zna i ko se razumije. Antifriz je tu da održava temperaturu motora optimalnom, motorno ulje je tu da podmazuje, to su njihove primarne namjene.
oruzana_pobuna
Posts: 1756
Joined: 15/04/2021 11:24
Location: Prdimahovljani

#39509 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by oruzana_pobuna »

ja kajem permant - a antifriz je kad vidim friz NoVaxxa ili PP-RS-a Salkica, ne tako davno AntiFriz BIh je bio Cenga - Muhamed Cengic....
User avatar
Optimist
Posts: 13566
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#39510 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Optimist »

530i wrote: 17/01/2022 16:00
Optimist wrote: 15/01/2022 08:38 Iako nisi odgovorio ni na jedno pitanje, pokusat cu jos jednom.
Kad je motor na radnoj temperaturi, sta je toplije za par stepeni, ulje ili voda?
Za radnu temperaturu motora uobičajeno se uzima 90°C - to je temperatura antifriza i reguliše se hladnjakom, termostatom i ventilatorom. Postoje i neke iznimke od tog pravila, ali to sada nije toliko bitno za ovu diskusiju.

Temperatura motornog ulja komotno premašuje te vrijednosti, u zavisnosti od konkretnog ulja, motora, načina vožnje ide i do 120°C. Nije rijetkost vidjeti ni hladnjak ulja kod nekih motora. Neka auta imaju vrijednost temperature ulja kroz bord-kompjuter, neka imaju poseban instrument.

Antifriz se brže zagrije jer sam napisao već da su antifriz i motorno ulje dvije različite tekućine, za svaku se može naći tds dokument online, ko zna i ko se razumije. Antifriz je tu da održava temperaturu motora optimalnom, motorno ulje je tu da podmazuje, to su njihove primarne namjene.
Posto temperatura ulja premasuje temperaturu antifriza, znaci da je ulje uvijek toplije.

A kako se brze zagrije nesto cega ima 8-10 litara od neceg cega ima duplo manje, tj 4-5 i nalazi se blize izvoru topline?
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#39511 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by 530i »

Pošto nemam vremena da trošim na budalaštine jer niko pri zdravoj pameti i imalo znanja ne može pisati tako kako ti pišeš, samo ću kratko ponoviti - antifriz i ulje nisu iste tekućine i nemaju istu ulogu.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37278
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#39512 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by bitanga_sa_otesa »

Optimist wrote: 17/01/2022 18:49 nalazi se blize izvoru topline?
gdje je najveci izvor topline u motoru??
User avatar
Optimist
Posts: 13566
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#39513 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Optimist »

bitanga_sa_otesa wrote: 17/01/2022 19:23
Optimist wrote: 17/01/2022 18:49 nalazi se blize izvoru topline?
gdje je najveci izvor topline u motoru??
Celo klipa?
User avatar
Optimist
Posts: 13566
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#39514 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Optimist »

530i wrote: 17/01/2022 19:18 Pošto nemam vremena da trošim na budalaštine jer niko pri zdravoj pameti i imalo znanja ne može pisati tako kako ti pišeš, samo ću kratko ponoviti - antifriz i ulje nisu iste tekućine i nemaju istu ulogu.
Nijednog trenutka ne tvrdim da su iste, vec koja se brze ugrije i koja prilikom rada ima vecu temperaturu.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37278
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#39515 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by bitanga_sa_otesa »

Optimist wrote: 17/01/2022 19:36

Celo klipa?
ne
User avatar
drug_profi
Posts: 50211
Joined: 16/07/2012 16:00

#39516 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by drug_profi »

Optimist wrote: 17/01/2022 18:49 Posto temperatura ulja premasuje temperaturu antifriza, znaci da je ulje uvijek toplije.

A kako se brze zagrije nesto cega ima 8-10 litara od neceg cega ima duplo manje, tj 4-5 i nalazi se blize izvoru topline?
Evo uzmi prostu logiku.
Ako bi se ulje brze grijalo od antifriza, u nekom bi momentu ulje premasilo temperaturu paljenja jer antifriz ne bi stigao da ga hladi dovoljno brzo.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37278
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#39517 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by bitanga_sa_otesa »

Optimist wrote: 17/01/2022 18:49

A kako se brze zagrije nesto cega ima 8-10 litara od neceg cega ima duplo manje, tj 4-5 i nalazi se blize izvoru topline?
kao prvo trebas poznavati osnove rada sus motora i neke zakone fizike i termodinamike da bi to znao :D
User avatar
kakotakonikako
Posts: 3011
Joined: 25/06/2014 14:16

#39518 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by kakotakonikako »

Za vrijeme ovih proslih par dana i niskih temperatura kada upalim auto -upali mi se i lampica za pregrijavanje motora ( crvena ), a napolju -10 i nisam presao ni metar. :lol:
Kada ugasim i ponovo upalim - ugasi se ova lampica.

Sta bi moglo biti ?
User avatar
Optimist
Posts: 13566
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#39519 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by Optimist »

bitanga_sa_otesa wrote: 17/01/2022 19:42
Optimist wrote: 17/01/2022 19:36

Celo klipa?
ne
Koji je onda dio, kazi, da postanem i ja pametniji. :D
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37278
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#39520 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by bitanga_sa_otesa »

Optimist wrote: 17/01/2022 20:02
Koji je onda dio, kazi, da postanem i ja pametniji. :D
pa sve vam treba reci ,a svuda se petljate da pametujete i filozofirate,niko nece nista da procita...
ni meni niko nije govorio vec sam istrazivao jer me interesovalo.

izduvni ventil je najtopliji dio u motoru ,a on se nalazi gdje?? u glavi ...u glavi se sve desava ,glava je dio motora koji je izlozena najvecim naprezanjima,kako mehanickim tako i toplotnim .u glavi se u svakom momentu nalazi oko 2l rashladne tekucine i oko 2 dcl ulja .
da si ikad rstavio motor znao bi da uljni sistem u motoru nije bogzna sta,u njega stane max pola litra jer su tu zazori stoti dijelovi milimetra,jedino magistrale kojim putuje ulje su malo sire.vecina ulja je uvijek u karteru,da pumpa ne ostane suha,jer kad ostane nestane taj uljni mikrofilm koji pod pritiskom onemogucava da radilica ili bregasta dotakne lezaj.zato ga i mora biti recimo 4l jer se vraca u karter slobodnim padom,znaci da auto miruje ,da se ne krece po uzbrdicama,nizbrdicama,ne mota lijevo/desno,ne bi bila potrebna tolika kolicina ulja,dok kolicina rashladne tekucine mora biti recimo 6 litara i da miruje ,jer je to zatvoreni sistem koji sluzi za odvodjenje topline iz motora.i samo on sluzi za rashladjivanje,ulje ne rashladjuje motor,vec drzi radilicu i bregastu odmaknutu od lezaja jer ako bi se dodirnulo dolazi do brzog habanja i zaribavanja rotirajucih dijelova.na nekim hi performance motorima se ulje grije i do 140 stepeni ,to su uglavnom turbo motori ,opet logika,vecinski dio turbine je izduvni dio koji se jako grije,a kroz nju cirkulise ulje koje drzi osovinu u centru da ne bi taknula lezaj... na tim motorima je uglavnom ugradjen hladnjak ulja koji rashladjuje ulje da se ne bi pregrijalo i postalo neupotrebljivo svojoj svrsi.neki motori imaju i izmjenjivac toplote koji je postavljen uglavnom kod uljnog filtera,jer je tu najveca cirkulacija ulja koje je recimo 120 stepeni a rashladna tekucina je 90,pa ona preuzima dio te toplote na sebe i odvodi je van preko glavnog hladnjaka motora.znaci naucili smo da je ulje (uljni film) u biti lezaj na koji se oslanjaju rotirajuci dijelovi motora.nadam se da ti je sad jasnije ,a i ostalima koji nisu znali kako funkcionisu neke stvari ...
User avatar
kakotakonikako
Posts: 3011
Joined: 25/06/2014 14:16

#39521 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by kakotakonikako »

bitanga_sa_otesa wrote: 17/01/2022 20:21
Optimist wrote: 17/01/2022 20:02
Koji je onda dio, kazi, da postanem i ja pametniji. :D
pa sve vam treba reci ,a svuda se petljate da pametujete i filozofirate,niko nece nista da procita...
ni meni niko nije govorio vec sam istrazivao jer me interesovalo.

izduvni ventil je najtopliji dio u motoru ,a on se nalazi gdje?? u glavi ...u glavi se sve desava ,glava je dio motora koji je izlozena najvecim naprezanjima,kako mehanickim tako i toplotnim .u glavi se u svakom momentu nalazi oko 2l rashladne tekucine i oko 2 dcl ulja .
da si ikad rstavio motor znao bi da uljni sistem u motoru nije bogzna sta,u njega stane max pola litra jer su tu zazori stoti dijelovi milimetra,jedino magistrale kojim putuje ulje su malo sire.vecina ulja je uvijek u karteru,da pumpa ne ostane suha,jer kad ostane nestane taj uljni mikrofilm koji pod pritiskom onemogucava da radilica ili bregasta dotakne lezaj.zato ga i mora biti recimo 4l jer se vraca u karter slobodnim padom,znaci da auto miruje ,da se ne krece po uzbrdicama,nizbrdicama,ne mota lijevo/desno,ne bi bila potrebna tolika kolicina ulja,dok kolicina rashladne tekucine mora biti recimo 6 litara i da miruje ,jer je to zatvoreni sistem koji sluzi za odvodjenje topline iz motora.i samo on sluzi za rashladjivanje,ulje ne rashladjuje motor,vec drzi radilicu i bregastu odmaknutu od lezaja jer ako bi se dodirnulo dolazi do brzog habanja i zaribavanja rotirajucih dijelova.na nekim hi performance motorima se ulje grije i do 140 stepeni ,to su uglavnom turbo motori ,opet logika,vecinski dio turbine je izduvni dio koji se jako grije,a kroz nju cirkulise ulje koje drzi osovinu u centru da ne bi taknula lezaj... na tim motorima je uglavnom ugradjen hladnjak ulja koji rashladjuje ulje da se ne bi pregrijalo i postalo neupotrebljivo svojoj svrsi.neki motori imaju i izmjenjivac toplote koji je postavljen uglavnom kod uljnog filtera,jer je tu najveca cirkulacija ulja koje je recimo 120 stepeni a rashladna tekucina je 90,pa ona preuzima dio te toplote na sebe i odvodi je van preko glavnog hladnjaka motora.znaci naucili smo da je ulje (uljni film) u biti lezaj na koji se oslanjaju rotirajuci dijelovi motora.nadam se da ti je sad jasnije ,a i ostalima koji nisu znali kako funkcionisu neke stvari ...
:thumbup:
oruzana_pobuna
Posts: 1756
Joined: 15/04/2021 11:24
Location: Prdimahovljani

#39522 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by oruzana_pobuna »

bitanga_sa_otesa wrote: 17/01/2022 20:21
Optimist wrote: 17/01/2022 20:02
Koji je onda dio, kazi, da postanem i ja pametniji. :D
pa sve vam treba reci ,a svuda se petljate da pametujete i filozofirate,niko nece nista da procita...
ni meni niko nije govorio vec sam istrazivao jer me interesovalo.

izduvni ventil je najtopliji dio u motoru ,a on se nalazi gdje?? u glavi ...u glavi se sve desava ,glava je dio motora koji je izlozena najvecim naprezanjima,kako mehanickim tako i toplotnim .u glavi se u svakom momentu nalazi oko 2l rashladne tekucine i oko 2 dcl ulja .
da si ikad rstavio motor znao bi da uljni sistem u motoru nije bogzna sta,u njega stane max pola litra jer su tu zazori stoti dijelovi milimetra,jedino magistrale kojim putuje ulje su malo sire.vecina ulja je uvijek u karteru,da pumpa ne ostane suha,jer kad ostane nestane taj uljni mikrofilm koji pod pritiskom onemogucava da radilica ili bregasta dotakne lezaj.zato ga i mora biti recimo 4l jer se vraca u karter slobodnim padom,znaci da auto miruje ,da se ne krece po uzbrdicama,nizbrdicama,ne mota lijevo/desno,ne bi bila potrebna tolika kolicina ulja,dok kolicina rashladne tekucine mora biti recimo 6 litara i da miruje ,jer je to zatvoreni sistem koji sluzi za odvodjenje topline iz motora.i samo on sluzi za rashladjivanje,ulje ne rashladjuje motor,vec drzi radilicu i bregastu odmaknutu od lezaja jer ako bi se dodirnulo dolazi do brzog habanja i zaribavanja rotirajucih dijelova.na nekim hi performance motorima se ulje grije i do 140 stepeni ,to su uglavnom turbo motori ,opet logika,vecinski dio turbine je izduvni dio koji se jako grije,a kroz nju cirkulise ulje koje drzi osovinu u centru da ne bi taknula lezaj... na tim motorima je uglavnom ugradjen hladnjak ulja koji rashladjuje ulje da se ne bi pregrijalo i postalo neupotrebljivo svojoj svrsi.neki motori imaju i izmjenjivac toplote koji je postavljen uglavnom kod uljnog filtera,jer je tu najveca cirkulacija ulja koje je recimo 120 stepeni a rashladna tekucina je 90,pa ona preuzima dio te toplote na sebe i odvodi je van preko glavnog hladnjaka motora.znaci naucili smo da je ulje (uljni film) u biti lezaj na koji se oslanjaju rotirajuci dijelovi motora.nadam se da ti je sad jasnije ,a i ostalima koji nisu znali kako funkcionisu neke stvari ...
sto objasnjavas - 10 KM objasnjenje i savjet i aj zdravo
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37278
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#39523 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by bitanga_sa_otesa »

oruzana_pobuna wrote: 17/01/2022 20:38

sto objasnjavas - 10 KM objasnjenje i savjet i aj zdravo
pa eto daj cenera :lol: :lol: :lol:
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#39524 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by 530i »

Optimist wrote: 17/01/2022 19:37 Nijednog trenutka ne tvrdim da su iste, vec koja se brze ugrije i koja prilikom rada ima vecu temperaturu.
Evo objasnio ti je @bitanga_sa_otesa ukratko način rada.
Rashladna tekućina se brže ugrije do radne temperature, a ulje sporije do svoje radne temperature - zaključili smo da su različite te temperature. To se dešava iz razloga što su to dvije različite tekućine, a različite su upravo iz različitih uloga koje imaju.

Ako se na tvom autu ulje ugrije na recimo 100 ili više stepeni, a rashladna tečnost neće preko 60 ili joj treba duže vremena - tu nešto nije uredu. Spominjao se neki VW TDI 2.0 ili 1.6 motor, nisam upućen detaljno u iste, ali znajući prevare sa softwareom koje su radili ništa me ne iznenađuje. Ne bi me iznenadilo ni to da je rashladni sistem naopako i pogrešno napravljen iz ko zna kojeg razloga (da manje zagađuje na eko-testu npr.). A možda ti je i termostat neispravan. U par navrata sam svjedočio da kod novijih auta termostat ostane poluispravan, odnosno ugrije se rashladna tečnost ali samo do određene mjere i preko neće ili teško/sporo. Ranije je bilo slučajeva ili skroz otvoren ili skroz zatvoren, pa se neispravno odmah primjećivala.
oruzana_pobuna
Posts: 1756
Joined: 15/04/2021 11:24
Location: Prdimahovljani

#39525 Re: Pitamo Mehanicare ?

Post by oruzana_pobuna »

bitanga_sa_otesa wrote: 17/01/2022 20:38
oruzana_pobuna wrote: 17/01/2022 20:38

sto objasnjavas - 10 KM objasnjenje i savjet i aj zdravo
pa eto daj cenera :lol: :lol: :lol:
davo sam ja tebi gratis na kafu - kupi sebi ginkobilobu :D :mrgreen:

a ja ti nijesam trazio objasnjenje nego gore doticni :roll:
Post Reply